Oamenii cu maşini sunt supăraţi de câţiva ani pentru că li se ridică maşinile. Si se nasc articole lungi în care ziaristii le plâng pe umăr săracilor şoferi, cum sunt ei alergaţi de hingherii de maşini şi cum nu au unde să îşi parcheze maşinuţele lor dragi. Există câteva tipare ale întregii probleme:
Să facă dom’ne parcări întâi! Înainte de a pune pe masă un contract de ridicat autovehicule care încurcă circulaţia, hai să ne asigurăm că oamenii au unde să îşi parcheze maşinile. E o condiţie primordială. Tragem nişte dungi pe asfalt, punem nişte parcometre (eventual unele care să meargă şi cu hârtii, să nu mai alerg după suedeji să îmi schimbe monede de 50 bani) şi apoi punem o firmă să ridice maşinile care încalcă legea.
Vizavi de magazinul Unirea e un parc. Pe trotuarele din jurul parcului e plin de maşini parcate, deşi magazinul are o parcare mai mult decât încăpătoare. La fel la Universitate, parcarea de sub Inter e aproape goală, în schimb la statui la BCR nu ai loc să arunci un ac că zgârii două maşini. Parcări există, nu peste tot, dar acolo unde sunt nu sunt folosite de poplaţie pentru că, atenţie, şansele să fie executaţi de hingheri sunt minime. Băieţii îşi permit să pună avariile inclusiv pe Magheru şi nu li se întâmplă nimic.
Să le pună dom’ne aproape! Asta e tot exclusiv pentru bucureşteni, care sunt obişnuiţi să parcheze în scara blocului, dacă se poate, sau fix în magazinul unde au treabă. Nici vorbă de mers 2 minute pe jos, nici vorbă de existat indicatoare pentru parcare. Ajung cu maşina în zone ale Bucureştiului pe care nu le cunosc, aş vrea să văd indicatoare către parcări cu plată, aş fi mult mai liniştit să îmi las maşina în ele decât pe strada, pusă aiurea pe locului vreunui meltean.
Să le facă gratis! Râd când văd in weekend bucureşteni care se învârt miraţi pe lângă automatele de parcare montate în Braşov. Oare la ce folosesc? Hmm. Nu e pentru noi, noi ne-am câştigat la revoluţie dreptul de a parca gratuit. Am plătit într-un an parcări în Braşov cât n-am plătit în 11 in Bucureşti.
Bucureştiul e un oraş cu foarte multe maşini. Soluţii de eliberare există: ridicat rablele care putrezesc pe asfalt, amenajarea de parcări în jurul blocurilor (în loc să fie lăsaţi să se omoare pentru cele care există), impunerea parcării în parcările amenajate din oras (tare as vrea sa vad toate masinile de la statui ridicate, in special alea de pe randul 2 si 3; in afara de asta, universitatea e un nod major pentru mijloacele de transport, cine plm ar vrea sa vina cu masina la serviciu in zona aia).
Tare aş vrea un număr direct uşor de reţinut către ridicătorii de maşini, să îi execute pe dobitocii care blochează circulaţia sau, cum am văzut că e moda la Brasso, să oprească în giratorii.
O lasi la o parcare ieftina de la „periferie” si iei metrou pana la Unirii ca in tarile cilivizate
daca stateam in zona o asteptam si ii dadeam cu ceva in cap
Care parcare de la statui? La Universitate nu mai parcheaza nici taxiurile
si accesul in zonele centrale ar trebui taxat. parere de blonda.
Sa nu fie parcarile gratis, e absurd asa ceva, dar nici sa dai 3-4 milioane pe luna la parcare. Asta daca muncesti prin zona, pe la Unirii!!!
Daca taxezi accesul in zonele centrale ar trebui sa construiesti si parcari exact la intrarea in aceste zone, sau cel putin ar trebui sa construiesti alternative de ocolire a zonelor respective.
Incearca tu sa ajungi din cartierul Bucurestii Noi in Berceni fara sa traversezi centrul orasului.
Si eu cred ca exista solutii pentru lipsa locurilor de parcare, insa din pacate autoritatile nu prea isi dau silinta.
Inseamna ca eu sunt singurul cretin care imi gasesc loc de parcare in oras? A, da… nu o parchez in scara blocului sau in magazinul unde am treaba. Parchez la Unirii in parcarea aia tip bloc si o iau pe jos sau cu metroul unde am treaba.Locuri de parcare gasesti si la Universitate in subsol, la Sala Palatului, etc. Prost de parcat este in Romana, efectiv nu ai unde si chiar in Piata Victoriei, dar aici se ajunge mai mult decat comod cu metroul. Nu mi am lasat niciodata masina intr un loc aiurea, eu cred ca problema esentiala este costul parcarii, nu gestul in sine.
In Brasov, nici 3% din Bucuresteni nu isi platesc parcarea.
@ andrei grigoras
iti iei abonament la metro, monsieur !
Din pacate mai exista si exces de zel din partea firmelor de ridicari.
De asemenea nici cu unii soferi nu mie rusine.
Cred ca zcea mai tare a fost cu tipa care a parcat in usa unui magazin blocind oamenii inauntru. :))
Uite aici parcare amenajata de Poitie:
http://www.trafictube.ro/politia-are-grija-de-masini-si-de-stalpi/
Pe trotuar, peste stalpi si cine n-are loc pe trecerea de pietoni.
Zoso, daca ai nevoie de un server dedicat, contacteaza-ma si facem un barter
@XenonHost: am server dedicat. merci.
A fost Udrea ieri la nasul… Nu a avut audienta, ii trebuie trupe de back-up? LOL
Exista o mare idiotenie din parte soferilor, dar si din partea autoritatilor. Nu vreau sa ii apar pe soferii care parcheaza aiurea, dar uneori si primaria te cam obliga sa incalci legea. Eu as vedea normal sa nu poti sa inmatriculezi o masina pana nu ai dovada unui loc de parcare. Din nefericire la noi e invers. Nu poti nici macar sa afli daca poti avea loc de parcare pana nu iti inmatriculezi masina. Si stiu ca la un moment dat chiar ma gandeam sa imi iau masina, si am zis sa ma interesez de loc de parcare mai intai. Nu mica mi-a fost mirarea cand am aflat ca nu numai ca nu pot sa iau un loc de parcare, dar nici macar nu pot sa aflu daca e loc libre cu plata. Asa ca, alternativa era sa imi iau masina, depuneam actele pt. loc de parcare, si erau sanse mari sa imi spuna ca nu exista locuri. Si atunci in mod logic singura sansa era sa o parchez pe unde apuc, adica ilegal. Pana la urma nu mi-am luat nimic, ca imi e sila sa ma cert cu toti cretinii pe loc de parcare.
Ca sa nu mai spun ca si firmele de ridicat, ridica ce le convine, adica acele masini care ar putea sa le aduca profit. Nu or sa ridice o dacie de 30 de ani abandonata si care incurca traficul. Spre exemplu vedeam mereu cum ridicau masini parcate pe merginea drumului, dar la 15 m mai incolo erau aglomerate direct pe trecerea de pietoni si nu le ridicau niciodata.
Ai uitat sa zici ca-n Bucuresti sunt 2 mil de oameni si-n Brasov sunt 60 de mii. Macar daca se duc banii aia undeva, ma refer la cei care ridica masinile si trebuie sa platesti sume enorme, pe Prigoana il doare undeva, bani veniti din cer pentru el. Ar trebui sa vezi cum cer bani aia la Gara si la Municipal pe loc interzis, politia trece pe acolo si nu le zice nimic, sunt vreo 5-6 suedeji uscati care ‘fac legea’ pe ascuns, daca iti ridica masina de acolo sau ti-o zgarie pe ei ii doare la banana.
Nu se plange lumea doar de centrul orasului dar daca ai vreo treaba la vreo primarie sau sediu de circa financiara, ai cam pus-o. Bugetarii au ocupat locurile si alea putine, daca nu ei atunci locatarii din blocurile alaturate si uite asa parchezi frumos unde apuci. Metroul nu este o solutie cand ai mai multe drumuri si astea implica colentina baneasa sau vitan.
Cum iti explici ca Primaria a dat voie unui asigurator (de exemplu ASTRA) sa aiba sediu de constatari daune in spate la BVB cu o parcare de maxim 8 locuri? (dintre care jumatate sunt ale angajatilor). Primaria nu trebuia sa le dea autorizatie pentru sediu de constatari daune.
Tu ca firma vei rula masini acolo, busine, nebusite, sus pe remorca etc. Ori asiguri locuri de parcare pentru cei care au treaba cu tine ori muti sediul unde se poate.
Toti care vin la ASTRA parcheaza prin imprejurimi, de multe ori blocheaza accesul tramvaiului. Cine e de vina in cazul asta? Eu ca am masina busita si trebuie sa-i fac constatarea in 48 de ore la sediul lor (si daca se poate nu prea departe)? Firma ca nu pune la dispozitie locuri de parcare/personal mai numeros pentru a rula clientii mai repede SAU Primaria ca le-a dat autorizatie de functionare in buricul Bucurestului?
toata lumea da vina pe infrastructura…ca nu sunt parcari…ca nu sunt conditii…ca nu sunt caini cu covrigi cu sare si mac in coada…ca nu ghicesc in fiecare saptamana numerele la loto….etc
DAR STIM ASTA
ce nu stim este sa implementam NOI (cetateni/soferi/bloggeri) un sistem de „car pooling”, sa nu mai blocam intersectiile, sa nu mai PARCAM pe prima banda, sa nu mai blocam alte masini ca „stam doar 5 minute, SEFULE” , sa nu mai claxonam in nanosecunda in care se pune verde la semafor si avem masina in fata , etc…etc…etc…
Astea nu tin de basescu, udrea, boc si alti iluminati…tin fix de noi
Mosu, stai linistit ca si la Brasso sunt oameni mahniti ca nu pot parca in centru, care tipa ca nu sunt locuri de parcare in centru desi tot timpul sunt doua parcari in zona in care gasesti locuri. Drept e ca trebuie sa platesti pentru parcare, si asta e nasol.
Ale mele sunt in Romania. Tot nu te intereseaza?
@XenonHost: asta pe care sunt ti se pare ca nu e in romania?
Problema nu e ca se ridica, ci ca dai 10 milioane sa-ti recuperezi masina, dintre care 7 merg la ridicator. E normal?
Si zicea cineva mai sus ca nu ridica cazane, dar nici bemveuri nu iau, ca nu se stie ce camatar vine cu sabii ninja la poarta firmei…
Pana nu e sistemul bine pus la punct fara taxe arbitrare si discriminari are lumea motiv de nemultumire.
Scopul lor nu e sa rezolve probleme noastre, nu de asta s-au luptat pentru postul de primar, consilier etc. Ei sunt acolo sa faca bani, foarte multi bani si singurele solutii pe care le cauta sunt acelea prin care mai pot sustrage ceva fonduri publice.
@ Blonda de la Marketing
Madame vorbeam de solutii pentru circula cu masina in oras, nu de eliminearea acestui mijloc de transport.
Ps: pana ajung la metrou am de mers cativa km cu un troleibuz invechit
O fi in Romania, dar are peering destul de slab cu marile retele, toate trace-urile merg prin cogent si apoi innapoi in .ro
@Ryan Pivovar – Brasovul are in jur de 300.000 de locuitori (orasul, nu judetul). Intr-adevar, diferenta pana la 2 milioane e mare, dar in acelasi timp in Brasov s-a si facut aproape an de an cate ceva pentru fluidizarea circulatiei.
si brasovul are xxx ha, iar bucurestiul are tot xxx ha, nu de 10 ori mai mult.
„Statisticile arata ca, in Capitala, exista 1.300.000 de masini si 250.000 de locuri de parcare. Din calcule reiese ca pe un singur loc ar trebui sa parcheze 5,2 masini.”
De aici:
Lasand la o parte automobilistii idioti, realitate de necontestat, zic eu ca cifrele astea spun tot, iar tentativele de „spalare” a ridicatorilor de masini si autoritatilor sunt usor penibile.
Ar mai fi si taxele diferentiate pentru inchirierea locurilor de parcare si parcari in general. Un amic plecat in Suedia era socat de faptul ca un posesor de SUV plateste de vreo trei ori mai mult decat unul de smart pe inchirierea locului de la bloc + absolut orice parcare cu plata din zona. Ma rog, socul ar fi ca la ei, daca iti cumperi masina de 50 000 de euro, e de inteles ca poti sa dai inca 3000 de euro pe an ca sa o intretii.
Nu locurile de parcare is putine, ci is prea multi cercopiteci care au masina. Daca s-ar da, de exemplu, o lege prin care sa le fie confiscate masinile celor prinsi ca asculta manele in trafic ar fi superfain de circulat/parcat prin Bucuresti si alte orase mai mari.
@vizy: In Anglia era reclama mare o parcare supraetajata: doar 500 de lire pe luna! Si nu te gandi ca aveai alternative, cam atat dai pe luna daca parchezi legal.
tu nu stii ca romanul cunoaste doar refrenul ala cu „sa mi se dea” ?!
am avut discutia asta cu multi (inclusiv membri de familie si prieteni). cind le ziceam ca trebuie ridicate masinile ei imi ziceau ca intii trebuie facute parcari – de catre primarie. o sa reproduc discutia cu argumentele lor si contra-argumentele mele, poate ii ajuta si pe altii sa mai priceapa cum sta treaba cu parcarile alea.
scuza: inainte sa ridice masini, trebuie sa se faca parcari
raspuns: NU. inexistenta parcarilor nu iti da dreptul sa lasi masina aiurea. la fel cum faptul ca nu ai 1 milion de euro nu-ti da dreptul sa-i dai in cap aluia care are.
scuza: dar in afara sunt parcari multe
raspuns: TRUE. dar daca-s pline pacarile tot nu ai dreptul sa lasi masina aiurea. ti-o ridica fara discutie si nu merge sa te plingi ca n-ai gasit loc de parcare. si se mai intimpla sa fie pline parcarile alea
scuza: pai atunci sa faca si la noi primaria macar atitea cite sunt in afara
raspuns: NU PRIMARIA face parcari – pt ca nu are atitia bani, ci firme private, care apoi taxeaza intre 2 si 3 euro ora de parcare. in paris pe champs elysees e si 6 euro ora. iar in ro nici o firma nu va investi milioane intr-o parcare ca apoi sa stea cu parcarea goala, pt ca politia nu ridica masini si atunci toti prefera sa le lase aiurea in strada decit sa plateasca parcarea.
scuza: si atunci pina se fac parcari eu unde parchez ?
raspuns: mai departe. parchezi la 100m, 200m, 500m sau chiar 1km. si iti mai misti curu si mergi pe jos. in europa daca nu gasesti loc de parcare sub fereastra parchezi unde gasesti loc liber si aia e, chiar daca e la 1km de casa. sau iti inchiriezi garaj la 100e/luna.
scuza: si daca toate parcarile sunt pline ? daca nu gasesc loc nici la 1km nici la 2km ?
raspuns: pt aia s-au inventat tramvaie, autobuze, M si taxiuri.
toata discutia asta nu vrea sa spuna ca autoritatile in ro isi fac treaba. daca ridicau masini cu strictete din 90, pe masura ce nr de masini din bucuresti crestea (exponential) ar fi crescut si nr de parcari, pt ca ar fi existat motivatia economica pt firme sa investeasca in asa ceva.
insa faptul ca autoritatile nu si-au facut treaba 20 de ani nu inseamna ca fiecare poate sa faca ce-l taie capul sau ca asta e o scuza valida pt a justifica lenea si nesimtirea celor care nici macar nu se obosesc sa vada daca e un loc liber la 50-100m de magazinul din care vor sa cumpere o piine (mega image de pe 1 mai, bucuresti – masini parcate in fata magazinului blocau banda a 2-a si abia avea loc sa treaca tramvaiul, iar la 30-50m erau locuri LIBERE)
problema exista si singura metoda de a o rezolva e sa incepi de undeva. „undeva” ala e in cazul acesta ridicarea masinilor parcate aiurea. o sa fie mai dificil o perioada pina apar parcarile, insa intre timp soferii se vor mai disciplina un pic iar traficul va fi in mod sigur mai fluid fara zeci de masini parcate pina pe banda a 2-a (din nou – mega image de pe 1 mai, bucuresti)
/rant
@c3: eu de obicei cand vin in bucuresti imi las masina undeva la metrou. si dupa aia o iau usurel pe jos si imi fac treaba. seara sau a doua zi masina e tot acolo. am facut o data prostia sa merg la niste intalniri in zona baneasa – romana – unirii si am consumat jumatate de rezervor stand ca proasta in trafic.
@c3
Scuza: si daca vin de la Banc Post Sighetul Marmatiei cu un pachet (pe care nu-l pot trimite prin posta/curie) ce cantareste 48 kg si trebuie sa-l livrez la Banc Post P.ta Alba Iulia iar toate locurile de parcare (inclusiv cele din parcarea de la Unirii) sunt ocupate? Las masina in parcarea de la Carrefour Militari si ma car cu cele 48 kg dupa mine?
Sa nu ma intelegi gresit. iti dau dreptate la primele 4 scuze. chair si la a 5-a in anumite conditii. Dar, vezi tu, mai exista si niste situatii speciale. Si, ai dracu’ hingheri, tocmai intr-o situatie de-asta speciala te prind.
Hai sa zicem ca nici faptul ca te prin si iti ridica masina nu e o problema.
Problema este cu banii pe care ii dai aiurea ca sa isi bage honorius benzina in Lamborghini (sau ce dracu’ o mai avea). Pentru ca din cei 750 ron cat platesti (cel putin eu atat am platit) doar 150 se duc la politie, restul la firma de hingheri.
Nu mai punem la socoteala zgarieturile si alte indoituri ale tablei daorate „procesului tehnologic”
De aceea este lumea atat de pornita impotriva lor.
@XXX: bre, e o discutie mai jos in care un nene spune ca fetele cu fundul mare au probleme de sanatate si de asta sunt grase. si tu esti la fel. romania e plina de situatii speciale. pentru mine, luatul painii este o situatie speciala.
Nu vorbesc de lipsa dorintei de miscare a rromanilor,nici de faptul ca vor sa-si parcheze masina in living. Asta e alta poveste si iti dau dreptate intr-o mare masura. Asta e alta discutie.
Vorbesc de banii care sunt dati aiurea parazitilor. As plati (nu cu placere) si 1000 ron daca as fi sigur ca banii ajung unde trebuie. Dar, atata timp cat platesti stiind unde ajung banii, normal sa iti cam vine sa-ti iei campii.
Problema mare este felul in care se ridica masinile – adica sporadic si selectiv, si din zone total aiurea, in care nu deranjezi traficul cu absolut nimic.
Mie mi s-a ridicat masina de 2 ori in Bucuresti. Prima oara acum cativa ani, din fata magazinului Obor pe latura Colentina, unde atunci efectiv pe toata strada banda 1 era o parcare, erau zeci de masini parcate si eu m-am bagat intr-un loc liber. Nu stiam si nimic nu indica faptul ca acolo deranjezi traficul sau ca s-ar ridica masini. Cand m-am intors dupa doua ore, masina mea disparuse, dar erau alte masini in loc.
A doua oara am patit-o chiar la mine in cartier… la mine in fata blocului se lucra cand am ajuns acasa, si am pus-o pe o ALEE cu parcare atat pe stanga cat si pe dreapta, unde am gasit un loc liber (pentru cei care stiu, este breteaua care trece prin fata la Favorit, in drumul taberei). A doua zi, masina mea nu mai era, in schimb erau alte masini. Taximetristii din zona mi-au spus ca acolo era loc de taxi (desi nici un taxi nu parcheaza niciodata acolo; marcajul, desi mai sters, este intr-adevar acolo).
Nu am fost nesimtit, nu am incomodat traficul, pe nimeni si cu nimic. Banii aceia (15 milioane) au ajuns in buzunarele unor mafioti, iar fenomenul de parcare aiurea continua, atata vreme cat ridicarile nu se fac non-stop, din toate zonele si fara discriminare. Deci nu am rezolvat absolut nimic. Si atunci cum sa nu ma enervez??
Si eu nu inteleg de ce se perpetueaza aceasta practica idioata, nu ar fi mai simplu sa dea pur si simplu amenzi posesorului masinii si gata? O trupa de 100 de politisti comunitari sa se plimbe toata ziua prin oras si sa lase amenzi in parbriz… ar fi mult mai rapid, banii ar ajunge la buget si nu la mafioti si nu ar face nici lumea atac de cord cand nu si-ar gasi masina…
complet de acord cu zoso la faza cu „romania e plina de situatii speciale”. cum vrea careva sa faca vreo regula, se trezeste unu cu „da’ daca eu ….”
ii spuneam unui prieten cum intr-o capitala europeana exista o duminica pe an in care nu se merge cu masina. imediat i s-a parut ca nu e ok. ca „daca el …”. i-am explicat ca pt cazuri speciale se da permis in avans (de ex pt oamenii cu probleme de mobilitate), ca transportul in comun functioneaza, la fel ca si serviciile de urgenta. iar daca ai vreo treaba de facut care necesita masina (mutat ceva, de ex) planuiesti in avans. ma indoiesc ca exista cazuri in care cineva trebuie sa mute de urgenta un frigider.
chiar dupa ce i-am explicat toate astea tot nu era convins si mai incerca sa aduca un argument „dar daca eu …. „. si asta de la un om educat, civilizat si cu bun simt. insa sunt convins ca sunt apucaturi din astea pe care le capeti in ro fara ca macar sa-ti dai seama.
@XXX – in cazul asta astepti/dai ture frumos pina se elibereaza un loc de parcare, in loc sa lasi masina ca vita in drum. e asa de greu de dedus asta ?
daca nu poti sa cari pachetul de la un loc de parcare aflat mai departe, atunci astepti. dar romanul nici asta nu poate. nuuuuu, pt el trebuie sa fie loc liber fix in fata usii, eventual cu covor rosu. sa nu cumva sa mearga pe jos si sa nu stea el sa astepte dupa altii. pt ca el e mai important decit oricine altul.
si daca esti asa important si n-ai timp de pierdut, inseamna ca iti permiti riscul de a-ti fi ridicata masina si iti permiti sa platesti o amenda.
Ah! Si mai sunt si taximetristii care trebuie sa opreasca INTOTDEAUNA pe o banda de circulatie ca sa-ti astepte/ia/lase clientul. Chiar daca exista loc de parcare 5 metri mai in fata. Servilism ieftin. Dar ii costa pe altii timp si nervi.
In primul rand trebuie schimbata masina si procedura de ridicat masini. In Paris era asa: Parcai naspa sau nu plateai…venea un nene si iti baga o amenda de 10-30 euro la stergator cu care puteai stationa in acelasi loc 24 de ore daca nu erai pe locuri de handicapati sau in poarta cuiva ca te luau direct. Dupa 24 de ore iti lipeau o hartie pe geamul lateral cu un adeziv f rezistent….pe el scria ca in alte 24 de ore ti-o ridica. Inevitabil iti mai baga un bilet la parbriz…deci deocamdata te beleau de 20-60 euro. Dupa 48 de ore de la constatarea initiala a contraventiei venea un nene cu o masina mica…sa zicem cat un Duster care avea o macara in spate. Tragea o chinga pe sub rotile din fata, ti-o ridica de bot si te lua la plimbare…valoarea de scos masina de la ei…300 de euro.
In cazul in care parcai in locuri unde incurcai grav circulatia venea nenea cu macaraua si te lua in 5 minute. Fara politie, fara poza …si alte baliverne.
P.S parcarea era 2 euro pe ora mai putin dupa ora 19 si in weekend cand era gratis si asta in 100% din locurile de parcare care era doar 2 dungi trase pe asfalt.
N-ar fi mai simplu sa faci bariere pe fiecare drumulet care iese sau intra intr-un oras, sa bagi numarul de inmatriculare intr-o baza de date cand intra si iese o masina din oras si daca sta mai mult de sa zicem 5-6 ore sa primeasca omul acasa factura cu o taxa de plata pe zi ?
Masina nu e un drept garantat. E un lucru dobandit si costa. Inclusiv folosirea ei, parcarea ei. In tarile civilizate si satule de aglomeratie se fac toate manevrele pentru descurajarea folosirii masinii din comoditate sau in exces. Te gandesti de doua-trei ori inainte sa-ti cumperi o masina. Am unde sa o parchez acasa? Dar la serviciu? Dar cat ma costa (vezi discutiile despre impozite, rca si casco)? In Bucuresti sunt cred ca parcarile cele mai ieftine dintr-o capitala Europeana. Parcheaza de poti cu 0,35 EURO in centrul vreunei capitale Europene!
Sunt mai multe solutii concomitente ce sunt practicate pe afara: sa se faca parcari ieftine in periferia oraselor, langa gurile de metrou; plus taxare pentru tranzit zone centrale si parcari scumpe in centru; plus ridicare masini dubland-tripland parcarile legale si alte locuri unde e interzisa oprirea; plus banda de BUS care sa fie respectata (cati oameni incap intr-un autobus si cate masini)
Rad cu lacrimi cand citesc comentariile voastre. Frate? cand iti cumperi dracului masina aia te-ai interesat unde ai sa o parchezi? sau ai cumparat-o ca apoi sa te plangi ca nu ai unde sa o parchezi, ca ti-o ridica si lamentarii de genu asta.Ai un mijloc de transport in comun acceptabil at da-o incolo de masina. da mnah romansul nostru vrea masina si nu daciaa vrea mertaneee haudii si bimveu sa se planga ca nu are un sa parcheze masina pana luna viitoare cand ia salarul sa o mute oleaca din parcare
Astea’s metehne tipice ale romanului..si Da nu se va opri aici va comentari ori de cate ori apare un articol asemanator si va discuta la orice colt de strada, piata cand i se va ivi subiectul asta
ce probleme iti pui..aici nu e vorba de ceea ce trebuie sa se intample..aici e vorba de furt…o noua metoda de furt…iti ridica masina si dai o caruta de bani sa o recuperezi! Oameni nu va ma puneti probleme logice,ca nu e nimic logic, unii scot bani cu ridicarea de masini.Punct. Nu intereseaza pe nimeni sa faca parcari,intereseaza sa scoata bani! De ce nu cheltuiesc fonduri de la UE? Pentru ca e greu sa furi din banii aia! Cel mai bun exemplu. Mie ce-mi iese? NIMIC? Pai atunci nu fac!
Ce ma distreaza revolta asta poplara cu : „uite ce e …de ce nu e ..”. Pai de aia , unii scot bani,fraierii platesc! Atat!
Dar ce parere aveti despre suedejii care te hartuiesc pentru un loc de parcare?Eu prefer sa dau 2 3 lei,decat sa ma trezesc cu masina zgariata
Azi un taximetrist imi zicea o chestie interesanta, din banii dati ca sa iti recuperezi masina, vreo 10-14% ajunge la primarie/stat si restul se duce la firma de ridicat masini.
Acelasi nene comenta, probabil ca si noi, ca nu e normal ca statul roman sa primeasca atat de putin dintr-o amenda.
Dar deh, Udrea are nevoie de poseta noua asa ca se impart banii de la parcari asa.
@XXX daca maine toti banii s-ar duce acolo unde vrei tu, poimaine o sa zici ce de ce dracu iti iau 1000 de lei, sa ia si ei 500, ca pana acum se multumeau cu 150
Trei ani am stat vizavi de romexpo pe Bd.-ul Expozitiei, destul timp sa imi fac o parere despre un caz aparte care rezuma problema la care faci tu referire. Daca ai fost vreodata prin zone probabil ai observat ca nu prea ai unde sa parchezi pe strada, este interzis cam dintr-un capat in altul, si asta nu ar fi mare problema…poti spune orice dar ca nu sunt locuri de parcare nu. Pentru cei care lucreaza la birourile de langa fostul Sofitel exista o parcare speciala, mai exista inca una a primariei langa gardul de la romexpo, si cele 2 parcari ale romexpo de la poarta C si B, hai in cazuri extraordinare poti da portarului de la Agronomie „de un suc” si sa intri acolo cu rabla.
Totusi in primii doi ani cat am stat acolo ndiferent ca era targ sau zis obisnuita strada era plina de masini multe dintre ele ale studentilor URA sau a celor din agronomie (ca deh…nu era criza) asta lasa practic o singura banda de circulatie pe sens pe tot bulevardul (care se aglomereaza destul de tare uneori). Anul trecut au inceput sa se ridice masinile si in maxim o saptamana strada se eliberase dar toate masinile erau acum asezate in spic pe trotuar…si parcarile stateau tot goale. Anul asta am trecut intamplator iar prin zona si observ destule masini parcate tot pe trotuar ascunse bine de un gard viu care separa zona pietonala de carosabil, dar la nici 200 de metri vad si masinile firmerii de ridicari, aparent bratul acela mobil care il folosesc pentru a ridica masina este extensibil si treacea cu usurinta peste gardul viu. Am avut chiar norcul sa ii suprind fix in timp ce ridicau o masina a carui propietar probabil sperase ca pe trotuar va fi in siguranta, genial moment.
Daca intr-o zona cu atata spatiu destinat special parcarilor oamenii se fereau de ele si preferau sa parcheze pe unde apuca, tind sa cred ca chiar si daca se va rezolva problema locurilor de parcare bucurestenii vor gasi alte scuze..asta in idea in care un loc de parcare pe bulevardul expozitiei costa 1,5 lei ora un tarif modest fata de preturile parcticate in alta orase sau capitale din regiune, chiar si la Budapesta.
@c3, tu parchezi regulamentar de fiecare data? Daca raspunsul e da, te felicit sincer. Si te invit prin Bucuresti sa imi arati si mie ca se poate. Daca nu, trebuie sa mai inventezi o scuza. A 6-a, daca nu ma insel… Sa-mi spui si mie ce faci daca: 1) o gasesti zgariata si 2) trebuie sa astepti 1 h si15 min dupa domnul cu Q7 care s-a postat in fata portii (stii, te lasa sa mergi pana la masina, s-o descui etc… Poate ai banii in torpedo…) si sta proptit in claxon sustinand sus si tare ca el nu plateste? La punctul 2 nu ai voie sa chemi politia.E deja acolo si parlamenteaza. De 45 de minute.
@Bogdan, cand platesc 1000 de lei iar banii se duc unde trebuie, luna urmatoare apare loc nou de parcare, cand nu; normal ca o sa zic „de ce dracu’ imi iau atatia bani?”
Voi mergeti vreodata cu metroul/autobuzul la 8-9 dimineata? Stiti ce aglomeratie, miros, inghesuiala e?
Dar urlati ca au oamenii masini … hai sa le confiscam masinile alea sau cum?
Si daca sunt gravida sa zicem, cu ce merg? cu metroul sa ma calce in picioare lumea la 9? merg e jos 1 km dupa voi in tinuta obligatorie care se „practica” la cele mai multe locuri de munca…
Nu va dati deloc osteneala sa intelegeti situatia pe ansamblu
P.S Parcarea supraetajata de la Unirii e criminala!
Si mai este faza faina cu blocurile noi construite, cu parcari frumoase, dar cu locuri care costa separat de apartamentul pe care il cumperi. Si ce credeti ca va face romanul care isi face credit pentru apartament? Va da el inca cateva mii de euro pe un loc de parcare sau isi va lasa masina in strada? Am 2 blocuri noi construite langa mine si a devenit un iad sa gasesc un loc de parcare la strada, in conditiile in care acum cativa ani puteam sa vin cu tirul linistit daca vroiam….
Am observat, parerile sunt impartite. Stiti ce nu imi convine? Pentru ca banii de pe ridicarile masinilor parcate „neregulamentar” intra in buzunarul firmelor. Sa fim seriosi, daca stiam ca acele milioane de euro care se strang se folosesc pt constructia de noi parcari nu era o problema, dar asa? Ce facem? Crestem cifra de afaceri si profitul smecherilor? Va rog, totusi… am asteptari mai mari din partea voastra.
Daca banii aia de pe ridicari se investesc pt parcari, da, n-ar fi o problema atat de uriasa!