Sau invazia jafurilor
Ford a declarat ieri ca a cerut ajutor financiar Germaniei, dar nemtii nu au raspuns, fiind preocupati de problemele pe care le au in tara lor pentru a se preocupa de fabricantii din alte tari. VW o duce bine, dar Opel si BMW sunt suferinde. Guvernul american schiteaza insa un plan pentru a ajuta industria auto americana.
In Romania, Dacia si-a trimis muncitorii acasa azi si maine, pentru ca nu are motiv sa produca masini. Daca si ei sunt in criza, care au cea mai ieftina masina, atunci restul…
Acum o luna cand am venit la Webstock, am fost mirat de numarul mare de BMWuri second hand care asteptau la stop pe strada Moinesti. Parca prea multe. Eu stiam ca BMW e o masina scumpa, chiar si la mana a doua. Stiam ca romanii cumpara Golfuri, si ca exista oameni care aduc Golfuri pe banda rulanta din Germania pentru a le comercializa in Romania. Dar se pare ca BMW e noul Golf. Si e normal, din moment ce modelele 316/318 sunt ieftine la mama lor.
Si uite asa Romania e plina de masini SH proaste. Din alea din ‘92, tunate si turate la maxim. Am pus-o de o liniuta cu un bemveist la un semafor in oras si oracaia saracul motor de ziceai ca mai are un pic si cade. Masina aproape noua, in mod sigur. De aceea huruia asa. Am vazut ca si Passaturile model 1997 sunt la mare cautare. La loc de cinste se gasesc si Corsele antice sau Astrele de pe vremea cand Nastase avea păr.
In timpul asta producatorii romanii sunt in faliment. Si cauta solutii de urgenta. IN Berlin, un taximetrist imi spunea ca Mercedesul pe care il conduce e o masina foarte buna si ca ar mai putea face cu ea inca 2-300.000km (deja pe bord avea 480.000), dar ca de la anul nu va mai putea circula cu masina in oras, pentru ca este prea poluanta. Am zambit amar, stiind ca masina va ajunge in Romania in posesia unui smecheras de cartier care o va ambala la semafor, pentru a contribui la poluarea vreunui oras si asa poluat.
In Romania se pare ca este mai importanta marca masinii decat starea acesteia. Cu siguranta un posesor de BMW de 20 de ani luat cu 2000 de euro ar privi cu superioriate un proprietar de Logan nou luat cu 8000 de euro. In conditiile astea nu ar trebui sa ne miram ca vedem atatea vechituri pe strada.
Important e sa ai BMW. Ca nu prea merge, asta e partea a doua
nu tu planuiai sa-ti iei bmw-ul ala 316 compact?
pe de alta parte, e plina moldova de golfuri 3, a4 din 95 si e36-uri.
Citisem acum cativa ani despre un taximetrist grec care facuse 2 milioane de kilometri cu mercedesul lui (modelul ala bot de cal) fara reparatii capitale (omul schimbase doar planetarele si niste bucse) si nemtii de la firma producatoare voiau sa-i cumpere masina pentru muzeu. Nu stiu daca o fi adevarata povestea, dar, dupa parerea mea, decat sa dau 8500 de euroi pe o conserva de Logan cheala, cu banii astia imi iau de afara un opel sau VW de 3-4 ani, care sigur ma va duce mai mult!
Marca dă legitimitate. Ai un BMW vechi, nu contează, te uiţi de sus la cel care are o Skoda. Chiar dacă skoda e nouă, e de fapt VW şi aşa mai departe.
Un Audi prost, un jeg vechi cu motorul forjat va fi mai tare în ochii majorităţii decât o maşină mai nouă, dar mai puţin titrată.
Golf 3, BMW „bemeve frate” e36 ….. inca ma tot mir de unde mai curg atatea…
Dacia opreste productia chiar pt 2 saptamani. E groasa. Sunt curios cum o sa afecteze criza activitatea Ford de la Craiova.
De acord cu tine .pm, dar o masina care a facut 200.000 de km i-a facut si pace. Adica motorul a „barait” pe 200.000 de km, chiar daca rotile si sectorul in cauza este total diferit daca vine din Germania sau a fost rulata in tara.
Am vazut si eu minunea despre care vorbiti voi, atitudinea de „ma, ce tare sunt” a unora cu niste BMW-uri in care eu sincer nu as urca, la cat de praf sunt dupa atatia ani, fata in fata cu un posesor de Logan, Opel sau cum zice Adrian de Skoda noua. Conteaza brandul in cazul lor, dar nu conteaza vechimea.
Eu recunosc ca sufar de un alt snobism: conteaza sa fie noua. Nu as cumpara un second decat daca ar fi aproape nerulat, nici gand sa iau ceva de 10-15 ani vechime, oricat de stralucita este masina. caruta personala este euro 4, deci ma simt si un pic mai „earth friendly” ca stiu ca nici daca ii dau foc nu face atat fum cat multe din smecheriile alea de masini care abia au trecut testul pe euro 2 (am auzit destule povesti cu mismasuri facute la service .. urcat o masina si facute „actele” pe alta, pentru ca altfel nu a avea euro 3 nici in 10 vieti).
Ne vom umple de jafuri, asta este clar. Vad prin trafic destule chestii care cred ca sunt si periculoase pentru sofer, necum pentru ceilalti.Masini fara faruri functionale (o placere mai ales noaptea sa dai nas in nas cu cate unul din asta) sau care abia „umbla”, dar soferul o tine ca gaia matul sa fie pe banda a doua, cu 20 la ora.
L-am injurat anul trecut pe Taxiceanu cu rahatul lui de taxa, dar cel putin pe mine (si cuget si pe altii) m-a fortat sa iau ceva nou, decat un second adus de afara, ca plateam la bani taxa, de ma saturam. Taxa mea de prima inmatriculare a fost 140 de euro pe masina noua si cred ca pe ideea asta au mers multi. Acum insa e mai convenabil sa iei vechituri, asa ca ne putem astepta la tot mai multe obiecte de muzeu …
conteaza mult cum si unde a fost utilizata o masina folosita… indiferent de marca.
Dacia nu e in criza, pentru ca exporta foarte mult, si foarte bine. Are insa mii de masini pe stoc pentru Romania, care nu se mai vand atat de bine. Acuma inchide fabrica pentru a lichida stocul. Asa va avea si cash la indemana, iar din ianuarie va produce doar pe comanda.
Dealerii auto stau inca bine, pentru ca desi in octombrie vanzarile au scazut chiar si cu 50% fata de anul trecut, trebuie subliniat ca anul trecut a fost un an record. De fapt, vanzarile auto abia ce isi reintra pe un fagas normal, dupa luni de zile in care cresterile erau si de 15-20% de la o luna la alta.
Dar tam-tamul cu criza auto o sa inceapa sa fie facut si la noi, doar-doar se vor obtine bani de la stat, pe de-a moaca. Nu e criza cauzata in principal de colapsul financiar occidental, nu inca. E o criza provocata in primul rand de o taxa de inmatriculare idiot gandita, de faptul ca bancile practic nu mai acorda credite pentru ca pot specula mult mai profitabil cu banii pe care ii au si de blocarea cvasi-totala a leasingului auto. Doua motive la faza cu leasingul: firmele nu mai baga bani in flotele de sfarsit de an acuma, tin banii la tescherea; firmele de leasing s-au trezit cu zeci de masini returnate de oamenii care si-au vazut ratele la casa/plasma/amanta ridicate prea mult.
Asta afecteaza vanzarile de masini noi.
Acuma cica se scoate taxa pentru masinile noi. Situatia nu e chiar atat de disperata, stai tu linistit. Atata doar ca multi importatori nu vor mai face profiturile alea groase si nesimtite de anul trecut, atata tot
@Buddy: Nemţii, francezii, etc cumpără conserva aia pentru că este practică şi ieftină. Dacă vrei limuzină să te dai ciumeg ia-ţi Aston Martin, de exemplu.
@Adrian O.: sa vezi romanii mandri in audi 100 se uita urat la mine ca sunt in reno…
Prostia, la romani !…Sau smecheria astora care inca mai guverneaza (duca-se!).
Cu/ fara taxa, de poluare, de prima inmatriculare etc…, acum iar talmes-balmes, circ si harababura cu fel de fel de Ordonante de Urgenta si alte gesturi si vorbe inepte ale astora…,de neacceptat!
E corect ca s-a incetatenit tampenia ca „marca de afara tare” de 30 de ani…e „peste” una romaneasca noua sau alta ieftina. De ce e asa? Din prostie. Asa respiram mizeria de aer ce e in Capitala, efect peste cel indus de diminuarea drastica a zonei verzi datorita lacomiei si nesimtirii unor oameni fara discernamant (bogatasi ai vremii, dezvoltatori fara scrupule s.a.).
Cauza? Daca statul permite…, daca legea e dispretuita sau nu exista…, „merge”!
@dojo
tu ti-ai luat masina noua doar din cauza taxei de inmatriculare ? ciudat, credeam ca ai facut-o doar din snobism, dupa cum zici singurica
@zoso
problema nu e ca vin toate jafurile, problema e ca jafurile (sh sau noi, pentru ca exista si jafuri noi) trec de rar in modul specific rromanesc. daca in rromania ar functiona ce povestes taximetristul din Berlin poate lucrurile ar fi diferite. in alta ordine de idei, sa fim seriosi, taxa aia de polutie, prima inmatriculare, sau ce alt nume i-au dat pana la urma, numai pentru binele romanilor nu a fost introdusa
zoso dupa rationamentu tau hai sa ne luam toti scutere ca polueaza mai putin. Cum bine spunea cineva mai sus ce rost are sa dai 8500 de euro pe un logan chel cand poti sa-ti faci treaba si cu alta masina.
@hgvlad: n-0a zis nimeni sa iti iei logan. poti sa iti iei si sandero
nu, ideea e sa nu mai aducem din vest toate ciurucurile poluante. daca te plimbi prin zonele aglomerate din alte capitale n-o sa mirosi noxele pe care le mirosi cand iesi sa te plimbi prin bucuresti.
Pentru romani conteaza sa fie BMW si daca reuseste sa o porneasca dimineatza e ok. Franele, ABS-ul, directia, normele de poluare, faptul ca e rascoapta pe dedesupt nu conteaza. (nu ma refer aici la masini vechi de pana-n 3 ani, care nu prea ajung la noi)
Romanii nu cumpara masini neaparat din snobism , ci poate a ne distanta de masina romaneasca total nesigura , poate ne luam masini second nemtesti ca sa avem un plus de siguranta , comfort si evindent putin mai multe dotari la un pret putin peste un logan nou .
Intradevar ma uit si eu pe strazi , s-a umplut de BMW-uri modele vechi , fabricatie 1990-1998 si chiar pare o idiotenie ca foarte multi le aduc de afara cu 2000 euro si ne pun siguranta noasta in pericol , sunt masini forjate care pentru posesor nu reprezinta o valoare imensa , nu are de ce sa-si faca griji sau sa respecte regulile elmentare in trafic .
Eu am o masina cu o vechime de 5 ani luata din Germania acum 1 an , pe langa faptul ca sunt multumit , sunt fercit ca nu am fost silit sa-mi iau o masina din brandul Dacia , nu o sa ofere niciodata o siguranta si comfort .
asta e circuitul masinilor in natura ..k ne place sau nu..
Criza, nu-i criza, eu nu inteleg ceva… proiectul”Rabla” pentru reannoirea parcului auto roman versus „hai cu rablele in Romania”.