Fix atât: ratez de 10 ori să urmez instrucțiunile navigației și navigația insistă încă de 10 ori să urmez drumul ales de ea. Ăsta e nivelul de înțelegere al oamenilor care au programat utilajul, insistă de 20 de ori cu o comandă!!! Și sunt convins că ar fi continuat…
Bă ejneboon? 😀
e bulgar
Inteligenta artificiala nu poate depasi prostia naturala!
ba poate, deoarece a semnalizat intenţia şi din sens opus nu se apropie niciun vehicul
s-a asigurat si din spate?
https://www.reddit.com/r/shittyrobots/
In ce fel este problema Waze? Ca nu iti sugereaza U-turn ?
ati incercat sa folositi waze si in afara tarii? eu in 6 luni de utilizare si vreo 8 k, n-am avut niciodata faze dintr-astea care e drept, mi se intamplau frecvent in Romania.
Cred ca mai tine si de conformatia drumurilor ori cum in Romania a dictat orice altceva decat logica in constructia drumurilor, foarte posibil sa te gasesti in situatii dintr-astea.
Eu pateam inclusiv in Bucuresti. Puteti incerca orice alt soft si veti avea rezultate diferite in Romania si in afara ei.
Pana la urma inteligenta artificiala functioneaza acolo unde a existat inteligenta naturala la fel cum probabil nici Tesla nu s-ar putea si nu se va putea descurca in urmatorii 50 de ani in modul „autonomous” pe drumurile dacice.
Neavind mobil cu internet n-am folosit waze niciodata, navighez cu OSMand (http://osmand.net/) e gratis si opensource, fara reclame&bullshit. Singurul neajuns este ca nu poate reruta in caz de blocaje in trafic. In rest are tot ce-mi trebuie. Deoarece hartile sunt mult mai detaliate decit cele din aplicatiile gps dedicate automobilistilor il folosesc si la alte activitati outdoor.
Cine vrea sa-l incerce sa-l instaleze din F-Droid, altfel are limita de 5 harti la download.
Judetul pe unde iti place tie sa conduci
Mă îndoiesc că Waze folosește inteligenta artificiala pentru rutare.Este un „simplu” algoritm de căutare de genul A-star sau dijkstra, care nu tine cont de ce ai făcut tu înainte de recalcularea rutei.Alege pur și simplu traseul cel mai rapid, de pe o harta mai mult sau mai puțin conformă cu realitatea.
nu ca vreau sa fiu carcotas: situatia din clip ar putea aparea in cazul in care mergi in directia opusa destinatiei, e normal ca te intoarce de 100 de ori. a doua situatie plauzibila ar fi ca inca la a 10 incercare de a-ti arata drumul inapoi, tot ala sa fie cel mai rapid. repet, nu stiu cum s-a intamplat la tine. eu nu am avut niciodata probleme cu waze.
corect. am pornit dintr-o intersecție unde aveam două opțiuni de drum. una avea 105km până acasă, una 115. aia spre care mă ducea el era mai liberă, dar mergeam în coloană, după tiruri, cea pe care o doream eu puteam merge cu 100km/h pe două benzi cel puțin jumătate din drum.
Rezolvai problema dacă selectai ruta alternativa. Sau dacă foloseai o aplicatie care te și costa ceva.
@vali petcu: poate nu erau suficienti utilizatori de Waze in zona ca sa ai informatii corecte despre cat de liber e drumul.
@vali pe bune ca nu te-ai prins ca daca voiai una din celelalte rute trebuia sa o selectezi din aplicatie? Waze by default iti selecteaza cea mai RAPIDA ruta, daca cea mai rapida era aia unde ti-a selectat puteai sa iti alegi cealalta varianta din meniu. Nu iti convine cea mai rapida si vrei ce mai scurta implicit, te duci in setari si schimbi.
Ce legatura are AI-ul cu un algoritm de calculat un traseu? -_-
eu, cu waze, pe autostrada: Peste 400 de metri, virati la stanga. in stanga, parapet, desigur. am mers cativa kilometri cu waze insistand sa fac stanga.
vocea era a lu firea dar ideea era a lui livyy dragnea
avea vocea lu’ badea cand insista?
Harta Waze este întreținuta 100% de voluntari. Daca gasesti o problema poti sa raportezi si sa contribui la îmbunătățirea ei!
nu ai gps-ul bun sau nu aveai datele active de ceva timp, precizia scade foarte mult
si cand se incalzeste telefonul o ia razna harta
daca mai treci odata pe acolo, probabil vei constata ca e totul in regula
Asa face cand tu esti singurul care merge pe sensul corect si pe langa tine trec alte cateva mii care circula pe contrasens*
@Razvan: am renuntat la Waze in 2013 dupa doua episoade cu „voluntarii comunitatii” ref la erori in aplicatie. La una dintre ele, imi explica dumbs ca el sta in zona si nu e ca mine (in conditiile in care eu treceam prin intersesctia aia de cel putin 2x in fiecare zi) iar de cateva luni se schimbasera marcajele.
Basca toti colectionarii de puncte care raportau toate balariile posibile in trafic.
excelent, vad ca s-au adunat astia care au folosit si nu le-a placut Waze in 2013 si nu inteleg de ce il foloste atata lume in 2017, pentru ca logica.
corect. la a 3-a ratare trebuia sa-ti zica „te-n pendula mea” si sa se inchida.
La ce mai pui navigatia daca nu te iei dupa ea?
Pt radare
Navigația nu e AI.
gresit. exista self-driving car : a vehicle that is capable of sensing its environment and navigating without human input
@Radu ai dreptate, se cheama Uber/Black Cab/Taxify …
@radu – ok, reformulare, ca pentru Siri / Alexa / Cortana :)))))) – Waze nu este o aplicație de inteligență artificială
E doar un algiritm facut de oameni. Va insists pana cand ruta alternativa pe care ai ales-o va indeplini conditiile (drumul mai rapid, mai scurt etc).
Pt Arhi: probabil te-a pozitionat gresit, mi s-a intamplat in ungaria cand era waze pe un telefon mai necajit, eram pe autostrada si ma vedea pe drumul paralel, insista saracul sa manevrez cumva sa merg unde trebuie.
In concluzie: nu te astepta sa fie mai destept decat tine, e doar o unealta.
Ati incercat google maps cu android auto? Merge struna, nu mi-a trebuit waze ever. Si daca tragi offline maps inainte de drum, esti boier (nu mai consuma data).
Waze e deținut de google, așadar partajează aceeași hartă și aceleași date. Punctul forte a lui waze e că te informează alți utilizatori asupra stării drumului (gropi, poliție, coadă) și în funcție de un punctaj te rutează ‘real-time’ către destinație, ceea ce google maps nu face.
Waze si Google Maps nu au aceeasi hartă.Amandoua tin cont de trafic in timp real, achizitionat de la aplicatiile proprii.Waze, cu siguranță este mult mai nou pe partea de rutare decât Google ( best of in opinia mea).
tibi – Waze nu este deținut de Google, atât Waze cât și Google sunt deținute de Alphabet. Fiecare companie este independentă financiar și operațional, iar transferul de bunuri de la Waze spre Google (de exemplu intensitatea traficului în timp real) cât și de la Google către Waze (recunoașterea vocală (singura parte de inteligență artificială din aplicația Waze), adrese, puncte de interes, altele) sunt plătite la cursul zilei. Pe românește: când Waze face recunoaștere vocală, folosește serverele Google, pentru care plătește, ca orice alt client al Google. Cele două hărți sunt diferite (uneori substanțial), cu superioritate la hărțile Google. Totuși în ultima vreme, de când Google a sistat editarea hărții de către editori voluntari, schimbările recente apar mai rapid în Waze
Waze e facut in Israel. Poate a detectat vreo petarda pe drum.
kkt. asta nu arata decat durerea in cur a lu google pentru aplicatii de gen, uita-te la google translate daca nu traduci din engleza in alta limba populara traduce fix pwla. I.A. e departe de ce vad consumatorii in aplicatii gratis, de asta nici nu esti uimit. deocamdata tot ce e AI si e de nivel bun se vinde pe bani multi companiilor care cumpara, ce interes are gogu sa isi puna resursele pe gratis? atat timp cat are monopol si oamenii pupa in cur aplicatia ii doare la basca.
waze e o mizerie hipsterista
Troll level: 100
Cine naiba navighează cu Waze? Waze e pentru când știi drumul. Pathfindingul e varză, suspectez ca Google nu-i actualizează pe israelieni, chiar dacă sunt majoritari. Nu vor să le muște din Maps, în care investesc masiv în ultimii ani. Ieri m-am jucat un pic să văd cum mai stau și mă ocolea 4 km pe un segment de 500 de metri.
Nu m-am uitat foarte atent la clip dar mi s-a părut că încearcă să te ducă spre destinație, tu trebuia sa opresti destinația dacă nu mai vroiau să-l auzi.
Cu AI e alta treabă, ar merita niște articole, mai ales ca de la anu s-ar putea să vedem mașini autonome pe străzi (în California cel puțin)
Acolo nu e vorba de inteligenta artificiala in nici un caz.
e mult mai rapid(sub o secunda) sa faci rerouting catre ruta initiala decat sa incepi o recalculare de ruta cand userul greseste drumul.
Bineinteles ca uneori se intampla astfel de lucruri(ca cel pe care il arati tu) dar altfel vor fi si cazuri in care o recalculare de ruta sa dureze mai mult, iar tu fiind in miscare sa ratezi exact drumul pe care ar fi vrut aplicatia sa ti-l serveasca fiind necesara astfel o noua recalculare de ruta si ciclul se reia, intr-un mod similar cu cel prezentat, dar cu aplicatia neavand nicio ruta disponibila pentru tine, caz mult mai nefericit decat acela de a-ti da o ruta mai putin buna.
Cum e mai probabil ca userul sa nu cunoasca drumul(motivul numarul unu al folosirii unei aplicatii gps) decat acela de a stii mai bine drumul decat poate algoritmul de rutare sa calculeze(cazuri existente, dar improbabile si oricum nederanjante – prefer sa ajung cu 5 minute intarziere la destinatie, dar sa fiu dus pe arterele principale si nu bagat prin spatele blocului) se ajunge la un trade-off -> ce cazuri au probabilitate mai mare sa se intample si ce cazuri sunt mai deranjante pentru user.
Trebuie sa-ti asumi faptul ca nu poti sa multumesti pe toata lumea, oricat ai incerca. Oricum, am vazut mult mai rau decat atat… asta e un caz care poate fi explicata usor alegerea programatorului.
Waze nu e AI. După 20 de ani de mers prin București, de am ajuns să îl cunosc aproape pe de rost, am ajuns la concluzia că noile tehnologii nu pot deocamdată înlocui experiența și vigilența umană, prin urmare pot avea cel mult un rol consultativ în ambuteiaje, dar nu de cunoaștere a străzilor. De exemplu: la o oră de mers prin București, Gabriela (vocea de pe Waze) mai pune de la ea 15-20 de minute. Pentru că traseul cel mai rapid, chiar dacă stai în coloană de ți se urăște, că nu știe să recalculeze alternative în afara unor parametri. Apoi dacă ai strada liberă în față te pune să ocolești pe străzi dubioase ca să te scoată 200 de metri mai încolo, pe stradă liberă. Indicații de viraje în zone unde nu există străzi pe care să virezi. Ca să nu mai spun că deseori redirecționează traficul pe artere secundare, neproiectate pentru așa ceva, ca urmare se formează și acolo ambuteiaje mai mari ca pe drumul inițial. Etc.
Ținând cont că unii laudă Waze de zici că sunt plătiți la cuvinte au aș propune o idee de aplicare a acestuia, idee provenită din manipularea maselor de oameni. Vrei să eliberezi un drum? Redirecționează-i pe wazeri pe unde vrei tu, iar pe rătăciți îndrumă-i altfel. Vrei să creezi o ambuscadă? Waze zice să o iei printre rândurile astea de case de pe strada asta îngustă. Etc. E doar o chestiune de timp până când cineva să facă și asta. Pentru că omul modern are tendința să fie un mic zombie.
Gabriela de la Waze nu stie ca poti sa o depasesti coloana pe linia de tramvai, sa ii faci pe fraieri si sa castigi astfel 15-20 de minute.
Waze recalculeaza cea mai eficienta ruta (dupa criteriile aplicatiei, in general are dreptate, uneori nu) ori de cate ori te ratezi sa urmezi ruta initiala. Si, daca gandesti logic, e cel mai eficient lucru pe care il poate face in 99% din cazuri.
Te plangi degeaba.
Când alegi unde sa te duci, dai click pe butonul ăla mare albastru pe care scrie „Routes”. Asta că sa nu te mai plângi că Waze face ce trebuie să facă.
Doar 2 rute alternative, nu mereu cele mai bune.
Celor care sustin ca aici nu e vorba de AI: nu confundati Waze cu alte navigatoare, ca sa fie util asta are nevoie sa comunice *bidirectional* in retea. Deciziile de rutare nu se iau doar in functie de drumul optim pe o harta data de la A la B ca la navigatoarele clasice, ci si de viteza de rulare pe diverse segmente, implicit de timpul cel mai scurt pe acel segment. Da, AI-ul este cu atat mai bun cu cat „invata” de la mai multi utilizatori aflati *la momentul ala* pe fiecare din respectivele segmente de drum. Daca de la A la B poti ajunge prin C, respectiv D, iar waze primeste informatii de la userii care ii are pe ambele segmente ca primii se deplaseaza in medie cu 40kmph si altii cu 60kmph, te va ruta pe a doua varianta, chiar daca in km e mai lung drumul pe acolo. Un navigator clasic nu ar fi stiut sa faca asta.
I-am pus si eu la indoiala capacitatile de vreo 2-3 ori si ca sa verific am facut inadins altfel decat imi sugera. In cazul meu , drumul optim de iesit din oras spre N e fix prin centru, Unirii-Universitate-Victoriei-Aviatorilor-Arcul de Triumf-Casa Presei samd, pe DN1 spre Ploiesti. Pe asta mi-l si da in 90% din cazuri, ETA calculat la inceput s-a verificat +/- 5 min in 99% din cazuri. Alteori imi da ocol pe la Ambasada Chinei spre Pipera-Tunari-Balotesti si inapoi pe DN1, alteori (ca vinerea asta pe la 7 seara) m-a rutat inca de la inceput sa ies prin S-E, pe la Autovit-Glina si apoi sa tin centura spre N (cu un ETA de vreo 45 de min pana unde aveam treaba, aprox. 35km). L-am ignorat (cum adica, eu merg spre N si el ma duce in sens opus?!?) si am luat-o vitejeste prin centru, cum eram obisnuit – pe la Victoriei deja cautam stradutele alternative prin spatele TVR, reintrat pe la de Gaulle, mers greu spre Casa Presei – Miorita pana pe la cand pe la podul Ikea s-a blocat de tot. In timpul asta saracul Waze imi tot dadea sugestii de detour (nu sa ma intorc, dar sa ies de pe ruta pe care ma incapatanam sa o urmez) si crescuse ETA cu cel putin 20 de min fata de cel calculat initial. N-am mai rezistat si am iesit pe la rondul de la Jandarmeriei, ambasada SUA si am taiat-o prin Pipera-Tunari, unde a fost ca in palma. Experimentul m-a costat vreo 30 min intarziere, si NU e prima oara cand il fac. Sigur, de multe ori cred ca face load balancing (sau a/b testing, daca nu are suficienti „senzori” care folosesc suficient ambele segmente); nu ii trimite pe toti pe ruta optima, daca la ambele a calculat un ETA oarecum asemanator.
Ideea e ca da, per total jucaria asta e foarte utila si se incadreaza cu succes la AI – sa nu faceti greseala sa credeti ca se ia doar dupa rapoartele voastre de trafic trimise manual (unde sta politia sau unde e trafic jam, accident, pothole samd). Prin faptul ca stie foarte exact pozitia fiecaruia la un moment dat, poate lua decizii sa te trimita (sau nu) pe o ruta care *la acel moment* este optima. Peste 30 de min poate sa nu mai fie optim, dimpotriva. Beat that, offline GPS navigators!
P.S. Evident ca mai da si rateuri, in principal daca pierde semnalul GPS sau reteaua pe termen mai lung, atunci devine la fel de dumbo ca un navigator clasic. Sau, cum patesc de fiecare data cand prind un semafor mai lung care e langa o benzinarie Mol, ma intreaba – „ati oprit sa alimentati? vreti va rog sa actualizati si preturile care sunt acum la aceasta statie?”. Pana acum am rezistat sa ma dau jos din masina sa merg sa ma uit, sper ca AI-ul sa nu ii fie asa de dezvoltat sa se oftice pe mine ca-l ignor.
Waze nu are in spate AI. Stai si tu chill, nu lua avant.
Singurul lucru în plus față de un navigator offline este actualizarea vitezei medii pe segmentele unde are informații de la useri.Asta nu e AI și o fac absolut toate navigatoarele de pe piața care au și trafic: Here, Google,Sygic etc.
AI ar fi de exemplu ca, atunci când plec de la Brașov la București la ora 3, să-mi calculeze durata călătoriei pe o estimare a ce va fi la Comarnic la ora 4:30, când ajung eu acolo( pe baza traficului din alte zile similare sau a intenției turiștilor de a se căra de pe Valea Prahovei datorită prognozei meteo sau a meciului Romania – Kazahstan de la ora 8
Dude, chill. Nu exista AI in waze. E un algoritm normal. Nu o sa vezi la scara larga prea curand AI, problema fiind ca algoritmu trebuie invatat inainte, ceea ce dureaza mult, ai n
Am avut dreptate. Oamenii pupa in cur aplicatia ca este geniala desi nu e di uite asa nu se stofoaca google sau alta companie ce detine un monopol sa schimbe lucrurile si sa faca aplicatia si mai buna, ce sens ar avea sa consume resirse degeaba?
@sfatuitoru – man, n-am actiuni GOOG ca sa il laud si nici masterat in AI ca sa pot sa sustin asta pana in panzele albe. Am spus ca dupa mine s-ar incadra la AI pentru ca stie sa ia decizii in cvasi-timp real pornind de la niste informatii pe care *nu* are cum sa le stie dinainte. Daca poate lua decizii noi pornind de la „stimulii” pe care ii primeste de la fiecare sofer cu aplicatia pornita (viteza si conditiile pe segmente, la anumite intervale de timp), de ce nu poate fi asta considerat AI? Si de fapt, cam ce softuri consideri ca s-ar incadra atunci la AI? Poti spune ca si in DeepMind aia au facut un upload cu toate mutarile din jocurile de Go de pana acum, ca dupa aia sa le aplice cu copy/paste in jocuri noi, sau ca in Watson au indexat aia ‘jde mii de diagnostice medicale, dupa care ce mare lucru mai ramane sa faca – calculeaza si el cat de probabil e sa ai boala X sau Y dupa ce ii dai un set de analize la prima vedere. Elementary, my dear Watson!
Waze iti invata drumul ta zilnic de ex si daca initial din A in B iti dadea o ruta, dupa cateva zile o va schimba asa cum esti tu obisnuit sa mergi. Iar legat de greseli, la prima greseala incerca sa te aduca la ruta initial calculata ca apoi la a doua greseala sa recalculeze ruta.
Aha, cum ar veni îți dă cu alifie după ce te-a futut…
@zoso – Boss, de ce lasi urangutanul ala sa comenteze aici?
păi, pendula, să mă simt și eu deștept. și să râdă și alții de el.
Leo, zi-ne și nouă cine e urangutan.
Iuda.
azi dimineata cand am pornit waze-ul, pana sa bag destinatia, m-a intrebat direct „on your way to ‘work’ ?” yes/no
in .ro nu am avut surprize cu waze-ul cam deloc, il folosesc in 99% din cazuri, alternativ in masina mai am si here sau google maps (uneori) doar pentru teste (pasagerii).
concluzii dupa un drum in grecia anul asta:
cazul 1: Waze – Here. 1-0
– digi nu a vrut sa comute nici de-al naibii pe roaming la ruse, asa ca am mers cu here-ul.
– traseul generat pentru giurgiu – sofia > here a ales ruta: ruse – pleven – sofia – drum prost cu multe zone in constructie, camioane, etc mers decent dar incet
– la retur waze-ul a ales Sofia – veliko tarnovo – ruse. pentru cel putin 1 ora am stat cu gandul ca waze-ul e cu vaca si ma duce prin varna ca tot vedeam indicatoare „ruse la stanga, varna la dreapta” , drumul super ok, zone multe cu 2 benzi pentru depasit, asfalt net superior, fara zone in reasfaltare.
– sa nu uit, here-ul m-a ocolit crunt pe centura sofiei, am inconjurat efectiv orasul, chiar daca era mult mai simplu sa merg invers pe centura aia si ajungeam mult mai rapid
cazul 2:
sofia – halkidiki Here – Waze 1- 0
– plecat cu waze-ul, toate bune pana in Thessaloniki unde „in 100 m faceti dreapta” am sarit pe egnatia odos” spre atena, drumul meu era la inca 100m mai incolo si iesea in centura si apoi simplu spre halkidiki. waze-ul a devenit retardat si „nu a vrut” sa accepte ca a gresit asa ca a refuzat sa imi recalculeze ceva (netul functiona, etc) . pornit rapid here-ul, dupa 10km intors spre oras si apoi spre halkidiki, trecut pe waze la loc totul ok pana aproape de destinatie unde waze-ul imi zicea sa intru pe un drum infundat, am refuzat iar sa-l ascult si m-a dus efectiv intr-un camp (+drum de pamant) m-am uitat pe waze si ignorand ce vrea el am mers usor spre destinatie care era clar vizibila pe harta dar nu voia sa imi faca o ruta corecta
cazul 3: Waze vs Google Maps – indecis
din zona unde am stat spre restul punctelor de pe insula am gasit o anomalie ciudata
3.1
Skala Fourkas – kriopigi / polychrono:
google maps: peste un deal direct
waze: orice dar nu ala direct peste deal
am folosit waze pentru navigatie: cand am ajuns acasa am cautat sa vad cum era drumul direct de nu il recomanda waze – in google street view arata decent (nu am mers pe el, deci nu stiu efectiv daca e ok)
3.2
Skala Fourkas – Chaniotis
waze: Skala Fourkas – Nea Skioni – Chaniotis – peste un deal
maps: Skala Fourkas – Polychrono – Chaniotis – peste dealul refuzat de waze (la 3.1)
aici am facut un test cand am vazut anomalia asta, si am pus in google maps: nea skioni-chaniotis (drumul recomandat de waze cam pt. orice traversare a insulei) si surpriza la google maps – a refuzat sub orice forma acel traseu si a indicat alt drum (sunt 3 variante care le da, in una din variante se foloseste jumate din acel traseu dar se prefera o ocolire). in practica traseul e mai greu la inceputul urcarii din nea skioni dar apoi este absolut lejer si bine asfaltat, etc. de ce refuza google maps traseul – doar ei stiu
3.3
Frama – Nea Skioni Beach (cel mai bun exemplu de comparat)
google maps – drum direct, extrem de rapid
waze – un traseu de-a dreptul cretin care ocoleste enorm si te pune sa faci o stanga pe un drum cu o panta de 30 de grade. pana acolo sunt cel putin 3 momente cand poti face stanga sa ajungi mai usor. prima e pe drumul direct corect recomandat de google maps, a 2a e pe un drum mai prost dar larg folosit de aprovizionare cred, al 3 lea e drumul oficial (cu stegulete, etc) marcat de intrare in statiune. cu toate astea, waze-ul iti sugereaza sa faci o stanga intr-un unghi tampit, intr-o zona fara vizibilitate buna (chiar inainte de o panta unde nu vezi constrasensul bine), pe un drum prost in panta. la aberatia asta am ajund venind din Chaniotis peste deal (cu waze ) si voiam sa vad portul… tzeapa, a trebuit sa mai mers 1 km sa intorc si sa intru normal in oras pentru ca waze-ul nu mi-a dat variantele bune.
concluzie: niciodata sa nu te bazezi pe un singur navigator ca sigur de arde la un moment dat
Bai da’ nimeni nu a observat ca probabil Vali Petcu e un troll mic care a pus ruta catre un punct si el se departa de el? Ce e rau in asta? Robotu’ e o colectie de algoritmi de cautare a celui mai rapid traseu bazandu-se in acelasi timp pe anumite informatii primite din trafic. Tehnica asta il bate un pic si pe Vali se pare. A uitat saracul sa dea remove la destinatia din care tocmai plecase si d-aia. Wow bad robots iz bad as human is stupid.
aia nu e destinația, dumbo, e punctul de plecare.
Se numește „recalculare traseu”. Nu ai primit deloc de zece ori aceeași comandă ci ai primit zece trasee diferite fiecare indicând ruta optimă către destinația aleasă de tine. Faptul că s-a nimerit ca toate rudele optime să înceapă cu un viraj la dreapta este irelevant. De ce în general primești mai multe indicații cu „virați la dreapta” (cu atât mai mult în cazul în care te îndepărtezi de destinație) ar trebui să îți dai seama singur.