Drumurile de ţară care leagă două oraşe şi pretenţios numite Drumuri Europene nu au două lucruri elementare, care mi-ar fi înlesnit cele 4 ore petrecute prin ploaie şi întuneric. Să vedem ce m-a mai enervat ieri.
- nu există marcaje pe timp de noapte. stâlpii ăia reflectorizanţi sau kkturile alea mici din asfalt. nimic. mergi ca vaca în bezna şi te oripilezi când vezi că în faţa ta totul e negru şi că mergi în beznă. asta face ca 50% din idioţii care au carnet să considere legitimă folosirea fazei lungi, pentru că, se ştie, şoferii au tendinţa de a merge prin câmp, şi de aia tu trebuie să ai fază lungă până când eşti la 10m de el, să nu cumva să te pacalească.
- dincolo de lipsa reflectorizantelor, în unele porţiuni de şosea nu există nici măcar liniile alea albe. că deh, ar fi ajutat, ce interes avem noi să le păstrăm intacte pe tot parcursul şoselei?
- nu avem drumuri drepte! nu mă refer să fie în linie, nu, să fie nivelate. dacă mergi cu mai mult de 70 noaptea pe un drum din ăsta de rahat, fără reflectorizante şi fără marcaje, e bine să ai testamentul făcut, că eşti ca hopa-mitică în carusel.
- benzinăriile sunt nişte capcane ale morţii. la fiecare benzinărie există o porţiune între asflatul şoselei şi asfaltul benzinăriei. care e al lu’ mama! nu al benzinăriei, să toarne acolo o betonieră de asfalt. nu, trebuie să fie denivelată, plină de apă şi de gropi. că aşa ne place nouă!
- bărbaţii români au reale probleme cu ţinta. mai exact, se pişă peste tot.
- daciile sunt nişte vehicule ale morţii. nu stiu cine a fost inginer la dacia, dar dacă nu a murit până acum, trebuie tras în ţeapă. pentru că nu a pus un amărât de bec la bord care să îţi indice starea farurilor. astfel spus, şoferule de dacie, când ieşi seara în oraş sau în sat cu maşina lu tac-tu, aprinde în pi*da mă-tii farurile, că nu se consumă bateria! am întâlnit doi, unul în oraş şi unul pe şosea, amândoi cu dacia şi cu farurile stinse. e luminată strada, ce mai trebuie să aprind şi farurile!
sunt destui sandilai care merg asa, nu numai cu dacia.
zilele trecute am vazut un taximetrist cu logan care mergea pe intuneric aproape complet fara lumini
Multi au impresia ca farurile sunt utile doar ca sa vezi tu pe sosea, nu sa te vada si altii pe tine. Drept urmare daca strada-i luminata, nu e nevoie de faruri.
Problema asta cu farurile care nu sunt aprinse am intalnit-o de atatea ori incat cred ca exista o secta a celor ce nu aprind farurile pentru ca le frige. De cateva ori am speriat cate unul din asta (masini argintii care mergeau fara faruri pe inserat) si nu m-am bagat inapoi pe banda mea pana n-au aprins farurile. Deci se poate. Nu realizeaza ca la un moment dat le poate depinde viata de farurile alea.
referitor la punctul 6: o fi fost începători şi uită – şcoala de şoferi se face numai pe timpul zilei (general vorbind, că mai sunt şi excepţii). Eu am văzut pe ceaţă densă maşini cu luminile stinse … de fapt nu prea le-am văzut până să se apropie de mine.
Desi sunt ca draq, cred ca la noi principala porblema nu sunt drumurile ci aia care merg pe ele.
Oarecum nelegat de subiect, as mentiona ca faza cu BETONIERA DE ASFALT e tare. Si ii scuza pe aia nu au turnat-o intre drum si benzinarie :)).
pai maharii zic ca daca ti-au asfaltat drumu sa zici mersi. acu doar nu vrei sa mai traga si linii pe el. din cauza asta era sa intru eu sub un tir noaptea pe ceata pe dealu negru: la urcare sunt 2 benzi, la coborare 1. dar lipsind marcajul nu-ti dai seama ca ai ajuns sus si se ingusteaza alea 2 benzi la 1. asa ca m-am trezit cu tir in dreapta si tir in fata. noroc ca au fost ambii pe faa si franat violent toti.
Căruțele și bicicliștii sunt încă două lucruri extrem de greu de evitat. Și nu numai în sate, dar te trezești cu o căruță nesemnalizată în față când ești la 50 de km de orice loc civilizat, de te gândești ce face ăla: aruncă un cadavru sau e joyride?
Astia cu daciile alea coapte au doi dumnezei in viata asta: sa umble noaptea fara faruri, si sa nu foloseasca niciodata prima banda. Cand cumpara sau mostenesc masina, primesc impreuna cu talonul si o hartie pe care sunt scrise mare cele 2 principii. Partea nasoala e ca se zvoneste prin underground ca pun de-o fuzionare cu cei cu golf3, din cauza faptului ca numarul daciilor e in scadere, iar cei cu golful 3 vin puternic din urma…
Hehe astazi fac si eu un drum de 200 de km, relativ pe ziua dar oricum, cred ca o sa fac rost si eu de un post dinasta unde sa-mi vars frustrarile.
Deci nu, barbatii romani nu se pisa peste tot, doar pe langa unde trebe. Sa nu mai trebuiasca sa traga apa :))
Welcome to the club…
Eu, prin natura meseriei, bat tzara asta in lung si-n lat o data pe luna sau la doua luni…
Cand am facut prima oara Bucuresti Timisoara… am crezut ca mor de fo 3 ori…Nu-mi venea sa cred cata nesimtire pe sosele, si-asa vai de capul lor…
Bag seama ca tu n-ai dat de:
– carute complet nesemnalizate… pe care le vezi, daca ai noroc, in lumina lunii, sau a farurilor aluia din fatza…
-biciclisti aproape morti de beti…
-toti tzaranii de prin sate si comune care, cum se lasa noaptea, se imbraca in negru si merg pe marginea soselei neluminate, probabil la f-un pariu intre ei… care o patzeste primu…
– drumuri complet nesemnalizate ( neliniate) care au o gramada de serpentine si pe care e o aventura sa mergi noaptea si pe ceatza…
– schumacher-i cu dacii din 1900 ( da frate… sa vezi cum dau baietii in saracele rable) care vor neaparat sa te depaseasca…
– curbe nesemnalizate… pe care, daca ai norocul sa circuli cu viteza, le ratezi sigur si te trezesti planand peste f-o prapastie….
etc etc etc….
Inchipuieti cum e sa mergi in aceste conditii 4-5-600km…
De obicei fac drumuri din astea cu cate un partener strain, care vine sa vizitam impreuna clienti din Romania… Saracii… cand se dau jos din masina se clatina pe picioare de zici ca-s beti ranga…
Să înţeleg că ai fost prin Banat? Că eu din câte am observat numai aci sunt aşa drumurile …
@sawdust: si cu opel astra productie ’80-’90
Dupa fiecare drum care-l faci cu masina, faci cate un articol?
… trece … Va deveni obisnuinta, vei vedea
De ce să aprindă farurile? Poate li se ard becurile şi-s tare scumpe…
Dacia are martor luminos care iti arata daca ai luminile de pozitie/faza scurta aprinse.
In rest sunt 100% de acord cu tine, e dureros de real… vad ca nu ai intalnit nici o caruta nesemnalizata.
Mai mult ca sigur ca la daciile respective instalatia electrica era la pamant,si tu vrei acu’ faruri si alte alea…
mai, uite, la punctul 4 ai zis ceva de o betoniera de asfalt. e, asfaltul se transporta cu un camion si din camion se goleste in finisor sau repartizator, care il aseaza pe drum si il compacreaza putin. la racordarea dintr un drum si platforma unei benzinarii, probabil se toarna asfaltul din camio si se aseaza manual de omaeni. stiu ca majoritatea roacordurilor de genu sunt prost facute. eu am scris doar sa iti zic ca betoniera, de unde-i vine si numele transporta doar beton.
o zi faina.
@anatati: si in muntenia treburile sunt la fel. arges, dambovita…iti e mila de masina…
„şoferule de dacie, când ieşi seara în oraş sau în sat cu maşina lu tac-tu, aprinde în pizda mă-tii farurile, că nu se consumă bateria!”
sa inteleg ca Romania nu este o tara ecologista? se arde gazul (citeste: lumina la faruri) degeaba?
Exista o problema: daca aprinzi farurile la Dacie se observa ca de fapt nu-ti merge decat unul pe faza scurta. Te vede organu’, pac amenda! Asa ca esti obligat sa mergi ori cu ele stinse, ori cu faza lunga. Ce preferati?
Nu ati mentionat aici Daciile papuc folosite la carat orice, de la polistiren expandat si canapele inca pe jumatate cat latimea masinii si pana la vaci si cai vii. Nu cred ca exista un astfel de harb care sa aiba toate luminile functionale in lampile din spate. Daca gasiti vreunul cu lumini la frane pozati-l repede, e bun de exponat de muzeu! Cat despre papucii carosati, daca nu se deschide usa la caroseria aia cand pleaca de pe loc ca sa cada vreun sac de tarate pe capota celui din spate chiar n-are nici un farmec.
dacia chiar are 2 beculete in bord, unul verde, care se aprinde cand e faza scurta aprinsa, si celalalt albastru, pentru faza lunga. si da, incepatorii nu prea isi amintesc sa aprinda farurile pentru ca scoala de soferi o faci de obicei ziua
@geretus – ai spus-o cum nu se putea mai bine, daca ar fi sa mai adaug as mentiona tractoare, remorci, si animale pe strada, eu trebuia sa ajung la Arad si mergeam cu 3km/h in spatele unor vaci pe care stapanul le mana cu un bat. Ma lua durerea de cap, ultima data de la Arad la Alexandria am facut 16 ore, eram obosit si am prins cel mai nenorocit drum posibil, cu ambuteiaje, camioane, animale pe strada, etc.
nu numai cei cu dacii sunt „smecheri” a soselelor , eu mai bine merg cu o dacie ca daca as avea o masina straina , gen bmw sau audi ar trebui sa plec de la semafor ca taurii la corida si nu as mai vrea sa imi aduc aminte de saraca femeie care a fost luata pe sus din cauza ca a intarziat 1 secunda pe trecerea de pietoni si a fost luata pe sus…groaznic
stai asa ca inca n-ai vazut nimic… de azi conduc eu… :)) si asa e cu dacia… eu am una careia nu-i merg franele, e un fel de insectar (multe gaze moarte prin ea ). Cu aia o sa merg din cand in cand… asa ca… pazea!!!
Multa m*** tuturor celor care pe timp de noapte:
1. merg cu pozitiile aprinse, farurile stinse si proiectoarele aprinse! Imbecili ordinari ce sunteti.
2. merg cu faza scurta si proiectoarele aprinse, ca daca loganu are proiectoare trebuie folosite, nu?
3. toti idiotii opriti pe avarii in mijlocul strazii, cu cardu in spate de masini stand sa-i depaseasca, desi la 5-10 m de obicei e un loc de parcare sau un intrand ceva…(asta-i mai mult pentru taximetristi dar nu numai)