De ce sunt atât de multe accidente pe trecerile de pietoni la Brașov

Cred că de două ori pe săptămână la Brașov are loc un accident pe trecerea de pietoni. Orașul a fost sistematizat atât de bine încât au apărut probleme noi, una dintre ele fiind creșterea numărului de accidente pe câteva treceri de pietoni (sunt mereu aceleași, într-un exercițiu tâmp al nostru, care mergem pe ideea “mie nu mi se poate întâmpla”).

Și acum, din cauza unor tâmpiți, se vor monta obstacole și viteza va fi scăzută de la 70 la 50km/h.

Așadar, câteva motive:

Primul: ăia au oprit ca proștii

Serios. O serie de oameni se uită că alții pe alte benzi au oprit la trecerea de pietoni și ei, deși nu au vizibilitate, trec fluierând, considerându-i pe ăia opriți proști.

 

 

Poliția rutieră nu există

Mi se pare stupid să ai 3-4 accidente în același loc și să nu plantezi acolo un echipaj. Și știți de ce nu o fac? Pentru că ar însemna să rețină permise de brașoveni, ori așa ceva nu se face. Mai bine echipajul stă la pândă în zonele unde trec turiști și amendează acolo.

Și e inexistentă la toate trecerile de pietoni unde sunt parcate mașini și pur și simplu nu vezi pietonii.

Pietonii nu au discernământ

Întâi că se aruncă precum orbii pe trecere, pentru că ei au prioritate, și n-au o minimă urmă de instinct de conservare, apoi pentru că au boala șirului indian. Sunt treceri aflate lângă stații de autobuz și oamenii fac un șir indian pe trecere, pentru că ei au voie și pentru că nu abuzează deloc de lipsa semafoarelor. Deloc deloc. Uneori, apucă să treacă și câte o mașină în toiul unor asemenea acțiuni de traversare.

 

La final totul se reduce la același lucru: câțiva idioți strică petrecerea pentru toată lumea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. „Petrecerea” de a alerga cu 70-80 in oras. GG.

    (da, stiu cum e in BV, am mai fost si eu pe acolo recent)

    00
  2. Conduc zilnic zeci de km prin oras si intodeauna am considerat ca in _orice_ situatie pietonul are prioritate.

    Trebuie sa ne gandim ca in primul rand viata are prioritate, nu faptul ca ne grabim, nu suntem atenti sau de acord cu pozitia pietonului fata de autovehicolul nostru.

    Oricum am pune-o, viata unui om este mai valoroasa si trebuie respectata, chiar daca este pe trecerea de pieton sau nu.

    Da, este „tampit”, „orb”, „neatent” dar prin faptul ca stim ca exista posibilitatea ca pietonul sa se intersecteze cu directia noastra de mers atunci ar fi de dorit sa conducem preventiv.

    My two cents.

    00
    • Tine minte sa aplici asta si cand te depaseste un idiot ca mergi ca melcul, sau cand te claxoneaza ca nu te misti mai depede dupa ce-ai oprit sa treaca un copil (pe care vita din spatele tau nu-l vede).

      De multe ori stilul de condus al ‘smekerilor’ ma scoate din pepeni.

      00
    • @brosky: Ai dreptate pana la un punct. Cand vezi ca iti traverseaza un pieton printr-un loc unde nu e trecere si nici macar nu se uita spre tine cand vii cu masina cum mai e? Eu unul nici nu stiu cum sa reactionez, pun frana ca asta e normal, dar parca raman fara reactie cand ma gandesc cat de vigilent sunt eu pe trecere si cat de nepasator este unul ca asta cand traverseaza prin loc nepermis…

      00
    • @brosky:
      Refuz să cred că ar exista cineva care să nu dea prioritatea pietonilor (eu, cînd pot, le dau și cîinilor). OK, îl claxonezi, îl înjuri, dar frînezi.
      Discuția e însă despre situații accidentale, neprevăzute, nedorite de nimeni (nici de șofer, nici de pieton). Sigur că șoferul TREBUIE să fie atent dar e om și el (poate tocmai face o criză de infarct, glicemie, anemie etc). Dacă socotim probabilistic la numărul de mașini care circulă într-un oraș… cred că am putea estima cîteva cazuri pe lună. Dar, dacă și pietonul ar conlucra la evitarea ”scenei fatale”, probabilitatea acesteia ar scădea dramatic. Și nu trebuie să facă mare lucru (că nu are nimeni pretenția ca acesta să traverseze în fugă sau cînd nu se vede nicio mașină la orizont) ci doar să traverseze după ce s-a asigurat că șoferii l-au observat și că FRÎNEAZĂ. Să fim serioși, nu trece nimeni ca la raliu cînd un pieton stă pe prima dungă a zebrei cu intenția de a traversa. Există totuși unele specimene de bloc care subminează integritatea corporală a pietonilor: țațele care, neavînd o altă cale de acces mai la îndemînă de blocat pentru mica lor bîrfă, se mulțumesc cu zebra.

      00
  3. „sa retina permise de brasoveni, ori asa ceva nu se face” chiar crezi ca conteaza ce permise sunt?

    00
    • da. dacă noi doi trecem pe roșu, șansele să rămânem fără permis depinde localitatea unde suntem.

    • Poate ai dreptate dar totusi ma cam indoiesc ca in orase mari gen Brasov, Bucuresti, Cluj conteaza.Daca e vorba de un oras mic sau sat unde politisul il cunoaste pe cel care a trecut pe rosu si il lasa in pace dar tie iti ia permisu asta nu stiu.

      00
    • Sansele depind, nu „depinde”…

      00
    • cu masina mea cu nr de B in 15 ani am luat o singura amenda si aia meritata iar cu masina lui nevastamea pe vremea cand nu avea inca nr de B eram oprit weekend de weekend pt cele mai mici cacaturi iar in jumatate din cazuri am scapat cu avertisment cand le explicat sau vedeam actele ca sunt din B (cea mai stupida oprire a fost cand vara, pe la ora 16-17, deci lumina din belsug, am fost oprit ca nu aveam farurile aprinse !!!! nici nu stiu ce zice la lege pe tema asta dar sunt convins ca nici o masina de B nu este oprita ca n-are farurile aprinse ziua in oras !!!!) deci da, descriminare exista din belsug si in orasele mari

      00
    • Cred ca tine de mentalitatea politistilor cum ca cei care au numar din alt judet in oras sunt trecatori si ca poate nu cunosc foarte bine orasul iar in cazul in care iau o amenda de exemplu se consoleaza cu gandul ca oricum nu stiam prea bine orasul si am mai facut si alte greseli.Trist daca asa functioneaza!

      00
  4. Nu sunt șofer, dar trecând prin Brașov cu mașina am observat încă două chestii: la voi traficul e super fluidizat – multe străzi cu sensuri unice pe multe benzi + sensuri giratorii în loc de semafoare prin intersecții, etc. Pentru mașini, e flawless. Bilă albă pentru șoferi,da’ riscuri mari pentru pietoni, că pe ăștia de la volan îi ia valu’ și plăcerea condusului și cam uită că mai sunt și oameni care… well, merg pe jos, traveresează străzi, d-astea.

    00
  5. De ce sunt atât de multe accidente pe trecerile de pietoni la [insert city name here].

    00
  6. Dar de ce nu se monteaza asa ceva in zonele cu probleme (link in context): ? E clar ca viteza va trebui redusa ca sa treci peste asa ceva. Si ai mai multe sanse de a observa pietonii in timpul asta…

    00
    • Dacă s-ar realiza așa ceva, după prima iarna ar paraliza traficul în zona respectivă. E greu (la noi) să realizezi îmbinarea aia fără să ai infiltrații. Îți intră apă sub el, îngheață, crapă rampă și pe urmă o să plângi că sunt borduri puse în mijlocul drumului.

      00
    • Am vazut asa ceva in drumul spre Craiova, pe la Bals cred. Sunt al naibii de eficiente daca tii cat de putin la masina ta.

      00
  7. Apropo de traversat in sir indian: te provoc sa treci cu masina o data in viata pe aici https://www.google.ro/maps/place/44%C2%B028?dg=dbrw&newdg=1'41.1%22N+26%C2%B006'08.3%22E/ la ora 18:00 cand ies toti corporatistii :) trece o masina la 10 minute :))=)) nici politia nu are loc acolo…

    Pentru cei care nu stiu deja evitati cu orice pret Calea floreasca din dreptul Mall Promenada, incercati sa stergeti din memorie zona aia… pur si simplu nu trebuie sa va ganditi ca exista dupa ora 17:00 in cursul saptamnii.

    00
  8. La fel ca si in orasul Ploiesti,
    Orașul Ploiesti are multe sensuri giratorii și bulevarde staliniste, largi, greu de traversat pe jos, tocmai din cauza acestor giratorii care au împins trecerile de pietoni la mare distanță de intersecții. Pentru pietoni sau turiști (care de obicei merg pe jos in orasele vizitate), aceste sensuri giratorii amplasate in oraș sunt cea mai mare eroare si porcărie edilitară.
    Sensurile giratorii se amplasează de obicei in zone periferice din oraș, in zone comerciale, industriale sau in apropierea nodurilor de legătură cu autostrăzile sau ieșirile din oraș.
    Intr-un oraș prietenos turiștilor, putem amplasa sensuri giratorii ca puncte de perspectivă sau cu scuaruri verzi accesibile sau inaccesibile pietonilor.
    Aceste mari erori edilitare au fost proiectate și executate și in alte orașe, fără studii detaliate contemporane de impact asupra mobilității și accesibilității la nivel de pieton (și pentru turiști). Cel mai frumos este de vizitat in viteză din mașina, fără să oprești.
    Dacă vrei un oraș de tranzit prietenos cu mașinile, amplasăm cât mai multe sensuri giratorii și bulevarde cu multe fire pe sens.
    La fel și cu relațiile de dreapta care taie cu o bandă auto colțul trotuarului rezultând fragmentarea in plus a pietonalului.

    00
    • E mai usor sa umpli de giratorii, decat sa implementezi in oras un sistem inteligent de semaforizare.

      00
    • Na bun, si cand se defecteaza sistemul (ca se defecteaza) o sa ai haos.

      Giratoriile sunt bune, se circula fluent. Trebuie convinsi soferii ca in oras se merge cu maxim 50, si aia unde se poate. Solutia cu camere-radar ar fi cea mai buna.

      00
    • Pe bulevarde late, logica spune ca ar trebui construite pasaje subterane sau supraterane nu treceri de pietoni.

      00
  9. Sa se desfiinteze trecerile de pietoni pentru a elimina riscurile de accidente pe acestea. Si masinile sa nu mai circule pe strazi…

    00
  10. Sunt de acord cu tot ce ai zis, eu merg de obicei pe jos si trebuie sa te asiguri de fiecare data, indiferent ca e trecere semaforizata sau nu, pentru ca ala din masina supravietuieste, eu nu-mi revin asa de usor de la o mica tavaleala.

    Dar nu inteleg ce e in neregula cu trecutul pietonilor pe trecererile de PIETONI nesemaforizate. Poate imi explici tu cum ar trebui sa se faca? Eventual sa se treaca doar din 10 in 10 minute pe acolo?

    Ideal e sa dai si o solutie la ceva ce percepi tu drept problema, nu doar sa zici ca nu iti convine pentru ca nu iti convine, trec nesimtitii aia in mod reglementar pe trecere semnalizata cand tu te grabesti.
    Ideal ar fi semafoare cu buton peste tot unde se poate, e cea mai buna solutie de compromis, din punctul meu de vedere.

    00
    • Pe langa regulile de circulatie mai sunt si reguli de bun simt. De exemplu, daca tu iesi de pe o straduta cu „cedeaza” si pe strada pe care vrei sa te bagi e coloana de masini nu ti se pare normal sa te lase si pe tine sa te bagi desi ei au prioritate? Nu ii injuri putin daca te ignora?

      O regula de bun simt e sa nu incurci persoana/vehiculul mai rapid doar pe motiv ca tu ai prioritate. In plus, pietonii, daca vad ca o masina a oprit la trecere, incep sa alerge de la 20m departare ca sa treaca PRIN FATA ei.

      In rest, sunt de acord cu tine ca o problema majora e contrastul dintre managementul traficului si densitatea lui. In romanika exista treceri de pietoni nici macar presemnalizate, de semafor nu mai vorbim, fix in mijlocul bulevardului principal dintr-un oras, intersectii fara semafor drept in centru, etc.

      00
  11. Stai putin, voi la Brasov mergeti cu 70 in oras? Adica daca 70 e limita, pana in 79 e relativ in regula dpdv legal. Si te mai intrebi de ce mor oameni…

    00
    • limita este 60, deci puteam merge cu 69 (wink wink).

      00
    • Poti sa mergi si cu 120, nu exista politie.

      00
    • In Paris limita e 50km/h.
      In Londra e ~48km/h si o reduc la 32km/h.
      Pana si in San Francisco limita e 40km/h si vor sa o reduca tot la 32km/h.

      Ultima oara in Bucuresti a trebuit sa ii zic soferului ca nu vreau sa mor.
      Poate sa-mi explice cineva de ce se merge prin orase (extrem de) mici cu viteze fenomenale? Si de ce nu se primesc zeci de amenzi in posta?

      00
    • @kmlx
      Reducerea limitei de viteza denota involutie generala. SI desigur incompetenta celor care vad o solutie in asta.
      Viteza inseamna productie, dezvoltare, informatie, transformare.
      Hai sa ne intoarcem la maimute.
      O fi atins societatea contemporana apogeul evolutiei ?? Norocosi suntem

      00
  12. Bune toate 3 remarcile tale, cu o completare: agresivitatea în creștere are o consecință dură. După ce că nu ne mai pasă de alții, pasul doi e că suntem în stare să-i omorâm.
    Asta nu pricepe poliția și în loc să semnalizeze corespunzător (chiar cu semnal luminos intermitent) trecerile de pietoni, dacă nu-i în stare să le supravegheze pe cele unde au loc accidente, se ocupă cu dat amenzi.
    În orașele mari din țări civilizate, chiar dacă treci pe roșu ca un pieton neatent ce ești, nu se aruncă nimeni cu mașina în tine.
    Nu pentru că n-ar avea dreptul, ci fiindcă dup-aia are coșmaruri noaptea!

    00
  13. Intre timp CNADNR face concursuri pe facebook cu drumuri nationale si autostrazi dar cu poze din Canada.

    00
  14. Femeie vorbind la telefon care se arunca de pe trotuar pe trecerea de pietoni fara a schita vreun gest in prealabil si evident fara a se asigura – asta e cosmarul meu de sofer.

    Chiar daca din punct de vedere legal soferul e vinovat, tu ca pieton trebuie sa te feresti, pentru ca soferul poate sa nu fie atent, sa nu-i tina franele, sa vorbesca la telefon, sa se certe cu nevasta, etc.
    Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca soferul vinovat face puscarie (prin absurd) in timp ce eu sunt cu oase rupte, paralizat sau chiar mort.

    Ca pieton eu ma asigur chiar si la semafor pe culoarea verde pietoni.

    00
    • „soferul poate sa nu fie atent”
      Ilegal
      „sa nu-i tina franele”
      Ilegal
      „sa vorbesca la telefon”
      Ilegal
      „sa se certe cu nevasta”
      Ilegal

      Wtf?

      00
    • @klmx:
      Ce nu pricep ăștia de al de tine e următorul lucru:
      Da, e ilegal ca un șofer să: nu fie atent, să vorbească la telefon, să nu-i țină frînele etc. Și va plăti (mhm, unii) pentru asta.
      Dar cît te mai încălzește pe tine asta odată ce te vei afla într-un scaun cu rotile (legal, na!)??
      Sunt pieton, știu că în asemenea situații legea e de partea mea. Legea a fost și de partea celor morți în Colectiv, de pildă, dar aceia chiar n-au avut prea mult de ales (adică doar să intre sau să nu intre). Eu însă am o libertate mult mai mare de alegere: belesc bine ochii înainte de a traversa (chiar și pe zebră) că să nu-mi belesc mai apoi… picioarele. Că, plm, nu-s miriapod.

      00
    • @kmlx: Sa inteleg ca tu nu ai broasca la usa si nu incui nimic atunci cand pleci de acasa? Ca doar si furtul e ilegal.

      00
  15. Da nu s-a gandit nimeni sa faca semafoare din alea inteligente cu „buton”? cum sunt in toata Anglia? si cateva prin Bukuresti, de altfel….
    Pe arterele mega circulate, apesi butonu, si astepti sa se faca verde, alea sunt calculate sa nu se faca verde pentru pietoni cand vor ei cand li se scoala doar la o anumita perioada si numai dupa ce e apasat butonu. Nu e apasar, verde la masini….

    00
  16. NOU
    #44

    limita poate fi si de 5 Km /h asta nu elimina lipsa educatiei rutiere atat pentru soferi cat si pt pietoni …

    00
  17. Ca brașovean pot să spun că în pietonii brașoveni s-a combinat prostia clasică de moldovean cu prostia fudulă de ardelean, ieșind un prost care are obiceiul să poarte discuții lângă trecerea de pietoni, să nu se uite în stradă când traversează și să fie mândru de orașul lui.

  18. Semafoare cu buton, cel mai simplu, cel mai elegant, pasarele de trecere sau pasaje subterane. Si la Cta e plin de accidente pe trecerile de pieton. Am circulat prin Brasov, doar in trecere, se circula decent. Vino la Cta sa vezi cum in 200 de m ai 2 semafoare de 100 sec, un giratoriu si o trecere de pietoni pe care se traverseaza cate o persona la cateva secunde, ca sa fie bine sa nu fie rau.

    00
  19. Uffff, ce rahat! Cand imi terminasem si eu de antrenat dragonul de 2 litri benzina sa consume in jurul a 8.5% in oras au stricat astia petrecerea.

    La 16 era deja macel pe 13 Decembrie, sa vezi ce-o fi la 18 …

    00
  20. Am o prietena careia i-am spus ca intr-o zi o s-o calce o masina pe trecerea de pietoni. E atat de aroganta incat ma asteptam sa se intample mult mai repede, au durat totusi vreo 4 ani pana sa ma sune de pe patul de spital sa-mi spuna ca a calcat-o pe trecere.

    Am un prieten asa mai impresar de fel, genul ala care „se baga in sufletul” alora de pe contrasens cand face stanga. I-am spus: „bai, nu te mai baga asa agresiv si cu rotile curbate ca intr-o zi o sa te loveasca unul din spate si te arunca in fata aluia de pe contrasens, strici masina si mai tare”. Sincer va spun nu ma asteptam sa ii se intample tocmai lui si chiar la 3 luni diferenta dar … duduia din spate i-a spart bara si i-a infundat hayonul. Tirul de pe contrasens 70+ „i-a trimis pasa inapoi” doamnei din spate de pana si masina ei a iesit dauna totala. Peugeot 206 Hdi cumparat cu 2400 de euro, dupa 4 luni a luat 1100 euro pe dauna totala. Epava, oh well … nu cred ca are o bucata de plastic sau metal sa fie intreaga. Accident banal din spate agravat de impresii si prostie.

    Concluzia? Pe sosea, in calitate de sofer, pieton, bicilist, etc daca esti prost platesti cu buzunarul, cu sanatatea sau chiar cu viata.

    00
  21. Priveste partea buna a lucrurilor. Selectia naturala lucreaza la foc continuu. Trebuie sa fii prost gramada ca pieton sa treci fara sa te asiguri. Si sa vezi peste 20-30 de ani cum Brasovul o sa fie un oras cu un nivel intelectual mult peste restul oraselor din Romania. Pentru ca toti prostii nu s-au mai procreat.

    00
  22. O solutie ar fi pasajele subterane / supraterane, mai ales pe drumurile nationale. In oras, nu vad de ce ar merge cineva cu mai mult de 50 kmh iar la viteza asta, cam poti sa franezi daca nu dormi pe tine, ca sofer.

    O problema cu accidentele astea este urmatoarea: lipsa de vizibilitate la unele treceri de pietoni – sunt berbeci care parcheaza fix la linie cu trecerea de pietoni si daca intra un copil pe trecerea de pietoni, chiar nu il vezi.

    O alta problema este scaderea acuitatii vizuale a soferilor (in special campul vizual) odata cu varsta. Practic vezi bine daca te uiti inainte dar nu mai vezi la fel de bine ce vine din unghi, din lateral. E greu de crezut, dar aceasta problema optica chiar exista.

    00
    • Aici:
      https://www.google.ro/maps/@45.6540278,25.5868537,3a,75y,344.65h,89.79t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m6!1e1!3m4!1sH2q_YztszvZFM7p8OcLxZA!2e0!7i13312!8i6656

      este o trecere langa scoala. Se parcheaza in spic pana pe trecere.

      Astazi, la ora 12, cand iese pustimea de la scoala, pe stanga, chiar inainte de trecere, in paralel cu masinile parcate in spic, era oprit un Land Rover gri, foarte fain, cu numar de Ilfov. Probabil o mamica isi lua odrasla de la scoala.

      No, subsemnatul a incetinit sub 20 km/h, cu piciorul pe frana, ca nu vedeam daca este sau nu cineva angajat in traversare!

      Ce mi-a placut, ca nu m-a claxonat ala din spate.

      De ce pastele ma-sii politia din Brasov doarme in izmene?! Pentru ce iau astia leafa? Pur si simplu traficul se inrautateste pe zi ce trece, mor oameni, si ei nu fac nimic!

      Ar fi de-ajuns sa ii vad pe strazi. Stiti ce fac cand trec pe langa unul oprit unde nu e voie? Claxoneaza si merg mai departe! La asta s-a ajuns! Azi au trecut 3 politisti in uniforma pe o strada unde era parcat unul (strada are sub 6 metri). Nu s-a intamplat nimic!

      00
  23. Sunt multe motive. Unele treceri de pietoni nu sunt semnalizate sau sunt amplasate aiurea, unii pietoni nu stiu sa treaca strada, unii soferi nu au ce cauta la volanul unei masini…

    00
  24. Masinile parcate in spic obstructioneaza foarte mult vizibilitatea. Plus ca se parcheaza foarte aproape de trecere. Citeodata nu stii daca e pieton in traversare sau urmeaza sa se urce la volan. Asta e treaba cu sensurile unice din BV. Am citeva frine bune la Scoala 12 de pe Str de Mijloc.

    00
  25. Principala cauza a accidentelor in Romania este, in primul rand, infrastructura de cacao si abia in al doilea rand numarul de prosti cu permis de conducere. O infrastructura de calitate, face si prostii sa tina drumul drept. In Romania avem probleme majore si cu infrastructura si cu prostii cu carnet.

    00
    • Principala problema este ca se merge prea repede pentru drumurile pe care le avem. Pana sa vina muntele la mahomed (aka sa ne construim infrastructura), merge mahomed la munte (micsoram viteza).

      Problema este exclusiv a piesei dintre scaun si volan.

      Daca nu se poate merge in siguranta decat cu 30, mergem cu 30! Te grabesti? Exista autobuz, tren, sau salvare, in functie de necesitati.

      00
  26. Ati uitat de tineri cu gluga pe cap, castile in urechi si ochii in telefon. Astia iau curba de pe trotuar pe trecere ca in gradina la mamica lor. Doar nu o sa se oboseasca sa ridice ochii din tel. sa se uite stanga-dreapta. Io pe astia ii `iubesc`

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.