Bănuiesc că știți că, dacă îl duceți la after school, trebuie să fiți atenți să nu îi sufle cadrul didactic de acolo răspunsurile și să îl lase să facă el tema singur și apoi doar să corecteze, da?
Eu mă refeream la altceva. Am fost cu juniorul la niște concursuri practice, unele în cadrul școlii, altele în afara ei. Practice. Să pună în practică ceea ce știe și să pună în aplicare ceea ce a învățat. Scopul exercițiilor de genul ăsta este să facă copilul să înțeleagă la ce îi folosește ceea ce învață la școală.
Pentru că asta e marea problemă a școlii: nu reușește să lege teoria de practică. Nu reușește să facă copiii să scrie corect, pentru că copiii nu au exercițiul scrisului corect, ei au memorat niște comentarii la niște opere literare și atât. Nu reușește să le bage în cap matematica simplă, aia elementară, pentru că nu o leagă de realitate.
Și aici intervine părintele. Dă-i 5 lei și trimite-l la magazin să ia o pâine singur. Sau o înghețată. Când îi dai telefonul să se joace cu el, dă-i Times Tables, nu Minecraft. Când are un exercițiu literar de făcut, urmărește-l și ajută-l să ajungă la rezultat, nu îi spune tu rezultatul direct, ca să scapi de el. Vorbește cu el în engleză în mașină în drum spre școală.
Sau poți să ignori și să te dai cu fundul de pământ că nu învață nimic la școală. E ca la început: nu ai cum să îi explici ce e aia „e fierbinte”, trebuie să simtă pe pielea lui.
Cînd era progenitura în I-IV, i-am recomandat ca înainte să aducă tema la verificat, s-o citească cu atenție şi voce tare. La un moment dat, o mamă de coleg, care nu prea avea timp şi al cărei soț lucra peste hotare, ne-a întrebat dacă poate veni fi-su să facă temele la noi. „OK”, am răspuns. Puştiului i s-a părut distractivă faza cu autoverificatul şi a priceput că aşa îşi poate corecta singur multe dintre greşeli.
După prima temă făcută de puşti acasă, în prezența mă-sii, primeşte dragostea mea un apel telefonic: ‘ai mă Vasilica, ce naiba, puneți copilu’ să mai piardă vremea recitînd ce-a scris? Ziş’ că-i zombie, îi piere tot cheful!
Am reuşit, totuşi, s-o convingem că e ok şi plodul se convinge că mai ştie cîte ceva, cînd se aude citind „5×6=19” şi-şi dă seama că nu e bine.
Încă o chestie(mujer mi-a zis că e prea nazist). De încercat a se dezobişnui plodul de folositul mijloacelor de corectare (gume de şters, picuri, benzi albe and shit).
hazbizarai
Aici nu sunt de acord. E ok să greșești atât timp cât înveți ceva din asta și te corectezi. Nu trebuie să arate caietele ca niște documente oficiale. Da, e frumos, dar nu trebuie neapărat.
În creerii mei nu la estetică m-am gîndit, ci la concentrare ( teste, teze, examene), unde nu ai mereu timpul necesar să verifici şi să corectezi.
Am pus-o pe paranteză… vezi? Tocmai ce-ți ziceam. Mai corectează Rulea!
Corecturile trebuie sa fie vizibile pentru a sti unde sa insisti cu repetatul, vizibile adica taiat cu-o linie nu mazgalit ca sa acoperi greseala, si asta nu e nazism, nazism e sa-i inveti ca totul trebuie sa iasa perfect din prima, altfel sunt ratati; creierul va invata in timp sa gandeasca inainte sa scrie sau sa vb daca isi vede greselile
Temele se copiază de la cate unul în pauza, nu se fac. Adica ok, se fac de către ăla de la care se copiază Oricum temele sunt o prostie monumentala. De ce să-ți chinuiești copilul pt că așa vrea statul?
Celor care au dat thumbs down le-a plăcut să facă teme. Ce fraieri.
În cazul în care nu e sarcasm, temele se fac pt fixarea și aprofundarea materiei predate la școală.
Sau crezi că toți îs genii, le-ai arătat o dată și or să-și amintească tot restul vieții sau macar până la examenul de capacitate?!
Cand eram in clasa a doua, exact dupa sarbatorile de iarna m-au trimis ai mei sa fac ceva cumparaturi in sat. I-am dat lista la vanzator si imi zice.
-Este tot in afara de paine, iti tin banii de paine si vii maine dupa ea!
Am facut calcule nu imi dadea bine nici cum, bon nu aveam. Ma duc a doua zi sa cer paine si zic:
-Buna ziua, am venit dupa paine!
-Salut, nu avem paine!
-Pai ieri ati zis ca imi tineti banii ca primiti astazi paine.
-Eu am glumit, ti-am dat ieri tot restu, paine vine numai saptamana viitoare!
Pentru oameni din astia s-a inventat superglue de pus in broasca de la magazin, dupa ce pleaca seara acasa. Pacat ca am invatat destul de tarziu asta.
Cum mă, păi eu de ce mai plătesc școala? Da doamnă, e loază la 7 ani, dar îl faceți dvs. om, că eu nu am avut timp.
Iar la capătul celălalt al spectrului: părinții care fac temele, proiectele, etc., nu-l urmăresc 4 ani să vadă dacă nu-i curge scuipat din gură și apoi vin cu scandal în clasa a 4-a că de fapt copilul nu știe nimic.
Leroy vine acasa mandru:
– Tata, azi la scoala, in pauza, ne-am masurat sculele si a mea e cea mai mare dintre elevii de clasa a III-a. Asta e pentru ca sunt negru, nu?
– Nu, boule. E pentru ca tu ai 18 ani.
Merlin?
Nu! Jenkins!
Ce ai cu Minecraft-ul?
TRECI LA MATEMATICĂ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
minecraft e perfect pt un viitor bricolator
invata despre toporul de diamant cu efficiency 5 si unbreaking 4 or something
E mai fain să ai enchantment Fortune pe el.
Altfel, nu subestimați Minecraft, e un joc foarte util pentru copii. Am învățat o grămadă de chestii jucându-mă cu Lego românești, ajută mult la dezvoltarea logicii și imaginației.
education.minecraft.net, poti sa faci multe chestii misto si cu Minecraft, totul e sa vrei sau sa te intereseze educatia copilului. Problema e ca pe multi, nu prea.
Din pacate in Romania problema majoritara e ca parintii nu pot sa faca educatie, nestiind cum, fiind ei insis cu mari lacune.
nu stiu cum a fost pe vremea voastra dar pe vremea mea, cand scria in orar „limba romana” instant aruncam in ghiozdan stefania popescu si dex-ul.da, dex-ul. in 5-8 era prezenta obligatorie cu el la ora
Cand am citit de stefania popescu mi s-a strans stomacul. Uhh, ce amintiri neplacute …
Pentru dex, acum e suficient un mobil (bifat) cu plan de date (toti au).
Cand invatau tabla inmultirii, am facut 2 chestii:
– pus pe telefon aplicatie de test tip concurs, cat mai multe raspunsuri corecte intr-un minut;
– carton pe perete mare cat China (asta a prins mai bine).
Ce ma seaca pe mine e ca nu le explica teoremele la mate; adica le da definitia liniei mijocii in triunghi, da’ nu le-o demonstreaza (macar sa le dea demonstratia ca tema de casa). Ca doar mate nu se invata pe dinafara!
Si sa nu uitam, da-i propriul topor si trimite-l la taiat lemne !
un curățăt de morcovi sau de cartofi din când în când nu strică.
Cu toporul, nu?
Apropo de simțit pe pielea lui. Sper că nu vrei să-l înveți prea curând să umble cu drujba sau cu flexul, da?
Si cum altfel ai vrea sa invete?
Nu direct, incepem cu traforasul.
Are 10 incercari sa invete
„Are 10 incercari sa invete”
*20
Vorbiti de drujba sau flex…in cazul in care nu sunt de jucarie, de fapt are doar vreo trei incercari…
La mine a fost greu sa-mi obișnuiesc progenitura sa scrie si cu altceva in afara de pixul FrixionPilot cu stergere. Abia in clasa a 5-a a trecut definitiv pe stilou cu cerneala, asta după ce a dat o chifla la un test unde se jura ca a facut totul bine. Am fost la scoala ca sa lămuresc misterul. Asa a aflat si ficamea ca dacă doamna lasă lucrările in mașina in plin soare, adio text scris cu pixul FrixionPilot.
La fel e si cu cerneala la soare
poate faci un articol sa descoperim ce educationale au instalate ai nostri copiii in telefoane