-
dimineata la 5 doar bulevardele MARI erau dezapezite relativ. Timisoara, Maniu, Cotroceni, Kiselef. restul nimic. am facut 20 minute de la Gorjului la Favorit si 17 de la favorit la casa presei.
-
nu inteleg de ce oamenii nu pastreaza distanta la urcarea sau la coborare. ma vezi ca abia pun frana, nu sta in curul meu! un cretinel cu matizul mai mai ca intra in fundul meu de doua ori. si tot nu se potolea.
-
nu inteleg cum poti pleca la drum cu matizul sau ticoul, in conditiile in care zapada iti ajunge pana la usa.
-
nu inteleg pietonii care se avanta in traversari de sosele si strazi, cu gandul ca masina e departe. este, dar n-are frane. ce faci, te arunci ca vaca in fata ei? azi, pe 1 mai, o masina o trantit jos usor o vacuta care nu se uita pe unde merge. masinile aveau verde, ea nu se uita, a tavalit-o un pic prin zapada si a si speriat-o. se va invata minte. pana la ploieşti era sa iau si eu pe capota un ţărănete care era ocupat cu aifonu…
-
am vazut in bucuresti vreo 3 masini de politie care patinau. e jenant.
-
daca un gipan de la MAI iti da flashuri din fata inseamna ca te avertizeaza de politie sau se joaca cu tine?
Altfel, 170km in 4 ore. pretty decent.
Soferii si pietenonii din Romania nu au inca educatia necesara sau macar sa fie constienti si de ceilalti. Daca, ma vezi ca vin si nu pot sa franez pentru ca e sticla pe drum, mai sari si tu in fata masinii ? Inteleg perfect ce vrei sa spui…
nu-i problema, ca se mai raresc prostii
Pietonii ca pietonii, o parte nu prea stiu ca masinile au pedale, frane si ABS. Dar ce zici de soferii care intorc pe linia de tramvai tot pe ideea ca nu vii asa repede, doar esti la 30 de metri?
Ieri era sa fac vreo 20 de accidente din cauza personajelor astea curajoase.
Afara ninge!
Pretty decent for Romania. Nu de alta dar in 4 mi se pare ca traversai jumatate de Germania …
Nici un oras de munte din lume nu are atatea „jipuri” ca si Bucurestiul tocmai de aia…
@g9bahh – daca ai ABS nu inseamna ca opresti mai repede. Dimpotriva, distanta de franare creste. Atata doar ca ai oarece control al directiei. Asa ca cei care stau in spatele tau, bazandu-se ca au ABS, sunt cam cretini.
@Andy:da…si poti merge si pe sub zapada cu ele…problema ii daca te lovesti de vreun pieton ca poti muri
Nu. Soferii nu au educatia necesara (ma refer strict cand in fata lor exista trecerea de pietoni, ori cand au verde in acelasi timp cu pietonii si nu dau prioritate). Bre, nu-i asa, ce nesimtire pe taranii de pietoni, auzi sa-si permita sa treaca pe zebra, pai cum, lasa toate masinile intai, ca asa-i frumos. Chiar daca ai dreptul perfect legal sa traversezi si masinile sa opreasca dracului (ca asa scrie in legislatia rutiera), se intampla foarte rar. Plm, tot eu am fost de vina, pe zebra trecand, cand un idiot cu un BMW de la mana a 14-a ma vede traversand si o forjeaza ca dementu’?. Dar de soferii care vad ca pietonii sunt pe cale sa traverseze si ca idiotii apasa pedala, numai numai or trece ei primii? De aia nu zici nimic?
@Andy, dimpotriva, fiind usoare, Tico si Matiz nu se infunda asa tare in zapada si, cu cauciucuri de iarna standard care actioneaza ca o senila (alea pentru auto sport sunt alea care functioneaza prin sapatul in zapada) sunt ideale pe zapada.
1. Pai nu mai are Oprescu cu cine sa se certe.
2. Cred ca au in dotarea standard si ABS (nu toti).
3. Au masini de FIRMA. (de cocalari).
4. Parca s-a dat o lege in acest sens. Il prinzi pe carosabil, dai in el ca nu are nimic.
Cu stima.
Tico se descurca pe zapada mai bine decat ai crede la prima vedere. Am mers si eu o perioada cu Tico.
daca un gipan de la MAI iti da flashuri din fata inseamna ca sunt mari sanse sa fi intrat intr-o groapa din drum sau acesta e cu denivelari…
Vali, eu nu înțeleg de ce unii țin morțiș să iasă în trafic cu mașina personală pe o asemenea vreme, când metroul și, uneori, RATB-ul sunt variante mult mai comode!
@Adrian:cu respect iti zic ca posesorii de Tico is pe jumatate pietoni.no offense!
o fi prost soferul de gipan si nu stie de unde sa le opreasca :))
– nu înțeleg cum sunt taxiuri care au cauciucuri de vară. Ieri am stat după unul înroșindu-mi claxonul. Am vrut să sun la dispecerat să urlu la ei, dar a trebuit să mă uit după pietoni psihopați.
– nu înțeleg cât de proști sunt pietonii care se avântă pe trecere în condiția în care marcajul trecerii nu se observă, și nici mașinile nu frânează la fel de repede ca în cazul asfaltului uscat. Mai punem în ecuație și pe taximetriștii de la primul punct, să vedem ce iese.
– în sectorul 1 (repet, sectorul 1, de care Chiliman zice că e capitala capitalei) erau deszăpezite doar bulevardele mari. În rest, zăpada până la gât. În condițiile în care am văzut câteva pluguri cum stăteau.
– nu înțeleg proștii care taie calea. Astăzi era să-l fac praf pe unul cu un Ford Focus care mi-a tăiat calea schimbând banda. Am claxonat sperând să iasă din mașină. N-a făcut-o, sunt și lași, fug. Ai comis-o, ai curajul să-ți înfrunți adversarul corect. Fizic!
Pietonii care se arunca pur si simplu in fata masinilor pe strada plina de gheata si zapada, chiar ca-si merita soarta.
Iarna functioneaza cel mai bine selectia naturala.
Matizul sau Tico, daca iti vine sa crezi sunt cele mai bune masini pentru conditii de iarna in care zapada este mare. Bineinteles sa fie echipate cu cauciucuri de iarna. De ce? Pentru ca aceste masinute au cauciucul mult mai ingust si taie zapada mult mai bine decat oricare alta masina de peste o tona. Iti spun asta din proprie experienta!
Usa de la matiz / tico e la fel de inalta ca usa de la toate berlinele.
Apropo de flash. Luni seara am primit un flash in Ograda. Am incetinit brusc, viteza legala, cand colo flashu’ era de la masina politie, parcata pe stanga. Or mai fi si politisti de treaba…
La politie stiu ca n-au fost bani pentru cauciucuri de iarna, d-aia dansau masinile. Jenant, dar adevarat.
Saracii, iar i-a prins iarna nepregatiti..
Gresit! TICO e una din cele mai bine masini pe zapada. Iti spun din experienta. Rar de tot ramai undeva cu ea, e usoara, are pneuri inguste, nu se afunda in zapada.
Pai, parca ESP-ul sau ESC-ul erau cu directia? nu sunt sigur.
Oricum, ei cred ca au ABS. Dar nu au.
Cu stima.
Ca si fost posesor de Matiz, pot spune ca pe zapada ruleaza fin !
D-le Petcu,poti sa te muti si-n Iasi , tot un mitic o sa ramai pana la moarte! panaaaa la moarteeee, pana la moarteeee:P
Cu stima.
(as mai adauga) cauciucurile de iarna, valabil in special pt taximetiristi + pitipoance care-si curata doar geamurile, capota lasand-o plina de zapada. O data ajunse in trafic, nu pot sofa pt ca toata zapada de pe capota le vine in parbriz.
@Sabotor – ba da, opresti mai repede in aproape toate situatiile. Daca esti intr-adevar super mega hiper tare ca sofer opresti ceva mai rapid fara ABS pe uscat si aproape la fel de rapid ca si fara ABS pe carosabil ud / piatra cubica / zapada etc. Ce iti ofera in plus ABS-ul nu e doar controlul directiei, ci si evitarea derapajelor pe suprafetele de mai sus. Pentru demonstratie pune doua masini, una cu ABS una fara, sa franeze in linie dreapta pe zapada sau gheata, de la 80 km/h. Cea fara ABS se invarte aproape sigur, cea cu ABS franeaza in linie aproximativ dreapta.
Re pietoni, revin la o discutie mai veche, tot de pe aici – sigur ca ai dreptul sa treci, dar intelege ca dreptul nu te va ajuta daca un sofer nu poate opri. Parcul auto din Romania cuprinde masini de la Bentley la Dacii din 1970, soferii includ oameni calmi, cu experienta si care chiar stiu ce e ela volan si oglinda retrovizoare, dar si tanti care se rujeaza la volan si care se agita cand trebuie sa parcheze, deci nu poti presupune ca orice masina va opri in timp util. Protejeaza-te – foloseste prezervativul si uita-te in ambele directii inainte sa traversezi, indiferent de dreptul pe care il ai de a trece strada acolo si atunci :).
tico daca ramai cu el inzapezit, te dai jos, il apuci de bara si-l tragi!!! orice masina e buna pe zapada daca ai lanturi!! lantul bate cauciucul de iarna:D
@george: nu il tragi, il bagi in buzunar.
@TudorGalos – da, frate, trebuie sa ne scuipam dintii pe drum ca sa invatam sa circulam. Ba, ce dobitoc, cum adica n-a stat la bataie? Wanker nenorocit!! Da, poate era batran, femeie, invalid sau pur si simplu normal…dar asta nu-i da dreptul sa evite o confruntare directa, fizica, barbateasca, ce naiba!!! Din cate tin eu minte, chiar scrie in legea circulatiei rutiere ca pedeapsa pentru schimbarea intempestiva si fara a te asigura a directiei de mers este amenda, puncte si doi pumni in bornau.
Grow the fuck up.
No…din PS-ul de la articol sa inteleg ca ai facut 4 ore Bucuresti – Brasov??
@gigi: da.
@ Tudor Galos: sunt curios ce se intampla daca din Focus-ul ala se dadea unu mai „micut” la 1.90m asa, sau mai bine, in masina sa fi fost 2-3-4-5. Stateai… iti infruntai adversarul/ii asa barbateste cum zici tu? Sincer, ma indoiesc. Dar nu ma indoiesc ca altadata nu mai claxonai prosteste asteptand sa iasa din masina si sa te infrunte corect, bartbateste, fizic.. deh „civilizatie”.
Nu toata lumea s-a nascut in gipan. Un sofer bun se poate descurca cu orice masina. Plus ca zapada asta din Bucuresti nu e cine stie ce. Inghesuiala e problema. Gipanul e pentru drumuri neasfaltate, inzapezite si in panta. Acolo clar nu e sanatos sa te bagi cu un Tico. Dar in Bucuresti? De soferi are nevoie orasul asta, nu de masini.
Acum 2 saptamani am patit asa. Coboram de pe un deal, si pe sensul opus, 6 tiruri erau unu dupa altul, si primul a prins gheata si a derapat. Sa vezi ce coada frumoasa de 4km s-a format.
@g9bahh – ABS-ul te ajuta sa pastrezi directia pentru ca daca ai rotile blocate, poti sa invarti tu cat vrei de volan, masina nu va vira.
@Jordan – pe zapada (nu vorbim de gheata, asfalt uscat sau mai stiu eu ce, in articol e vorba de cum conduc unii pe zapada) iti spun zigur ca vei opri mai repede fara ABS, blocand rotile, decat pe uscat. Stii de ce? Cu rotile blocate te afunzi in zapada si vei opri mult mai repede decat cu ABS.
Ceea ce descrii tu, se intampla in toata tara. O fii de inteles ca Bucurestiul este imens, dar exact acelesi lucruri se intampla si intr-un oras de 300.000 locuitori. Ne-am invatat sa tacem si sa acceptam.
Dar tu ai mers vreodată iarna cu ticoul de vorbesti?are o aderenta f buna!la fel si matizul
@Dragos: nu, ca n-aveam casca de motociclism.
si io, nenorocita de mine , am stat sa i filmez :)) hihi haha
Tico si matiz sunt masini usoare care daca raman suspendate pe zapada sunt pa.
Din fericire cei fara cauciucuri de iarna au lasat masinile in parcare, ca atare s-a circulat relativ bine. Spun relativ pentru ca tot mai gasesti nebuni care se taraie cu masini cu gume de vara cu 20km/h. Evident pe banda a doua. Pe stradute in sectorul 1 e jale, din fericire sunt cu sens nic majoritatea.
@tudor galos: violenta la volan este pentru cimpanzei, ar trebui sa treci peste manifestarile astea primitive. In plus oricand poti da peste unul mai puternic decat tine si ti-o furi. Mai sunt si aia care iti pun frana in fata sa ii lovesti etc niste idioti.
mi ai sters comm?? ce am zis rau ??? :((
„nu inteleg cum poti pleca la drum cu matizul sau ticoul, in conditiile in care zapada iti ajunge pana la usa.”
Din cate stiu eu masini ca Matiz sau Tico sunt masini din categoria CITADINE, adica de mers prin oras. Daca ninge orasul devine exclusiv terenul pt 4×4?
Normal e sa pleci cu ce masina poti.Daca nu ai BMW merge si cu Tico, atat timp cat ti se invarte roata si se deplaseaza masina nu vad unde e problema?
@didi: vorbim de iesitul din oras. incearca sa te concentrezi.
Cauciuc de iarna sau nu, sunt destui si destule cu cauciucuri de iarna si masini scumpe care habar nu au sa circule pe o astfel de vreme. O gramada de pitzi care au primit de la preten masina pe mana insa ele nu stiu decat maxim viteza a 3-a. Si sa le vezi ce incurca circulatia. Sau gigeii care chiar daca au tot ce le trebuie (cauciucuri, masina etc.) merg incet, ca ei nu se grabesc, sunt oameni de biznis.Sau vorbesc la telefon, schimba banda si normal ca semnalul e optional (apropo, ati vazut ca marea majoritate a masinilor straine au probleme cu semnalizarea?)
Apoi sunt ceilalti din categoria stau la 1 m de tine, ca daca pui frana si ei pot sa pun frana, ce conteaza ca pe jos e zapada, mizga sau orice altceva care face ca distanta de franare sa creasca. Sau cei care schimba banda cand tu esti la 10 m de ei, crezandu-se inca pe uscat. Niste idioti. Corect, nu trebuie sa te iei la bataie, dar de futut intr-un fel in gura trebuie sa-l futi. Si eu aleg varianta claxonului. Poate intelege ca a fost dobitoc. Sau poate nu. Dar imi asum riscul.
Cat priveste tipul de masina cu care circuli: aici da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine. Nu scrie nicaieri ca daca ninge nu trebuie sa pleci la drum cu masina marca X. Daca autoritatile si-ar face treaba drumul ar putea fi folosit sau nu. Sunt depasiti de situatie? Sa inchida drumul, sa dea recomandari la radio/tv, si sa isi asume consecintele. Ca de scuze, ne-am saturat.
@zoso:
Scuze ca nu m-am concentrat, insa sintagma”plecat la drum” nu implica in mod obligatoriu ca drumul sa fie afara din oras.
@didi: nici ultimul rand al articolului?
fara cauciucuri de iarna am mers cu matizelul fara probleme prin ploiestiul in care vesnic doarme primarul. e mai important soferul decat masina.
Toti cei care ies pe zapada fara anvelope de iarna sunt retardati. N-ai bani de anvelope? Nu-i nici o problema, ‘ie’ scumpe, dar lasa in pizda mamei tale masina in parcare si ia transportul in comun…
Am intrat la 4 jumate dimineata in Bucuresti, ieri. Erau pline strazile mari de pluguri si de aruncatoarele alea de material antiderapant. S-a circulat greu, pentru ca ningea continuu. De pe la Craiova asa nu stiu cate masini din astea de „interventie” am numarat. Destule, oricum.
Abia ne-am parcat pe langa Interconti in zapada mare, dar a reusit „soarele” sa o protapeasca asa cum trebuie. Ne-am plimbat pe jos pana la Ateneu si abia am mers. Mai mult pe urmele de masini, ca pe trotuare capiai. La noua si jumate cand am iesit de la Ambasada pe drumurile „mari” se circula deja BOBOC, mai ales fata de ce a fost in urma cu 5 ore.
Pe autostrada spre pitesti se vedea deja rezultatul muncii de noaptea .. au fost portiuni nasoale (cu mazga lunecoasa), dar oricum s-a circulat decent. spre Craiova era deja doar umed asfaltul, asa ca am „calcat-o” si noi.
Despre tampitii din trafic. .. au fost cativa care se aruncau in fata noastra, crezand probabil ca avem frane de super-sonic. Noroc ca al meu chiar conduce cum trebuie, asa ca nu ne-am sifonat in ei.
Io zic ca totusi s-a invartit ceva prin Bucuresti, mai ales ca stiu cum a aratat pe cand lumea normala dormea, nu bantuia ca noi. A si nins ca in povesti, asta e drept. Imaginea Capitalei la 4 dimineata, ALBA peste tot, intr-o zona cu cladiri superbe .. priceless
@zoso:
De care rind vrei sa tin cont?De primul sau de ultimul?Daca vrei sa tin cont de ultimul inteleg ca erai afara din localita, daca vrei sa tin cont de primul inseamna ca erai in Bucuresti unde sunt bulevardele respective.Fii nitel mai clar daca pretinzi claritate in exprimare.
didişor, pasarica blonda, din comentariul tau inteleg ca ai o problema cu matizul. si ai sarit repede de fund in sus, in loc sa sari cu el intr-un penis. ti-am explicat foarte delicat ca, daca din formulare nu se deducea ca nu eram in oras, in ultimul rand al materialului se explica asta foarte bine.
cred ca am tolerat destul magarismele tale. tits or gtfo!
dupa cum ma asteptam, esti proasta gramada. mergi cu dumnezeu…