Cred că toţi ne-am lovit la un moment dat de o greşeală făcută de un coleg care ne-a afectat direct şi imediat.
Eu unul folosesc o metodă de gestionare a acestor situaţii care are succes în 99% din cazuri.
1. Nu ţipa, nu urla, nu acuza. Cel care a făcut greşeala va deveni foarte defensiv şi intri într-o discuţie care nu se va termina niciodată, şi pe care nici nu eşti sigur că o vei câştiga.
Plus că se vor invoca tot felul de motive şi de scuze care au dus la eroarea respectivă, şi până la urmă tu vei fi tiranul care nu înţelege că nu era vina lui, pentru că… nu a primit, s-au aliniat planetele, X nu a făcut, Z nu a dat şi aşa mai departe.
2. Nu fă nicio referire la comportament („Mi se pare că atitudine ta nu este cea corectă” etc.) pentru că vei intra din nou într-o spirală ce nu duce nicăieri si vei primi răspunsuri ca „dar am întotdeauna atitudinea corectă”, „sunt politicos”, „vorbesc cuviincios”, „adică sunt nesimţit?”.
3. Ce merge pentru mine – ia persoana respectivă la o discuţie unu la unu si explică-i că eroarea lui a dus mai departe la alte probleme care te-au impactat direct. Şi cere-i colegului să definească exact de ce are nevoie pentru ca în viitor acest lucru să nu se mai întâmple. Ajută-l să definească toate datele problemei şi fă-l astfel direct responsabil de procesul respectiv.
A doua oară chiar nu se mai întâmplă.
(sursa foto)
Chiar aveam nevoie de un articol de genu’. N-am respectat pct.1 si acum ce-i drept nu sunt „tiranul” dar sunt „Mr. Perfection”!