Un proiect propus de deputatul József Moldován dorește să mărească impozitul anual pentru mașinile poluante, și impozitul să crească cu cât mașina este mai veche.
De asemenea, proiectul dorește includerea taxei de timbru, acea stupizenie cruntă creată de Tăriceanu și niciodată retrasă, în impozitul anual, dând astfel posibilitatea, crede inițiatorul, cetățenilor care ar plăti o taxă prea mare să își înmatriculeze totuși mașinile în țară.
Detalii puține sunt aici.
Nu înțeleg de ce se insistă cu timbrul de mediu, care e o complicăciune pe care nimeni nu și-o dorește, în loc să spună: înmatriculați ce mașini vreți voi și plătiți după un altgoritm simplu: capacitate motor + noxe emise + vârsta mașinii. În felul ăsta, stimulezi oamenii să renunțe la rable, indiferent că sunt înmatriculate ieri sau acum 12 ani.
Așteptăm să vedem noile calcule.
Corect!
Pentru că: birocraţie şi stăpânire:
Impozitul auto merge la oraşele/satele locale, iar impozitele de mediu vor merge la Bucureşti direct prin ANAF.
Păi ce facem aici, vrem mai multe autonomie locală şi după aia să riscăm ca primarii să nu asculte de partid? Cine împarte banii are puterea până la urmă.
Treaba sta in felul urmator:
1. nu ma intereseaza ca ai motor de 1.2 sau de 3.5, conteaza noxele emise. Mai mult ca sigur, o masina generatie 2015 cu motor de 3 litri polueaza mai putin decat Dacia 1300 model ’70.
2. Trebuie cumva verificate noxele anual, deoarece 90% dintre cei cu diesel sunt atat de rupti in coor incat isi anuleaza DPF-ul in loc sa-l inlocuiasca(deh, e scump).
3. Varsta masinii e mai putin importanta, vorbim de poluare. Chiar daca e clar ca o masina de 10 ani polueaza mai mult decat o facea cand era noua, emisiile de noxe ar trebui verificate anual si in functie de ele stabilit impozitul. Gen tot ce e sub 100 g CO2/km impozit zero, ce depaseste platesti x lei pe fiecare gram.
Bineinteles ca e munca naibii sa verifici fiecare masina anual, dar s-ar putea include in verificarea RAR din 2 in 2 ani(oricum RARul verifica si noxele).
90%? Esti optimist, da acum o cautare pe google „anulare dpf” sa vezi succes pe firmele care fac asta si cate sunt. Cred ca prima grija a celor cu masini cu dpf, aduse sh sau iesite din garantie, e sa anuleze DPFul pentru ca „Costurile de eliminare ale DPF-ului sunt reduse fata de achizitionarea unuia nou”, „Filtrul de particule este o consumabila exagerat de scumpa costul acesteia incepand de la 1000 euro” si, mai ales, „NU EXISTA EFECTE NEGATIVE ALE ACESTEI OPERATIUNI.” !!! (citat dintr-un site al unui intreprinzator care anuleaza filtre).
Sarantoci la care conteaza doar poleiala, nu si ciocolata dinauntrul pachetului. Vor sa aiba masini scumpe, „de firma”, dar pe care nu si le permit. Si atunci si le iau gata gioarse, fac rate pe 6 luni sa isi permita o anulare de 300 de euro DPFul pentru ca 1000 de euro (unul nou) nu reusesc sa puna de-o parte intr-un an. Si pe urma ii vezi ca sambata dimineata isi pun motorina de 50 de lei fix, ca e mai ieftin in we. Dar au beamveu sau tedei sau cedetei, ca se stie ca dieselul e cel mai bun :).
Nu e pilot sau cunoscator de masini fine si de diferente intre superioritatea tedeiului fata de restul masinilor ca ala care are masina germana mai veche de 7-8 ani si care isi pune motorina de 50 de lei, ala e zeul informatiilor auto.
Nu inteleg de ce are Alex atatea minusuri. Mi se pare cea mai buna solutie posibila.
@Bogdan:
Pentru ca au dat minusuri ruptii in fund care au dieseluri cu 500.000 km reali si primul lucru pe care l-au facut dupa ce au cumparat troacele alea de masini la mana a 10-a din Germania a fost sa le scoata DPF-ul.
Aceiasi sarantoci care umbla cu anvelope resapate sau luate la mana a doua cu 50 lei bucata.
Ce e ăla DPF?
duminica trecută, Vitan, niște domni de etnie conlocuitoare căutau anvelope de iarnă second hand. mașina: Mercedes S class model recent, 2010-2011
Alex: Nu se întâmplă așa pentru ca expresia ” poluatorul plătește e doar o expresie care da bine”. Intr-o țară socialista nu se poate aplica.
De aia cel care plătește e cel care își permite. Practic, ti-ai luat mașina cu motor de 3 litri +? Ești boss de boss, platesti ca tu ești poluatorul. Ai o Dacie puscata din 1848, de unde bani de taxe prin urmare o lasam mai moale cu surghiunu’,ca scopul nu e sa își plătească fiecare CO2ul emis ci sa se încaseze bani la buget.
Dacă mâine ne luam toți mașini electrice statul „moare de foame” și va apărea taxa pe puterea motorului sau alte mizerii.
Radu.
1) Benzina e mai ieftina în weekend
2) Legat de Dpf, e mișto sa faci mișto ca sunt oamenii săraci și nu își permit, dar sa nu ne scăpăm pe noi. Uite-te în jur și vezi cate rable dieloase trec pe lângă tine care nu au oricum Dpf, ca sunt mai vechi decât tehnologia. E vreun motiv pentru care tu ar trebui sa plătești ca prostul 1000 de euro în plus sa înlocuiești filtrul ala față de unul care oricum nu are?
Adică, ce facem aici faraoneala socialosta? Al de are sa plătească al de nu, nu?
Și nu, eu nu am o rabla cu filtrul anulat. Merge bine merci.
Ideea de impozit pe avere este insa alta, si anume sa iei mai mult de la cel ce are mai mult si mai putin de la cel ce are mai putin. Oricum, poluatorul plateste deja mai mult prin toate taxele incluse in pretul combustibilului, pentru ca, in mare masura, emisiile de combustibil sunt proportionale cu consumul iar capacitatile motoarelor sunt si ele mai mari pentru a obtine puterea comparabila.
Da, din (ne)fericire asta nu e impozit pe avere, e impozit pe poluare. Cu alte cuvinte, iei mai mult de la cel ce polueaza mai mult si mai putin de la cel ce polueaza mai putin.
Aa, si alta chestie legata tot de impozit.
Pe la mine prin Craiova sunt multi bronzati(le place solaruuu’) cu mertane, bemveuri si haudiuri cu motoare de peste 3 litri. Oamenii in acte sunt someri, dar asta conteaza mai putin si nu e subiectul discutiei. Ideea e ca respectivii nu platesc deloc impozit la stat, deoarece respecta urmatorii pasi:
1. Cumperi o masina la mana a 10-a din Germania, cu motor cat mai mare
2. Scrijelesti repede de mana un contract de vanzare cu vreo cunostinta, prin care ii vinzi harbul lui.
3. Te duci si iti radiezi masina din evidentele fiscale.
4. Circuli nestingherit pe drumurile patriei fara sa platesti absolut deloc impozit, nici macar 1 leutz.
Asta pentru ca organele statului sunt atat de batute in cap incat nu verifica daca cumparatorul din contractul de vanzare(pe care il depune vanzatorul ca sa-si radieze fiscal masina) si-a inregistrat-o ulterior in evidentele fiscale.
Craiova maxima rulz !
Daca poate cineva sa detalieze cu pasi clari aceasta operatie de driblare a impozitului,va rog !
Pai si taxa de mediu n-ar trebui sa fie pentru copacii aia plantati sau se plateste o taxa „pentru ca poluare” dar pentru ca nema copaci? Ce inseamna mai exact mediu in contextul lor de tot platesti taxa asta?
O adevarata bucurie pentru toti cei care au achitat contravaloarea taxei de mediu in valoarea de revanzare a masinii, fara a achita direct aceea taxa. Si nu numai …
Poate ca n-am intels eu bine, dar proiectul asta exact asta spune: platesti anual „taxa de poluoare” o data cu impozitul. Pastea nasoala e ca mizeira aia de timbru si toata istoria din spate deja exista si e greu daca nu imposibil sa le indrepti acum, post factum.
Sa presupunem ca toate masinile astea ar fi cu panouri solare si ca nu mai produc noxe. Se va trece la impozitarea greutatii masinii si a kilometrilor parcursi anual. Nu mai stiu unde auzisem de ideea de asigurare ieftina daca conduci putini km pe an.
vand soft omologat vw… raba2tesla.exe
Eu mi-am făcut jailbreak la golf 3 și am Euro 10. Sunt așa de eficient că absorb CO2 din atmosferă.
Ma gandeam ca dau o lege care sa prelungeasca impozitul dublat „temporar” de Boc in 2009. Dar na, a devenit permanent, e mic, trebuie marit iar.
OK, 2010. Nu trebuiau atatea minusuri.
Ai luat minusuri pentru ca l-ai pomenit pe Boc in context negativ, nu pentru ca ai gresit anul.
Oh Zoso, mai coboară și tu din blogonorișor din când în când. Nimănui nu-i pasă de mediu. Tot proștii vor plăti, adevărații poluatori rezolvă problema din soft. Lasă că-mi scot și eu fișele de la 3 bujii data viitoare când mi se verifică emisiile.
cum mortii ma-sii se pronunta numele aluia?József Moldován??
iosif moldovan. e din botoșani, dă-l dracu!
au intrat moldovenii si-n UDMR sau ce?
impozitul auto anual este impozit local. asta înseamnă că unui primar îi va veni greu să impoziteze fix pătura cea mai numeroasă și mai săracă și mai aducătoare de voturi dintre posesorii de automobile. părerea mea că se va face un lobby puternic împotriva legii pornit de jos în sus, de la primari către parlament.
noxele emise în mod real de mașină se pot falsifica. mi se pare normal să se impoziteze mașina în funcție de ce noxe are specificate în cartea tehnică. vechimea nu reprezintă un reper. eu pot să fac 3000 de km pe an, tu poți să faci 30000. pentru noxele emise în mod real, deja există itp, filtre rar pe drumurile publice, amenda și măsura ridicării talonului pînă la repararea defecțiunilor. lipsește motivarea celor de la rar să-și facă treaba. inspectorii anaf au fost așa de motivați că nu s-ar mai întoarce în birouri. ministerul transporturilor ar putea prelua modelul de la ei.
în plus față de asta, măsura cea mai echitabilă rămîne tot taxarea la pompă.
Sunt sigur ca nu se va găsi modalitatea în care adevăratul poluate plătește. De exemplu eu, care fac maxim 5000 de km pe an cu mașina personala euro 3 sau4, mai exact cum poluez mai mult decât cel cu mașina euro 5 sau 6 care face 35000 km în același an?
Singura taxa de poluare cat de cat corecta se afla deja în prețul combustibililor.
Daca tot se merge pe principiul poluatorul plateste atunci sa ii scuteasca de la plata impozitului pe cei ce au instalatie de gpl montata pe masini.
pai nene…nu avem deja 3lei in minus la litru? Aia de unde crezi ca ii ai?
In plus, cine ma obliga pe mine sa imi bag cea mai ieftina chestie de gpl si sa merg numai cu benzina?
Poluarea ar trebuii luata in serios, vezi ce au patit cei din Beijing, alerta de cod rosu, nu se mai vede orasul de fum.
Jegul de Tariceanu a vrut sa-si protejeze biznisul, l-a durut pe el in cur de mediu.
Nu trebuie impozit ci o taxa separata, anuala/lunara/sapatamanala, pentru orice masina care circula in Romania, indiferent de proprietar. Astfel ii prinzi si pe cei care au masini cu numere de BG, prinzi Rabele si Saviemurile care n-au schimbat niciodata proprietarii, prinzi autobuzele fabricate in ’80 care inca mai circula in unele orase.
In paralel, mentii Programul Rabla, asa cum a fost in 2010, cand puteai vinde tichetul, pentru ca numai asa s-au curatat parcarile si stazile de cotoarbe.
Vezi la granița de vest, curg în țară rablele pe platforme mai ceva ca Dunărea. Asta ca să încetezi să visezi că se ” curata parcarile si stazile de cotoarbe”.
Deci propunerea vine de la un ungur moldovean…..hmmmmmmmmm!
doar ca iti mai tb o lege pt oldies atunci, asa cum e in orice tara normala. in rest e cam formula clasica
Legea aceea există de când lumea, iar recent a fost și relaxată.
Sunt curios daca toti cei care au platit taxa/timbrul vor fi acum despagubiti sau vor plati in continuare si impozitul marit ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Când vă plictisiți de taxele românești, știu eu pe niște vecini la sud care te rezolvă cu mai puține taxe și impozite. Vă fac eu lipeala, promit.
Ar trebui la fel facut si pentru locuinte. Daca stai intr-un bloc mai vechi de 25 de ani sa platesti de 4 ori mai mult impozit si pentru fiecare an ce trece sa platesti in plus 3%. Aaaa nu vrei sau nu ai de unde, atunci investeste in panouri ( voltaice/solare), plateste si pentru o centrala de cartier pe biomasa, nu mai arunca gunoiul de pe geam, distribuie selectiv gunoiul.
Daca nu iti mai permiti sa platesti, darama blocul si construieste in locul lui altul mai eficient energetic, plateste cota intreaga pentri gigacalorie sa nu mai ardem carbune sa iti incalzim ouale.
Sa ne uitam in jur si sa vedem intraga poveste despre poluare.
Zic si eu.
pai ce pendula mea. stam acum si devenim si constructori de blocuri. Pentru ca Joe.
Sa inteleg tovarasu Joe ca daca ai apartament mai tanar de 25 de ani e ok sa arunc gunoiu pe geam?
Bai…Prosti. Da cu idei multe, ca au citit ei pe internet.
Unde sunt impozitele pentru fabricile de masini? Alea nu polueaza?
ce legatura are capacitatea motorului cu taxa timbrului de mediu atat timp cat se calculeaza SI dupa noxele emise?
Crezi ca un 3.0l diesel nu emite dublu fata de 1.5l dioxid de carbon ?
3.0 V6 TDI CO2 EMISSIONS 275 g/km
1.5 DCI (85 HP) – TECHNICAL SPECS CO2 EMISSIONS120 g/km
Nu capacitatea motorului conteaza la calculul timbrului de mediu si nici impozitul anual nu trebuie sa aiba legatura cu capacitatea cilindrica!
-Timbrul de mediu trebuie calculat pe baza poluarii efective, ca de aia scrie in certificat cat polueaza, nu ca sa fie calculat timbrul dupa ureche!
-Impozitul anual trebuie calculat pe valoarea masinii/bunului, nu pe cilindree.
Treziti-va!
Nu doar CO2 emit, de fapt sunt si alte substante mai daunatoare.
ce legatura are capacitatea motorului cu taxa timbrului de mediu atat timp cat se calculeaza SI dupa noxele emise?
Crezi ca un 3.0l diesel nu emite dublu fata de 1.5l dioxid de carbon ?
3.0 V6 TDI CO2 EMISSIONS 275 g/km
1.5 DCI (85 HP) – TECHNICAL SPECS CO2 EMISSIONS120 g/km
Nu capacitatea motorului conteaza la calculul timbrului de mediu si nici impozitul anual nu trebuie sa aiba legatura cu capacitatea cilindrica!
-Timbrul de mediu trebuie calculat pe baza poluarii efective, ca de aia scrie in certificat cat polueaza, nu ca sa fie calculat timbrul dupa ureche!
-Impozitul anual trebuie calculat pe valoarea masinii/bunului, nu pe cilindree.
Treziti-va!
Mi se pare ceva firesc ca cel care polueaza mai mult sa plateasca mai mult. Nu am masina deci nu sariti cu parul, doar intreb: o masina mai noua cu motor mare care circula zilnic polueaza mai mult sau mai putin decat una mai veche dar cu motor mai mic care circula de 2-3 ori pe luna?
Si io care folosesc Lpg ca sa poluez nai putin (printre altele) am vreo reducere de impozit? Am pe dracu sa-i duca…
Si varsta masinii are relevanta…. fix pwla.
Cumpar un Golf 1 [ca imi place], pun motor de Golf 5 in el [motor nou, ca am bani plm].
De ce ar trebui sa fiu ftt la impozit din cauza anului de productie?
Pentru ca legea are ca scop ajutorarea producatorilor de masini, nu descurajarea poluarii.
Da, doar ca e tampita aplicarea: cu cat e mai veche (an de fab) cu atat plateste mai mult
Adica un logan euro4 din 2008, plateste pentru poluare mai putin decat un megane din 2002 ? inlocuim o aberatie cu alta aberatie
Si eu sunt de acord cu algoritmul tau de calcul pentru impozit, si anume capacitate cilindrica + emisii + varsta masinii.
Este o idee foarte buna, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Idiotenia aia de taxa auto trebuie sa dispara. Daca dispare taxa auto, dispar si numerele de Bulgaria.
Eu unul as dezvolta din banii ce vor fi stransi transportul public in localitatea unde este recoltat impozitul respectiv, astfel se vor reduce autovehiculele personale, poluarea va scadea, aglomeratia la fel. Sunt foarte multe persoane, inclusiv eu, care prefera un transport public si rapid in locul unui autoturism propriu.
Ca o alta idee, pentru un refresh al vehiculelor de pe strazile patriei, as regandi programul rabla si programul prima masina, ba chiar le-as combina intr-unul singur, mult mai avantajos, cu diferite stimulente pentru categorii sociale (student angajat, medic, profesor, preot, etc.).
Impozite pe masini(exemple) pe an la bulgari:
VW Passat 1.9 TD (90 CP = 66 KW), an 1995 => 66 * 0.54 * 1 = 35,5 leva (aprox 18 euro) / an
Alfa Romeo 2.4 JTD ( 150 CP = 110 KW), an 2000 => 110 * 1.1 * 1.5 = 181,5 leva (aprox 93 euro) / an
Mercedes ML 400 CDI (250 CP = 184 KW), an 2004 => 184 * 1.23 * 1.5 = 339,5 leva (aprox 174 euro) / an
Hummer H2 6.0 SUT (329 CP = 242 KW), an 2007 => 242 * 1.23 * 2.8 = 833,5 leva (aprox 427 euro) / an
La mine in Romania,un cacat de Ford Transit din 1988,2,5 diesel,impozit anual 1100 lei,aprox 244 euro.Fac patru curse pe an Bucuresti-Craiova si retur,duc diferite cacaturi la tara.Oare cum se descurca bulgarii cu impozitele alea???????