Copii, voi să nu accelerați când vedeți că unul dă semnal să intre pe banda voastră

Pentru că pățiți ca nenea prostul cu BMW din filmarea asta și ajungeți cu roțile în sus.

 

Bă, și era așa simplu să îl lase să se încadreze, dar cine era el în fața lui dacă lasă orice fraier cu duba să se bage în fața lui? Cum se mai privea în oglindă? Cum mai dădea manelele la maxim în cinciarul lui nou din 1999? Într-o secundă, a uitat că are tracțiune spate, a accelerat ca deșteptul, a pierdut controlul mașinii și a făcut buba.

(sursă video)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

178 comentarii

  1. E un e46 – ala adica un seria 3.
    Daca nu tragea de volan nu se intampla nimic.

    Din pacate ESP-urile de bmw-urile din anii 98 – 02 reactioneaza cam tarziu sau insuficient.

    O masina moderna nu ar fi avut accidentul ala.

    00
  2. Ala cu duba semnalizeaza ca taximetristii (atunci cand semnalizeaza)

    00
    • NOU
      #4

      conf. codului rutier, semnalizarea la schimbarea benzii de deplasare se face inainte cu 50m in localitate si 100m in afara localitatii INAINTEA inceperii manevrei (adica de unde „aprinzi” semnalizarea pana in punctul in care INCEPI schimbarea benzii trebuie sa fie 50 sau 100 m)
      conf. codului rutier DUBISTUL este la fel de vinovat ca si BMWistul indiferent daca era sau nu in loclaitate pentru ca NU sunt nici 50m nici 100m (distanta intre doi stalpi de iluminat variaza intre 30 si 50 de m… teoretic sunt 45m)
      semnalizeaza la secunda 7 si la secunda 8 deja incepe deplasarea spre dreapta adica INAINTEA primului stalp de iluminat adica SUB 50m)

      cat despre BMWist probabil ca s a speriat cand a vazut lumina aia galbena clipocind si in plus NIMENI (in special un sarac cu duba) nu se poate baga in fata unui BMW ! …

      sunt curios cine si cat a platit stalpul ala de iluminat

      00
    • Cine rupt stâlpul, îl plătește. De pe RCA. Asigurarea acoperă dauna. Nush ce se întâmplă după aia. Am avut stâlpi rupți când lucram în telecomunicații și așa am recuperat paguba.

      00
    • Asa se schimba benzile:
      1) semnalizezi (intentia manevrei)
      2) te asiguri (in oglinzi)
      3) acorzi prioritate (FORTE IMPORTANT! doar pt ca ai semnalizat nu iti da dreptul sa si efectuezi manevra)
      4) efectuezi manevra

      00
    • @Cryssy asa-i ca punctul 3 e valabil si pentru biciclisti?

      00
  3. Retardul a accelerat in schimb si, ca orice sofer de masina puternica (aka bolid) cu propulsie spate „cunoscator”, i-a fost suficient o miscare brusca de volan si dus a fost.
    BMW+sofer prost+iarna=buba

    00
  4. Legal ala cu duba e nevinovat. Cand s-a produs contactul, era inapoi pe banda 2. Si nici nu se poate spune ca a gresit. A dat semnal, a inceput manevra, a vazut ca prostul nu il lasa si a revenit la locul lui.

    00
    • păi normal că e nevinovat :)

    • Normal ala cu duba ii vinovat parerea mea. A schimbat banda fara sa se uite daca vine ceva din spate. Nu, nu cred ca a vazut ca prostul nu il lasa, nu a vazut deloc ca vine cineva din spate.

      00
    • Din ce vad eu ala cu duba nici n-a depasit linia de separare a benzilor.

      00
    • Dacă te uiți mai atent, la două secunde după ce semnalizează, duba a călcat deja linia dintre cele două benzi. Nu s-a asigurat, altfel ar fi văzut Bmw-ul în oglinda laterală. La rândul lui „pilotul” de BMW a tras de volan înainte de a fi atins, cred că s-a speriat. Eu zic că e culpă comună.

      00
    • Mariane, ala cu bmw e un cretin. Cum poola mea sa tragi de volan in halu ala de idiot? Cum??????

      00
    • Nu inteleg de ce il luati in balon pe ala cu BMW-ul. Am urmarit de mai multe ori clipul si am vazut urmatoarele:

      Cand a semnalizat duba ca vrea sa schimbe banda, BMW-ul incepuse cu foarte putin inainte sa accelereze (poate ca sa mearga mai repede?).
      Duba a semnalizat, dar in niciun caz nu avea cum sa se bage in mod ok in fata BMW-ului, fara sa nu-l determine sa franeze (neacordare de prioritate). Ma gandesc ca poate era in unghiul mort al oglinzii si cand a inceput depasirea l-a vazut dupa putin timp in oglinda laterala (dar n-am condus niciodata o duba, asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea despre unghiul mort).
      Intr-adevar, ca cel cum BMW-ul s-a panicat, e vina lui. As zice ca putea fi gestionata situatia fara sa derapeze, dar nu stiu ce o fi fost acolo pe sosea si nici nu am condus pana acum masini cu tractiune spate.
      Zoso a facut niste presupuneri aiurea, ca sa arate el ca toti astia cu BMW sunt prosti (or fi, n-or fi, nu i-a vazut el pe toti sa afirme asta).

      00
    • bai citi idioti pe aici care credeti ca BMWul e nevinovat. Ati uitat niste chestii de baza de la scoala:
      1. nu depasesti pe banda 1. daca chiar vrei sa depasesti – frinezi, treci pe banda doi si astepti sau, infinit mai nevinovat decit depasirea pe banda 1, incepi sa ii dai flashuri aluia incet sa se dea naiba pe banda 1.
      2. cei de pe banda doi au prioritate. daca esti pe banda 1, indiferent de situatie, frinezi sa ii faci loc celui care vine de pe banda doi.

      incredibil citi cretini aveti permis!

      00
    • Mihai tu esti pe bune? Ala de pe banda a doi are prioritate cand intra pe banda 1?

      00
    • @Mihai si la scoala aia de soferi care ai facut-o tu cum te invata sa semnalizezi?

      00
    • Mihai ești penibil, devansarea pe banda 1 a unei mașini de pe banda 2 nu este depășire.
      ”(1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
      ..
      (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

      Și aia cu ”cei de pe banda doi au prioritate .. indiferent de situatie” e de porc, nu merită comentată..

      00
    • Mihai cu prioritatea lui de banda doi e o explicatie pe care o cautam de ani de zile la ce vad in trafic.

      00
    • @Mihai: =))))))))))))) HAHAHAHAHAHAHAHA

      Aia cu banda 2 prioritate față de banda 1 este GENIALĂ! =)))))))))))

      00
    • Stie ceva Mihai, dar nu stie bine: „Pe un drum public prevazut cu trei benzi pe sens cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie , dar pe benzi diferite si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei , cel care circula pe banda din stanga are prioritate fata de cel care circula pe banda din dreapta.” http://www.legislatiarutiera.ro/Legislatie/Utilizarea%20partii%20carosabile.html

      Las link-ul aici ca sa aprofundeze pentru restanta.

      00
    • ”Începi să dai flash-uri” =)))))))))))))))) Că mă și întrebam de unde atâția giboni pe șoselele românești, care flash-uiesc de zici că-i 4 iulie sau ceva.
      Alo, nenea gibonul, chestia asta e contravenție. Știai? Sau… îți pasă?

      00
    • bah hash, esti baiat fain. Chiar ma gandeam cine are prioritate acolo (no joke) si imi era lene sa caut

      00
  5. Si asta care filmeaza e destept foc, stalpul ala in care a intrat Bembeul sta sa cada, il mai tin doar cablurile alea firave si el ce face? Opreste masina exact sub acele cabluri care stau sa se rupa.

    00
    • Rau ca opresti, rau ca nu opresti. Hotarati-va.

      00
    • Gabriele, am zis eu ca e rau ca a oprit? Am zic ca e rau UNDE a oprit, ca putea sa crape curentat cazand firele de curent pe el. E nevoie sa aduc in discutie analfabetismul funtional?

      00
    • @xtz uita-te la poza (nu la clip, ca nu se intelege) si spune-mi si mie unde altundeva ar fi putut opri. Pe sinele de tramvai? In mijlocul strazii?

      Ai auzit si tu de „analfabetism functional” de cand citesti bloguri si te dai baiat. Jur ca e cea mai utilizata sintagma pe blogurile pe care se comenteaza.

      00
    • Nu v-ati saturat de „analfabet functional”? Deja a ajuns la un nivel de saturatie care devine agasant.

      00
    • Gabriel, dupa urmatorul stalp care nu era rupt, doh, dar na, e mai greu cu gandirea la unii. Sau nu mai opream deloc, decat sa-mi pun mie si/sau familiei viata in pericol, instinctul meu de conservare functioneaza corect si ma pune pe primul loc, nu mi-as pune viata in pericol sa-l salvez pe altul sub nici o forma.

      00
    • Firele alea firave sunt fire de fibra optica , ce contine kevlar , ce nu se rup cu una cu doua . Crede-ma !

      00
    • fix la asta ma gandeam si eu. cum cacat a oprit asta masina in raza stalpului ce se mai tine doar din cabluri. dar probabil a fost prea afectat de accident si n-a observat stalpul ala.

      00
  6. Eu vad altfel treba asta. Cred ca am facut-o si eu.
    Daca vad ca duba/camionul sta cocotat pe banda 2, iar in fata urmeaza un drum pe care as vrea totusi sa merg putin mai repejor, nu as pune frana, dupa care sa ma mut pe banda 2 in spatele lui.. sa il rog sa se dea la oparte.. ii dau putin pingele pe banda 1 daca tot sunt acolo.. trec de el.. si aia e.
    In mod normal eu zic ca nu s-ar fi intamplat nimic daca nu era zapada pe jos.
    Cel mai probabil BMW e automat in plin proces de kick down..
    just my 2 cents..

    00
    • Duba mergea mai repede ca BMW ul daca te uiti atent pe inregistrare. Scopul era sa il enerveze pe ala cu duba nu sa mearga mai repede ca el.

      00
    • Plin proces de kick-down cu cauciucuri slick

      00
    • Depasirea, manevra de depasire, se executa numai prin partea stanga, cu exceptia tramvaielor si a celui care semnalizeaza schimbarea directiei de mers la stanga ( o ,,poti lua” prin dreapta lui). OUG 45 articolul 5 : ,,depasirea se efctueaza numai pe partea stanga a vehicolului depasit ……”

      00
    • Eu m-am uitat la cum arata drumul in fata si cum arata pana in acel moment.
      Din ce am vazut, cei 3, inclusiv cel care filmeaza, merg cam in acelasi ritm.
      In fata urmeaza un drum drept, probabil o iesire din localitate.. ceva care te indeamna sa cresti ritmul.
      In acest moment, cum imi imaginez eu ca s-au luat deciziile:
      cel care filmeaza: ” hai sa ma dau mai aproape, sa ma vada duba ca vreau sa ma duc si ca ma incomodeaza”
      cel cu duba: ” eu ma retrag, sa las lumea (masinile mici) sa se duca”
      cel cu BMW : „gata, e linie dreapta, hai sa-i dau un pic sa trec de duba si sa ies de la ingramadeala asta”
      Fiind un moment de decizie relativ comun, dar nefericit (bad timing), in care toate cele 3 masini incearca sa faca o „sortare”, coroborat cu ceilalti factori: trasul de volan in momentul semnalizarii, sperietura celui cu BMW si reactia prea violenta, starea carosabilului si lipsa condusului preventiv s-a intamplat treaba asta.

      00
  7. ala cu duba e dobitoc ca a dat semnal cand a vrut sa intre pe banda, nu te bagi la 10 cm in fata masinii de pe banda 1.

    Ala de pe banda 1 a facut ceea ce fac majoritatea soferilor, a vazut ca vrea ala sa se bage pe 1, a accelrat putin sa-l lase sa se bage in spatele lui.

    Da stiu, soferii de bmw is prosti de obicei, dar ala cu duba nu a procedat corect, nu te bagi cand dai semnal. Uita-te cand a inceput sa semnalizeze si cand a si vrut sa intre pe banda 1.

    00
    • Majoritatea soferilor prosti, vrei sa zici. Care e logica sa il lasi pe cel care te devanseaza sa se bage in spatele tau? Te devanseaza tocmai pentru ca merge mai repede ca tine.

      00
    • Vazand a doua oara, retrag ce am spus. Boul e ala cu duba care franeaza in momentul in care vrea sa schimbe banda, nu cel cu BMW accelereaza. Avea timp sa se bage, dar da in frane, semnal dreapta si trage de volan. Frana aia nu are logica acolo.

      00
    • dar chestia aia ca sa accelerezi sa il lasi sa schimbe banda in spatele tau e ceva ce fac majoritatea soferilor de bmw sau a soferilor in general? cat de cretin sa fii sa faci asta?

      in rest, chiar ma bucur ca idiotul ala si-a luat-o, sper sa nu fi patit el fizic ceva, dar oameni ca el asta merita

      00
    • in 90% din cazuri ala cu duba merge incet dupa ce reintra pe banda 1, patit de nspe ori. Merg pe banda 1, vine de pe 2, se baga in fata mea, merge cu 10 km mai incet decat mine, trebuie sa intru pe 2, merg mai tare decat el si apoi trebuie sa reintru pe 1.

      00
    • @Monciu – ok, si care e problema? Masina ta are limitari la numarul de intoarceri de volan intr-o zi, sau ce? Da, daca trece de mine inseamna ca merge mai repede decat mine in momentul ala, deci il las sa treaca. Daca ulterior merge mai incet il depasesc. Ba, parca ar fi rocket science!

      00
  8. Și cel cu duba se bagă prea repede. Era povestea cu semnalul înainte cu 50 m.

    00
  9. Ultima fitza e sa depasesti prin dreapta pe cel care este deja in depasire pe contrasens: https://www.facebook.com/179862815984301/videos/vb.179862815984301/316826912287215/?type=2&theater

    00
    • e bine că nu mi se vede numărul :D

    • Vazand filmuletele de genul asta imi vine sa ma duc sa-mi predau carnetul si sa merg numai cu trenul. Poti sa faci tu 700 de ore de curs de condus preventiv, poti sa ai cele mai tari reflexe din lume, daca dai peste un de-asta in trafic ajungi in sant, in cazul cel mai fericit.
      Daca venea o masina din fata cred ca nu scapa nici ala care a filmat.

      00
    • @zoso erai cu masina de iarna nu? :))

      00
    • eram pe jos, cu trotineta.

    • Ai de plm, unde le gasiti, fratilor? :))

      La filmul de mai sus, orice politist si judecator, cred, va zice ca a fost culpa comuna. E drept ca ala cu BMW-ul a fost de „3 ori mai vinovat” dar cel cu duba a semnalizat (corect aici) si a initiat schimbul benzii, fara a avea prioritate. Ca s-a razgandit, s-a speriat, l-a vazut ulterior pe BMW-ist, e neimportant, fiindca el a apucat sa treaca putin pe prima banda.
      BMW-ul, pe langa ca s-a speriat, a gresit si cu clasica „nu a adaptat viteza la conditiile de drum”. Nu mi-e clar daca a accelerat sau ala cu duba pusese frana si, chiar in acest caz, daca asta este ilegal. Complicat!

      00
    • A mizat pe elementul surpriza…

      00
    • Pfuaiii… ma uit in gol de vreo 2 minute…. daca eram eu in locul aluia dr filma, dupa faza asta trageam dreapta si ma puneam sa plang.

      00
  10. Ala cu bmw-ul era deja in accelerare (sec 7) cand duba a dat semnal (sec 8), iar duba a dat semnal si s-a si angajat in schimbarea benzii (ca un adevarat sofer de bolid)…. Dupa cum reactioneaza duba, am senzatia ca nici nu s-a asigurat, bmw-ul facea deja manevra de evitare iar duba nu are nicio reactie.
    Eu m-as intreba si ce cauta bmw-ul pe banda 1, imi inchipui ca vroia sa depaseasca coloana prin dreapta, precum si ce cauta duba pe banda 2, ca nu prea are ce depasi…

    00
  11. nimeni nu spune despre cat de periculos e sa depasesti pe partea dreapta! de ce sa te risti sa faci asta? statistic, lumea se asigura mai rar (sau mai prost) atunci cand se muta pe acea banda, dovada a ceea ce s-a si intamplat

    00
    • Chiar daca tehnic nu e considerata depasire si e legala manevra, ai dreptate, trebuie evitata cat mai mult.

      00
    • eu stiu ca se numeste devansare, legal, doar tramvaiele se depasesc pe dreapta. devansarea in trafic, este o manevra legala, pe drumuri cu cel putin 2 benzi de circulatie

      00
    • Adica daca-l am pe mos Pirtache pe banda 2, cu dacia lui 1310, mergand cu 30 km/h, eu pe banda 1 n-am voie doamne-feri sa-i trec prin dreapta, PE BANDA MEA adica?
      Bai de unde iesiti cu prostii de astea?

      00
    • Poate in alte tari asta. La noi majoritatea stau pe banda 2 si cand au banda 1libera, deci sunt obisnuiti sa fie devansati pe banda 1

      00
    • Eugene, sa nu te miri cand se suie mos Pirtache cu dacia peste tine. Daca el nu stie sa selecteze benzile in functie de viteza de mers, probabil ca e capabil si de alte surprize. Din partea mea poti sa treci si strada fara sa te asiguri, bafta, legea e de partea ta.

      00
    • @Skyler Are vreo legatura ce ai scris cu ce se vede in film? Sau cu ce am scris eu? Prevazatorii lu’ peste, auzi acum nici sa devansezi nu prea e voie, trebuie evitate situatiile de genul…

      00
    • @Eugen Prietene, esti liber sa faci ce vrei, nu te tine nimeni. Are legatura cu ce se vede in film, cum sa nu aiba? BMW-ul a devansat pe dreapta si a ajuns pe linia de tramvai, complet legal si regulamentar. Jos palaria, a facut ce-a vrut. Eu evit sa fac chestia asta si n-am lovit niciodata masina pana acum. Daca ma trezesc brusc ca as merge mai repede il las pe cel care ma devanseaza sa treaca, sa revina pe banda 1 si ies eu pe banda 2 si il depasesc. Nu mai muriti cu dreptatea in mana, n-are rost.

      00
    • Cred că devansez zilnic cel putin 100 de masini mergând pe B1, toți stau pe b2 că cretinii ce sa faci
      daca e ceva am casco.

      00
  12. Ca de obicei in accidente, o nefericita sincronizare a unor manevre necorespunzatoare. Dubistul a semnalizat in mod clasic, a actionat maneta semnalizatorului cu mana fixata pe volan in timp ce tragea deja de volan, BMW-istul a accelerat fix cand dubistul incepuse manevra. O nefericita sincronizare. Din acel moment BMW-istul a demonstrat cat de prost sofer este si ce reactii lente are. O frana era suficienta, dar a tras puternic de volan, speriat sa nu juleaza mandretea de masina, in timp ce inca accelera cu tractiune spate si automat a imprimat moment de rotatie masinii. A ciupit zapada in timp ce reusise sa apese frana, stopurile se aprind inainte sa sara noroi din cauciucuri, apoi a supravirat ca un incepator speriat si inertia celor 2 tone pe carosabil umed cu 2 roti ridicate si-a facut treaba.

    00
    • E „DSC”, și e suficient să fie un senzor ABS defect ca să nu mai funcționeze.

    • daca masina are dtc(esp) activ nu trebuia sa faca manevra aia. nu inteleg ce a patit, dar nu o rotesti asa usor, chiar cu tractiune spate.

      00
    • @mst – cauciucuri ieftine/proaste – eventual „de F1” (roase complet).
      Sint o gramada de posesori de masini scumpe cu cauciucuri asa.

      00
    • Pe E39 sunt doua versiuni de ESP: ASC+T si DSC. Diferentele pot fi gasite pe net, dar pe scurt ASC-ul e un fel de semi-ESP, pe cand DSC-ul e un ESP full.

      DSC-ul se bazeaza pe mai multi senzori ca sa determine roata care trebuie franata, printre care si senzorul de unghi volan ( adica urmareste in ce parte e volanul rotit). Cand considera ca trebuie intervenit, va frana rotile in mod corespunzator folosind pompa de ABS.

      ASC+T, e un sistem mai rudimentar, care controleaza doar tractiunea cand vrei sa iesi din noroi/zapada si care in caz de pierderea aderentei la viteze mari pur si simplu taie din puterea motorului. ASC-ul actioneaza astfel doar pentru rotile din spate, ca pe fata nu ai tractiune, nu s-a pus xdrive pe E39. Spre deosebire de DSC, roata nu este franata ci doar nu mai este invartita. ASC-ul doar te ajuta sa tii masina pe traiectorie, dar nu e nici pe departe la fel de eficient ca DSC-ul. Totusi..am mers 6 ani cu un E39 dotat cu ASC si nu am avut probleme, dar nici nu ma dadeam zmeu, mai ales cand era ud pe jos.

      00
    • la E46 e aceasi treaba

      00
  13. Macar de ar invata ceva din experienta asta…

    00
  14. mi se pare mie, sau am impresia ca bmw incepe se accelereze cu juma de secunda inainte sa se aprinda prima oara semnalul dubei?, si oricum ala cu duba cred ca dat din greseala de batu ala care aprinde semnalu camd invartea de volan

    00
    • Si mie mi se pare la fel. Nu stiu daca doar n-a vrut sa-l lase sau pur si simplu a vrut sa treaca de el ( nu sa-l depaseasca – apropo vad ca-s multi care habar n-au ce-i aia depasire ; in cazul de fata BMW-ul nu depasea nimic, depasirea implica schimbarea benzilor ). Restul tine de: tractiune spate, carosabil alunecos, sperietura ( da, soferul BMW-ului s-a speriat cand a vazut ca duba are intentia de a intra peste el) si experienta mica in situatii de genul asta.

      00
  15. Depasirea, manevra de depasire, se executa numai prin partea stanga, cu exceptia tramvaielor si a celui care semnalizeaza schimbarea directiei de mers la stanga ( o ,,poti lua” prin dreapta lui). OUG 45 articolul 5 : ,,depasirea se efctueaza numai pe partea stanga a vehicolului depasit ……”

    00
    • Pentru tine depasire=devansare nu?

      00
    • pe bune? In situatia de fata, presupunand ca Duba n-ar fi vrut sa schimbe banda – BMW-ul nu avea voie sa mearga mai repede ca duba?

      00
    • @geretus: trebuia sa lase duba sa se replieze pe banda 1 si sa o depaseasca dupa aia pe banda 2. Ce a facut beamveu’ e de mare porc, poate duba se inscria sa faca dreapta de exemplu. Ca o regula de bun simt, incercati sa nu impiedicati pe ceilalti soferi sa faca manevre. Unii mai conduc masina si ca sa ajunga undeva nu doar sa dovedeasca celorlalti ca ei sunt jmekeri.

      00
  16. Acele BMW-uri au controlul tractiunii si functioneaza foarte bine (daca exista pe masina), poti sa ii faci kick-down cat vrei tu ca tot dreapta ramane. Sa nu sariti in cap ca bmw nu poarta controlul tractiunii sau ABS ceva, pe premiza „las-o boss ca merge. Ca si voi dati spaga la ITP.

    In Bucuresti e destul de intalnita faza cu „dau semnal, iau de volan si apoi vad ca e unu pe B1”. Taximetristii fiind in top de pe B3 cu dreapta pe prima strada.

    00
    • Controlu tracțiunii funcționează dacă nu tragi ca melteanul de volan și daca ai anvelope de iarna bune din secolul asta… Nu resapate sau aduse „din Germania ca noi”.. Cu dot 2010

      00
  17. Ala cu seria 3 nu stiu ce cauciucuri mai avea. E ciudat cum s-a dezechilibrat masina atat de usor.
    Pare ca a pus frana brusc si a fugit spatele.

    00
  18. Doar eu văd că cel cu BMW-ul accelerase cu o secundă înainte ca șoferul dubei să semnalizeze?
    Duba mergea fără motiv pe banda a 2-a, avea cel puțin o mașină în spate (cel care a filmat), iar cel cu BMW a vrut să elimine o situație potențial periculoasă (Câți imbecili nu întâlniți, care efectiv dorm pe banda a 2-a, și care merg kilometri în această manieră?) dar a fost surprins de manevra făcută de șoferul dubei.
    Ghinionul celui care și-a cumpărat o mașină cu tracțiune pe roțile din spate (Aștept alți imbecili care să mă corecteze că-i, de fapt, vorba de propulsie) o soluție tehnică mai greu de stăpânit pe suprafețe cu aderență scăzută.

    00
  19. ” nenea prostul cu BMW ” e femeie , deci ma indoiesc ca ” dădea manelele la maxim în cinciarul lui ” : O femeie de 34 de ani, din Oradea, în timp ce conducea un autoturism dinspre B-dul Dacia înspre Borș, pe banda întâi, a efectuat un viraj ușor la dreapta, a pătruns pe acostamentul acoperit cu zăpadă, moment în care a pierdut controlul asupra direcției de deplasare și a derapat înspre stânga, intrând în coliziune laterală cu o autoutilitară, condusă pe banda a doua, în aceeași direcție, de un bărbat de 46 de ani, din municipiul Reghin, județul Mureș.

    00
  20. Prostul cu BMW se pare ca era de fapt o proasta cu BMW. Iar comentariile de la articolul original sunt de groaza, efectiv te sperii de dimensiunea prostiei omenesti.

    00
  21. Din filmulet mi se pare ca si cel cu duba greseste. Se vede ca pune frana si apoi pune semnal si incepe manevra. Daca ala cu BMW-ul pastra viteza constanta ar fi intrat in duba asa ca a avut de ales daca sa puna frana sau sa accelereze si sa treaca de ala cu duba. Poate nu a fost ce-a mai fericita alegere a lui dar si ala cu duba are vina lui. Nu asa schimbi banda. Daca ar fi pastrat viteza si ar fi schimbat banda la viteza initiala de la inceputul filmului nu-l mai incurca pe bmw. Sau putea sa astepte si sa inceapa manevra dupa ce trecea BMW_ul daca tot a pus frana.

    00
  22. „Pentru că pățiți ca nenea prostul cu BMW din filmarea asta și ajungeți cu roțile în sus.” – Atat doar ca „nenea” e tanti.
    Soferul dubei n-are nici o vina… aha! „Da-i plm pe cei de pe cealalta banda; eu ma bag in secunda in care semnalizez si nici nu ma asigur cand schimb banda!!”

    Art. 116 (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa semnalizeze schimbarea directiei de deplasare, depasirea, oprirea si punerea in miscare. (2) Intentia conducatorilor de autovehicule, tramvaie sau mopede de a schimba directia de mers, de a iesi dintr-un rand de vehicule stationate sau de a intra intr-un asemenea rand, de a trece pe o alta banda de circulatie sau de a vira spre dreapta ori spre stanga ori care urmeaza sa efectueze intoarcere, depasire sau oprire se semnalizeaza prin punerea in functiune a luminilor indicatoare de directie cu cel putin 50 m in localitati si 100 m in afara localitatilor, inainte inceperea efectuarii manevrelor.

    00
  23. @DT
    Dubistul a facut o menevra nefericita. BMW-ista a vrut sa depaseasca pe banda din dreapta, aici e buba, ca nu era pe autostrada, era pe drum national cu doua benzi. In oglinda laterala masinile par mai mici decat in realitate, deci si distanta relativa e perceputa gresit. Atat distanta cat si accelerarea BMW-ului nu au fost percepute de dubist in oglinda laterala DREAPTA decat tarziu, iar in oglinda din dreapta lucrurile sunt si mai mici. Vina e a BMW-istei. Cand depasesti e bine sa dai un flash, cat sa-l faci pe cel din fata mai alert, sa nu inceapa atunci o manevra de schimbare a directiei.

    00
    • bmw-ul mergea pe banda lui. din ce-mi aduc aminte e depasire cand schimbi banda/directia/etc. nu cand mergi inainte. ori is eu in urma ori esti tu pe langa.

      00
    • @finch , daca ai permis da-i foc in plm , tu asa retardat esti? : „Cand depasesti e bine sa dai un flash” , si vorba altora , e devansare nu depasire, e ok ca ala a tras de volan exact cand a semnalizat, problema e ca nu a dat flash bmw-ul .
      P.s. sunt mai mici lucrurile din oglinda dreapta ca e mai departe de tine nu? fata de oglinda din stanga unde sunt mai mari lucrurile sau cum :)))

      00
    • @smk
      esti prost de puti, dar se rezolva cu deodorant. Cand depasesti prin dreapta, unghiul de vizibilitate e mai mic pentru cel depasit din cauza oglinzii, pentru ca:
      1) e mai departe de ochii soferului,
      2) oglinda poate fi reglata prost daca are reglaj manual.
      Un flash scurt nu rupe universul in doua, dar il face atent pe cel depasit, MAI ALES DACA DEPASIREA/DEVANSAREA E PRIN DREAPTA. Dar tu esti special, ai luat „manga cum laude” permisul. Ia raspunde tu la intrebarea de baraj pentru specialisti ca tine: de ce nu se permite depasirea prin dreapta (in Romania)? Pentru ca atentia soferului e mai mult in partea stanga decat in dreapta, unde se fala de obicei marginea drumului. Hai mars la cacat, ca mamaliga ai mancat destula.

      00
    • Abia astept sa conduc intr-un univers in care fiecare da flash cand i se scoala lui, dam claxon sa nu se urce vecinul de banda pe noi, punem avariile cand vrem sa oprim, ce mai, fiecare vehicul o sa fie un pom de craciun muzical. Pula liniste, pula civilizatie, pula atentie, pula cod rutier!

      00
    • Octav, pai nu conduci deja in Romania?

      00
    • @finch. Din filmulet nu se intelege ca bmw-ul depaseste. Eu am vazut daor ca el(ea ce-o fi) merge pe banda lui de cand incepe filmul pana la accident. Ca merge mai repede ca ala de pe banda 2 nu e problema lui. Si mie mi s-a intamplat ca dupa ce m-am mutat pe banda 1 cum e normal, ca era libera, sa ajung dupa un timp sa trec pe langa unul de pe banda 2 care merge mai incet ca mine. Nu se considera depasire si nici nu scrie undeva ca nu am voie sa merg pe banda 1 mai repede ca masinile de pe banda 2. Nici macar nu merge mai repede ca duba. Daca te uiti atent se vede ca au viteza aproape egala dar duba franeaza chiar inainte de a schimba banda. Cel putin eu asa am vazut in film. Asta e devansare, ce se vede in film, oarecum, deoarece masinile par sa mearga cu viteze destul de apropiate o perioada. Pentru depasire ar fi trebuit ca bmw-ul sa plece din spatele dubei, sa schimbe banda si apoi sa incerce sa treaca inapoi pe banda 2.

      00
    • cum am zis, da-i foc
      CAPITOLUL V
      Reguli de circulaţie

      SECŢIUNEA a 2-a
      Reguli pentru circulaţia vehiculelor
      Art. 45

      (1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

      (2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

      (3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.

      (4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

      oug-195-2002/art-45-reguli-de-circulatie

      citeste bine alin(4) ,

      si „2) oglinda poate fi reglata prost daca are reglaj manual.” doar daca esti prost!

      00
    • @smk
      Cum am zis, sugi cu toata gura. Codul rutier nu e UN CAMP DE FORTA care sa te protejeze. Aplici metode care sa previna nerespectaea codului de catre ceilalti. Anunti ca treci prin dreapta altei masini, chiar pe alta banda, atunci cand conduci intr-o tara cu statistica romaniei la accidente. Si b) sugi pwla de nu mai poti, in 18 ani de condus prin Romania si vreo 5 prin afara romaniei nu am avut nici un incident aplicand metode preventive.
      Soferul dubitei a fost neatent si a avut vizibilitate scazuta in dreapta, soferita bmw-ului o fi fost nevasta-ta, la fel de tampa si grozava ca tine, accelerand fix cand nu trebuia.
      Era sa uit, sugi!
      Si uite asa facem trafic si ne enervam degeaba.

      00
    • :)), bravo , esti foarte inteligent, nici eu n-am nici un accident la activ in 15 ani de condus fara metodele alea interesante de prevenire ( flashuri) .
      p.s. cand iti spune unu ca esti prost, poti sa ripostezi , insa cand ai cate thumbs down ai la comentarii … e ca si cum ti-ar spune mai multi cat de prost esti , si probabil ar trebui sa stai in banca ta.

      poti sa injuri ce vrei ca nu-mi mai bat capu cu tine

      00
  24. Ba…duba senalizeaza si trage de volan. Tare ma gandesc eu ca in momentul semnalizarii nu se uita in oglinda sa vada ce face BMW. S-a uitat o data, l-a vazut mai in spate, si-a luat ochii, a semnalizat si tras de volan….pai la manevre din astea stai cu ochii pe oglinda

    00
  25. Cum era aia cu ‘devansarea’ pe prima banda e ok si nu se pune ca depasire?

    00
    • nu toată lumea știe ce e aia devansare. de aia și folosesc greșit termenii.

    • Depășirea vehiculelor pe partea dreaptă a acestora este interzisă, însă în situația în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă banda, în același sens de circulație, nu se consideră depășire, se consideră devansare iar manevra este regulamentară, indiferent pe ce parte se face devansarea.

      Pe drumurile cu o singură bandă de circulație pe sens nu se poate efectua manevra de devansare, caz în care manevra se numește depășire și se poate efectua doar pe partea stângă a vehiculului depășit. Devansarea este posibilă doar pe drumurile publice cu cel puțin două benzi de circulație pe sens, iar în întrebarea este vorba despre o autostrada, iar autostrada are cel puțin două denzi de circulație pe sens.

    • Degeaba te chinui cu citate din codul rutier. Toata lumea stie ce e aia o depasire prin dreapta, se stie ca atunci cand opresti sau vrei sa parchezi pui avariile, semnalizezi la intrarea in sensul giratoriu etc.
      Codul ala e pentru fraieri, romanul stie codul transmis din tata in fiu pe cale orala, ca Miorita.

      00
    • De unde citezi, znuff? Link?
      Intreb pentru ca ultima data cand am citit codul rutier nu am gasit nicaieri cuvantul ‘devansare’

      00
    • In legislație nu exista termenul de devansare dar definiția depășirii e destul de clară, mersul mai rapid pe o banda fata de alta (indiferent care e) nu constituie depășire. https://razvanbb.ro/lamurire-oficiala-depasire-versus-devansare/

      00
  26. copii, voi cand vreti sa schimbati banda sa semnalizati si sa va asigurati

    00
  27. parca trebuia sa semnalizezi intentia cu 50m, nu cu 50cm inainte.
    plm, nu mai stiu. s-o fi schimbat intre timp.

    00
  28. Eu ma duc la militie sa le dau permisul, ca vad ca multi comentatori insista pe „dar de ce bemveul DEPASEA prin dreapta?”. Cu asa colegi de trafic mai bine merg cu autobuzul. Pasager adica.
    Ce logica puteti avea, adica daca Vasilica merge pe banda 2 cu 30 la ora, eu nu pot sa merg pe banda 1 cu 50 la ora? Voi ganditi ce tampenii scrieti, sau e tastatura pe mod autonom?

    00
    • PS Ca vad ca s-au activat „soferii” dand minusuri, ce ar fi vrut sa faca BMW-ul NU ESTE depasire, este devansare. …Ca poate intelegeti mai greu.

      00
    • nu e devansare. BMWul a accelerat. Bovina din duba nu se uita pe dreapta si s-a bagat.
      Cu toate astea e vina BMWului. Nu depasesti pe dreapta! si nu, nu e devansare in situatia asta.

      00
    • Eugen gandeste-te ce se intampla daca pe banda 2 face ala stanga. Toata banda 1 se opreste si il asteapta pe el.

      00
    • Pai poti sa devansezi fara sa accelerezi? Devansezi doar pe coasta la vale?

      00
    • Bai Mihai esti nebun? Adica nu e devansare daca bmw-ul accelereaza? Du-te, fugi repede si da foc permisului!

      00
  29. eu nu inteleg, unde e vina dubei? Ca a speriat soferul bmwului? Da, e clar ca nu l-a vazut sau nu s-a asigurat calumea, dar in momentul in care revine pe 2 bmwul putea sa mearga linistit in fata. Dar, e greu cu propulsie si prostie.

    00
    • Ala cu duba e autorul moral. Daca doar ar fi semnalizat, iar aia cu BMW-ul s-ar fi speriat de el si ar fi derapat atunci, da, era 100% nevinovat. Dar duba a inceput manevra de schimbare a benzii fara sa se asigure, apoi s-o fi uitat in oglinda si s-a razgandit, fara sa atinga BMW-ul totusi.
      Duduia a analizat repede situatia si a zis ca mai bine cu un stalp in brate decat cu o duba, asa ca a incercat sa-l evite.

      00
    • intra 10 cm si se retrage imediat. Deci „l-a speriat” maxim. Nu poti sa tragi asa de volan in plm.

      00
    • E de porc trasu de volan. Daca lasa picioru de pe acceleratie sau frana putin de tot era destul. Nici macar nu era paralel cu el sau juma de masina intrata.. apucaturile astea de tras de volan.. gandestete daca un idiot de asta vrea sa evite un caine si intra in tine.. sau o groapa :) ca el s a speriat si nu are creier

      00
  30. Problema tocmai asta e. Ca asa gandesc.

    00
  31. Copii daca aveti bmveu nu mai mergeti pe prima banda ca saracii.

    00
  32. Mie mi se pare ca exact filmarea asta ar putea face diferenta in stabilirea vinovatului, pentru ca arata fix ceea ce nu prea ai cum sa dovedesti (din pozitia celui cu BMW): cum ala cu duba a provocat accidentul semnalizand in ultimul moment in timp ce deja incepea sa schimbe banda, cand deja BMW-ul accelera si practic locul unde voia el sa intre nu mai era liber…

    00
    • Pe mine ma enerveaza logica „mai bine intri in el decat sa te duci in sant”. Nu de aici din film, in general. Trage dubistul de volan, instinctul meu e sa evit, nu sa intru in el. Dar daca evit si intru intr-un stalp de exemplu, iar intre duba si masina mea nu exista contact, militia ma va considera pe mine unic vinovat de accident. Cum naiba sa fac sa-mi „anulez” ideea asta ca trebuie sa eviti (aproape) cu orice pret un impact?

      00
    • BMW-ul a vrut sa evite usor, in conditii normale ar fi fost 100% realizabil, dar a uitat ca e zapada pe marginea dreapta a drumului, a intrat cu ambele roti din dreapta acolo, si de-aia a pierdut aderenta.

      00
  33. Cand o sa povesteasca incidentul „cinciarul” o sa zica: noroc ca am fost destept si sofer domne, am tras de volan dreapta ca altfel bagam duba in masina ce venea din contrasens, asa skill lvl 99 am. De vina e si duba ca a semnalizat tarziu, in timp ce deja schimba banda.

    00
  34. NOU
    #127

    De-asta nu e bine sa mergi in „coasta” cuiva prea mult. Ori devansezi ori lasi cateva zeci de metri distanta. Dar nu te pui la cativa metri de el (probabil in unghiul mort) si cand il vezi ca vrea sa schimbe banda, tu accelerezi chipurile sa ii faci loc sa schimbe.

    Si duba a gresit, trebuia sa se asigure mai bine. Pui semnal, te uiti in oglinda cateva secunde sa nu vina ceva (poate chiar ai masina in unghiul mort, las-o fie sa incetineasca, fie sa acceleze ca sa devina vizibla in oglinda ta si sa poti estima mai bine situatia) si abia apoi daca e sigura manevara, schimbi banda.

    00
  35. Nu se mai semnalizeaza din timp intentia de a schimba sensul de mers? Acu’ nici cu speriatul ala din bmw nu mi-e rusine, zici ca a vazut o femeie in pwla goala.

    00
  36. Tot ce trebuia sa faca pilotul era sa ia piciorul de pe acceleratie. Atat. Dupa care il lasa sa treaca pe cameraman si depasea si el dupa pe dreapta. Nu stiu cum sa interpretez situatia dar scenariul asta mi se intampla de 2-3 ori la fiecare drum mai lung prin oras daca merg pe bulevarde cu 2-3 benzi.

    Lua piciorul de pe accelelratie, eventual chiar ciupea un pic frana si daca dorea neaparat sa arate ca e baiat valabil ii umplea dubistului portbagajul cu claxonul.

    00
    • Tot ce trebuia sa faca pilotul era sa ia piciorul de pe acceleratie.

      trebuia să schimbe vitezele pentru asta. și dacă ești la telefon sau ești șmecher, nu schimbi vitezele pentru oricine.
      se vede că n-ai bmw.

  37. Nu stiu ce va agitati atat. Politia o sa zica ca ala cu Bmw nu a adaptat viteza la conditiile de drum. il scoate vinovat adio. Nu e nici o culpa comunica nici o nimic. Stai ca era nu era da a intrat a iesit da a revenit. Va complicati prea mult. Si politia nu va sta sa se gandeasca la toate detaliile astea. Pe o bere ca politistul da verdictul in maxim 5 secunde.

    00
  38. ce voiam să întreb: știe cineva vreun băiat care poate să îmi resofteze mașina autonomă să nu mai lase toți fraierii să se bage pe banda mea?!

    • E, vezi, am comentat eu de mult timp ca Google si ailalti cu autonome trebuie sa localizeze softul, ca la noi nu se poarta cu asigurari, cu semnalizari, cedeaza, rosu, astea-s optionale. Mai vin si „soferi” care nu devanseaza, ca nu e „legal”, si in cateva zile isi baga softul ala p**a in drumurile din Romania.

      00
  39. Nu stiu de ce insa filmuletul asta mi se pare extrem de asemanator cu un altul (nu il gasesc acum) discutat si pe aici parca, in care un SUV de pe banda 2 trage brusc dreapta si masina de pe banda 1 iese in decor, foarte aproape sa loveasca un pieton sau un cap de pod. Cred ca era un ML vs logan, nu sunt sigur.
    Desigur, aia era sicanare comuna insa acolo era clar un singur vinovat, cel din stanga…

    00
  40. BMW a plecat inainte ca duba sa puna semnal.. Titlul este mincinos din punctul meu de vedere.

    00
  41. m-am uitat de mai multe ori la filmulet si cel cu bmw incepe sa accelereze inainte ca cel cu dubita sa semnalize si sa schimbe banda(le-a facut pe amandoua in acelasi timp) deci nu a accelerat ca sa nu-l lase
    daca duba semnaliza intentia de a schimba banda cu 100m inainte(pentru ca e in afara locatlitatii) si bmw-ul accelera chiar intervalul acela, atunci puteai spune ca a facut-o intentionat
    asta nu inseamna ca cel cu bmw procedat corect evitarea impactului

    00
  42. Multumesc pentru parerea ta foarte delicata la adresa calitatii vederii mele! Dar daca derulezi la secunda 4 a filmului ai sa observi ca bmw -ului i se lasa spatele ceea ce denota ca acesta a accelerat si mai apoi pe la secunda 7 sa puna si duba semnal si restul nu mai conteaza.

    00
  43. pentru cei mai speciali dintre voi, am mărit clipul și l-am încetint

    https://streamable.com/rmfbh

    • duba semnalizeaza si trage dreapta imediat. e ca si cum n-a semnalizat deloc.

      00
    • Poate te ajuta si pe tine clipul incetinit. In clipa in care becul de semnalizare se aprinde se poate observa cum bmw-ul se lasa de spate si incepe sa accelereze, ajungand foarte aproape de duba pana la momentul stingerii becului. Ori, cum ne pricepem toti sa ne dam cu parerea, putem spune cu siguranta ca un bmw vechi e automat diesel, si, stiind deja legendara intarziere la raspuns a motoarelor diesel, putem deduce ca soferul s-a gandit sa accelereze cu minim o secunda inainte sa semnalizeze duba intentia de schimbare a benzii. Putem numara inclusiv numarul de aprinderi ale becului de semnalizare inainte ca duba sa calce linia dintre benzi, si anume una. La a doua aprindere a becului de semnalizare era deja pe banda cealalta.

      00
    • skyler, la fel putem să spunem că, din cauza calitătii jalnice a camerei video și a mișcării ștergătoarelor, am ratat prima semnalizare a dubei și noi o vedem abia pe a doua.

    • trebuia lasat cu 1-2 sec inainte unde se vede ca distanta dintre cele 2 masini se micsoreaza inainte sa semnalizeze…asta e varianta mea
      var 2: Amandoi au inceput manevra in acelasi timp, ghinion de nesansa
      var 3: mi-e greu sa cred ca bmw-ul a facut-o din cauza ca a semnalizat, nu cred ca are un timp asa de bun de reactie, trebuia sa stea la panda sa-i reuseasca

      00
    • var 3: probabil l-a văzut că trage dreapta un pic înainte să semnalizeze și, fiind cinciar, nu are 2.0 diesel, a sărit.

    • Am inteles ca la sec 4 nu observi cum bmw accelerează, probabil ca de la laba, dar in video asta nu poți observa ca distanță dintre cele doua mașini se micșorează cu mult înainte de a pune duba semnalul?

      00
    • tot de la labă. ;)

    • pentru ca ala cu duba franeaza, ca plm, era ud pe jos si s-a gandit sa nu faca scheme pe sosea…

      00
  44. @zoso, zi-mi te rog ca lucrezi cu politia rutiera si majoritatea celor care-au comentat aici o sa ramana fara permis. ca daca nu… tre sa-mi iau elicopter.

    00
  45. Asta nu e de codul rutier sau masina … tine de educatie si oleaca de istetime. Cand esti si necivilizat si prost, patesti asa …

    00
  46. … daca mai continua mult discutiile in final o sa fie de vina cel care a filmat. :D PS: Eu cred ca de vina e Dragnea, ca din vina lui si s-a ajuns sa fie zapada de juma de metru pe juma de banda.

    00
  47. Daca prin absurd nu pierdea controlul BMW-ul si trecea pe langa duba, eu consider ca cel cu duba a semnalizat in acelasi timp cand si cel cu BMW-ul accelera.

    Dar, in videoclip se vede clar ca BMW-ul a pierdut controlul si a facut accident, restul nu mai conteaza.

    00
  48. Dupa 140 de comentarii de la specialisti in codul rutier, pot sa trag si eu o concluzie la clipul cu accidentul, care e relativ similar cu cel de acum 2-3 sapt. din Bucuresti (ala cu sicanarile). Deci morala:

    Fratilor, cand vedeti ca unul va ia fata, sau incerca o depasire riscanta, chiar daca aveti dreptate, lasati-l dracului sau in plata Domnului si lasati de la voi, pentru ca o sicanare din asta se poate termina tragic. Chiar daca ai dreptate, nu te incalzeste cu nimic din mormant sau dintr-un scaun cu rotile.

    00
  49. Puteti sa va certati aici pana va da sangele pe nas, oricum n-o sa se ajunga la un consens (ca in oricare poveste legata de regulile de circulatie). Dar cu un lucru cred ca putem fi cu totii de acord, respectiv ca SUV-ul Mercedes care venea pe contrasens are acum tapiterie maro pe scaunul soferului.

    00
    • nu și cu noile izmene ȘoferPRO. cu noile izmene ȘoferPRO poți circula în siguranță pe drumurile din românia fără a mai păta tapiseria mașinii tale! cumpără acum!

  50. M-am uitat pe telefon, și poate greșesc, dar pare ca duba frânează in momentul in care vrea sa schimbe banda. Și BMW probabil ii era in unghiul mort al oglinzii.
    Oricum la cât de prost conducem in țara asta, intr-un fel e bine ca nu avem autostrăzi.

    00
  51. Se vede clar cum ala cu duba da semnal aproape concomitent cu manevra de intrare pe banda din dreapta. Vinovat, end of story.
    Ca soferul BMW s-a speriat, ca nu trebuia sa se sperie, e alta discutie, nu toti soferii se numesc Senna si de aia nu trebuie sa se ajunga la situatii din astea ca sa ii pui la incercare. Degeaba esti sofer talentat, daca in trafic esti o javra nesimtita, ma bine unul mai slab, dar cu respect pentru lege si pentru ceilalti din jur.

    00
    • Cum poate fii vinovat daca nu a executat manevra !!??cum poate fii vinovat daca soferita din bmw derapeaza fara sa fue atinsa de dubita!!in plus se poate face o expertiza pt aproximarea vitezei legale care clar e depasita de bmw!!!daca te sperii stai acasa nu conduce!!!

      00
    • Se vede clar ca intra cu rotile din dreapta pe banda 1. Ce dracu.
      Sigur, nu merge pana la capat ca se sperie de ala si redreseaza masina inapoi pe 2.
      S-au speriat unul de altul.
      Nu semnalizezi si in secunda urmatoare faci manevra. Punct.

      00
  52. Cel cu duba chiar daca a semnalizat si a inceput manevra nu si a parasit banda de mers bmw ul s a speriat si a derapat avand tractiune spate din punct de vedere legal bmw ul derapeaza si loveste dubita nu exista altceva noroc ca e filmat!!

    00
    • „avand tractiune spate din punct de vedere legal”…?
      Multi tampiti respira pe lume si ne mai vaitam de incalzirea globala.

      00
  53. Fuck game of thrones, iau popcorn si citesc comentariile.

    00
  54. Noroc ca am citit prin comentarii ca șoferul BMW-ului era de fapt femeie.
    Așa se explica de ce merge cuminte pe banda 1 și nu pe a 2-a cu flasuri pe duba, cum de altfel ar fi fost normal (statistic vorbind).

    00
  55. In afara de BMW ce alte masini mai au frana pe volan?
    Soferia este bazata pe reflexe; Cand intru in masina pun centura din reflex; cand schimb banda dau semnal din relfex, cand pare o situatie complet neasteptata ( si implicit periculoasa) nu pun frana ci trag de volan. Are sens treaba asta…

    00
  56. In concluzie BMW e un kakat de masina, cu alt tip de masina nu s-ar fi intamplat asa.

    00
  57. Părerea mea este că șoferul de BMW este vinovat. De ce? Pentru că a tras de volan, practic el a declanșat accidentul. Totodată, a accelerat în timp ce era depășit. Șoferul cu duba poate primi amendă, puncte sau ce prevede legislația numai pentru că s-a angajat în depășire înainte de a semnaliza de la 50 de m, eventual, dar nu a provocat accidentul. Mi se pare că a semnalizat și inainte, dar se vede slab, după a mai semnalizat o dată în timp ce efectua manevra, dar oricum, nu el a provocat coliziunea, nu el a provocat accidentul în mod direct. Dacă se producea accidentul în timp ce el intra pe badă și lovea BMW-ul, el era vinovat dar nu a fost așa. Sau așa cred, chiar sunt curioasă care va fi rezultatul investigației.

    00
  58. Parerea mea e ca au gresit amandoi. Domnul cu dubita a semnalizat foarte tarziu(sau ma rog a inceput manevra foarte devreme). Probabil ca si-a aruncat un ochi in oglinda din dreapta odata cu inceputul migratiei catre banda 1. Conducatorul BMW-ului a evaluat gresit situatia si a actionat in consecinta. Poate ca nu isi cunoaste destul de bine masina sau nu a mai facut manevra aia pe suprafata umeda si a dat gaz cand putea sa reduca un pic viteza. Cred ca si anvelopele si-au spus cuvantul in situatia data. Am eu asa o filozofie personala care spune ca mersul pe 2 roti sau cu tractiune pe spate nu e pt toata lumea. Exista oameni ce au o inclinatie mai buna pentru condus decat altii. La fel cum exista unii ce au voce pt cantat mai buna. Eu un fel de talent de la natura.Te nasti cu el sau nu. Poti ajunge sa conduci bine si fara sa-l ai doar ca trebuie sa fi dispus sa inveti mai mult. Problema la noi e ca dupa un numar de km parcursi soferul roman ajunge la o stare de atotcunoastere si nu mai are nevoie sa invete. Pentru ca el stie. A mers cu multe masini si despre experienta lui s-ar putea scrie o carte (sau face macar un film cu vin dizel). Astia sunt de fapt cei mai periculosi pe strada. Cei ce nu-si cunosc limitele. Ale lor si ale agregatului pe care-l conduc. Ma rog poti fi implicat in accident si daca-ti vezi de treaba ta. Pentru ca astrele se pot alinia si dai de un….”destept”. SI cum la noi numarul acestora creste …….

    00
  59. corect ar fi
    „Copii, voi să nu mergeți cu rable de 20 de ani neintreținute și cu anvelope praf și fără să știți să conduceți

    Pentru că pățiți ca nenea prostul cu BMW din filmarea asta și ajungeți cu roțile în sus.”

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube