Săptămânal, ZF și Republica au niște materiale obosite despre cum niște oameni au investit 1-2-500.000€ ca să facă o pensiune extraordinară. Și nu doar asta, ci au și clienți, uneori și cifră de afaceri pe an cât am eu pe 3 luni cu blogul. Dar iată, tineri, în putere, s-au întors în România să facă afaceri! AFA!!! CERI!!! O pensiune.
Dar, dincolo de asta, e de întrebat cui folosesc materialele astea și cine plătește spațiul într-un ziar de business, în condițiile în care, subliniez din nou, că s-a deschis o pensiune nu e tocmai ceva demn de un ziar de business. Și nu neapărat pentru că cifrele de afaceri pe care le pot atinge sunt minuscule (văzusem la un moment dat un material în care se vorbea de numărul monstruos de două camere disponibile), ci pentru că nu e relevant pentru nimeni.
De asta zic, e ceva acolo ce eu nu văd. Poate mă ajutați voi.
Să se poata lăuda că a apărut în ziar național și că e un businessman de succes?
Cred totusi ca Vali se referea la altceva: daca publici articole de acest fel, tie ca ziar ce se vrea serios, nu iti scade cota in ochii oamenilor seriosi ? Adica ce spune despre tine daca intr-un ziar de bussiness accepti orice gigel care iti arunca un pic de cascaval ? Posibil sa fie foame prin redactie.
Ziaristii sunt si ei oameni si scopul lor in viata e sa faca articole citibile.
Pensiunile sunt un fel de vis umed pentru multe categorii de oameni, de la corporatistul stresat care viseaza sa se linisteasca la poale de munte pana la taximetristul manelist care vede in pensiune un fel de vacanta permanenta langa gratar si bani gramada veniti fara munca de la fraierii de turisti.
Asa ca audienta este, mai ales in perioada asta de inchisi in casa, deci e natural ca articole de genul asta, destul de facil de produs, sa apara in mod constant. Daca scriau despre cum sa faci o fabrica de clorura sodica nu cred ca interesa pe prea multa lume.
Afaceriștii nu citesc zf
Poate au un barter „ziaristii” se cazeaza cateva zile, „afaceristii” castiva ceva imagine si expunere pentru schimbarea domeniului de activitate.
Sunt articole platite pentru SEO/awareness.
Cât SEO/awareness să bagi?
Da
Pai acele materiale au rolul de a intretine visul antrepenorial romanesc si sa dea curaj celor ce nu au. Acum ca ei vorbesc de pensiuni, cam asta e nivelul antrepenorial romanesc, despre ce ai vrea sa vorbeasca despre pompe funebre?
daca pseudo-presa era preocupata de a discuta subiectul era suficient sa caute pe listafirme top societati infiintate anul trecut si sunt convins ca existau 1000 de idei mult mai bune.
doar ca asta presupune
1. cineva sa caute acele firme
2. sa scrie acele articole
3. si asta moca
pe cand un advertorial vine scris de-a gata si cu bani la plic.
UE a stricat ireparabil aceasta industrie.
in momentul in care a pompat bani moca acolo unde iti trebuie un secol pentru a-ti recupera investitia.
insa lumea are nevoie si de prosti din astia,
pentru ca de pe urma lor sunt o gramada care au afaceri prospere si profitabile.
Păi UE a dat bani în general pentru afaceri, dar românii doar asta au putut gândi, las’ că-mi fac casă la munte pe banii UE.
inainte sa vine UE, aveam o industrie din asta…parfum.
Anda
inainte de a pompa UE bani in pensiuni,
numarul falimentarilor era inzecit mai mic.
pentru ca omul isi risca proprii bani.
insa cand tu primesti bani moca, te gandesti ca ramai cu cladirea pe care o sa ceri ulterior sute de mii pe ea. ca sigur se vor gasi prosti care sa plateasca pretul asta.
@wtf pe termen lung numarul de falimente e irelevant cat timp exista si afaceri prosepere, chiar daca sunt pensiuni. In loc sa ofere asistenta sociala constanta cum a facut romania incurajeaza crearea locurilor de munca si dezvoltarea unor regiuni. Sigur, din 10 pensiuni 7 dau faliment in primii 5 ani dar 3 au angajati, platesc taxe, cumpara alimente si consumabile. Pe langa alea 3 pensiuni mai apar si 6 magazine, 2 producatori locali, 1 afacere care inchiriaza atv-uri etc.
La genul asta de articole tre sa ai pregatit info package:
– procent de business in zona asta moarte in primii 1/3/5 ani
– investitie necesara si apoi perioada de recuperare
– doua trei povesti concrete cu unii care au inceput si-acum sunt in sapa de lemn, cam ca aia care s-au mutat la porumb si-acum vor inapoi in oras
Jurnaliştii au normă şi de multe ori caută random afaceri. Mai dau de câte una pe Facebook, îi abordează pe proprietari, apoi nasc rapid un articol şi trec mai departe. Fără complicaţii. Omul e fericit că a apărut la ziar, ziaristul a mai bifat o zi de muncă, toată lumea e happy.
Săracii, dacă nu a prins Twitter in România. Imediat gaseau 2-3 tweeturi și încropeau articole cu „Lumea face/zice/e nervoasă!”
80% din afacerile de pe ZF sunt făcute de fata lu’ tati gen magazin de haine, coafor sau împachetat cadouri. Restul sunt gemuri și dulcețuri.Cam toate cu cifra de afaceri cat un angajat în Kaufland.
nu stiu boss, sunt atat de multi prosti pe planeta ca uneori ma intreb cum plm nu se enerveaza sa ne faca vant sa zburam de pe ea.
deja cred ca am promovat la alt nivel, nu ma mai intreb de ce.. ‘insert stupid thing here’, asta e ‘modul’ de a fi al prostilor, eu nu strivesc corola de prostii a prostilor
Asta inca mi se pare decent si sincer. O reclama banala la o pensiune. La ce ajuta insa articole cu femeia sau banalul X … de „succes” ce a ajuns directoare la o firma de outsourcing de 2243243 de angajati IT ? Sunt genul de joburi in care proiectele oricum vin de afara pe tava, trebuie doar sa te uiti pe un excel la deadline-uri, sa prezinti 3 slide-uri plictisitoare pe an si cam atat. Mare succes frate si daca i-ai pune sa mearga sa gaseasca un proiect nu i-ai lasa nici sa-ti duca gunoiul.
pensiunea cu 2 pana in 10 camere e facuta la misto, ca dupa un anumit numar de an, ies cu ea la vanzare ca o casa, dar nimeni nu v-a plati pretul cerut. Asa ca raman cu ea, apoi trebuie sa o incalzeasca, intretina, vopseasca, dar macar da bine in statistica ca avem constructii noi.
Afacerea cu pensiune nu e afacere e o forma de sclavagism pentru proprietar, trebuie sa fii tot timpul acolo, nu poti sa iti iesi 2 saptamani sa pleci unde vrei, doar daca o inchizi, apoi ai nevoie de oameni la curatenie, la intretinut exteriorul, in bucatarie, in resturant, deci ai nevoie de minim 6 oameni( 4 angajati+2 familia care are pensiunea)
6x salariul minim 2300 lei = 13800 lei x un an = 165600 lei, lejer inca 100000 lei pe an pentru incalzire, intretinere, reparatii….265600 an doar chetuieli, la un pret mediu pe noapte de 150 lei ai nevoie sa inchirieze 1770 (nopti o camera), daca are pensiunea 10 camere, 177 de nopti, adica tot anul sa fie la jumatate de capacitate ca sa iasa pe 0, nu vorbim de profit, mai fac ceva bani din restaurant. Majoritatea pensiunilor nu cred ca au mai mult de 60-90 de zile/an camerele ocupate, bineinteles ca sunt si exceptii.
Cand faci un proiect pentru founduri europene in banii ce ii ceri tu acolo poti sa treci si salarile angajatilor pe 2-3 ani. La pensiunile mai mici si la cabane de obicei le inchiriezi pe noapte si iti faci tu de mancare.
Poate si-au deschis si ei o spălătorie de bani.
Pariez ca mai mult de o mie de lei nu costa.
Vreo 1000 de euro.
Mult! Dincolo era mai ieftin.
In alea doua poti sa postezi orice vrei, sunt in toate listele de siteuri si bloguri oferite de baieti care se ocupa cu chestia asta, nu te intreaba ce domeniu ai sau ce vrei sa scrii. Le dai subiectul, daca nu faci tu articolul, dai banii si in doua zile apare postat.
Pișcotul, piș-cotul. Ce nu înțelegi? Pisici ieftine
Schema e simpla – printre cititorii ziarelor de business cei mai multi sunt corporatisti care viseaza sa iasa intr-o zi din cubul lor si sa faca ei o invarteala. Pensiune, agentie de nunti, produs sosete, ceva pe fonduri europene eventual.
Articolele sunt pentru ei, sa le dea visurilor aripi iar ziarului cititori fideli.
E barter pentru teambuilding d-ala in care se tin prezentări în prima zi.
Sunt interese mari la mijloc. 😄 Sau poate pur și simplu există niște zone, respectiv terenuri, ce vor să fie promovate ca viitoare posibile investiții pentru cititor (cu yield bunicel), iar reclama aia e cumva reclamă în reclamă, dacă are sens ce zic. 🤔
Pentru ca nu au cu ce sa umple spatiul, pentru ca e bine sa alimenteze visele umede ale corporatistilor siluiti si sictiriti de mizeriie suportate zilnic, pentru ca e ok sa scrii un reportaj asa, fara baza reala, pentru ca se poate. Gen cum a reactionau Nasui la intrebarea despre subalterna turnatoare la secu:SI??!!!
„Cum face o tanara 100.000 euro dupa ce a plecat din corporatie” dupa care sapi un pic si vezi ca aia 100k sunt CA anuala si ca are 6 angajati la covrigarie si daca o scuturi de bani ii mai raman lunar 3000 de lei. Penibil
ZF este campion la balarii deastea. Eu stiu una care face prajituri. Vai steaua ei. Abia isi taraie businessul de la luna la luna dar apare prin toate ziarele. Dupa care vine la nevasta-mea sa o intrebe daca vrea sa ii cumpere businessul. Adica oalele de prajituri ca in rest…
N-ai auzit de exit-uri frumoase din start up? Tu vrei sa scaleze înainte să cumperi:))
Probabil ca asta nu prea a fost o afacere de mare success.
O fi din cauza ca faci o jumatate de viata pana ajungi in Busteni? O fi din cauza ca dupa ce faci o viata pana in Busteni si ai ajuns la pensiune, nu ai unde sa iti parchezi masina? O fi din cauza ca pensiunea arata ca vai de mama ei? O fi din cauza ca nu are curte, unde sa poti sta dimineata sa iti bei cafeaua? O fi…
Zilele astea rupe Instagramul si toate televiziunile un fost baschetbalist din SUA, cica intors aici sa faca afaceri.. A facut o pensiune sau boutique hotel la Busteni.. Ca nah.. Faci 7 ore pe drum sa stai la boutique hotel in Busteni. Il cheama, nu glumesc, Caius Covrig. Pare un tip ok insa a avut vreo 3 reportaje la tv pt o pensiune de lux in Busteni. Cred ca da cu banu la greu si catre influenceri ca tot isi fac poze acolo fomisti tip V Slave (pun intended). So yeah.. It’s a thing.. Si la zf.ro este o traditie.
ziare de business. exact
Eu am 3 exemple in apropiere de saloane de „evenimente” care se construiesc chiar acum. Da’ din alea monstruoase. Asta ca sa stii ce va aparea anul asta in ZF.
fara DATE, doar ca zici tu ca niste ziare fac ‘reclame’, la niste investitii care fac profit pe an cat faci tu in 3 LUNI ( astea inseamna date), nu vad la ce te-ar afecta pe tine. DIMPOTRIVA.
Iti folosesc tie, poate.
Mai cauti si de dinti.