Cum ziceam în alte articole, e un mod simplu de a-i convinge pe oamenii ăștia că mașinile lor poluează: ia stai cocoș 5 minute în spatele ei cu motorul pornit și zi-mi daca nu te ia de cap. Mai amuzant? Pune-o pe fiică-ta de 6 ani să stea acolo. Ce? A leșinat? E de la mâncarea de la grădi, sunt sigur, de la 5G, de la flacăra violet. Aham.
Mda, sunt o gramada, stai sa ii vezi cand dau blana la plecarea de la semafor….
Cel mai probabil stiu si ei ca le fumega masina, dar nu au bani/timp pentru o reparatie, si oricum, ce? lor nu le miroase!!!
Astia ar trebui opriti in trafic, astia iau ITP pe spaga!!
E vorba de timp? E vorba de bani. Să segmenteze un motor pentru mașina aia nu e treaba ușoară sau ieftină. Am fost acum ceva ani cu un Opel Astra G la segmentat, al unui prieten, că mânca ulei, 1.6 litri, și a plătit pe manoperă+piese 1600 de lei. Pentru o troacă ca aia, cu sistem complicat, cât o costa? Dacă mai are probleme pe la dpf, catalizator sau alte componente sensibile ce trebuie schimbate, nu renteaza dpdpv al costurilor. Și atunci preferă să mai cumpere 2 bidoane de ulei între schimburi. Dacă o duce 5 ani așa, îl costă 2500 de lei în plus, bani pe care nu ii dă deodată.
Și să fim rezonabili, că ăla nu bagă în coteț Liqui Molly sau ravenol, ci ăla mai ieftin.
Ionuț eu prefer ulei de la Liqui Molly fiindcă au calendare mișto :))
Nu s-au așezat softul, de asta scoate fum.
La dieseluri n-au cum să nu știe că e scos dpf-ul. Probabil ei au fost să-l scoată. Că doar sunt șmecheri, știu că dieselul consumă puțin, cum să dea bani pe întreținere.
@Radu
„Fix mașina mea poluează”, „am trecut RAR-ul fără probleme”, „contează cine îți pune softul” etc.
Ii mai vedeam.in trafic si le.ziceam boss vezi ca scoate fum.
E dela dpf de la regerarare!
Sa moara ma-ta ca la regenerare masina scoate fum si mai ales albastru. Se cam blocau la faza cu ma-sa ca in rest nu puteau procesa.
Cazanul meu nu are dpf de fabrica, iar despre fum, la mers normal, turat treptat, nici gram de fum, bag piciorul in ea, lasa ceva in urma, ziua nu se vede, dar noaptea in bataia farurilor celor din spate se observa, insa masina are si stage 2, asa ca nu ai ce face.
Pai si unde sa mai vindem noi masinile Germaniei?
esac. UE va vota mereu să nu existe opreliști pentru înmatricularea gioarselor. dacă o țară se trezește brusc că nu mai vrea să înmatriculeze toate cazanele de pe Germania, nemții nu mai pot da mașinile la buyback, se blochează piața.
Le mărește Putin prețul la gaze pentru nemți ca să aibă rușii bani de sh-uri și merge treaba în continuare.
Și mai simplu ar fi ca RAR să facă verificări periodice in trafic și să verifice doar noxele, e o verificare care nu durează mai mult de 2-3 minute și să se ridice certificatul de înmatriculare pe loc la cele care nu corespund.
Ca să nu piardă timpul și sa nu testeze foarte multe mașini degeaba ar putea să oprească doar mașinile mai vechi de 15 ani și cred că jumătate nu îndeplinesc condițiile de noxe.
Dacă faci asta IN FIECARE ZI și săptămânal ridici vreo mie de certificate de înmatriculare garantat că peste un an situația ar fi mult mai bună.
Altfel, eu vad zilnic mașini care vizibil scot o grămadă de fum deci clar nu îndeplinesc condițiile de noxe, doar că pe proprietari nu ii interesează.
Păi și dacă taraba nu iese la noxe, dar îi dau lu gagio 100-200 de lei să mă lase în pace? Parcă nu sună rău, să mă mai pot deplasa târâș o perioadă, in loc să plătesc rate la una mai nouă. Șpăgile astea se numesc cost of doing business. Nu spun că e normal, dar se practică și există voință de ambele părți: șoferi să dea șpagă, agentu RAR sa primeasca. Toată lumea este mulțumită, în continuare ne otrăvim.
Ce îi lipsește RAR-ului să facæ asta?
Cadrul legislativ?
Voința?
Mijloacele tehnice?
Aham. Exact.
La mașinile mai vechi de 12 ani ITP-ul este anual. Cum trec?! 😁
Sunt masini mai vechi de 15 ani care trec itp-ul pe bune cum sunt si masini de 5-6 ani vechime care fumega din cauza ca sunt prost exploatate si intretinute. De exemplu Astra din clipul de mai sus e minim 2010. Marea majoritate a fumigenelor din trafic sunt diesel. Si inca o chestie la itp masuratea gazelor de esapament se face diferit, la diesel se masoara opacitatea, daca nu fumega tare trece, la benzina masurarea e ceva mai complexa, se masoara nivelul de oxigen, compusii chimici etc. adica la benzina chiar daca nu se vede nimic pe teava s-ar putea sa nu treaca.
Conform ultimelor discuții, RAR a rămas la PNL.
Nu se poate! Masina e un drept castigat la Revolutie, sa se dea cate una la toata lumea.
Caracteristic la peste 90% din noi, efectiv nu vrem si nu ne pasa. Pana mea pentru noi e greu sa facem lucruri simple gen sa nu aruncam gunoiul pe strada, si tu vrei sa admitem ca nu ne permitem o masina? Sau mai rau sa luam una ieftina noua?
legile exista. daca ar fi si aplicate….
sunt cateva locuri in bucuresti unde exista semne mari de oprirea interzisa. masinile sunt parcate pe doua randuri exact sub el. si cel putin in unul dintre ele sectia de politie e exact acolo. ba, si cel mai burtos si lenes militian ar putea da amenzi pe banda rulanta fara sa se ridice de la birou, doar uitandu-se pe fereastra.
R.A.R. deja are autoritatea să facă controale în trafic: https://www.rarom.ro/?p=481.
Oricum, vezi că mașina din filmuleț nu are mai mult de 15 ani. A mea are 20 de ani și ies noxele perfect la I.T.P. Nu vă mai lăsați păcăliți de din astea, e o diferență foarte mică între Euro 4 și Euro 5 benzină. La Diesel e altceva, într-adevăr.
@theblack „cel mai burtos si lenes militian ar putea da amenzi pe banda rulanta fara sa se ridice de la birou, doar uitandu-se pe fereastra” adică un fel de work from home
Degeaba iei talonul bizonului daca nu inchizi si statia ITP care l-a trecut.
Sincer nici nu stiu care are vina mai mare, ala care da spaga sa treaca sau ala care il trece contra spaga…
Sigur,dar inainte poate ii explica cineva prostului si de ce nimeni nu gaseste absolut nici o solutie pt aia de la sintesti,poate ii explica de ce garda de mediu il ia la misto si ii zice ca aia fac gratar,sa ii explice cineva de ce nu are transport public decent.Ma gandesc ca prostul ar sta mai bine intr-un tren cand merge cu fiica-sa sa ii arate o urzica decat sa stea cu morcovu-n fund pe E85,poate nici nu ar avea nevoie de masina pana la urma.
Sa ii mai explice cineva si de ce,desi isi plateste taxele si atat isi permite,o caruta,de ce unii taie paduri si ii doare-n fund,de ce bossul dezvoltator nu respecta normele,ca tot de plaminii lu fiica-sa vorbim.
Dar mai bine ii zicem prostului ca e prost si ca e vina lui ca e sarac si plateste taxe degeaba,sa mai faca un efort suplimentar ca uite nenea de la constanta dupa ce a pus beculete de muuulti bani ca tratament de depresie pt centateni,a venit sa ceara bani ca cica nu are,cica nenea pulitai vrea salariu mai mare si proteste ca si asa munceste mult,si o tinem asa pana maine.
Dar hey sa punem biciu tot pe prost,da-l draq de prost,ca e asa al draq ca nu vrea domnle sa aiba si el masina noua,al naibii stie ca daca el renunta la cazan,plaminii lu fiica-sa se umple de haer curat,vine cineva si darama blocul de langa(ca doar ma-sa mare i-a dat hartia sa isi faca turnulet de bloc)si planteaza 3 copacei special pt el.Sa nu cumva mai intai sa venim cu niste solutii,sa ii dam de ales prostului si abia apoi sa ii sarim la jugulara.
Ps:caz concret,el 2500,ea 1600,masina de 13 ani,o sa ii intreb de ce rahat nu renunta la masina,de ce nu se duce cu autobuzul domnle,ca azi vine,maine daca e control pe drum nu mai vine,iar seful sigur e intelegator daca nu ajunge la timp,sau de ce nu sta draq de la 5 dim sa astepte,eventual sa o ia pe jos ca asa mai face si sport,sau pana la urma de ce nu isi ia domnle masina noua,chiar asa oare de se chinuie asa prostul?sigur e numai vina lui.
@Vali, referitor la intrebarea ta, cauta dupa plinta antistrop. ar trebui sa gasesti in hornbach.
https://www.hornbach.ro/shop/Plinta-antistrop-aluminiu-pentru-protectie-blat-bucatarie-3660x30x30-mm-argintiu/6096940/produs.html
aia nu mă ajută. plasticul ăla e prea moale.
Pfff……orice masina …….face asta….Dacă nu va convine….downgrade….la caruta
Din aia cu 2 mustangi, nu?
Alea fără catalizator, dpf sau cu motorul în punga poate, ca o masina normala nu scoate fum asa.
Majoritatea mașinilor Diesel vor polua mult la pornire, cu toate sistemele de depoluare puse pe ele. La unele nu se vede fumul, dar stai în spatele ei și te va ustura gâtul după 15 secunde maxim. Soluția e simplă, dar producătorii nu prea o aplică: încălzirea activă a catalizatorului (electric, de exemplu).
Fumul alb pe care îl emite un Diesel la pornire sunt vapori de motorină neaprinsă, adică HC. Catalizatorul nu va converti acele hidrocarburi, decât după o anumită temperatură (așa numita Light Off temperature).
La benzină e mai redus efectul, din cauză că se încălzește motorul mai repede și lucrează cu amestec omogen, dar nu e inexistent.
Nu-mi dau seama cum gradul e poluare e direct proporțional cu ce vezi că iese pe eșapament. Fum negru, fum albastru, fum alb sau abur. Normele de poluare (de la non-euro la euro 6) sunt pe culoarea fumului sau pe grame de CO2 emanate?
E ca la Vatican: daca iese fum alb, e de bine, habemus papam!
Diselu nu scoate fum daca e in mintile lui. Pe vreme umeda la fel aproape de loc doar sa fie umezeala.pe.teava cateva minute. In schimb benzina te umple de vapori, nu fum vapori.
Si ca la orice masina cu sisteme mai complicate pe evacuare decat motoru, daca se duce unu polueaza mai mult ca euro 3 doar cu cat ca ala era facut sa nu scoata fum din fabrica
@octavian absolut toate Diesel-urile scot fum, daca sunt indeplinite anumite conditii de functionare (e.x. catalizator rece si combustie proasta).
Toate diesel-urile cu injectie directa si fara filtru de particule scot fum negru in regim tranzitoriu, datorita principiului de functionare: carburantul ajunge instantaneu in camera de ardere, pe cand aerul are o inertie mare, deci va functiona cateva momente cu amestec foarte bogat.
Mama cate discutii. Ala din film are probleme la motor, un Astra de-ala n-are voie sa scoata asa fum.
M-am intalnit cu o cunostiinta, venea nervos de la RAR. A fost prins cu cauciucuri mai late putin pe un filtru pe autostrada. Mi-a zis ca opreau tot ce parea sport, cautau masini „modificat”: roti mai late, tobe ciudate, etc. In sinea mea mi-am zis foarte bine: am imbatranit si nu mai am chef de tobe urlatoare, drifteri, soferi de 2 ani ce zboara cu 150km prin oras ca de obicei astia si produc multe accidente, sa-i mai tempereze. Dar el mi-a mai zis o chestie intersanta: ok, mie imi iei talonul la o masina din 2017 pt mai nimic, de ce nu opriti toate tigaile astea din 97-2001 ce curg pe strazi ? Astea sunt ok cu frane, becuri, cauciucuri si mai ales catalizatorul ? Si imi vine in cap o singura idee. Sigur ca le-ar putea opri si scoate din circulatie dar efectul social ar fi devastator, oameni cu 3000 de lei/luna nu-si permit decat tigai de 1000-2000 de euro si multi depind de ele ca sa mearga la munca si nu numai. De aia o sa tot vezi mizerii pe strazi.
și mai e ceva. ăla cu tigaia nu o forjează prin trafic cu 200 la oră. el de obicei e victima unui isteț cu mașină tunată.
E o mizerie oricum faza cu anvelopele.
Acum cativa ani, un militean m-a oprit si erau trecute candva anvelopele in talon.
Masina avea pachet AMG din fabrica, roti originale, dar domensiunea nu aparea pe talon.
Dorea spaga de zor.
Nu i-am dat, a luat talon. Am fost la Mercedes, mi-au dat hartie ca dimensiunile sunt omologate, dar boii de la rar nu aveau atata loc sa treaca toate dimensiunile omoloagate.
Bine ca s-a acos de pe talon. Chiar nu cred ca o anvelopa la lata e un pericol. Pericolul mare sta in miltitudinea de anvelope chinezesti, cu distante de franare infinite. Price meserias cu X5, rupt in cur, are Gripmax de iarna.
Testele facute cu Gripmax arata 15m in plus la franarea pe gheata
Deci da, problema e ca Gigi si-a tras gume late!
Ipocrizie legala.
Asa ajungem sa raportam cartofi boabe la hectar.
Pui un radar mascat ai declari ca ai prins pe DN1 10000 de vitezomani/zi. Da bine la prostii de la tv.
Bogumil, solutia corecta e gripmax cu minim 20 de cm mai late.
„…de ce nu opriti toate tigaile astea…”
„Pericolul mare sta in miltitudinea de anvelope chinezesti”
Practic sa ii opreasca mai intai pe toti ceilalti si apoi pe mine.
Acuma v-ati trezit si voi sa vedeti fumul de la masina in sezonul rece :))
Nu confunda cu aburul care iese de la toate mașinile în sezonul rece. Ăla din clip e fum de ulei ars, are tentă albastră.
Ca să faceți diferența:
– aburul se formează la câțiva cm de la ieșirea din țeavă (și, da, nu e albastru)
– fumul iese direct din țeavă.
Păi se termină agenda pandemică și vine agenda verde, unii se mișcă repede ca să prindă un loc în față când se distribuie contractele de promovare.
Mama ce v-ati aprins, stiu care e abur si care e fum, insa sunt putini care sesizeaza asta in sezonul rece.
Niste bujii noi ar rezolva problema din clip
E diesel boss, probabil. Ce treabă au bujiile la diesel? Alea încălzesc camera de ardere când pui contactul. Alea nu contribuie la ciclul de funcționare al motorului.
Iar la benzină dacă ar face probleme ar merge in 3 pistoane și parcă se rupe mașina.
in clip cred ca e o regenerare la un filtru pe moarte.
Hai ca a aparut si ala cu regenerarea.
Bujii noi si filtru pcv nou si daca nus e rezolva segmentare.
O alta posibilitate ar fi saibe de foc de la injectoare sau de la supape.
Nu inseamna ca motoru e gata.
Pt cei ce nu stiu bujiile incandescente se mentin active minute bune la diesel pt a micsora timpu de incalzire si reduce fix acea poluare ca dieselurile se incalzesc mai greu, mult mai greu si mai ales la temperaturi scazute e dezastru.
Ionut M, de ce esti urs?
Un diesel post 2000 cu probleme la bujii face exact ce vezi in foto la pornire, timp de 5-10 minute. O masina cu probleme la DPF, sau chiar si cu un injector sau 2 care nu merg in parametrii, nu scoate fum alb/albastrui la pornire.
Pentru ca soluțiile, vinovați și scuzele sunt evidente, îți dau o listă de posibilele răspunsuri:
-tu știi că 90% din poluare o produc 7 companii?
-vrei să te pun cu nasul la eșapament vasului care îți aduce tie aluminiul triunghiular biped?
-da, da acu trage cum trebuie,nu ca’nainte
-dă unde bani șefu?
-nu am văzut , să moară mama
– ție cald cu dinții in gură?
– vrei buzunar la burtă?
ai uitat-o pe aia cu „pai d’aia am murit noi la revolutie?”
Exact la fel stau și în fața grădinițelor. Parchează și lasă afumătoarea pornită, de parcă n-ar fi și copilul lor acolo.
Depinde de categoria de proști căreia îi adresezi întrebarea. Sunt mai multe pe care nu ai cum să le convingi chiar dacă îți dau dreptate, listez câteva: proști care nu știu ce-i ia poluare, proști care știu ce înseamnă dar nu-i interesează = proști pe care îi doare în cur că mașina lor poluează, „șmecheri” săraci, care nu-și permit o mașină euro 6 (sau electrică), conducătorii noștri care, de-a lungul timpului, au fost interesați doar de jupuit românii cu taxe pe „poluare” pentru a colecta bani la buget ca să aibă ei de unde să fure și lista rămâne deschisă. Mai sunt ăia revoltați și dezamăgiți, care muncesc cinstit zi de zi de la 8 la 16 sau de la 9 la 17 și care văd că ăia care fură (sau sunt membri de partid cu beneficii) o duc mult mai bine. Păi de ce căcat m-aș sacrifica eu să nu poluez, cu costuri care mi-ar face viața de rahat pe care deja o am, mult mai nasoală, ca să salvez planeta? Pe vremuri, unii stăteau atârnați cu nasul în fum de ardei iute din motive de nesupunere socială și tot li se rupea în pluă de amprenta de carbon… Hai să nu mai fim atât de ipocriți. Aștept reacția lui Cristici pe tema asta, mă interesează cât e kilogramul de tricouri la SH-ul din Podu Roș și cât mai e kilu de ardei din Afganistan.
A, i-am uitat pe ăia care nu se spală decât de Paște și la Crăciun, care merg cu mijloacele de transport în comun și care au halenă cu iz de fosă septică. Care sunt atât de săraci încât nu-și permit să meargă la stomatolog niciodată în viața lor dar care cumpără tricouri și șosete din materiale sintetice că „e mai ieftine”. Teoretic, ăștia poluează cel mai puțin, că nu au mașini cu garnitura de chiulasă spartă sau cu DPF-ul anulat.
Nu stiu ce sa raspund eu, daca tot sunt pomenit. Ce spunea Cocoșilă in „Morometii” e bine, as fi pe subiect daca l-as cita pe Cocoșilă?
@Cristici, poți să zici ce a zis Cocoșilă, că ai dreptate. Ce voiam eu să zic e că oricât de mult ne-am strădui să fim corecți și responsabili cu mediul, oricum sunt o mie care se pișă pe tine cu boltă. Îți dau două exemple: schimb ulei și filtre la reprezentanță 1400 de lei, la „băiatul” pe care îl știu 400, all inclusive; filtru de particule nou pentru fostul meu cazan, 1500 de euro, anulare DPF 600 de lei . Tu ai alege primele variante ca să salvezi planeta? „Nu ne mai facem bine” ar comenta toți cei care câștigă 3000+ euro pe lună. Unul care muncește 10 ore pe zi, șase zile pe săptămână pentru 3000 de lei își cam bagă pula în ea planetă și Greta, că jumătate din salariu se duce pe rata la casa de la porumb…
Pentru a salva planeta aleg sa nu merg cu masina cand pot sa nu merg cu masina. Nu inseamna sa iau pensionarul sau copilul in spate, sa salvez planeta.
Hainele de la SH nu le cumpar pentru a salva planeta in special. SI pentru asta, dar si pentru ca imi plac, iar multe sunt din materiale mult mai bune decat alea noi – că un „egyptian cotton” de la SH e mai bun decat „100% acrylic” de la magazin de toale noi.
Ardeii din Afganistan… nu mai bine ii facem aici, ii subvenionam sa coste cat aia din Afganistan, si-i aducem la piata cu masini care… poa’ sa aiba si anulate filtrele de particule, ca de la Braila la Iasi e drum mai scurt decat de la Kabul la Iasi.
Acesta este scopul textelor mele despre ecologie, nu sa conving lumea sa se incalzeasca cu sobe ce merg numai cu coji de nuci.
Apropo, mi-am modificat masina de spalat pentru a trage mai multa apa. Ca astea „eco” cred ele ca se poate spala 5 kile de rufe cu 10 litri de apa. Se poate un rahat, nu se poate. Unele lucruri se pot face „eco”, altele nu.
In loc de cafea de rahat, de la dozator, 1 leu cu tot cu zahar + pahar + chiria spatiului, e mai „eco” sa iti faci tu cafea acasa, sa o iei in termos. E si mai buna!
Asta inseamna „eco real”, nu sa avem turturi la nas de frig, in case.
Acesta e sensul tuturor textelor mele despre ecologie.
Urmatorul text, documentat cat am putut, va fi despre faptul ca multe tipuri de plastic se pot folosi drept combustibil. Reciclare prin dat foc, prin producere de energie. Cu desen inclusiv de reactie chimica – care nici nu e grea, CnHn + O2 da invariabil (daca suntem atenti la cum facem reactia, sa fie completa) CO2+H2O… „Circuitul carbonului in natura”.
Polipropilena are formula (C3H6)n . Polistirenul e (C8H8)n. Polietilena e (C2H4)n.
Daca le dam foc, adica daca le oxidam (asta inseamna foc, oxidare), ce iese in final, daca facem reactia sa fie completa?
–
Alta e discutia despre „Policlorura de vinil (C2H3Cl) cu numele prescurtat PVC este o substanță din categoria materialelor termoplastice cu o structură amorfă.”
Avem niste Clor acolo, ba chiar niste HCl, daca ne uitam atent.
So… plastic. Unele sunt ok de dat foc, sa producem, de exemplu, energie termica cu ele.
Cristici, te rog sa te duci să faci scandal la Ministerul Mediului, sa initieze o lege prin care sa dea statul roman vouchere in valoare de 10 000 euro (echivalent lei) pentru cei care duc la la remat autovehicule mai vechi de 15 ani si cu norma de poluare mai mica de euro 5. Voucherele sa poata fi folosite pentru achizitia de autovehicule noi, hybrid sau electrice.
Pentru ca, vedeti voi, o masina de familie hybrid, incepe de pe la 20 000 euro…e mult pentru nivelul de venituri al majoritatii românilor….
Am fost la itp cu mașină diesel din 2002, de vreo 3 ori + cu una hybrid benzină din 2018.
Niciodata nu au fost măsurate noxele.
La aia veche au văzut că nu scoate norul de fum, au zis că probabil e ok.
La aia noua.. păi e noua sigur n-are probleme, de ce sa mai măsurăm.
Și uite așa!
Spune la ce statie ITP te-ai dus, să le trimitem RAR-ul să-i închidă.
Am stat langa un bmw 320d euro 6 cu injectie de uree si nu mai simtit deloc acel miros tipic de motorina arsa. Am inteles de la proprietar ca injectia de uree (adblue) e o conditie eliminatorie pentru euro 6 la diesel si ca reduce oxidul de azot, exact partea cea mai poluanta la un diesel. Daca e adevarat, foarte multe din problemele tipice ale unui diesel s-ar rezolva, inclusiv in trafic de oras.
Problema la diesel este regimul de funcționare pentru care se pretează și este gândit motorul. Partea de poluare se rezolvă dar mașinile și devenit atât de complexe, încât dacă se strică ceva la ea, treabă e rujată și suptă. Știu ce vorbesc, că de ceva timp sunt implicat și în treburi din astea și știu ce presupune. Ai EGR pentru reducerea temperaturii in camera de ardere, ai catalizator pentru oxidare și reducere, după catalizator ai dpf care rulează în anumite condiții de temperatură, viteză de rulare ( frecvent trebuie scoase la alergat pentru a curăța dpf, iar asta are și el o resursă de km după care se schimbă), după dpf vine partea de uree, un alt sistem complicat cu sistem de injecție, rezervor, calculator dedicat. Plus țevi, sisteme, senzori peste senzori, alte calculatoare, alte sisteme auxiliare care contribuie la funcționare. Toate astea înseamnă costuri în plus, greutate pe mașină, consum crescut pentru că dpf-u ăla funcționează și cu motorina, fie printr-un injector dedicat care bagă motorină să crească temperatura și să ardă funinginea din dpf, fie prin post injecție, la cliclul 4, înainte de evacuarea gaz gazelor, când pistonu este la PMI.
Eu dețin o mașină euro 6 și cum miroase ce emană, nu are nicio legătură cu ce emana anterioara (miros înțepător, înecăcios) euro 4. Numai că „cercetătorii britanici” spun că oxidul de azot, dioxidul și monoxidul de carbon sunt inodore (nu astea sunt luate în considerare la norma de poluare?), deci n-au legătură cu mucoasa olfactivă. Hidrogenul sulfurat e mult mai nasol, ca percepție individuală (în termeni populari, bășini sau ouă clocite). Deci nu prea e relevant ce ai simțit tu lângă „langa un bmw 320d euro 6 cu injectie de uree”. Părerea mea.
La ce să pun o instalație de injecție de uree în motor care costa scump și se defectează des când pot să mă piș eu în rezervor și ies mai ieftin :))
@IonutM, poți prelungi foarte mult viața DPF-ului daca conduci mult extraurban. Pentru că DPF-ul pe lângă regenerare activa, aia de o știe toată lumea, unde se injecteaza motorină și iese fum, exista și regenerarea pasivă. Se realizează daca DPF-ul nu este foarte încărcat și se merge cu viteza mare iar acesta ajunge la temperatura optimă în mod „natural”. Toată vara am mers 80% extraurban și nu am sesizat nici o regenerare activa. Iarna mă plimb mai puțin extraurban și mă aștept să văd și regenerări active.
Voiam sa fac un text separat despre AdBlue. Bună invenție! Bine ca le-a trecut prin cap soluția asta, macar atât.
Practic, la nivel final, un tanc din asta imens, dar cu AdBlue, polueaza mai puțin decât un… Fiat500 fără AdBlue.
@cristici – din nefericire si sistemul Adblue poate fi dezactivat/bypass-at atunci cand ceva se strica la el (fix ca DPF). Si atunci tancul ala polueaza net mai mult ca un Fiat 500.
In tarile cu apa calda treaba asta e penala. La noi merge si asa (pentru o suma modica la ITP)
Mergeți pe autovit să vedeți câte mașini sunt care scrie în anunț direct că au dpf și adblue dezactivat. O grămadă.
Corelați și astea 2 afirmații:
– la 90% dintre mașini cum se strică dpf-ul românul îl dă jos permanent, mașina devenind practic euro 2.
– dpf-ul e proiectat ca și consumabilă să țină pe primul ciclu de viață al mașinii, 5 ani sau 200k km.
Concluziile sunt clare.
Opelul din filmare pare ca isi face regenerarea la dpf… probabil fusese oprit motorul inainte sa o termine si a reluat procesul la pornire
Înseamna că are GPS-ul defect, normal este comandată operația de curățare când este pe autostradă nu când este în parcare :))
Regenerarea e comandata cand e filtrul plin, motorul incalzit si ai peste un sfert motorina in rezervor, restul nu conteaza. Da, ar fi indicat si pentru sanatatea masinii sa fii la anumite viteze si cu anumite turatii in timpul regenerarii. Oricum masina din clip pare ca are ceva probleme, nu ti scoate niciun filtru asa un fum.
Aici ii aceeași discuție cu plasticul reciclat.
Vrem confort ? Poluezi
Vrei mâncare calda ? Poluezi
Vrei mașină ieftina ? Poluezi
Oricum poluarea asta ii foarte mica fata de alte industrii (food/steel/shipping
Eu personal vad solutia in trecerea la un alt tip de motor. O Alta forma de energies
O alta formă de energie ? Păi tocmai citeam un news venit din greșeală din viitor în căsuța mea de mail, și spunea acolo că e mare scandal ca motoarele antigravitaționale pe fuziune poluează cu tahioni :((
Depinde de confort. Cafea la dozator, de 1 leu, cu pahar din plastic, nu e „confort”.
Asa fac toate si mai ales cele performante https://imgur.com/3vxv77p
Sunt atat de multe nereguli peste tot, incat stai sa te gandesti daca nu e o problema la lege.
E o mare problema cand legea nu poate sau nu se doreste sa fie respectata, in masa!
La fel, e o mare problema daca respectarea legii implica afectarea unei mari categorii de populatie, cu resurse putine.
Daca aplicam legea, deodata saracii se vor simti iobagi si se vor rascula.
Tripleaza impozitul la EUR3 si EUR 4, adica cei care platesc acum intre 50-200 lei/an si vei pierde alegerile.
Stiu ca nu da bine educatiei ipocrite alb/negru din mintile romanilor, dar situatia actuala este tocmai pt ca legea e paralela cu realitatea.
Traim adesea mai bine decat traiau regii acum 100 de ani.
nemultumirea sta in firea omului. El vrea tot timpul mai mult, mai ieftin si mai bun, iar asta are costuri.
Fumegatoarea de pe strada este un simptom al societatii romanesti, dar oficial se viseaza la EV si masini premium, EUR6+
Realitatea este ca romanii cauta masini germane SH sub 5000 eur. Aici e cererea, nu 10 000 eur+, nu EV sau hibrid.
Ei au nevoie sa mearga din pct A in pct B, cu cat mai mult confort posibil si costuri cat mai mici.
Reparatia conteaza si ea enorm, de aceea romanul vrea nemtesti, pt ca gasesti piese usor si cu oferta mare.
RAR, Politia si alte organe sunt depasite si demoralizate.
Au legislatie, dar de ce sa se strufoce?
Ar opri 50% din masinile de pe strada daca e sa aplice litera legii (fum, geamuri sparte, anvelope slik, probleme frana/ articulatii etc).
Politia ar lasa jumatate de tara pieton, ba as zice ca ar dezvolta sindrom de tunel carpian la cate PV-uri ar avea de completat.
Acei pietoni totusi au nevoie sa se miste ca sa manance si gura lor ceva.
Si uite asa, ajungem de fapt la problema:
– lipsa drumurrilor
– lipsa banilor
– lipsa unei educatii civice ce se face in societate, nu la scoala, ci acasa, in comunitatile care acum NU mai exista.
In societatea actuala avem doua mari extreme de civilizatie:
– catolica
– asiatica
Ambele s-au cladit de o educatie sociala de secole.
La noi e scapa cine poate.
dpdv istoric noi si rusii puteam fi musulmani, dar sititi care a fost de fapt motivul pt care nu suntem? Mulsumanilor nu le e permis alcoolul (vezi vodka si povestile cu viile lui Decebal),
Bogumil, sunt atât de multe nereguli peste tot în lumea asta că poți oricând sa găsești ceva util în asta.
O neregulă cât de mică dacă este corect amplificată în mass-media și se creează o isterie de masă precum cu gripa poate fi folosita de unii ca să mai faca niste bani.
În 2019 a fost marele circ regizat în Frankfurt împotriva salonului auto.
Eram în concediu în săptamâna aia și am auzit ca se organizează o demonstrație cu biciclete pe autostradă, am luat și eu bicicleta și aparatul foto și am plecat repede la demonstrație, am mers spre Rebstock park în ideea că ies in fața demonstranților care veneau pe 648 spre intrarea la Messe (salonul auto), când ajung în Rebstock Park era plin de mașini parcate pe iarbă în zona de nord a parcului, fac niște fotografii și vine la mine un tip de la o firmă de pază privată care păzea mașinile să îmi spună că nu am voie sa fotografiez. Zic mă eu sunt pe domeniul public și nu e interzis fotografiatul, ce caută masinile astea parcate pe iarba în parc tocmai când avem demonstrații cu poluarea în oraș ? Râde și îmi spune că sunt mașinile demonstranților :))
Asta e euro 5 cu dpf, dar acolo sunt ceva probleme la motor pentru ca nu iti scoate niciodata asa un fum, in timpul regenerarii scoate maxim un abur, asta in conditii de dpf infundat total, altfel nu e sesizabil la teava.
Am inceput sa vedem des si euro 6 si masini mai noi de 5 ani, dar intrebarea e cate din ele au un numar decent de km in bord astfel incat toate sistemele sa functioneze? Un filtru duce 250k km in conditii de autostrada si pana in 200k combinat cu oras. Cati mai au filtre active? E 1-2k euro unul nou. Pana si la opelul asta daca il cauti gasesti maxim 20 in tara cu km pana in 170k. Preferatul meu, bmw, o raritate sa il vezi pana in 200k. Neamtul il ia sa faca 50k km pe an de nou iar dupa vine romanul ce vrea sa o tina macar 5 ani. Un roman care isi ia o masina de 10k euro mai are 2k euro sa ia filtru nou? Dar la o masina de 3k euro? Suntem saraci. Si destul de prosti. Dar nu vedem asta ca mereu avem pieptu-n fata.
Am văzut multe discuții pro și contra poluării, dar una era chiar interesantă, anume dacă o persoană cumpără o mașină electrică oricum poluează, doar ca poluarea aia este pe de o parte la producatorul de electricitate și pe de altă parte la cel care a produs mașina electrică și acumulatorul.
Pe termen lung o persoana poluează mai puțin dacă păstrează mașina veche minim 5 ani decât dacă folosește mașina un an și apoi cumpără una electrică nouă.
Deci dacă calculăm statistic un român care cumpara o mașina second de 5 ani și o folosește încă 5 ani produce mult mai puțin carbon decât unul care cumpara o electrica nouă. La mașina de 5 ani putem spune ca carbonul produs la fabricare sa „amortizat” la primul propietar și rămâne în balanță doar carbonul produs în cursul folosirii mașinii.
De carbonul produs în timpul producției de energie electrică iar e altă discuție, amprenta de carbon de la producția panourilor fotovoltaice e mare, la fel și producția de echipamente eoliene ca să nu mai spun că producția de energie regenerabilă este subvenționată în mod mascat de către producția de energie termo prin acele certificate.
Eu nu sunt pro schimbat masini ca pe telefoane si consider ca un euro 4 in mintile lui nu e cu mult mai poluator decat un euro 6. Problema apare cand faci calcule, ca e costisitor sa tii o masina in stare perfecta. Dar la final ambele polueaza, cu ambele mori daca stai cu garajul inchis ceva timp.
Adevarul e ca in afara de cateva declaratii, nimanui nu-i pasa de problema poluarii. Constructorii nu dau 2 bani pe asa ceva, iar soferii nici atat. Intreaba orice om din industrie din ce face bani un brand auto, cat face din masini noi si cat din service. E interesul lor sa calculeze fiecare piesa la cat sa pice ca dupa sa te intorci sa o cumperi, fapt ce implica un alt lant „polutator”. E o problema generala, de la paiul de plastic pana la constructia zgarienorilor, dar nimeni nu vrea sa lase de la el. Totul e pentru profit.
@eugen
Ai spus niste prostii acolo de nici nu stiu unde sa incep sa-ti explic .
Energia fosila nu polueaza la productie/logistica etc?
Da Robert energia fosilă poluează dar prin schema aceea de certificate de carbon practic subvenționezi energia „regenerabilă” având la bază energia poluantă.
E ca și cum ai spăla bani negrii produși din droguri cumpărând acțiuni în firme imobiliare și apoi spui că trăiești din chirii.
Eugen, mașina sh, la al doilea (treilea) proprietar nu poluează excesiv, doar dacă toate sistemele ei sunt funcționale. Dacă al doilea proprietar a dat 2500 de euro pe mașină, el nu și-a pus problema că ar avea nevoie de o reparație serioasă, de înlocuit piese scumpe etc. In mintea lui, mașina aia cu peste 200.000 de km funcționează la fel ca atunci când a fost fabricată, piesele nu s-au uzat s.a.m.d. Ce să mai vorbim de mândrii proprietari de bulgaroaice, care au dat maxim 500 de euro pe mașină?
a, pai alea polueaza ca au numere de Bucuresti duh
Păi uite – mașina soției este din 2006, 1.5 dci, practic motor de Dacie, Renault, Nissan și câte încă pe listă. Na, dar nu asta-i interesant. Mașina e în familie de ceva ani de zile, folosită de soacră (abia 35k km) dar am înscris-o cu numere .ro doar în 2019.
Na, fac programare la RAR să facem cartea .ro, mă duc relaxat, știind că jucăria e ok, cu toate la zi. În fața mea niște fiare muuuuuult mai noi – dar care erau clar mânărite la filtru / catalizator / adblue. Fumegau, aideplamea. Știi ce a făcut inspectorul? A pus sonda SUB mașină, pe beton.
Ajunge mașina mea pe stand, văd că se urcă în mașină, întoarce actele pe toate părțile, într-un final îmi zice: nu prea sunt în parametrii frânele. Atunci mi-a sărit muștarul, i-am zis că de la cele două Peugeot-uri din fața mea le-au ieșit gazele, pe pariu că și mie îmi sunt ok frânele, mai ales cu discuri, plăcuțe și cauciucuri noi?
Cam așa cu RAR. Dacă ei, la sursă nu fac nimic pentru filtrarea din trafic a mizeriilor acestea, mai mult, le încurajează, de la ITP privat la ce te aștepți?
Eu i-am zis unui Gheorghe (tot un opel avea) de la spalatorie care a lasat motorul pornit in timp ce stergea masina sa opreasca motorul ala ca ma sufoc. Degeaba insa. Nesimtirea e prea mare.
Inteleg unde bati, dar dupa ce speli masina geamurile tind sa se abureasca, asa ca trebuie intervenit cu ventilatia sau mai optim, AC pornit, 2-3 minute. Asta ca sa pleci safe la drum.
Trebuie, Robert. Scrie in Constituție. Cum mă-sa plec de fiecare dată de la spălătorie, fără să am AC-ul pornit, este un mister pentru mine
După numărul de înmatriculare poate și pilotează un Boeing 737 vechi.
Off topic oarecum dar poate ma lamureste si pe mine cineva… Ce polueaza mai putin – o masina euro 2, 3, 4 care consuma 5l la suta sau un euro 5, 6 care consuma 10l la suta?
Sa vedeti ce frumos este o masina din aceasta ecologica, Plugin Hybrid, care sta ambalata in parcare cu scopul sa incarce bateria. Iar lumea trece pe trotuar prin fumul ei.
Opel-ul din filmulet e mic copil.
problema e ca ei stiu ca au o petarda dupa care nu se poate merge in trafic. Dar ii doare in pipota, caci nu ii amendeaza nimeni!
Aici nu sunt oamenii de vina ci idiotii de la guvern care au aprobat importul rablelor pe taxe mici. Ia pune inapoi taxa de prima inmatriculare de 5k pt o masina de 1-2k si amenda de 1k daca circuli mai mult de 1 an cu numere de bulgaria (ca in orice tara cu apa calda) si masina confiscata/permis luat pe 3 ani daca circuli fara asigurare. Ia sa vezi ce curat s-ar face pe strazi/parcari etc