Întrebarea mi-a venit citind topicul de pe bmwclub și se referă în principal la aceia dintre noi care folosesc mașina pentru a merge la și de la muncă, deci vor să stea confortabil pe scaun, ascultând ce muzică le place și mergând pe ce traseu doresc.
Așadar, cât la sută din salariu valorează confortul dvs. în mașină? 5%? 10%?
Exemplul meu: trecerea de la 1.9 diesel la 2.5 benzină înseamnă că nu mai alimentez la 30 de zile, ci la 20, deci trei plinuri la două luni, în loc de două la două luni. Suportabil, zic, dar fiind schimbarea de putere, de tracțiune și de transmisie.
Masina de alergat, logan 1.4 benzina, cam 15% din incasarile lunare. In acest cost sunt incluse si revizile + alte piese ce mai pica.
Off-topic: care e problema voastra, celor 11 care ati dat „Thumb down” la acest post? (Adica jumatate din cei care si-au exprimat parerea.) Omul doar a raspuns la o intrebare adresata de Zoso. Sunteti penibili.
Ar fi mai util daca nu toti tristii ar fi lasati sa dea „Thumb down” prin activarea doar a butonului „Thumb up”.
Cred ca e mai mult psihologic, masina mea cu motor mic, pe benzina imi lua 6.5 afara si ma rugam de ea la deal. Mi-am luat diesel cu motor de 2 care consuma mai putin, dar nu pt ca consuma mai putin ci pentru ca ofera mai multe de banii aia. Eficienta. E vorba de ce primesti in schimb de banii pe care ii dai, procentul relativ si valoarea absoluta sunt mai putin importante.
1 plin pe luna, 6% din venituri.(2 persoane, traseu comun).
lasă bre că alimentezi de la Stanley
un plin de 45 sau 85 de litrii?
Mie cam intre 5 si 10% imi intra in motorina, similar cu ce ai tu.
Masina mare inseamna si alte costuri ce nu sunt legate doar de combustibil. Se duce directia mai des, cauciucuri mai scumpe, de fapt cam toate piesele sunt mai scumpe, mai mult ulei, placutele se toaca mai repede, etc. Dar eu cred ca merita pt ca o masina mare ofera si o siguranta mai mare si un comfort sporit, stai mai bine in scaun, e izolata mai bine, vizibilitate mai buna, stabilitate mai mare.
știu, dar hai să zicem că restul le acoperi din restul salariului și nu e așa problemă. combustibilul e lunar.
Nu e asa Vali. Masina nu e socotita ca fiind cheltuitoare lunara. Eu chiar nu inteleg de ce pe toata lumea o fute grija salariului/venitului LUNAR. Ce plm relevanta are cat castigi lunar? Toate socotelile ar trebui facute/an. Unde poti prinde intradevar toate cheltuielile. Si total chelt cu casa, cu copilul elev, cu concediile, cu ziua nevestei, cu amanta, si – bien sur, cu masina. Toate chelt aferente masinii.
Am vazut ca ti-ai tras un Forester. Turbo. Fiabila masina. Dar, pe an, fata de Megane, la aceiasi km parcursi, dublu la cheltuieli totale.
Logan 1.6, benzina.
1 plin pe luna, doar Bucuresti, la slujba si inapoi (Cora Lujerului – Piata Romana).
am transport asigurat
invidiosilor
cu autobuzul firmei?
20 % . Traseu pt doua persoane . Si fac cam 4000 km pe luna … Am pus gaz in loc de benzina .
…circulat cam 3500 km/luna, masina mica 998 cmc, dat in gura cat cuprinde, consum de 200 litri pe luna, deci cam 300 de oiroi !
Zi-mi te rog cat consuma Forester-ul de 2.5 in oras ? Intreb pentru ca am de gand sa achizitionez un Forester gen 3 si inca ma gandesc daca sa iau benzina sau diesel. Gen 3 are 2.0 benzina/diesel.
La mine nu mai e de comoditate, e de dus copilul la scoala in fiecare dimineata.
13-15%, depinde de stil. dacă îți place să apeși pedala, 15-17-20. eu conduc mult in 3 de pe 4EAT, o setare care mă ține în primele 3 viteze, dar turate, pentru demarări and stuff, care consumă 15-17.
Consumul este imens, chiar si pt un benzinar. R u serious?
e 4×4 permanent, cu un șofer care conduce foarte tăios.
Pai numai numele setarii te duce cu gandul la consum mare: 4EAT … :-/
Scoti sub 13.4 cat iti da in carte in oras cu conditia sa nu fii pe cat posibil in boost. Eu am scos si 11.5 cu mers batrineste cu max la 70Kmh si un virf de 80 din cand in cand.
Daaaaar e greu sa conduci XT-ul asa
Trecand pestre cifre, Razvan, nu-ti lua Subaru pentru economie, asta vreau sa zic
Nu consuma mult.
Alfa Romeo 159, 2.2 JTS (benzina, non-turbo), 185 CP = 13-14 l / 100 km in oras. Si pe autostrada consuma tot asa, da’ viteza medie e undeva la 160 km/h. Daca merg potolit (130 km/h) si cu cruise control, consumul se duce la vreo 9.5 – 10 l / 100 km.
dieselul de la forester 2010 – consuma ~8/9 in oras si ~7in afara. condus destul de agresiv.
din ce am vazut la oameni la SMT si benzinarele consuma ceva mai putin decat generatia asta 2007
Ma uitam la forester 2014 benzina:
8-9 oras 6-7 autostrada. CVT
dacă mergi bătrânește da.
E vorba de teste si nu de cifrele de la Subaru. Cuvintul magic insa este CVT. Tine mereu motorul la turatia optima pentru a reduce consumul.
Nu stiu de ce dar pe aici se spune ca forester e masina de gay.
LESBARU!!!
Pana la urma cat % din „salar” dai pe benzina ?
Pai putem calcula. Daca ne bazam pe ipoteza ca Vali dadea 5-6% din venit pe benzina atunci cand facea un plin de 250ron/luna, si acum da 10% din venit cand face un plin si jumate pe luna, adica cam 400ron/luna, inseamna ca venitul lui e aproximativ 1000euro/luna, net.
Daca procentele lui sunt altele, atunci evident, calculul meu e gresit.
ce e ăla salar? e cumva salariu? ai economisit 2 litere? pe bune?
nu știu cât la sută din salariu, că nu am venituri fixe.
Intrebare mai proasta nu se putea. Cum poti sa intrebi de procentaj, cand salariile sunt diferite? Care e relevanta? Mai bine intrebai ce salarii avem, daca de asta erai curios. Un logan poate fi condus si de unu’ cu salariu de €500, si de €1000. Ce treaba are procentajul? Ffs
repet: nu am un venit predictibil. în unele luni fac 300€, in altele 3.000. uneori iau banii la 30 de zile, uneori la 90.
puteai sa spui ceva in genul: „in medie, calculat la veniturile pe ultimele X luni, am dat cam Y% pe luna pe benzina”.
trebuie, trebuie, nu ma pot abtine, trebuie:
Ce va f..e grija cat castiga omul? Serios acum, cum sa ii calculezi tu venitul? Why?
Eram sigur ca nu o sa dai un raspuns, ai avea sanse in politica :D.
„Salar” era in ghilimele. Puteai sa spui, in ultimele 3 luni am dat ~6% pe combustibil.
Toata lumea vrea sa stie salariul Andreei Esca. Mai nou si al lui Zoso.
@alecs: „Intrebare mai proasta nu se putea. Cum poti sa intrebi de procentaj, cand salariile sunt diferite? Care e relevanta?”
Tata, eu ca posesor de bicla, m-ar deranja sa dau 20% din salariu pe benzina. Nu stiu, nu-mi pica bine sa merg la munca cu ceva ce mananca bani, cand pot sa merg la munca cu ceva ce „mananca” tricou de schimb, atat.
So, omul a avut dreptate: PROCENTUL DIN SALARIU e important, nu suma in lei.
–––
De exemplu, cea mai rentabila motorizare pentru mine, sa nu zic ca-mi pare rau de bani, ar fi scuter. Nu partaitoare, ceva pe la 150cc, care nu se aude foarte tare cand merge relaxat.
Chiar daca am venituri de peste mia de euro, sunt „chitros” cand vine sa arunc banii pe geam. Ma pis pe el de… nu de vot , de confort, cand drumul meu e 20 de minute.
So, PROCENT, e bine asa.
Daca dai 10% din salariu pe gaz, inseamna ca ai muncit 16,8 ore pe luna pentru a te deplasa. Iti convine sa stai la munca doua zile pline, doar pentru a te deplasa restul zilelor? Mie nu, de exemplu.
a zis mantzy ca oricine are peste 3000 lei salariu nu mai comenteaza pe bloguri.
mantzy e dumnezeu?!
3.24% zic ca e bine… (zi de zi plus weekenduri plecat)
Un plin pe luna pentru a mea (2.0), un plin/luna pentru a ei (1.4), <1%.
Mars ma Hrebenciuc de aici cu „< 1%"
U mad, sis?
Bai Sean, tu crezi ca daca minti pe net o ai mai mare?
Poate omu’ traieste in Venezuela
Shit, daca nu vedeam aia 14k in comentariu lui Sabotor nici acum nu-mi dadeam seama ce prost stau cu matematica.
@Sean ce mai face Colonelu’?
@Sean
pai stii, un castig mai mare de 14k euro pe luna e greu de crezut. Acum inteleg ca pe net se mai exagereaza, da’ 14k de euro pe luna e peste salariul mediu al unui doctor in US. Asa ca e greu de crezut, foarte greu. Mai ales cand oamenii care castiga 14k de euro pe luna nu prea au in general timp sa stea sa se laude pe bloguri ce procent din salariu aloca pentru benzina.
Vorbesti de scutere aici?
in Bucuresti cred ca imi ajunge lunar un plin de gaz si ceva benzina. Nu calculez cata benzina imi ia.
Din cand in cand, cum e luna asta, il las in oras numa pe benzina si financiar imediat creste treaba.
oricum: la cat merg in bucuresti e destul de irelevant consumul urban. cam 30l/luna
Na mah, te-a mancat in cur sa zici ca ai masina pa gaz p’aci printre nababii astia, sa vedem pe unde scoti camasa de rusine!
tu ai văzut ce moacă de recuperator are? nu scoate cămașa, are oameni care se ocupă de asta când merge la spa.
La el nu se zice spa, ci „bai marin”
Bai am si eu o curiozitate. Stiu, prostul moare de grija altuia, insa cred ca toti avem dreptul la momentele noatre de prostie/curiozitate.
Deci iti iei Forester 2.5 XT pe care bagi instalatie de gaz. As intelege modificarea asta facuta de o persoana care rupe terenurile accidentante cu masina pentru ca are o pasiune pentru astfel de activitati, iar costul combustibilului se simte destul de mult la astfel de distractii.
Dar sa boxezi pe bulevardele din Bucale arzand treij’ de litri de gaz, cand puteai sa ii arzi si pe benzina, caz in care mancai mai putine seminte, ca ti se duceau banii alocati pentru spart coji intre dinti.
Ahahahaha, ti-am zis bre Vali? Numai sa nu-i dati la „foagra” boei!
clanul lupoi e in drum spre tine!!!
din pacate eu nu sunt nabab cu XT. Pe XT nu sunt sigur ca as pune gaz, pentru ca nu stiu cum se comporta la fortat. Si daca ai XT fara sa fortezi il iei degeaba.
Sau, daca ii pui, il pui pe ala de la SMT, care face un mix de benzina cu gaz.
Oricum, in momentul in care incepi sa fortezi, dieferenta de consum fata benzina creste (fata de 1l la viteze normale)
Aspiratul de 2, automat, este masina ideala de pus gaz: consum mare si cam lenesa. Adica 0-100 in 13. Nu e masina de fuga ci de drum intins. Unde 12-13%benzina vs 13-14%gaz inseamna ca se amortizeaza in aproximativ 20de mii de km instalatia.
faci pe modesta, in mod siguri faci de vreo 3 ori mai mulți bani decât mine
Doua plinuri pe luna de motorina – Bucuresti, circul zilnic, nu consuma putin, mai si ies din cand in cand, o mai si calc din cand in cand -, maxim 4% din venitul net.
Am sub 30 de ani dar trecuti de 25 si conduc batraneste. Fac naveta zilnic in jur de 80km. Motorina imi mananca din buget pana in 400 lei, dar a mea e 1.6
7%
Peugeot 206 – Benzină. Consum 6-7%.
40km/zi (Interior+Exterior).
20% din venituri.
56 l 350 roni.eu cred ca nu as da 20% din bani pt benzina daca imi raman 1400 roni sa traiesc o luna. Ca daca imi ramanneau 10 k euro probabil ca as fi dat dar asa cu 1400 nu e ok.
@Septimiu
Ai si tu dreptate, insa astea sunt conditiile la inceput de drum.
Investim mai mult.
Din Brasov pana in Ghimbav fac 30 km dus-intors. Luand consumul de worst-case de 2 litri (7,5 l/100km) si pretul benzinei 6 ron la mine iese cam 264 lei/luna adica 6%. Worst-case inseamna ora 7.30 si ploaie sau ceata cum a fost ieri. Motor 1.2 TSI 105 CP
masina 1.3 diesel, 1.3 plinuri pe luna, 2 persoane cu traseu comun, 4% din venituri. Aici includ doar motorina.
Am doua masini una 2.5 disel si un 4.3 benzina, o medie de 100 km pe zi, consum cam 220 L carburant lunar, cam 5% din venituri destul de mult zic eu, pe viitor ma gandesc sa la o masina electrica.
6000 de euro venit net pe luna, nu e rau,. Nu știam ca directorii executivi de multinaționale citesc bloguri. Sau ca își baga singuri benzină.
X1, diesel, ~2 plinuri pe luna, consum ~6.2
2%
Toyo diesel 1.4 – cam 1-1,5 plinuri pe luna. 10%
waw…cred ca majoritatea ori sunteti oameni de afaceri ori va dati mari… daca la voi 2 plinuri pe luna inseamna sub 10 % din salariu… stati ok
Eu ajung si la 40 % din salariu…dar nu doar pentru serviciu…si alte activitati
Sau poate nu lucram pentru salariul minim pe economie.
Sau poate nu, dar cand vezi salarii de 6.000 euro te intrebi: ori stau ei prost cu matematica ori locuim noi in alta tara….
Subaru sti – 2.5 benzina – consum mediu 16%
zilnic 4 km dus- 4km intors -> consum lunar aproximativ 30 litri
Cost < 5% din venituri
ratzeaidreaq cu stiurile voastre
*invidia
Eu pt distante d-astea n-as porni masina… :-??
12%
Tractoras de 1.6
In oras merg cu metroul. So… 50 de lei :))
In weekend, mai ies pe afara. Una peste alta se aduna cam 2 rezervoare… 2000 km
3 plinuri la 2 luni. 3-4% din veniturile lunare.
La mine este 140 litri de benzina pe luna. Cam 0% din salariu. Depinde si de luna. Uneori mai merge si catre 1-2%.
Masina consuma intre 8.5% si 15%, masurat de la plin la plin. Dupa starea mea de spirit. Aaa, uneori o mai uit intr-a 3a sau a 4 pe distante lungi. Cred ca si asta conteaza.
@artix: se pare ca esti castigatorul, l-ai depasit clar pe @Sean dpdv al raportului venit/costuri carburant.
Niet, asteptam sa apara inevitabil si cel care spune ca masina lui nu-i consuma x% din salariu, ci ii produce.
Nu am veniturile fixe insa nici nu variaza foarte mult, pot schimna maxim 2 procente in functie de luna.
Conducand mai mult masinile de serviciu nu bag mai mult de un plin la luna. Asta ar insemna circa 8% din veniturile mele, 4-5% din veniturile comune.
Cred ca as putea suporta maxim pana la 15%, peste 15% cred ca te chinui pentru masina prea mult si nu stiu daca mai merita.
Aici incluzand si rata la casa 12%, intretinere, trai, etc…da pana in 15% as fi dispus.
zoso, mai e ceva: siguranta care e mai greu de cuantificat. Ai sa vezi iarna cum e un 4X4
Sa nu crezi ca 4X4 te scapa de probeme iarna. E mai usor dar atit. Cauciucuri bune, nu bruschezi masina si frinezi cu mult timp inainte. incetisor. Din ceva motive cred ca cu o cutie automata e mai usor de condus iarna decit cu manuala.
Škoda Octavia, 1.4, benzina (75CP).
Consum extern: ~4.5%
Consum intern: >8%
Trafic zilnic intern: ~10km
Trafic weekend extern: ~100km
Cost ~8% din venituri (1 plin la 30 zile).
DAR, daca ar fi sa schimb, as alege un 1.6 benzina, minim 100 CP, caroserie gen Golf V. Chiar daca ar insemna sa creasca ceva costul. Pana la 10-12% nu m-ar deranja.
la un 308 1.6 motorina, consum 6-6.5/100km, 50 km dus-intors la munca in Bucuresti+ o portiune de autostrada unde ma mai scot, 3 plinuri/2 luni, 13% salariu… si de restul caramele
Seat Ibiza 1.9 sdi 5.5% consum.
aprox 5000 de km pe luna =>45 de litri de motorina pe luna => 270 de lei
hmmm, cu un plin faci 5000 km … nais!!! deci consuma cam 1 litru de motorina-minune la 100 km ….
Poate ai vrut sa spui 1000km.
5,5l -> 100km
55l -> 1000km
275l -> 5000km
La un pret de 6,1, costul total e de 1700 lei.
Gresesc?
sigur a vrut sa spuna 1000 km pe luna
800-900 de km, nu stiu de ce am scris 5000 …
Dorinte ascunse.. :))
BMW 320d
Consum mediu intern/extern 6+%
Km lunari 300-400
Cost – 1%< (variaza putin, nu am un venit fix clar)
opel astra h – 1.7 diesel
consum in bucuresti – 9%
consum in afara – 5.1 %
traseu zilnic 20 km (dr taberei – unirii)
combustibil – un plin lunar – vara, trei plinuri la doua luni – iarna
cost anual – casco, reparatii, revizii, asigurare – cam un salariu lunar, cel putin anul asta (2200 EUR)
tara teutona…
distanta pana la servici 11km dus-intors
salar -> 60 plinuri pe luna
consum -> sub un plin pe luna.
vara 70% drumuri servici cu bicicleta. iarna 10-15%
Octavia 2.0 TDI
Consum mixt: 6.4 l/100 km
Un plin pe saptamana, aproximativ 350 EURO/luna. 10% din venitul lunar, dar asa m-am inteles cu angajatorul.
Si mai zici ca la romanii le este rau….
@vali petcu Un blogger ar trebui sa mearga cu masina doar la banca si in concediu :)….Daca ma uit la pretul cel mai ieftin (Lukoil – 5.82RON), nu stiu daca am informatia buna, e mai scumpa decat aici unnde sunt eu in afara Romaniei (3.83RON)…Ce curios….
Costul meu strict pentru mersul la serviciu lunar este de 250 lei.
Daca adaug si alte drumuri (fara concedii ) de weekend sau cumparaturi, mers la tara, etc. Mai adaug 250 Lei.
Total lunar 500 Lei benzina. – mers in jur de 1000 KM.
1 plin de benzina pe saptamana , cam $40/rezervor. Sub 2% pe benzina, plus inca vreo 3% rata la masina
Un plin la 2 luni (merg cu bicicleta) . <1%
cam mult consumă bicicleta!:))))))))
Eu merg cu taxiul de cate ori pot.
Traiesc intr-un oras prea mic ca sa merite mersul cu masina mea. La motor de 6.2l, mai mult rau ii fac pentru ca nu se incalzeste pana ajung la birou, am tot timpul probleme cu locul de parcare, zgarieturi de la invidiosi, sau tabla infundata de portierele altora. Asa ca, mai bine sta in garaj la caldurica.
Daca trebuie sa merg la Bucuresti sau in alt oras, prefer merg cu trenul, Ora in plus pe care o fac pe drum, se reintoarce la mine inzecit prin faptul ca pot sa lucrez sau sa citesc o carte. In plus, ora fixa pe care o am de intors ma motiveaza sa nu o mai lalaiesc si sa fiu tot timpul la obiect.
Masina o folosesc in weekend-uri cand pot sa ma bucur de ea, la drum lung, asa cum trebuie si in general fac cel putin trei plinuri pe luna, ceea ce inseamna spre 20% din castigul sigur lunar (ca si Zoso, castigul meu nu e regulat).
2,5 benzina, faliment…
Vineri am facut si eu a doua oara plinul pe anul asta.Bucuresti-Sibiu-Hateg-Tg Jiu-Bucuresti…900 km cu 282 ron.
Am mai bagat 10 litri pe autostrada pitesti-bucuresti.
In oras…am masina de servici.
Se pare ca e un soi de recensamant, fiecare zice ce fier are. Nimic impresionant pana acuma, baieti, mai incercati… Asteptam: Jaguar, Bentley, Maserati, hai si Porsche.
Daca nu v-ati prins, aia la care e 0% costul benzinei, inseamna ca au masina de la scarbiciu. La aia la care e 1-2%, au cota si pun ei diferenta.
Aproximativ 500 Euro/luna plinuri la masina + 500 Euro rata + aproximativ 250 Euro/luna alte costuri (revizii + cauciucuri, etc.). Total aproximativ 1250 Euro/luna. Nu stiu cat reprezinta din venit lunar (nu am venit constant). Anual pot sa spun ca nu depaseste 10%. Acum ca m-ai facut sa fac aceste calcule, imi dau seama cat de multi bani cheltui cu masina! Din pacate nu pot renunta la ea (fac in jur de 4-5000 km pe luna)!
pai 10% pt 4-5000 km/luna eu zic ca merita, practic stai jumatate de zi in masina
@maxp 800 km in afara orasului in fiecare saptamana! Nu stau in masina jumatate din zi! Cum poti sa ai opinii fara informatii?
daca tot nu stii de gluma…. 4×800=2400 km < 4-5000 km ! stai jos ai 2 la matematica !
@maxp e clar ca stii matematica cat o gaina! 4×8=32, viteazule!!! Am spus eu ca merg nu mai in afara localitatii? E clar ca si limba romana ti-e straina! Hai, ca-mi pierd timpul cu tine!
@Lucil – pentru curiozitatea ta:
JagXF doar dus/intors munca 1 rezervor (70L) motorina
(consum 12-13% in Bucuresti in afara orelor de varf – ore de varf 15-16%)
Probabil ca locuiesti printr-un cartier foarte aglomerat si in afara orelor de varf, de iti consuma atat XF-ul. Militari sau Berceni. Sau ai o defectiune. Mie imi ia, consum mixt, cam 8,5%. Si e Diesel S.
Cat zici tu ca iti consuma XF-ul diesel, mie atat imi consuma Cayenne-ul pe benzina.
@Lucil – eu am V6 de 2.7L; in cartea tehnica este trecut 10.8 consum urban; si da am si eu maxim 9 consum mixt.
logan dci 1 plin pe luna 4%
da-le oamenilor subiect de lauda si scoti suta de comentarii… numa’ barosani cu salarii de minimum 3000 de euro pe luna (6000 daca sunt cuplu) care fac 3000 de km zilnic, dar care au timp sa comenteze pe bloguri. ceva e putred.
Costin, comenteaza de pe iPhone, cand stau in trafic prin Bucuresti
Asta imi aminteste de un sondaj prin 1997 despre cit de des faceti sex pe saptamina. Rezultatele au fost suprinzatoare: Barbatii romani fac de 2-3 ori mai mult sex decit femeile…
dar și femei sunt mai multe. și pornul e mai mult
0% din venit – ag vanzari. 8% medie, 4000 km lunar, 1,6 turbo benzina 170hp, automata. Doar ma laud
Mai taie din ele
Nu toti ag vanzari au Matiz / Clio / Fabia. Acum ceva vrema Roche avea flota de Volvo pentru agentii de vanzari.
Si mai e un aspect: masina consuma doar cand merge, daca merge inseamna ca produce. Daca produce, consumul e secundar, conteaza cat produce. Sunt domenii in care masina e expresia statutului social, deci e necesara. Astept confirmari de la posesorii de Jaguar, A8, Q7, seria 7 si S classe. Exclus cei cu numere de bg!
ce-ai enumerat tu sunt masini de statut social DOAR daca au fost cumparate noi de proprietar. altfel, SH la jumatate de pret sau mai putin fata de una „non-statut social” noua = vax albina
@blablabla, oi fi tu barosan, dar nu te cred ca ai numai S-uri noi prin curte (daca ai curte, ceea ce iar nu cred).
Cea mai ieftina clasa S costa, noua, 85.000 euro.
Explica cum o masina SH de 42.000 euro nu e scumpa si nu iti confera un status.
@Lucil: oau, cum de ai reusit sa-ti dai seama ca sunt un sarantoc care locuieste intr-o garsoniera confort III si are ca masina o Dacie 1300 din ’76 cu cutie si planetare frantuzesti?
Masina nu-ti CONFERA un status. Masina cum este un S, ca si alte bunuri din categoria asta, CONFIRMA un anumit statut social. Ea „spune” celorlalti ca posesorul ei a ajuns la un anumit nivel.
Atunci cand iti cumperi un S la SH, ea nu vine la pachet si cu un nivel al castigurilor mai mare. Tot acolo ramai. Doar ca nu vrei sa arati asta (desi toata lumea din jurul tau stie) cumparand o masina NOUA de 42.000.
Cel care isi permite S-ul nou de 85.000 de euro isi permite si celelalte lucruri la nivelul asta, adica isi permite service-ul la ea, locuieste la nivelul unei masini de 85k, isi face concediile la nivelul unei masini de 85k, etc.
Cel care o ia la SH cu 42.000 isi poate permite si celelalte lucruri doar la nivelul asta. Si atunci incepe COCALAREALA. Service-ul il fac la un prieten ca este mai ieftin (la jumatate de pret, atat cat costa la cea noua de 42k), ii cumpar stergatoare de la supermarket ca alea originale costa cat mancarea pe o saptamana, merg la consum, ii pun gaz
Asa ca, masina singura nu-ti schimba statul social. Ea ti-l poate confirma doar daca este insotita de INTREGUL pachet la acelasi nivel – venituri, casa, ceas, imbracaminte, concedii, nevasta
@blablabla
Mestere, tu translatezi logica masinii de 3000 euro la una de peste 40.000. Stai linistit, cine are de dat banii astia, cash, pe o masina, isi permite si restul.
Oare de ce producatori precum Ferrari, Porsche si altii au rubrica „pre-owned” pe site? Crezi tu ca cine isi permite o astfel de masina SH are vreo apasare ca nu ii consideri tu statusul? LOL.
Mai ramane sa spui ca cei care au masini de colectie sunt niste cocalari ca nu si le permit de noi.
@Lucil: baiete, n-ai inteles nimic. probabil cursurile de logica, daca te-ai intalnit vreodata cu asa ceva in viata ta, le-ai facut spargand seminte la o bere.
Cum asa cel care isi ia masina de 3.000 nu-si permite ce poate cel care isi una de 40.000, la fel este si pentru situatia 40.000 vs 80.000.
Pe „lume”, in general, o doare in mula de statul social al celorlalti. Durerea cea mare o au aia care vor sa arate ca sunt la nivelul celor care isi permit una de 80.000 noua dar ei sunt doar de una de 40.000. Si aici apar 3 situatii:
1. Aia care si-o permit pe aia de 80.000 noua nu stau la aceeasi masa cu ala de 40.000 SH deoarece le strica pofta de mancare cand il vad cum i se inrosesc urechile celui de-al doilea atunci cand citeste preturile din meniu.
2. Aia care si-au luat-o noua de 40.000 nu stau la aceeasi masa cu cel de 40.000 SH pentru ca ii plictisesc discutiile despre cat costa gpl-ul, cum a gasit el un set de cauciucuri de iarna pe jante de aliaj originale, la SH binenteles, si cum stie el un mecanic, baiat bun, care ii face reparatiile la jumatate de pret cu piese originale aduse din Germania de la dezmembrari. Bine, nici uleiul nu l-a mai schimbat de 70.000 de km., dar merge bine, nu „bate”.
3. Cu cei care si-au luat una de 3.000 nu sta cel cu cea de 40.000 SH la aceeasi masa ca nu se face, el este „cineva”, doar are masina de 80.000 atunci cand o cumperi noua.
Si-atunci se intalneste doar cu acei „ghiocei” care fac parte din cercul lui doar pentru ca le da cate o bere gratis si, de sarbatori, cate 2 mici. Pentru asta suporta orice bazaconie le povesteste boss-ul, ca doar are S, si are cu ce.
Aici, binenteles, ca scoate pe masa si „marul” cu cartela, isi pune la mana IWC-ul original luat din bazar de la chinezi si se imbraca cu costumul Armani cumparat din port de la Constanta.
Deci mister vip @Lucil, incearca intai sa ajungi la nivelul 40.000 si, poate, ai sa intelegi atunci cum e treaba cu statutul social. Cum la el intai se ajunge si dupa aceea se arata, nu invers. Pana atunci, citeste, daca nu-ti este prea greu, review-uri de masini de 80.000 noi si viseaza in continuare la ele.
subscriu :
„Masina nu-ti CONFERA un status. Masina cum este un S, ca si alte bunuri din categoria asta, CONFIRMA un anumit statut social. Ea “spune” celorlalti ca posesorul ei a ajuns la un anumit nivel.”
Noua sau SH, intretinerea unei astfel de masini nu este pentru oameni cu venituri medii! Cine spune ca intretinerea e ieftina, ori are un venit indestulator ori nu o intretine!
„Asa ca, masina singura nu-ti schimba statul social. Ea ti-l poate confirma doar daca este insotita de INTREGUL pachet la acelasi nivel – venituri, casa, ceas, imbracaminte, concedii, nevasta ”
Uz personal: 3.0 diesel consum la pompa: intre 5.5 si 12.8; 150-240 litrii pe luna de combustibil.
RCA valoare infima, impozitul ca la toata lumea!
P.S.
„Cauciucele” la masina si concediile lu’ nevastamea ma rup ! :)))
Abonament metrou, 62 de calatorii, 30 de zile, <1%
Era vorba de cei care chiar au masini.
5%, că nu mă conduce mașina pe mine.
Sa vedem. Fac in medie 1600 de km/luna la un consum mediu de 11.
Vine in jur de 1100 Ron/Luna in benzina (+ casco + RCA) – ajung la un 2.000 Ron/Luna. (fara revizii, anvelope etc.)
Nu stiu cat vine in procente dar chiar nu conteaza.
Cand se aprinde becul pui benzina.
Consider ca daca iti faci probleme cat costa sau ca trebuie sa pui combustibil in masina – ar fi mai bine sa mergi cu metroul sau pe jos.
O masina nu trebuie sa fie mai mult de 10% din venit.
Nu este nici o rusine – masina este un lux – si nu trebuie sa mergem toti cu masina.
masina e o necesitate nu un lux!
Masina veche: 2.0 tdi , consum mediu (iarna vara oras afara) undeva la 7% .
La ea trebuie sa schimbi distributia, pompa de apa, ambreiaj, volanta, turbina atunci cind pica….
Masina noua: prius 2010 . Consum pe benzina: 5% media. I-am pus gpl. Am 6% pe gpl. Gpl e sub 50% din pretul benzinei.
NU SE SCHIMBA/STRICA BATERIILE ( ca asta e problema romanului), are distributie pe pinioane (adica nu se schimba), nu are turbina dar are 140cp, nu are nici o curea pe masina (totul e electric inclusivv aerul conditionat) , schimbul de ulei e mai ieftin ca la diesel, nu are volanta , ambreiaj.
Fac 60.000 km pe an preponderent oras, ma costa 107 milioane gpl-ul.
Cu vechiul diesel ma costa 256 milioane aceeasi distanta. Unde mai pui ca la ala toata ziua pica ba un furtun, ba un egr, ba un dpf, ba o volanta etc….
Suma economisita e departe de a fi neglijabila….
Cum functioneaza totusi motorul termic de pe prius fara volanta? Poate vrei sa zici ca nu are volanta cu masa dubla, ca la diesel.
Priusul are cuvie e-cvt. Motorul termic invirte motorul electric care are in componenta unul din conurile cutiei de viteze cvt….
V-ați luat toți mașini care nu sunt dupa nevoile voastre
Zoso sa țină pasul cu Mircel B .
mircel și-a luat dulapul ăsta nou, care arată ca orice alt suv.
Ce știi tu frumusetea unei piese Biedermeier
In medie 3 rezervoare sanatoase de benzina (~85 de litri). Cred ca vreo 15% din venit. O nimica toata, muierea imi mananca minim 30%.
imi amineste de un prieten care si-a cumparat un bmw 535i nou din Germania si in prima benzinarie in Romania il intreaba cat consuma si omu ii spune ca habar nu are ca a cumparat-o de 3 zile, s-a dat cu ea pe autostrada si nu stie. Cum domnule nu i-ai facut consumul ? cred ca daca dai 60 de mii pe o masina nu trebuie sa iti faci griji de consum.
Concluzia? Zoso e citit de oameni cu salarii ok si foarte ok. Ah, si multi se lauda ca au salarii foarte bune, insa nu stiu matematica de clasa a 3-a.
La toti ni-i greu, dar nu la fel
Aualeu… o dam iar in comunisme.
Cat castigi? = intrebare comunista.
Corect este: esti multumit cu cat castigi? e bine?
Puteam sa imi iau TDI classic… mi-am luat altceva si am cam 4.6-5% combinat (motorina), depinde de condus. Fac approx 2000km/luna. La fiecare mie economisesc approx 15 litri fata de un TDI sau 20 fata de un BMW diesel de pana in 2L capacitate cilindrica.
Masina mananca bani si cand sta in parcare – asigurare, impozit.
Daca iti iei masina de oras atunci fara discutie … un benzinar mic, in ce ma priveste masina trebuie sa fie cat mai eftina. Romanii in general sunt foarte snobi, nu si-ar lua decat de la hAudi in sus.
3-4%, benzina, vara, ca ma grabesc tot timpul sa ajung in Mazareland. Poate un pic mai putin in restul timpului. Cu tot cu taxe, casco and stuff, un pic mai mult, evident.
Cred ca ideea e sa ai o masina raportata la puterea de cumparare/stilul de viata pe care le ai si sa nu o „simti” la buzunar la benzina sau RCA/Rovigneta.
Multi considera ca isi permit o masina f scumpa, dar apoi se plang de costuri. Eu prefer sa imi aleg un target financiar gen „care e suma pe care sunt dispus sa o bag anual in ea, in medie, fara sa ma intereseze” si apoi sa vad cam ce pot lua in banii aia. Ca sa nu frec forumurile cu „unde gasesc si eu un mecanic ieftin si bun” si alte de-astea.
Voi ați citit întrebarea pusă de Zoso ? Cât % din salariu ? Răspunsul trebuie să fie așa :
8-10% (cazul meu)
N-o mai ardeți în bășini cu 5-10.000 km făcuți lunar sau cu salarii de 5-10.000 euro; ăștia care spun de 1% ori au biroul lângă casă și doar îi dau o cheie dimineața și o țin pornită 5 minute pe loc, ori nu au mașină deloc … și nici măcar 18 ani.
Ok, ma intrebi pe mine cat dau din salariu. Zic 10%. Il intrebi pe Tiriac. Zice 0,001%. Asa, ai ajuns la concluzia ca…..ce?
La caruta o arzi nelimitat
https://www.youtube.com/watch?v=ypmWTWhV3t8
Nu m-am putut abtine si dau si eu un share la ceva ce are putin legatura cu topicul, dar e un pic mai … SF, asa…
„Rush hour 4” – trailer
https://www.facebook.com/video.php?v=10152278157777647
Facem amindoi cam 500km pe luna
Un plin de motorina pe luna ea ~ 3% (335)
La mine 0% daca e soare cit de cit, daca ar fi bezna toata luna < 1% (tesla + panouri solare pe casa)
Subaru Outback 2.5 automatic .
Eram cam la 50€ la 2 zile , pe vremurile bune cand munca mergea bine inca .
Am dat-o , acum cu 1.2 benzina sunt cam la 10€ la 2 zile .
Muncesc mai putin , alerg mai putin dar nici nu mai merg iarna la munte :/