update: s-a găsit învingătorul care a provocat accidentul.instructor auto, mergea pe banda a doua cu 30km/h.
În ziua celui mai grav accident rutier din anul 2016, 3 morți, 50 de răniți, 29 de mașini bușite, Poliția Română nu se poate abține:
Un bărbat de 59 de ani, cetățean britanic, a fost prins sâmbătă de polițiști, după ce a condus cu 203 kilometri pe oră pe Autostrada A1, tronsonul din apropiere de Lugoj. Polițiștii i-au reținut permisul de conducere și au aplicat o amendă de 2.500 de lei.
Deci, cum ar veni, ei și-au făcut treaba. AU OPRIT UN VITEZOMAN! Restul de 4.500 șoferi care au trecut fără lumini pe lângă ei nu contează, că nu încurcă pe nimeni, sunt civilizați. La fel și ăia care nu semnalizează. Și nu știu să păstreze distanța.
29 de șoferi au absolvit azi cursul de condus pe ceață. Hai că poate se întâmplă ceva de data asta. Hai că poate…
Dar teoria mea pentru lipsa de reacție completă a Poliției Rutiere e următoarea:
- o parte din ăștia care ar urma să fie amendați sunt conectați. și ok, nu poate să intervină generalul asupra polițistului, dar seara se întâlnește la o bere cu amendatul și i se bate obrazul la modul "hai coae, ce mare chestie făceam, vorbeam la telefon fără centură și fără lumini, păi să iau 500 lei amendă"
- e mult de scris. serios. mai mult decât frica de superiori, polițiștilor le e silă să scrie.
Plus asta:
Timp de aproape 5 ore, circulatia a ramas blocata in zona pentru cercetarile politistilor criminalisti, care au deschis un dosar penal pentru ucidere si vatamare din culpa. Se anunta insa o ancheta dificila pentru ca toti soferii implicati trebuie sa fie audiati si sa li se recolteze probe de sange in vederea stabilirii alcolemiei.
Nu cumva toți 29 șoferi erau beți?
Pe de alta parte, in contextul accidentului de astazi, o sa vedem si mai multi idioti cu proiectoarele de ceata aprinse noaptea, in oras. Sa fie vizibili sau „era pe automat, boss”.
Mai nou asa circula Politia in Bucuresti cu Polo-urile: pozitie si proiectoare.
La Polo-urile alea ale Politiei se aprind automat proiectoarele la punerea contactului. Nu le poti anula.
Nu sunt proiectoare, sunt DRL-uri
@Andrei – si asta este interzis prin ce articol din Codul Rutier?
Leo, art.114 lit. c din Regulamentul de aplicare a OUG195/2002.
Sper că nu ai permis.
@Motanes – poate stiu eu gresit de la cursurile de drept dar ceea ce nu este explicit interzis atunci este permis.
Art. 114 spune ca este obligatoriu sa le folosesti.
Este un articol unde spune ca pe timpul zilei sau noptii este interzis sa folosesti luminile de ceata ?
De fapt, e vorba de art 108, litera c, punctul 8:
b) 3 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
8. folosirea luminilor de ceaţă în alte condiţii decât pe timp de ceaţă;
Multi merg cu luminile de zi(cele care sunt tot timpul pornite). Este ok dar nu de ajuns
@super_fotbal – pozițiile nu sunt lumini pentru deplasare. Sunt doar pentru vizibilitatea mașinii staționate. Pentru deplasare folosești faza scurtă (sau DRL la mașinile noi).
și eu. se aprind automat când pun contactul.
Mie alea de zi mi se par ca bat mai bine decat pozitiile.
Radu ,DRL= daytime running lights = poziții.
Faza scurtă o poți pune tu sau se aprinde automat la un ele mașini, cu poziții sau DRL
Ii dau dreptate lui @Radu. Din cate am inteles in UE legislatia permite utilizarea acestor lumini insa in Romania politia iti poate da amenda ca nu folosesti faza scurta(asa cum apare in legislatie)(syopurile pe spate trebuie sa fie aprinse)
Florin are dreptate. DRL sunt de fapt pozițiile. La mașina mea din 2008, DRL înseamnă că stopurile sunt aprinse iar în față chestiile alea cu leduri = pozițiile (patru cercuri, niște liniuțe, punctulețe, whathaveyou). Am văzut cu surprindere însă că mașinile din ultimii 2-3 ani, cînd au DRL activ nu mai aprind decît ledurile din fată, stopurile nu sunt aprinse (poate doar dacă senzorul de lumini detectează că e seară). Ceea ce mi se pare grav (= periculos) și clar e ilegal la noi în țară.
Pe dincolo cand e ceata scot masinile cu gorofar aprins…sa vada prostu ca e ceatza!!
„Pe dincolo” panourile alea cu afișaj de deasupra autostrăzii sunt folosite cu cap. Mai întîi că se afișează pe ele mesaje utile, preventive, se pot schimba în timp real cum se schimbă condițiile de drum (nu poate după jumătate de oră după ce e deja carambol, ca la noi – dacă se schimbă de fel la noi, zic…) ce să mai visăm la sisteme automate meteo și de numărat mașinile din trafic pe baza cărora să se impună/adapteze restricții de ex. viteză automat dacă e ceață sau aglomerat!!!
Apoi sunt gîndite să fie VIZIBILE și LIZIBILE, nu texte mici și înghesuite pe care nu apuci să le citești la 130 km/h ca la noi. Panourile de la noi au fost cîștigate de firme de căcat, de apartament pe baza cine face cel mai ieftin, iar pe panourile de la noi se vede asta. Nu-s panouri profesionale pentru trafic pe autostradă, sunt prea luminoase, orbitoare, cu pixeli mari și greu lizibile. Nu în ultimul rînd, sunt folosite la a educa participanții la trafic cînd nu e ceva urgent de arătat pe ele, de genul „circulă boule pe banda cea mai din dreapta care-i liberă”.
Mai sus era… Nu în ultimul rînd, DIN PĂCATE NU sînt folosite la a educa participanții la trafic cînd nu e ceva urgent de arătat pe ele, de genul „circulă boule pe banda cea mai din dreapta care-i liberă”.
Azi am dat de unul pe la cota 1400 care avea stopurile de ceață aprinse în condițiile in care se vedea perfect. L-am întrebat: omule dacă vrei să vezi gropi sau dracu știe, de ce nu aprinzi doar proiectoarele?
S-a blocat.
Tu gasesti sensul in ce ai scris?
Se aprind separat proiectoarele fata/spate, asta vroia sa spuna.
Sa fi lasat doar alea pe fata aprinse.
unde-mi pot monta si eu stopuri de ceata ?
Afara vreme ploioasa, spre seara, zona de depasire regulamentara, ma uit in fata nu vine nimic….ma bag sa depasesc pe unu care merge cu 60.Pe la jumatea depasirii, hopa, apare melteanu cu pozitiile aprinse. Si uite asa se intampla accidente.
Mie in acest moment, mi se pare ca atata stie sa faca Politia Rutiera Romana plus niste actiuni de PR(gen 1 martie sau 8 martie sau chestia utila de asta vara). Nu neg c-or fi si oameni profesionisti, care cauta sa-si faca treaba, dar sunt minoritari in afacerea asta.
A doua mare problema in afacerea asta, este felul in care se lucreaza sau mai bine zis cum pun problema, montarea unui radar si pandirea de prosti la viteza se numeste actiune de prevenire, dupa care scot un comunicat de presa ca cel prezentat. Hai sa facem o chestie utila tuturor, montati, gps-uri daca nu au deja masinile, faceti o aplicatie, mi-o instalez si vad unde sunt toate radarele si facem prevenire, ba chiar, facem ceva si mai simplu, inlocuim masinile cu niste camere de luat vederi, le stie toata lumea, prindeti idiotii care incalca legea pentru orice chestie. Pentru ca, la felul in care se pune problema, oricat de idioti sunt soferi, ei o fac, pentru ca nu au fost educati, iar niste amenzi care cumulat depasesc valoarea masinii, s-ar putea sa-i faca pe unii sa-si puna intrebari existentiale. Un exemplu care imi vine, este cel din Viena, unde se efectuau lucrari pe autostrada, limita 60, toata lumea mergea regulamentar, doi destepti din Ucraina, slalom printre noi, in 2 km, opriti, amendati, filmati etc. Nu era nici o masina de politie, pur si simplu erau montate camere, se stia amplasamentul lor, dar toata lumea mergea regulamentar, de ce? Pentru ca in anumite portiuni erau mai dese si aveau o raza de actiune mare, asa ca ori amenda, ori mergeai regulamentar. Chestia asta este preventie, pentru ca functiona 24 din 24 si cam asa se educa toata lumea.
Revenind la ce s-a intamplat astazi, caramboluri pe autostrada, se intampla prin toate tarile, deci nu are rost sa accentuam problema asta, ceea ce ar trebui sa vedem este, daca aceasta tragedie putea fi evitata si cum? Stiu lipsa de semnalizare pe timp de ceata a celorlalti participanti la trafic, nepastrarea distantei, un pic de viteza, puteau fi evitate sau nu si daca da ce putem face pe viitor. Cam la intrebarile astea scumpa noastra politie rutiera, ar face bine sa raspunda.
Aseara pe E85 politia stationata cu radarul la semi-panda fix pe sensul meu de mers, vizibilitate maxima, drum perfect luminat – in spatele meu o masina anii *90 cu dlr-urile aprinse (a se citi 2 benzi led lipite pe bara din fata) faza scurta niste „xenoane” all in one, + 2 becuri de ceata strambe , unul galben, unul albastrui…. politistii erau ofticati ca circulam cu 65 in zona de 60.
sunt perfect de acord cu tine ca luminile tre’ tinute cam tot timpul aprinse (masinile mai noi au oricum lumini de zi). dar, parerea mea e ca te cam arunci cand spui ca aia au comis-o din cauza luminilor.
Daca mergi cu 100km la ora pe autostrada, vizibilitatea e de 20-100m, poti sa ai pornite si radarul ca tot nu vezi prea mult.
Apoi, ala din fata, daca a intrat in fundul celui din fata lui, exista sansa ca luminile sa i se stinga – si de aici si stopurile.
Apropo de ”ce mare chestie făceam, vorbeam la telefon fără centură și fără lumini”:
Mă macină de mult asta: știe careva de ce nepurtatul centurii se sancționează egal cu vorbitul la telofon?
Din punctul meu de vedere, efectele vorbitului la telefon (nu mai zic de scris SMS-uri!) sunt de cel puțin 100 de ori mai grave decît nepurtarea centurii de siguranță. Am văzut de multe ori șoferi FOARTE experimentați care au trecut ”ca oaia” prin intersecții fără ca de fapt să conștientizeze că semaforul e încă verde sau fără să se asigure unde ar fi fost cazul. Știu că există ”versați” care cred că pot găti și niște sarmale în același timp dar puteți face un experiment simplu oricînd: cu o conexiune nașpa, cînd abia-abia îți auzi interlocutorul, încercați să faceți un lucru absolut banal cum ar fi, de exemplu, să coborîți la jumătate geamul portierei! Explicația e că în astfel de cazuri creierul uman ”se ocupă” ciudat de mult cu ”reconstruirea” mesajului pe care interlocutorul din telefon dorește să-l transmită.
În sfîrșit, părerea mea e că nepurtatul centurii te pune strict pe tine în pericol pe cînd vorbitul la telefon pune în pericol pe toți cei din mașina ta și pe cei din jurul mașinii tale. Deci nu e justificată o pedeapsă identică pt aceste două infracțiuni. Că doar nu s-o fi făcut regulamentul așa ca să aibă poliția ce amenda! Hm, ar fi interesantă o statistică la nivel național despre cîte amenzi se dau pt centură versus nesemnalizare, slalom printre ceilalți participanți la trafic sau alte chestii d-astea minore…
Personal cred ca ambele amenzi sunt prea mici. La nepurtarea centurii ar trebui sa fie chiar foarte ridicata. Daca provoci un accident minor si cel accidentat nu poarta centura, persoana respectiva poate sa fie ranita sau chiar mai grav. De la o simpla lovitura in spate, accident destul de comun, se poate lasa cu dosar penal doar pentru nepurtarea centurii.
Sâmbăta trecută am fost până la Mamaia. E nai fun când e pustiu. Niște observații de pe Autostrada Soarelui.
1. In dreptul Confort City ma devansează o tanti cu un SUV. Eu aveam cam 90, ea 130 minim. Nicio problemă din punctul meu de vedere. O prind din urma la breteaua care intra pe A2 din centura. Vine banda de accelerare, ea vede ceseaza trecerea si se opreste. Dadea prioritate celor de pe autostrada, in mintea ei. O cpaxonez, se trezeste barba-su si ii explica probabil ce trebuie facut, o ia pe banda aia dar intra pe B1 taind linia continua fara sa mai astepte porțiunea unde avea voie. Apoi iar 150 si dusă a fost.
2. Imi pun pe tempomat 130 si merg linistit pe B1. La un mon dat ma prinde o dra de CT cu un BMW de prun 85, trece pe B2. Eu ma apropiam de ala din fața mea, astept sa ma devanseze dra. Nu, ea mergea in paralel cu mine. Ok, dau semnal, accelerez sa ma bag eu in față, își aduce aminte ca are BMW, accelereaza si ea..Nu am vazut nimic la stiri, probabil ca a ajuns ok acasa..
3. Tot 130 pe tempomat, ma depaseste un nene. Se repliaza pe b1 si incetineste. Astfel incat sa fiu nevoit sa l depășesc la rabdul meu. Ramane in spatse, adoarme pe B2 la un moment dat.
4. Camioneta de PH, tir in fata ei. Mergea cu 4 kmh pe repede ca tirul, hai sa l depășesc, dă -l in kk pe Ala care vine cu 130 si e la nici 15 m de mine…
Nu-i mai enumar pe aua fara faruri, doar il salut in trecere pe cel care m-a deapsit de 5 ori eu mergand constant. Vreau sa-i dau o lamaie jegului cu X6 care mi-a dat flashuri sperand probabil aa ma teleportez. Si cate altele
Cine se scuza se acuza… Greselile din text sunt pe baza de mahmureala si miopie, nu retardare.
Am uitat sa ii amintesc pe idioții care au franat de la 130-135 la 110 când au vazut un radar in mers.
vreau sa-l mai adaug pe grasul de sambata dimineata de pe DN1 care cand si-a scos mobilul din cur sa raspunda, de pe B1 a ajuns pe B2 a contrasensului, noroc ca era liber. s-a repliat pe B1 si l-am depasit, ca sa fiu sigur, taiand dubla continua.
Nici nu mă miră carambolul de ieri, sincer: mai bine de jumătate din şoferii români nu ştiu să intre/iasă de pe autostradă, nu ştiu la ce foloseşte banda aia de accelerare. Au maşini de 150-200 cp şi nu sunt în stare să intre în B1 în faţa unui camion fără a-l face să frâneze. Merg cu 60 pe banda de accelerare, intră în B!/
Ca a ramas circulatie blocata 5 ore e de inteles, peste tot cand e cu morti ramane si mai multe ore ciculatia inchisa, nu vrei sa vezi cum o lalaieste politia prin america in astfel de cazuri.
Acum o sa primesc la greu minusuri.
Unde is aia care urlau ca lipsa de autostrazi e cauza a accidentelor ? se pare ca prezenta lor provoaca accidentele mai grave.
Viteza neadaptată la condiţiile meteo, de drum sau trafic sau peste limita legală e principala cauza a accidentelor in Romania.
LA 50 km/h distanta de franare e de 33 metri, la 70 km/h e de 70 de metri iar la 130km/h e de 166 metri, incluzand timpul de reactie si franarea mecanica.
Nu am nimic ca stau cu radarul dar cand vrei sa iesi din sat si ai linie dreapta si el sta cu 5 metri inainte de limita de 70 si te arde in limita de 50 e cam aiurea.
Schimbari legislative ca cel care loveste din spate sa fie vinovat automat, iertat doar daca se poate dovedi sa celui din fata nu ii mergeau sistemele de lumini/franare. Prea multi care stau lipiti de bara din spate .
@dw Sunt parțial de acord cu „Viteza neadaptată la condiţiile meteo, de drum sau trafic sau peste limita legală e principala cauza a accidentelor in Romania”, deși știu și cazuri unde mergea omul liniștit cu sau sub viteza legală, a dat în gropi și a murit. A doua zi s-a asflatat pe porțiunea aia de urgentă.
Problema cu ce zici tu este însă următoarea. Toate drumurile din țara asta sunt la nivelul la care au fost proiectate în anii 60 cînd s-au construit. Clar pentru alt flux de mașini. Doar s-au modernizat unele, dar nu s-au lățit sau îmbunătățit semnificativ capacitatea lor. Chiar și cele noi construite se fac tot cu o bandă pe sens, înguste, fără acostament, uneori și fără sisteme de siguranță (cel puțin la momentul dării în folosintă ca realizări politice necesare imediat înainte de ceva alegeri). Adică la limita minimă de bani necesari. Rezultatul este că toate drumurile din țară sunt sufocate. Și aici intervine problema.
Dacă vrei ca cetățenii să respecte legile, trebuie mai întîi să le creezi condiții ca să le poată respecta. Dacă am avea o infrastructură abundentă de autostrăzi și drumuri expres, eu cred că foarte repede lumea s-a învăța cu ele* și ar fi mai puține forțări a limitelor (atîț cele ale fizicii/meteo cît și legale).
* Bine, pentru asta mai trebuie și ca cineva să aplice legea, imediat și la fel pentru toată lumea, cînd totuși cineva calcă pe bec. Chestie la care iar suntem deficitari. Și nu numai, ci poliția noastră a devenit atît de mizerabilă, încît acoperă orice problemă a drumurilor/semnalizării/furtului-de bani-de-autostrăzi-să-aibă-amantele-cuiva-jimmychu-vile-vacante-yachtur-care-duce-la-morți-pe-drumurii cu „n-a adaptat viteza, deci mortul e de vină” ceea ce nu-i adevărat nici în jumătate de cazuri.
Intra pe net si vezi cati morti au fost pe segmentul de drum european Saliste – Cunta in perioada cat a fost inchisa autostrada si apoi da-ti ci parerea despre necesitatea autostrazilor.
numai Mircea Badea avea asta cu „trebuie sa ne creeze statul conditiile respectarii”
le da apa la moara tuturor cercopitecilor care baga 180
limitele de viteza nu prea s-au schimbat din anii 60, singurul impediment al infrastructurii este timpul pierdut in trafic, nu pericolele din proiectare. doar pt. ca suntem in anii 2010, nu inseamna ca putem ajunge in 3 ore de la Bucuresti la Cluj
@Flat Eu nu zic că din cauză că e așa cum e (infrastructură praf, poliția nu face prevenție și nu-i în trafic cînd și unde trebuie iar dacă se întîmplă o nenoorocire atunci mortu-i de vină, că e prea mult de scris să analizăm serios de ce naiba s-a întimplat eventimentul, nu cumva e infrastructura, gropi, denivelări pe care nu s-a putut frîna eficient, baltă pe autostradă de la cîțiva stropi că e construită prost, șofer orbit că biserica de lîngă drum e iluminată ca un palat și orbește participanții la trafic, etc.) e scuzabil să încalci legea. Spun doar că NU toate evenimentele ar trebui închise cu concluzia mortu-i de vină. Și mai zic că dacă ar fi condițiile propice, lumea ar respecta regulile. Iar cine nu o face, dacă ar lua amendă de FIECARE dată cînd calcă pe bec, s-ar liniști. Așa e un sistem învechit (infrastructura), incompetent și undestaffed (poliția) și corupt (unii-s deasupra legii). Nu o să ajungem nicăieri așa.
Parca Romania avea cei mai buni soferi!
Cei mai buni soferi se odihnesc in weekend.
In alta ordine de idei:
http://mobile.hotnews.ro/stire/21398684
„Eram prima masina. A venit cineva din spate si m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula si pe banda intai si pe banda doi. Nu eram stationat. Am redus viteza pentru ca scria pe panourile alea sa reducem viteza. Eu am redus viteza, imi apar viata mea. Nu aveam elev. Mergeam la Braila la o pomana”, spune Ion Marin Tira, care este instructor auto.
Adică, poate sunt eu mai de la țară dar la ce te poți aștepta când reduci viteza la 30km/h pe banda 2?
Între timp s-a aflat cauza accidentului:
Eram prima maşină. A venit cineva din spate şi m-a lovit. Eram la volan, circulam pe banda doi. Se poate circula şi pe banda întâi şi pe banda doi. Nu eram staţionat – See more at: https://www.realitatea.net/marturii-din-infernul-de-pe-autostrada-soarelui-ce-a-declarat-primul-ofer-implicat-in-accident_2000321.html#sthash.9KT6lUoj.dpuf
Un gog, care la 30 km pe ora era pe banda a 2-a, unde el e convins că are dreptul să fie pentru că nu staționa.
Tâmpitul ala e instructor auto; astfel se explică si procentul mare de idioți de pe șoselele româniei.
Iar pentru cretinii care vor tine neapărat sa-mi atrag atenția că ala mergea cu 30km/h pentru că era ceata si nu vedea bine: tâmpiților, dacă nu aveți vizibilitate nu stați cu 30km/h pe banda a 2-a, ci va opriți pe banda de urgenta.
‘ga-mi-as picioarele-n tâmpiți de genu’
Acum ar fi frumos ca dl care circula agale pe banda 2 cu 30 km/h pe AUTOSTRADA (clar ii lipseste instinctul de conservare) sa fie scos vinovat pentru tot carambolul, inclusiv pentru morti, si daca ar scapa de inchisoare, si oarecum cu permisul suspendat doar, si nu anulat, la urmatorul RCA incheiat de bou sa il arda firma de asigurari cu o prima de macar 10 000 lei ….pe 6 luni ( daca nu s-au limitat rca-urile cu legea noua) dar poate asa boul ar intelege ca NU SE CIRCULA PE BANDA 2 . Si cica e si instructor auto, of of …..
Deci se afla pe banda a 2-a si a franat brusc la 30. O intrebare simpla ce cauta pe banda 2? Pentru ca acolo te poti afla doar daca depasesti sau drumul se ingusteaza si banda 2 devine unica banda de mers, fapt ceea ce se coroboreaza cu reducerea vitezei, si lasarea celor de pe banda 1 pe banda de mers ca sa-si continue drumul, chestii de bun simt, nu extind povestea.
Dar recitind declaratia, am o impresie, ca domnul s-a bagat intr-o depasire, probabil o vizibilitate putin mai buna, o bucata de timp, dupa care a aparut o ceata groasa, foarte probabil nu l-a mai putut vedea pe cel din dreapta si a franat brusc, foarte probabil avariile nu le-a aprins, si foarte probabil nici nu avea proiectoare de ceata functionale. Volkswagenu, era uitat sau depasea, a vazut ca vine o portiune de ceata o fi franat putin, si poc, la fel avariile nu existau si tot asa, pentru ca imi vine greu sa cred, ca toti mergeau cu aceeasi viteza, dar sunt sigur, ca nici unul, nu avea avariile pornite sau proiectoarele de ceata, pentru a anunta ceilalti participanti, ca ei sunt pe acolo. De asemenea, nu am inteles niciodata, de ce ai merge cu 100-130, in conditii de ceata, sau de ce nu reduci viteza, daca vezi ca intri intr-o portiune cu vizbilitate limitata. E o tragedie, dar sunt atat de multe greseli care s-au intamplat, incat oamenii aia, daca mai traiesc si au scapat cu bine, ar putea spune ca au castigat la loto.
Hai că update-ul ăla face toți banii!
Un super instructor! Ce s-a gândit el: 30 pe banda a doua îi ferește pe cei din spate să intre cu viteză mare în ceață densă!
Mission accomplished!
Candidatul ideal pentru premiile Darwin!
DRL-urile functioneaza mereu, cat timp comutatorul e pe functia auto., stopurile normal sunt stinse, se aprind odata cu faza scurta, cand decide acel senzor de lumina, am patit-o si cu niste militieni, care nu intelegeau functia drl, si sustineau ca nu am lumini de intalnire aprinse. Romanii nu stiu sa circule pe autostrada, nu stiu ca banda 2 e doar pentru avansare, nu te priponesti pe banda 2, daca tu mergi cu 100 km/h. Acum cateva saptamani, pe a2, am intalnit zeci de imbecili, eu recunosc ma grabeam foarte tare, aveam un zbor de prins, asta insemnand ca am circulat in intervalul 180-230 km/h. E o mare prostie sa faci asta, pentru ca iti pui viata in pericol, vezi indivizi pe banda 2, le faci flash, raman tot acolo, depasesti pe banda 1, atunci se trezeste gogu sa schimbe banda.
Polițiștii ăia aveau dreptate: DRL sunt poziții, dacă nu aveai lumini de înțilnire (adică faza scurtă) aprinsă cum scrie în lege și nu ți-au dat amendă sînt doar niște muiști și oameni de paie. De asta nici nu îi respectă lumea.
Depinde din ce ani e mașina ta, dar dacă e din ultimii 2-3 ani, depinzînd de marcă, dacă pui farurile pe Auto nu înseamnă că ai aprins luminile de înlîlnire cum spune legea (=amendă). Dacă e lumină afară, mașina va aprinde doar cele patru inele la un BMW de ex, sau bările luminoase la un Mercedes. NU faza scurtă, NU stopuri sau orice lumină în spate. Dacă se înserează, senzorul de lumină va aprinde faza scurtă și stopurile (independent de DRL). Finally, la mașina mea poți debifa o chestie în meniu numită DRL, iar dacă scoți aia, poți tu să tot pui farurile pe Auto că ziua nu se vor aprinde nici măcar inelele alea cu leduri. RTFM.
Și ai ajuns la destinație?! Sper că ai scris comentariul înainte …
Boss, daca ai un avion de prins si nu ai plecat din timp, singura justificare e sa fi avut girofar. Aveai girofar? Altfel, mictionam pe avionul tau. Pui viata altora in pericol.