Tirurile au 3 zile pauză, pentru că e zi naţională. În restul anului, au weekendul interzis. Să poată hunul civilizat să iasă cu maşina la iarbă verde, să mearga la Balaton sau la Trianon fără să stea cu orele în curul camioanelor. Logic, nu?
Măsura există, desigur, de ani buni în alte ţări. La noi nu.
un alt avantaj… tiristii fiind nevoiti sa stea mai mult pe la noi o sa lase si mai multi bani pe aci. mai ales pe parasute.
Lipsa de infrastructura este problema.
Eu cand vin vinerea de la Buc la Cta seara nu circula nici un tir pe A2 si pe Cernavoda-Constanta. Nu tine tot week-end-ul povestea?
deci cum? ca nu cred ca inteleg exact ce vrei sa zici…
adica sa nu circule tirurile in romania in wikend? sau de ziua nationala? ca sa poata iesi melteanul la iarba verde?
hmmmm… desigur… o idee superbuna.
numai ca economic vorbind, e mai important sa circule tirurile decit sa se iasa la picnic. pt ca transportul marfii se pare ca ajuta mai mult economia unei tari decit petul si manelele de la gratar.
daca am fi avut niste… autostrazi pe care sa se circule decent astfel incit un tir cu marfa sa nu faca 2 zile de la ct la cj – era de inteles. numai ca nu avem.
pai dincolo in 2 zile ei fac cat la noi in 5 zile.
Sunt si la noi restrictii in weekend pe A1 A2 de vineri pana duminica.
Dupa cum bine semnala si Alexandru – in Ungaria exista parcari special amenajate cu dusuri, magazine etc.
La noi se sta pe marginea drumului in bataia vantului si a hotilor.
@cristi > n-au ce face 2 zile acolo.
Masura e binevenita, pe partea de Vest e mai lejera circulatia in weekend, cum au interzis spre ungaria tirurile.
Da ma, da’ Ungaria e in Europa
observ ca realitatea are probleme cu cratimele.. si cu literele apropiate de pe tastatura, gen S si N
ontopic: tirurile aduc bani cand circula si mananca bani cand stau. daca stau 2 zile din 7, inseamna macar 28% mai putin profit. asta va insemna preturi mai mari la transport, deci preturi mai mari la produse. plus ca produsele perisabile se vor strica in tir cat sta doua zile in soare in parcare, ceea ce le va creste si mai mult pretul. iar la cum arata caile ferate la noi, nu cred ca transportul cu marfarul e o alternativa buna, plus ca apar probleme de logistica atunci cand 5 zile vine marfa cu camionul si 2 zile cu trenul. in plus, camionul intra in curte la carrefour, trenul nu prea, deci iar logistica si preturi crescute.
Trianon-ul e in Franta
@Anda: io credeam ca e in japonia. pe rin.
Portiunea Deva-Arad e interzisa vineri-duminica la tir-uri. Se respecta doar cand sta politia in locul unde ii poate redirectiona.
la noi si asa e economia la pamant, daca mai opresti si transportul tirurilor mancam aer.
Pe Oradea-Cluj de asemenea e interzisa circulatia mai mare de 7.5 tone, in weekend si sarbatori legale, intre orele 6 si 22
Si se **cam* respecta interdictia.
Stiu ca si la noi e interzis in weekend (de vineri seara pana duminica seara) circulatia camioanelor probabil doar pe anumite drumuri (europene?).
@Auras: teoretic, e interzis, practic, ii doare in pla.
La noi trenurile mereu au parte de pauze (intarzieri) n-ai vazut ca ultima a fost de cateva ore?
Au acea lege pentru ca le permite infrastructura. Dupa ce ca la noi traversezi tara 4 zile ,ai vrei sa si interzici circulatia in week-end, aia ar fii cireasa de pe coliva
Iaca te vad si eu prost informat! in tara asta umoristica numita romania se respecta aceleasi reguli ca si in ungaria. adica, in week-end tirurile nu au voie sa circule DELOC, cu exceptia celor ce contin marfuri perisabile! deci musiu ai dat-o putin de gard tura asta. salutare!
Da, sunt multe drumuri la noi pe care sunt restricții pentru TIR-uri, atât în week-end cât și în timpul zilei. Cât de mult îi pasă de asta unui șofer de TIR care te depășește cu 90km/h în localitate?
Si la noi exista interdictia de vineri ora 23:59 pana duminica ora 23:59 cu exceptia celor cu „frig”, adica care transporta marfa perisabila (lapte, carne, fructe, flori, etc..)
Unii se mai risca, si se anunta prin statie cand ii politia la vanatoare.
Deci….asa se procedeaza….la urma urmei tine de bun simt si respect fata de cetateni
E normal si firesc acest lucru in occident. Tirurile sunt cele mai pacatoase vehicule care pot circula pe strazi. Asta e un motiv bun intemeiat care ma faca sa nu ma grabesc sa dau de permis auto. Tir-istii au un tupeu extraordinar in trafic ,dar ei sunt cei care fac cele mai multe accidente , Ei sunt constienti de ceea ce fac; pai intr-o cabina de tir unde te aflii la 2metrii de sol nu are ce sa ti se intample in cazul unui impact cu un automobil -doar daca iti sterge prafu de pe pantofi-. De multe ori am avut neplacerea sa ma aflu in masina mea micuta si sa stau linistit pe locul pasagerului si sa te depaseasca un tir, de zici ca te baga in sant. Odata trebuia sa fac un drum pana la Bucale. Un tir ne-a s-a bagat sa ne depaseasca, tata l-a vazut in oglinda ca e prea aproape de masina noastra, a deschis geamul si a rabata oglinda, altfel o lua tiru cu el. Nu iti vine sa te dai jos la el si sa-i arati ce stii tu mai bine?! Eu cred ca da!
Diferenta e ca ungurii au autostrazi pe care sa interzica circulatia tirurilor.
In Romania sa interzici circulatia tirurilor pe autostrazi e ca si cum le-ai interzice cetatenilor de la bloc sa testeze focoase nucleare pe balcon sau sa lanseze sateliti. E o regula care se respecta by default: in Ro nu-s autostrazi, iar cetatenii n-au focoase nucleare si nici sateliti.
@Anda – cred ca zoso batea un apropo la https://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Trianon – unde au pierdut ungurii transilvania (si nu numai). tocmai ca trianon-ul nu prea ar fi un loc de pelerinaj pt ei
Începând cu Ungaria au un sistem RO-LA bine pus la punct. Adică vagoane speciale pe care urcă tir-ul sau numai remorca la graniţă şi coboară la graniţa cealaltă, + un vagon de dormit pentru şoferi. În România de abia au pus o garnitură amărâtă, cică experimental.
Apropo, vezi că pentru eficientizarea transporturilor, Europa se pregăteste să lungească autotrenurile la 25 de metri. Asta înseamnă un camion cu dubă + o remorcă lungă ca aia de tir sau un tir actual + încă o remorcă puţin mai scurtă. Dacă vrei ceva info + schiţe pe această temă, îţi dau pe mail.
@anda si c3 Am vizitat trianonul si cand am intrebat ghidul unde e sala in care s-a semnat tratatul, ne-a intrebat daca suntem maghiari. Deci da, maghiarii cand ajung in franta, tin sa vada sala in care au pierdut transilvania si alte teritorii. Unii sunt sau masochisti, sau isi asuma infrangerile si vor sa vada unde s-a rescris istoria.
No… aici la Bucuresti, fruncea tarii, in weekend si in sarbatorile nationale camioanele is interzise. Alte idei?