Cinismul blogurilor tech

Gizmodo are un editorial despre cum DSLR-urile sunt pe moarte.

But for most people, there’s little reason to own one now. We have mirrorless cameras that can match or exceed the DSLR in user experience, image quality, and handling. Why strap an extra pound of glass and metal around your neck for no reason?

Deși corect, nu spune nimic din ce nu știam deja de câteva luni: DSLR-urile sunt pe moarte, mirrorless-urile sunt la fel de bune și mai ușoare, vânzările scad pentru că oamenii nu simt nevoia să își ia alte DSLR-uri noi.

Unde e cinismul? Păi, aceleași bloguri IT îndemnau cumpărătorii să cumpere orice pocnitoare nou apărută, pentru că e mai bună decât pocnitoarea apărut acum 6 luni. Senzor cu 2% mai bun și mai rapid, corp mai ușor, wi-fi, GPS. Citeam zilele trecute review-urile vomitive de la Canon 70D, că mă simțeam oarecum în temă, având un 60D acum niște ani. Care era inovația: au pus wifi și touchscreen, au mărit numărul de megapixeli și au micșorat viața bateriei. Au, și au 19 puncte de focus. Am dat din umeri amuzat de cum încercau editorii să îi găsească plusuri ca să îndemne lumea să cumpere.

Și aici intervine partea amuzantă: ei știu că vând rahaturi, dar nu pot să spună asta, că nu ar mai cumpăra nimeni prin linkurile lor afiliate dacă și-ar îndemna cititorii să păstreze vechiul 60D, că încă e foarte bun.

Și producătorii dau din umeri confuzi. Ei au citit cum erau lăudați pe Gizmodo, TechCrunch, The Verge sau Engadget și au mai scos încă 12 modele inutile, cu citate din blogurile astea la lansări, să arate că sunt la curent cu ce vor consumatorii. Iar acum, când vânzările le scad, văd cum aceleași bloguri le spun voalat că sunt idioți că au pus botul la ce scriau ei pentru a convinge fraierii să cumpere.

Nu mai știu unde citeam că treaba e atât de nasoală încât simt nevoia să scape totul pe net, cu titlul de detalii din interior, pentru a păstra cât de cât interesul asupra produselor lor. Canon Rumors, Nikon Rumors, Sony Alpha Rumors, Mirrorless Rumors, sunt 48.000 bloguri care freacă între ele aceeași poză exclusivă cu aceeași cameră foto de rahat, fără nimic revoluționar, cu butoanele poziționate aiurea, cu durata de viața a bateriei jenantă, cu pret mult prea mare și cu același senzor vechi de 2 ani, doar doar mai conving pe cineva.

Și la noi e la fel. Copiii de la BlogDeFotografie sau ClubulFoto nu s-au prins încă pe ce lume sunt și cărui public trebuie să-i vorbească și fac aceleași greșeli tâmpe ca ăia mari. 

 

SONY DSC

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. eu am un 400D din 2007. cand o sa stiu toate treburile din meniu ce fac, o sa-l dau…
    la el am grip, folie ptr LCD, 18 -55 mm, 28 – 105 mm, 75 -300 mm, un set de filtre, un speedlight 430 II cu bounce, 2 baterii in grip, un card de 4 si unu 2 GB.
    Ocazional imprumut si 50mm 1.8 sau tokina 12-24 mm de la prieteni.
    inca eu nu am ajuns la tot ce stie si foto imi ies mai bine ca la altii cu 7D ca ei au simtit ca ii limiteaza camera.

    00
  2. Păi dacă ălora mari încă le merge, ei de ce ar face altfel? :)

    00
  3. Si tot n-ai RSS pe megapixeli? si tot numai cei de pe FB pot sa comenteze? pfft

    00
  4. Dslr-urile o sa moara cu mirrorlesurile de gat. Eventual mai repede daca scot numai petarde ca in ultima vreme.
    Personal sunt in aceeasi barca cu gigel, dar cu un 450d.

    00
  5. Si cit de mare e timpenia din „industrie”!
    Nu multi din asa zisa presa au comentat timpenia Nikon de a inlocui un D600 tembel cu un D610 care nu facea decit sa rezolve o problema tehnica! Majoritatea s-au „bucurat” la link-urile de vinzari, pentru ca interesul lor ala era!
    Urit!

    In acelasi timp, articolul ala la care faci tu referire e prea A7…desi nu e vreo camera care sa fi inventat vreo roata sau vreo apa calda!

    Oricum, lumea asa ziselor SLR-uri e in deranj mare! Pe de-o parte e lumea SLR-urilor serioase, cu clientii ei dedicati, cu o calitate inaccesibila masei mari de consumatori pe motive financiare si cu greutate fizica mare (in principal fizica lentilelor). De partea cealalta exista o piata a SLR-urilor care nu mai fac fata telefoanelor. Pina la un moment dat pozele publicate la rezolutii mici pe internet, dupa o procesare ultra-intensa, nu sint diferite in nici un fel dpdv al tehnicii cu care s-a facut poza.

    Dar nu, nu sint deacord de la un moment incolo! Eu nu pot, chiar nu pot, fara view finder optic! Orice altceva e doar o proteza de lemn!
    Lentile bune pe mirrorless-uri? Astept! Poate m-as putea invata fara OVF. Dar pentru moment lumea aia la care se refera Gizmodo nu e lumea SLR-urilor. E o lume hibrida cu sanse mari sa fie omorita de telefoane. Si si-o merita atita timp cit nimeni nu se deranjeaza sa creeze sticle de calitate pentru lumea aia…

    My 2c ;)

    00
    • @Dragos: cred că DSLR-urile se vor împărți in 3 mari categorii: entry level (canon 1100d), mid level (70d) și pro (5d, 1dx). adică fie ești prost și iti iei ceva de incepător cu care să inveți, fie te pricepi și cauți ceva bun, fie faci bani. restul rahaturilor dintre trebuie sa dispară.

      cu mirrorless-urile e o problmeă mai degrabă de distribuție, cel puțin in america (unde avem și cifre de distribuție, parcă 300.000 bucăți pe ani). acolo produsul se cumpără de multe ori la raft. și la raft nu e, că sony și panasonic abia au reușit sa evite falimentul de după tsunami, n-au avut fonduri să bage câte 2 mirrorless-uri in fiecare bestbuy și walmart. dacă puteau face asta, moartea dslr-urilor era mai grabnică.

  6. lumea si-a dat seama ca DSLR-ul nu te face fotograf, obiectivele e scumpe, oamenii care stiu cum sa le foloseasca la cumpara in continuare, piata revine la normal.
    asta se aplica si la mirrorless-uri „But for most people, there’s little reason to own one now”.

    00
  7. De acord. Plictiseala mare. Si la la smartphone!
    Am luat si eu un mirrorless si sigur nu revin la DSLR. Decat daca reusesc sa fac ziua de 26 de ore sa am timp de specializare incat sa merite un fullframe.

    00
  8. La Sony ăla dîn poză… i s-a dezlipit cauciucu’ dă unde-l ții cu mîna.
    Ori nu e lipit ca lumea, a făcut economie la prenandez.
    Era chinezii beat când l-a lipit.

    Cică:
    „…DSLR-urile se vor împărți in 3 mari categorii…”
    Și H5D60 unde e?

    00
  9. ok … blogurile nu mai ‘e’ bune. presa nu mai e buna. io ce plm mai citesc pe buda?

    00
  10. @oceanograful mișto de tot clipul ăla.

    @miticosul ți-ai luat tabletă și acum nu o mai poți folosi? :)

  11. Du-te ba de aiciea! N-o sa moara niciodata DSLR. Pai cum sa ma dau eu barosan daca fac poze cu o janghina de aia mica mah ?
    Daca nu am ditamai aparatu agatat de gat sa ma vada lumea, or sa zica ca n-am bani ca fac cu o sapuniera din aia ca vai de mama mea…

    00
  12. Oare nu exact acelasi lucru se intampla acum cu telefoanele? Chiar cu mult mai putine diferente de la un model la altul.
    Si review-urile nu stiu daca sunt facute exclusiv ca „spoturi publicitare”. Pana la urma asta fac site-urile respective si oamenii respectivi – din asta asta isi castiga existenta, vorbitul despre tehnologie. Ca tehnologia nu e spectaculos mai avansata de la o generatie de produs la alta, cu ce sunt niste simpli blogari/editori de vina? De unde viziunea asta ca site-urile care prezinta produse nou iesite pe piata ar incerca sa le bage pe gat cititorilor? Cred ca sunt mai preocupati sa aiba ce scrie zilnic, decat sa se gandeasca la influentarea trendurilor de vanzari. Sunt cu totul altii care se ocupa cu asta.

    00
  13. DSLR-urile sunt pe moarte, traiasca traficul pe site… Titlul celor de la gizmodo este in stilul „Nu o sa iti vina sa crezi…”.

    Realitatea la nivelul solului e alta:
    Canon, Nikon sunt singurele companii ale caror divizie foto a realizat profit in ultimul an. Iar liniile lor de mirrorless-uri sunt neglijabile pe piata.

    Mirorless-urile vand dar volumul vanzarilor e compus din modele anterioare la pret de dumping sau modele reincalzite.

    Sony a incercat sa se ia la tranta cu gigantii pe terenul lor si a pierdut masiv. Acum incearca orice doar sa prinda tractiune pe piata (Q, NEX, A7…).

    Din ce in ce mai multi presedinti de companii au iesit la rampa si au declara ca daca diviziile foto nu incep sa scoata ROI or sa inceapa ei sa taie in carne vie.

    Si in toata treaba asta, cu o piata de echipamente foto in scadere, cu lumea care a ajuns la ultimul aparat foto, gizmodo si compania nu au despre ce sa mai scrie sa agate trafic si vizitatori (nimeni nu vrea sa citeasca despre cei 2mpx in plus ai lui 70D). Asa ca orice e nou si diferit e super subiect de scris.

    00
  14. @zoso: Mda, pagina nu face referinta la feed.Ms.

    @oceanograful: https://youtube.com/watch?v=-1X-663rf58&hd=1

    00
  15. bun, nu merita cele scumpe pentru ca nu aduc mult dar altfel aparatul in sine inca merita investitia banuiesc. mirrorless-urile sunt scumpe tare

    00
  16. NOU
    #19

    Pai si cu sentimentul ala misto de a cara rucsacul dupa tine cum ramane? E un snobism in DSLR, ala nu se vinde cu Mastercard :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube