Dorian Lambo. Colo Lambo. Doru Lambo. Ceva e greșit aici. Nu zic că ar trebui să am și eu Lambo, dar ceva e greșit dacă toată presa și toți cei care fac conținut serios (mă includ și pe mine aici, în ambele categorii) se zbat să supraviețuiască, iar oamenii ăștia o duc stelar.
Ceva fac eu greșit, dar nu-mi dau seama ce. Bine, mi-a spus cineva zilele trecute că s-a uitat la live-urile mele și că nu sunt deloc distractiv. Sunt prea doom and gloom, ar trebui să fiu mai energic și mai amuzant, și mi l-a dat exemplu pe Colo, care rupe pe afișări.
Dar revin la plus-valoare. E evident că oamenii ca Dorian și Colo aduc mai multă plus-valoare decât mine, de Doru nu mai zic, a rupt pe educație, a schimbat generații cu ce a făcut. Nu vorbește nimeni despre asta, dar în peisajul actual, niște cursuri făcute de tot felul de habarniști și faliți moral sunt ceea ce trebuie.
Ceva fac eu greșit. Nu aduc destulă plus-valoare. Idei?
Cine ți-a zis că ești doom and gloom s-a uitat la tipul de conținute produs de cei dați exemplut de tine.
Dacă îi spuneai că ar trebui să ai sponsorizările lui Pătrașcu sau Badea înțelegea mai bine la ce te referi.
Patrascu e Patraru? Cine e Patrascu?
Problema ta este targetul.
Cititorii tai sunt undeva intre 30-50 ani.
Ei nu pun botul la Lambo luat din castigurile de la pariuri.
Dar nici nu pun botul sa dea 5-10 ceva pe luna pe patreon. Desi sunt in categoria de oameni adulti, teoretic cu bani peste medie.
Zgarciti dar cinstiti domne..
Nu stiu de alții dar, decât sa dau 500eur ca sa-și mute cuibul în alta parte unele zburătoare care postau pe blog,parca aș bage 5 pe patreon.
Rata la lambo
Nu toți sunt între 30-50, eu am 18 și îl urmăresc pe Zoso de mai bine de un an.
Eu i-aș spune „plus non-valoare”. Plus non-valoarea aduce bani, plus-valoarea îți ține de cald la principii, dormi bine noaptea știind că nu ești un jeg, dar conduci Toyota și bricolezi.
Nu intelegi esenta – social media este un refugiu, exact cum este alcoolul sau Cola. Tu incerci sa oferi un produs sanatos cand nimeni nu vrea un produs sanatos, lumea vrea ceva gustos, nu intereseaza pe nimeni numarul de E-uri sau efectele lor.
Cam asta e și senzația mea, cum ai compara McDonalds care face miliarde vs producătorii de mâncare sănătoasă care se chinuie să supraviețuiască. Lumea vrea gust bun și rapid iar restul sunt detalii.
E plin de chestii similare și-n alte domenii, nu doar blogging/presă. Realitatea e că lumea nu vrea să știe adevărul, adevărurile sunt enervante și dureroase.
Nimeni nu vreau să știe că ce Firea ar fi în stare de rahaturile alea cu azilele, pentru că au votat-o. Vor să creadă varianta că e doar răfuială politică pentru că asta exculpă pe cei care-au votat-o și au votat și votează în continuare la fel.
Exact asta e problema – lumea vrea infotainment in cel mai bun caz.
Si din nefericire populatia de idioti e mult mai mare decat bula careia i te adresezi.
Ca alternative – iti pui tzatze pe barter si bagi sala ca Dorian plus o sticla de Drambuie inainte de live ca sa fii mai vesel.
Sau continui sa faci ce faci si iti pastrezi publicul. Nu cred ca sunt sanse mari sa iti dublezi cititorii.
++ lumea e suficienta de crispata si plina de probleme. Daca intru aici si citesc in continuare de alte probleme, ce dracu sa fac? devenim din ce in ce mai depresivi.
Exact. Lumea nu vrea sa faca efort, sa munceasca, sa treaca prin greu. Lumea vrea sa vada doar rezultatul care apare intotdeauna ca prin miracol, fara munca sau efort.
Calitatea discutiilor de aici aduce o plus-valoare intr-o comunitate decenta ca dimensiuni. Ceilalti nu aduc plus-valoare, dar au o comunitate mare. Si au gasit reteta de a se supune unui algoritm.
Intrebare: pe cine crezi ca ar prefera cititorii tai sa aiba ca profesor al copiilor lor?
Da king. Treaba e simpla (dupa parerea mea) : dai prea multe vesti proaste : ca pietonii sunt niste zdrente, ca biciclistii, politistii, primarii, influencerii sunt niste zdrente. Lucruri perfect adevarate. Kindof.
E, aia enumerati de tine dau vesti BUNE. Ca „fratii mei mi-am luat un [parpalac, masina, gagica, tec] NOUA, ca fa ca mine si o sa iei si tu, etc”.
Am crezut ca am dezvoltat o teorie noa a comunicarii care zice asa : „cand un om comunica, o face ca sa il determine pe ala de asculta sa-si schimbe modul in care priveste lumea. Pe termen scurt: mi-a murit pisica ieri -> ascultatorul o sa fie trist cu tine. Pe termen lung: am bagat 1000 de euro la bursa si acu am 1100. ” . P-orma am descoperit ca e inventata teoria de zeci de ani.
Long-story-short : publicu baietilor concurenti se simte bine dupa ce vede mascarile alea. uite-l pe unu de-al nostru care a reusit, CRESTEM IMPREUNA! .
Aia e plus valoarea de-o ofera, publicului lor : veselia, valoarea, speranta ca SI EI vor fi la fel. Adevarul e ca mi-am luat Toyota Corolla inspirat de Toyota ta . Dar..plm, e toyota nu Lambo. Zic !
Exact, e ca și cu echipele de fotbal și suporterii lor.
Când îi aud că vorbesc la persoana 1 mă zgârie pe creier, dar ce să le zic.
‘Am câștigat, am bătut, am fost furați de arbitru, etc’.
Nu bă boule, ăia au câștigat, ăia au primit bani pentru victoria aia, patronul a încasat banii pe jucătorii cărora le-au crescut valoarea după victorie, șamd. Tu, tu ai stat și te-ai uitat la ei. Atât.
Dar…funcționează, oamenii simt că sunt parte a victoriilor respective. Ce să zic eu atunci.
Iata si dovada scrisa ca influencerul zoso a influentat cel putin un om sa-si ia Toyota. Influencerul colo cati ascultatori cu Lambo are?
Ca de la Toyota la Toyota:) La cat de multi analfabeti functional sunt, eu sunt fericita ca pot sa citesc undeva postari si comentarii destepte. Ieri, un amic imi spune ca se uita pe Netflix la un serial indian politist, aparut acum, Orbiti de ceata (?), si ca aia traiesc intr-o mizerie crunta, dar toti sunt pe telefoane, pe Instagram. Plus coruptie si violenta in politie, cat cuprinde. Doar mortul era un avocat scolit in Anglia…
Eu știu ce faci greșit, ai coloana vertebrala.
Aici ai pus degetul pe rana mea. Activez într-un domeniu unde toate firmele o duc mai bine decât mine. Și știu de ce. Sunt căpos și vreau sa fiu onest. Nu vreau sa vând fum. Nu vreau sa vând reach si impressions, Vreau sa ofer vehicolul potrivit pentru conversii. Și pierd clienți, ca nu le vand fum.
I feel you bro…
Banii vin și pleacă (numa’ zic de inflație). Principiile rămân. Respect !
Nici macar o Tesla ca blogerul de burgeri care primeste la teste Garmin Instinct 2x TE?
N-are Tesla dar are apa calda.
l-am primit și eu in teste. am văzut că tot aruncă săgeți. aparent, aia e cheia succesului, comentarii puțini, trafic mic, dar plăcubil.
Problema ta e verticalitatea. Foarte puțină lume apreciază un om corect și direct în exprimare, practic ți se aplică regula 3 din comentarii (doar că la alt nivel). Nu mai refuza reclamele la pariuri, de exemplu. Pentru mine, de exemplu, reclama are unicul scop de a-mi aduce la cunoștință de existența unui produs/serviciu. Puțin îmi pasă cine o prezintă, iar aici probabil că fac parte din prostime. Cititorii pe care i-ai educat nu vor fi deranjați, iar pe ceilalți nu-i vei educa niciodată.
În altă ordine de idei și legat de regula 2, îmi scoți și mie userul vechi (ratza) din junk/spam/ban, te rog? Mă cam enervează să comentez cu mailu’ ăsta fals.
Salut Vali,
Unde era Lambo acum 15 ani ?
Unde va fi Lambo peste 15 ani ?
Exact.
Nu la Vali 😀
E din cauza ca Eftimie a inceput sa posteze iara pe aici.
Asta e singura explicatie cu care sunt de acord 100%
Mai bine dorm intr-o cutie de carton decat sa ma compar cu Dorian & friends.
Stii unde lucreaza ala de zicea ca mai bine doarme intr-o cutie de carton decat sa mai lucreze cu Gigi Becali?
Macar nu au facut afaceri cu statul…
mda, primariile de comune si sate care organizeaza concerte in loc sa puna asfalt si wc-uri au alta parere.
Te citesc de mult si iti urmaresc canalul de youtube (dar nu live ci cand am timp), nu sunt activ in zona de comentarii.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa iei partea de Youtube / TikTok / etc. mai in serios deoarece in acest moment nu esti urmarit constant nici macar de o parte din cititorii blogului.
Prin “a lua in serios” ma refer sa amenajezi locul de unde faci live-uri, sa te imbraci mai ok, sa nu bei alcool / bauturi carbogazoase in live-uri (ca sa nu mai ragai ca poate fi deranjant), sa nu-ti mai scoti aschii sau mai stiu eu ce din maini in timp ce faci live, sa renunti la zambetul acela “ironic” cu dintii stransi ca nu iti sta bine (poti transmite ce simti si in alt mod).
Nu am scris cu rautate cele de mai sus dar asa vad eu problema, poti sa nu publici comentariul, important e sa-l citesti.
Plus acel ‘atât de simplu e’ plin de ranchiună.
Hai cu decorul sunt de acord, dar ce potențial de creștere crezi că are?
Ideea e că nu ar mai fi el dupaia, dezbatem omul sau ideile? Ce relevanță au chestii luminoase în fundal și alte prostioare…
Eu i-am sugerat să încerce vlog-uri de pe bicicletă, dar cam ciudat să vorbești singur pe stradă, se mai uită și lumea, plus că e obositor să fii atent și la imagine, sunet, comentarii, pedalând, e nerealist ori din grădina, dar acolo a spus că nu vrea să se vadă unde locuiește și e normal.
@ Alex H. Decât să văd/ citesc un căcat cu ochi, îmbrăcat cu boarfe de fiță și cu urme de mașini scumpe pe buci, îl prefer oricand pe Vali chiar și un pic pilit, natural și cu așchii in degete .
A ragait pe live? Esti zeul meu , o sa incep sa ma uit si eu
Cum am mai zis, Familia Maruta: 15mil de lei pe 2022. Ne miscam in directia potrivita.
Poti sa platesti leasingul la o masina de 200k cu un venit lunar de 10k dar cine face asta o face pt a o pune de 10 ori pe zi pe story si pe live. Ei isi cumpara acest gen de masini pentru a crea continut si a impresiona publicul lor format din copii. Ca sa iti iei masina de 200k+ ar trebui minim un milion de euro in cont.
pai vanzarile nu sunt despre valoarea produsa, ci despre valoarea perceputa
Cât adevăr e în fraza asta…
De fapt aici e coada Marketingului in replica asta.
Ca un feedback pe partea de YouTube, aș separa cumva conținutul de tip „influencer fun” de restul conținutului ce se vrea mai serios.
Altfel, cum zicea cineva mai sus, ar merge puțină stilizare a „studioului” de unde se face live, un background, o masă de stejar cu un topor înfipt în ea..
Cel mai tare influencer cu coloana vertebrala, e nea Costel, drojdieru’. Il doare in plua de bani
nea Costel a dat ortu’ popii.
Nea Costel n-a murit, Nea Costel se transforma. Nea Costel va fi mereu cu noi.
d-aia e tare. că-i țeapăn
Băăăă…. De ce ai făcut asta! 😔
In momentul de fata, Youtube si Tik Tok e baza, ai doua optiuni: iti faci un vlog cu bricolaj si outdoors si facut chestii practice cum au alti neni in state si prinzi sponsorizari de la firme de bormasini si chestii, ori te apuci tare sa devii un formator de opinie, sa explici care e faza cu x si y in realitate si de unde face bani etc.
Problema e ca ambele variante sunt nisate si nu poti sa te astepti la cine stie ce revenue.
Produci valoare dar nu monetizezi.
uite un pic de sfat nesolicitat, de la cineva care habar nu are cu ce se mănânca bloggingul.
Produsul pe care îl oferi tu , în opinia mea, e acela de a face o documentare serioasă asupra temelor zilei și de a sumariza în limba română, într-un limbaj digerabil aceste informații.
Dacă se găsesc 1000 de oameni care sa te plătească cu 2.5 EUR pentru acest serviciu ai 2500 de EUR.
Pe yt ai constant in jur de 100 de oameni care se uita la tine, aceștia sunt core ul tău aceștia ar da 2.5 Eur/luna pentru a te citi
mai ai de strans 900 – doable cu putina promovare.
Asta în cazul în care nu vrei sa bagi reclame la pariuri sportive.
De aceea recomand modelul Netflix, vrei articole de calitate – 2.5 EUR luna, vrei articole de calitate și reclama la ValiPariuri – gratis.
Mult succes!!!
teoretic, ceea ce zici tu e corect. doar că partea aia cu „documentarea mă omoară”. dacă o spui așa lejer, că fiind realizabilă de un singur, nu știi cum se face. e imposibil pentru 1 om să facă ce zici tu, e nevoie de o echipă. cu 2.500€ nu faci echipă care să facă așa ceva, zilnic.
Nici dacă faci echipă cu băiatul cu cronica de tehnologie, la care mai dai link din când în când? Adică o colaborare ceva….
de aia am și menționat ca nu am habar cu ce se mănâncă bloggingul.
teoretic, ai putea sa plătești freelanceri pentru documentare, Insa pentru asta ar trebui sa mărești prețul abonamentului. Dar dacă mărești prețul abonamentului ne lovim de cealaltă problema majora – suntem o țară în curs de dezvoltare, a se citi săracă, și cu nu foarte multi locuitori.
Pentru a rezolva problema asta, soluția este sa găsești un grup de interese care sa te susțină la alegeri, iti faci partid „salvam România plus plus la puterea a doua” – SRPPD. ajungi președintele senatului, în 10 ani schimbi paradigma de țară, devenim țară bogata după care te retragi în glorie și faci ce făceai inițial.
Un fel de model Dragnea numai ca invers, YouTube – > Parlament -> YouTube.
Iti spune fratele tau: nu esti din acelasi peisaj, nu ai fost si nu vei fi niciodata. Pentru ca asa esti tu. Daca era sa fii, erai deja acolo cu lambo-ul tau, cu casa ta smechera, cu piți seduse si abandonate la paritate cu sosetele, cu +1M de urmaritori pe orice platforma iti convenea tie ș.a. Iar eu si restul fraierilor de pe aici nu iti mai scriam cat de mult te intelegem si cat suferim alaturi de tine. Parerea mea e ca ai plecat la drum cu un set perdant de idei (dpdv al facutului de bani). Majoritatea nu te place, majoritatea nu vrea sa auda ce ai tu de spus, pentru ca tu nu ai un cos plin de iluzii din care sa hranesti aceasta majoritate. Oamenii vor cacat si il vor acum pentru ca in ochii lor cacatul ala straluceste ca aurul. Cacat pe care tu nu l-ai livrat. Si pe care daca esti dispus sa il livrezi acum, s-ar putea sa fie cam tarziu. Such is life…
Cred ca a explicat foarte bine japonezul ala cu codul (e un tip milionar, divortat de vreo cativa ani, a fost si angajat pe la Google cativa ani, imi scapa numele), si zicea fix ce zoce vecinul de alfabet @M : oamenii se uita la kkturi stralucitoare ca sa uite de mizeria din viata de zi cu zi. Tu nu o sa poti sa ai nu stiu ce iaht si bagaboante de exemplu, asa ca te uiti pe YT la diversi cu iahturi si bagaboante.
Recunosc si eu mai arunc rar un ochi la Mr Beast, am vazut ca mai are mania asta sa explodeze diverse, si am satisfactia asta bolnava „yes lets see some shit burn”. Chiar, dl Coloja ce mai zice? Bine, sanatos?
Aveai nevoie de umpik de terapie cu baietii, este?
Si baietii sunt aici. Fetele, pana la momentul comentariului meu eu cel putin, nu inca.
(stiu ca-s mult mai putine, dar orisicat..)
Nu-ti raspund la intrebare, stii mai bine ca noi de ce. Iar ideile alea, care aduc lambo, nu-ti plac. Aia e, daca ajuta, pentru unii Toyota e un vis indepartat.
Think big! Revistă online de laifstail pentru bărbați 30+. Îi poți zice B-list Magazine 😅
Ai o problema de monetizare. Beietii de care zici tu fac bani din views pe youtube pentru ca yt le baga reclame pe gat userilor, iar o parte din venit merge la autor.
Tu nu generezi venit deloc din afisari pt ca nu ai reclame pe site. Ai patreon, dar foarte putini oameni sunt dispusi sa dea bani pentru continut, ne-am obisnuit sa fie gratis. Eu personal as renunta sa mai citesc blogul daca ai pune articolele sub paywall. Imi place ce scrii, te citesc de mai bine de 10 ani, dar daca imi ceri 3-5€ pe luna, nu merci, o sa renunt. La fel si cu baietii astia de pe yt, daca ar cere celor care le consuma continutul 1€ pe luna, cati crezi ca ar ramane?
Parerea mea: baga un AdSense (sau ce dumnezeu se mai foloseste in ziua de azi) care sa nu fie enervant, undeva la sfarsitul articolului si sa imi arate reclame personalizate (google ma cunoaste destul de bine). As fi mai mult decat bucuros sa dau disable la adblocker pt zoso.ro.
Ca fapt divers, folosesc 9gag destul de mult si baga reclame printre postari. Am dat click pe multe reclame de la emag pt ca ma interesa acel produs la care imi aparea reclama si uitasem de el.
In concluzie: nu cred ca iti permiti sa ceri abonament lunar pt continut, dar multi dintre noi am da disable la adblock sa te ajutam sa faci bani.
Numai bine :*
+1 pt ad blocker. Și pune cumva la îndemână (mai ales pe mobile version) link-ul pt emag…
Baga-ti picioarele si devino sellout. Baga reclame la pacanele, iti schimbi masina saptamanal pentru continut etc. Ce ai de pierdut? Pleaca Paco sau Flat? Mare lucru, vin altii 20.000 care dau click pe linkurile de profitshare. Tu poti sa ramai in realitate asa cum esti, it’s a job in the end si trebuie sa te reinventezi si sa te adaptezi.
E ca in Game of Thrones atunci cand Khaleesi vinde dragonu’ si ala nu intelege de ce dragonu’ nu vrea sa stea locului: tu consumi lucruri ce-ti aduc plus-valoare si nu intelegi de ce nu fac si restul la fel, dar ceilalti si-au pierdut vreo urma de speranta si cauta doar sa uite ca viata e de cacat. Ca menajerele alea pe care le vezi in metrou butonand la Candy Crush.
Oh, voi n-aveti metrou in Bv. Ups.
Ne place conținutul… Dar tot judecăm omul după set-up de YouTube, cum e îmbrăcat, ce bea și că are palmele mai așa că lucrează în grădină și alte cele… Tot după aparențe, la finalul zilei. Totuși, a spus și el că YT-ul e mai mult ca hobby și că tot blog-ul rămâne baza. Nu plătim nimic, așadar nu văd de ce mofturi… Ca să fie mai atractiv trebuie să aibă măcar 2-3 persoane in spate care să se ocupe de producție, decor etc., asta înseamnă destui bani investiți. Așadar, cât timp se vede dar mai ales se aude bine, I’m fine with it.
Vali are mic bunicel și e si acustica decenta având în vedere că face din casă. Sunt alții cu mult mai mulți abonați, la care se aude ca din butoi deși au decor de nu știu care în studio.
@Vali Ce faci tu gresit e ca esti constient ce trebuie sa faci, dar nu esti dispus sa o faci. Sa te adaptezi practic la timpurile de azi. E clar ca principiile sunt doar pt saracii care pun botul, in rest ele reprezinta doar o gargara pe care o folosesc firmele si unii oameni ca sa profite.
Nici nu ne dam seama cum ne-a dresat YT si social-media in general zi cu zi, picatura cu picatura. Nu esti pe good vibes only, majoritatea o sa isi piarda interesul in 5 secunde. Nu esti tot timpul energic ca si cand esti pe droguri (looking at you Dorian), iarasi sanse foarte mici sa retii atentie multimii mult timp. Nu esti pe lifestyle, iarasi nu atragi reclame. Cei care fac educatie financiara in Romania, mai au si niste cursuri la vanzare (ma gandesc aici la tipul falcos care avea intr-o vreme un parteneriat cu ING si care avea niste idei ok, nu i-am retinut numele, nu la restul de dubiosi din segmentul asta)
Plus ca mai e si faptul ca te adresezi unei audiente reduse, si aici ma refer atat la intelect, varsta dar si mai ales la limba.
Ti s-a inoculat de mic faza asta ca daca ai principii, o sa se faca dreptate si binele o sa invinga si plm. Vax, realitatea aici e alta.
Alea sunt basme si basmele interiorizate ca copii, duc la frustare si nefericire la maturitate intr-o tara ca Romania (nu-mi e clar cum e situatia in tarile din vest, nu am trait acolo, dar nici nu am picat in extrema adulatiei vestului doar din barfe cum fac unii romani fatalisti de pe plaiurile mioritice).
Chiar intrebare pt parintii tineri: ce fel de povesti le cititi copiilor? ce fel de principii mai incercati sa le insuflati in conditiile societatii de azi unde politia, politicul si justitia sunt mana in mana cu infractorii ?
Poate aberez, dar am ajuns sa mi se pare mult mai in regula varianta in care toate povestile astea sunt prezentate cu perspectiva inversata: eroul principal e un prost/naiv, zmeul e un smecher si Ileana-Cosanzeana e o bagaboanta care a fugit cu zmeul de buna voie ca era interesant cu temperamentul lui imprevizibil, nu a fost „rapita”, asta doar e scuza bagata prostului cand se satura sa tot o arda zmeul cu bataia :))
Problema nu e că nu-ți permiți Lambo, la o adică nu cred că nu ai avea de un leasing. Problema e că nu ți-l permiți ușor. Asta-i viața, când nu faci niște lucruri datorită principiilor, nu te poți compara cu unii care (se) vând non stop.
E ca ăia 95% din absolvenții de facultate care se întreabă ”dar eu de ce n-am avut 500K Euro de la tăticu să încep un start-up de succes?”. Sau ca patronul de cafenea care se miră că e călcat săptămânal de inspectori, iar patronul de terasă fost politician are protecție.
Life is shit and then you die.
Înțeleg frustrarea, dar, sincer, nu cred că stai rău financiar. Doar că trebuie să te oprești în a te compara cu alții. Dacă nu-ți dai palme zilnic în oglindă, dacă tu și familia sunteți sănătoși, dacă ai o rezervă pentru 5-10 ani, ești deja mai bine decât majoritatea oamenilor. Mai degrabă văd o problemă dacă nu ai fi mulțumit cu tine sau nu mai găsești plăcere în ceea ce faci.
De permis ca de permis. Însă când îl dai înapoi si ai zgârieturi de pete 0,5 cm lungime, copilul a pus mâinile unde nu trebuie, jenanta zgarită la parcare si țac pac iese cu un “Domnul Vali, cred că mai trebuie să plătiți încă vreo 15mii de euro in plus.”
Ei nu produc valoare.punct. O comparatie as putea-o face cu manelistii „de pe vremuri”. Public mare, bani cu nemiluita pe cai mai putin dar de cele mai multe or mai mult necinstite… si ei vorbeau de „valoarea lor” care evident era si este 0.
Well… teoria in capitalism parca era ca daca aduci valoarea societatii prin produsul oferit, societatea o sa iti dea $$$. Mergand pe rationament invers, rezulta ca daca X si Y fac bani multi, inseamna ca si valoarea adusa societatii trebuie sa fie mare.Si aici nu vb de interlopi, ci de Ytuberi, OF, tiktokeri si altii din partea asta de „digital”.
Posibil totusi ca asta sa fie doar vrajeala zisa de diversi capitalisti saracilor, pt ca saracii sa nu se rascoale :)))
Piețele sunt raționale … pe termen lung!
Pe termen lung!
PE TERMEN LUNG!
Lung, da?
Daca nu serviți porția de capitalism alternativa este Coreea de Nord.
Domnul Kim-Jong ar fi fericit sa va aibă.
Daca ii cauti pe cei despre care spui, vei vedea ca au 0 discutii despre politica sau pareri de genul asta. Nu este nici unul, influencer sau altceva care sa vorbesc despre ideologii de politica.
Mai mult de atat, unora le faci reclama gratuita(banuiesc).. Dai in PSD si castiga PNL sau USR. Dai in PNL, castuga celelalte. In final va castiga AUR, ca nu vad alta varianta. Dar pentru toate aceste pareri ale tale, you bleed money. Toate companiile au cunostiinte in politica, nu vor sa se asocieze cu unul care e mereu gica-contra,iar la comentarii numai zoaie..
gigi maybach….parca erai mai cu che guevara asa si nu iti pasa de altii. Plm, cu lambo nici nu poti sa urci in schei, ca are garda joasa.
https://www.tiktok.com/@itsdanielmac/video/7257559798831385899?is_from_webapp=1&sender_device=pc
Nu stiu cum functioneaza algoritmii YT si cum e mai bine pentru tine, dar stiu cum interactionez eu cu contentul tau si cum mi s-ar parea mie ca ar fi mai ok.
Subscriu la ideea cu un decor mai placut, desi stiu ca nu asta e de esenta. Insa imi place mai mult background-ul lui Faiar decat al tau, sau cel al lui Sucre.
Nu pot sa ma uit la live-uri de 2 ore de doua ori pe saptamana, mi se pare ca investesc prea mult timp in asta, insa ma uit „in reluare“ dupa ce sunt postate time stampurile, urmarind asa doar subiectele de interes pentru mine. Ma uit cu mai mult interes la videourile tale de 15-20 min decat la cele lungi, fie ele cut-uri din live sau videouri separate. Consider ca un video de Youtube trebuie sa fie scurt. Din cauza videourilor de o ora am dat unsubscribe la toate canalele de YT romanesti cu care imi ocupam timpul in pandemie. Imi e simpatic Vlad Micsunescu, dar atata vreme cat unii reusesc sa faca rezumatul unui razboi mondial in 90 de min, nu e nevoie de 90 de min sa imi prezinti orice banalitate de masina.
Nu cred ca oamenii din comunitate ar fi deranjati de videouri sponsorizate. Ne areti ce au finestore prin stoc, cum se face un cocktail, etc.
As muta live-urile pe Twitch, mi se pare platforma default pentru acest tip de content. Nu stiu daca publicul de pe blog e public de Twitch, dar poate asta e un lucru bun, poate gasesti un public nou acolo. Ar fi bine ca la vremuri noi sa nu fim tot noi, sa mai vina si altii.
Dar pana la urma, influentareala tine de context si de noroc. Nu cred ca exista o cheie reala a succesului pe internet, you either make it or you don‘t. Din punctul meu de vedere, you made it, #1 pe scris, de departe. N-o fi Ravu Lambo, dar ai casa in oras si dormi linistit noaptea. Si consuma mai putin.
Eu nu-ti pot spune ce-ar trebui sa faci, ca nu stiu. Si dac-as sti, tot nu ti-as spune, c-as face eu.
In schimb, iti pot spune ce n-ar trebui sa faci. Dar nici asta nu-ti (mai) spun, ca ti-am mai spus; cine „le stie pe toate” considera ca n-are ce invata. Vorba aia, nu lipsa stiintei e inversul stiintei, ci pseudo-stiinta. Lipsa stiintei e un inceput bun; pseudo-stiinta nu e.
Start an OnlyFans channel
Sa stii ca eu la Pelivan sau cum il cheama pe Dorel asta , admir perseverenta si insistenta, tu l-ai facut vedeta de pe cand avea ceva salina….a avansat mult……si a era destul de saracut…..nu ca Mandachii care s-a nascut pe cateva mil de coco
https://www.tiktok.com/@andrei.3p/video/7257157781906541850?is_from_webapp=1&sender_device=pc
Și eu îmi iau Lambo, Lambo Taura!
https://www.ebal.ro/produs/centrala-gaz-lamborghini-taura-d-24-mcs-m-24kw
Nu stiu ce sa zic de valoare, 90% din articole sunt despre cum politicienii, doctorii, inflentarii, itistii, politistii, pietonii, cei ce merg pe banda a 2 a, sunt jeguri, lepre, prosti.
zici că sinfonia a 5a a lui mozart a fost la fel de bună ca restul? că toate filmele lui scorsese sunt capodopere?
încearcă să te axezi pe entertaiment pe yt, comentezi știrile într-un stil comic, angajezi un băiat care să se ocupe cu editarea, cam asta consumă publicul românesc în mare parte.
tu inca esti slabanog, nu te-ai ingrasat. d-aia n-ai lambo.
@zoso iti amintesti ce ti-am scris acum vreo 6 luni?
nu mai țin minte ce am făcut ieri.
Articolul ăsta cred că e țintit spre alții din „industrie”. Noi, cititorii, tot ne-am dat care mai de care cu părerea. Cel mai probabil dacă a avut cineva o idee briliantă ai luat-o.
Până la urmă, dacă nu ești mulțumit de viața pe care o ai sau dacă vrei Lambo ai să faci ceva: un business, un curs, o carte, merch, paywall, coaching, ceva..
încerc să fiu subtil.
bai, parca ieri radeam de Pelican ca poarta aceeasi camasa si singura afacere pe care o facea era mina de sare falimentara a sora-sii, intre timp fake it ‘till you make it, degeaba radeam de el (sincer nici eu n-o duc chiar prost, dar nu de lambo si oricum nu ma pasioneaza masini, probabil aveam un garaj plin de colnago, pinarello si bianchi)
Mie nu imi plac produsele/servicile/etc recurente. Daca ai avea optiunea de cotizat one time as cotiza mai des de one time
@Vali tu nu vinzi și nu e vina ta.
E vorba de audienta.Majoritatea cauta un public imbecil sa vândă și tu nu îl ai.
Din punctul meu de vedere principala problemă a blogului este negativismul/hate-ul și interpretarea într-o cheie negativă a majorității lucrurilor.
Probabil asta a dus la creșterea inițială a blogului dar a dus totodată și la atragerea unui anumit gen de public care adoră hate-ul.
Adică mare parte din publicul tău vine aici pentru hate și nu pentru a se relaxa, iar când ești pe hate nu îți vine să cumperi
Deoarece majoritatea articolelor sunt pe hate articolele publicitare parcă nu se potrivesc – parcă aștepți să citești ceva de nașpa de acel produs.
Pe de altă parte din experiența mea oamenii care sunt majoritar pe hate sunt așa tot timpul – iar asta se vede la unele campanii pe care le-ai mai avut când erau o grămadă de comentarii negative – ori nu știu dacă asta este ce își doresc companiile.
Adică da, declarativ toți vrem adevărul dar faptic nimănui nu prea îi convine să plătească o campanie iar publicul acelui influencer să facă de rahat produsul.
Pe YT nu mă uit, dar referitor la blog există mai multe aspecte constante, cum ar fi: -deplasările mai lungi fac parte din rubrica „Azi am condus” care constă în criticarea unora care conduc.
-alți influenceri apar în „Influencer fun” unde se face mișto de ei.
-polițiștii și judecătorii/procurorii au rubrică specială unde sunt criticate diverse chestii.
Foarte rar sunt articole pozitive, în care să se prezinte lucruri bune ori experiențe deosebite.
Eu cred că probabil așa vezi tu lucrurile – adică vezi majoritar doar partea negativă și îmi dau seama că probabil acest gen de articole a dus la creșterea audienței blogului, dar până la urmă audiența este degeaba dacă nu poți să o folosești pentru a obține un venit corespunzător muncii depuse.
Adică, sintetizând lucrurile:
-compania X face un telefon/ceas pe care vrea să îl vândă;
-acel produs are unele lipsuri, dar nu este o țeapă;
-acea companie vrea să plătească o campanie pentru ca oamenii să afle de acel produs, dar în principal de părțile bune ale produsului;
-dacă tu crezi că majoritea lucrurilor sunt niște rahaturi și spui asta repetat pe blog – iar cititorii sunt de acord cu tine – de ce ar veni acea companie la tine să îi faci reclamă iar cititorii să îi facă de rahat produsul ???
Dacă acel produs ar avea doar unele lipsuri, nu ar fi o țeapă, dar de obicei este.
Uite un exemplu de țeapă, promiți upgrade la următoarea versiune de Android/Wear OS și nu o oferi. Ba chiar nu oferă nici security patches. O să zici că e de așteptat de la un produs ieftin, doar că nu așa se construiește un brand, loialitate, etc.
De multe ori nici prețul nu-i suficient de mic pentru a scuza acele scăpări.
OK, de la un telefon de 1000 de lei cu 6GB RAM si 128GB stocare te aștepți ca toate promisiunile să rămână promisiuni. Măcar nu e scump. Dar când telefonul ăla te costă 2000 sau 3000 de lei cum motivezi ?
Pentru blogul ăsta poate mai degrabă ar fi utilă partea de marketing pe produse de pe piața DYI, mai ales că asta este clar o pasiune a autorului. Deși nici de acolo nu ies bani comparabili cu promovarea păcănelilor.
Dacă nu vrei să îți țepuiesti clienții, iei ce ai greșit și repari în următoarele produse. Ca toyo8. Zici mulțumesc pentru feedback, ceri soluții, care or să fie gratis, iar oamenii or să cumpere. „o mai dau ei de gard, dar recunosc și repară!”. Asta vor oamenii decenți….
Pai cam asta e situația, banii cinstiți nu prea se obțin ușor. Dar asta știi si tu si cam toți cititorii. Și in IT, dacă n-ai noroc de-o pilă, doar prin skill & know-how, ai cel mult șanse să fii un nou John Carmack, sau Peter Norton dacă ai și ceva business acumen.
Deși nici acolo nu prea se mai ajunge, pentru că oportunitățile și circumstanțele alea din anii ’80-’90 au dispărut. Dacă vrei sa faci bani serioși in RO anului 2023 cam trebuie sa dai cuiva o țeapă, într-o formă sau alta.
Îți zic ce mi sga spus și mie, ești prea negativ, trebuie sa vezi părțile bune ale vieții. Nu fi frustrat pe orice mizerie, din păcate nu ai cum sa ii schimbi. Poți schima în pătrați a ta, familie apropiata, neamuri, prieteni. Degeaba faci spune la gura în trafic, lidl, hornbach, etc doar tu te consumi.
Oamenii care citesc ce scrii tu trag niște concluzii, învățături. Oamenii are ii urmăresc pe ei vor și ei tzatze și cur și lambo.
Dorian asa cum e el, pare ca a tras mult la un moment dat ca să ajungă unde e, nu mai vrea sa tragă tare, vrea pariuri ca să își permită lambo.
Lumea vrea pâine și circ, 10% nu are cum sa schimbe 90% din populație, maxim reușește sa își facă o bula în care sa fie relativ ok
Nu stiu daca”gresesti cu ceva” insa mie unul mi-ar placea sa cunosc comunitatea. Ai foarte multi profesionisti in diverse domenii si poti sa inviti pe cineva pe live si sa discutam cu acel expert. In felul asta te poata ajuta si comunitatea.
Să nu fie alde Eftimie….. Oameni normali, buni în domeniul lor….
Salut. La stilul tău nu prea ai ce să modifici. Ești cum ești. Din diversitatea articolelor extragi puține care să aibă impact real. Alea cu pietoni, condus, grădinărit, de fapt sunt 0 valoare pentru monetizare. Știrile zilei la fel. 0 posibilitate de monetizare. Dacă stau bine să mă gândesc, foarte puține articole ar genera monetizare dpdv al unui posibil advertiser. Și repet, nu ai cum să îți schimbi 180 stilul.
Cred că singurul lucru pe care nu îl faci și ar trebui și nu implică să îți schimbi stilul ar fi să faci podcast de o oră – două cu diverși invitați (aici mă refer la cine apuci să chemi, cel puțin la început oricine, cititori ai acestui blog, eu de exemplu aș veni, am o firmă de accesare fonduri europene, am avea ce să vorbim… Sunt convins că ai cititori din toate domeniile care ar accepta să vină la un podcast de o oră să vorbească despre domeniul lui plus altele…). Iei frumos un interior designer îi dai 500 euro îți amenajează un mic studio un background ceva, îți alegi ținuta potrivită și urmează probabil 2-3 ani de uscat însă ești acolo… Și ușor ușor o iei pe calea asta… Mai ales că nu ești neica nimeni, lumea te știe în piață… Imaginează-ți după un an cum ar fi să o/îl ai invitat pe unul în care ai dat în urmă cu un an… Dar bineînțeles să fii mai cu tact… Adică nu toți sunt lepre toți sunt țepari etc…
dorian, zi-mi tu de etica ta de muncă. aha. ce interesant. deci tu prin muncă ai ajuns sa ai lambo, da? asta le transmiți copiilor? da, bun podcast, bun conținut. total diferit de tot ce e pe piață.
Ok ok fără invitați pe care să-i iei la bătaie cu toporul… Exclude asta. Însă restul rămâne valabil… Invitați diverși… Fără cei cu care nu rezonezi dpdv al principiilor…
“am o firmă de accesare fonduri europene” = L. O. V. E.
@Vali: el este nababul aici! Având ca ai si mulți cititori din străinătate poți să-ți transformi blogul intr-o platformă transnațională ptr munca de integrare a diferitelor națiuni. Un centru online de școlarizare, cercetare si schimb de experiență ptr tineretul european. Construiești si o vilă barosană ptr întâlnirile live. Pui accentul pe susținerea meseriilor tradiționale, de expl. vânătoria cu toporișca. Merge…
Faci ZosoGPT :))), un AI trainuit pe textele tale, care sa aiba acces la net, sa faca revista zilei si sa comenteze in stilul tau. Aia ar fi fun. Problema nu e continutul. Ala e bun. Insa e prea putin si prea lent si cred ca intelegem toti de ce se intampla asta ca avem toti o viata. Apoi continutul este majoritar reactiv, doar uneori proactiv. Partea de analiza trebui sa fie mai fun, iar partea de trenduri si perspective viitoare trebuie sa fie mai prezenta si mai de impact.
Nu-i cea mai rea idee. Un script python care ia postările din ultimele 12 luni și le bagă la input ca training data, apoi cere sfaturi de monetizare de la AI. Probabil c-ar da multe răspunsuri tâmpe, dar ceva de-acolo poate provoca o idee.
Trebuie sa te orientezi către audiență in vârsta 15-25 de ani, si iq la temperatura camerei.
La varsta asta nu IQul e problema, ci hormonii
tu esti cu scrisul, ei cu imaginea. tu esti cu lucrurile serioase, ei cu porcarioare. uita-te in trend pe you tube, manelistii e primii cu zeci de milioane de vizualizari, asta se cere, porcarii
Eu decartez lunar pe Patreon. Nu îi urmăresc pe posesorii de lambo, nu mai am de mult vârsta la care sa am macar răbdare pentru genul ăla de conținut. Vali m-a influensarit cu stilul frugal, cum altfel sa contribui la blog decât prin Patreon?
Pe YouTube te urmăresc rar din motivul dubios că nu ai subtitrari.
Da-le unora posibilitatea de a cotiza la 2-3-6-12 luni cu diverse sume.
Da-le modalitatea celor care cotizeaza sa aiba o insigna, o emblema ceva care sa indice daca si cel fel de contribuitori sunt.
Chat intern pentru acei membri care cotizeaza.
Trivia cu intrebari din postarile tale, posibilitea sa adune puncte, posibilitatea sa cumpere puncte, clasamament.
Videouri in care sa ai invitati, sa discutati o diferite teme, inclusiv cu membri care au nivel de puncte.
Lamborghini face și scutere de-alea electrice de oraș.
Au scos și o bicicletă acum câțiva ani…
#numazic
si tractoare
Bula lor e mai mare decât bula ta.
Pur si simplu stilul. Stilul agresiv prin care te promovezi ca fiind mai presus decat oamenii din jur care fac greseli, unii in trafic, altii ca nu tund iarba din oras, altii ca isi cumpara masini si nu au unde sa le parcheze sau eu stiu ce alte observatii sunt un mod de a respinge oamenii, nu de a-i atrage.
De cele mai multe ori sunt de acord cu ideile din spate, dar nu cu stilul.
Pe lanaga asta, unii oameni muncesc 8 ore sa mature strada cu matura, altii conduc 8 ore o masina de maturat strada.
Unii gandesc 8 ore un articol pe care oamenii il consuma in 5 minute, altii se fimeaza 8 ore pentru continut pe care oamenii il consuma in 2 ore.
Ideea e ca e poti da oamenilor mai mult produs cu o unealta mai buna.
Sau, pe scurt, baga tiktok / youtube mai mult.
Nu stiu ce urmaresti cu articolul asta, sper sa ajute sa faci un sumar si sa iti iei feedback real si corect de la oameni.
știu ce vrei să spui că ar trebui să fac: să le spun proștilor că sunt proști într-un mod frumos, fără să se supere. sau să-i deranjeze.
#1 trebuie sa fii mai zen
#2 trebuie sa postezi mai mult despre hobbies
#3 trebuie sa faci un gameplan cotizabil
Eg. Zici hai sa schimbam/introducem legea x, hai sa vedem cati vor, cati cotizeaza si cine si cum se baga, daca nu e, s-a strigat bingo si trecem la urmatoarea idee, daca e, si mai bine..
Nu stiu…cred ca trebuia sa visez de minim 1 ora si stau sa scriu pe blog lol cred k e de la redbull
#4 cred ca merge sa faci brute force incerci ideile una cate una
Parca esti in reclama aia de la digi cu rosiile…1 Lambo egal 0,75 kg de rosii, ii socotesti pe toti in Lambo…de altfel mi se pare idioata reclama aia…asa, si,au luat aia Lambo ca n,au avut loc pe Titan.pe Tiriac l.ai intrebat de ce n,are Lambo?
Dincolo de faptul că așa funcționează lumea dintotdeauna (majoritatea oamenilor de știință fac mai puțini bani decât un fotbalist mediocru), arunc și eu câteva idei.
Cred că ai o problemă pe care o am și eu, ne așteptăm prea mult ca ceilalți oameni să se comporte la fel ca noi sau să se alinieze la standardele pe care le avem noi. De exemplu articolele cu șoferi care te enervează. Sunt oameni și ei, poate merg încet pentru că le vomită pisica/nevasta/copilul în mașină. Fiecare are motive pentru care face ce face și fiecare își vede propriul interes, nu ajută pe nimeni cu nimic să-i judecăm. Da, ne încurcă, sunt idioți, sunt necivilizați, dar asta e lumea, trăim printre oameni, nu e totul perfect, nu există perfecțiune, nu este obligat tot universul să se alinieze la standardele noastre. E ușor să scriu chestia asta ca și cum eu aș gândi așa zen, dar de fapt fac la fel ca tine, fără să-mi dau seama mă enervez cu tot felul de situații. Rigiditatea asta în gândire aduce o energie negativă care se extinde ca o infecție și în alte aspecte ale vieții și ajunge să ne controleze. Fizic și mental. O soluție la rigiditate e stretching-ul. Fizic și mental.
O altă problemă, se schimbă generațiile. Discutam cu un prieten care face muzică și îmi zicea de gen Z, de trapperi și publicul lor. Se întâlnește cu ei pe la concerte/festivaluri și băieții bagă piesa de pe calculator (uneori direct de pe Youtube) și apoi se scălămbăie pe scenă. Nu că nu cântă live, dar nici măcar nu cântă, fac doar circ pe scenă. Și faza mai belea este că publicul e ok cu asta, nu are niciun fel de așteptări, niciun fel de standarde. Și nu vorbim de copii de 12 ani, vorbim de public de 20-30 ani. Treaba asta se vede și în alte domenii, pur și simplu pentru oameni nu mai contează competența. Și nu doar că nu conteză, dar o resping. Și meme-urile alea anti-capitalism pe care le pui sunt un exemplu bun de cum generația nouă respinge sistemul existent, sistem creat pe bază de muncă și competență de către niște moșnegi aroganți care cred că știu ei mai bine și vor să îi pună la muncă, să fie eficienți, productivi și competenți. Așa că resping chestiile astea ca să facă lumii în ciudă. Standardele de calitate și competența sunt chestii anacronice, rămășițe ale generației noastre de 40+. E greu să ne adaptăm la schimbarea asta de paradigmă, să acceptăm că nu mai contează convingerile noastre, că sunt perimate.
E normal ca exponenții gen Z să aibă public mai mare decât tine, deci și venituri mai mari. Publicul lor a crescut cu social media și acordă mai mult credit cuiva din bula lor decât cuiva din afară. Pot să spun eu că iarba e verde, o spun degeaba pentru că am 63 de followers. Vine Dorian Popa și zice că iarba e roz, atunci iarba trebuie să fie roz, că doar publicul nu e fraier să-l creadă pe un prost care are doar 63 de followerși, îl crede pe ăla care are mai mulți. Extrapolează asta la orice. E o invazie de impostură și incompetență în orice domeniu. Nu mai contează adevărul sau competența, dacă ai succes, ai dreptate. De aia își și cumpără ăștia Lambo pe bandă rulantă, că asta e în trending, la imaginea asta de om de succes pune botul publicul lor, asta e noua competență. Lambo e personificarea succesului în momentul ăsta.
Și apropo de public și generații, cititorul tău nu-ți dă 3 euro pe Patreon, dar îi dă lui fiu-su ca să-i bage în jocul ăla mișto pe care l-a văzut la Colo în vlog.
@ andrei…sunt de acord cu tine cu toate ca am citit pe diagonala( ai scris mai mult ca astia la un loc) ce zice vali, ce fac altii este doar pt, ca cineva ii asculta, citesc, etc. De exemplu mie imi venea rau azi dimineata cand am vazut la neata cu razvan si dani pe mamelucii aia care mergeau cu bicicleta prin bucuresti si povesteau ei aproape tinandu,se de mana( unul din ei avea microfonul intr o mana) cum se circula cu bicla…nu nu mergeau prin parc sau pe stradute, mergeau ca baietii prin trafic greu…mai si ziceau idiotii ca sa nu facem ca ei…ma uitam si doar asteptam vreo tragedie in direct…semnal? Mers pe banda 1? Nu nene ei faceau live pe banda 2 pe strada cu 3 benzi…Ce modele zicea asta de Lambo? Publicul e valoros si daca joaca una mingea pe strada in curu’ gol…poti sa scrii tu mai ceva ca Sadoveanu si restul…cu scrisul ramai si un Duster de saraci.
Păi dacă nu contează competența, atunci de ce nu încerci să te urci pe scenă ?
Generația Z a văzut la părinții lor exemple în care compentența e pe planul 2 mai des decât a văzut exemple în care contează. Și atunci a rămas cultul personalității la nivel animalic.
Persoana care se urcă pe scenă e competentă prin prisma faptului că-și validează identitatea. Practic, artistul de pe scenă este competent pentru că este el însuși și este faimos.
În ultimii 20 de ani asta a fost lecția pe care le-am predat-o generației care vine din urmă: că meriți și ți se cuvine doar ceea ce poți obține. Dar copii nu sunt atât de proști pe cât îi credem, așa că au dedus și corolarul: dacă ai obținut ceva, este pentru că meriți ceea ce ai obținut.
Pe de altă parte, cititorul lui Vali nu dă 3 euro și pentru că a crescut la limita dintre comunism și țeapa democrației implementată la noi. Și a fost învățat că pentru banul dat trebuie să primească ceva în mână, altfel e țeapă. Ori mentalitatea asta se schimbă greu. Nu pentru că 3 euro pe lună ar fi vreo sumă fenomen.
this hurts so much
Problema e la Lambo. Ok. Inchiriaza unu doua zile. Fa o sedinta foto cu 365 de tinute diferite. Pune cate o poza drept cadru titlu la fiecare filmulet Vali comenteaza. Schimba fondul de fiecare data.
Fundal 1: un muncitor cara un sac cu ciment spre o scoala darapanata
Fundal 2: cineva ii cara baxurile de apa altcuiva.
Step 3: ????
In rest soare si sanatate, ca astea se produc mai greu.
Stop bitchin’… Mai deunăzi te lăudai cu Tesla și acum spui ca n’ai de’un Lambo? Na oferta, ca e reducere pentru seniori : https://www.amazon.co.uk/Tonino-Lamborghini-KS-6024-Electric-Chainsaw/dp/B0028K2JW2
stai ca dupa lambo vrea rolls.
Eu as cumpara de la tine o carte, despre cum merg lucrurile cu adevarat in societate, joburi etc. Cu un capitol despre media si influenceri de max 20% din carte, si fara nume si prenume, in general exemple din viata reala dar fara numele reale. Nu 80% influencer hate. Cu paraindaraturi,cam ce face lumea si nu se vede pe linkedin
Si as mai lua si a doua carte despre cum te-ai organizat sa ai o viata linistita, filozofie de viata, cum alegi prietenii si de ce ai renuntat la unii, dinastea.
Ai putea sa faci un crowdfunding cu preorder sa vezi daca este cerere
Referitor la YT, nu biroul de acasa e problema , e vorba ca attention span-ul lumii e de 3 min max, cine sta sa te urmareasca povestind? De ex cu pisica postata daca ai urmari-o 3 zile cum doarme, si ai pune un titlu clickbait ai face mai multe afisari decat la povestile de 2 ore. Si mai mult, lumea nu mai e pe frugal acum, daca ai face un video in care sa arati masina ta adevarata si sa aiba max 3 min + titlu ok ai face afisari. Ca toti banuim ca nu traiesti cu paine si apa.
Vacante nu ne arati, de unde mergi doar o poza cu parcarea, ce e de vazut pe YT.
Cred ca diferența este ca ei ar face orice pentru bani, pe când tu nu. Când scopul tau e sa faci bani, găsești modalități de a-i face și te agăți de orice oportunitate pentru a face un ban in plus…nu contează ce se întâmplă în jurul tău, nu contează principiile sau morala ci tu să câștigi ceva. De aia și coloana vertebrala e doar in vorbe…
Dar când nu ți-ai propus să faci oricum, in orice condiții bani, nu știu cum să zic…pierzi din oportunități…
poate am mai zis cineva,nu stau acum sa citesc toate comentariile.
problema este publicul tau in primul rand si tu in al doilea.
tu nu vrei sa minti in reclame campanii. admirabil, dar burta iti va fi goala.
iar publicul… tu ai un public cu o varsta, o educatie si un venit mediu si peste, care se traduce in obisnuinte si preferinte de consum deja stabilite, si asta in urma experientei de cele mai multe ori directa cu diverse categorii si marci de produse.
adica daca tu vii maine si te apuci sa lauzi un telefon huawei (presupunand ca noi nu stim ca esti fan apple) foarte putini cititori te vor baga in seama. cei cu iphone nu vor migra, cei cu android, in functie de nivelul de cunostinte tehnice te vor refuza fie ca au auzit ei ca e chinezesc si e ceva nasol acolo, fie ca au auzit ca au fost exclusi de google, fie ca nu sunt modabile in nici un fel. iar aia pentru care telofnul nu conteaza, nu il vor schimba pe cel actual cu unul nou si extrem de scump doar pentru ca ai zis tu.
deci inca o data nu vei primi reclame si campanii. nu ai cum, nu arunca nimeni cu bani degeaba.
in partea cealalta, fratii lambo au ca public copii si adolescenti (chiar daca unii sunt doar intarziati), cu mintile slabe (a nu se intelege „prosti”), practic consumatorii de peste 10-15-20 de ani. si tot ce fac ei, fac imbracati in tricoul ala de 1000 de lei de care publicul tau a ras si nu l-ar cumpara niciodata.
fratii lambo sunt influenceri in adevaratul sens al cuvantului. tu nu.
de aia ei au banii aia si tu nu.
și da, sufletul meu mic și negru e ars de îndemnuri de tipul „trebuie să o lași tu mai moale, că ai dreptate, dar nu așa se face”
chiar te roade invidia pe fratii lambo?
chiar iti doresti un lamborghini? ala e scopul tau in viata? ce esti dispus sa faci pentru el? ca ce faci tu nu a adus niciodata nimanui un lamborghini. sau poate iti doresti sa dormi noatpea linistit si multumit cu tine insuti?
si, poate cel mai important… cei 3 sunt o forma mai putin politica a lui ionut. harder faster stronger… pana la un moment dat.
Man, nu e vorba de ”lăsat mai moale” în sensul să devii fals. Ci să te mai relaxezi, mai toată lumea îți zice asta. Să realizezi că nu toată lumea face o greșeală din rea voință sau prostie. Că nu ești deținătorul adevărului absolut, judecătorul.
Dacă contează, mie îmi ești simpatic și aproape când vine vorba de minimalism (btw, nu ți-ai lua Lambo, shut up!), de admirat când e vorba de niște principii legate de job pe care le aplici, dar devii absolut imposibil când intri în niște rant-uri absurde cu orice căcățiș care te-a deranjat.
Și e ipocrit să comentezi chestii în trafic, dar când ești întrebat de stilul de condus, răspunzi ”îmi asum”. Nu merge așa.
IT-iștii, jesus f christ, e un serial întreg, eu mă amuz, dar mulți nu. Cezar M e unul din puținii la care sunt abonat pe YT, băi, omul ăla s-a dus dracu în munți să nu bată pe nimeni la cap. Dar, acum X ani a dat cu o trompetă într-un urs, gata, nu scapi aproape nici o ocazie să-l fewți. Fătuca aia care plutește pe nori. Gata, e proastă că se duce singură prin păduri! O fi, dar care-i treaba ta? Haihui, ăia-s pe drumuri de ani de zile. Nu-ș ce n-au făcut la un moment dat, zbang! Deși nu-i ca și cum i-au furat jucăria lui fiu-tău. Și câte probabil mai sunt, chestii cu care te încarci, chestii care, da, îți fac ”negru” sufletul.
Pe mine personal mă doare-n paișpe că ești așa, cu zoso sau fără zoso, viața mea e fix la fel. Dar cum eu resping orice interacțiune cu o persoană pe care o văd că e ”toxică”, bănuiesc că mulți din industrie au ajuns să aibă aceeași reacție față de tine.
dacă nu mai zice nimeni nimic, când o să iei o țeapă de la vreun isteț din ăsta o să te întrebi de ce nu a zis nimeni nimic. adu-ți aminte de comunism, unde nu era ok să critici pe nimeni. care a fost finalitatea? o societate coruptă și găunoasă, unde ne lăudam întref noi că suntem cei mai buni, grânarul europei, fala carpaților.
ce fac, șterg comentariul ăsta, că nu e ok să zică de rău de o companie? https://zoso.ro/mergeti-concedii-pazitivapielea/#comment-1915937
thebblack, nu e vorba fix de lambo, ofc că nu mi-aș lua așa ceva, e vorba de cum e percepută valoarea (mea) în societate. cu cât te înconvoi, cu cât bagi mai mulți oameni în datorii, cu cât calci mai mult pe cadavre, cu atât treaba merge mai bine.
valoarea ta e data si perceputa de cititorii tai.
valoarea lor e data si perceputa de urmaritorii lor.
ai da la schimb valoarea ta cu valoarea lor?
Referitor la live-uri și în general la materialele video de pe canalul tău, dacă îmi permiți un feedback constructiv, le găsesc foarte greu de urmărit, în sensul că nu au o coerența vizibilă. Sari prea mult de la un subiect la altul, tai foarte mult din fraze și folosești i singură tonalitate de la început până la sfârșit, fără prea multe inflexiuni, ceea ce le face foarte monotone. Sunt, de obicei, bazate pe verdicte ale propriei tale judecăți, fără a explora și alte posibilități pentru care lucrurile pot așa.
Unul din motivele pentru care intru pe aici e că nu ai Lambo, hai sa fim serioși, asta nu e job care să-ți permită un Lambo.
Întrebarea e „cui” aduci plus-valoare? Că dacă ai fi fost băiat deștept și pus bine pe marketing ai fi înțeles că clienții tăi nu sunt cititorii, ci cei care cumpără reclame și conținut pe site-ul tău. Și atunci ai fi pivotat spre lins în fund băieții care au bani și bugete, ai fi lăsat-o mai moale cu influencer-fun și ne-ai fi pus aici conținut despre cum ți se pare că țâțele Christinei Ich se bat în volum cu IQ-ul ei în creștere. Sau, nu știu, ceva interesant.
Așa, aduci plus-valoare unor pârliți care nu-și permit să-ți dea bani nici cât să-ți facă un pseudo-salariu din Patreon.
așa fac, mut influencer fun pe patreon și gata. cu tier de 10€.
Dacă faci asta deja faci din Patreon o treabă comercială și vine ANAF-ul după tine.
Recomandare de lectură: Lev Tolstoi – Spovedanie (Căutând sensul vieții). E o lectură rapidă și aparent ușoară dar poate pune anumite lucruri în perspectivă.
Eu am un job decent. Bazat pe niște ani de facultate, niște ani de experiență într-un domeniu, mulți ani de experiență în altul. E relativ abstract, adică nu îmi iese un soft sau un produs din mână, dar le iese oamenilor cu care lucrez. Iar produsele care le ies lor sunt de la de-ălea pe care e cumpără influencerii, până la de-ălea care fac produsele pe care le cumpără influencerii. Munca e mișto, am senzația că fac ceva util, iar venitul e acceptabil.
Pe de altă parte, dacă o duduie își face onlyfans și dă chilotul jos 20 minute pe zi, câștigă de 10 ori cât mine. Păi e normal? Eu de ce nu câștig la fel, așa cu burtă și chelie și fără să dau chilotul jos pe cameră? Păi ce fel de univers e ăsta, în care e permisă o așa nedreptate?
Plm, faci chestii diferite de ce fac ăia, de-aia nu câștigi la fel. N-are legătură cu produsul valorii, ultimii 10 ani de existență a youtube, instagram și tiktok nu te-au învățat asta? Faci o chestie care îți place, care îți permite să te uiți liniștit în oglindă, să ai suficienți bani pentru un stil de viață liniștit pentru tine și familie.
Mi se pare că toți se cred mai tari ca fetele care fac OnlyFans/videochat, deși tipele alea sunt niște performeri ai sexualității. `Nu, cu ce muncă faci tu nu ai audiența lor, audiență pe care au strâns-o cu chilotul lor personal. E foarte greu să produci entertainment pentru ca oamenii să-ți dea 5, 10, 20 de € lunar. Problema nu e la ele. Problema e la jobul tău.
Problema nu e nicăieri, asta încercam să zic. Sunt mulțumit cu jobul meu, nu vreau să fac altceva, nu mă plâng că nu câștig mai mult (din contră, mă consider supraplătit). Nu am nici o problemă cu jobul lor – e o muncă la fel ca oricare alta, bravo lor că și-au găsit domeniul. Ce voiam eu să zic e că e absurd să compari două activități diferite, să încerci să cuantifici valoarea produsă de fiecare folosind sistemul tău personal de evaluare a valorii și apoi să te întrebi de ce nu există o corelație între cele două.
Diferența e că tu măcar nu ai poze și video-uri peste tot pe net, cu tine, pe când alea da… Nu știu cum de unele nu se stânjenesc, dar în fine… Să-ți vadă familia, copiii, prietenii, rudele ugerele, pana mea, nu te vor mai lua în serios, ever…
Nu faci nimic gresit, se numeste obsolence.
Irelevant.
„No country for old men”
Colo & Co monetizeaza atentia unui public cu care tu n-ai nici o treaba. N-ai treaba nici macar cu publicul lui Faiar. Da o tura pe apps de dating si vezi cate tipe in their 20s au la preferinte “enjoy watch Faiar together”. N-am gasit nici una care sa vrea sa ne uitam la Petcu. Chiar daca, at some extent, aveti amandoi un content care poate fi definit prin “nu fiti idioti”, modul in care livrati este diferit si in plus el are avantajul varstei. Fiind de acelasi leat cu audienta aia groasa si care poate genera leasinguri la Lambo, acestia se uita in gura lui. La tine e ca si cum si-ar asculta parintii. Tataie, you are old, te cauta postasul cu pensia
Da, esti pe negativ. Si eu sunt. Si nici nu putem schimba asta. Suntem balcanici, batrani, ne trigaruieste nedreptatea si lipsa de common sense, stim ce inseamna saracia si viata grea si ne place doina. Suntem plini de amaraciune. Solutia e sa gasesti o modalitate de a exprima acel negativism intr-un mod digerabil, monetizabil. Gen sa faci rai din ce ai :))) Cand esti mic si bolnav, parintii iti dau medicamentul ala amar amestecat cu ceva bun la gust.
Nu intamplator am folosit analogia cu medicamentele si mancarea. Am niste activitati care presupun sa fiu inconjurat de oameni in zona 20-25 ani. Nu se simt confortabili cand imi exprim ideile direct, raw. Nu vor sa auda acelasi discurs ca acasa. Dar cum mie-mi place sa gatesc, ma folosesc de acest lucru pentru a le capta atentia. Iar o felie de paine cu pateu poate fi sarakie dar poate fi si fine dining daca stii cum sa o impachetezi.
Nu stiu care-ti este motivatia pentru care uneori o arzi cu subtilitati, poate nici tie nu-ti place sa fii cel mai destept din incapere si dai oamenilor prea mult credit. Uneori insa receptorul se poate simti neconfortabil. Desi intentia ta este una pozitiva, pe el l-ai facut sa se simta prost. Literally. Iar oamenii nu uita cum ii facem sa se simta. Am facut si eu asa ceva si s-a intors impotriva mea. Practic am presupus ca receptorul intelege si stim ca de cele mai multe ori it’s not safe to assume shit. Putem sa fim subtili cu oameni care ne cunosc personal bine si stiu ca acea subtilitate vine dintr-un loc bun si nu unul din care we want to put ppl down. Poate solutia este un content pe YT in tandem cu o persoana care sa-ti tina isonul si din dinamica discutiilor audienta sa inteleaga cum stau lucrurile.
Ziceai pe aici ca daca reusesti sa schimbi mentalitatile a 2-3 indivizi, esti multumit. Sunt convins ca ai reusit asta. Cel putin atunci cand vecinul si-a vopsit si el gardul. Acum ce vrei? Lambo? Pai ai grija ce-ti doresti. Bombardierii si baragladinele nu si-au propus sa schimbe mentalitati, sa schimbe lumea. Ei au vrut Lambo si posetute.
Nu decorul e problema la YT. Tu n-ai caterinca lui Faiar sau retardul lui Colo. Go full Howard Stern sau Andrei Gheorghe. Stiu ca nu e usor si lucrurile s-au schimbat in ultimii 25 ani dar aveti un lucru in comun: hateul Nici Stern nu o arde azi ca-n tinerete cand toata lumea il detesta dar fix asta ii aducea audienta. Poate si Gheorghe ar fi fost altfel azi.
And one more thing: Are you a funny person or did you have a happy childhood?
Nu zici destul de des ”salutarecemaifacețibășefanilor” fără să respiri. Exersează. Așa o să vină banii. Sau măcar un Urus de cocalari.
Mx
lambo, băieții? https://lamborghinicalor.it/int/products/splits-and-multisplits/smeraldo-s
Ai raspuns cuiva mai sus ca “e vorba despre cum e perceputa valoarea (ta) in societate”. Asta e extrem de relativ. Baietii aia nu aduc valoare per se in societate, tu da (zic eu), dar un maturator de strada si un brutar aduc si ei. Un cercetator in neurostiinte la fel. Deci discutia e filosofica pina la urma.
As simplifica un pic problema ta:
1. Cine esti? Esti influencer? Mai degraba nu. Esti un blog pentru ca esti one man show, dar semeni cu un fel de revista model reader’s digest, daca imi permiti comparatia.
2. Ce vinzi? Un volum oarecare de publicitate pe un blog-revista si punct. Punctual, probabil ca relatii un pic mai bune cu oamenii din agentii ar ajuta. Dar asta o stii si singur, nu stiu in ce masura sint reparabile sau in ce masura merita efortul.
Ce cred eu ca ar trebui sa faci? Sa privesti situatia din alt unghi, nu din cel de producator de continut influencer, ci de producator de continut editorial de nisa. Sa gindesti si alte produse – un exemplu: sa creezi un vlog despre bricolaj cu un partener finantator. Sau cu un partener care sa vinda. (Ai analizat daca live-urile lungi si generice merita efortul si energia investite?)
Nu ai tu Lambo, da’ mă ai pe mine pe aici de…să tot fie vreo 13-14 ani, poate mai bine? N-oi fi eu mare valoare la nivel macrosocial da’ ideea e că n-am găsit creator de conținut care să mă țină conectat mai mult de 2-3 ani (cei mai buni). Nu vinzi pentru că campaniile și publicitatea se dau la factorii de labe în cerc, în cercul cărora viața e toată roz, toate telefoanele sunt cele mai bune, toate mașinile/laptopurile etc sunt cele mai bune. Nu contează la câtă lume ajunge reclama, contează și scrie că e cel mai bun, ieftin, rezonabil etc.
Astea sunt rezultatele mediocrității din domeniul marketing și pr, rezultatele aduse de angajați mediocri, aduși pe pile/șpăgi/amantlâcuri relații. Nu contează rata de conversie, contează să scrie de bine, ce am zis noi acolo.