Prelungirea Ghencea e o zonă defavorizată a Bucureștiului, un fel de Zăbrăuți sau Pipera, dar cu mai puțin săpun. Zona a inceput să se dezvolte prin 2002-2004, când Vanghelie vindea terenuri pe acolo cu 25€ metrul fraierilor. S-a umplut de vile, majoritatea construite cât mai aproape de șosea și lăsând drumuri de servitute cât mai strâmte. Majoritatea străzilor lăturalnice nu au asfalt. Pentru a agrava și mai mult problema, strada Prelungirea Ghencea duce către satul Domnești, unde și-au făcut case alți bucureșteni isteți.
Bun. Prin 2013, Oprescu și Ponta au dat pe acolo, s-au scărpinat în nas cu degetul care fusese anterior în fund și au zis că da, trebuie făcut ceva și dau imediat drumul la lucrări. A trecut un an și nimic, și cetățenii sunt revoltați:
Cetatenii din zona Prelungirea Ghencea anunta ca vor protesta duminica fiindca primarul Sorin Oprescu si Premierul Victor Ponta nu si-au respectat promisiunea facuta in urma cu un an de a largi strada Prelungirea Ghencea la 4 benzi si de a face un pod peste soseaua de centura a orasului. Oamenii spun ca s-au saturat de blocajele din trafic si de faptul ca nu au trotuare, ca sa isi duca in siguranta copii la scoala, si cer autoritatilor sa inceapa de urgenta lucrarile. (sursa)
Articolul e lung și oamenii bat câmpii cu grație. Sigur, ei au dreptate că se circulă greu, dar nu se poate face nimic pe tema asta, pentru că soluția problemei zace la ei. Ei și-au construit casa în buza șoselei.
Ca să vă faceți o idee de cât de idioți sunt, iată intersecția pe care ei o vor mărită la 4 benzi.
Punctul roșu din dreapta e postul căilor ferate, celelalte 3 fiind clădiri, majoritatea mici afaceri: o parcare, un restaurant, un depozit de materiale de construcții, un service auto. Ca să mărești la 4 benzi, trebuie să razi clădirile alea de acolo. Le dau o idee amuzant de penală: să meargă să strângă semnături de la oamenii de acolo că sunt de acord să fie relocați și/sau despăgubiți pentru a lărgi șoseaua. Pentru că, cu ei acolo, nu se poate face nimic. Simplu. N-au unde face pasaj, n-au unde lărgi nimic.
Plus, l-a mai văzut cineva pe Rareș Mănescu la față de când a fost ales? Că acolo e sectorul 6, e zona lui, ar trebui să se ocupe.
Rareş Mănescu este ocupat să termine un parc pe care a promis că-l termină acum 2 ani. Şi nu-i merge foarte bine treaba cu terminatul. Nu cred că mai are timp şi de Prelungirea Ghencea, asta presupunând că ar fi cumva şi capabil, ceea ce este cam riscant.
aud că e la clubul seniorilor destul de des. că acolo sunt voturile.
nu ca nu ar fi inutil, dar tb sa termine parcul imediat cum a fost ales? pt ca e din primar din 2012, de cand spui tu ca a promis ca-l face. imi povestea un prieten (pnl) prin iunie rezultate de la interviurile lor prin telefon – problema nu e ca exista doar spiritul lui, nu si esenta :), dar ca cetatenii de prin dr taberei vor sa o cunoasca intim pe maica-sa din pricina de lucrari la metrou criculatie bla bla bla. ah da si in jur de 2% erau suparati ca nu au fost lumini de craciun
Rares Manescu,acest Prim Ministru al Sectorului 6,de la alegeri si pana acum,si-a petrecut 90% din timp in curul lui Antonescu.Voi aveti pretentia ca sa va faca parcuri,cand omul este ocupat?Ce tupeu!
Zona are potential.
De fapt ma minunez cateodata cum din cauza unor primari tapiti orasele romaniei nu se pot dezvolta.
Citeam de dimineata ca in Iasi tirurile circula tot prin oras desi au centura de ocolire, iar asta din cauza incompetentei administratiei locale.
Si cand ma gandesc ca traiesc in „Era informatiei” imi vine sa rad :))
Gresit legat de Iasi. Centura este valabila doar daca vii de la Vaslui si vrei sa mergi spre Targu Frumos sau invers. Atat. Doar astea 2 drumuri le uneste pentru ocolirea orasului. In rest din orice alta directie, treci prin oras.
Sa mai zic si ca Directia Vamala a ramas tot in oras?
Era informatiei? Vezi ca la ANAF nu au auzit de adrese de mail sau solutii sa-ti rezolvi o parte din probleme online.
NIMENI nu-si face vila cu gandul ca pe langa geamul lui va fi drum cu 6 benzi!
de acord, dar nu ți-o faci fix in buza drumului cu 2 benzi.
Oricum imi pare o prostie sa-ti faci casa la strada. Zgomot, praf, accidente etc. Casa cat mai „in spate”, langa veceul din fundul curtii – e mai curat, mai liniste, mai safe.
Da, clar, ca 2 benzi pline cu masini care in mod normal ar trebui sa circule pe 6 suna altfel.
amice..inainte sa scrii ineptii de genul..poate ar trebui sa te interesezi..nu sa iei niste imagini de pe google earth. prelungirea ghencea are peste 10.000 locuitori..care nu trebuie sa plateasca pt 10 oameni care si-au facut in 2000 case langa sosea… dar cum e f usor sa latri aiurea…keep up the good work !!
Coane, pe noi (pe restul) ne doare fix in pwla de voi. True story.
Amice, drumul ala NU e numai al vostru. Prin postul tau afisezi imaginea multora dintre romani (mai mult sau mai putin de la tara). Egoisti si numai pentru ei, in plm cu altii, nu ne intereseaza. Si asta o poti vedea nu numai prin posturi similare cu alt tau ci si in trafic la semafoare cand se baga in fata si-i doare fix in pix de restul de 10. Oameni ca tine nu merita respect ci trebuie dusi cu foarta la scolarizare sociala. Egoismul ne va duce la pierzanie. Mare de tot.
gresit, gresit, gresit din toate punctele de vedere. In primul rand prelungirea ghencea este o strada care apartine de sectorul 5, sectorul 6, si de comuna Bragadirul. Nu tine numai de primarul Manescu( a nu se intelege ca ii iau apararea, pentru ca nici eu nu l-am mai vazut la fata de cand l-am ales ca primar, nici macar o singura data nu a iesit sa declare ceva, nu mai zic de realizat ceva in sectorul 6.) Acolo in prelungirea ghencea spre domnesti se poate largi strada cu inca 2 benzi pentru ca este loc destul, iar pasajul peste calea ferata se vorbeste de el de prin anii 2000 si tot nu s-a inceput construirea lui,
stiau din 2000 ca se largeste cum ziceai. era un servis auto pe acolo si mi-am reparat masina in 2007 si asteptau sa fie evacuati. acu ce vor? despagubiri? sa fie demolati, dupa alegeri in prima zi!
1. De vina nu e cel care construieste, ci Primaria care a dat autorizatia de constructie. Daca angajatii primariei ar gandi cu capul si macar intr-o minima perspectiva, probabil ar fi fost altfel… asa mai greu. Orisicum, daca se doreste, se poate largi. Se face exproiere si se largeste. Vezi DNCB, vezi prelungirea Nicolae Grigorescu catre Splaiul Unirii.
2. Nu poti sa numesti niste cetateni care-si cer drepturile ‘idioti’. Chiar este o problema faptul ca se investesc bani grei in infrastructura in zone deja dezvoltate, in timp ce altii inoata prin noroaie zilnic
nu poți să faci exproprieri, nu vrea nimeni să se mute.
cetatenii aia sunt idioti pentru ca si-au facut case in drum, n-au vrut sa dea teren suficient pentru drum de acces si probabil au dat spaga la primarie sa li se aprobe constructiile respective, desi intr-o tara normala nu s-ar aproba niciodata asa aberatii de infrastructura ca nu mai suntem in secolul 18.
Pai de ce nu poti sa faci expropieri? in Galati vor sa largeasca o strada ultracentrala prin demolarea unor case din alea de boieri, din perioada interbelica probabil (lucru cu care nu sunt de acord, dar nu ma intreaba primaria pe mine )
poti sa faci exproprieri, s-au facut si la pasajul de la pipera tunari si acolo tot case erau. poate nu vor sa se mute pe 10 lei /mp cat li se da in conditiile actuale. si chiar daca nu vor, ghinionul lor, pasajul tot se va construi daca exista bani si vointa in sensul asta. dar sa te bazezi pe oprescu sa faca ceva asta mi se pare intr-adevar o prostie fara margini.
aici e vorba de case noi, construite pe vârf de bulă. oamenii vor dublu pe ele.
O idee din pix
prea complicat. adică să faci 4 străzi?! UNDE TE CREZI, BĂĂĂĂĂ?!
Sa inteleg ca propui o solutie viabila fara sa organizezi o licitatie pentru studiu de fezabilitate!? Esti un comunist infect! Mon cher!
asa ar exista multe solutii, dar nimeni nu vrea sa gandeasca in perspectiva, cu cel putin 2 variante de traseu.
Acolo e zona cocălărească a Bucureștiului, e plin de țărani urbani. La fel și spre Alexandria. Cei inteligenți și cu bani s-au mutat în nord, pentru anturaj. Dar e de căcat infrastructura și acolo.
E de rahat la propriu …in pipera am vazut haznale refuland pe sosele :))))
Tarani urbani? Sa-nteleg ca tu esti un domn rural?
exact. suntem toti niste tarani fara bani. am facut casele din vanzarea de cartofi ilegal la coltul strazii
Asta cu „anturajul” e o legenda. Stau in nordul Bucurestiului si nu e cine stie ce diferenta. Avem si aici manelisti si galagiosi, oameni care arunca gunoaie pe jos, soferi nesimtiti si pietoni inconstienti. E tot Romania, nu-i Germania
In alta ordine de idei, satele svabilor din Banat sunt printre foarte putinele locuri din tara in care am intalnit strazi largi, cu distante mari intre gospodarii. In rest, zici ca a fost concurs de „hai sa vedem cat de inghesuiti putem trai” si s-a umplut patria de olimpici
Tu esti un taran fraier care te crezi un iluminat, vreun formator de opinie, detinator al adevarului. Prin ce argumentezi afirmatia ta ca Prelungirea Ghencea este zona cocalareasca a Bucurestiului?
Uiti un lucru esential, nu oamenii au ales sa-si construiasca, ci asa zisii dezvoltatori imobiliari, care sunt niste nulități daca stai sa analizezi ce se intampla. Adauga incompententa autoritatilor care au dat voie sa se construiasca la ce-o fii, desi era cla ca o astfel de zone se dezvolta cu plan de urbanism.
Chiar caut sa ma mut la casa in zonele mentionate de tine din simplul motiv ca acolo imi permit sa-mi cumpar casa, cu CREDIT. Doresc totusi sa fiu aproape de Bucuresti. Atunci cand nu exista infrastructura, e mai bine mai aproape decat mai departe.
Nu am facut combinatii, nu am furat si sunt prea tanar sa fiu CEO / sr manager / whatever, ca sa-mi permit sa dau 300-500 k€ pe o casa in nord.
Si daca as avea tot nu as da, si tu la fel ai face, doar cunosc pctul tau de vedere legat de imobiliare.
Si ai sa fii surprins sunt destul de multi oameni spalati care la fel au procedat si si-au cumparat case pe acolo.
Din câte ştiu eu , Prelungirea Ghencea e împăţită între sectorul 6 ( pe partea dreptă cum mergi către Domneşti ) , sectorul 5 şi Bragadiru (stânga) .In cazul realizării unei lucrări cum plm împart primarii comisionul ?
Stiu zona. Printr-un complex de imprejurari am fost sa vad un teren „colea, langa sosea”, la 5km. Am mers numai pe cai de acces de 3-4m, unde cu greu pot trece 2 masini una pe langa cealalta. Iti dai seama ce distractie e pe cei mai din „fund” care asteapta masina de pompieri?
Stai asa, ca inca n-au cerut sa le faca si parcari…
da, că nu au loc sa lase mașinile pe stradă. și nici să le bage in casă.
Nu cred ca e greu de largit strada aia. Cu siguranta cladirile au retragere de 12-18 m de la mijlocul strazii. Cele temporare (e un statut special in acte) sau ilegale nu se pun.
Solutia pentru traficul Bucurestiului este un transport public decent si eficient. As alege 20 de localitati din Ilfov si as face catre ele tramvai rapid (gen 41) sau metrou, si fiecare cu park & ride.
In plus, trebuie neaparat eliminat „transportul mare” in orele de trafic, fie ca e vorba de masinile de paine sau cele de coca cola.
Bucureştiul se termină cu vreo 500 de metri înainte de barieră. Deci Rareş poate să stea liniştit. Intersecţia şi lărgirea va fi treaba Ministerului Transporturilor, prin CNADNR. Desigur, ar putea să se ocupe de lărgirea şoselei din Prelungirea Ghencea pe unde se poate, sau măcar de construirea unor trotuare. Am înţeles că şi el locuieşte în zona
Cunosc zona destul de bine. Pe strazile din spate e greu sa circuli și vara pentru ca iarna oricum e imposibil daca nu ai un 4×4 serios. Se poate construi un drum cu 4 benzi intre soseaua Alexandriei si soseaua Domnesti cu iesire pe antiaeriana, ca alternativa. Expropierile sunt oricum necesare daca se doreste un drum cu 4 benzi. Cateva imobile demolate nu ar fi o problema pentru buget.
numai cand aud de 4×4 ma zburlesc. cum ba sa-ti iei 4×4 ca sa stai in bucuresti? pai iti meriti soarta…
tati, străzile nu au nici măcar griblură, doar noroi. e capătul lumii acolo
Cum îți permiți să vorbești așa despre capitala Europeană București ?
Ca proaspat proprietar in Domnesti, fac destul de des drumul cu pricina si din ce am obs. pe majoritatea distantei e lasat loc pentru benzi. Sunt probleme la capat, langa bariera si cam pana in Valea Oltului ca blocurile ce tine de Drumul Taberei sunt relativ aproape de drum.
Legat de ce autoritate locala tine, cred ca aici e o amestecatura, pmb, sector 6, ilfov??? De la limita bucurestiului pana la centura mai e ceva drum care am impresia ca tine de bragadiru(?!) iar dupa centura … clinceni? Asta asa ca sa se ingreuneze si mai mult demersurile.
e greu cand sunt in joc atatea autoritati, parca toti vorbesc limbi diferite si nu se inteleg…
Domnu Rares Manescu nu matura nici macar trotuarele, nu ridica infectiile dintre blocuri cu lunile, tu vrei investitii/infrastructura? Ha! Locurile de joaca pentru copii in Dr. Taberei sunt „mochetate” cu gunoi, nici paza nu mai au, se distrug as we speak. So, you’re really fun cu largirea soselei si pod peste centura. Pacat de asa cartier parc. Mosii care l-au votat isi merita…gunoiul pe care-l inghit. Si asta doar fiindca au vrut sa voteze in casuta opposite to Basescu in 2012. La fel cum l-au votat pe musiu Mihai Sturzu.
„… când Vanghelie vindea terenuri pe acolo cu 25€ metrul fraierilor. ”
„…Rareș Mănescu la față de când a fost ales? Că acolo e sectorul 6, e zona lui,… ”
Pai hotaraste-te odata Zoso cu privire la primarul de acolo!!!Van Ghelie n-a fost niciodata Prim Ministrul Sectorului 6!
n-a fost primar, dar avea terenuri acolo, ce e asa greu de inteles?
io m-am bucurat maxim cand am gasit un buget al PMB pt. 2014 in care ase alocasera vo 15 milioane de coco pt. realizarea unei strapungeri (care m-ar fi ajutat pe mine sa ies mai repede spre Dr. Taberei) in continuarea de sud a Bd. Brasov catre Cora de pe Alexandriei.
De atunci am trecut de nenumarate ori pe acolo si nimic. Era printre cele mai mari 2-3 proiecte de strazi pe 2014.
Macar asa mai degreva soseaua aia pe doua benzi, oricum trebuie sa ii faca ceva ca e infundata.
Am o cunostinta care venea/pleca de la serviciu din Domnesti pana in Unirii in fiecare zi pe ruta Domnesti > soseaua de centura > chitila > Gara de Nord > Unirii. Nu e banc. Acum cateva luni mi-a zis ca voia sa se mute in oras, totusi.
In ghencea este ciudat. Hai sa luam zona de la stadion nu stiu daca stitii Stadionul ghencea ( Stadionul Stelei ) este in sectorul 5 si peste drum unde sunt blocurile este sectorul 6 . App zoso cred ca ar trebui sa scrii despre S.C Metrorex .SA ca aicii ai multe de scris
Gresit. Zona mentionata in articol (poza) nu tine, la data prezentului comentariu, de Bucuresti este Jud Ilfov dragilor.
Adevarat. Rares Manescu de cand a fost ales primar este primarul nostru INVIZIBIL.
Autoritatile care sunt implicate au hotarari de consiliu general sau consilui judetea incheiate intre ei pentru colaborare, hotariri de guvern pentru trecerea unui teren din partimoniul ilfov in al statului (HOTĂRÂRE nr. 953 din 4 decembrie 2013 privind transmiterea unui sector de drum de interes judeţean din domeniul public al oraşului Bragadiru şi din administrarea Consiliului Local al Oraşului Bragadiru în domeniul public al statului şi în administrarea Departamentului pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, în vederea realizării de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. a obiectivului de investiţii de interes naţional „Pasaj suprateran pe DJ 602 – Centura Bucureşti-Domneşti”, precum şi declasarea acestuia din categoria drumurilor de interes judeţean şi încadrarea în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional) etc. si pot face alte hotarari pentru ne ajuta.
Exista: „LEGE nr. 255 din 14 decembrie 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean” şi local si „NORME METODOLOGICE din 19 ianuarie 2011 de aplicare a Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local” care pot ajuta autoritatile sa realizeze drumul.
Cum adica ” cu mai putin sapun” ? Ce vrei sa spui cu asta?
Doar la subiectul str prl. gehncea.
În sensul prezentei legi, sunt de utilitate publică următoarele lucrări:
a)lucrările de construcţie, reabilitare şi modernizare de drumuri de interes naţional, judeţean şi local, precum şi toate lucrările de construcţie, reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, lucrările necesare dezvoltării reţelei de transport cu metroul şi de modernizare a reţelei existente, lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, precum şi a infrastructurii de transport naval;…
Etapele procedurii de expropriere
Art. 4
Etapele procedurii de expropriere sunt:
a)aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrărilor de interes naţional, judeţean sau local;
b)consemnarea sumei individuale aferente reprezentând plata despăgubirii pentru imobilele care fac parte din coridorul de expropriere şi afişarea listei proprietarilor imobilelor;
c)transferul dreptului de proprietate;
d)finalizarea formalităţilor aferente procedurii de expropriere.
Vreau sa spun ca daca se vrea se poate.
DAR AICI ESTE VORBA DE INDIFERENTA AUTORITATILOR.
Daca ar sta cine trebuie (orice ar fi el acela) pe aceasta strada ar aparea ca in povesti si strada cu 2 benzi pe sens si trotuar si mijloace de transport orice, ca doar acel cineva isi „poate lua strada”.
Dragilor daca toti am sta pe Calea Victoriei,Cismigiu,etc.(centru,sectoru’1)ce ar fi ?!
Ce-i asta fraților ?!
Ce aveți cu Prelungirea Ghenca ?!
Idioți ! , Auzi ! Mai idioți decât cei din Prelungirea Ghencea sunt ăia retardați din sectoru’ 1 .
Hai sa fim serioși ! …
Eu vad ca sunt multi sărăntoci tâmpiți care se cred niște regalități,vai !
Sunt unii care comenteaza numai de dragu’ de a comenta.
Într-o zi urcați-vă in mașina sau autobuz:(105,122,222,385,408,428)
Și coborâți si uitați-vă dacă e chiar asa de groaznic ?!
Toți suntem oameni indiferent de unde locuim.