Ce faci când ai un Mercedes mai vechi și vrei unul mai nou? Păi, te duci la același om care ți l-a vândut pe primul și iei unul mai nou.
Deci, cetățeanul cumpără un ML 320, rulat, cu 55.000km la bord, și garanție un an de zile pentru mașină. După câteva luni, regretă amarnic decizia, pentru că:
- instalația de climă era defectă. s-a reparat, dar pe bani, deși era în garanție. după achitarea a 1.500 lei în mai multe tranșe, clima tot nu funcționează corect.
- instalat dvd navigație, pentru că nu funcționa – 1.100 lei. da, atât costă.
- montatul a 4 cauciucuri, echilibratul si geometria au costat 900 lei. mașina tot trage dreapta.
- ștergerea unor erori din computer – 400 lei.
- o centură de siguranță blocată, preț de înlocuire – 2.000 lei.
Disperat, omul a apelat la ANPC. Service-ul Țiriac Auto se face în continuare că plouă și refuză să spună ce acoperă acea garanție. Probabil, după 2-3 ani de procese, cumpărătorul își va recupera banii.
Am tot auzit lucruri urâte despre ML. Cum că nu ar fi foarte fiabil și că ar fi aberant de scump de întreținut.
presupun ca „friends don’t let friends buy marca X” se aplica si la Mercedes..
Sa scrii un topic despre auto rulate sau recuperate leasing pentru cei cu buget redus. Vreau o mașină pana în 3000 euro dar mie oarecum frica sa cumpăr de pe olx, etc. Mă gândeam la o firma gen dasweltauto.ro Mulțumesc. Mi-ar fi de ajutor și nu numai mie cred.
Din experienta proprie – un mic sfat. Orice ai vrea sa cumperi la banii aia, mergi cu masina intr-un service autorizat al marcii respective, service pe care il alegi tu si faci o revizie detaliata (revizie pe care o platesti tot tu, dar merita banii).
Mai pe scurt: nu cumpara second-hand fara o revizie detaliata.
si eu tot in situatia ta sunt. gasisem un c3 in 3450 darnu mi-a inspirat incredere vanzatorul
Si eu sunt in aceasi situatie. As vrea o masina in jur de 3000-4000 eur care sa nu imi dea batai de cap. Ar fi prima mea masina, si nu vreau sa repar cate ceva la ea in fiecare luna si nici nu vreau sa ma oftic daca o zgariu undeva (sau daca mi-o zgarie altii).
dacă chiar vreți, scriu un articol pe tema asta.
WeltAuto.. poate zici totusi pas.
A4, 2009, 2.0Tdi, cutie automata, putin peste 100.000 km, 0 probleme la achizitie.
Dupa 4 luni: cutia de viteze – remapare (sa speram ca mechatronik-ul e ok), galeria de admisie (de schimbat), valva EGR (de schimbat), senzor pozitie faruri (de schimbat), lampa frana spate (de schimbat), plus service-ul pe care evident mi l-am asumat cu mult inainte sa o cumpar.
Cost: eu 60%, ei 40%, pentru ca garantia este o forma de co-plata in functie de cati km are piesa ce trebuie schimbata.
Poate am avut eu ghinion, dar uita-te de multe ori inainte sa iei de la ei. Tot samsari, dar cu puncte de lucru moderne. Spor
Dupa o discutie cu un tip din domeniu am ramas cu:
1. uita-te care e pretul pietii al masinii, daca diferenta e mare clar are bube ascunse
2. km reali sa corespunda cu starea masinii si anul. nu exista masina din 2010 cu 30.000 km. cum nu exista nici „batrani” ce au tinut masina in garaj.
3. cand pui contactul, sa verifici daca ti se aprind martorii de bord. Gen abs, motor, ulei. Daca nu se aprind inseamna ca au probleme si au fost dezactivati, in mod normal cand pornesti bordul, trebuie sa se aprinda cateva secunde.
4. obligatoriu revizie in service. insa acolo vei constata doar partea mecanica. pe partea de km reali si erori electronice nu te va ajuta prea mult serviceul.
pentru ca in cazul km, daca a schimbat bordul cu unul din dezmembrari de la 300.000 la 90.000km, in service iti va arata 90.000, atat cat scrie in bord
sau daca a resetat erorile, aparatul de diagnoza nu va vedea nicio eroare – exista un dispozitiv mic care se conecteaza la computerul de bord si reseteaza in cateva secunde toate erorile.
5. fa un test cu masina si vezi cum se simte – atentie la:
– daca merge cu tine si da muzica tare, o face pentru a iti atrage atentia probleme
– daca vezi masina dupa ce a fost spalata sau pe timp ploios, o vei face pentru ca atunci nu se vad zgarieturile si defectle pe caroserie.
iar din experienta mea, daca omul nu-ti inspira incredere,
nu face gresala sa colaborezi cu el,
indiferent cat de tentanta e oferta.
ai incredere in propriul tau instinct
Si eu sunt interesat de un articol pe teme de achizitionat masini SH.
@Alex: chiar in perioada aceasta ma uitam si eu la oferta WeltAuto. Nu suna bine deloc aventurile tale. Se pare ca si daca vrei sa cumperi de la astia, tot trebuie un test in alt service.
Pe de alta parte sa zicem ca luai de la persoana fizica si plateai 100% piesele respective, daca te consoleaza cu ceva :).
Vali, daca ai de zis ceva pe tema buget redus, te rog scrie.
Masina de oras, motor Toyota, fabricata in Cehia, revizii si reparatii doar la reprezentanta, absolut totul se vede la ei la cerere, similar in Germania (cu aceleasi piese schimbate, conform graficului de la reprezentanta) e 3750. Eu o dau sub 3000, negociabil. Daca dai 3000 iti dau garantie 1 an sau 10000 km.
https://www.olx.ro/oferta/vand-citroen-c1-targu-mures-ID44Rnv.html
in mai 2015 facut revizia, acte la zi. o data pe an fac o evaluare a masinii – imi da o lista cu ce s-ar putea repara, recomandari (inainte sa se strice ceva), e ok pe masina totul, exceptand zgarieturi minore de la borduri.
Costul de exploatare mic.
Ma gandesc la o firma gen daswelt pentru ca in sinea mea cred ca masina aceea a fost VERIFICATA inainte de a fi fost cumparata de acea firma. Prefer sa dau mai mult si sa am o oarecare incredere.
Un exemplu: https://www.dasweltauto.ro/s/#carId=1016700408&garantie=false&maxPage=1&maxPrice=3000&privat=false
Ce parere aveti?
Salut Vali. Si eu caut o masina din 2010-2011, buget aprox 7000 eur. Ma orientasem catre vw golv 6 sau skoada octavia, dar nu stiu ce sa zic. La weltauto sunt cu 500-1000 eur mai scumpe decat la particulari, si nu stiu daca merita sa dau banii astia in plus. Garantie ai la motor ai cutie, in rest cred ca tot scoti bani din buzunar. Chiar ar fi bun un articol, si pe langa toate testele pe care poti sa le faci si unde, recomandari pt buget de la 3000 la 8000 eur cred ca ar fi binevenite. Astept cu mare interes. Mersi fain
vine mâine articolul.
Stiu ca poate repet ce s-a scris si mai sus, dar si eu sunt interesat de un astfel de articol. Bugetul tot undeva la 3000 de euro.
@alexnicolae: foarte tentanta oferta ta, dar din pacate eu sunt din Iasi si doar prin noiembrie pot face un credit (loc de munca foarte ok, din pacate fara vechime din motive de scoala).
Dar nah, are el Mercedes ? Are !
Care e logica in ceea ce afirmi? Nu mai avem voie sa luam o anume marca pentru ca Gigi de pe net crede ca e nasol si comenteaza, crede el, ironic? Era vorba despre serviciile mizerabile si falsa garantie oferite de o firma, nu conteaza marca masinii sau obiceiurile de cumparator ale respectivului in discutia de fata. Firma respectiva cere mai multi bani ca un samsar din talcioc tocmai pentru ca spune ca da o garantie, deci e o inselatorie clara la adresa clientului in momentul in care nu ofera acea garantie pe bune.
deci poti sa fii natarau si sa cumperi mercedes. poti sa fii si a doua oara cumparand ML. dar sa crezi ca tiriac iti va repara vreodata masina gratis (asazis in garantie) inseamna ca iti meriti soarta.
Nu inteleg rationamentul, omul nu a cumparat din targ sau de pe net, s-a dus la distribuitor. E ca si cum as spune eu ca-ti meriti soarta ca ti-ai cumparat un Iphone de la iStyle si daca ai probleme cu el nu te rezolva.
Dap, toata lumea stie ca golful 3 TDI sau bmwul ursulet reprezinta maximul de calitate al masinilor germane, nimic de dupa nu mai merita cumparat.
Asta e Manafu 2, o da tot anonima. Cumva ala patit are blog si mai face si reclama la Tiriac Auto pe el?
Am o vaga impresie ca uneori „rulat” in Romania inseamna dauna totala prin alta tara. Cit de fraier poate cineva sa fie sa cumpere o masina rulata la care nu merge una-alta.
Nu mai intreb cit de fraier trebuie sa fie cineva sa cumpere o masina scumpa veche (rulata) ca apoi sa se plinga pe la colturi ca intretinerea e extrem de scumpa.
Service la frine pentur Honda suma cu 3 cifre, service la BMW suma cu 4 cifre. Service de dealer si nu pacaliciul de la coltul strazii.
ești idiot. e o presupunere la fel de validă ca a ta
cine a plâns că întreținerea e scumpă? confunzi întreținerea cu reparațiile.
Dupa ce Katrina a inundat New Orleans multe din masinile care au fost sub apa au ajuns in Canada, Quebec, cu titulatura de masina SH. La fel cu Sandy superstorm. Uite aici un articol care explica:
http://www.wheels.ca/news/beware-of-superstorm-sandy-damaged-cars/
Ideea se bazeaza pe faptul ca istoria unei masini nu se transfera de la un stat la altul. Se intimpla in USA de ce nu s-ar intimpla in tarile europene?
Pentru că-n Europa nu sunt uragane, doh!
Au fost inundatii.
S-au adus la greu in Ro masini „Katrina”.
daca citeai contractul vedeai la ce are garantie, doar motor, cutie de viteze…. am luat si eu de la ei un focus si sunt multumit
Ai luat o masina Ford, d-aia esti multumit! :)))
Cel putin primele doua probleme s-ar fi observat usor inainte de achizitie. Eu nu inteleg de ce omul respectiv a facut toate acele reparatii la Tiriac. Cand a vazut ca prima problema nu o rezolva pe garantie, de e a mai continuat tot cu ei pentru celelalte ?
nu știu exact, cred că a luat-o, a mers cu ea câteva săptămâni și apoi a dus-o la ei să îi repare problemele. pe garanție, crezând el.
Cetateanul nu a facut un test drive înainte de achizitie? La mașini second-hand, asta pare de bun simt, iar cel puțin o buba putea fi depistata.
come on…gândim inainte?
eu am cumpărat-o de la persoană fizică, fără garanție.
Tu ai masina second-hand. Ai cumparat-o fără test drive?
3,45 au apărut după cumpărare.
1. clima.
Un test drive (pe vreme calduroasa) ar fi dat indicii de probleme. Dar da, cred ca ar trebui reparata in garantie.
2. dvd navigație
Ar fi putut fi depistat la un test drive. Ma cam indoiesc ca garantia acordata acopera si asta (depinde ce scrie in actul de vanzare). 1.100 lei nu e mult. Un sistem de navigatie pentru Dacia costă 300 de euro.
3. masina care trage dreapta
Se depista la test drive. Nici la masinile noi nu se da garantie pentru asta.
4. stergerea unor erori din computer
Astea nu apar pe bord cand pornesti masina ? Sau problema e pretul ?
5. centura de siguranță blocată
Probabil se putea vedea la inspectia masinii. Ar cam trebui sa intre in garantie.
Omul are motive sa vorbeasca cu ANPC. Dar, pe de alta parte, a fost neglijent cu banii lui.
Sunt foarte curios de acele 4 anvelope la pretul total de 900 de lei…Dupa cunostintele mele cea mai mica dimensiune este de 235/65R17, dar poate sa fie si pe R18,R19 si R20…
schimbatul, echilibratul și geometria costă 900, nu anvelopele!!!!!!!!!!!
24 de dislike-uri? Haters gonna hate!
Mergea si un „scuze, am inteles gresit”. Dar na, fudulia…
Treaba cu putini km ma tot bantuie. Am un Mitsupishi luat in ian 2010 si are fix 48000 km. Merg cu ea la munca si la cumparaturi plm….
da, sunt zone unde faci puțini km. eu fac 10.000 pe an. tipul de la care am luat megane-ul a făcut 40.000km intr-un an.
sau sunt oameni care au mai multe masini. tipul de la care am luat foresterul avea o buburuză de oraș, un suv mic pentru soție și un suv mare pentru călătorii. foresterul stătea degeaba in garaj.
Asa si Geany. O luase pentru bunica-sa, sa nu mai mearga cu tramvaiul la piata, dar s-a deschis Mega Image si de atunci masina sta in garaj.
@Nicu: am o veste proasta pentru tine – cand vei vrea sa o vinzi tu va trebui sa dai km inainte
Eu am un Suzuki Swift luat ca „masina de oras”. Nou, 2012. 16000km actual
ml nou luat de la tiriac. in 2 luni revizie completa instalatie electrica. era dezastru. voila…nu se mai fac ml-uri ca pe vremea noastra.
@PCH – si eu care credeam ca presa moare…:)
Glumeam, evident. ML nou de la Tiriac – ML 400D, prima generatie – doua cutii in primii 70k.
Din cate stiu, la masinile SH vandute de dealer sunt obligati sa asigure garantie numai pentru cutie si motor, minim 6luni
Sau mai sunt aia care si-au luat masina, dar dupa li se pare scump combustibilul si o tin in parcare. Stiu cativa de genul. Eu la un opel astra din 2007 si pana acum am facut 90 000 km
Logan diesel 2007 , 229.500 km Si merge f bine.
Mi-aminteste de teapa luata de un client de BMW luat prin Bavaria Romania. Masina „curata” de fapt era avariata, schimba din nou cu una superioara si asta „curata”, iarasi cu avaria.
Culmea masina fusese condusa (si) de Oprescu (da, primarul) desi reprezentanta zicea ca e noua.
Din pacate blogul a fost sters (probabil pentru rezolvare amiabila) dar uite aici un link:
https://www.economica.net/reprezentanta-oficiala-a-bmw-in-romania-vinde-masini-avariate-si-reparate-drept-avand-istoric-curat_88444.html
da, am citit aia.
Azi s-a dat decizia legata de GM si cheile de contact ce cadeau din mers.
Pe scurt: 900 milione $ pentru despagubiri la ~200 de decese.
Toyota a platit cu citiva ani in urma 1.2 miliarde $ pentru acceleratia
defectoasa dar nu a murit nici o persoana.
Nu voi cumpara GM niciodata.
Foarte corect, ia-ti masina germana ca alea sunt cele mai bune. De exemplu un Mercedes.
Pfu, iar da netul pe-afara de experti.
@ Cosmin si cei care i-au dat like:
„km reali […] nu exista masina din 2010 cu 30.000 km”
No shit, mai soferas ?
Noi avem 3 masini, toate cumparate noi: una din 2009, cu 40.000 km, una din 2010, care are vreo 15.000 km, si una din 2012, cu 6.000 km.
Capsuna, tu nu ai nevoie de cele trei masini. La cati km ai facut cu cele trei masini, mai bine pastrai banii si mergeai cu taxiul. Era mai ieftin.
Ca are nevoie sau nu de masinile respective e alta poveste. Dar cert e ca masini cu km putini exista. Problema e ca nu sunt genul de masini pe care le vrea romanul (adica sedanuri medii sau SUV, diesel si f. ieftine)
Am auzit ca mertanele defecte din nastere se repara cu crosa de golf.