Ce să fie mai întâi: autostrăzi şi spitale sau taxe şi impozite?

Discuţia despre impozite a relevat ceva amuzant. Românii se comportă ca la clasa a doua. Întâi să facă statul şosele şi spitale, şi după aia mă mai gândesc io dacă am chef să plătesc impozite mai mari. Ca pe terenul de joacă, cine sare primul în balta cu noroi?

Pe mine nu m-ar deranja sa platesc 40-50% impozit DACA as stii ca se face ceva bun cu banii aia si daca as avea orice fel de avantaje cand stau in Romania. Dar atata timp cat vad ca nu se face nimic bun cu banii aia nu voi plati 0.0001% impozit pe profit in Romania! Nu ma pun eu sa platesc salarul la bugetarii si la institutiile care imi fac (mie/familiei mele) viata grea sau mai exact complicata aici.

Or, chestia asta nu se poate. Nu se poate ca, plătind 200 euro impozit pe o maşină de 50.000 euro, să ai pretenţii de autostrăzi. Nu se poate ca, plătind impozit 50 euro pe un apartament care valorează 50.000 euro, să ai pretenţii de tratament civilizat în spitale. Pur şi simplu nu se poate. Pentru că banii ăia nu acoperă costurile dorinţelor poplatiei. Nu poti construi autostrazi din taxa de rovinietă.

Comparatia cu Europa de Vest e foarte simplă. Ei plătesc impozite mari şi au mai mult. Nu, nu e relevant ce salarii au ei, vorbim procentual aici. Da, te ajută să plătesti impozite mai mari, dacă din banii ăia se fac autostrăzi şi face Mercedes o fabrică acilea.

Că nu se face mare lucru cu banii din impozite e o altă discuţie. Eu aş vrea ca sănătatea să nu mai fie gratuită pentru ăia care n-au plătit în viaţa lor impozite, în felul ăsta, eliminând balastul, spitalele vor avea destui bani pentru a trata pacienţii cum trebuie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

117 comentarii

  1. Strazile trebuiau sa arate bine pana acum, cu banii luati de la parintii mei si ai tai.
    In acest moment nu ma convinge (m-a convins) ca luatul impozitelor este ok.
    E ca la piata: mi-ai tras teapa odata, acum vreau sa vad produsul inainte de a plati.
    Simplu!

    00
  2. Cred ca ar trebui spus si faptul ca, asa de putini cat sunt banii disponibili pentriu investitii ei sunt gestionati foarte prost (asta ca sa nu zic ca „se fura”).
    Daca ar exista prioritati in investitii, licitatiile ar fi „pe bune”, costurile corecte (macar apropiate de cele din tarile civilizate), investitille si lucrarile facute controlate „la sange” cred ca ar fi altceva, cu asa de putini bani cat sunt acum.
    Din moment ce se tot spune ca un km de autostrada costa de x ori mai mult decat in tara Y, sau din moment ce se face o lucrare care se deterioreaza in cateva luni de la receptie, eu cred ca este clar ca problema nu vine doar din faptul ca impozitele. asa cum spui si tu, sunt mici.
    Sunt de acord insa ca este aberant ca pe un apartament de 50.000 de euro sa platesti doar 50 de euro ca impozit.
    SI eu as plati mai mult daca s-ar merita. Dar cand vezi care este destinatia reala a celei mai mari parti din banii dati statului, cred ca nimanui nu ii prea vine sa faca profit si sa plateasca taxe mari la stat.
    Oricum, problema este tot la noi, pentru ca cei care gestioneaza banii sunt „alesi ai poporului” (desi contrara optiunilor mele).

    00
  3. @Gabriela:”…dar cand vad ca banii mei se duc pe chilotii Columbeancai…”
    Ai uitat complet de gentile de zeci de mii de euro ale lui Woodrea si ale lui EBA……

    00
  4. Pai marirea impozitelor pe proprietati este doar o jumatate de solutie. Cealalta ar fi colectarea corecta a taxelor si a impozitelor. Astfel gicu de mai sus ori plateste impozitul, ori il arde fiscul asa rau ca nu se va mai gandi pe viitor sa nu-si plateasca taxele. Unde nu se poate cu bun simt, educatia se face cu forta.

    00
  5. Ai partial dreptate, dar trebuie sa te gandesti si asa: daca seful tau, din banii pe care ii produci in firma, ii cumpara lu’ fi-su ultimul model de BMW in loc sa dezvolte firma ai munci mai cu spor?

    00
  6. ” Ei plătesc impozite mari şi au mai mult. Nu, nu e relevant ce salarii au ei, vorbim procentual aici. ”

    Vorbim procentual, dar lucrarile mari de infrastructura costa la noi ca si dincolo. Deci procentele noastre sunt apa de ploaie.

    00
  7. si cat ar tb sa fie impozitul la o casa de 50 mii?

    00
  8. nu 50€ pe an.

  9. Aici vorbim la modul teoretic, sau la practica din Romania? Dam mai multi bani la stat ca aiba ce fura Boc si turma lui? De ce nu pui problema si in sens invers: ok, platim impozite mai mari si daca din banii aia mai multi nu se intampla nimic bun, ce facem? Platim si mai mult? Sunt curios, ce s-a intamplat de fapt cu toti banii aia veniti pana acum de la FMI? S-au investit in ceva sau au fost platiti bugetari si alte rahaturi? Pana acum, puterea actuala nu a dovedit ca e in stare sa faca ceva, nici cu bani multi, nici cu bani putini.

    00
  10. Domnu’ Zoso, o intrebare: dumneavoastra considerati ca in acest moment traiti bine pe plaiurile mioritice?
    In alta ordine de idei, imi aduc aminte de o declaratie pe care o faceati pentru un ziar acum cateva luni (nu mai tin minte in ce ziar, dar studiez daca e important) in care spuneati, mai mult sau mai putin clar, ca nu vreti sa va aduceti aminte de cati bani ati dat la stat.
    O a doua intrebare: daca cresc impozitele si nu mai puteti sa mergeti cu masina ca ati dat intr-o groapa si s-a stricat o janta si nu mai sunt bani de alta janta, atunci cum mai faceti filmuletele alea minunate de le puneti din cand in cand pe acest blog?

    00
    • @Darku:

      1. da, traiesc bine.
      2. da, in 2008 am platit o târlă de bani pentru activitatile desfasurate pe blog.
      3. imi mai iau un serviciu.

  11. impozitul pe proprietate in Ro. este penibil de mic. Ar trebui sa fie si la noi(ca in tarile normale) 1%/an din valoarea de piata a proprietatii. adica 500 de euro pe an la un apartament mediu din bucuresti. vi se pare mult?

    00
  12. Multumesc pentru raspunsul prompt.
    Sa inteleg ca preferati sa va mai luati un servici, in conditiile in care o gramada de bani din cei pe care ii dati la stat sunt – cum sa spun – redirectionati spre buzunarele cui trebuie, doar pentru a sustine efortul statului roman?
    Nu trag pe nimeni la raspunder, cred doar ca persoanele care reprezinta statul roman s-au pierdut in mafia care i-a ajutat sa se ridice.

    00
    • @Darku: vorbim de doua lucruri. impozitul pe profit si impozitul pe bunuri. ia sa vedem, putem face diferenta?

  13. @shase9:
    Si daca in apartamentul respectiv traieste, singur, un lacatus de la RATB, cu salariu de 1200 RON pe luna?
    Nu este mult daca iei in discutie persoanele care sunt clasificate peste un anumit prag de venituri.

    00
  14. Cine decide ca un apartament FACE 50.000? Piata? LOL
    Aia care mai au si acum terenuri de vanzare si nu vor sa scada la pret?
    As vrea sa-i vand statului casa mea, „la pretul pietei”. PE BUNE!

    00
  15. @Darku – lacatusul ala daca nu-si permite sa plateasca 170Lei/luna impozit acolo sa se mute intr-o garsoniera. de aia avem apartamente de jdemii de 3 camere in care traiesc un pensioar si garsoniere cu familii tinere in care stau 3-4 persoane.
    Romania trebuie sa inceteze sa impoziteze munca si sa impoziteze proprietatea.

    00
  16. gicule, daca maine il scoti la vanzare cat ceri pe el? sa nu mi spui ca ceri sub 50.000..

    00
  17. bogdane, ca daca iesea geoana venea cu bani de acasa ;)

    00
  18. Sa nu exageram…
    @Bogdan: nu era mai bine, indiferent cine iesea presedinte… E ca si cu job-urile, le mai schimbi ca sa gasesti idioti noi ca te-ai plictisit de aia vechi, in rest, situatia e aceeasi.

    00
  19. @shase9  man, eu vreau sa vand STATULUI cu „pretul pietei”, pe bune. :-)
    As vrea chiar sa-l dau cu „pretul pietei” din 2008… si apoi platesc impozitele. :-P
    Cum se decide LEGAL ce valoare are un apartament? Crezi ca „pretul pietei” are vreo influenta?
    Iti spun eu, care chiar am o casa lasata mostenire… Judecatoria a decis ca pretul ei e cu mult sub „pretul pietei”… cel putin de 5 ori mai jos!
    Si nu am decis eu, ci STATUL.
    Mi se pare de cacat ca statul sa-ti evalueze o proprietate la 5 lei dar sa-ti ceara impozit „la pretul pietei”.

    00
    • @gicu: hai sa nu intram in discutia „care e pretul real”. sa ne multumim pentru discutia de fata sa comparam impozitul cu pretul de vanzare declarat. adica al celor care au garsoniere si vor sa le vanda cu 50.000, dar nu vor sa plateasca impozite pe ele.

  20. de ce sa maresti taxele si sa scada investitiile cand poti sa tai din buget, sau sa il gestionezi cum trebuie?… dar daca ne gandim la Romanica, ce sens au intrebarile de genu asta? :)

    00
  21. @Bogdan: daca te duci in Ungaria s-ar putea sa ai parte de o.. normalitatea:

    Hungary Property Tax
    This is a tax imposed by a local authority on land and buildings.
      Buildings – to an upper limit of HUF 900 per square meter per annum, or 1.5% of the market prices of the asset.
      Land – to an upper limit of HUF 200 per square meter per annum, or 1.5% of the market prices of the asset

    00
  22. Treaba asta cu impozitul e doar apa de ploaie. Trebuie reformat tot sistemul-care e absolut imbecil-, nu marite/micsorate cotele de impozitare.

    00
  23. Se pare ca pana si comentariile de la postul asta reusesc sa demonstreze exact esenta lui. E logic ca sa nu iti convina sa platesti impozite mai mari pentru ca simti ca banii tai sunt furati. Problema e alta, ce facem, asteptam pana nu mai fura si gasim atunci alte scuze ca sa nu ne impoziteze? Probleme sunt multe in Romania, iar noi stam si ne uitam la cocina si nu vrem sa ne apucam sa curatam un pic din ea, pentru ca ni se pare ca oricum nu conteaza, ce rost are sa fac eu bine cand altii fura. Voi chiar nu aveti constiinta de a face un lucru corect?
    Nu inteleg de ce trebuie sa le plangem de mila celor care nu au bani sa plateasca impozitele astea? O sa se descurce, cum au facut-o si pana acum. De altfel nu e normal ca un om care nu a vrut sa munceasca sau nu l-a dus capul sa isi permita sa stea intru-un apartament in mijlocul orasului si sa blocheze toate investitiile ce pot fi facute in acel bloc.

    00
  24. Este clar pentru totata lumea ca foarte multi bani se duc la clientela politica, ceea ce se intampla si in occident, insa la noi partea din acei bani care intra in proiectele ce trebuiesc executate e mult prea mica.
    In mentalul nostru prioritate au castigurile de moment, nu cele pe termen lung. Mai bine fur acuma mult sa imi fac casa si sa iau masina decat sa imi insusesc o particica mica si sa fac niste drumuri/scoli/spitale etc.
    Situatia aceasta imi aminteste de un citat „Band-aid covers the bullet hole”. Pana nu se schimba mentalitatea, greu se vor gasi solutii.

    00
  25. Problema nu e ca economia-i pe spate, ca nu mai producem nimic, ca s-a vandut si distrus tot, ca statu-si bate joc cu nesimtire de contribuabilul onest. NU! De vina-i tot fraieru care contribuie zi de zi la imbuibarea unor nesimtiti. Vina lui e simpla, ca nu contribuie c-o suma mai consistenta.
     
    Ar fi misto daca ar cauta cineva prin arhive, cat era impozitul pe la nemti cand salariul lor era ~400-500 de euro. Sunt sigur ca nu era cel de acum.

    00
  26. @Bogdan: de ce schimbam subiectul? vorbeam despre impozite. adica noi castigam mai putin ca ungurii dar ni se pare normal sa dam mai mult ca ei pe chirii si pe apartamentele ceausiste. e normal, ah?

    00
  27. @Zoso: bineinteles, dar s-au abordat ambele probleme asa ca incercam sa le tratam in paralel si sa ajungem cu fiecare in parte la concluzia ca romanul stie sa se planga si atat…

    00
  28. Atata doar ca noi traim intr-o mare balta de noroi, iar prea multii bugetari stau pe terenul de joaca – ala curat si frumos. Si nu vorbesc de medici sau profesori ci de nenumaratele agentii/institute/adm.financiare etc – o retea care se autoextinde.
    Sunt un bun platitor de impozit pe casa-impozit local-dar cand vad ca banii mei se duc pe chilotii Columbeancai…

    00
  29. NOU
    #32

    Zoso, asta e ca si cand tu si inca 999 de prieteni mi-ati da fiecare cate 2 lei si m-ati trimite pana la chiosc sa va cumpar cate un pachet de tigari. E drept, pachetul de tigari costa 10 lei, nu 2, dar eu, in loc sa iau macar 200 de pachete, de cat imi ajungeau banii, si sa fumati si voi macar cate o tigara de persoana, ma duc si-mi cumpar mie o bicicleta. A doua zi vin calare pe bicicleta mea cea noua (sunt tare smecher, pt. ca voi nu va permiteti decat triciclete) si-ti povestesc ca 2 lei de caciula erau prea putini pt. ce vroiati voi, ca ar trebui sa mai puneti ceva si sa ma trimiteti iar dupa tigari, ca de data asta va aduc 100%. Ce zici, ai mai pune botul?
    Altfel spus: Berceanu vine si ne cere bani de autostrada. Noi ne scobim in buzunare si strangem bani de 1cm de autostrada. In loc sa faca centimetrul respectiv, Berceanu isi face o vila de banii aia. Apoi vine si ne cere bani pt 100km de autostrada. Ii dam?

    00
  30. @Bogdan: pai inseamna ca esti de acord cu mine ca daca ungurii au 1,5%impozit pe proprietate ne permitem si noi 1% , nu?

    00
  31. Păi și de ce să plătesc un impozit mai mare dacă banii nu vor fi folosiți cum ar trebui?
    Iți dai singur cu tesla-n coaie…

    00
  32. NOU
    #36

    glumeam ieri cu un amic,are un Seat ( family car) la care plateste cam 220 euro/lunar asigurarea+taxe ( ce e drept,asigurare full) ,eu la Ford Ka doar vreo 64…
    taxele  pt casa sunt atat de mari incat am sa stau in chirie pana crap

    00
  33. problema e alta: „daca din astia 30% care i-am platit pana acum nu s-a facut nimic, ce garantie am eu ca se va schimba ceva daca dau 40-50%?”
     
     

    00
  34. Mulți oameni confundă statul cu o societate comercială. Statul ești chiar tu, de fapt, numai că ție ți-e lene. Ți-e lene să votezi, ți-e lene să iei atitudine, ți-e lene să pleci, ți-e lene să schimbi ceva, ți-e lene să păstrezi. Dar ai pretenții și te compari cu vesticul și crezi într-una că trebuie să îți poarte cineva de grijă.

    00
  35. add are dreptate. Si, daca tot vorbim procentual, aia din Vest si-au construit si perfectionat sistemul in asa fel incat, procentual, se fura mai putin. Poate in sume absolute o fi mai mult, stiu io?…

    00
  36. Nu inteleg de ce zici sa nu discutam procentual . Daca aveam salariul 2500 euro cat este in alte state m-ar fi durut la basca sa dau 20 % in loc de 16 % .
    Problema este alta , lucrand in comert iti pot spune ca au inceput sa se scumpeasca toate, toti se vaita de mai rau . Si mie mi se pare foarte mic impozitul pe case si masini, locuri de parcare si altele. Si daca ar fi dublu tot nu s-ar face nimic pentru ca astia nu stiu decat sa fure. Si Boc a fost atat de prost in cat a rupt tara in doua prin masurile lui de  cacat.

    00
  37. Sa stii ca chiar e vorba de cum se cheltuiesc banii. Am fost de curand pe la bunicii mei in Botosani si am vazut placute cu drumuri reparate prin fonduri PHARE in 2007(care au costat 2.500.000 euro) care acum aratau ca dupa razboi, era groapa langa groapa…. asa ceva nu se poate si faza si mai naspa e ca nu e doar unul ci sunt mai multe.
    Mi se pare normal sa te enervezi cand vezi ca banii tai se cheltuiesc aiurea….

    00
  38. Mda, imi pare rau sa citesc atatea raspunsuri dure la adresa oamenilor mai saraci care nu-si pot permite sa plateasca un impozit de x% la apartamentele pe care le detin.
    1. Impozitul de avere este o aberatie. Cie are bani cu adevarat isi va muta capitalul in strainatate. vezi Germania, Franta, Grecia, etc.
    2. dpmdv o societate este matura cand exista niste relatii de ajutor in cadrul ei. nu neaparat doar din partea statului ci si din partea unei societati solidare.
    3. cu impozitul pe case si terenuri in Germania sta cam asa:

    6,0 ‰ für Betriebe der Land- und Forstwirtschaft (agricultori)
    2,6 ‰ für Einfamilienhäuser für die ersten 38.346,89 Euro (75.000 DM) des Einheitswerts, 3,5 ‰ für Einfamilienhäuser für den Rest des Einheitswerts, (casele se impozeaza cu 2,6 ‰ pentru primii 38 mii de euro si 3,5 ‰ ptr. restul valorii)
    3,1 ‰ für Zweifamilienhäuser und (pentru case ptr. doua familii)
    3,5 ‰ für alle restlichen Grundstücke. (pentru rest)
    Sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Grundsteuer

    Deci nu vorbim de % ci de ‰! Daca statul si-ar face treaba si ar prinde toti evazorii fiscali cred ca ar fi destul bani pentru investitii decente.
    Exista o regula de economie al lui Arthur B. Laffer: de la un anumit procent de impozare a veniturilor in sus, scad veniturile din impozite ale statului.
    Expl.:
    1. 0% impozit = 0 venituri din impozit
    2. 30 % impozit = XX venituri din impozit
    3. 75% impozit = x venituri din impozit
    4. 100% impozit = 0 venituri din impozit
    Motiv: de la un anumit procent de impozit in sus nu mai merita sa muncesti. fara munca statul nu mai are ce sa impozeze. Sursa: semestrul 1 de economie cat si https://en.wikipedia.org/wiki/Laffer_curve
    salutari
    alex
     

    00
  39. @Shase9: bine ca n-am casa, dar,  daca o sa se puna impozitul acela… eu ma duc la unguri, nu-i inghit dar cred ca e mai bine la ei ;)
    @Darku: lasa-l ma in pace, fiecare face cum ii dicteaza mintea… de aia a iesit basescu presedinte (din nou)….
    El preferă să iși dea duhul pana pe la 22:00 ca sa AIBE statul mai multi bani….

    00
  40. Impozitul pe cladiri in Romania este de 2% pentru persoanele juridice.
    Pentru persoanele fizice, fiecare autoritate locala isi stabileste impozitele. In momentul de fata, in Bucuresti, zona fiscala 0, impozitul e 0,26% daca ai un singura proprietate si acesta are sub 150 mp.
    Problema nu este atat procentul ci evaluarea cladirii asupra careia se aplica impozitul: 806 RON/mp (Bucuresti). De exemplu, un apartament mediu de 60 mp este astfel evaluat la 12.000 eur la care se aplica cota de mai sus.

    00
  41. Vorbeam cu un primar dintr-o localitate mai mica si imi spunea: „Ba, tara asta nu merge pentru ca se fura mult rau”. Un exemplu recent e Oprescu care s-a gandit cum sa tapeteze pasajele din Bucuresti cu granit. Cu banii care ii cheltuie compet aiurea se putea contrui un pasaj nou.

    00
  42. @Darku: nu am spus că dacă ar fi iesit GIGEL presedinte ar fi fost mai bine… ci pur si simplu faptul ca nenea zoso prefera sa moara el de dragul statului.. cand pe stat il doare-n 11 metri.
     

    00
  43. @shase9: si salariile, comparativ cu ale noastre? Si banii care se duc la buget… si nu in Q7,X6,X5,A8,E500,SLR,SLS… etc?

    00
  44. si mie mi se pare impozitul pe proprietati prea mic, nu mi se pare normal sa platesti 100 de lei pe an impozit la un apartament si 50 de lei pt o dacie din ’78. Basca oricat ar fi impozitu la Q7, e prea putin :D

    00
  45. Comparatia cu Europa de Vest e foarte simplă. Ei plătesc impozite mari şi au mai mult.
     
    Ba nu. Procentual (daca despre procente e vorba) doar 4 state platesc impozite mai mari ca noi. Iar Suedia e deja dezavuata de coationali pe motiv de comunism-social (asa cum am auzit ca se zice la protectia sociala)
     
    Eu in schimb nu vad nimic pozitiv facut cu banii (aia putini) incasati deja. Aici doare. Incompetenta. De 20 de ani s-au rulat toti la putere si toti au dat chix!

    00
  46. Ca nu se face nimic cu banii din impozite e, intr-adevar, alta discutie. INSA ar trebui sa fie prima discutie. Adica, mai intai convinge-ma tu ca vei face treaba cu banii mei si abia apoi cere-mi bani mai multi.

    00
    • @boglous: asta e foarte usor. deschide orice site de campanie, vom face strazi, autostrazi, apartamente, şosea pana la luna. te conving promisiunile alea?

  47. Peste tot exista un raport intre banii pe care ti-i ia statul si ce iti da inapoi in schimbul lor. Cu cat primesti mai mult inapoi cu atat esti dispus sa dai mai mult. Insa, cum la noi, nu prea primim nimic inapoi, normal ca tot romanul se gandeste in primul rand cum sa fure statul. Ceva imi spune ca, de exemplu, daca am avea drumuri ca in vest, 90 % din romani ar fi dispusi sa plateasca o rivigneta de doua ori mai scumpa ( nu peste zi, ci in 2-3 ani ). Restul de 10 % , bineinteles, nu o vor plati, dar de-astia sunt peste tot.

    00
  48. Nu exista nu se poate. Daca trebuie sa moara juma din bugetari de foame, dar dupa aia sa avem toti o viata buna, asa sa fie. Nu mi se pare normal sa platesc eu lenea lor.
    In al doilea rand, nu mi se pare normala ideea de greva: nu-ti mai place unde lucrezi, iti cauti in alta parte.

    00
  49. Nu am schimbat subiectul, mi-ai aratat impozitele lor si eu ti-am spus ca sunt normale tinand cont de salariile pe care le au.
     

    00
  50. @bogdan c. Tu n-ai nici un drept sa comentezi ca baiatul sefului are nush ce BMW nou. Banii din firma sunt ai patronului, nu ai tai, chiar daca lucrezi acolo. E ca si cum ai lucra ca menajera si ai face curat intr-un apartament, iar la vanzarea apartamentului ai avea pretentii sa primesti si tu o parte din bani. Fals! NU e proprietatea ta.
    @zoso De acord, dar nu se poate face nimic cu vorba buna. Autoritatile trebuie sa se implice puternic in starpirea evaziunii fiscale.

    00
  51. NOU
    #56

    As fi deacord cu bani mai multi dati pe impozite daca guvernul ar fi capabil sa gestioneze banii pe care ii are. Oare daca le dam bani mai multi se vor vedea rezultate ? Simpla impresie ca cineva „vegheaza” pentru noi si creditarea cu incredere oarba a celor care cheltuiesc banii nu vor rezolva problemele. Ne trebuie alta clasa politica inainte de a discuta de bani.
    In alta ordine de idei, ca platesti o rovinieta sau platesti 2,3,4 roviniete, daca banii aia nu se duc in infrastructura si ajung in buzunarul unor baieti destepti, e ca si cum ne-am strange cativa sa facem o cheta si-i dam primului venit de pe strada, si sa ramanem dupa asta cu un zambet tamp ca am facut ceva si ca vom avea drumuri.
    Consider ca singurul mod in care s-ar schimba ceva ar fi raspunderea penala a oamenilor politici privind cheltuirea banului public.
    Ce a impiedicat statul sa investeasca in drumuri cand „duduia economia” ? Rovinieta era prea mica ? Sau erau multe borduri de pus ?

    00
  52. Dar ti se pare normal sa se risipeasca banii din buget in halul in care se risipesc? Ti se pare normal sa platim costul unei autostrazi de proasta calitate de 3-4 ori mai scump? Unde se duce diferenta de 20-30mil euro pe km? nu cumva in o vezi in parcarea de la REX Mamaia? Sau zilnic prin Dorobanti si  Bamboo?  Inainte de a-mi cere sa fiu eu corect si sa nu fac evaziune, convinge-ma ca faci ceva cu banii multi pe care eu  ii dau. Cu banii pe care i-au platit parintii mei in ultimii 20 de ani nu vad sa se fi facut ceva. In schimb vad sute de imbogatiti peste noapte din contracte avantajoase pentru ei si paguboase pentru stat. Nu mai merge asa, am platit mult timp pe promisiuni, acum inainte de a-mi cere sa platesc din nou arata-mi ceva concret inainte.

    00
  53. 10 euroi e mai bine?:)

    00
  54. Impozitul pe teren/casa/auto merge la Bugetul Local. De aici e responsabilitatea Consiliului Local si a Primarului sa-i cheltuie pe panselute/bancute, studii de pre, fezabilitate, oportunitate pt proiecte niciodata transpuse in realitate. (Limitele de impozitare sunt stabilite prin Codul Fiscal).
    Sume uriase din fiecare buget local merg pe curatenie stradala, reparatii strazi, inlocuit borduri, „zilele orasului”, „sarbatoarea corcodusului” etc.
    Impozitul pe profit si TVA merg la Bugetul de Stat, de unde s-ar duce catre autostrazi si diguri daca nu s-ar deturna pe vuitoane sau subventii sau costume de scafandru la CFR.

    00
  55. Si inca ceva, cum draq as putea sa fiu corect cand vad la Udrea genti Hermes de 5-6000 bucata? Sau e mare femeie de afaceri, are firme care produc si vand in economia reala, sunt profitabile si de acolo bani pt a trai in lux? Daca ar avea putina decenta sa nu apara in fata pulimii frustrate si sarace atat de opulent poate ca m-as mai lasa prostit putin. Si asta e doar un exemplu, ca ea sunt foarte multi. Nu imi zi mie sa strang cureaua si sa fac sacrificii pt binele tarii, prima data sa te vad pe tine.

    00
  56. In Romania treaba e simpla: statul stie doar sa ia bani (de ex trebuie sa dai TVA imediat ce ai taiat factura; lasa ca nu ai incasat-o, mai vedem noi cand ti-o recuperezi…), taxe si impozite la buget (apropo, mai tine minte cineva faimoasele panouri cu… „Aici sunt banii dumneavoastra” puse la marginea drumurilor pline de gropi?) De ce le trebuie acest buget? Pai sa faca achizitii de diverse chestii, bineinteles cu licitatii, cu oferte etc. Bineinteles, castiga cine trebuie, ca sa se dea comisioanele cui trebuie (ca na, trebuie vile, masini etc.)
    Asta pe de-o parte.
    Pe de alta, e clar ca un impozit de 50 de € pe un apartament care valoreaza 50.000 € poate ca nu e suficient. Dar oare chiar valoreaza atat?
    Si ca veni vorba de vest: da aici oamenii isi platesc taxele si impozitele, intr-adevar. Dar apoi, depinde de la tara la tara. De ex. intr-o tara cu o protectie sociala ridicata, gen Franta, unde la un moment dat au activat guverne socialiste, au deschis baierele pungii nitel cam tare, si asigurarea de sanatate de state este de vreo cativa ani o gaura neagra cu un deficit enorm. Deci iata ca si cu taxele si impozitele platite, tot nu sunt bani…

    00
  57. @Vlad panourile alea cu „aici sunt banii dumneavoastra” ar trabui sa le puna la parcarea de la Rex vara

    00
  58. …ca si cand cineva ne-ar intreba daca VREM sa platim impozite marite…ia sa vedem dupa discutia cu FMI, o sa iasa vreun nene sa ne ceara parerea? Din experienta stim ca nu transpira nici macar ce intelegeri semneaza.

    00
  59. Se pare ca ne ducem dracu si mai mult :). Intrebarea este: Ce facem sa impiedica asta ?

    00
  60. Dar se poate ca platind aproximativ 30 % retineri din salariu, ca angajat si inca vreo 28% din partea angajatorului sa nu primesc aproape nimic in schimb ? Dar se poate sa mai platesc si rovigneta si taxa auto in benzina si sa n-am drumuri ? Dar se poate sa dau o groaza de bani la sanatate si sa fiu nevoit sa apelez la clinici particulare daca vreau sa fiu tratat decent ? Si daca stau cu chirie si nu platesc impozit pe o casa ar trebui sa nu mai ies cu masina pe strada si sa nu ma imbolnavesc, nu ?
    Daca toti banii astia pe care ii dau la stat nu sunt suficienti pentru domnii ministri pentru a face ceva civilizat din tara asta, atunci sa mi-i lase mie, ca ma descurc eu sa-mi platesc si spitalele si scolile pentru copiii mei si pensiile alor mei.
    Cateodata omul trebuie sa mai si recunoasca ca aia in care si-a pus incredere sunt idioti, nu sa mearga pana in panzele albe cu argumente in sustinerea lor.
    Cand toate firmele particulare si-au facut bugetele in perioada de criza bazandu-se pe reducerea cheltuielilor, nu poti sustine pana in panzele albe ca bugetul statului ar trebui construit pe principiul cresterii veniturilor din cauza ca suntem incompententi in a tine sub control cheltuielile.

    00
  61. In Cipru taxa pentru un mercedes este de 80 euro pe an , benzina 90 centi pe litru…si au 400 km de autostrada , iar soselele sunt impecabile…
    la 790000 de locuitori!!!

    00
  62. Impozitele pe propietate ar trebui marite in primul rand pentru a debloca piata imobiliara. Astfel s-ar taia elanul celor care mai bine nu vand decat sa scada din pret ca „oricum nu cere de mancare”. E singurul mod prin care ar putea interveni statul in deblocarea pietei.
    Iar pentru cei saraci exista masuri de protectie sociala. Oricum asa poate isi vor da seama si ei de absurditatea imobiliarelor romanesti – n-au 500 E/an sa de pe impozit, in schimb nu se intreaba de unde ar avea cumparatorii 5000E/an sa plateasca rata.

    00
  63. Atata timp cat e evident ca nu se face nimic „pentru tara” cu banii aia, nu vad ce relevanta au procentele…

    00
  64. Problema nu sta in Romania in cuantumul taxelor, ci in repartitia lor. Peste 50% din romani nu platesc niciun fel de taxe, pentru ca ori duc o viata de subzistenta, ori sunt complet in afara economiei legale. Aici e de fapt problema. Daca statul ar sti cum sa isi reduca cheltuielile aberante, largind in acelasi timp baza de impozitare, lucrurile ar sta mai bine.
    Unrelated: ai aparut in ultimul numar din Esquire, la final, intr-un schimb de twitturi fictional. Funneh! :D

    00
  65. Daca ar creste impozitele la modul in care se discuta, ma gandesc oare cum vom sta atunci la capitolul infractionalitate, caci, nu-i asa, romanul se va descurca in continuare :)

    00
  66. Hai sa-ti zic o chestie simpla de tot despre impozite si taxe (mai mici sau mai mari). Daca un angajat primeste salariu NET 600 de oiro, angajatorul plateste in total angajatului + statului 1100 oiro.

    00
  67. Ganditul doar in procente este gresit. Daca in Anglia la sf. de luna raman in bugetul unei familii 20% bani pentru distractie (din care poti sa ceri sa mai dea un + 5% la impozite), in Romania la sf. de luna oricum marea masa a poplatiei ajunge la 0 deci nu ai de unde sa ceri mai mult.

    00
  68. Eu raman la parerea mea: aici nu va fi niciodata nimic bun cat timp „evaziune fiscala” is our middle name. Cred SINCER ca in jur de 80% din societatile comerciale romanesti fura statul, dupa care striga ca sunt furati de stat. Toti „patronii” romani fura, mint, jongleaza cu banii, platesc taxele doar la a 17-a somatie, tin oamenii cu salarii false in cartea de munca…si asa mai departe. Cat timp n-o sa avem reflexul de a contribui corect la bunul mers al lucrurilor(inclusiv prin taxe/impozite), vom sta mereu in balegarul asta numit Romania.
    Avem nevoie de un I.R.S. american, de care sa se teama orice Mitica, patron peste 15 muncitori.
    Dar, evident, nu vom avea niciodata un Fisc care sa taie si sa spanzure. Oamenii se angajeaza in Garda Financiara ca sa se imbogateasca. E simplu. :-(
    Mi-e sila.

    00
  69. @Black Photographer – Esti romanul tipic. Fii mandru. Din cauza celor care gandesc ca tine suntem in jegul asta balcanic. Sper sa ai maxim 20 de ani. Daca ai mai multi, e trist. :-(

    00
  70. se pot face multe lucruri si cu banii de acum. doar bunavointa sa fie.
    sa ceri bani mai multi bani dupa ce dai dovada ca nu esti in stare sa-i folosesti nici pe cei existenti e ipocrizie.

    00
  71. @Zoso: De mult nu ma mai conving promisiunile. Ba din contra. Ce vreau eu e sa vad ca fac ceva cu banii pe care ii au (asa putini cum sunt) si pe urma da, marim cota.

    00
  72. NOU
    #77

    Toata discutia asta despre taxe si impozite in presa romana, care parca a luat foc, citindu-se unii pe altii, poate fi rezumata de ceea ce a spus, cu nezdruncinata convingere, de un pensionar din Iasi, la Realitatea TV, in direct si la o ora de virf: „Pai bine, domne, sa puna apometre la toate fintinile, cum au spus la radio?” Si dai si discuta!

    00
  73. Esti intr-o grava eroare tinere! Romania deja are fiscalitate mult prea mare, iar ce salarii au in vest conteaza foarte mult. De fapt nu neaparat ce salarii au cat puterea de cumparare! Daca din 200 euro imi iei 50 nu e tot una ca si cum mi-ai lua din 2000 de euro 500 cand diferenta de preturi nu-i chiar asa mare!
     

    00
  74. Cineva zicea ca si la noi constructiile de infrastructura costa la fel de mult ca in vest. L-as contrazice, la noi totul costa mult mai mult. Autostrazile, pasajele din Bucuresti, soselele de centura, Catedrala Mantuirii Neamului, Stadionul Lia Manoliu, alte lucrari finantate de banul public, toate astea costa in Romania mult mai mult decat ar costa in alte tari. Ungurii au construit cel mai mare aquaparc din Europa de SudEst la Szeged cu circa 35 de milioane de euro. Stadionul Lia Manoliu se estimeaza ca ar costa 150 de milioane, sa nu mai vorbesc de Catedrala de 400 de milioane. Iar preturile astea sunt doar estimate, in realitate vor fi si mai mari. De ce oare? De ce Bechtel poate construi in Croatia autostrada mai ieftin decat in Romania? Cred ca stiti cu totii de ce.
    Si in conditiile astea cat de naiva trebuie sa fiu ca sa cred ca daca statul ar avea mai multi bani din impozite i-ar folosi cu succes la sosele si spitale? Soselele si spitalele, stadioanele, pasajele, catedralele, etc ar deveni proportional mai scumpe si bani tot n-ar fi.

    00
  75. NOU
    #80

    OFF:
    Care ar fi problema voastră cu ce maşini se laudă în parcarea hotelului Rex, Bamboo sau prin cartierul Dorobanţi şi multe alte exemple ? Cumva sunt deţinute de politicieni ? Degeaba vă băgaţi unghia în gât ce maşini au ăia, măcar au făcut ceva, n-au fost ignoranţi şi impasibili ca şi voi, marea majoritate a lor au afaceri private şi fără nici o legătură cu statul. Chiar cunosc câţiva dintr’aceştia.
    Singurii pe care trebuie să îi gâtuiţi sunt pe cei din clasa politică, ei fac toate greşelile şi plus că noi facem greşeala de a alege asemenea persoane. În loc să dăm la o parte pe cei din vechea gardă de dinainte de ’89, stăm să îi ridicăm pe tronuri de aur la un loc de cinste cu toţi suedejii, hoţi şi unguri gen Marko Bela în loc să ne uităm la tineret gen Ponta chiar dacă este prost gen Geoană dar ar face ceva. Nu bag mana în foc dar am văzut unele chestii aplicate de el când era în TSD şi au mers strună.
    Vorba @Andei, ce te freacă pe tine @bogdan.c ce maşină are băiatul şefului ? Ăla este la privat, face ce vrea muşchiul lui cu banii din firmă, tu eşti doar un angajat al firmei mai bine zis argat, dacă vrei să furi, angajează-te la stat.
    ON:
    Până la urmă îşi vor da în petic, deja se strânge laţul de gâtul lor, nu mai durează mult. Prea multe greşeli şi persoane cu nume grele arestate în ultima vreme, semn că ceva se deteriorează în sistem.
    50 de euro taxă pe impozit la un apartament de 50.000 este foarte puţin. (exemplu.)
    Nu mă interesează de cei săraci, să se mute la ţară, să are, să prăşească sau să se mute cu chirie etc.
    Ce căutaţi în Bucureşti dacă nu aveţi bani ? Aţi venit să mai sugeţi un pic ? Cine ştie, poa’ dă norocu’ peste voi!

    00
  76. @FOtografu negru:
    Dap, oamenii s-au descurcat, ei au afacerile lor private: Becali, Casuneanu (si el si fi-su), Iri, Videanu, Berceanu, Nastase, Basescu (fratele), Cocos, Prigoana (si el si fi-su). NU au absolut nicio legatura cu statul! Sa ne fie clar, da?

    00
  77. Prietene fotograf, de ce te faci ca nu stii ca o gramada de privati isi fac avere din licitatii false, din parteneriate cu politicieni si din banul public?
    Oamenii care fac bani multi din munca lor nu prea freaca duda la  Bamboo si pe Dorobanti. Acolo se duc copii de politicieni si parveniti & vedetutzele autohtone.

    00
  78. ” Degeaba vă băgaţi unghia în gât ce maşini au ăia, măcar au făcut ceva
    Mda, au furat.

    00
  79. Cine spune ca multi romani nu platesc taxe nu stie ce vorbeste:
     
    1. orice lucru cumperi in romania platesti TVA, deci din start toti romanii platesc cel putin 19% taxe.
    2. accize la benzina, tigari, bauturi, etc.;
    3. taxa de drum, taxa de inmatriculare pt aia cu masini;
    4. taxe vamale la produsele de import (majoritatea produselor de pe piata sunt din import, din afara UE).
    5. taxa radio-tv pt toti cei care au curent electric;
    6. impozit pe proprietate pt cei ce au case sau masini;

    Asa ca si cel mai al draq evazionist tot plateste o caruta de taxe la stat.

    00
  80. In Romania se consuma aproximativ 7 milioane de tone de benzina + motorina. In bani inseamna vreo 8 miliarde de Euro, cum jumatate din bani sunt accize si se intorc la stat, inseamna ca statul incaseaza vreo 4 miliarde de euro pe an, bani de care isi bate joc.
    4 miliarde insemna 1800 de km/an de autostrada, daca autostrada s-ar face in Bulgaria, sau doar 150 de km la preturi de Romania.
    In ultimii 10 ani statul a incasat zeci de miliarde de euro de la romani, numai din accize, si nu a reusit nici macar 200 Km de autostrada sa faca.

    00
  81. @Black Photographer: Ar trebui sa-ti facem statuie si apoi s-o aruncam in rahat.

    00
  82. NOU
    #87

    OFF:
    @Dorian
    Nu-i aşa că îţi surâde actuala guvernare şi mai ales ce fel de oameni se perindă în jurul lor ? Fii fericit în continuare …
    Eu am scris prin argumente ceea ce se întâmplă, marea majoritate a românilor îi doare grija de ce are unu’ şi ce nu are altul.
    Oamenii aceia măcar s-au descurcat, n-au stat să pape de la stat (mai bine zis din buzunarul nostru.) şi să se plângă că nu are condiţii.
    Dar este trist că sunt românul tipic şi mândru.
    Şi mai trist este că am 22 de ani, foarte trist!
    Ba chiar mai mult, sper să locuieşti în Germania şi să ne scrii dintr-o cutie cu patru pereţi.
    Sănătate.

    00
  83. eu nu sunt de acord ca un suedej dintr-o satra sa moara de apendcita pentru ca nu are bani de operatie. tu poti sa traiesti cu asta?

    00
  84. Deci Zozolache in sauna in austria in iarna la ski am stat cu un nene din Suedia care era profesor universitar si facea conferinte despte TAXE (presupun ca stie nitel mai bine cum sta treaba)….dupa o discutie laborioasa a zis ca in Romania ( a comparat tara nostra cu Brazilia…cred ca din cuza lui Mazare) a spus ca dejaaba taxe mari ca tot la dracu se duc…vezi Berceanu …autostrada…
    Acum sterge mesaju..

    00
  85. Ai idee cat e spaga ptr. de ex reabilitarea maternitatii unde poate o sa nasca cineva din familia ta???? (pret lucrare 9 mil eu din TAXEEEEE)
    Asta chiar sterge ca e real…

    00
  86. NOU
    #91

    OFF:
    @vlad
    Aici am greşit că nu am menţionat persoanele de care scriam.
    Nu m-am referit la javrele alea dar excepţii sunt Becali şi Mazăre, ăştia cât au furat măcar au şi dat pe măsură mai ales Mazăre, ce a făcut prin judeţul Constanţa nu se vede în România.
    Eu mă refeream la oameni de genul patronului de la Unisol Dan care aduce din Japonia aparate auditive la preţuri destul de mici etc.
    Primul şi ultimul exemplu a fost ăsta, mai departe nu mai scriu căci nu vreau să fac reclamă.
    Îmi pare sincer rău că m-am băgat în discuţiile celor „mari” care admonestează fiecare persoană în parte care nu au aceeaşi gândire ca şi cei „mari”.
    În rest vă doresc sănătate.
    Mai învăţaţi să citiţi un comentariu cap coadă şi să înţelegeţi mesajul, nu toţi proştii ca şi mine gândesc occidental ca şi voi, noi gândim româneşte.
     
    @rux
    Aici ai dreptate dar nu mă refeream la genul ăsta de oameni, mă refer la oameni normali cu educaţie, bun-simţ etc.

    00
  87. NOU
    #92

    Noi vorbim de cum ar fii bine , si altii mor de ras de noi de foame.
    Sa fim seriosi , nu se va schimba nimic, poate peste 10 ani sa inceapa sa se schimbe ceva, si pana atunci , tot sa murim de foame.
    Sa fim serios pe ei nu ii intereseaza decat banii nostri!
    Si poate mai incolo sa ii intereseze sa ne coordoneze cum vor ei , si eventual sa ne bagam cipuri in mana ca altfel nu mai avem mancare si apa … dar asta e alta poveste… Dar tot acolo se ajunge.

    00
  88. NOU
    #93

    @ktx
    Mulţumesc. Sunt măgulit de complimentul tău.

    00
  89. @zoso:
    „…Ei plătesc impozite mari şi au mai mult. Nu, nu e relevant ce salarii au ei, vorbim procentual aici…”
    Ei… nu-i chiar așa.
    Procentual… da, 10% dintr-o mie de euroi e o suta.
    Litrul de lapte însă… costă la fel.
    Litrul de benzină… costă la fel.
    Deci, dacă eu plătesc 1000 de euroi taxa… cam tot atăta mă costă țigările, votca, benzina… ca și pe tine… la 1000 de euro venit, cu 10% taxe.
    Tu ramai cu 900, eu cu 9 mii.
    Eu pot sa-mi iau masină, lapte, benzina, țigări și să plătesc o pițipoancă săptămânal… nuș’ cum tre descurci tu din 9 sute.
    :))
    Deci…?

    00
  90. @sin: la fel gandesti si cand vezi un bolnav de leucemie care nu mai stie cum sa stranga mii de euro pentru operatie? daca esti cu palma-n cur, esti Untermensch, deci tre sa mori, preferabil in chinuri? fii tu smecher si bogat si opereaza-te de apendicita intr-un salon de platina, pe bani grei, da lasa-i dracu si pe saraci sa se opereze intr-un spital comunist, pe gratis.

    00
  91. Stii care e faza? sunt toti corupti. Am 24 de ani. Pana la 30 as lucra pe gratis, numai sa vad tara asta ridicata. Dar la cum se misca treburile probabil voi pleca in Vest. Nu as plati un leu pt actuala guvernare si nu as fi platrit nici atat pt o eventuala guvernare PSD. Muie la toti. Sa vina unii care vor sa schimbe ceva, care vor sa ne scoata din cacat… Nu sunt de acord sa imi ia atatia bani din salariu, pt sanatate si biserici. Sa imi ia pt investitii in invatamant, cu conditia sa dea afara 80 % dintre ei, sa se scoata invatamantul universitar la buget. Prea multi ingineri slab pregatiti au iesit din facultate(inclusiv eu). Romania = tara de cacat!

    00
  92. @martipan: Esti suedej si ti-e frica ca n-o sa fii operat ? Mai da-i in mortii lor de suedeji, ca nu produc nimic, sa moara, ce mare paguba ?

    00
  93. / & sin: la venitul minim garantat se plateste impozit? Se platesc asigurari? Ala saracu’ isi face cele X zile de munca la dat cu matura ca sa ia venitul minim? Daca raspunsul la toate alea trei e da, atunci merita sa se opereze.
    Beleaua e alta, statul e un jucator favorizat in domeniul asigurarilor de sanatate. Ar trebui eliminata contributia obligatorie si liberalizata piata asigurarilor de sanatate. Fara concurenta, nu o sa ai niciodata preturi mai mici, nici servicii mai bune. Sa ramana contributia cat e acu’, X%, da’ sa poti sa iti alegi unde o platesti – atunci sa-i vezi cum s-ar inghesui sa se poarte ca lumea cu tine, ca ai deveni client din pacient…
    Inainte sa sariti cu gura, ia ganditi-va cum ar fi fost sa fie ADAS singura firma de asigurari intr-o societate capitalista. Ar fi marfa sa platesti 1000 euro pe an RCA sau sa fii nevoit sa renunti la masina, nu? Ca sa nu mai zic ca masina e un lux la care poti sa renunti, pe cand la sanatate nu prea…

    00
  94. zoso, pe ce lume traiesti ma baiatule!? cum poti sa zici ca vesticii platesc impozite mai mari!? NOI PLATIM CELE MAI MULTE SI MAI MARI IMPOZITE DIN EUROPA!
    mai citeste si tu, intereseaza-te, maturizeaza-te.

    00
  95. @Black.prealung:
    Cand ajungi sa ai bani sa o arzi Bamboo si Rex, cel mai probabil esti parte din problema. Ca nu esti politician, fiu de politician sau acolit al statului nu are nici o legatura. Daca ai fentat 5 ani statul la impozite, ca ti l-ai gasit tu pe mesteru’ care sa te ajute, cu spaga aferenta, esti la fel de vinovat.
    Una din problemele principale legate de tara asta si poplatia ei o reprezinta necesitatea romanului de a avea peste ce poate sa aiba, legal sau nu. Vezi frigidere cumparate pe credit si Mertzane cumparate pe bani de platit taxe. Toata lumea se „descurca” in tara asta.
    Mai mult decat atat, daca ai aparut tu, mandru posesor de prieteni la Rex & Bamboo sa imi explici ca e cazul sa ma mut din Bucuresti la tara, ca nu am bani de fata ta … wrong, very wrong.
     
    @martipan:
    Sa pastram o limita a bunului simt si sa nu punem suedejii in aceeasi oala cu contribuabilii. Daca tu nu ai contribuit cu nimic la asigurari sociale & friends, meriti sa pui banul jos sa te operezi. Se intampla in multe societati mult mai civilizate. De acord cu tine ca omul ala bolnav de leucemie ar trebui sa primeasca ajutorul cuvenit, dar in situatia in care, la un moment dat a fost contribuabil, nu parazit.
    Nu ma intelege gresit, merita respectul cuvenit unei fiinte umane daca munceste, are un domiciliu stabil, are un cazier curat si asa mai departe. Problema mea nu se limiteaza la suedeji ci are legatura cu tot ceea ce inseamna oamenii care, nefacand nimic, asteapta sa le cada din cer.

    00
  96. NOU
    #101

    Eu și dacă aș fi elvețian din ăla de trăiește în Elveția, m-aș gândi cum să fentez statu’, să îi dau mai puțin. :)

    00
  97. NOU
    #102

    zoso a scris pe 6 Mai 2010, 10:58 am
    @Darku:
    1. da, traiesc bine.
    2. da, in 2008 am platit o târlă de bani pentru activitatile desfasurate pe blog.
    3. imi mai iau un serviciu.”

    Bai zoso,da-o dracu de treaba,ca faci lumea sa rada,cu toate ca te stie de om serios!Sa-mi dai si mie secretul cu traitul bine,ca eu l-am cautat vreme de cativa ani si nu l-am gasit!!!!Faza cu al treilea serviciu,o aplic eu din 2001,fara rezultate remarcabile!Asa ca dear zoso,taie lemnele mai scurte,ca sa poata incapea in soba!Sper ca intelegi ce vreau sa-ti spun!P.S.Printre multele „calificari” pe care le am in domeniile de tinichigiu si ospatar,din pacate sunt si profesor universitar(pe bune!)!

    00
  98. Toata chestia asta ar putea fi rezolvata foarte repede prin implicarea ISC-ului care sa faca o evaluare periodica a constructiilor si asa se vor rezolva multe probleme. In momentul in care un apartament de 2 camere – 56mp la „BOBOCICA” va fi evaluat de catre ISC la 20.000 Euro din cauza vechimi, uzurii etc, nici o banca nu va mai accepta sa dea credite de 60-70.000 pentru 30 de ani.
    1% din valoarea proprietatii este mai mult decat decent….

    00
  99. @marțipan: Bre… n-ai cu cine… să discuți; în plus, e alt subiect.
    @Mihai: Io zic să candidezi TU la prezidențiale… cu săpăliga-n mână; o să fiu fix în spatele tău… cu un târnăcop.

    00
  100. @ zoso e normal ca banii din impozite sa se fure ca in codru de fiecare guvern?
    e normal sa cotizezi 30 de ani la stat pentru ca apoi sa primesti o pensie de sub 900 de RON?
    e normal ca intr-o tara sa ai un climat economic de tot rahatul in care sunt inventate tot felul de impozite sau mariri de taxe care pun pe fuga pe oricine vrea sa investeasca aici?

    Daca crezi ca da atunci voteaza in continuare portocalii… sau pe aia rosii, ca sunt tot aacelasi lucru ;)

    00
  101. Daca tu reusesti sa ii convingi pe oamenii astia ca tot ce le-au spus parintii si prietenii e gresit si ca de fapt impozitele chiar trebuie platite, munca trebuie facuta cu sarg si tara asta nu iese din rahat daca nu punem toti mana – eu te votez la prezidentialele urmatoare :)

    00
  102. Numai oameni destepti si replici acide pe aici. Bine a zis badea (desi multi nu-l halesc).
    O gramada de prostovani care l-au votat pe basel de teama ca vor veni minerii cu iliescu la putere se vor zvarcoli de foame. Asta e singurul lucru bun….

    00
  103. Zoso: e interesanta problema, nu e noua, poate ai putea face ceva mai serios din asta (titlul cu ba tu, ba tu suna putin pueril… pardon de observatie… nu ca nu ar fi corect, dar problema e mai mare decat sugereaza titlul)

    Trebuie sa te gandesti o data la aspectul social al problemei – sunt oameni in Romania care au mostenit locuintele, cu o mentalitate antimercantila, si a caror locuinta are pretul dat de piata la sute de mii de euro. Cu greu vei putea convinge un astfel de om sa plateasca un impozit „mare”, cand poate traieste doar dintr-o pensie mizera care de-abia i-ar ajunge sa plateasca un impozit de care pomenesti. Acesta este un exemplu de aspect social.

    O alta idee este de incredere in sistem – de aici si ping-pongul sugerat de titlu; oamenii nu (mai) au incredere in sistem si atunci e foarte la indemana sa argumenteze exact cu ceea ce spui in articol.

    Sunt cateva comentarii mai sus care spun ca ar fi indicat sa existe un organism independent (ce usor suna, dar ce greu realizabil este…). Asa este in UK. Eu locuiesc in Londra de vreo 2 ani. In chirie (momentam, poate imi iau o ipoteca si devin „proprietar”…). Apartamentul are 3 sau 4 preturi: pretul dat de primarie => impozitul pe casa (este URIAS fata de Romania), pretul dat matematic de chiria lunara, pretul pe care il va oferi banca in momentul ipotecii si pretul pietei (adica, acel pret dat de un apartament pus la vanzare in acelasi bloc, sa zicem, un apartament similar sau de vreun agent care imi va bate la usa intreband daca vreau sa vand – ma confunda cu proprietarul :D).
    Pretul primariei este stabilit independent. Are la baza un algoritm vechi de zeci de ani, este indexat anual, intra in calcul suprafata si amplasarea locuintei in Londra (acces la parcuri, terenul aferent blocului etc.).

    Taxa pe care o platesc acopera foarte multe lucruri: parcul din fata blocului este curatat zilnic, imprejurimile blocului sunt curatate zilnic (si curate bine), totul in jur arata bine organizat si curat (nu impecabil, ca e greu, dar e curat). Nu sunt caini, pisici etc. Culmea, Londra e cam plina anii acestia de vulpi (am doua la bloc), protejate de lege – insa controlate ca numar. Veverite, nu mai zic, cata frunza si ghinda cuprinde.
    Ce as putea sa spun, cand simti lucrurile acestea, zi de zi, facute ca picatura chinezeasca, platesti impozitul fara sa intrebi nimic si fara sa strambi din nas. Pentru ca ai incredere ca a doua zi il vezi pe muncitor ca e la treaba la curata parcul si trotuarul.

    Dar e foarte mult de scris, eu am incercat sa prind ceea ce am crezut eu ca e relevant.

    Succes cu blogul, ai un stil foarte fain.

    00
  104. Culegem azi in Romania rezulatele a ceea ce am tot votat timp de de 20 de ani. Adica de 3 ori Iliescu si de 2 ori Basescu. Restul sunt detalii.

    00
  105. sunt satul de statul roman care isi bate joc de noi

    00
  106. acum apele s-au cam limpezit. nu vom avea taxe mai mari (catastrofale pentru mediul privat), nici disponibilizări (că n-au vrut sindicatele) ci „doar” reduceri de salarii și pensii. dar tot nu va fi bine, ca mai întotdeauna când are cineva ceva de pierdut. cât despre majorarea impozitelor pe proprietăți și pe mașini, cu toate că ar fi corectă, nu se va întâmpla – mai ales în contextul actual („gata, am strâns destul cureaua!”)

    00
  107. @emi:
    da, este normal sa cotizezi 30 de ani la pensii si sa primesti o pensie de rahat. si aici, in germania, cunosc oameni care au cotizat 35 de ani la casa de pensii, au platit bani multi si grei (da si in raportul %-ual) si primesc pensii de rahat. asta este situatia.
    eu platesc cu adevarat o avere la cotizatiile de pensie. o avere – ma doare capul doar cand ma gandesc la asta. primesc 1X pe an o scrisoare de la casa de pensii care-mi spune ca daca mai cotizez inca 30 de ani am sa primesc o pensie intre 1.600 si 1.800 de euroni pe luna. in 30 de ani! ia sa mai calculam si o inflatie de 3% pe an ptr. urmatorii 30 de ani. cum sta situatia? mai bine ca-n romania? de unde: in romania stii ca nu primesti nimic, aici ti se fac promisiuni si tot de foame ai sa mori cand iesi la pensie sau ajungi pe mana „hartz IV” (ajutorul social).
    Cel mai bine ar fi ca statele sa nu oblige cetatenii sa plateasca toate cotizatiile la casele de pensii ale statului ci sa-i oblige sa plateasca o parte din cotizatii la case de pensii private, asa cum este de expl. in polonia.

    00
  108. Zoso, esti in eroare. Indiferent cat de mare ar fi bugetul unui spital, serviciile din spital vor fi aceleasi. Azi are buget de 100 lei si din banii astia cumpara 100 seringi la pretul de 1 leu bucata, in conditiile in are din farmacie le iei cu 0,7 bani (cifrele sunt ca exemplu). Daca maine spitalul va avea un buget de 200 de lei, pun pariu cu tine ca tot 100 de seringi se vor cumpara de banii astia. Marea problema este reprezentata de smecherii-lipitori care capuseaza bugetele institutiilor publice iar seara ii vezi pe dorobanti si in bamboo

    00
  109. Vali, pornesti un pic gresit in discutie. Nu am spus ca nu platesc impozite. Am spus ca deja PLATESC ENORM pentru ce mi se ofera. Si nu o fac de 3 luni. O fac de niste ani buni deja. Am facut-o ca angajat si acum ca detinator de mic srl. Fara sa ma intrebe cineva, daca mai pot da bani intr-o economie pe sponci, mi s-a bagat pe gat un forfetar, pe care un business marunt, facut exclusiv pentru a nu sta cu laba intinsa la somaj, il suporta cam greu. Am facut-o si ape asta, am strans din dinti si am platit anul trecut impozite cat n-au altii salariu in Romania.
    Si, de cate ori am avut nevoie de a vedea cum Statul returneaza macar ceva din „favoruri”, am primit suturi in fund si cai verzi pe pereti. Am avut de 2 ori nevoie de servicii medicale si in ambele cazuri am fost „directionata” catre clinica privata, unde am platit ca prostul totul. Desi de 10 ani platesc cu sfintenie contributii. Cand am totusi nevoie de ceva pentru sanatate (din fericire FOARTE FOARTE RAR), ajung sa platesc personal consultatii si toate cele. Atunci este normal sa intreb si eu „dar de ce mama ei de treaba mai platesc la stat?” Nu mai platesc nimic. Pun bani deoparte si ma descurc cand e nevoie.
    La fel in orice alta situatie. Inainte sa plec din tara ma anunta contabila ca s-a decis ca microintreprinderile (forma pe care o avea si „firma” mea) sa treaca direct la sistemul de impozitare de 16% pe profit. Fara nicio discutie. Chestie la care intrai automat daca aveai o anumita cifra de afaceri, pe care o firma de dimensiunea celei pe care o am eu mai greu sa o atinga. Dupa cum precizam, am infiintat-o pentru a putea munci legal in domeniul meu si pentru a castiga un „salariu”. Sunt cu toate aberatiile de taxe la zi, deci nu m-am „evazionat”, asa cum fac altii.
    Cand ma intorc in tara ma asteapta achizitionarea unui „caiet” (ceva cu rezultate financiara, naiba stie) care costa „doar” 75 de lei. UN CAIET, ca nu e mai mult de atat. Si apoi incepe distractia cu noul sistem de impozitare. Si, tinand cont ca firma este pe servicii online, deci costurile mele de „rulaj” sunt minime, inseamna ca, in loc sa platesc 2-3% din ce intra (adica aproape profitul), platesc 16 la suta. Sau 20 la suta. Sau cat vor leprele astea.
    Asa ca voi considera in continuare ca, atat timp cat onor conducerea tarii isi permite inca tot felul de smenuri si susanele, BANI SUNT si ma doare sub coada de povestile lor. Si inca nu vad cum se folosesc banii aia in folosul comunitatii, dar, chiar si de aici, aud frecvent despre ce tunuri au mai dat baietii. Intai sa invete sa gestioneze niste bani si dupa aia sa ceara mai mult.
    Faza asta e ca si cand eu as lua de la magazinul tau ceva produse si tu nu ti-ai respecta clauzele contractuale ale garantiei. Faci asta de cateva ori, dupa care inca mormai ca eu sunt naspa ca nu mai vreau sa fac afaceri cu tine. Pai, vorba aia, „fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me”. Cam asa simt si eu ca unul dintre prostii care contribuie la buget. Bani dau in prostie, asta o stiu deja. Si in schimbul lor sunt invitata mereu sa ma descurc singura, de cate ori ar trebui sa gasesc din partea statului servicii macar decente.
    In loc de asta ma lovesc de nepasarea celor din administratii, ma insanatosesc in clinici private, nu am NICIO speranta de pensie, desi platesc de peste 10 ani tot ce trebuie ca angajat, ma lovesc de coruptie si nesimtire de fiecare data.
    Asa cum spuneam si in alt comentariu, cand in alte tari se platesc impozite, cetateanul vede si ce face statul pentru el. Coruptie este peste tot, nu au inventat-o smenarii nostri, dar, pe langa niste tunuri mai discrete, se mai face si ceva pentru tara.
    Vreti impozite mai mari pe apartamente? La ce pret sunt apartamentele alea? Ca nu am vandut in viata mea si stiu clar ca al meu nu valoreaza 80.000 de euro cat ar cere vreo firma de imobiliare, daca as dori sa cumpar ceva de genul. Vreti sa va scriu un roman si despre cum stie Primaria Timisoara sa foloseasca fondurile locale? Despre cum sponsorizam echipa locala cu 9 mil. euro pe 3-4 ani, desi nu suntem in stare sa consolidam un pod imputit? Sa consolidam, nu sa il facem de la zero. Sa discutam despre cum au ocupat suedejii toata zona centrala si cum edilii au inchis inca o data ochii?
    Sa povestim despre cum a platit consiliul judetean 30.000 de euro pentru o instalare de joomla, care dureaza 3 minute? Cum se fac licitatiile? Cum arata drumurile „noi”, pentru ca nu isi permit sa scuture firmele cliente, pentru ca probabil ar iesi mizerii la iveala? Despre cum se fac tot felul de smecherii in constructii si se scurg niste sume de ametesti? Si atunci concluzionam ca tot noi, idiotii care inca mai avem cetatenie romana si ne platim darile (culmea), nu platim dom’le destul.
    Deci din punctul meu de vedere, eu imi fac datoria de cetatean de ani buni. Momentan am primit urari de bine. Nu se pune problema de ‘intai tu!”. Se pune problema de „OK, eu am fost prima. Acum tu ce faci?”

  110. NOU
    #115

    domnul zoso, grija mare pe cine citezi sau critici atata timp cat nu cunosti starea financiara a persoanei. te asigur ca nu e vorba de 200 euro si nici de 2000 euro

    00
  111. Procentual vorbind.
    E ceva cand ti se ia 20 % din 10 lei …si altceva dintr-un leu .Pur si simplu nu e la fel.
    E jalnica daca incepeti sa judecati sistemul dupa modelul asta pur si simplu nu ai cum sa compari alte state cu Romania..Cu atat mai mult cu statele dezvoltate. Aratati cu degetul banii neimpozitati nu locuintele oamenilor,aratati spaga si salariile ridicol de mari pe care unii dintre noi le ridica de parca le apartin, aratati europarlamentarii care ne reprezinta in europa..si cei care ne reprezinta in toata lumea asta, aratati invatamantul conceput aiurea(lista continua amenintator de mult prentru roman)…apoi veniti si ne spuneti ce impozite treb sa platim.

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile