Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
25 comentarii
NOU
#1
looper
La benzinare aspirate de cilindree mica trebuie sa fii cretin sa faci asa ceva. Surplusul de putere este neglijabil.
00
NOU
#2
Silviu
@looper: Da, dar aspirantul la statusul de cocalar din spatele volanului se simte mai bine. Cred ca doarme ceva mai bine noaptea.
00
NOU
#3
Cristi
Eu ii vad ca pe niste entuziasti, am trecut si eu prin perioada asta la 20 de ani Cam la fel ca entuziastii din it, bani aruncati pe fereastra pt mofturi Trist era sa nu fie pusti, altfel e de inteles.
00
NOU
#4
roby
ii trebuie pentru momentul cand da drumul si la ac
00
NOU
#5
omu_negru84
mai eftin e s-o vanda sa-si ia una cu motor mai mare :)))
00
NOU
#6
Vaultboy
Se poate face, cum să nu: o aripioară de rechin, folie pe geamuri și tobă zgomotoasă. E suficient pentru a impresiona puștoaicele de paișpe ani
00
NOU
#7
Alex_
Ce sa mai doarmă. I se scoală și lui puma când știe ce bestie are în parcare!
00
NOU
#8
Mihai
La o Dacie 1300, se face ceva? =)))
00
NOU
#9
gogo
15 cai pe vremea lu’ bunicu costau o avere
00
NOU
#10
NIX
ai mai putin de 1.6 si vrei sa o tunezi? :))
am caruta cu un cal, ce sa-i mai pun ca n-am bani sa cumpar inca un cal? bici nou oare e bun? =))
00
NOU
#11
Colectionarul
Pentru Lastun se poate face ceva ?
00
NOU
#12
m3
Silviu, daca esti cretin macar nu mai urla in gura mare. Dobitocule care esti tu dobitoc părerist.
Daca ai cilindree mica si vrei putere esti cocalar nu?
Daca ai 1.4 tsi 140cp sau 160cp esti cocalar nu?
Daca vrei 10-15 cai in plus ca sa depasesti mai repede un tir esti cocalar nu?
Boule!
Nu toata lumea se pricepe la masini, nu s-a nascut nimeni invatat… si de cand e o rusine sa pui o intrebare? Sau, cum lipseste contextul, poate vroia un remap pentru reducerea consumului.
00
NOU
#15
Vaultboy
@M3: Am văzut pe mulți care și-au dorit 10-15 cai în plus doar ca să depășească mai repede tirurile. Acum, stau și se uită de sus de pe niște norișori pufoși
00
NOU
#16
super_fotbal
Se poate face cum sa nu, motor de F1 si ai putere de iti pleaca rotile…
00
NOU
#17
CRPL
Ce draguti sunt astia care merg si isi cumpara cea mai ieftina masina din targ/reprezentanta, dupa care incep sa planga ca au doar 50 de cai, si ca mor de cald vara in masina … dar macar au masina straina.
Serios vorbind, la motorizarea aia, mama resoftarii sa fie si tot nu cred ca poate scoate mai mult de 3 cp in plus (si asta cu dezavantajele urmate de resoftarea benzinarelor aspirate, gen autoaprindere si necesitatea folosirii benzinei cu cifra octanica mare).
00
NOU
#18
dabija
Desi nu sunt un impatimit al tuningului consider ca daca omul vrea 10 cp in plus si e gata sa plateasca pt ei atunci e fix treaba lui. Poate ca-i place omului agregatul si nu vrea o bestie ci vrea pe ala al lui dor un pic mai nervos. Consider ca la noi tuningul a fost foarte prost inteles datorita valului de dibaci in ale tuningului vizual de pe malurile dambovitei. Daca e facut cu pricepere si gust (vb de cel vizual) uneori poate sa arate misto.Repet nu ma pasioneaza tuningul si consider ca eleronul e o piesa ce se monteaza doar pt masinile de competitie iar stikerele doar pe masinile de la firma. Dar nu ma kak in gusturile nimanui. Prefer sa am masina echipata corespunzator , si cu restul de bani pun benzina si mai vad locuri. Asa ma distrez eu. Poate unora le place mai tare sa plece primi de la semafor. Fiecare cu masina lui , si cu nebuniile aferente.
@m3 departe de mine sa te corectez in vreun fel dar cand incepi o depasire (chiar si a unui turism) trebuie sa fi sigur ca ai timp sa o termini in siguranta. DAca te intrebi daca e timp sa nu mai bine nu mai depasi in momentul ala si asteapta un alt moment propice. Unele accidente au loc tocmai pt ca unele persoane au considerat ca au timp. E adevarat ca mai multi cai pot sa te salveze dar la fel de bine pot sa te si ingroape. Numai tu cel de la volan poti sa faci diferenta.Daca tu te simti mai in siguranta avand mai multi cai e foarte bine. Numai ca multa lume se concentreaza pe acceleratie si uita de franare. Uneori constructorul pastreaza o proportie intre cele 2. Si daca trece de un anumit prag al cailor putere foloseste un sistem de franare mai performant. Am observat ca multi baieti pasionati de tuning pun accentul doar pe acceleratie,suspensie si look. Poate ma insel io dar consider ca treaba asta trebuie facuta sub indrumarea unui profesionist si nu dupa ce a citit propietarul pe forumuri sau a auzit „la baieti”. E doar parerea mea. Cu tuning sau fara va doresc la toti sa va terminati toate depasirile la timp si in siguranta. DAca a sunat a la politia rutiera imi cer scuze
00
NOU
#19
Po
@andreius intr-adevar, nu toata lumea se pricepe la masini. Esti exemplul cel mai bun.
00
NOU
#20
ivanG
@Mihai
Da, la Dacia 1300 se rabota chiulasa, se schimba axul cu came, se lustruia si se croma galeria de admisie, se majorau jigloarele, se frezau capetele de piston si se punea o aprindere electronica. Si se scotea toba Daca aveai noroc puteai ajunge pe la 70-75 CP.
@Colectionarul
Pentru Lastun nu stiu dar stiu ca la Trabant era de ajuns sa bagi benzina de avion (sau neofalina+TEP) si sa-i scoti toba
00
NOU
#21
cristi d
Probabil spera sa obtina 105CP precum motorul acela de la Skoda, dar nu stii tu d-astea , cum nici el nu stie ca-i trebuie turbo.
00
NOU
#22
Ciocanul
E rau sa ai asa ceva, la 1.1 le place valea si mai putin dealul. E puturoasa rau…
00
NOU
#23
razorsbk
Probabil sunt dezamagiti de comportamentul motorului si cauta o gura de aer. Din pacate daca aveau un diesel scoateau un 15-30% la cp iar cresterea de cuplu se simtea si masina incepea sa traga de la turatii mai joase.
00
NOU
#24
avionaru
La unele japoneze cu motor <1.6 se scot maxim 10 CP in plus, DAR motorul capata valente de "diesel", ceea ce e foarte comod intr-un oras ca Bucuresti. Se mai poate scoate/modifica limitarea de turatie si alte cateva chestii care iti fac viata mai usoara in anumite situatii. Majoritatea insa se gandesc doar la CP.
La benzinare aspirate de cilindree mica trebuie sa fii cretin sa faci asa ceva. Surplusul de putere este neglijabil.
@looper: Da, dar aspirantul la statusul de cocalar din spatele volanului se simte mai bine. Cred ca doarme ceva mai bine noaptea.
Eu ii vad ca pe niste entuziasti, am trecut si eu prin perioada asta la 20 de ani Cam la fel ca entuziastii din it, bani aruncati pe fereastra pt mofturi Trist era sa nu fie pusti, altfel e de inteles.
ii trebuie pentru momentul cand da drumul si la ac
mai eftin e s-o vanda sa-si ia una cu motor mai mare :)))
Se poate face, cum să nu: o aripioară de rechin, folie pe geamuri și tobă zgomotoasă. E suficient pentru a impresiona puștoaicele de paișpe ani
Ce sa mai doarmă. I se scoală și lui puma când știe ce bestie are în parcare!
La o Dacie 1300, se face ceva? =)))
15 cai pe vremea lu’ bunicu costau o avere
ai mai putin de 1.6 si vrei sa o tunezi? :))
am caruta cu un cal, ce sa-i mai pun ca n-am bani sa cumpar inca un cal? bici nou oare e bun? =))
Pentru Lastun se poate face ceva ?
Silviu, daca esti cretin macar nu mai urla in gura mare. Dobitocule care esti tu dobitoc părerist.
Daca ai cilindree mica si vrei putere esti cocalar nu?
Daca ai 1.4 tsi 140cp sau 160cp esti cocalar nu?
Daca vrei 10-15 cai in plus ca sa depasesti mai repede un tir esti cocalar nu?
Boule!
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12 700Kw dintr-un 1.5
Nu toata lumea se pricepe la masini, nu s-a nascut nimeni invatat… si de cand e o rusine sa pui o intrebare? Sau, cum lipseste contextul, poate vroia un remap pentru reducerea consumului.
@M3: Am văzut pe mulți care și-au dorit 10-15 cai în plus doar ca să depășească mai repede tirurile. Acum, stau și se uită de sus de pe niște norișori pufoși
Se poate face cum sa nu, motor de F1 si ai putere de iti pleaca rotile…
Ce draguti sunt astia care merg si isi cumpara cea mai ieftina masina din targ/reprezentanta, dupa care incep sa planga ca au doar 50 de cai, si ca mor de cald vara in masina … dar macar au masina straina.
Serios vorbind, la motorizarea aia, mama resoftarii sa fie si tot nu cred ca poate scoate mai mult de 3 cp in plus (si asta cu dezavantajele urmate de resoftarea benzinarelor aspirate, gen autoaprindere si necesitatea folosirii benzinei cu cifra octanica mare).
Desi nu sunt un impatimit al tuningului consider ca daca omul vrea 10 cp in plus si e gata sa plateasca pt ei atunci e fix treaba lui. Poate ca-i place omului agregatul si nu vrea o bestie ci vrea pe ala al lui dor un pic mai nervos. Consider ca la noi tuningul a fost foarte prost inteles datorita valului de dibaci in ale tuningului vizual de pe malurile dambovitei. Daca e facut cu pricepere si gust (vb de cel vizual) uneori poate sa arate misto.Repet nu ma pasioneaza tuningul si consider ca eleronul e o piesa ce se monteaza doar pt masinile de competitie iar stikerele doar pe masinile de la firma. Dar nu ma kak in gusturile nimanui. Prefer sa am masina echipata corespunzator , si cu restul de bani pun benzina si mai vad locuri. Asa ma distrez eu. Poate unora le place mai tare sa plece primi de la semafor. Fiecare cu masina lui , si cu nebuniile aferente.
@m3 departe de mine sa te corectez in vreun fel dar cand incepi o depasire (chiar si a unui turism) trebuie sa fi sigur ca ai timp sa o termini in siguranta. DAca te intrebi daca e timp sa nu mai bine nu mai depasi in momentul ala si asteapta un alt moment propice. Unele accidente au loc tocmai pt ca unele persoane au considerat ca au timp. E adevarat ca mai multi cai pot sa te salveze dar la fel de bine pot sa te si ingroape. Numai tu cel de la volan poti sa faci diferenta.Daca tu te simti mai in siguranta avand mai multi cai e foarte bine. Numai ca multa lume se concentreaza pe acceleratie si uita de franare. Uneori constructorul pastreaza o proportie intre cele 2. Si daca trece de un anumit prag al cailor putere foloseste un sistem de franare mai performant. Am observat ca multi baieti pasionati de tuning pun accentul doar pe acceleratie,suspensie si look. Poate ma insel io dar consider ca treaba asta trebuie facuta sub indrumarea unui profesionist si nu dupa ce a citit propietarul pe forumuri sau a auzit „la baieti”. E doar parerea mea. Cu tuning sau fara va doresc la toti sa va terminati toate depasirile la timp si in siguranta. DAca a sunat a la politia rutiera imi cer scuze
@andreius intr-adevar, nu toata lumea se pricepe la masini. Esti exemplul cel mai bun.
@Mihai
Da, la Dacia 1300 se rabota chiulasa, se schimba axul cu came, se lustruia si se croma galeria de admisie, se majorau jigloarele, se frezau capetele de piston si se punea o aprindere electronica. Si se scotea toba Daca aveai noroc puteai ajunge pe la 70-75 CP.
@Colectionarul
Pentru Lastun nu stiu dar stiu ca la Trabant era de ajuns sa bagi benzina de avion (sau neofalina+TEP) si sa-i scoti toba
Probabil spera sa obtina 105CP precum motorul acela de la Skoda, dar nu stii tu d-astea , cum nici el nu stie ca-i trebuie turbo.
E rau sa ai asa ceva, la 1.1 le place valea si mai putin dealul. E puturoasa rau…
Probabil sunt dezamagiti de comportamentul motorului si cauta o gura de aer. Din pacate daca aveau un diesel scoateau un 15-30% la cp iar cresterea de cuplu se simtea si masina incepea sa traga de la turatii mai joase.
La unele japoneze cu motor <1.6 se scot maxim 10 CP in plus, DAR motorul capata valente de "diesel", ceea ce e foarte comod intr-un oras ca Bucuresti. Se mai poate scoate/modifica limitarea de turatie si alte cateva chestii care iti fac viata mai usoara in anumite situatii. Majoritatea insa se gandesc doar la CP.
Unde scrie ca e motorizare de 60CP ?