Din categoria “am toată informația lumii în buzunar, dar…”

Eram ieri în Decathlon ca să îmi iau niște pantaloni feșăn (ăia de golf, recomand). Pe lângă mine, un cetățean cu un pantof Salomon în mână, căuta un amploaiat. Aveți și ghete la astea? Păi, dacă nu sunt la raft nu, nu avem, zise amploaiatul, vrând probabil să continue cu “…nu le ținem ascunse ca să le vindem pe sub mână, ca pe vremuri”.

Dacă ai 400 lei să dai pe niște pantofi Salomon, se presupune că ai și ceva creier. Mă gândesc că te uiți pe un site oficial, sau pe niște magazine online, să vezi niște stocuri și prețuri. Mă gândesc. Eu așa aș face. Nu m-aș duce în magazin fără să știu cam ce caut și în ce zonă de preț.

Un pas și mai în spate. Nu știu cine lucrează la asta, dar nu prea are succes la a le explica oamenilor că pot folosi calculatorul din buzunar ca să acceseze informații din toate domeniile posibile. Nu zic de chestii complicate, gen plata cu telefonul sau comenzi pe net, ci din astea ușoare, un număr de telefon, o informație, o adresă, o măslină…

Ar merge o campanie de tipul “bă, cum găsești toate paginile de conspirații din lume, dar o tehnică să nu uiți să faci duș mai des nu”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

94 comentarii

  1. „Nu zic de chestii complicate, gen plata cu telefonul” – aici erai ironic?

    00
  2. E o vorba: sunt eu prost, da’ cand ma uit in jur, parca ma mai linistesc, pare ca n-as fi chiar asa grav :).

    00
    • Nu am scris ca sa ma „laud”, ci e doar o constatare. Chestia ca suntem inconjurati de oameni din ce in ce mai prosti, nu va fi prea buna pe termen lung.
      Da, te poti feri de ei, dar la un moment dat prostia lor ajunge sa te afecteze (luati ca un mic exemplu primarul Bucurestiului).

      00
    • Nu poti, multi sunt asimptomatici. Prostia e un virus parsiv care se ascunde in praf.

      00
    • #staysafe

      00
  3. Exagerezi. Nu toti cercetam amanuntit netul inainte de a pune o intrebare simpla cuiva care cu siguranta are raspunsul – unii poate se intereseaza in detaliu despre masini dar deloc despre haine si se duc sa-si ia adidasi cum cauta si rosiile in piata.

    00
    • ești bine.

    • ai dreptate, merlin. suntem in 2020, si tehnologia ie rau – omoara neuronu’.

      /s

      00
    • Intamplator eu chiar caut adidasi pe net, insa daca ar fi sa cumpar o bormasina noua as merge pe recomandarea consultantului Dedeman – atat ma mai intereseaza/ma pricep la subiect in momentul/varsta de fatza.

      Ideea generala a articolului este sanatoasa si aplicabila mai ales la stiri & verificarea surselor inainte de a crede ceva. Nu la adidasi as zice.

      00
    • @merlin: maybe you should. De multe ori e doar „let me google that for you”. Ok dacă e o întrebare complexă la care se vede că ai făcut un efort înainte, merge. Dar altfel de ce? Și să nu zici compasiune, umanitate, întrajutorare sau mai știu eu ce.

      00
    • sau unde e strada x. ai harta cu tine, tot timpul. a, nu stii sa te orientezi pe o harta? inveti.

      00
    • @A., vanzatorul ala este acolo ca sa ma ajute. Este platit ca sa imi raspunda la intrebari, tocmai pentru a nu fi nevoit eu sa fac un efort.
      Nu este compasiune, umanitate, intrajutorare, este pur si simplu meseria lui.
      Daca angajatii magazinului nu ma pot ajuta cu informatii despre produsele vandute si trebuie eu sa caut pe net, care mai este scopul magazinului? Haide sa le inchidem pe toate si sa comandam totul online.

      00
    • man, angajatul va vrea să îți vândă ce are. dacă tu nu știi că există ceva mai bun/ieftin/disponibil/potrivit pentru tine, cumperi ce îți dă el.

    • am inteles, eu sunt prost.

      faza petrecuta la flanco:
      gasesc pe site-ul lor un produs X, la 490 lei (redus de la 690 lei). cum aparea pe stoc la unul dintre magazinele lor din orasul meu, ma duc direct acolo sa’l cumpar. pretul la raft era 690 lei. ii arat unei angajate de’ale lor pretul de pe site, si primesc urmatorul raspuns: „a… acesta e pretul de producator… noi il vindem cu pretul de la raft”. vorbesc cu managerul de magazin, care imi confirma ca angajata e idioata, si cumpar produsul cu pretul de pe site.
      deci, da, eu sunt prost, ca m’am uitat pe net. trebuia doar sa merg in magazin si sa intreb angajatii.

      00
    • @lazy_cat, compari mere cu pere.
      Si in plus, tu ai facut acelasi lucru: ai intrebat un angajat/o angajata? Ca angajata nu era suficient de pregatita, este alta discutie.

      00
    • Ii dau dreptate lui Merlin înainte să caut pe net. Ce simplu e sa nu îți complici existența. Apropos, citesc acum doar sa mă relaxez, am cosit cu jucăria de FS55 toată dimineața, după ce am stropit niste bob sperând să mai salvez ceva. Hai cu un articol de grădinărit (mă gândesc la teme: pesticidele – overpriced? / probleme la sol/ scule strict necesare / cum tai gardul viu ) de ce nu avem niciun site serios de informații practice in Romania?)
      La vita e belea!

      00
    • … Andrei G, ai inteles tot.

      00
    • Nu vorbesc de întrebat angajatul (treaba ta dacă tu ai impresia că el e acolo să îți vândă ce vrei tu nu ce vrea el). Vorbesc de atitudinea asta de „ia să nu îmi complic eu existența și să i-o complic altuia că ăla sigur știe”. Am un exemplu din ăsta care nu știe să modifice zoom-ul în browser, nici măcar nu înțelege ce se întâmplă când devin „literele prea mici”. Dar nu încearcă să rezolve problema, vine direct la mine să întrebe, și nici nu ține minte. Câtă bunăvoință să am pentru așa ceva?

      00
    • @A., atitudine nu este de „ia să nu îmi complic eu existența și să i-o complic altuia că ăla sigur știe”.
      Este de fapt asa: „ia să nu îmi complic eu existența și să-l întreb pe ăsta care sigur știe mai bine, fiindcă asta este meseria lui și are acces la mai multe informații decat mine”.

      00
  4. @Vali
    Maestre ce zici tu nu se întâmplă decât la aia de jos, care nu știu eu cu viața, ci la oameni cu școală superioara și pretenții de a fi luați în serios. Oameni care emit păreri despre lucruri.
    E ca la pensionari, că au carduri cu care scot pensia, dar nu plătesc cu ele la magazine, de frică că le fură banii și datele.
    Dar pentru o sticlă de ulei și o pungă de orez, sunt de acord să li se fotografieze buletinele.

    00
    • NOU
      #23

      Nu este ironic cum oamenii care se tem cel mai mult de hoți votează întotdeauna hoți, recte PSD?

      00
    • La pensionari cred ca e vorba de controlul banilor. Multi dintre ei nu au posibilitatea sa verifice online soldul cardului. Poate doar la bancomat si cred ca le este greu. Asa prefera sa aiba numerar si asa stiu in permanenta ce bani mai au disponibili pana la urmatoarea pensie.

      00
    • Ionute, ia zi aici direct: se fotografiaza buletinele cu tableta, la alegeri, este?

      00
  5. omul a ales cea mai simpla varianta, unii comentatori inca ar cauta pe site

    00
    • Asa face un amic .
      Ii zic: Hai sa cumparam guma de mestecat!
      Ea: Stai sa ma interesez 2 ore pe net despre ce feluri de guma de mestecat exista.
      Nu e rau sa cauti pe net una alta, dar nici sa ai handicap in a face orice alegere fara a consulta internetul nu e bine.
      Exemplul dat e la mijloc. Omul putea sa se uite pe net la ce cumpara, dar daca nu a facut-o, e mai usor sa intrebi la fata locului, din gura, daca au si modelul x

      00
  6. merge si varianta B: ma duc sa-mi caut ceva de incaltat…nu am ceva preferinte.

    si ajung la magazin si incep sa probez…ajung la concluzia ca un Salomon se simte mai bine in picioare….asa ca le aleg pe astea…dar parca as dori ceva mai inalt…nu vad imediat unele…asa ca intreb pe cineva de acolo

    asta cu „nu e la raft deci nu exista” si in 2 minute „stati ca am gasit in depozit…o sa aduc imediat si la raft”….se intampla. nu e vorba de dat pe sub mana…doar rateu de aprovizionare

    00
    • Da, sau variante de ghete poate fi la alt raion de care nu stii, de exemplu ar fi putut sa fie la raionul de drumetii si chestii montane.. Na, unii dintre noi nu ne petrecem viata in Decathlon sa stim exact ce e inauntru.

      00
    • Mie mis s-a intamplat cumva invers: am vazut la raft la ei o anume varianta de culoare pentru un pantof de copil. Angajatul imi zice ca e doar online (desi aveau, fizic, un pantof expus) si ca nu mi-l poate vinde pe ala. Asa ca l-am comandat online si l-am tras de maneca pe acelasi vanzator sa isi miste augusta persoana pana in depozit sa-mi aduca perechea. Cat despre cautarea online, by default, imi place cum optimizezi: ti-ar fi luat 4-5 minute in loc de 20 de secunde cat dura interactiunea cu vanzatorul ca sa afli ca exista sau nu exista genul de produs la ei…

      00
    • @bipbip
      Acum nu fi asa optimist cu alea 20 de secunde, ca daca „vinzatorul” e un habarnist sau doarme pe el…

      00
    • eu am patit-o cu o pereche de parazapezi, d-alea ceva maa scumpe. le vad la raft, amabalate 2, 150 de lei. la casa da ala cu scanu, hop 300. ma uit repede pe net, 150 de lei perechea. el o tinea pe a lui ca 150 bucata. bine, tine-le tu. ma intorc in magazin sa ma mai uit o data sa ma dumiresc, cum o priveam pricepeam acelasi lucru, pretul era pe pereche. intre timp apare un baiet de la raionul respectiv, il intreb, 150 perechea, sigur? sigur! pai uite ce imi zice la casa…. haideti cu mine… ce sa vezi, era 150 perechea.

      ala de la casa ori era idiot complet ori avea vreo combinatie cu parazapezile alea.

      00
  7. Pai treaba e simpla pentru ca ei gandesc cam asa:
    Sunt in pravalie asa ca de ce sa pierd timpul meu, sa uzez „calculatorul” din buzunar cand aici sunt niste sclavi platiti ca sa ma serveasca pe mine „marele client”.

    00
    • E o simpla interactiune client-angajat.
      Nu stiu ce rotite va lipsesc unora din cal si nici nu stiu daca nu v-au iubit mamele de simtit permanent nevoia de a raporta orice interactiune umana la gradul de ” cine e ala in raport cu mine”. Serios, poti sa vorbesti cu un angajat la carrefour, un ospatar, un lucrator din dechatlon fara sa te raportezi la el ca fiind sclav.

      00
    • @Petre, nu stiu de ce consideri ca atunci cand soliciti ajutorul cuiva care presteaza un serviciu este automat o relatie client-sclav.
      Cand te duci la restaurant, ii consideri sclavi pe ospatari si bucatari? Adica teoretic ai si tu 2 maini si poti sa gatesti singur. Poti sa scoti „calculatorul” din buzunar si sa cauti o reteta pe internet. Poti sa deschizi si cuptorul si aragazul de acasa, ca nu se uzeaza atat de tare.

      00
    • Petre cred ca se simte ca un stapan pe mosie, cand isi duce masina la spalatorie

      00
    • @robert3, @Andrei G si @Somebody

      „Pai treaba e simpla pentru ca ei gandesc cam asa:”

      Ce n-ati inteles de aici ?
      De unde ati ajuns la concluzia ca eu gandesc asa ?
      E cam greu cu limba romana ?
      Voi trei sunteti un exemplu perfect pentru ce inseamna „analfabet functional”.

      00
    • @Petre, tu ai lasat sa se inteleaga faptul ca atunci cand ceri ajutorul iti bati joc de niste sclavi. Si ca solutia este sa nu ii mai deranjezi si sa faci tu asta, sa te descurci singur.
      Noi doar ti-am spus ca pentru un om normal, nu inseamn ca atunci cand soliciti ajutorul unui angajat il consideri sclav. Nu, pur si simplu consideri ca el este cel mai in masura sa te ajute si, teoretic, cunoaste mai bine marfa/produsele din magazin.

      Ai in momentul de fata 66 de thumbs-down, de unde rezulta ca 66 de persoane nu au fost de acord cu tine. Imi este greu sa cred ca toti sunt analfabeti functionali.
      Cel mai probabil problema este la tine si la modul in care te exprimi.

      00
  8. pleci de la premisa ca toata lumea e ca tine. este profund gresit. pai ursii astia nu sunt in stare sa citeasca indicatoarele rutiere si tu vrei sa se documenteze pe net in legatura cu eventualele achizitii?

    ha ha

    00
    • Tare mi-e ca ala care cauta pe net orice nu prea are simtul orientarii. Unul care nu le are cu tehnologia se descurca de o mie de ori mai bine acolo unde aceasta lipseste.
      Incearca sa faci un drum pana la o anumita comuna dintr-un anumit judet fara waze.

      00
    • Urșii sunt mai deștepți. Coboară în oraș, fac shopping la temberon, ba.o mică infracțiune, apoi pleacă la somn.

      00
  9. @Ionut M: te-ai gandit ca poate e mai rapid si mai eficient sa intrebi omul de langa tine, decat sa stai sa butonezi telefonul 5 minute, daca tot esti in magazin?

    00
    • Hai bre, cum sa fie mai bine sa-l intrebi pe unul al carui job chiar asta e?! Nu asa se face. Te uiti pe net la stocuri, intelegi? Verifici tu, potential cumparator, stocurile, eventual te interesezi si de firma, de actionariat, de fabricile cu care lucreaza… chestii uzuale, care se fac inainte sa-ti cumperi tenisi. Ca de aceea ai net…

      00
  10. „Dacă ai 400 lei să dai pe niște pantofi Salomon, se presupune că ai și ceva creier. Mă gândesc că te uiți pe un site oficial, sau pe niște magazine online, să vezi niște stocuri și prețuri. Mă gândesc. Eu așa aș face. Nu m-aș duce în magazin fără să știu cam ce caut și în ce zonă de preț.”

    Cand ai bani sa dai pe incaltaminte nu ai timp de pierdut cautand pe net alternative, ca si banii se fac prin munca iar munca ia timp. Cautatul ia ore bune pentru unul care nu face asta zi de zi. Te duci in magazin si intrebi acolo, nu are, nu-i bai, cumperi altceva, nu este timp de cautat pe net, cantarit oferte, citit recenzii, mers in 3 magazine, eventual prin tot Bucurestiul. Time is money.

    00
  11. Zici tu bine, doar că nu.

    Stocurile Decathlon de pe site sunt doar orientative. Mi s-a întâmplat de câteva ori doar în ultima lună să nu găsesc produse la raft chiar dacă pe site ziceau că este (sau invers, pe site zicea că nu este, dar erau la raft).

    Omu’ a întrebat în ideea că au produse în depozit. Nu e de datoria clientului să știe organizarea stocului fiecărui magazin…

    00
  12. Bai, voi ati vazut cum organizeaza dechatlon chestiile? Incaltamintea e pe 10 raioane diferite, in functie de functia imaginata de producator, ca parca eu prin oras nu pot sa port ghete de drumetie. Greu era incaltaminte barbati, incaltaminte femei, tricouri, geci, etc…

    00
    • DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ai o bere de la mine!

      00
    • e sortată pe sporturi, bre. de aia e bun siteul. că dai la bărbați » bocanci și îți arată tot ce vrei, fără sporturi :D

    • Ideea e că dacă vrei să faci o anumită activitate îți iei tot ce îți trebuie de la un raion. A, că majoritatea utilizatorilor nici nu părăsesc orașul și își iau ceva ce cred că li se potrivește fără să conteze pentru ce activitate este, e altceva.
      E mai bine să fie organizat pe sporturi pentru că vezi contextul în care funcționează un produs, cu ce alte produse se potrivește, că mergi la decathlon să te echipezi pentru un sport, nu să îți cumperi neapărat doar pantofi.

      00
    • Niste „papuci” (*) de mers pe strada de la care raion se pot cumpara?
      Banuiesc ca nu de la alergat, ca eu sunt mai burtos si merg incet.
      Probabil de la „vanaotare si pescuit” ca acolo gesesti gestii de mers prin noroi; dar e bine sa cauti si prin alte parti.
      (*) – la mine acasa in Moldova papuci inseamna toate chestiile cu care te poti incalta: flip-flops, tenisi, bascheti, adidasi, bocanci, ciocate de cocalar si restul

      00
    • sa vezi distractie pe capul meu… ca eu de obicei intai dau o tura prin tot magazinul (exact din cauza ca e organizat asa de haotic) si imi notez mental, baschetii aia, tricoul ala, caciula aia.

      si dupa aia pun-te nene si cautale din nou… ca mai fac intre 3 ture minim pana le gasesc pe toate.

      sau poate ar putea face ei o aplicatie cu qr-uri sau asa ceva si cand vezi ceva care iti face cu ochiul pac o poza, adauga in lista si la final cand te decizi ce si cum sa te trimita exact la raftul care trebuie, ceva gen ikea.

      00
    • @Tudor, papuci de mers pe stradă cumperi de obicei de la magazinele de papuci de mers pe stradă. Decathlon se promovează ca fiind magazin de echipament sportiv.
      Acum, că unele produse de la ei sunt destul de ieftine și sunt bune și pentru mers pe stradă, este altceva.

      00
    • @thebblack: eu ultima dată la decathlon am văzut coșuri de cumpărături

      00
  13. Putin tras de par exemplul, pentru ca drumul de la nevoie la cumparare este diferit pentru fiecare persoana in parte. Unii prospecteaza o saptamana pana cumpara un pachet de servetele altii cumpara din impuls chiar si bunuri de folosinta indelungata. Si comportamentul e diferit la aceiasi persoana in functie de categorie. Si presupunem ca a plecat de acasa stiind exact ce vrea sa cumpere. Dar exista si varianta in care este intr-o faza incipienta a cautarii, nu stie exact ce vrea si ce i se potriveste, are optiunile deschise si prefera sa mearga in magazin unde are posibilitatea de a vedea si testa mai multe modele. Sau pur si simplu a plecat omu’ sa isi cumpere un cutit de camping care merge si la bricolaj si a vazut si incaltaminte. Daca tot era in magazin ce era mai simplu sa faca, sa caute pe telefon sau sa intrebe un angajat?
    Altfel, stim ca tot ce e pe siteurile magazinelor online e si la raft. Altex: vazut produs pe site, stoc suficient la magazinul X, produsul nu era la raft. Intrebat angajat, aaa posibil sa nu mai fie. Pai pe site era. Stai sa vad. Da, nu stiu, sa ma uit in spate. Vine dupa 5 minute cu produsul din spate.

    00
  14. eh, sa nu exageram, eram in carrefour la raionul de gradinarit cautand banda d-aia lipicioase de prins mustele, ai zice ca aplicasem toata logica din lume, nu? ei bine nu, intreband am aflat ca se gasea la unelte de pescuit, pe alt rand.
    nu sunt un fin cunoscator al decathlonului dar poate logica omului era ca poate ghetele erau pe alt rand de vreme ce acolo erau pantofi.
    si ce nu ti s-a intamplat niciodata, mai ales in magazinele de bricolaj, sa nu fie la raft ce cauti, sa intrebi, sa caute in calculator si scarpinandu-se in cap sa zica ca totusi in calculator ii apare ca mai are 2-3-x bucati in stoc?! si dupa o cautare amanuntita sa le gaseasca tocmai suuuuus pe raft intr-un colt?
    mi s-a intamplat si invers: flanco, imi arata un electrocasnic ca-l pot rezerva intr-un singur magazin ca se afla acolo, cand ma duc, surpriza, il dadusera cu o zi in urma si nu facusera update la stoc pe site

    00
  15. Ionut, poate magazinul ala nu are site. Sau poate are site dar nu exista informatia de care ai nevoie. Sau poate marfa este totusi in depozitul magazinului.
    Mi s-a intamplat sa caut pantofi. La raft existau marimi care nu era OK pentru mine. Am intrebat, angajatul s-a dus in depozit, a cautat si… ce sa vezi?… a gasit ce cautam.
    Daca o tot dam cu cautatul pe net, de ce mai exista angajati prin magazine (culmea si pregatiti bine, unii din ei)? Doar sa se plimbe printre rafturi si sa-ti dea raspunsuri evazive?

    00
  16. Cei mai deosebiți sunt mirificii cu întrebarea de mare angajament ,, cine plm e ala/aia/ăsta?,,Două butonări și ai aflat mirobolantă făptură umană care ești. Adică exact căt îți ia să pui întrebarea.

    00
    • Limitările comunicării în scris: se pierd subtilitățile. Oare chiar nu știe sau subliniază faptul că pentru el nu este important „ăla”?

      00
    • Sunt superior și special. Nu mă interesează, vreau doar să arăt că levitez alături de Luceafăr. Nu mă amestec cu muritorii de rănd. Indiferența disimulată pute.

      00
  17. Eh, eu mai intru in Decathloane asa de plictiseala si cumpar chestii care imi plac pe moment fara sa fac mama researchului inainte.

    Amploaiatul de la magazin nu si-a facut treaba, eu cand am pus o intrebare de genul, a zis „daca nu este la raft inseamna ca nu mai avem pe stoc, dar haideti va rog cu mine la kiosk sa verificam”. Acolo a cautat sa vada unde este stoc in tara si a pus o comanda care sa fie livrata la magazin.

    Aici e diferenta dintre un hamal si un angajat care chiar iti aduce un plus afacerii.

    00
  18. Poate ca omul aflat in magazin nu e cel mai bun exemplu, dar, colega de-a sotiei, aflata in oras, cauta bancomat BRD si, in loc sa „google it”, o suna pe nevasta-mea, care ma intreaba pe mine, sta 15 minute in telefon etc. Si, da, foloseste telefonul ca sa transmita propaganda ortodox-nationalista, cum ne scaneaza astia si ne implanteaza cipuri s.a.m.d.

    00
    • Si ce adresă i-ai dat?

      00
    • Ție ți-a luat 15 minute să cauți pe net și să-i dai un răspuns? Atunci înseamnă că era destul de dificila căutarea și poate femeii, care nu era la fel de tehnică precum ești tu, i-ar fi luat 30 de minute.
      Vezi? Uneori este mai rapid să ceri ajutorul.

      00
    • @Andrei: 15 minute a durat conversatia sotiei cu prietena. Mi-a luat mult mai putin sa ma enervez si sa ii cer sa ma lase in pace :-)

      00
  19. Am plecat de acasa croit sa cumpar niste gantere la care am tanjit toata carantina.
    Online aparea ca au stoc, m-am dus la magazin, a treia persoana pe care am intrebat-o mi-a zis ca da, au stoc dar, de fapt, nu au stoc pentru ca de fapt o sa vina niste clienti sa le ia – nu aveau un singur produs. Am intrebat cand o sa faca re-stock, ridicat din umeri, pa.

    00
  20. Problema e ca magazinele mari gen Decathlon sunt special gandite sa nu functioneze asa.
    Eu sunt genul de om care face research obsesiv la chestiile pe care vrea sa le cumpere, inainte sa mearga in magazin. Cu toate astea, desi ma duc cu lista si stiu exact ca vreau pantalonii aia marimea aia sau aia (ce de aia ma duc in magazin, sa probez, altfel i-as lua online), tot ma lovesc de fiecare data de ceva in plus care mi se pare interesant ca model sau ca pret.
    Ultima data am trecut pe acolo doar ca sa ridic o bicicleta pentru ala micu, si cat am asteptat sa o aduca din depozit si sa o monteze (era colegu de la biciclete la o tigara, probabil) tot mi-am mai cumparat niste maruntisuri si am probat vreo 3 perechi de sandale.

    00
  21. Din experienta proprie iti spun ca nu intotdeauna stocurile de pe net reflecta realitatea. Chiar zilele trecute am cumparat dintr-o librarie un produs care pe site aparea ca indisponibil. Este posibil si invers, mai ales in cazul stocurilor mici.

    00
  22. Vali, nici nu prea găsești informații despre stocuri reale sau modele pe site-urile românești. Cel puțin eu așa am observat.

    00
  23. Ești sigur că ăla a venit chitit pe ghetele alea? Poate căuta altceva, a văzut Solomoanele a zis ca bai parcă arată mai mișto mai înalte. Și a întrebat vânzătorul. De ce ai cauta pe net când e un om lângă tine care pentru aia e aclolo. E unul din multiplele scenarii care se pot întâmpla.
    Sincer la fel ca si cu vecinul cu Ford Ranger pe care nu il înțelegeai de ce si-a luat-o că are tot timpul bena curată te freacă grija prea mult de ce fac ceilalți. Ai fi perfect de bătrânel santinelă de vizor!

    00
  24. Tu pornesti de la premisa ca Decathlon sau altii au stituatia stocurilor afisata in mod real online. Ghici, asa e?

    00
  25. Cred că-i pentru prima dată când nu-s de acord cu Zoso.
    Haine / pantofi nu prea aș lua pe neîncercate.
    La același model 38-ul poate fi prea fix, iar 40-ul prea larg.
    38-ul nemțesc poate fi 40-ul nostru.
    Chiar dacă mărimea e ok poate să nu-ți stea bine.
    Sau să fie prost calapodul la pantofi.

    Și mai ales în magazinele de fițe se expune un singur pantof / o singură bluză și doar vânzătoarea știe dacă are în depozit ciclam turbat 38 la ce-i în expus gri mărimea 36.

    Și chiar dacă ar fi șurubelnițe sau orez negru și nu dau de ele pe raft prefer să întreb vânzătoarea dacă tot m-am dus la magazin decât să mă întorc acasă, să dau comandă de pe tabletă (încercați voi de pe telefon – nu e distractiv) și să aștept curierul.

    00
  26. NOU
    #72

    Pe langa ce s-a mai comentat pe aici, mai e o problema in constructiile tip supermaket, ca nu ai semnal ok la telefon. Stai dupa o cautare cu minutele daca nu ai ceva fix in cap.

    Pe de alta parte in decathlon exista computerele alea pe raion de unde iti poti comanda singur sau cu un angajat ce vrei in caz ca nu sunt in stoc si esti dispus sa astepti.

    00
  27. Sint genul de fan outdoor care studiaza ore pentru urmatoarea achizitie, fie ca e vorba de o pereche de ghete, un rucsac sau chiar un „simplu” bidon de apa. Pagina producatorului, foto hires din toate unghiurile, reviews de la sportivii pro sponsorizati de brand, lista cu materiale speciale ne-proprietare. Maniac. Poate dura pana la cateva saptamani pana restrang lista cu posibili candidati la achizitie. Chiar si asa, stiu ca sint o multime de alti oameni care nu fac asta, pentru ca nu e un domeniu in care investesc bani si pasiune, dar poate sint la primul pas. Nimic rau in asta. Au ceva bani, vor un produs de calitate peste medie. Iar aici intervine ceva esential in relatiile interumane, ceva care ne cam lipseste: increderea si profesionalismul. Increderea ca atunci cand cer detalii despre un produs nou in magazin, sint informat corect si ajutat sa iau o decizie, fara sa fiu automat banuit de prostie, in timp ce profesionalismul va implica faptul ca angajatul cunoaste produsele in detaliu, poate chiar le foloseste si le poate recomanda din propria experienta, ca pasionat al domeniului. Ne intalnim la mijloc si toata lumea va fi satisfacuta. Ca clienti, nu trebuie sa fim desconsiderati pentru lipsa unor informatii. Angajatul este acolo pentru a da acele informatii si nu in ultimul rand, pentru a fi amabil: de la a oferi o lingura de pantofi pana la a povesti despre ultima aventura pe munte. Am „patit” in Austria, unde traiesc tot oameni, deci se poate…

    00
  28. Hai ma, ca asta e light. Sunt in magazin, intreb. Daca am pe cine. Acum, exemplul cu Decathlonul nu e cel mai potrivit, pentru ca produsele de obicei nu au pretul la raft, dar nici nu am gasit vreodata pe cineva in apropiere sa pun o intrebare. Apoi chiar in Decathlon am gasit produse aparent in stoc conform siteului, iar la raft ciuciu, dar s-a gasit dupa ce am intrebat un angajat.
    Misto sunt cei care au invatat ca telefonul(internetul)=facebook si cam atat, si intreaba pe grupuri pana la ce ora e deschis cutare sau adresa/numarul de telefon de la vreun magazin, informatii la un search si cateva secunde distanta, in loc sa astepti si sa speri ca apare unul care sa te informeze.
    Sau in ziua de azi sa stai cu telefonul in mana si sa mai intrebi trecatori unde este o anumita strada. Mai era acceptabil poate acum 5+ani cand inca existau abonamente cu 200 de mega de internet incluse.
    Eu astea nu le inteleg.

    00
    • și asta e cu dus și întors.
      sâmbătă dimineață mă trezesc la prima oră cu gând să mă duc în lidl. în timp ce mă împachetam îmi pică fisa că e sâmbătă și s-ar putea să nu fie chiar programul de luni-vineri (când știam că deschid la 7.30).
      caut pe interneți, pt magazinul vizat îmi arăta că programul e 8-21, inclusiv pt luni-vineri (în condițiile în care eu am intrat în magazinul ăla la 7.30 de mai multe ori în ultimele săptămâni). plec totuși d-acasă. ajunsă la magazin constat că programul pt luni-sâmbătă e 7-22.

      uneori pe grupuri se întreabă de magazine (sau alți ofertanți de servicii: veterinari, medici, cosmetică,etc) mici, care nu au site, uneori nici pagină de fb în speranța că cineva frecventează sau e vecin și știe.

      00
  29. oamenii sunt diferiti și au pasiuni diferite. unii își fac liste la cumpărături, alții cumpără pe instinct. unora le place să cerceteze 2 luni până să se decidă la un produs anume, alții iau ce nimeresc. eu când cumpăr haine sau încălțăminte mă duc în mall și iau ce îmi place, nu stau să caut dinainte. în schimb la telefon sau gadgeturi sau mașină îmi place să fac research și să analizez

    00
  30. „Dacă ai 400 lei să dai pe niște pantofi Salomon, se presupune că ai și ceva creier.”

    Esti naiv. Really. Nu inteleg de ce ai pretentia ca oamenii cu bani sa stie sa foloseasca si internetul sau minima logica. Muncesc intr-un domeniu in care oamenii cu care colaborez au o galagie de bani, dar cand vine vorba de trimis un email banal dau cu stangu in dreptu.

    Multi au facut banii pe tupeu si unii dintre ei se si comporta frumos, dar in creieras tot un vid mare ai sa gasesti.

    00
  31. NOU
    #78

    lol, in Franta vin pustanii cu smartphone-ul in mana la mine sa ma intrebe ce autobuz sa ia ca sa ajung in X locatie in conditiile in care ai vreo 3 aplicatii de transport in comun bine facute + google maps + citymapper.

    in alte situatii ma trezesc intrebat tot de persoane relativ tinere daca exista vreun magazin carrefour prin zona.

    pt ce rahat ai telefonul ala cu internet pe el? pt fb si instagram si atat ? fucking fuck!

    00
  32. Viata e complicate si are aspecte…

    00
  33. Sa te uiti la ultimul clip 99vehicles. Ăla cu toyota.

    Ne invata cum sa cumparam masini noi cu 20k euro, dar se scapă: „am băgat benzina de 50 lei si a crescut nivelul PESTE UN SFERT”.

    00
  34. Cand ma duc la un magazin vreau sa fiu servit ca de aia platesc. :) Eu sunt genul care merge in magazin, iau la incercat sa zicem o camasa si chem sau iau de mana vanzatorul/vanzatoarea sa-mi aduca la cabina de schimb alt numar, alt model, etc. Si sigur are de facut cateva drumuri pana ma hotarasc. :) Si mi se pare normal sa fac asta pt ca vanzatoarea trebuie sa te masoare din ochi si sa stie cam ce marime iti trebuie si ce stocuri cam are pe raion, nu ma fac eu gestionar de magazin prin telefon. Si daca tot sunt aici, nu vreau nici sa-mi scanez la alimentara produsele. :) Inteleg ca sa platesti rapid cu cardul dar nu pun in cos, cantaresc,scanez, verific, abureli… pe banii mei si pe muzica mea…

    00
  35. Nu stiu bosule, eu stiu daca daca ai valoare te incalti de la nike, puma

    00
  36. Prima tehnică ce le-ar trebui predată este să nu mai respire exclusiv pe gură.

    00
  37. Eu am patit la decathlon sa am nevoie de nu stiu ce pzdms (cred ca ax la roata pt home trainer) si aparea ca au unul pe stoc, nu era pe raft si mi-a adus unul din depozit.

    00
  38. Militar cu pensie speciala la dristor kebap:
    Inghetata aveti?
    Da, ciocolata sau vanilie, cornet sau vafa.
    Bun, vreau de capsuni.
    {Pauza} Avem de ciocolata sau vanilie…..
    De capsuni nu aveti? (eu intrat in pamant)
    {Deja jenant} Avem de vanilie sau de ciocolata la cornet sau la vafa.
    Atunci vreau asortata, o cupa :|
    …..

    Si voi vorbiti de chestii ozn….astia stau cu economizatoare electrice in casa

    si vreti sa foloseasca telefoanele.

    00
  39. Situatie Dedeman eu:
    Caut pe site la ei piulite infundate M10 si gasesc. Ajung la Dedeman in 5 minute, dar am avut inspiratia sa fac o poza cu ansamblul total. Ajung in Dedeman chitit pe astea 4 piulite M10 si vad un angajat pe acolo:
    „Buna ziua, piulite M10 infundate aveti?”
    „Da, haideti sa va arat!”
    „Haide”
    „La ce va trebuie?”
    „Uite aici, vreau sa acopar capetele astea nenorocite asa si asa”
    „Aaaa nu asta va trebuie!”
    „Haideti cu mine”
    Si am dat 2 lei pe 4 cauciucuri cu plastice in capat pe care le-am ajustat eu cum am dorit.
    E bine sa intrebi direct in magazin, chiar daca e Dedeman, Carrefour, Decathlon, etc. Aia sunt pusi acolo sa te ajute direct, chiar daca tu faci research zile si zile si crezi ca ar fi ok asa si asa.

    00
  40. singurul magazin Decathlon de la Constanța nu prea are semnal bun pentru internet pe mobil în interior iar mizeria lor de access wireless „gratuit” este o idioțenie inutilizabilă… WiFi are semnal aproape full dar nu poate fi utilizat deloc de telefoanele moderne care folosesc doar DNS prin HTTPS sau TLS.
    WiFi-ul lor este configurat să intercepteze TOT și să facă inclusiv sniffing la toate request-urile DNS și adresele / parolele transmise în clar prin pagini web.

    Dacă și celelalte magazine sunt la fel – și de obicei sunt, fiindcă sunt construite aproape ca niște cuști Faraday din tablă astfel încât să blocheze mare parte din semnalele mobile externe, și cu wireless-ul utilizabil doar dacă ai o pasiune să îți fie interceptate datele de pe mobil… (+ apelurile de voce în caz că telefonul știe apeluri via WiFi )… când ești deja în interiorul unui magazin Decathlon te poți considera în epoca de piatră din punct de vedere al accesului la internet.
    A fi online pe mobil și să cauți variante de preț în momentul când ești deja în interiorul cuștii ăleia Faraday este aproape imposibil. „Consumator captiv” aproape că este definiția folosită de ei pentru clienți.
    Bine măcar că au ceva uși și ferestre și merge cât de cât semnalul pentru apeluri de voce că altfel s-ar prinde mai mulți clienți de asta.

    00
  41. În clădirea unde lucrez sunt mai multe firme, la unul dintre spații celui care avea cheile de acces i le-a luat copilul ( 20 ani) din greseala si a plecat intr-un oraș la 200 km, la sugestia mea de a trimite cheile prin microbuz/tren..înspre/dinspre orașul respectiv sunt microbuze și trenuri din oră în oră: a…dar nu știm de unde pleacă microbuzele, nu stim la ce oră și durează prea mult .. mai bine spargem ușa. Respectivul cu un telefon inteligent în mână, 43 -45 ani. Am plecat în biroul meu, am zis ca imi fac popcorn și urmăresc „descinderea de forțe ” cu schimbat yala si geam termopan .

    00
  42. Stai sa ii vezi pe aia care umbla ca orbetii pe strada si intreaba unde e ceva. Ii intrebi „aveti smartphone” si scot obiectul din buzunar. „Aveti trafic de date, da?” Desigur ca au. „Google Maps?” La care raspunsul lor vine „Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Da’, dar nu m-am gindit!”

    00
  43. Vali, mulți nu știu să dea un share location, așa că ce plm să mai vorbim… Asta ca să nu mai zic că atunci când le spui să fie atenți la acuratețea locației, deja cel puțin 90% se blochează….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube