blogoAutor:
valimarți, 11 octombrie 2011, 12:10 2272 31
Imaginea asta transmite un singur lucru: e mai ieftin să angajezi doi oameni să facă ce pot face două cutii cu bec şi timer. De aceea şcoala e importantă.
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
31 comentarii
NOU
#1
Me Again
Numai că ăla n-a fost angajat special ca să se țină de chestia aia. Da, știu, hiperbolă, figură de stil ș.a.m.d dar să păstrăm totuși simțul realității.
apropo de dirijori de trafic (aerian?).. mergeam acum vreo 2 ani pe centura ploiestiului la care se lucra. erau 2 angajati din astia de dirijau, mai bine zis opreau traficul. fiind distanta mare intre ei, gen 1km+, aveau statii walkie talkie pentru sincronizare. s-a nimerit sa am si eu 2 bucati de amator in masina asa ca i-am auzit. cantau oamenii manele, din gura, cu fluieraturi, onomatopee, tot tacamu’. cum naiba sa te mai plictisesti. parca ar fi fost in pustietate si trecea timpul greu.
In Japonia sunt angajati cate 3-4 la o sapatura, in general oameni mai in varsta, carora le-ar fi greu sa se angajeze in alt domeniu. Dar mai au si un omulet mecanic care sta cu paleta in mana.
00
NOU
#16
mihai
Banuiesc ca e birocratie la greu pentru un semafor din asta temporar. Plus ca trebuie montat, alimentat, configurat.. nu mai bine scapa unu de munca cu ocazia asta?
In 2007 am prins intre drobeta si timisoara un drum cu semafor si timer. Perfect pentru un utilaj agricol care mergea cu 20 la ora si l-a prins valul la mijloc.
din fericire ii luasem fata unui tir, deci eram primu, si am reusit sa ma strecor sa ii anunt pe aia din fata sa stea flexati.
ce muie erau sa imi dea doi tiristi vazandu-ma ca vin din fata dupa ce ei trecusera pe verde, nu pot sa va explic.
Uneori prefer varianta, doi dorei
00
NOU
#19
MadMike
Bag mana in foc de faptul ca asta e sigur un angajat al vreunei firme Basiste si are un salar de 2000-3000 Lei (Pe hartie..).
00
NOU
#20
icsulescu
Se numesc piloti de circulatie si se adopta aceasta varianta cand lucrarile se desfasoara pe perioada scurte sau nu sunt statice. Avanseaza pe parcurs ce se asterne asfaltul, iar autorizatia e data pentru blocarea unei lungimi limita a tronsonului de lucru (de ex. nu poti bloca banda decat pe 50 de m -> lucrezi si pe masura ce inaintezi cu lucrarea, pilotii te urmeaza.). In plus exista momente cand este necesara blocarea ambelor sensuri pentru descarcarea materialelor sau manevrarea utilajelor-lucruri care nu se pot automatiza. Pentru optimizare 2 semafoare controlate de un singur om, dar tot trebuie cineva sa le tot mute pe parcurs ce inainteaza.
Deci?
00
NOU
#21
icsulescu
si cateodata n-ai vrea sa fii in locul aluia, cand soferi inconstienti trec la mai putin de 10 cm de tine cu viteze de 100 km/h, venind tare, doar ca sa prinda trecerea libera si tu tocmai sa fi apucat sa-i fi spus colegului ca e liber si poate sa dea liber din sens opus.
00
NOU
#22
vali
nu cred că asta e problema lui cea mai mare.
NOU
#23
gupi
La semafor românii ar trece buluc și pe roșu.
La un paletar din ăsta e mai greu.
parerea mea
00
NOU
#24
kramer
Din experienta celor de la Astaldi si nu numai, romanii nu prea stau la semafor daca nu e uman (including me ). Omuletii astia au aprox 2200lei net pe luna salar – cu tot cu sporuri – dar lucreaza 14 ore /zi, sambata, duminica, etc si la ei in sat sunt probabil cei mai tari ca venituri (imediat dupa primar, preot si seful de post)
00
NOU
#25
nedormitul
am prins un stop de genul ăsta undeva în drum spre arad, acum vreo doi-trei ani, după paști. nu erau muncitori, era numai un semafor. dinspre arad nu venea aproape nimeni, în timp ce în direcția opusă era plin de căpșunari. nici dracu nu s-a gîndit că în cele două zile de trafic intens e nevoie de doi oameni să stea acolo.
hmm..
spor pentru pericolul muncii primesc.
Singurul lucru pntru care acceprt aceasta situatie(nu am in portbagaj un semafor dublu sa ii inlocuesc) este ca dau din mana (un CIAU ) fff simpatic
macar atat
00
NOU
#27
Ionut
Semaforul costă. Patronul îşi face calculul cam aşa: „decât să dau câteva sute de euro pe un sistem de semaforizare, mai bine îl iau pe nea Costic(l)ă de la cazma, că tot stă degeaba şi îl pun să dea la paleta de ping-pong pe acelaşi salariu minim”.
Zoso, in apropriere de Viena tot un nene cu paleta m-a oprit, sunt locuri unde la o lucrare nu merg semafoarele electrica, ca duratele variaza in fuctie de ce face sau nu face echipa pe bucata aia de drum.
Daca nu ar fi ala, o multime de oameni educati si cu scoala s-ar bloca in trafic, pentru ca… sa recunoastem, educat sau nu, prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul. Vorba unui idiot care m-a depasit intr-un tunel de 15-20 m, eu fiind cu bicicleta si punandu-ma in pericol: „ce vrei ma, sa stau eu dupa tine?”. De aia e importanta scoala, cum zici tu: salariu mai mare, nu inteligenta sporita. Trist, frate Zoso, trist.
00
NOU
#30
stefan
am vazut si in japonia asa ceva.
chiar si mai rau de atat.
exista si semafor si om care cica e platit sa atentioneze soferii
un video ca sa fie mai clar:
00
NOU
#31
yoda
ba…decat sa stea sa se uite la dorel cum sapa …..macar acolo are un walkie-talkie si ii spune lu alalalt „ba lasa verde ca aici nu e nici o masina” =)
Numai că ăla n-a fost angajat special ca să se țină de chestia aia. Da, știu, hiperbolă, figură de stil ș.a.m.d dar să păstrăm totuși simțul realității.
@ bogdan
mai adaugi 2 senzori si tot iesi mai ieftin.
ca pe vremuri…
cine stie ce situatii neprevazute apar, asa ca trebuie sa aiba angajati profesionisti pentru fiecare lucru, nu te joci cu asa ceva:))
@Blog VitaClub: presimt că au spor de ţinut chestii in braţe.
E temporara treaba, altfel n-am mai auzit de postul „inlocuitor semafor”…
Habar n-aveti, ala e un om fericit, va pleca acasa cu frigiderul plin de carne.
apropo de dirijori de trafic (aerian?).. mergeam acum vreo 2 ani pe centura ploiestiului la care se lucra. erau 2 angajati din astia de dirijau, mai bine zis opreau traficul. fiind distanta mare intre ei, gen 1km+, aveau statii walkie talkie pentru sincronizare. s-a nimerit sa am si eu 2 bucati de amator in masina asa ca i-am auzit. cantau oamenii manele, din gura, cu fluieraturi, onomatopee, tot tacamu’. cum naiba sa te mai plictisesti. parca ar fi fost in pustietate si trecea timpul greu.
Nu ma mai mira nimic in tarisoara asta in care traim…este destul de greu sa mai speram ca ceva bun se va intampla pe aici, dar „dum spiro spero”…
Stai tu flexat ca asa ceva se intampla si in tari mai dezvoltate .. In Australia e la fel .. ii vezi pe gigei cu semnul Slow /Stop :))
Stopul nu poate gândi şi fluidiza traficul :))
Probabil acest angajat la rubrica de hobby în CV, avea şi tenisul trecut.
Asta se numeste „manager de drum”.
E bun macar ca s-au gandit sa ajute chiar de au facut-o intr-un fel tipic romanesc
In Japonia sunt angajati cate 3-4 la o sapatura, in general oameni mai in varsta, carora le-ar fi greu sa se angajeze in alt domeniu. Dar mai au si un omulet mecanic care sta cu paleta in mana.
Banuiesc ca e birocratie la greu pentru un semafor din asta temporar. Plus ca trebuie montat, alimentat, configurat.. nu mai bine scapa unu de munca cu ocazia asta?
Pe aceeasi tema http://imgs.xkcd.com/comics/working.png
In 2007 am prins intre drobeta si timisoara un drum cu semafor si timer. Perfect pentru un utilaj agricol care mergea cu 20 la ora si l-a prins valul la mijloc.
din fericire ii luasem fata unui tir, deci eram primu, si am reusit sa ma strecor sa ii anunt pe aia din fata sa stea flexati.
ce muie erau sa imi dea doi tiristi vazandu-ma ca vin din fata dupa ce ei trecusera pe verde, nu pot sa va explic.
Uneori prefer varianta, doi dorei
Bag mana in foc de faptul ca asta e sigur un angajat al vreunei firme Basiste si are un salar de 2000-3000 Lei (Pe hartie..).
Se numesc piloti de circulatie si se adopta aceasta varianta cand lucrarile se desfasoara pe perioada scurte sau nu sunt statice. Avanseaza pe parcurs ce se asterne asfaltul, iar autorizatia e data pentru blocarea unei lungimi limita a tronsonului de lucru (de ex. nu poti bloca banda decat pe 50 de m -> lucrezi si pe masura ce inaintezi cu lucrarea, pilotii te urmeaza.). In plus exista momente cand este necesara blocarea ambelor sensuri pentru descarcarea materialelor sau manevrarea utilajelor-lucruri care nu se pot automatiza. Pentru optimizare 2 semafoare controlate de un singur om, dar tot trebuie cineva sa le tot mute pe parcurs ce inainteaza.
Deci?
si cateodata n-ai vrea sa fii in locul aluia, cand soferi inconstienti trec la mai putin de 10 cm de tine cu viteze de 100 km/h, venind tare, doar ca sa prinda trecerea libera si tu tocmai sa fi apucat sa-i fi spus colegului ca e liber si poate sa dea liber din sens opus.
nu cred că asta e problema lui cea mai mare.
La semafor românii ar trece buluc și pe roșu.
La un paletar din ăsta e mai greu.
parerea mea
Din experienta celor de la Astaldi si nu numai, romanii nu prea stau la semafor daca nu e uman (including me ). Omuletii astia au aprox 2200lei net pe luna salar – cu tot cu sporuri – dar lucreaza 14 ore /zi, sambata, duminica, etc si la ei in sat sunt probabil cei mai tari ca venituri (imediat dupa primar, preot si seful de post)
am prins un stop de genul ăsta undeva în drum spre arad, acum vreo doi-trei ani, după paști. nu erau muncitori, era numai un semafor. dinspre arad nu venea aproape nimeni, în timp ce în direcția opusă era plin de căpșunari. nici dracu nu s-a gîndit că în cele două zile de trafic intens e nevoie de doi oameni să stea acolo.
hmm..
spor pentru pericolul muncii primesc.
Singurul lucru pntru care acceprt aceasta situatie(nu am in portbagaj un semafor dublu sa ii inlocuesc) este ca dau din mana (un CIAU ) fff simpatic
macar atat
Semaforul costă. Patronul îşi face calculul cam aşa: „decât să dau câteva sute de euro pe un sistem de semaforizare, mai bine îl iau pe nea Costic(l)ă de la cazma, că tot stă degeaba şi îl pun să dea la paleta de ping-pong pe acelaşi salariu minim”.
Zoso, in apropriere de Viena tot un nene cu paleta m-a oprit, sunt locuri unde la o lucrare nu merg semafoarele electrica, ca duratele variaza in fuctie de ce face sau nu face echipa pe bucata aia de drum.
Daca nu ar fi ala, o multime de oameni educati si cu scoala s-ar bloca in trafic, pentru ca… sa recunoastem, educat sau nu, prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul. Vorba unui idiot care m-a depasit intr-un tunel de 15-20 m, eu fiind cu bicicleta si punandu-ma in pericol: „ce vrei ma, sa stau eu dupa tine?”. De aia e importanta scoala, cum zici tu: salariu mai mare, nu inteligenta sporita. Trist, frate Zoso, trist.
am vazut si in japonia asa ceva.
chiar si mai rau de atat.
exista si semafor si om care cica e platit sa atentioneze soferii
un video ca sa fie mai clar:
ba…decat sa stea sa se uite la dorel cum sapa …..macar acolo are un walkie-talkie si ii spune lu alalalt „ba lasa verde ca aici nu e nici o masina” =)