E o perioadă proastă pentru magazinele online. Se strâng rândurile. Furnizorii vor banii. Magazinele nu au de unde să îi dea. Se intenteaza procese.
Fiind în zonă, am contact cu tot felul de oameni care lucrează la magazine online. Unii îmi spun că au ceva de vânzare. Altii mă întreabă dacă stiu pe cineva care cumpără. Alţii mă întreabă cât să ceară. Ei bine, în ziua de azi un magazin online costă cam 100€. Că are angajaţi, distribuţie, x mii de produse introduse, clienţi…irelevant. Cine cumpără un magazin online are deja toate cele de mai sus. Vrea clienţii. Şi ăştia stau fie în adresele de mail, fie în domeniu. Restul sunt apă de ploaie şi dacă aveţi impresia că ele valorează ceva, ei bine, vă înşelaţi amarnic.
Criza isi pune amprenta in ambele segmente – magazinele online si magazinele traditionale. Probabil ca acum vor reusi sa se mentina doar cei cu adevarat puternici in capital si oferta.
mnoh… ce i-ai plesnit pe acesti „intreprinzatori”
Mie totusi mi se pare ceva ciudat. Atitudinea lor e de 2 lei vechi. Chioraie de foame si totusi atitudinea fata de cumparator e una de ignoranta totala sora cu nesimtirea.
Am patit treaba asta la Emag, Marketonline….chiar si shopit…
Au impresia ca daca eu vreau sa cumpar un produs de 250 de ron nu merita efortul sa trimita un mail sau sa furnizeze o informatie corecta.
Dar poate data viitoare ma intorc si cumpar de 2000 de roni…niciodata nu se stie..
o sa se asocieze in perioada asta si o sa ramana 3-4 pe piata
Problema e cine va rezista in perioada asta de criza, iar aia care vor ramane o vor duce bine in continuare. Vor cadea multe firme, mari sau mici.
Cei mari se simt amenintati de orice site mic sau foarte mic si incearca sa-i indeparteze. De curand lansasem un nou blog asta pe care o firma mare m-a pus sa-l inchid ca au marca inregistrata, o sa va dati seama singuri de cine e vorba, mai ales zoso ca a publicat ceva articole despre ei.
In fine, cine va trece peste criza va fi in frunte, acum se vede adevarata valoare a fiecarui intreprinzator.
Credeam ca te referi la anuntul aparut azi pe I-p-A
https://groups.yahoo.com/neo/groups/I-p-A/conversations/topics/17077
In rest, e irelevant cat costa, daca nu stii sa-l folosesti.
si pe developer-ul care-l face cine-l plateste… si cu cat daca domeniu e 185 ron ? 100e- 185 ron ~ 2 ore de programare/design
crezi ca-i cineva care-ti creeaza un e-commerce in 2 ore?
Pai in banii astia intra domeniu si gazduirea/luna. Daca intreprinzatorul nu stie programare, mai plateste cam 1000-1500 EUR pe un site + administrarea, server. Si totusi hai sa nu fim asa rai. Costul unul magazin online e mai marisor decat o 100EUR.
@sorin: esti prost. ai citit ce scriu eu acolo?
@webteh: cocos, nici tu nu ai citit articolul. ai sarit repede la comentarii. citeste mai atent. in special faza cu „magaziul va fi achizitionat de alt magazin!”
hai, ca nu e greu. si mai ai si blog…
Orice retailer care e pe pierdere acum poate sa dea si pe 0 ron/euro firma. Cine i-o cumpara trebuie sa aiba o saltea de bani ca sa acopere gaurile.
Dar atentie ca nu toate magazinele online sunt de retail de IT, electronice si electrocasnice:)
E-mag e gata! Ar fi facut amor cu RHS, dar gaura de peste 5 mil. euroi, plus alte acareturi de 10 mil. pe minus, nu mai intereseaza pe nimeni! Asa s-a spart buboiul e-mag care nu avea nici chiloti in stoc, insa aveau jeepane, femei, vacante exotice si un pachet nou de muie la clienti! Sunt curios cine are curajul sa mai impinga marfa acolo si cu ce canal securizat? Sunt curios cand parasesc piata, pentru ca oferta pentru pachetul clienti+domeniu nu valoreaza mai mult de 500 mii azi! S-au mai invartit niste agarici cu epoleti si bani de pomeni, stransi la ciorap, sa cumpere e-mag, dar controlul financiar a aratat ca gaura e mult mai mare decat aia din curul patronatului, atat pe Dante cat si pe e-mag international….
Gabi:
ai perfecta dreptate si eu ma asteptam ca, macar acum, ca e criza, comerciantii online sa aibe o atitudine mai buna. Spre comparatie vezi site-urile straine, de exemplu. cred ca stiu si care e explicatia, dar pe client nu il intereseaza !
Zoso:
dintotdeauna clientii au fost cel mai pretios capital cine are clienti, are mama si tata.