update: răspuns de la Greenfield la finalul articolului
Aveați impresia că ăia din Prelungirea Ghencea sunt idioți, că protestează în weekend la primărie că vor să le facă cineva străzi, deși nu e loc și nici ei n-au lăsat când și-au făcut casele? Ei bine, iată-i pe specialii de la Greenfield Residence:
Locuitorii complexului rezidenţial Greenfield din Băneasa vor protesta duminică, în faţa Palatului Victoria, cerând găsirea unei soluţii pentru deblocarea accesului în cartier, introducerea unei linii de transport în comun care să se lege cu cel puţin o staţie de metrou, precum şi înfiinţarea unor unităţi de învăţământ. (sursa)
Deci, după ce dezvoltatorul i-a mințit că unul dintre cele două drumuri de acces e permanent sau aproape permanent, cumpărătorii de apartamente deloc ieftine din Greenfield Residence cer de la Guvern drum de acces și școli.
Cum ar veni, să cumpere statul terenuri în zonă și să le facă lor facilități, pentru că ei le aveau promise de la dezvoltator când s-au mutat. Nu pot cere de la dezvoltator asta, ar fi de porc să îl deranjeze.
Și mai amuzant:
Ei se plâng de faptul că nu există transport public şi nici posibilitatea de a se introduce, pentru că singura stradă existentă nu îndeplineşte condiţiile tehnice pentru accesul autobuzelor.
Faceți-ne transport public! Unde?! Nu ne interesează! Faceți-ne! Cumpărați teren de la proprietarii din zonă, nu de la dezvoltatorul nostru, și faceți-ne școli! Suntem cetățeni și avem drepturi. Și protestăm în weekend, la vreo 2-3-5 ani după ce ne-am mutat…
Răspunsul Greenfield:
În ceea ce privește Vadul Moldovei, acesta a fost drum public încă din anul 1979, situație juridică ce a existat până în 2008, aflându-se pentru toată această perioadă în administrarea Primăriei Municipiului București. Începând cu anul 2008, a devenit drum forestier, dat spre administrare Romsilva. Litigiul cu Impact a început în urma disputei pe care părțile implicate o aveau cu privire la dreptul de trecere. În aceste condiții, până la pronunțarea instanței, drumul reprezenta o soluție viabilă, iar demersurile Impact Developer & Contractor S.A. au fost conforme dispozițiilor legale.
Actualul management și acționariat al Impact SA a fost, încă din 2013 de la preluarea conducerii companiei, în contact cu toate autoritățile responsabile, încercând identificarea unei soluții viabile alternative pentru drumul Vadu Moldoveii. S-a mizat pe sprijinul autorităților și pe îndeplinirea din partea acestora a atribuțiilor în ceea ce privește asigurarea unor drumuri publice corespunzătoare unui proiect de anvergura Greenfield. Deși construcția drumurilor publice nu este responsabilitatea dezvoltatorului, în 2013 Impact SA a comandat un studiu de trafic cerând în mod expres soluții care să nu includă Vadu Moldovei. Un an și jumătate mai târziu, la finalizarea studiului, au fost identificate trei soluții alternative. Au fost parcurși pași concreți pentru a pune în aplicare aceste variante, s-a achiziționat terenul necesar, a fost pregătită proiectarea și s-a depus documentația pentru avizele necesare.
Pentru implementarea acestor soluții, Impact SA va cheltui aproximativ 1,5 milioane de euro și apoi le va dona autorităților pentru a putea fi folosite în regim de drumuri publice.
Mai jos cele trei soluții cu stadiul în care se află fiecare.
Extinderea Aleea Teisani și îmbunătățirea intersecției cu ieșire din DN1 către Centura București;
Am obținut certificatul de urbanism prin care se cere PUZ. În continuare vom urma pașii necesari pentru obținerea PUZ.
Construirea unui drum cu ieșire către Centură, în capătul Cartierului Platanilor.
Suntem în discuții cu autoritățile locale și centrale pentru a identifica modalitatea cea mai bună de materializare a acestui drum.
Construirea unui drum de acces din Aleea Teișani pe sub pasajul centurii Bucureşti către D.N.1, spre ambele direcții, atât către Otopeni cât și spre Bucureşti
Am depus actele necesare obținerii certificatului de urbanism. În situația în care se va solicita obținerea unui PUZ vom face demersurile necesare
În final, vă asigurăm că înțelegem importanța demersului dumneavoastră jurnalistic, acela de a informa corect opinia publică și reitetărăm întreaga noastră deschidere către publicul doritor să cunoască planurile noastre de afaceri. În același timp vă asigurăm de întreaga disponibilitate a managementului companiei pentru a oferi orice detalii legate de activitatea acesteia de la momentul preluării mandatului.
Asa e traditional, cat merge bine ne laudam ca suntem destepti si experti. Cand se sparge buba sa ne ajute / dea statul ca noi am fost de buna credinta dar bancile au fost rele. Ipocrizie level 1000. Vezi criza creditelor in franci elvetieni.
Daca aveam o administratie eficienta statul lua putin la intrebari pe dezvoltatorii de la Greenfield, poate chiar cu aroma de dosar penal. Greenfield a vandut fraierilor pielea ursului din padure iar acum ii asmute impotriva „statului” ca statul e de vina ca dezvoltatorii nu isi respecta promisiunile.
Greenfield mai are terenuri si planuri in zona si probabil ca urmareste formarea unei mase de manervra cu care sa obtina sau sa forteze obtinerea unor facilitati de la autoritatile locale, vocea poporului…
greenfield vrea să mai facă minim 10 blocuri acolo, de aia joacă așa. sigur, nu are loc să facă și o școală…
Daca in Greenfield traia Dragnea Jr, cat de repede sa facea un mini-oras cu de toate acolo?
Hai sa fim seriosi.
Asa sunt romanii, au pretentii in loc sa se gandeasca inainte sa faca un lucru importan precum sa isi cumpere o casa sau sa faca un credit.Nu o sa inteleg niciodata, la ce v-ati gandit atunci cand a-ti cumparat de la un dezvoltator.Ce legtura are primaria in aceasta problema.Ei vor continua sa construiasca blocuri pentru ca le dati resursele sa faca asta in continuare.Daca aveti undeva in contract stipulat aceste promisiuni atunci faceti un grup si luati un avocat.
De ce sa gandesti, statul e de vina mereu. Asa e toata tara asta, statul e de vina pentru tot, se anunta zapezi de 3m, tu pleci la drum si dupa strigi ca statul e de vina ca nu au deszapezit, vine apa si iti ia casa, iar tu iti faci casa fix in locul acela, iar anul urmator iar iti ia apa casa, statul e de vina ca nu au facut diguri si tot asa… de ce sa gandim noi? Statul e de vina.
Cam da, statul e de vina.
Când au eliberat autorizația de construcție a cartierului a pus cineva de la stat problema școlilor, accesului in zona, a magazinelor, către dezvoltator?
Statul poate s-a gandit ca exista si masochisti care prefera sa piarda juma’ de zi in trafic. Daca vrei sa iti faci casa in mijlocul desertului, cine sunt eu sa te opresc? Nu tre’ sa gandeasca statul in locul tau, atata timp cat totul e legal, nu iti e pusa in pericol siguranta si nu incurci cu nimic iti faci casa oriunde vrei. Nu traim in democratie?
Corect pana la un punct.
Zapezi de 3m sau viituri puternice sunt fenomene naturale, de care putem sa ne ferim intr-un fel sau altul, cu ajutorul propriului instinct de supravietuire sau prin masuri impuse colectiv (in alte tari se inchid drumurile preventiv ca sa nu plece prostii in drum, la noi se aplica doar pentru Transfagarasan/Transalpina; casele (re)construite pe locuri inundabile sunt ridicate ilegal, desi autoritatile locale stiu exact ce se intampla in zona).
In cazul acestor dezvoltatorilor imobiliari toate actiunile sunt autorizate de primarie. Nu este ca si cum s-au ridicat zeci de blocuri in mijlocul campului peste noapte. De ce nu se spune cu subiect si predicat cine a autorizat constructiile? Sau e un subiect prea sensibil?
Statul e aia pe care ii votati sau nu, periodic. Deal with it.
@Benea, asta iarna au inchis niste drumuri inainte de viscol. Erau pline stirile de boi care faceau circ ca „de ce nu ne lasa sa trecem, noi avem treaba”. Si de aia care faceau scandal ca n-au fost recuperati cu limuzina incalzita din mijlocul drumurilor inzapezite.
Toti locuitorii din Greenfield au mentiune la Darwin Awards.
Mi se pare genial cum toata lumea isi cumpara casa si dupaia se plang ca n-au loc de parcare, ca fac 1 ora pana la serviciu, ca n-au X si Y. Pai bine coaie dar inainte sa iti cumperi nu te-ai gandit la asta?
Tu clar esti in top amice.
Presupun ca esti de acord ca din taxele tale Dragnea sa-si faca teren de tenis, dar statul sa n-aibe bani de o scoala sau macar o statie de RATB.
Presupun ca e ok ca platitori de taxe sa fie ignorati.
Pai prietene, in alte locuri se cer demisiile tuturor pt asemenea dispret.
Nu si in Romania, unde victima e tot timpul vinovata.
Colectiv? Nu trebuiau aia sa intre in club.
Greenfield? Nu trebuiau sa-si ia casa acolo.
Fie v-ati strans toti astia care nu ganditi pe blogul asta, fie nivelul din Romanie e de „oieri din secolul 15”.
Nu s au gândit ca deh se muta in greenfield! Am avut casa in Zona respectiva și am vândut o fără sa stau pe gânduri. O mizerie Acest greenfield pe care toată lumea( locuitorii de acolo) îl lauda cu atâta fast…
Da’ fudulia e mare: „cartier select”, „aer curat”, „vecini de calitate, unu’ si unu'”, „pe drumul magistralei de metro care va ajunge la aeroport”, s.c.l… Vorba aia: „ala” nu e „ala” destul daca nu e si fudul (alegeti voi semnificatia pentru „ala”).
Sunt satul de cate linii RATB au fost prelungite lately cate 1-2 km doar ca sa ajunga la cate un sat d-asta cu 5 blocuri noi construite in camp, pentru ca au inceput sa planga la primarie, si vezi acum cate o linie ca intoarce la Paradise City nu stiu cum, care nu are nimeni habar unde se afla daca nu locuiesc acolo si calatorii obisnuiti sunt confuzi .
Se prelungeste si timpul de acces la capete pt. soferi cand intra in tura, si intervalul, si volumul de combustibil, totul doar pentru ca niste fulgi de zapada speciali nu pot sa mearga 1 km pe jos pana la un nod important, dar au stiut sa isi cumpere inainte case in locuri unde nu ii ajunge decat foamea .
Eu sunt satul de logica stramba a romanilor care n-au trecut pe la scoala.
Mila pt RATB? Ala e jobul lor coae. Daca nu le convine sa se intoarca la muls vaca.
Imi fac casa pe varful muntelui dar cer primariei sa-mi faca si mie un drum pana sus.
ești prost. protestezi să îți facă autostradă și școală!!!! și aeroport în apropiere!!!
Să nu exagerăm, Greenfield e la câțiva km de capitală. Un km de drum nu e rocket science.
Are sanse mari sa ii constriasca aeroport, mult mai mari decat locuitorii „megalopolisului” BraGal sau GalBra inca.nu s-au inteles la nume
@SirNeo: ca avem niste prosti la conducere, de aia, spune-i „Ionescu” sau „Zori de zi” sau Blablabla” si hai la treaba … nuuu, ei inca nu au hotarat un nume
Green, un km de drum printre vile care trebuie dărâmate/mutate
@green de ce sa-ți facă ție statul drum? mai bine sa-mi facă mie parcare.
Oamenii aștia plătesc impozite?! Dacă da, atunci poate ar trebui făcut ceva și pentru ei! Bine, nu autostrăzi și viaducte ca-n Transilvania, dar judecând că acolo locuiesc câteva mii de oameni, poate ar fi necesară o școală, o grădiniță de stat și chiar un drum cu asfalt.
Dar chiar nu este nevoie, voi asta nu intelegeti, in cartiere d-astea mici locuiesc cam atati oameni cat locuiesc la un loc si in 3 blocuri cu 10 etaje de pe un bulevard mare, d-alea cu cate 4 scari sa zicem. Daca s-ar face cate o scoala, gradinita, linie RATB si spital pentru fiecare asemenea adunare de oameni, am avea 10.000 de scoli si spitale in Bucuresti. Palcurile astea nu pot avea pretentia decat la utilitati si la drum asfaltat si cu acces corespunzator, nu la aparitia cate unui mini oras cu de toate pentru fiecare 10.000 de locuitori .
Intrebare foarte buna: cati locuitori are Greenfield?
Nu.pt cateva mii de idioti e suficient un gard sa-i tii inchisi. Poate si sterilizati…ca m-am saturat de dobitoci care cumpara case pe te miri unde si apoi realizeaza ca nu pot ajunge la ele. La fel si aia din Prel.Ghencea
Am impresia ca idioti nu sunt locuitorii din Greenfield ci majoritatea dintre cei ce comenteaza pe aici si o sa incerc sa ma cobor la nivelul lor sa explic.
In respectivul cartier sunt undeva la 4000 de locutiroi la ora actuala. (Un oras mic de provincie cu 10 scoli si 4 licee are undeva la 15000 de locuitori). Hai sa ne gandim la nivelul impozitelor, atat timp cat platesc impozite precum cel din Militari are fix aceleasi drepturi, drumuri decente, RATB etc. Fie asta fie sa fie scutit de impozit. Nu este corect ca un cetatean al bucurestiului sa plateasca aceleasi taxe dar sa nu beneficieze de aceleasi servicii.
Asta unu la mana doi la mana referitor la asta cu luat case la mama naibii. Ma intreb oare cati dintre cei ce comenteaza asa au trecut de Ilfov pana acum. In afara toata popendulatia tinde sa mearga la periferii pentru ca centrele oraselor sunt aglomerate. Diferenta dintre ei si noi este ca la ei acele periferii se si leaga de orase. In Franta mergi cu transport public din Nisa pana in Monaco asta asa ca sa intelegem cam despre ce vorbim. Si noi ne scandalizam ca trebuie sa prelungeasca ruta de RATB cu 2km.
Acest articol este jalnic si inapt din simplu fapt ca popendulatia Bucurestiului de peste 2 milioane de locuitori nu incape in centrul orasului. Atunci cand se ajunge la milioane de locuitori singura solutie este periferia, lucru pe care observ cu stupoare ca multi nu reusesc sa il inteleaga.
sunteți 4.000? hai cu un protest cu blocat primăria de care aparțineți să vă facă școală și șosea. de care primărie aparțineți?! aveți toți buletinele făcute acolo?
…si mai vin si altii: nici Otopeni & Tunari nu se simt bine cu toate constructiile din camp. plus ca a mai aparut si un sens giratoriu pe centura
Sa-l vezi pe cel introdus in fata la scoala americana! E de o saptamana parca si deja au fost doua accidente acolo. Nu ai efectiv loc sa intorci masina – trebuie sa dai in spate. Si bine-nteles, nici nu e semnalizat.
Hai cu știrile din Brașov, lasă Bucureștiul ca ne-am lămurit.
mie mi se pare din start o idiotenie sa-ti iei casa cu bani grei si credit in cea mai mizerabila capitala europeana, cea mai infecta, cea mai fara de speranta.
mi-as lua casa in bucuresti doar daca m-ar da banii afara din casa, altfel prefer mai repede sa-mi iau casa la tara, cu teren si sa muncesc pamantul sau sa lucrez remote.
bucurestiul e un oras calamitat si va ramane asa pana la primul razboi care il va pune la pamant si i se va oferi sansa de a se recladi de la zero, bulevarde mai largi, facilitati mai inteligente….
Varule, nu putem lucra toti remote
Ai perfecta dreptate, dar s-au simtit bucurestenii si ti-au dat minus.
Bucurestenii si moldovenii (aia cu scoala, ca aia mai destepti s-au dus in Italia)
Hahaha, s au oftical panacotii de bucuresti 😂
Eu sint curios cine o sa se mute în blocurile alea de le construiesc la 2 metri de centură.
Si eu am fost curios cine se muta la demisol in blocuri construite in camp si uite ca s-au vandut apartamentele
Uite cum ii injur de fiecare data, pentru timpul pierdut pe breteaua de centura!
Greenfield e facut de IMPACT, dezvoltator renumit pentru tepele date. Cum ar fi cea prin care locatarii au contractele de utilitati prin firma agreata de IMPACT care taie si spanzura dupa bunul plac alaturi de supra-taxa aferenta.
La Greenfield „scuza” bagata de IMPACT e ca nu ii da primaria aprobari ca ei altfel ar face drumul. Aceeasi primarie care le-a dat pe sub mana PUZ-ul pe teren, modificat intre timp cu mai multe locuinte dar care cand e vorba de un drum de acces, e de neclintit.
Desigur si contractul de vanzare/cumparare care nu obliga IMPACT la absolut nimic.
Ironia e ca la cat de aproape este de DN si la cate masini stau in coada pe drumuletul de acces, complexul nu este deloc ‘verde’.
Si de la atata stat pe drumulet, se usuca si stejarii aia, de la margine de drum. Trecand peste faptul ca stau vreo 5 bucati gata sa cada peste limuzine!
Se pare ca sunt si mai idioti de atat. Protesteaza acum cand nu se stie daca va mai fi guvern sau nu saptamana viitoare.
Guvernul e tot timpul, ministrii nu sunt aia care lucreaza acolo, sa fim seriosi (pe langa ca ministrul ramane pana vine altul)
tot pendula o sa primeasca de la ambele guverne
Cei mai periculosi idioti…..idiotii cu bani.
Dacă le-ar face școală tot și-ar duce copiii în partea opusă orașului luându-și vize de flotant căci cea „de cartier” nu e bună.
This^
A-ti vazut cum au protestat aia la Londra dupa incendiu?La noi niciodata nu o sa vedeti la primarie asa pentru ca suntem prosti.Trist dar adevarat.
Și nouă ne pare rău că sunteți proști, dar nah…
știi cum e, agentul te aduce la vizionare la ore când totul e liber și după ce te muți constați că treaba e cotoioasă și că trebuia să te duci până acolo și la 8am și la 7pm să vezi cum stau lucrurile. de școli sau grădinițe nu mai zic.
A-m vazut, a-m vazut…
@Cric: si m-ai pun-e mana pe un abecedar din cand in cand….
devil’s advocate, dar daca nu primesti facilitati si utilitati de la stat, de ce ai mai plati impozite? de ce ti-ai mai plati impozitul pe casa sau asigurarea pe casa, daca tot esti ignorat de institutii
Dar daca obtii utilitati si facilitati de la dezvoltator, cum ti se pare? Pana la urma casa nu o platesti statului ci dezvoltatorului… Dar daca dezvoltatorul nu poate construi nimic pana nu are toate utilitatile/ facilitatile? Parca e mai logic asa, Ioane, ce zici?
impozitul pe casă sau asigurarea ei nu au (aproape) nimic de-a face cu utilitățile.
1) Impozitul este pentru construcția sau terenul propriu-zis… este în mare parte o taxă pe proprietate – nivelul de calitate al proprietății are și el o mică influență în nivelul taxelor.
2) asigurarea chiar nu are nimic de-a face cu statul, fiindcă asiguratorii sunt companii private. Statul doar te amendează dacă NU îți faci asigurarea aia minimă obligatorie pentru casă. Consideră asigurarea asta obligatorie ca un fel de RCA, este doar pentru cazuri de accidente.
situatia se poate reolva in doua feluri.
1 dezvoltatorul construiese drumurile, scolile, dispensarul si orice alta utilitate publica din fonduri proprii (evident incluse in pretul de vanzare al apartamentelor) si se racordeaza cu acordul autoritatilor si in urma obtinerii autorizatiilor legale la sistemele publice SI le si intretine/plateste tot ce tine de ele (inclusiv salariile angajatilor)
2 devoltatorul cedeaza gratuit terenul auoritatilor care sa construiasca/intretina respectivele utilitati in mod public (adica eu care locuiesc in titan pot sa trec cu masina/motocicleta/bicicleta/trotinet electrica prin cartierul respectiv fara bariere, control acces sau alte balari, sa imi pot duce copilul la ACEA scoala sau policlinica, ma rog, sa pot sa fac orice pot face in orice alt cartier din bucuresti).
PS ma amuza gandul, la varanta 2, ca autoritatile, din lipsa de vointa sau fonduri si din cauare de voturi etc sa cedeze la randul lor o bucata de teren catre BOR :))))
Dacă în capitală nu putem construi nimic pt un cartier întreg, înseamnă că pe aia din satele din Botoșani sau de prin Munții Apuseni ar trebui să-i ucidem cu pietre!!
În Spania, urbanizațiile și parcurile industriale sunt private, iar autostrăzile sunt ale statului. (vezi harta -https://goo.gl/maps/tsUWfCsD3942 ) Acolo nu-și pune nimeni problema că se construiește un km de drum pt un privat, pentru știu că privatul creează plus valoare în economie. (alt popor, alte mentalități).
chiar vrei să îți construiască privatul drumurile? pe bune? oamenii ăștia vând curentul la triplu preț, pun fier beton mai puțin la structură, mint la suprafețe, hidroizolează din gură, și tu vrei să aibă idei de drumuri?
Astia care au cumparat de la impact sunt mai prosti ca aia care mai cumpara de la cel.ro
Si nu inteleg de ce nu protesteaza in fata dezvoltatorului? Nu teparii de la Impact au promis ca totul o sa fie ok si ca dupa metrou le construieste si hyperloop? Macar o tiroliana sa scoata.
Impact astia nu sunt aia care revindeau curentul la pret cvadruplu locuitorilor din nush ce complex construit de ei, acum vreo 10 ani? nu sunt neaparat malitios, dar daca ei sunt, cred ca o sa doneze niste carnati cu oo statului, de la management
nu înțelegi tu cum e cu serviciile post vânzare
Se poate rezolva foarte simplu, se construieste o biserica intre blocuri, apoi la deschidere se invita marele Daniel, ceva ministru apoi a doua zi incep lucrarile la drumuri, scoli, autostrazi, aeroport, metrou, hyperloop.
Exista biserica fara drum de access? Mercedesul trebuie sa ajunga pana in curtea bisericii.
Boss, dar într-o tara civilizata nu primeau permisiune să construiască zonă rezidențială fara plan de urbanism care să includă școli, magazine, drum de acces și altele necesare pentru un trai civilizat. Dar noi trăim în evul mediu administrativ, cred că și pe vremea fanarioților se construia mai cu cap.
atunci ar fi sărit că nu îi lasă statul in pace.
faptul că trăim sau nu întro țară civilizată nu ne dă dreptul de a justifica luarea de decizii proaste de genul cumpărat pe promisiuni, cumpărat randări etc.
Dacă românul n-ar cumpăra bulșituri deastea atunci n-am avea nici cazuri deastea.
Până la urmă e trist de simplu: prostul cere și se găsește careva să-i ofere rahatul.
intr-o tara civilizata ca in Germania, se pun in vanzare loturile de casa la strada cu astfalt, trotuar, toate utilitatile trase si planuri de urbanism aprobate. In alte tari din zona ai gratis planul la casa de la primarie – sa arate unitar toate; daca vrei planul tau platesti 30% din valoarea casei :).
in sua pentru un cartier…intai se trag drumurile si canalizarea. Abia dupa incep constructiile
Pana la urma indiferent cine e dezvoltatorul si cum era inaintea erei noastre…nu e normal ca primaria sa ofere locuitorilor infrastructura necesara pentru a duce o viata decenta? Putea sa nu fie nici un drum acolo…daca 100 de oameni isi fac case, normal e ca municipalitatea sa se preocupe sa faca acelor oameni drum si asa mai departe. Ca poate pe langa aia 100 o sa mai vina 1000 si uite asa se cladeste o comunitate. Si sa se bucure ca niste oameni au decis sa isi cumpere/faca locuinte in respectivul oras. La noi in romanica parca avem pe dracu in noi…ne uram unii pe altii. De ce sa le faca alora drum? Lasa-i sa moara! Ah..le-au trebuit case nu stiu unde? Trebuia sa isi ia apartamente la inghesuiala in centrul orasului la etajul 10. Si atunci ii injuram ca de ce agomereaza/sufoca orasul.
e si nu e asa. statul nu poate sa construiasca drumuri si utilitati pentru fiecare gigel care isi face casa in varful muntelui.
iar in cazul de fata, dezvoltatorul a vandut acele locuinte promitand ca va face si acces. adica a luat deja banii pentru acel drum, doar ca acum vrea sa ii fie construit de stat. asa afaceri sa tot faci.
in teorie ai dreptate, practic…e doar un cerc vicios care ne fute pe toti; de la lucruri marunte: cat timp dezvoltatorii gasesc fraierii carora sa le vanda niste cocioabe prost gandite din punct de vedere al accesului omorandu-i astfel si pe ceilalti care folosesc aceleasi rute, nu va exista o „etica” a parcurilor de locuinte…pana la lucruri mult mai grave: impartirea neomogena a fortei de munca la nivelul tarii…etc
Asta e riscul de a cumpara ceva ce doar trebuie sa-ti imaginezi cum va arata, in momentul cand dai avansul. Si o imaginatie poate fi destul de bogata si diferita fata de realitate.
Legat de raspunsul de la Greenfield:
1. e de laudat ca au fost prompti si au reactionat desi e Duminica.
2. „Am obținut certificatul de urbanism prin care se cere PUZ. În continuare vom urma pașii necesari pentru obținerea PUZ.”
Certificatul de urbanism e un act informativ. Se poate obtine de orice proprietar in 30 de zile de la primarie. PUZ-ul in schimb (Plan Urbanism Zonal adica masiv) este cel care conteaza si fara ‘relatii’ dureaza ani de zile de luat (ex: un PUD – (adica Plan Urbanism de Detaliu) pentru un teren de cateva sute de metrii in Bucuresti dureaza cu bunavointa de la 2 ani in plus).
Mai mult odata obtinut un PUZ poate fi contestat/anulat in termen de 12 luni.
3.”Am depus actele necesare obținerii certificatului de urbanism. În situația în care se va solicita obținerea unui PUZ vom face demersurile necesare ”
Sa te ‘lauzi’ ca ai depus o cerere tip pentru o hartie informativa e … destul de penibil. Si cu siguranta o sa primeasca PUZ (stiu si ei asta).
4. Ar fi de aflat cat a durat sa obtina PUZ-ul pentru lotul pe care e santier. Acela cu ‘manarii’ (dovedite si probate) la primarie. De comparat cu ‘eforturile’ curente legat de drumurile de acces.
Biserica au. ? Dacă nu sa facă repede una si rezolva popii drumu !
Cei de acolo au o vina? Statul este de vina sau dezvoltatorul?
Cei de acolo nu au vina, decat ca au fost prea creduli pentru lumea (tara) in care traiesc. Vinovata este firma (dezvoltatorul) care le-a promis drum si nu l-a facut. Vinovat este si statul ca prin lipsa de gospodarire + carente legislative + coruptie permite sa se ajunga la astfel de situatii.
daca taranii nu veneau in bucuresti, nu se intampla chestiunea curenta. Dezvoltarea haotica este adusa de toti saracii provinciali ce isi doresc si ei o painica mai alba in Bucuresti. Tot, dar absolut tot este ilegal in GreenField. In 2019, expira dreptul de a folosi asa zisa canalizare cu statie de epurare. Atunci cred ca vom putea vorbi de demolarea cartierului si revenirea la starea de fapt a acestuia: Teren agricol de foarte buna calitate.
Decât țăran orășean ca tine, mai bine provinciala ca mine… Nu am putut sa ma abțin sa comentez cu toate ca de obicei nu ma pun la mintea personajelor de genul tău… U ești unul din motivele pentru care provincialii o duc atât de bine în București, ce sa caute o companie sa angajeze un ”bucureștean” cu nivelul tău de inteligenta când pot angaja un provincial sclipitor… :))) ești penibil
„doar” 4 colegi/amici am incercat sa conving sa nu si ia acolo apartament. N am avut cu cine sa ma inteleg; plus ca eu eram ala prost ca iau intr un bloc ceausist, sa ma chinui sa l renovez si sa miros basinile la pensionari. Acum ei miros noxe cate juma de ora la intrare si iesire din „padure”…csf, la poalele padurii e altceva…
dacă ai fost fraier și n-ai văzut oportunitatea…
In Prelungirea Ghencea sa faca bine statul si sa oblige proprietarii care au intrat cu gardul in drum sa si-l mute unde trebuie. La Greenfield sa faca bine firma care le-a promis prin contract construirea drumului celor care cumpara locuinta in cartier sa il si realizeze. A, ca nu exista masuri coercitive nici pentru stat si nici pentru firma sa faca ceea ce trebuie, asta e alta poveste.
De ce mă faci idioată? Locuiesc în Greenfield, nu mă deranjează nimic, n-am protestat și n-am vrut nimic de la nimeni. Crezi că ești ok?
întrebarea e alta: dacă tu nu te semnezi cu un nume și un email real, ce pretenții ai să fii luată în serios?
Atât numele cât și adresa de email sunt corecte, stai liniștit. Dar nu cred că asta te deranjează. Oricum, tot nu mi-ai răspuns la întrebare.
Stii cum e aia cu musca pe caciula?
Nu erau tot ei disperati ca se ratacesc gloante de la poligonul jandarmeriei, care e acolo, la Baneasca, de numai 60 de ani? Ca le este teama sa mai stea cu copiii afara?
Da’ i-a durut vreun pic capul si atunci cand au vazut ce inseamna Greenfield? Cata padure s-a taiat ca sa se planteze cartierul ala acolo? Cand s-au dus la vizionare, n-au vazut cum e amplasat fata de soseaua principala, cum se poate face accesul, pe unde trece autobuzul? N-au notat distanta pe care o au de parcurs pana in oras, la job, la scoala/gradinita? Nu s-au gandit asa, de bun simt, ca vor pleca sute dintre ei, pentru aceeasi ora, de dimineata, pe un drum ingust?
Bai, cand consideri sa-ti cumperi casa, zic ca te gandesti bine de tot la avantaje, dar mai ales la dezavantaje. Si daca accepti dezavantajele… pai asta e treaba. Stiai in ce te bagi. Iar daca nu stiai, a cui sa fie vina?
Dezvoltatorii sunt rechini. Vor sa-si recupereze investitia si sa faca profit imediat. Promit marea cu sarea si iti dau doar ce vor ei. AIA sa se zbata. Aia sa rezolve problema cu accesul si transportul. Sa le bage microbuz care sa-i duca la metrou. Pentru care sa plateasca TOTI rezidentii.
Rezidentii sa refuze sa mai plateasca intretinere, locuri de parcare, cheltuieli comune, administrative, sa-i stranga pe smecherii de dezvoltatori cu usa. La aia la usa sa faca demonstratii. Sa se mute de-acolo, sa faca ceva impotriva celor vinovati. Autobuz lipseste in padure. Si cum ar fi sa platim noi toti un autobuz care ii transporta doar pe aia din Greenfield? Sau poate vor si o linie de metrou pana la intrarea in complex.
Prostia costa scump.
Normal ca statul e de vina. Doar alea sunt blocuri facute de stat, nu? Ah, stai…