Buna ziua,
As vrea sa va aduc la cunostinta o situatie cu care ma confrunt in speranta ca o veti considera interesanta pentru a fi prezentata cititorilor dumneavoastra si a pre-intampina aparitia unor astfel de situatii in viitor cu alti clienti ai Bancpost sau ai altor banci.
La sfarsitul lunii August a anului trecut, in urma revenirii in tara dupa cateva calatorii succesive in strainatate, am constatat ca din contul meu deschis la Bancpost Pipera lipseau peste 6000 RON prin tranzactii nerecunoscute. Am procedat imediat la blocarea cardului atasat contului, la depunerea refuzului la plata la Bancpost si la sesizarea organelor de Politie. La acel moment Bancpost mi-a dat asigurari ca totul se va rezolva dar ca probabil va dura intre una si doua luni.
Ulterior, am primit prin posta de la Network Solutions (o companie canadiana autorizata pentru intermedierea de plati online), o scrisoare prin care se confirma faptul ca datele mele personale pentru plati online fusesera compromise in urma spargerii serverelor lor. Conform acelei scrisori, in situatia in care as fi fost victima unei fraude, banca avea obligatia sa ma despagubeasca fara intarziere. Am transmis si aceasta scrisoare catre Bancpost imediat.
In ciuda tuturor acestor informatii si a legislatiei in vigoare care justifica o despagubire imediata, Bancpost a refuzat sa ma despagubeasca, motivand ca asteapta o rezolutie a Politiei care sa confirme ca acest caz este o infractiune (si ca aceste tranzactii au fost efectuate fara implicarea mea).
Am considerat aceasta pozitie ca un abuz, fara suport legal, si dupa mai multe luni de asteptare fara rezultat, am sesizat atat BNR cat si ANPC (motivand pozitia mea pe baze de legislatie). Spre dezamagirea mea (legata de modul in care drepturile consumatorilor in relatia cu bancile sunt protejate), aceste sesizari nu au avut nici un efect. Atat BNR cat si ANPC mi-au transmis raspunsul Bancpost la intrebarile lor, fara a face nici un efort de a penetra cazul si a intelege daca Bancpost este acoperit legal pentru pozitia adoptata. La revenirea mea BNR si-a declinat competenta iar ANPC nu s-a obosit sa mai raspunda.
In cele din urma am decis sa astept rezolutia organelor de Politie, iar in acelasi timp am angajat un avocat care sa ma ajute sa recuperez prejudiciul, eventual pe cale judecatoreasca. La toate demersurile facute, Bancpost si-a mentinut pozitia si a refuzat sa despagubeasca.
In cele din urma, Politia mi-a confirmat rezolutia lor la inceputul lunii Mai 2010. Concluzia lor era ca este intr-adevar vorba de o infractiune fara implicarea mea. Politia a confirmat de asemenea faptul ca adusesera deja la cunostinat Bancpost concluzia anchetei (fara insa ca Bancpost sa dea vre-un semn ca ar intentiona sa despagubeasca).
Am reluat comunicarea cu Bancpost prin intermediul avocatului, insa in afara unor tergiversari ridicole („nu putem raspunde pentru ca nu am primit inca delegatia avocatului…”), nu au mai existat nici un fel de raspunsuri concrete sau o despagubire.
In momentul de fata nu vad o alta varianta de recuperare a daunei de la Bancpost decat actionarea lor in judecata, demersuri pe care le-am inceput deja. Avand in vedere valoarea relativ redusa a pagubei este un proces extrem de complex, indelungat si care implica o serie de costuri suplimentare; cel mai probabil Bancpost mizeaza pe faptul ca nu voi face astfel de eforturi si ei nu vor despagubi.
Ma deranjeaza extrem de mult faptul ca trebuie sa pierd atata timp si sa depun atatea eforturi pentru a imi apara niste drepturi in conditiile in care oameni din alte tari care au avut datele personale compromise odata cu mine si-au recuperat banii in cateva zile cu scuzele de rigoare din partea bancilor ale caror clienti sunt.
Bancpost isi permite in acest caz sa faca un abuz protejat de pasivitatea organelor statului care au competenta in domeniu.
Conform Regulamentul BNR nr. 6 din 11/10/2006 consider ca pozitia mea este mai mult decat intemeiata.
Citez din regulamentul mentionat mai sus obligatiile mele in utilizarea instrumentelor de plata electronice:
SECTIUNEA a 4-a
Obligatiile si raspunderea detinatoruluiArt. 24. –
(1) Detinatorul unui instrument de plata electronica are urmatoarele obligatii:a) sa utilizeze instrumentul de plata electronica in conformitate cu prevederile contractuale si cu cele legale;
Aceasta obligatie a fost respectata. De altfel utilizarea nu este contestata nici de Bancpost.
b) sa ia toate masurile rezonabile pentru asigurarea sigurantei instrumentelor de plata electronica, in sensul protejarii acestora impotriva furtului, pierderii sau deteriorarii, si sa respecte prevederile speciale din contract cu privire la furt si pierdere;Aceasta obligatia a fost respectata. Cardul bancar a fost tot timpul in posesia mea si nu a fost furat, pierdut sau deteriorat.
c) sa instiinteze emitentul imediat ce constata ca se afla in una dintre situatiile enumerate la alin. (2);Aceasta obligatie a fost respectata prin blocarea cardului bancar in ziua observarii fraudei si depunerea in prima zi lucratoare ulterioara a refuzului la plata la sediul Bancpost si a reclamatiei la Politie.
d) sa nu inregistreze codul personal de identificare sau parola intr-o forma ce poate fi usor recunoscuta, in particular, pe instrumentul de plata electronica sau pe alt obiect pe care il pastreaza impreuna cu instrumentul de plata electronica;Aceasta obligatie a fost respectata. De altfel platile neautorizate nu au fost efectuate prin intermediul unui cod PIN sau a unei parole.
De asemenea citez din responsabilitatile si obligatiile Emitentului (Bancpost SA):
SECTIUNEA a 3-a
Obligatiile si responsabilitatile emitentului
si ale institutiei acceptanteArt. 21. – Emitentului ii revine obligatia sa identifice si sa evalueze toate riscurile ce pot aparea in procesul de utilizare a instrumentelor de plata electronica, sa stabileasca si sa previna prin aplicarea masurilor adecvate aparitia acestor riscuri si sa convina, pe baze bilaterale cu ceilalti participanti, schema de impartire a riscurilor identificate, schema care va cuprinde, cel putin, responsabilitatile participantilor, procedurile de lucru pentru fiecare dintre situatiile de risc aparute si modul de suportare a pierderilor provocate de aparitia riscului respectiv.
Consider ca Bancpost nu a respectat aceasta obligatie implementand masuri de siguranta sub-standard pentru platile online (ex: nu exista posibilitatea de a utiliza sistemul 3D Secure). De asemenea Bancpost a ales sa nu isi asume responsabilitati pentru riscuri, preferand sa le plaseze pe toate in sarcina utilizatorului.
Art. 22. –
(3) Emitentul si institutia acceptanta vor urmari permanent ca prin masurile luate sa contribuie la protejarea interesului public, mentinerea increderii publicului in utilizarea instrumentelor de plata electronica, asigurarea unei concurente libere si corecte, apararea bunei reputatii a marcilor, in scopul mentinerii unui climat de afaceri favorabil comertului cu servicii de plati electronice.
Din punctul meu de vedere aceasta obligatie nu a fost respectata prin intarzierea abuziva si nejustificata a despagubirii si lipsa asumarii oricarei responsabilitati. Am convingerea ca in situatia in care o astfel de informatie ar fi publica aceasta obligatie ar putea fi clasificata ca neindeplinita.
(4) Emitentul va lua imediat toate masurile necesare pentru a evalua, preveni si limita riscurile ce se pot produce prin:b) utilizarea frauduloasa a unui instrument de plata electronica prin reteaua proprie de terminale si prin internet sau prin alte retele de terminale.
Desi aceste riscuri exista, masurile de siguranta implementate de Bancpost sunt sub-standard (in ciuda incidentelor avute de Bancpost in anul 2008).
(5) Emitentul raspunde pentru pierderile suferite de detinator (inclusiv utilizatorii sai, daca este cazul) la platile cu un instrument de plata electronica, astfel:
c) pentru valoarea tranzactiilor neautorizate de utilizator, derulate prin utilizarea unui card contrafacut sau prin utilizarea frauduloasa a numarului de card fara folosirea codului (parolei) de securitate, precum si pentru orice eroare sau neregula atribuita emitentului in gestionarea contului detinatorului.Cardul a fost utilizat fraudulos fara folosirea codului (parolei) si totusi Bancpost refuza sa isi asume raspunderea.
(6) Valoarea despagubirilor, pentru care este responsabil emitentul, se va limita la:
a) valoarea tranzactiei neexecutate sau executate necorespunzator si la dobanzile aferente perioadei intre momentul neexecutarii/executarii necorespunzatoare a tranzactiei si pana la momentul refacerii pozitiei contului detinatorului, corespunzatoare situatiei anterioare momentului neexecutarii/executarii necorespunzatoare a tranzactiei; se excepteaza cazurile de neexecutare a tranzactiilor prevazute de legislatia privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si de cea privind utilizarea sistemului financiar-bancar in scopul finantarii de acte de terorism;
b) suma necesara refacerii situatiei contului detinatorului corespunzator momentului anterior efectuarii tranzactiei neautorizate de utilizator.Bancpost nu a efectuat despagubirea nici la 4 luni dupa semnalarea prejudiciului.
(7) Orice alte consecinte financiare ulterioare si, in particular, cele privind extinderea daunelor pentru care trebuie platita compensatia sunt in sarcina emitentului, in concordanta cu legea aplicabila contractului incheiat intre emitent si detinator.
Art. 23. –
(1) Emitentul este obligat sa crediteze contul detinatorului cu valoarea despagubirilor, in termen de o zi bancara de la momentul recunoasterii dreptului detinatorului la acestea sau de la stabilirea acestui drept de catre o instanta de judecata ori de arbitraj.
Consider ca regulamentul este defectuos la acest punct intrucat Emitentul pare a avea dreptul unilateral de a recunoaste dreptul detinatorului. In mod evident Bancpost nu dovedeste nici un interes sa grabeasca acest moment.
Multumesc,
Petru Serban
DIn pacate, aceasta este maniera de raportare la client in Romania. Este valabil peste tot.
Felicitari pentru publicarea mesajului, in mod sigur daca domnul Petru Serban ar fi dat acest material presei nu ar fi obtinut nicio colaborare, caci presa are atentia indreaptata pe Piti, Becali, fustele doamnei Udrea si altele asemenea.
Felicitari domnului Petru Serban pentru determinare.
mult succes domnului Petru in recuperarea banilor. poate va amintiti si de cazul lui Mircea Badea, caruia i se golise cardul pe cumparaturi in strainatate. el a fost despagubit de banca….
La noi serviciile bancare sunt un fel de cămătărie mai „legală”. Sunt foarte indignat de ce a păţit omul ăsta şi ce este mai dureros este faptul că i se poate întâmpla oricui şi nu ştiu câţi au resursele (materiale şi morale) necesare pentru un proces.
Bine ati venit in tara lui Alice !
Ah ce mi-ar placea sa si-o ia Bancpost in barba. Eu am o chestie personala cu ei si mi-am zic ca macar atat cat mai traiesc neam de neamul meu nu va mai face nicio afacere cu ei.
tl;dr
succes domnului in procesul intentat bancii si sa duca pana la capat, cred ca numai asa se poate schimba ceva numai ca nu toata lumea are determinarea lui;in Ro, bancile isi fac de cap far’ sa dea socoteala nimanui si importanta clientului nu prea exista..
Offtopic: Se pare ca trafficul generat le-a blocat site-ul. „Eroare procesare date”.
@nina: nu numai tu. Asta este una dintre cele mai jegoase institutii bancare din Romania, desi nici cu ceilalti „camatari” nu imi este rusine. Zarafi de 2 bani …
Daca ai card de la Unicredit si platesti online pe un site din strainatate atunci vei fi notificat prin sms cati bani ti-au fost luati din cont si un numar de telefon la care poti suna in caz ca nu recunosti tranzactia.
de asta ii apreciez eu pe cei care, cu acte false si/sau multa rupere de …., au profitat de naivitatea ofiterilor de credite si avarismul bancilor in anii de gratie 2007 – 2008 si au luat niste credite neperformante, pagubind astfel bancile care au ramas sa revanda apartamente care nu fac mai mult de 10000 eur si pe care se pune praful.
daca e sa zic asa, fac banking cu BCR, si imi iau bani si daca ma uit in cont
In mod normal, cheltuielile de judecata ar trebui suportate de catre Bancpost in momentul in care instanta ii va da dreptate clientului.
In plus, daca tot se ajunge in instanta, clientul poate cere daune morale de la Bancpost. Adica pe langa cei 6000 ron in cauza, de ce nu cere o alta suma de bani pentru prejudicii cauzate de intarzaierea rezolvarii cazului?
Succes oricum!
BancProst!
In cazul de fata mai exista o cale de atac inainte de judecator: Avocatul Poporului. Acesta putea fi sesizat impotriva ANPC si BNR (institutii ala statului) care nu si-au facut jobul. Recomandarile AP sunt in general respectate fara a se mai ajunge la proces. Avocatul Poporului nu se sesizeaza impotriva bancii pentru ca este entitate privata.
Toate bancile fac cate ceva ilegal:
-BRD si Finace au obiceiul sa foloseasca abuziv date din dosare vechi pentru a confectiona carduri nesolicitate. Cardurile stau 2 ani in sertar dar pagubitul afla doar cand se calculeaza comisionul de „neutilizare”
-BCR „uita” sa inchida conturile unor clienti cu credite si care le-au mutat la alte banci prin refinantare si percepe dobanzi+comisioane pana cand omul se prinde ca deja apare listat la Biroul de Credit.
Bonus: CEZ-ul a externalizat serviciile de montaj si contorizare catre o firma ciudata (pariez ca fost securist). Aceasta firma scoate contoarele din apartamente si le monteaza grupat la scarile blocuilor (pentru a avea acces neingradit). Stiti ce face aceasta firma? Rupe lunar cate un numar de sigilii si ii arde la bani pe pagubiti. Sumele incasate sunt enorme si ANPC-ul tace malc. Probabil ca au procent din incasari.
Nu dau nume, dar sunt banci in Romania care in momentul in care se face o tranzactie online sau POS in afara tarii te suna pentru confirmarea tranzactiei sau cel putin iti trimit un sms pentru atentionare. Deci la unii se poate… Cu Bancpost am avut numai experiente neplacute, nu mai sunt clientul lor de foarte mult timp.
Mi se pare mie sau cele 3 foste mari banci comuniste sunt si cele mai nesuferite pe piata? Probabil ca inca nu au invatat sa lucreze corect cu un client…
Cu Banc Post nu am lucrat, dar cu BCR si BRD am avut numai probleme, se vede ca au fost de stat, inca n-au scapat de incompetenta si de atitudinea aroganta.
Mi s-a ‘intamplat’ si mie ceva similar la BCR, dar am primit banii inainte de finalizarea anchetei – care a durat aproape un an din cate stiu eu. Oricum, cu o scrisoare de la un 3rd party fara nicio autoritate in Romania, nu prea cred ca ai cum sa te scoti.
Oricum, VISA/Mastercard – din cate stiu eu – au asigurari pe sistemele de plata. Asa ca daca e vreo frauda, primesti banii inapoi de la asigurari si nu de la banca. Deci bancpost face asa de fite.
@Andrei: si bancile „noi” au probleme de legalitate. De exemplu o banca greceasca a deschis „pe ascuns” conturi in lei tuturor clientilor care au cerut credit incepand cu 2008. Majoritatea au refuzat verbal. Din iulie a.c. aceste conturi au inceput sa produca comisioane. Asta-i incompetenta sau frauda?
Sa-ti zic cum sta treaba cu incompetenta: stiai ca absolventii de facultate au salariul minim >1000 RON? Adica mai mare decat studiile medii? Bon! Ce fac bancile? Angajeaza absolventi de liceu (salariu de 600 RON) in posturi de ofiter de credite. Tu cu astia vorbesti la ghiseu.
@kNox
Nu te duci tu mai bine pe un site cu poze ? Asta e cu text si se pare ca cititul te depaseste.
Iar daca era o gluma, esti doar un newfag cu glume expirate.
@zoso
Raiffeisen mi-au returnat niste bani scosi de prin Rusia, insa era vorba doar de vreo 150 euro.
Pe de alta parte, daca ai conturi la ei si nu le folosesti 3 luni nu le mai vezi prin Internet Banking. Ti le inactiveaza si trebuie sa faci o operatiune pe ele ca sa redevina active. La telefon ti se explica relaxat ca trebuie sa depui niste bani sau sa faci un transfer la o sucursala R sau prin serviciul lor prin telefon. Adica esti obligat sa depui bani chiar daca nu vrei !?! Iar daca nu esti in Ro, o sugi. Sau platesti pt cacatul lor de serviciu prin telefon.
Partea tare e ca chiar daca sunt inactive, tot ti se iau comisioane de administrare. Serviciile bancare in Ro sunt jalnice. Ma gindesc sa-mi mut conturile de la Raiffeisen, dar unde ?!?! Are careva vreo sugestie ?
@c3: si mie mi-a returnat unicredit 150€. deci se poate.
culaie, men, cred ca nu iti dai seama la bautura
vezi ca in legislatia in vigoare, exista un act, ii spune COR (codul ocupatiilor din romania) in care la fiecare meserie iti spune ce studii trebuie sa ai; daca matale gasesti la ofiter credit studii medii esti smecher
In prezent, singura banca ok, din punctul meu de vedere,…este BT. Am lucrat si cu altele si m-am lasat de meserie. Dupa ce practica sportul „camatarie” si fara sa respecte 1% din contractul scris chiar de ei. Pana acum n-am avut probleme cu BT si sper sa nu am, pentru ca alta banca competitiva in Romania nu exista.
Astia de la Bancpost sunt cei mai prosti. Am cardul de salariu la ei si iti jur ca in fiecare luna apare cate o problema de imi vine sa-i impusc in cap!
@sorin. Las-o mai moale cu BT-ul. Un cunoscut a avut fix aceeasi problema ca pagubitul de sus doar ca suma era de fo’ 900 de milioane lei vechi. Omul locuieste in Ardeal iar banii i-au fost scosi din banca de la Slobozia de catre un nene care s-a prezentat cu un buletin fals. Mai mult ca sigur ca a avut complice in banca. Ce-i drept a fost despagubit dar oricum, nu e cel mai placut lucru care ti se poate intampla.
BankPostul e o institutie de tot kktul. Eu trimit de niste ani bani in tara la ai mei prin transfer bancar- si la un moment dat coana mama avea un cont la Bankpost in care primea ce-i trimiteam eu- 2-300 £ pe luna.
Ea saraca nu-i folosea pe banii astia, si a crezut ea ca daca lasa banii in cont totul e OK. Greseala crancena.
Dupa vreo 6 luni, considera ea ca are cam 1300 £ in cont- ca eu atata-i trimisesem si ea nu se atinsese de ei… sa vezi lucrul dreaq ca nu erau decat vreo 900, ca Bankpostul decisese s-o taxeze de50£ de fiecare tranzactie- desi costul transferului fusese platit din UK si nu erau nici un fel de costuri asociate la recipient.
Cand a intrebat, i-au zis ca ei atata au primit, ca ce lipseste a fost extra charge de la banca de la care am facut eu transferul. Ma duc la banca mea- HSBC- care ca orice banca civilizata imi arata cu evidenta documentara ca ei au transferat cat le-am zis. Timp petrecut la HSBC- 4 minute.
Am trimis-o pe coana mama sa reclame la Politie pt furt… si in 2 saptamani si-a primit banii inapoi- dar BankPostul i-a inchis contul… LOL de parca i-ar mai fi folosit cineva.
Ce a fost cel mai amuzant e faptul ca atunci cand s-a dus ea la Bankpost sa-si ia banii, cucoana aia ( pe care mama o cunostea, ca vorba aia, oras de 20,000 oameni, cunosti si pisicile dupa ce stai o viata acolo), i-a facut un scandal monstru ca de ce a reclamat, ca ce-i trebuie ei atatia bani, ca n-are destul deja si fara ei?
Incidentally, cucoana cu pricina fusese mai toata viata ceva functionara de ghiseu la Posta ( Romana, blestematilor). Dupa revoluytia lui peste, cand s-a infiintat bankpostul, unele din tantile astea s-au pomenit angajate de banca.
Go fucking figure.
Eu folosesc ING, iar pentru plati pe net am un card special pe care-l alimentez cu cat am nevoie.
Ce imi place la ei este ca au un serviciu de avertizare prin SMS, care costa cativa lei pe luna. Pentru orice suma care depaseste 200 RON primesti un SMS prin care esti instiintat ca au fost scosi bani din cont. Daca e o frauda, macar o poti opri la timp (suni si blochezi cardul, etc). Presupun ca e mult mai usor de refuzat o tranzactie inainte de a fi procesata efectiv.
Singura chestie care nu imi place e ca nu au limita mai mica. Adica poate sa iti fure din cont fara sa fii instiintat, daca face mai multe tranzactii de 150 RON, de exemplu. Mi-ar fi placut sa aiba optiunea sa primesti SMS pentru orice suma, as fi fost dispus sa platesc mai mult pt asta…
@ABS La ING au 3D Secure si poti securiza tranzactiile cu parola…
tipic romania. eu am pierdut 60 de ron la bcr. cand mi-a spus ce am de facut am ales in secunda 2 rezilierea contractului.
POS-ul unui magazin mi-a incarcat de 2 ori suma care o aveam de plata. Am facut negatie, am dus bonurile doveditoare la banca. Au trecut 2 ani, inca nu am primit banii. Asa ca mai lasati-o moarta cu banca transilvania. Totul e bine la ei pana ai o problema, atunci ai belit-o.
Momentan ING-ul e singurul care nu m-a tras pe penis niciodata.
Cu ERS-ul, copilasul bancpostului, aveam credit la ei pentru un frigider, acum vreo 5 ani. Am tot platit, pana cand am fost curios sa intreb cat mai am de plata. Aveam de plata fix ca la inceput, pentru ca ei imi luau banii, ii depuneau intr-un cont de lei, incasau dobanda, dar nu si rata. Iar la contul respectiv imi luau comisioane de utilizare, intretinere si mortii ma-sii mai stie ce. Noroc ca suma era infima, breo 8oo de lei, m-am dus, am platit tot. Sa vezi ce trageau de mine sa nu platesc, ca nu e avantajos, ca e bine sa stau si sa astept. Am platit, dupa care m-au sunat ca ei mai au sa imi dea inapoi cateva zeci de mii si sa vin sa mi-i dea. Muie, am zis sarumana ca am scapat si in viata mea nu o sa mai intru intr-un sediu de banca.
@XeNoN: trecand peste limbajul tau de cocalar trebuie sa-ti spun ceva: esti p’afarist rau!
1. Acel „COR” este frectie la piciorul de lemn. Firmele private nu-s obligate sa-l urmeze. Ma ocup de probleme de munca asa ca nu-mi da lectii ‘eftine despre meserii si studii obligatorii.
2. Nevasta mea lucreaza intr-o banca de 20 de ani (privatizata acum 10 ani) si are colegi cu studii medii la front-office-creditare. Intre timp unii au facut facultatea de la coltul strazii si au sustinut licenta in plic la Frecatei si acum sunt asa cum scrie la Nomenclator.
Posibil si tu sa fi unul din astia ca vad ca te basici rau!
Dl. Petru Serban poate sa-si recupereze banii doar dand in judecata banca! Nu stiu daca e de competenta BNR-ului sa oblige banca sa-i restituie banii, ANPC-ul poate doar dispune printr-un proces verbal ca banca sa restituie paguba, dar banca poate sa nu respecte dispozitia. Fata de ANPC banca are doar obligatia de a plati amenda, daca a primit. Cf. legislatiei din tara noastra, ANPC-ul nu poate face absolut nimic in cazul in care banca(sau orice alta persoana juridica) nu respecta dispozitiile date de aceasta in procesul verbal de cercetare a reclamatiei. Asta e, avem institutii doar de forma, ca sa fie, sa dea bine la (m)UE…
Daca ai o problema tre’ sa dai in judecata, sa traiasca si avocatii, magistratii, grefierii, etc, etc…
Si eu sunt intr-o situatie asemanatoare cu ERS-ul…
pentru toti gusterii care inca au impresia ca stiu tot, sa va zica taticul vostru o smecherie cum e cu platile in valuta
orice plata in valuta ca e in tara, ca e din tara x in y trece prin niste servere prin minunatul oras frankfurt; aici banca respectiva opreste un comision caruia i se spune speze bancare
daca atunci cand faci plata nu casti ochii la ce intreaba sistemul (daca e online) sau foaie pe care „tastezi” cu pixu, acele speze le platesti cine primeste nu cine plateste; deci, una peste alta platile in valuta nu sunt pt oricine, cascati bine ochii, pe langa speze va intreaba multe chestii un „banal” transfer bancar.
si m-au stresat pizdele proaste de acolo sa-mi bag interjeg banking, ca sa manance si ele un comision
Grecii astia ridicoli nu au niciun respect fata de client. Daca se poate sa te stoarca prin comisionane ridicole ok, dar in schimb nu-ti ofera nici cel mai basic serviciu. Am si eu doua carduri la ei, unul pe care il folosesc la plati pe Internet (Taifun). Sunt oribili la servici. Am avut nenumarate reclamatii pe care le trateaza cand vor ei. Iti blocheaza banii tai aiurea fara nicio justificare plauzibila si te pun sa te duci la o filiala pentru a completa o fituica fara rost. Nu e de mirare ca mai au doar 3% cota de piata. Falimentul e aproape cu asemenea servicii de rahat.
@Arhi – Pentru ca la POS la magazin sa-ti incaseze aceeasi suma de 2 ori sunt necesare mai multe:
1. E necesar sa treaca banda magnetica de 2 ori prin aparat;
2. E necesar sa bati codul pin de 2 ori.
Daca iti spune ca la prima tranzactie a primit eroare, vanzatorul este OBLIGAT sa-ti dea (si tu dator sa ceri) chitanta care rezulta din aparat. Pe chitanta scrie codul de eroare – daca nu ai chitanta de la tranzactia esuata (si ea a fost reusita) si iti mai cere PIN-ul inca o data se cheama ca te-a pacalit. Nici aici nu e terminata lupta – orice vanzator care incaseaza cu card e obligat sa aiba o camera video cu DVR care sa bata spre POS si spre moaca clientului. In caz de probleme, faci reclamatie la politie si astia cer inregistrarea – se vede daca ai fost tepuit.
Alte variante nu sunt – mi-e greu sa cred ca un vanzator de magazin cloneaza carduri si face tranzactia in urmatoarele 10 secunde de la plecarea ta. Si ca softul magazinului sa incaseze de 2 ori aceeasi suma este tehnic imposibil.
Daca ai internet banking, se vede acel transaction ID. El este unic si dupa el se poate vedea exact cand si ce s-a luat. Exista si un timestamp foarte precis. Cei de la Romcard cred ca pot ajuta, ei gestioneaza tot ce misca legat de carduri in RO.
Mie personal mi-e greu sa cred ca intr-adevat s-a intamplat asa ceva.
P.S. Am creat si administrez un site cu plata prin card si stiu ce spun.
Mai exista banc-prost (argh…Bancpost)? De cand cu livrarea asta de alocatii direct pe card ma gandeam ca s-a dus dracu’…
Sa ne deschidem toti cont la Deutsche Bank!
Raifeissen – o alta banca plina de imbecili si fufe care lustruiesc bastoane in toalete… in 2005 a durat 4 luni (da, 4 luni) sa incasez un wire din USA.
banii s-au intors inapoi de 3 ori (din centrala cica), iar a 4-a oara cand in sfarsit a mers (clientul mi-a spus ca nu s-au mai intors la el) am mai stat 6 sapt sa incasez banii pentru ca o imbecila a uitat faxul cu confirmarea swift intr-un sertar si apoi a intrat in concediu postnatal… GO FIGURE !!
Deci… ȚEAPĂ.
@sorin „In prezent, singura banca ok, din punctul meu de vedere,…este BT. Am lucrat si cu altele si m-am lasat de meserie. Dupa ce practica sportul “camatarie” si fara sa respecte 1% din contractul scris chiar de ei. Pana acum n-am avut probleme cu BT si sper sa nu am, pentru ca alta banca competitiva in Romania nu exista.”
am avut card de salariu la BancProst si stiu ce le poate pielea si ce Nu le poate creierul. la BT e frumos gardul pe conturile business ( fara comision de retragere, comision doar daca ceri sa vezi soldul, daca retragi ceva si ceri chitanta vezi si soldul gratuit ) dar cand te uiti mai atent gasesti multe bube. Eu m-am lovit de cateva asa mai dragute si partial se rezolva. pe contractul meu scrie ca am verificare sold gratuit – ei bine dupa ce au pus la toata lumea tarif pt. sold am facut scandal si mi s-a spus ca e gratuit prin artificiul cu retragerea deci nu-si incalca contractul. alta faza – in contract se spune ca exista o dobanda la banii lasati in contul curent de ceva 1 % dar surpriza chiar si cu 500-1500 ron in cont nu apare nimic – iar sunat iar reclamat si mi se raspunde ca ei nu se sinchisesc sa bage dobanda daca nu depaseste 1 ron. alta distractie pe partea de 3d secure – daca incerci sa faci inrolarea iti da eroare suni la cei care se ocupa de inrolare (romcard.ro) si ti se spune ca BT-ul nu a depus listele de carduri -suni la ei si primesti un raspuns „pai daca vreti anuntam sa fie anuntati cei de la romcard” – asta e serviciu care trebuia sa fie automat cand se elibereaza un nou card mai ales cand precedentul a fost inrolat dar a expirat si s-a eliberat altul. si mai sunt inca f. multe mizerii micute pt. care i-am facut cu nervii si unele au ramas nerezolvate
eu fac insa transfer de bani cand intra in contul de BT spre ING. aia au dobanda decenta la contul curent ( era frumos la 7.5 % acum e parca 3 sau 4 % ca s-au tampit si ei. scuza cu dobanda de referinta a scazut e vrajeala pe fata pt. ca la depozite n-au miscat decat 0.5 % deci nici astia nu sunt pe deplin cinstiti ) , ca si comparatie la o suma de 4000-5000 ron in cont curent la BT „agat” undeva la 1.3 -1.7 ron iar la ING suma e pe la 35 Ron daca nu gresesc. la ING insa e bine sa fiti atenti la comisioane pt. ca frig la buzunar – platiti doar cu cardul nu scoateti cash din el , etc
in incheiere merita sa va spun cum au inceput acum vreo 6 ani aventurile mele cu Banc Prostul. ma angajez la o firma de stat care avea cardurile doar acolo – eu veneam de la fostii cu card la ilustrii necunoscuti (2 atm-uri in tot brasovul ) Banca Romaneasca, asa ca am zis ca m-am scos cu astia ca aveau multe bancomate, etc. mi se spune sa merg la banca si sa-mi fac card. ajung acolo cer un formular il completez spun ca o sa fie folosit la plata salariului, cer modelul Maestro si mi se spune ca trebuie sa depun o suma in contul care va fi atasat cardului ( ~ 50 ron – an 2004) , eu cum eram direct de la munca nu aveam atatia bani la mine si spun ca revin . a doua zi la munca ma intreaba daca am facut cerere – spun povestea mi se spune ca nu trebuie depus nimic ca e conventie cu bancpRost. merg iarasi la tampiti dau peste altii aia imi spun ca intr-adevar e conventie si nu trebuie depus nimic dar trebuie completat alt formular. il completez si pe ala il depun si mi se spune ca in 2 saptamani sa revin ca e gata. ma intorc peste 2 saptamani si surpriza astia nu gasesc cardul. verifica in sistem nu exista nici macar cerere pt. el. fac o alta iar cauta astia firma iar discutii se lamuresc ei dupa 30 de minute si gata cererea ma anunta ca o sa fie facut in sistem de urgenta sa revin peste 1 saptamana. plec la mare asa ca revin dupa ~3 saptamani si surpriza iar nu exista cardul. nu stiu cum dracu disparea cerera mea, o manca lupu cand intra in sistem altfel nu-mi explic. le zic ca nu ma completez nimic si sa rastoarne gunoiul de 3 saptamani sa gaseasca cererea si plec. la munca astia erau stresati ca nu aveam card si trebuiau sa-mi dea banii cash – pe mine nu ma deranja dar cineva mergea la bucuresti in fiecare luna pe langa alte chestii trebuia sa preia si salariul meu si sa aiba grija sa ajunga. anywya – uit de tampitii de la bancpRost ca asteptam sa ma sune si supriza, la cam 3 saptamani de la ultima vizita impreuna cu salariul imi vine din bucuresti si cardul. cum firma e destul de maricica aia de la bancpRost s-au deplasat si l-au predat la angajator ca deja facusera aia tambalau la sediul central. distractiile au urmat si cu ei dar am avut noroc ca picau doar pe noii mei colegi. la un bancomat se mancau in delir cardurile. banca isi mutase sediul si bancomatul lor „din sediu” era acum inrolat la alta banca si aia lasasera stick-urile exterioare de bancpRost si era permanent stricat si halea tot. asa ca de fiecare data cand scoteam cash 5-10 minute ma rasuceam pe langa (orice ) atm de-al lor sa vad daca se halesc sau nu carduri. si povestile au fost multe dar prin 2005-2006 firma satula de astia a facut trecerea la BT si am zis ca am pus mana pe Dumnezeu pana le-am vazut si lor limitarile
ps. cu refuz de plata am avut intamplari doar la BT cu un bancomat somnambul care a tras un pui de somn cat am scos eu cash-ul si mi-a halit dat 800 ron dar el a notat 2 * 800 . noroc ca la 1 luna juma mi-a facut internet banking si la BT si m-am uitat pe tranzactii si am vazut mizeria. sun la ei „intr-adevar apare in loguri ca bancomatul a ramas fara curent pt. 3 secunde chiar cand se pregatea sa scoata banii, actiune anulata, apoi a cerut iar pin-ul si de data asta a mai notat inca o data trnazactia si v-a dat si banii” -am intrebat daca ei mai verifica bancomatele din cand in cand ca cine stie cine mai uita de bani – „pai nu e problema noastra, daca e ceva sa ne sune clientii” – concluzie daca nu cascam ochii aia dupa 2 luni nici nu se gandeau sa-mi dea inapoi banii. dupa refuz de plata am primit banii in 15 minute in cont . cum am vrut sa vad cat de operativi sunt si cei de la ing am sunat sa discut pe aceeasi tema si mare atentie – daca se face o trnazactie cu / fara PIN de orice tip si intrati pe cont si o gasiti in „asteptare/procesare” si va dati seama ca nu voi ati facut-o – degeaba sunati la ei ca ei pot cel mult sa ridice o sesizare dar banii nu-i mai pot oprii ( zicea cineva mai sus de ING ca au notificare prin SMS – pai fiind procesata e useless ca banii nu mai sunt la ei ) . singura rezolvare – cerere refuz de plata + reclamatie politie iar rezolvarea 3-6 luni estimativ.
Orice tranzactie cu cardul poate fi anulata in 30 de zile de catre comerciant, chiar daca aceasta s-a finalizat (adica banii au intrat din contul de card in contul comerciantului). Asta se face tot electronic, fara interventia bancii. Deci, daca exista bunavointa, se poate anula tranzactia efectuata eronat.
Network Solutions nu este companie autorizata de procesare carduri. Mai sunt si alte minciuni in scrisoarea asta?
bancpost e de rahat. am vrut sa-mi fac un credit la ei si angajatul bancii era sa ma bage in cacat. ma pusese sa mint ca sa pot sa fac punctajul pentru suma ceruta. Ma invatase cum sa raspund, ce sa zic atunci cand ma vor verifica, si totul fara sa clipeasca de parca era ceva firesc. pana la urma m-am speriat si am renuntat. si bine am facut. un prieten de-al meu plateste o rata la ei care a crescut dupa cum a vrut muschii bancii. nu mergeti la bancpost, e de rahat, iar angajatii lor se comporta cu tine ca functionarii in comunism.
Tocma’ ce-am recuperat 1100RON pierduti intr-o situatie similara, dar la ING. Ce sa-i faci daca astia de la BandProst is mai de traista…
Eu lucrez la BancPost si toata activitatea e super ok….suntem motivati si foarte bine tratati….asa caaaa