Se dă următoarea situație: cameră cu stâlp în mijloc, cam aiurea pus acolo. 260cm distanță într-o parte, 150 în alta. 3m înălțime. Zona neagră e o grindă de 25cm grosime, cu fier beton destul și gros. Dacă dau jos stâlpul și pun o șină de tren transversal și o sprijin de 2grinzi noi (sau chiar 2 șine noi/suplimentare)?
asta e calcul de inginer structurist…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Claudiu, la alea e simplu, acolo nu e cu forte portante, acolo e cu forte divine.
@Claudiu
stii vorba aia. Un pod rezistent poate face orice prost. Pentru un pod care abia rezista ai nevoie de un inginer.
Perfect, e mester in lemn, dar sa nu-l chemi cand se discuta structura de beton armat.
Legat de intrebarea initiala, depinde cine sta in casa aia. Daca stau socrii e ok fara nimic, nu se darama casa doar de la atata lucru. Daca stai tu, cheama un inginer, d-ala cu planuri, nu d-ala de biserici de lemn. Ca parca tot aici am citit de DIY rezultat in usi care nu se mai deschid din cauza ca s-a lasat tavanul.
Claudiu, tu zici de ăla care și-a făcut aripi din șindrilă, că i-a furat cineva scara și n-a mai avut cum să coboare de pe acoperiș?
Ciudat, auzisem c-a murit.
Radu, si in cazuri specfice chiar cu usi in tavan.
@zoso asta nu e bricolaj. Radem, glumim cu topoare si altele, dar la din astea du-te la structurist…
De ce am citit „SECURIST”?
Nu cred că vrei părerea noastră. Șina aia de tren e grea și nu știu ce grinzi de susținere ai putea pune.
tot șină de tren!!!
idk man cu articolu asta te poti trece si pe tine la influencer fun
@Vali, deci tu vrei ca sus să fie șină iar susținerea să fie tot șină și chiar poate 4? Ok, ce rezolvă? Că nu mai ai zid și ai treceri? doar niște grinzi ce pot fi mascate ușor?
Teoretic acea șină ar trebui să țină, nu mă pricep incât să spun dacă s-ar arcui de la greutate, dacă pui 4 cred că se distribuie bine greutatea.
Cred că un structurist e mai indicat, zidul ăla preia o sarcină acolo. Deasupra cum se distribuie greutatea ? (mă refer, e locuibil sau ceva pod?)
Acum are o altă semnificație știrea de alaltăieri că traficul feroviar a fost suspendat temporal, pe o rută din judeţul Braşov, după ce o şină de cale ferată s-a rupt.
Temporal, parietal. Atemporal.
Sustin ideea de mai sus, vorbeste cu un structurist. S-ar putea sa-ti dea niste idei mai bune.
din descrierea ta, executata dupa norme grinda ar trebui sa-ti asigure o deschidere de 4,5ml. mai multa armatura intr-un element de rezistenta nu-ti asigura neaparat si-o rezistenta sporita. dimpotriva poate sa rigidizeze structura. grinzile mai si fisureaza in exloatare sau post turnare daca nu sunt executate corect, posibil din acest motiv sa fi fost intarita cu un stalp, daca vorbim de o cladire veche.
Interventiile de genul asta presupun contactarea unui inginer de rezistenta care va incepe o expertiza. In baza expertizei se va realiza tema proiectului. Cel mai probabil va presupune consolidare(camasuire) pe stalpii existenti si probabil profile metalice sub grinda. Camasuirea descarca la randul ei in fundatie – daca ai beci sub e mai simplu, daca nu, va fi un deranj major. Atentie, sina de tren nu este profil recunoscut in normative, cel mai probabil vei ajunge la profile HEA sau IPE, care pot fi incadrate in calcul de rezistenta. Orice modificare fara un specialist si proiect autorizat va duce la riscuri pentru siguranta celor care locuiesc in casa acum si pe viitor.
Deci Vali ,darama dracu casa si fa-o de la 0
StefC, ai sărit peste licitația pentru studiul de fezabilitate.
Poate că ar fi mai bine sa schimbam articolul: rog recomandare structurist.
Pe de altă parte este îmbucurătoare reacția de comentarii. Încă mai prețuim meseria.
Începi să te uiți altfel la pereți după cutremurele din Turcia și Maroc.
Cand vezi ca blocul se frange de la vecinul imbecil care a taiat elemente de structura parca iti cam piere pofta de mancare. Cine a facut un pic de rezistenta materialelor si
simulari structuri de rezistenta stie despre ce vorbesc.
Mi se pare ca e ilegal sa detii sina de tren pe persoana fizica.
Urmează trenul.
@Blon: E ilegal dacă ești prins.
Chiar așa… de unde ai șină de tren?
Era pe domeniul public de șase luni
E beci vechi făcut cu șine de tren.
trecea pe vremuri trenul pe acolo si o ramas sina…
confirm. vecinul a facut sesizare si a venit Politia de a ridicat o.
Daca era ilegal nu le mai lasau asa afara.
Eu propun doo șine de tren și deschizi o gară cu ocazia asta…
Tocmai ce am invatat tabla inmultirii, cand vine capitolul asta?
întrebarea ta naște întrebări: de unde ai tu șină de tren? eu am cautat la dedeman și am gasit doar de tanc!
Depozit Rheinmetall Satu-Mare.
șina de tren cu ce o prinzi? dibluri sau cu melci de rigips?
Aracet
Amestec de faina si apa.
Sârma nu mai e bună?
scuipinol.
ramen și superglue
nimic nu știți
/s
manaliga. evident vartoasa.
Nu va suprati… dar cu sarma ce ati avut?
Trebuie intrebat un structurist cu niste alte detalii pt ca depinde de inca 2 aspecte
– care e cealalta dimensiune a tavanului. Conteaza suprafata planseului mai mult decat lungimea
– ce greutate este pe planseu (la etaj)
„ce greutate este pe planseu (la etaj)”
„Aceste cuvinte ne doare!”
___________
Nu mai pune astfel de întrebări indiscrete, acolo-i ce sau cine n-a mai încăput în beciul cu topoare, fie-le țărâna ușoară!
Da-mi pe mail plan camera si poze (ma intereseaza in special ce tine grinda aia de sus) si revin cu calcul. Sigur nu sina de tren.
nu doar camera si ce mai e in jur si deasupra, sa vezi daca se poate descarca pe ceva lateral.
si un program cand nu e acasa.
un arhitect cu experienta poate spune la fata locului daca se poate ce vrei tu
nu cred ca asta e un proiect DIY
Ai injurat ambele bresle cu fraza asta, atat structuristi cat si arhitecti
Se poate:
https://www.google.com/maps/@44.4392893,26.09812,3a,75y,58.17h,106.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXKA4FmgTRroNFGeY3qDrzA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Nu înseamnă și că e bine.
@kpkono, pe arhitecti nu i-a injurat. i-a injurat in schimb pe structuristi pomenind ca arhitectul ar putea. :)))
stiti ce se face un om care vrea sa se faca inginer dar nu poate? arhitect.
In unele tari arhitectul face și calcul de structură. N-au inventat romanii gaura din gogoasă.
Ai un isometric cu fundația, dimensiunile camerei în adâncime, încărcarea pe etaj superior: etaj, mansardă, țiglă?
Structuristul îți zice și prețul de la care Nu devine Da. Probabil fără șine de tren. Știu, Brașov, nici în Târgu-Jiu nu au fost cutremure până anul trecut.
E posibil să zică: nu, și trebuie să întărești și stâlpul.
Eu zic nu.
De la 6000 euro/mp în sus poți să construiești și în Sahara.
Poți să pui o structură de metal pe interior. Silver Church.
Bani și imaginație să ai.
Si niste termit pt sudura exoterma a sinei de tren. Ar iesi un live de senzatie.
Uita-te la tipul asta cum a rezolvat problema: https://www.youtube.com/watch?v=48y68q-cmuk&ab_channel=RonaldFinger
sau asta: https://www.youtube.com/watch?v=spumRxHHnqY
Doar ca ala deasupra lui e doar greutatea lu’ Dumnezeu si a constiintei lui.
Eu zic ca privesti problema gresit: mai bine ia flexul si taie oglinzile de la Land Cruiser si va intra in zona aia de 260cm fara probleme 😀
Io zic ca mai bine inclini podeaua la 45 de grade. Cresti latimea, faci offroad la tine in garaj, numai castige. /s
Sustin ideea de a intreba un securist. Suna-l pe ghita, sau pe prietenul lui.
nu răspunde, are să-mi dea niște bani.
am ras la sina de tren, adica profil I, teoretic se poate ca nu e o deschidere foarte mare, depinde ce descarca pe acea grinda (mansarda, pod etc). Un structurist pune proiectul in Axis de ex si iti calculeaza exact ce profil I se preteaza si daca e fezabila toata treaba.
Nu. Ai deschidere de 4 metri, orice ai pune șpalet, nu se descarcă în două laterale decât cu consolidarea lateralelor pe punctele de îmbinare și coborârea acestora. Contează ce ai dedesubt și în pereți.
Rezolvarea elegantă ar fi o arcadă cu picioarele adăugate la pereți, construcție din cărămidă. Poți și cu un cadru metalic care să nu facă corp comun cu peretele, rămâne doar problema subsolului, dacă există.
Zoso: Romani nu mai fiti melteni!
Iar el isi LC vechi de 16 ani si acuma vrea sa faca o romaneasca frumos cu o sina de tren…
Urmeaza o poza cu tine parcat pe trecerea de pietoni, sau cu masina „an fata pa avarii” cand iti iei copilul de la scoala
Mi se pare ca zoso stie ce face pe blogul lui, asta era scopul. Tu ai muscat-o in schimb
Mai bine prelungesti stalpul si faci doua camere.
Intrebarea care ar trebui pusa este: DE UNDE IEI O SINA DE TREN?!
@Alin De la calea ferată, desigur. Îi așteaptă pe „gipsani” până fură cablurile de semnalizare, iar el vine în urma lor și ia șina de tren. Simplu!
https://www.olx.ro/d/oferta/sina-cale-ferata-si-traverse-cf-IDa2Kbf.html?isPreviewActive=0&reason=extended_search_no_results_category&sliderIndex=2
https://www.olx.ro/d/oferta/vand-sina-de-cale-ferata-IDhrezp.html?reason=extended_search_no_results_category
Și-o toarnă singur…
Intrebarea mea ar fi cum duce sina acolo, ca daca ati pus vreodată mâna pe o bucata de șină stiti cat de grea e..
e plin OLX. se găsesc de cumpărat.
Dacă zicea in articol că un structurist i-a zis să facă într-un fel, sareati toți cu sfaturi, calcule și idei. Acum întreabă dacă e bine într-un fel și îl trimiți la un inginer. 🤨
Mai bine darami si faci alta casa. Vezi ? Avantaj casa in porumb, ti-o faci cum vrei !
PS: va trebui cel mai probabil o grinda noua, destul de groasa cu stalpi in capete. Si la mine cand mi-au facut casa mi-au bagat 2 grinzi imense in living. La camere mari nu ai ce sa faci. Uita de „sina”, stai in zona seismica, nu poti cu improvizatii.
Nu șină de tren, că e grea și nu are proprietățile necesare pentru grindă.
Folosește europrofile I, din alea din care se fac halele metalice, eventual combinate cu profile H pentru descărcările verticale.
Teoretic, la 4 m deschidere nu ar trebui să fie nicio problemă dar vorbește totuși cu un structurist (proiectant, nu constructor șantierist) deoarece mai sunt multe detalii de la fața locului de care trebuie să țină cont pentru o dimensionare.
Pentru tipuri și costuri de profile poți să te uiți la https://depomax.ro/index.php?route=product/category&path=67_143
Nu trebuie sa mai pui nimic, sunt doar 4m. Merge fara grinda, doar da-o pe aia vece jos.
pe o sina de cale ferata cred ca poti pune un tanc rusesc
Sinele de tren sunt o prostie pentru ce ai tu nevoie acolo. Recomand profile de tip I.
Problema nu ii atat de distanta intre punctele de prijin cat ce incarcari ai peste grinda (acoperis, zapada, saci de bani din pod). In acelasi timp conteaza foarte multe si cum se descarca greutate in punctele de sprijin.
Recomand sa mergi la un inginer constructor.
si acum plot twist-ul…. sina de tren ESTE un tip de profil I.
daca ne luam dupa common sense un cadru intors U asa cum e desenat cu rosu ar fi suficient sa inlocuiasca stalpul, cred ca cel mai eficient ar fi din beton armat, doar ca e vb de spatiu si de aia ai prefera fierul. Chestia e ca cineva trebuie sa calculeze grosimiile necesare in functie de materialul utilizat pentru acel cadru, s-ar putea ca la final sa fi multumit cu stalpul :D.
Da, e ok!
Cristi
Inginer programator.
Si daca nu e ok facem un git reset –hard la casa daramata, si incercam altfel.
Cel mai simplu ar fi sa dai toata casa jos si sa lasi stalpul si apoi sa reimparti toti peretii astfel incat sa iti ramana stalpul la un colt sau capat de perete. Parerist Structurist DanL
Daca pui niste oglinzi cum trebuie nu mai vezi stalpul ala.
Io zic sa te duci mai des pe la Braila, azi un surub, maine o grinda, aduni tot ce iti trebuie.
Eu sunt curios cum o ridici, un metru de sina are cam 60kg. 240 kg pentru aia din tavan :)) plus inca 180 kg aia in picioare.
420 kile pe cativa cm patrati. Aia face gaura prin podea, cade si daca e legata bine de grinda, trage si grinda dupa ea, poate si tavanul cu totul, iti surpa casa :))).
= CONTENT!!!! CLICK AICI SĂ VEZI CUM AM DĂRÂMAT CASA!
ep2: UNDE ARUNCĂM MOLOZUL REGULAMENTAR
sponsor PNRR. sifonat de fonduri.
ep3. CU CINE TORN ȘAPA?!
plâng ăia de la holcim după o colaborare din asta.
ep4. CLICK AICI SĂ VEZI CE MI_AU FĂCUT MESERIAȘII!!!
mult juma de an conținut.
Cel mai mult imi place umorul (voluntar sau nu) dar eu am zambit mult timp la commet-ul cu episoadele…
m-a bufnit rasul, mi-a adus aminte de artur de la ceptura, ala de vreo 10 ani are continut, ma mir ca mai vine reporteru ala pe la el, probabil nici ala nu-i departe
Din ce imi aduc vag aminte, si bricoleurul Arthur de la Ceptura a avut treaba tot cu un stâlp în mijloc, cam aiurea pus acolo.
@Vali… GB nu face coaching?
soacra, GB face coaching, dar nu încurajăm faliții moral cu bani.
stalpii nu sunt pusi niciodata aiurea. aiurea sunt pusi pereții despărțitori in jurul lor.
ql2/8
ql^2/8, nu invata omul prostii
Doar ca idee:
Aveam de daramat un zid de caramida simpla, care nu e de rezistenta (casa e pe caramida plina intretesuta, deci portanta).
Zidul meu avea cam 3m.
Structuristul mi-a recomandat minim teava rectangulara 60×80 x 6mm grosime la un capat asezata pe o parte din zidul ramas (30cm) si in celalalt sudata pe o talpa prinsa cu 4 tije filetate (din otel caca-maca special de care nu mai tin minte care are nush ce forte de forfecare) in zidul perpendicular.
Eu am pus teava 120×80 x 6mm pe principiul sa fie ca sa nu lipseasca. Chinul de pe lume sa o ridici si sa o pui pe pozitie. Nici nu ma gandesc cum ar fi cu sina de tren.
Cauta si tu o grinda de otel profil H sau HEA in Romania Una de 125x80x45 tine acolo.
nu stiu daca a mai zis careva. nu conteaza sina de tren si nici chiar grinda.
conteaza ce pot stalpii in care ancorezi sina. toate descarcararile pe care le preia acum stalpul + sina(sau mai multe) se vor duce acum in ceilalti 2 stalpi. pe aia epertizeaxa-i.
‘ a se citi „toate descarcarile si masa nou adaugata a sinei”
also…
betonul se comporta mult mai bine la compresie decat la intindere.
tu vrei sa scoti un stalp care lucreaza in compresie si practic sa il inlocuiesti cu grinda care lucreaza in intindere. da, o s-o rigidizezi un pic cu sina dar asta creaza alte probleme.
si inca. daca ai 2.6 cu 1.5 inseamna aproape sigur ca dincolo de perete mai ai 1.1 de ceva, foarte probabil si deasupra. alea se duc toate tot pe grinda.
in final, fa ce ne sfatuiesti pe noi in imobiliare. apeleaza la un structurist profesionist, plateste-l, pune-l sa stampileze concluzia. e casa ta, viata ta si a familiei tale. ce faci aici pe blog e la nivel de grup de mamici pe facebook.
Calculează probabilitatea să-ți cadă șina în cap
trec repede pe sub ea!!!
Durează un pic, pentru ca la noi trenurile au întârzieri mari.
io banuiesc ca ai pus chestia asta aici doar ca sa vezi care-s structuristii de pe blog ca sa stii la cine sa apelezi … in alta ordine de idei, nu stiu daca se poate ceea ce intrebi tu dar TREBUIE ca un structurist sa-ti faca un calcul. si s-ar putea ca, in functie de ce calculeaza, sa fie ok. doar ca sinele de tren nu faceau parte din profilele omologate in normativele de constructii. asta era acum 20 de ani cand lucram cu ele, poate ca intre timp s-au introdus… aproape totul e posibil, acolo la voi. so, cauta un structurist, povesteste cu el si-ti va zice tot ce ai nevoie. singura conditie e sa fie bun. bafta
Rezolvi problema cu un ipe 260 la grinda și cu heart 140 la stalpi. Dar trebuie sa te gândești ca profilele o sa le găsești la min. 6m lungime, plus ca trebuie sa le sudezi sau sa le îmbini cu suruburi.
Complicat.
Dacă ai spațiu pe inaltime poți face o grinda zăbrelita din lemn cu înălțimea de min 500mm. Montanți 100×100 iar tălpile grinzi zabletite sa fie din dulapi 5×200
https://www.google.com/search?q=grinda+zabrelita&oq=grinda+zab&aqs=chrome.0.0i512j69i57j0i512l2j0i22i30l10j0i15i22i30.5447j0j4&client=ms-android-samsung-ga-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=qS2GvN69fQ2NIM&imgdii=QHfBsmdL_MsbRM
Salut, sunt inginer constructor. La 4 metri deschidere,șină CF tip 65 are..exact 65 de kilograme pe metru.
De ce ai atârna 2 tone jumate de tavan,chiar dacă rezemi șina la capete?!.La cutremur ar fi un pendul care va dansa cu o amplitudine enormă. Șinele mai mici au 45 de kile pe metru,dar și acelea s-ar încovoia DOAR din greutatea proprie.
În plus ,fierul NU rezistă la compresiune, ci doar la întindere.
Tocmai de aceea grinzile se fac din beton armat,în care betonul preia compresiune,iar otelul,armătura din interiorul lui preia întinderea.
Mai mult,schița nu are nici o valoarea atât timp cât nu precizezi și a TREIA dimensiune,recte lățimea camerei și cel mai important, incarcarile din partea superioară.
Nu fiț răi, daț bani și la constructori și proiectanți, că e plină țara de IT-isti.
Și când ne va pica tavanul în cap,o să căutăm soluții pe ChatGPT. Doar zic..
Am greșit,sunt doar vreo 260 de kile,mea culpa,nu dați cu pietre
In sfarsit cineva care chiar a pus problema corect!
Șina de tren are un coeficient de dilatare diferit de cel al betonului . Nu știu dacă este bine să o foloseși în constructii.
Dacă ai doar 25cm spatiu pe inaltime doar metal, e complicat. (Am recitit). E destul de periculos pentru cine o sa facă lucrarea, trebuie sa fi foarte atent și îți trebuie o expertiza și proiect. Dar trebuie sa urmezi urmezi următorii pași: 1. Bordei grinda pe ambele părți cu corniere mari 200x100x10 prinse cu ancore chimice.
2. Tăiat stalp cu disc diamantat, sa nu se spargă cu pichammer sau altceva.
gaura in pereti, bagat o grinda de 20, din stejar sau ceva lemn tare, exotic, uscat. Nu mai pui nici un picior, sta in perete, si ai textura faina de lemn in tavan.
Eu am beciul făcut cu sine de tren și între ele cu bolți. Probabil la cutremur sinele nu flambează că nu le dau voie bolțile. Beciul e făcut la 1700-1800.
Daca nu ai scris-o la misto cu sina de tren, asta implica forte care trebuie calculate in functie de imbinarile alese si sudurile facute si mai ales cum lucreaza ele in timp de la cutremure, oxidare si alte asemenea. Lumea le folosea mai ales pe post de grinda, nu stalp. Betonul e bun pe compresie, iar fierul beton la alte tipuri de forte, de aia merg impreuna. In plus pe ce stau ele? Cu ce greutate totala? Cum le ridigizezi?
Spargi fundatia, sapi o gaura de 1 metru, te duci la un rau de munte, iei cativa bolovani de apa, din aia mari, de abia ii rostogolesti, de 100 kile unu. ii bagi in groapa, refaci placa, pui stalpul.
Bolovanii ii poti gauri, cu un burghiu cu percutie dai gaura prin ei, 4-5 bolovani, bagi un fir de fier beton prin ei, in jurul lor umpli cu pietris. de fir prinzi slaplul si il asezi pe bolovan, sau poti urca cu fitul pana sus si urci cu un stalp de 4 caramizi pline
@Claudiu solutii in zona de constructii sunt pentru orice* lucru, ramane problema costurilor, deranjului si a riscurilor asociate din timpul santierului, probleme necunoscute ale solului, complicatii ulterioare, stii tu