Boala cu aruncatul pe trecere se vindecă doar cu asfalt

În Brașov, cam o dată pe lună, are loc un accident din ăsta: pietonul se aruncă pe trecere, mașina nu îl poate evita, îl dă cu capul de asfalt. E ceva ce a intrat în cotidian. Ce face poliția este să pună semafoare acolo unde erau treceri de pietoni normale, distrugând astfel fluidizarea traficului.

Și nu ai cum să le explici omenește că nu e ok să se arunce pe trecere așa. Poate să fie șofer cu 20 de ani de permis, nimic. NIMIC. Singurul medicamentul pentru genul ăsta de oameni este asfaltul. Te dă o mașină o dată cu capul de asfalt, se resetează sistemul de operare, îți revii și începi să gândești normal. Normal însemnând că trebuie să aștepți ca monstrul de 2 tone să se oprească și apoi treci.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. Vali, las-o dreacu ca asta nu e „aruncat”. Mie mi-a intrat o vacă in oglinda laterala pt ca mergea cu umbrela in față, pe trecere zilele trecute.

    00
    • Hai că ăsta e accident. Dacă ploaia bate din față cum ai fi vrut să țină umbrela?!

      00
    • Si tu ce cautai cu oglinda ta laterala pe trecere?

      00
    • Nu stiu daca aveam 20 km/h, abia plecasem dupa ce au trecut altii. Daca eram in mers constant cred ca o dadeam jos, sau mai grav… imi spargea oglinda :)

      00
    • Fix asa am patit si io.
      Ce-am vrut sa spun este ca un pieton trebe sa se asigure intotdeauna cand se apuca de calcat pe zebra pentru ca nu-i placut sa stea pe la neuro chiar daca era pe trecere.

      00
    • Eu in generala am vazut verde la pietoni si am pornit-o vitejeste, infigandu-ma drept in laterlalul unei tipe cu gipan. Evident, cand a coborat din masina tot la mine tipa ca de ce am intrat in ea, ignorand faptul ca ea trecuse pe rosu.

      00
    • Ai grija Baxt. Am prostul obicei de a ma aseza pe masinile aflate pe trecerea de pietoni. @Zoso Aveai 20 de metri pana la trecerea de pietoni cand tipa a inceput sa treverseze. Afara este umed pe jos, adaptarea vitezei la conditiile de trafic nu e treaba pietonului este treaba ta.

      00
  2. Nu e musai. Acum 14-15 ani am luat o amendă pt traversat aiurea (la 10 m de trecere, era verde, dar în depărtare se vedea coloană oficială). Chiar și atunci a fost o chestie rară (cu și mai mulți ani înainte tata mi-a făcut educația rutieră în București: „stai să afle și ăștia că s-a făcut verde pt pietoni”), dar de atunci nu știu dacă am mai traversat vreodată în vreun fel care să fie caracterizat aiurea. Am plătit amenda, 50% în 48 de ore. :)

    00
  3. Daca soferii nu ar goni cu 60-70 (asta in localitate) pe la trecerile de pietoni, poate ar putea sa opreasca la timp chiar si pentru astia care se arunca pe trecere (nu zic ca e ok sa te arunci asa). Nu degeaba legea zice sa ai 30 km/h in dreptul trecerilor, dar la noi asta e luata mai mult ca recomandare.

    00
    • Lasa-ma sa ghicesc, nu ai permis?

      01
    • E he he, stai să vezi în Franța cum te ocolesc și dacă forțezi trecerea de pietoni. Te văd, dar nu vor să oprească. Ironic e că eram și cu mama soției, operată, cu baston, tot tacămul. Francezu’ s-a băgat frumos pe contrasens și a mers el mai departe, chit că ne-a văzut, chit că eram pe trecere.

      Nu suntem noi la nivel de „țări civilizate” încă.

      E drept, în Bruxelles încremeneau mașinile dacă erai la 4 metri sau mai puțin de trecere (e drept, și ai vizibilitate). La un moment dat intenționam să o iau la stânga, trecerea era în dreapta, cum m-a văzut unul cu o dubă că sunt în zonă, a oprit. Numai că eu am luat-o în stânga.

      Noi românii (și francezii), n-avem autostrăzi, ne grăbim, suntem niște r*h*ți de latini adică. Proști și îngâmfați.

      00
    • @Dima, de ce intrebi asta? ti se pare normal in oras sa circului cu 70/h intr-o zona unde exista trecere si sa nu poti preveni un aventual accident ?
      in general toti astia care trec asa inconstient n-au trecut printr-o situatie limita unde sa le tutuie putin curul. astia sunt aia care nu cunosc limita masinii, sunt aia care n-au derapat niciodata, care nu s-au dus sanie niciodata, care n-au lovit un gard niciodata, chestii minore dar care sa-ti arate limita masinii.
      eu m-am dus sanie pe trecere la 40/h cand mi-am luat permisul, cu o dacie 1310 cu niste anvelope discutabile. n-a fost un accident imminent, dar pietonul apucase sa puna piciorul pe trecere si m-am speriat, aveam permisul de 2luni. mi-a fost cea mai buna lectie astfel ca si acum dupa aproape 20 de ani de condus incetinesc la treceri si casc ochii mai bine. nu-ti inchipui ca incetinesc la 20/h dar incetinesc indeajuns incat sa ma simt sigur ca orice s-ar intampla nu-l iau pe unul pe capota. oare cati soferi cand se apropie de o trecere se uita pe sub masinile parcate si care iti obtureaza vizibilitatea, ca sa vada daca nu cumva vad niste picioare de pieton pe acolo ?
      orasul trebuie sa fie al pietonilor.
      in pasajul unirii au pus recent limitare la 40/h. cred ca sunt singurul care respecta limita, in sensul ca nu depasesc 50/h. ma claxoneaza toti bezmeticii, flashuri, ma injura la urmatorul semafor, etc. ma amuz cand le spun ca s-a pus radar fix in pasaj si toti se mira ca nu-l vad ! e ditamai radarul pus pe perete, pe ambele sensuri urmat si insotit si de camere. cred ca sunt vreo 10 camere in tot pasajul pe ambele sensuri. dar nimeni nu le-a vazut.
      cand am mai discutat cu cunoscuti am primit replici de genul „pai cine se uita in lateral?” sper ca erau la misto ca altfel vai de curul nostru

      00
    • @mihai dima:
      lasa-ma sa ghicesc: nu ai permis.
      nu de alta, dar legal, daca lovesti cu 2m inainte de trecere un pieton si aveai 49km/h esti vinovat. google it.

      00
    • @toti cei cu 30 la ora , îmi dați și mie va rog articolul de lege ca eu sunt mai fraier și nu îl găsesc …

      00
    • @Mihai:

      Art. 123
      Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
      […]
      i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;

      Problema e când sunt parcate mașini pe trecere și înaintea ei și nu vezi nici un pieton. Ai două variante:
      – te bagi că nu ai văzut nici un pieton deși se poate să fie ceva copil căruia nu i se poate imputa să știe legile, sau
      – încetinești

      Eu prefer să încetinesc.

      00
    • Art. 123
      Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:

      h) in zona de actiune a indicatorului de avertizare „Copii” in intervalul orar 0700 – 2200 precum si a indicatorului „Accident”;
      i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;

      00
    • @Mihai: eu zic sa iei tot codul rutier la citit daca habar n-ai viteza pe care nu ai dreptul sa o depasesti in apropierea trecerilor de pietoni.

      00
    • @mihai nu esti doar fraier, nu te mai amagi.
      OUG 195, art 123

      00
    • @cei ce mi-au arătat ei mie.. In oug 95/2002 ACTUALIZAT in 2017 articolul 123 începe cu atribuțiile ministerului apărării !!!!

      Nu mai faceți pe Deștepții când nu sunteți in cunoștința de cauza. Puteți apela la internet

      Chestia cu 30km/h era o prostie drept urmare NU EXISTA IN CODUL RUTIER!

      00
    • @anonimi uau, o multime de anonimi (fraieri) specialisti in google, pardon, codul rutier, imi explica mie care este limita de viteza in dreptul trecerilor de pietoni. E bine. Eu nu am negat-o. Dar bagati mare baieti! Recititi commentul lu maxam ala de a postat initial si nu va mai ambalati atat! Din exprimare ala nu are permis sau merge cel mult duminica cu masina lu mami. Toti astia care chiar conducem am avut un episod in care ne-am cacat pe noi dupa ce un oligofren s-a aruncat pe trecere si poti circula si cu 10km/h si tot esti surprins de prosti.

      Imi place ca deosebit de doct a reusit sa citeze articolul. E maxim maxam asta, idolul soferilor.

      00
    • Ia mai citeste putin articolul ala si cand ajungi la „cand drumul public are cel mult o banda pe sens,” da-ti doua peste frunte si ….
      Cate benzi avea drumul din filmare?
      Bai, mai sunteti multi teoreticieni?

      00
    • @Red: Mai usor cu generalizarile, ca Frantia e mare… In Paris sau in Lyon se apropie de zici tu, dar tot exagerezi prin exemplul pe care il dai. In orasele mici sau in sudul Frantei (Bordeaux, Toulouse, chiar si Marseille), lumea e mult mai linistita si chiar se respecta trecerile. Asa ca teoria cu sangele latin nu merge absolut deloc. Mergi la Madrid sa vezi cum se respecta trecerile, de iti e si jena cateodata.

      00
    • Mă jur ca cei de mai sus nu înțeleg ca vorbesc prostii … link la codul rutier -> http://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=1243

      Cine găsește prostia cu 30 km/h primește o naveta de bere de la mine. Mă jur dacă îmi arată cineva articolul trimit datele de contact lui zoso și naveta de bere

      00
    • Bai Mihai, eu am facut parte din turma google si cel mai probabil ai dreptate (considerand ca textul este chiar codul rutier real, atunci ai dreptate fara echivoc). La Articolul 49, unde se face referire la limitele de viteze in localitati se vede ca nu este specificat ceva legat direct de trecerile de pietoni.

      00
    • @dima da, imi da mami masina in weekend. Esti genul de bo$$ care ambaleaza motorul in oras?

      00
  4. Ce vizibilitate bună!

    Ar trebui să vină în Cluj să vadă dube parcate pe trecerea de pietoni și tone de mașini înaintea ei. Nici dacă stai pe picioroange nu vezi dacă sunt pietoni pregătiți să traverseze.

    Aș vrea să am genul ăsta de vizibilitate.

    00
    • Numero dos:

      Dacă ești pieton și stai la trecere până oprește cineva, good luck! Poți sta și jumătate de oră.

      Corolar: Dacă ești în mașină și stai la cedează trecerea, dacă nu forțezi un pic, nu ieși nici în 2 ore.

      Lecție de viață: Dacă nu dai din coate, toți ți se bagă în față. În special la coadă la mâncare.

      00
    • Red, in Brașov cand vorbesc la telefon stau la cel puțin 1 metru în spate pe trotuar fata de drum că altfel șoferii chiar opresc și îmi fac semn sa trec. Ceva mai puțin pe la 6 seara când e ora de vârf.

      00
    • București 2.0

      00
  5. Filmul nu are legătură cu articolul și articolul nu are legătură cu normalul. E clar că trebuie un reset, dar sigur nu copiilor care sar pe trecere.

    00
  6. filmul este prost ca si exemplu pt articol.
    in primul rand ala are oarece viteza, nu trebuie sa incetinesti in apropierea trecerii ? in al doilea rand se vede pietonul de la posta, daca n-ai incetinit pt ca te apropii de trecere, oricum incetinesti ca il vezi pe ala pe trotuar. pietonul isi calculeaza ca are timp sa treaca, ce ai vrea ? sa stea acolo pe trotuar pana ajunge masina in buza trecerii si opreste sau nu ?
    in filmuletul asta, daca ar fi fost accident era super vina soferului, se vede pietonul de la o posta.
    dimineata imi duc copilul pe jos la gradi si traversez pe o trecere fara semafor un boulevard cu 4 benzi : una intr-un sens pt ratb si 3 invers pt masini. este destul de aglomerat si pt ca este larg se merge destul de tare. daca nu fortez oarecum calcatul pe trecere nu opreste nimeni. adica un copil singur de exemplu n-ar avea nici o sansa sa treaca singur pt ca nimeni nu opreste. intr-o singura dimineata mi s-a intamplat sa astept pe trotuar si sa opreasca toti pentru ca prima masina din traffic care a oprit sa ma lase sa traversez a fost o masina a politiei. altfel NU!
    in unele dimineti iau masina sa duc copilul la gradi chiar daca distanta este mai mica de 1km pt ca ma simt mai safe cu el asa. mai repede primesc prioritate cand sunt cu masina decat cand traversez pe trecere cu copilul de mana.

    00
  7. sunt 90% din timp pieton si tot nu inteleg cum se traverseaza strada. Deci, eu ce fac, cum imi anunt intentia de a traversa strada? ridic usor un picior, pun piciorul pe trecereade pietoni, imi indrept privirea spre soferul din trafic? acum sa fim seriosi, chiar exista „idle time” pentru a iti dori sa traversezi strada? Regret, dar pietonii au prioritate, nu?

    01
    • Da, cam asta e procedura nescrisa…te pui cu ambele picioarele pe trecere și îl privești în ochi pe șofer. Când a oprit sau a dat semnal luminos ori alt semnal ca te-a văzut, treci. Când vrei sa treci după ce trece el, te uiți în spatele lui și ii faci semn cu mana sa continue deplasarea. Nu ca ar fi normal ce am spus mai sus, dar trebuie sa știi ca șoferul e conștient ca exiști.

      00
    • E vorba ca mori cu prioritatea in mana. Lupta pt supravietuire trebuie sa-ti spuna ca nu te angajezi in traversarea strazii, chiar daca esti pe trecere, decat dupa ce vezi clar intentia masinii ca opreste, eventual contact vizual cu soferul.
      Iar majoritatea accidentelor pe trecere se petrec pe banda a doua. Cum? Simplu, odata pietonul angajat in traversara nu se asigura ca si masina care vine pe banda a doua l-a vazut, ridica privirea si cam aia e.
      Da, pietonul are prioritate pe trecere, dar nu te mai intoarce nimeni de la groapa si nici nu ai comfort sporit la locul cu verdeata daca soferul intra in puscarie dupa.

      00
    • Regret, dar vezi că sunt și mașini care s-ar putea să fie în misiune și să te ia pe capotă dacă mergi cu ideea asta a ta.

      Hai mai bine să te uiți în stânga și în dreapta și până nu vezi că mașina încetinește să nu sari ca oaia în fața ei. Sunt și drumuri de 4-5 benzi unde nu e chiar ușor să vezi cine sare în viteză pe o parte sau alta a drumului.

      00
    • In Romania si in alte cateva tari, nu prea. In civilizatie, da.

      00
    • Inainte de a trece strada te opresti vreo 2 secunde la marginea trotuarului si te uiti stanga dreapta (deci nu treci „dintr-o bucata”). Daca masina e la 2m de trecere o lasi pe ea sa treaca, pentru ca nu mai are sanse sa franeze pana la oprirea completa, oricat de incet ar merge (nu mai conteaza ca tu ai prioritate, legile fizicii primeaza in fata legilor omului).
      Daca masina e suficient de departe si locuiesti intr-o zona civilizata are timp sa te vada, sa deduca intentia ta si sa franeze, astfel incat sa poti trece in siguranta. Pentru asta tu trebuie sa te asiguri ca esti vizibil, deci daca o masina e parcata prea aproape de trecere nu te opresti dupa respectiva masina (de altfel din spatele masinii nu te poti asigura ca trecerea e libera).
      Strada se traverseaza uitandu-te in directia din care vin masinile chiar daca esti pe trecere. Nu te uiti fix inainte sau – culmea prostiei – la ecranul smartphone-ului.
      Nu in ultimul rand tine minte ca cimitirele sunt pline de morti care au avut prioritate, tu esti primul raspunzator pentru viata ta.

      00
    • Au, dar de ce să preferi să mori cu dreptatea în mână decât să te asiguri că şoferul te-a văzut şi că intenţionează să oprească?

      00
    • Îngrijorător de multe plusuri are Gustav. Asta spune multe despre pietoni.

      00
    • Omul n-a zis că se aruncă pe trecere, omul a întrebat cum să traverseze astfel încât să fie safe pt el dar în același timp șoferii să-l vadă și să oprească pt că:
      1. Dacă stă pe trotuar, foarte aproape de bordură sau chiar pe bordură nu opreste nimeni pt că „de unde stiu eu că vrea să traverseze, poate freacă duda, vorbește la telefon, etc”.
      2. Dacă stă pe bordură, pe lângă mențiune de mai sus nu e mereu safe, poate fi lovit cu oglinda, sau de vreunul care se bagă prea aproape de trotuar.
      3. Dacă face un pas pe carosabil se expune pericolelor și chiar în comentarii e cineva iritat de pietonii care așteaptă pe carosabil să se facă verde.
      În altă dezordine de idei am fost recent plăcut surprinsă de șoferii bucureșteni. A fost mama în vizită, merge încet, cu o cârjă, se făcea roșu când eram pe la jumatea străzii. Nu doar că n-a trecut nimeni prin fața sau prin spatele nostru (bulevard cu vreo 3 benzi pe sens) dar nu s-a auzit nici măcar un claxon. (Am ieșit și traversat cu treabă, nu să testăm traficul și nervii șoferilor).

      00
    • Gustav, nu, pietonii nu au prioritate ”no matter what”. Conform Articolul 72, alin. 3 din OUG 195/2002, Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. Numai după ce s-au asigurat ! In traducere, daca te arunci pe trecere ca proasta in piscina , iar soferul demonstreaza asta, la accident este, eeeventual, culpa comuna. Daca nu cumva doar a ta. Altfel spus, nu-ti plateste spitalizare sau despagubiri. In cazuri rare, poti sa-i platesti masina omului ;) Da’ nu-i nimic, tu treci uitandu-te la stele sau in smartfon, soferul e obligat sa aiba grija de tine. Condoleante familiei.

      00
    • A, esti o bunaciune si erai in fusta scurta cand traversai cu maica-ta? :D

      00
    • Inca un coment aici si gata :D Na daca-s prost si ma grabesc. Deci. Conform Codului Rutier, legii asadar, pietonul isi manifesta intentia de a traversa DOAR cand pune piciorul pe trecere. Asa zice legea, repet. Daca sta pe bordura, cu privirea in zare, nu inseamna ca vrea sa traverseze. Deci degeaba va ofticati daca nu opreste nimeni, pentru ca nu e nimeni obligat sa faca asta. E simplu: esti pe trotuar, nu ma intereseaza. Ai calcat pe trecere, sunt obligat sa iti acord prioritate. Asa zice legea. In cazul ideal, nici eu nu vin cu suta spre trecere, tu te opresti 5 secunde sa belesti ochii inainte sa calci pe trecere…

      00
    • Pentru 7 și ignorantii asemanatori. Pietonul are obligatia de a se asigura iar șoferii de a conduce preventiv în zonele descrise de tine. Zonele alea sunt semnalizate și pentru tine nu doar pentru pietoni . Ție se pare că îți lipsește discernământul. Lucru grav pentru un șofer.

      00
    • Nimeni, esti cu capul? Eu am zis fix ce spui si tu, destepule. Am dat si articole de lege. Moron.

      00
    • Îmi cer scuze. Eram destul de obosit și nervos. Am citit doar ultima parte din ultimul comentariu. RămIne valabil pentru restul . Am fost pus și în situația de „aruncare” pe trecerea de pietoni. Dar era vorba de 2 metri nu de 20 și de 30km/h nu de 60 -70 cat avea zoso.

      00
  8. Pietonii trebuie sa inteleaga ca este necesar sa se asigure inainte de a traversa pe trecere. As face o paralela intre pietonii sinucigasi si soferii ce dau semnal (rar dar se mai da semnal) si schimba banda insa fara sa se asigure ca pot efectua manevra in siguranta, e cam la fel.

    00
  9. Eu cred ca soferii din Romania se vindeca doar cu camere video peste tot, plus sistem legat direct la computerul de bord, care sa trimita amenda automat cand fac o duda.

    00
  10. Eu cred altceva, cred ca in provence soferii trebuie sa invete un pic cum e cu zebrele. Ba baiatule, cand vezi zebra, automat ai pus piciorul deasupra pedalei de frana, il tii acolo ca nu se stie. In Bucurestiul asta mare si nauc, cum de opresc soferii la zebra? Ca opresc. Ok, sunt si exceptii, ca de-aia e oras mare, dar in mare mare parte opresc imediat ce ai pus piciorul. Pentru ca… se dau amenzi. Asta trebuie la trecerea aia, o camera montata pe stalp si o serie constanta de 20-30 de amenzi pe zi. Oricat de maniac ar fi un pieton care sa zicem ca se arunca pe trecere, daca tu ca sofer ai incetinit cand l-ai vazut pe margine si esti cu piciorul pe frana, nu ai cum sa-l carmaghedonizezi. Decat daca esti sofer din ala de masinute din parc.

    00
  11. orasul este pentru oameni, nu pentru masini. Cine isi doreste sa se plimbe prin oras sa foloseasca transportul in comun, masinile personale foarte rar spre deloc. Ahh, orasul Brasov a desfiintat transportul in comun eficient(tramvai si troleibuz) si acum toti polueaza cu masinile lor EURO 2. Ce bine!

    00
  12. Cred ca se vindeca mai bine cu suspendarea permisului de conducere pentru aia care parcheaza la mai putin de 25 de metri de trecerea de pietoni si limiteaza atat vizibilitatea pietonilor, cat si pe cea a soferilor. Iar in caz de accident condamnarea acestora, pe langa sofer, pentru culpa in producerea accidentului, si atunci sa vezi cum se linistesc. Dar cum romanul s-a nascut doar cu drepturi nu o sa vedem niciodata implementata legea in Romania.

    00
    • Nu e nevoie de suspendarea permisului – e si prea complicat, ca nu stii cine a condus si nici nu poti sa il astepti 3 ore pina se intoarce la masina.
      Eu as milita pentru amenzi date de locala: echipe de la locala se plimba prin oras, fac poza la masina parcata neregulamentar, scriu amenda (catre proprietar), o baga in folie si o lasa sub stergator. Zilnic. Luni la rand. SI popularizat totul in presa. Oricat de mica ar fi amenda aia, dupa 2-3 bucati primite, 95% dintre soferi nu mai parcheaza aiurea. Restul de 5% fie nu au masina pe numele lor, fie au suficienti bani incat sa li sa rupa.

      00
  13. Asta cu „aruncatul” pe trecere e aiurea.Am un prieten care practica sportul asta pe motiv ca : „ce domle’e trecere trebuie deci sa opreasca”.Intre timp si-a luat carnet si a reconsiderat teoria.Imi plac foarte mult si pietonii care stau in intersectie pe trecere la 1-1,5 m de trotuar ca sa astepte verdele fara sa se gandeasca ca pe carosabil poate sa-i agate oricand un autovehicul.Nu domle’sa fie el primul care traverseaza.

    00
  14. Sunt și unii șoferi care te roagă insistent să treci, tu așteptând să vezi dacă reduce viteza celălalt de pe partea opusă.

    00
    • Te roaga insistent fiindca pot ramane fara permis daca nu iti dau tie prioritate. Tu te poti opri in fata lui sa te asiguri apoi ca si celalalt opreste (banda 2 sau sensul opus).

      00
    • Și dacă oprești în dreptul lui să verifici dacă cel de pe banda 2/sensul opus a oprit (eu așa procedez) el cum pleacă (dacă e așa insistent să te convingă să treci presupun că e grăbit)?!

      00
  15. Stanga, dreapta, sus. Aceasta este ordinea. In timp ce te uiti in sus, spui si o rugaciune scurta. Sa fie acolo.

    00
  16. NOU
    #62

    LOL, aruncat pe trecere.😁 Nu te-ai uitat la tătar? Ăsta ce a mai făcut, atletism?
    https://cetin.ro/trafic-adunate/

    00
  17. Bai baba din filumletz nu s-a aruncat.

    00
  18. Problema asta este impartita in mai multi actori:
    1.Pietonii, trebuie sa invete o chestie foarte simpla, sunt foarte multi grabiti, iar intre o masina care are o viteza de peste 30 de km/h si tu, masina este intotdeauna mai rezistenta. Stiu pietonii au prioritate sunt 100% de acord cu asta, dar acest lucru este irelevant pentru orice pieton atunci cand acesta faci cunostinta cu asfaltul.
    2.Soferii, trebuie sa invete o chestie, daca nu moare cineva sau iti naste sotia, la orice trecere de pietoni, este indicat sa franezi, uneori e indicat sa franezi cand vezi vreun destept care vrea sa treaca ca acolo ar fi trecere, dar semnalizarea este ca bunastarea in Romania, inexistenta.
    3.Dragi politisti, amendati ca lumea cei care obtureaza vizibilitatea la treceri de pietoni si hai sa vedem cum mai facem niste ore de educatie rutiera pentru copii si poate si pentru parinti sa inteleaga anumit lucruri mai simplu.

    Daca toti actorii din acest film, ar face ceva si s-ar pune de acord, numarul accidentelor pe trecere ar fi in scadere masiva, dar cum fiecare se crede mai drepturi decat celalalt o sa raman asa.

    00
    • Politistii sunt prea putini si prea prost platiti, basca nu au benzina, ca sa mai faca ceea ce vrei tu acolo.

      00
    • Putini si prosti platiti pe naiba, fie le e lene sa iasa sa dea amenzi (timpul trece, leafa merge, traiasca bugetarii), ori e mai bine sa stea in boschetele x de unde opresc 3-4 pe ora si le ies bani frumosi la „intelegere”.

      00
  19. Semafoare cu buton.

    00
  20. Cred că puteai să găsești un exemplu mai bun, ăla nu se aruncă pe trecere. Vede că te oprești și se grăbește să treacă, ca tu să nu stai mult. Și nici măcar nu sunt ironic.

    00
  21. Foarte des se intampla accidente de genul acesta. Fata de ce ai spus tu mai „ajuta” si masina parcata inainte sau dupa trecerea de pietoni

    00
  22. Defapt singura solutie e condusul ca la carte. In romania, daca astepti pana se opreste careva sa te lase sa treci, iesi la pensie. Soferii nu au nici macar un gram de respect pentru pietoni si e o chestie ce tine de mentalitate.

    Si da, o zic pentru ca incetinesc la fiecare trecere. Culmea, nu mi-a sarit niciodata in fata masinii.

    Un sofer care face multi kilometri…

    00
    • Din pacate nici marea parte a pietonilor nu au respect pentru soferi si culmea ca nici macar pentru integritatea lor corporala.

      00
    • Dan, posibil. Insa un pieton nu poate omori un sofer, invers da. Dupa aia, prin lege esti obligat sa conduci in asa fel incat sa previi accidente, mai ales la treceri, care-s vizibile. Dar sa zicem ca n-ar fi legi, tu vezi ce argumente baga astia? “Sefu, era dubita, n-aveam vizibilitate”. Cand n-am vizibilitate, incetinesc. Din instinct. De frica. Din bunul simt. De darwin…

      00
  23. Aici o varianta mai buna:
    https://www.xwalk.com/images/packages/jacksonville-02272010-800.jpg
    Sunt lumini de atentionare care avertizeaza soferii ca ar trebui sa micsoreze viteza si sa fie pregatiti sa opreasca.
    Pietonul apasa pe un buton si gata se face lumina intermitenta de avertizare.
    Aici pe unde sunt eu sunt montate la toate trecerile care au flux mare de pietoni.
    Soferul este obligat sa incetineasca pana la 30 km/h si ca opreasca daca este cineva angajat in trecere.
    Acum o sa sariti toti in sus ca vezi ce costuri or sa fie sau ca o sa se joace copiii la ele.
    Mai trebuie si ceva investitie dar cel mai mult trebuie lucrat la educatie.
    Si asta se face din scoala. Aici copiii sunt pusi de prin clasa a 5-a sa faca dirijarea circulatiei la trecerile de pietoni din fata scolilor inainte de inceperea si terminarea orelor.

    00
  24. OK, o sa imi las parerea aici.
    Nu vreau sa vorbesc despre vina si alte chestii. Doar cateva aspecte:

    1. Se pleaca de la o premisa gresita, zic eu: se presupune ca toti pietonii ar avea habar despre fizica obiectelor in miscare, despre distante de franare si despre aprecierea vitezei masinilor care se apropie.
    2. Se pleacă de la premisa gresita ca toti pietonii au acelasi nivel (maxim) de atentie in cand trec strada.
    3. Se pleaca de la premisa gresita ca soferii nu ar avea un grad mai ridicat de responsabilitate in trafic decat pietonii. Daca ar fi asa, atunci nu ar mai fi necesara scoala de soferi.

    Sper ca nu am spus ceva ilogic. Numai bine!

    00
  25. Semaforul e cel mai bun. Problema e ca daca nu pui piciorul pe trecere in Ro nu oprește nimeni. Si se împăca si cu fluidizarea traficului dar primăria trebuie sa mai dea 2 lei in plus ca sa-i pună un buton ca sa se facă verde doar cand apasă pietonul.

    00
    • Vezi sa si reziste butoanele alea mai mult de o saptamana. Si daca costa 2 lei in raft, probabil o sa coste 20 in contractul cu primaria.

      00
    • Dacă nu m-aș fi asigurat mereu și pe trecerile semaforizate, pe verde, eram moartă sau schilodită demult.

      00
  26. Intrebare oarecum related: eram in coloana de masini aproape de intersecie cu sens girator si trecere de pietoni inainte de intersectie. Nici un pieton in zona pe o raza de vreo 10-15m cand asa ca am ajuns oprit pe trecere. Ma asteptam sa trec pana apare vre-unul dar n-a fost asa…pana sa apuc a aparut unul si a inceput sa comenteze. Intrebarea e: am incalcat vreo lege asa cu: artiolul X din legea Y, nu doar ca era mai frumos sa astept inainte de trecere, prin faptul ca eram oprit in pozitia aia?

    00
    • Opritul pe trecere e fix ca aia cu blocatul intersectiei. Nu te bagi, chiar daca e coloana, decat dupa ce cel din fata s-a miscat suficient incat sa permita ca tu sa avansezi fara a bloca trecerea de pietoni. Poti primi amenda pt asta

      00
    • Art. 142 Regulament aplicare OUG 195/2002
      Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
      e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte de acestea;

      Pe trecerea de pietoni nu ai voie sa opresti, punct. In cazul tau, lasai trecerea de pietoni intre tine si masina din fata,pana pleca ala. Zebra trebuie sa ramana libera. Daca te vedea Garcea, luai si amenda nu doar injuraturi de la pieton.

      00
  27. Eu atat zic: am cativa prieteni brasoveni, si numai de la ei am auzit plangeri cu aruncatul pe trecere. Oriunde in alta parte nu. E trecere, mergi cu 70 la ora, incetinesti, si astfel un pieton, care are prioritate de altfel, poate trece normal. In video, daca nu frana, e simplu, ramas fara permis, adica pieton. Alte chestii nu exista.

    Si nu, nu trec strada fara sa ma asigur intai.

    Atat doar ca, culmea, numai in Brasov, soferii cred ca au ei prioritate pe trecerea de pietoni.

    00
  28. Ca om care traieste in Cluj de aproape 10 ani, cand vin la bucuresti daca merg ca in cluj relativ normal pe trecere, nici grabit sau ca ochii mortului, risc sa mor cam de 2 ori la 5 treceri de pietoni. In special intervalul 17-20. Toata lumea fuge pe trecere, numai eu ma uit lung si daca cedeaza trec, nu frate toti cu capul intre urechi si dai la risc.

    Cel mai amuzant este road rage-ul in bucuresti, la adresa mea sa ma misc mai repede, in special din partea aschilopatilor care ies din masina si arunca amenintari, asta in contextul in care am aproape 120 de kg si 1,84, deci nu sunt chiar mic.

    00
  29. Problema serioasa este ca pietonii si conducatorii auto sunt romani.
    La fel si cei care parcheaza pe trecere. Pana nu mor oameni nu se rezolva nimic; vezi maidanezii, marcarea lucrarilor pe carosabil. Am vazut o lucrare la ii iunie in bucuresti super marcata, cu gard reflectorizant si de la 30 m avertizari de ocolire.
    Politia rutiera, daca ar gandi putin macar sefii ar face treaba. De ex actiuni la trecerile de pietoni, doar cu puncte amenda si filmate de televiziuni; in cateva saptamani se potolesc soferii si politia isi face imagine.

    00
  30. Nu prea s-a aruncat. Mi s-a intamplat sa stau pe prima banda, trec pietonii, accelerez usor, deodata vine o vaca in fuga din lateralul masinii, abia am oprit. Culmea mai si gesticula.. Stateam si ma gandeam dupa, daca acceleram puternic cum fac de obicei, o loveam direct. Dosar penal, anchete etc..

    00
  31. ca sofer trebuie sa incetinesti obligatoriu daca ai trecere de pietoni in fata indiferent daca sunt sau nu pietoni pe zebra. cand faceam scoala instructorul mereu frana in locul meu cand nu eram atent de dadeam cu capul de volan pana nu mai uitam. ca pieton si eu „ma arunc” si daca opreste cineva brusc si comenteaza le arat degetul.

    00
  32. NOU
    #88

    Vinovat e Scripcaru, pentru că a transformat Brașovul în orașul mașinilor în detrimentul oamenilor. Săptămânal mor oameni în Capitala Sensurilor Giratorii, din cauza acestui primar inept, corupt și fără viziune.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.