Am tot uitat să scriu articolul ăsta, ar fi fost util să dau link către el de câteva ori în loc să mă obosesc să le explic oamenilor diferența dintre trafic și trafic.
Sunt câteva zeci de bloguri care au traficul mai mare decât al meu și, periodic, autorii lor se întreabă cum de eu desfășor campanii și sunt considerat Giani Bengosu’ al blogosferei și pe ei nu îi bagă nimeni în seamă. Și de fiecare dată e greu să le explici oamenilor că nu tot traficul este la fel.
Și există două subcategorii:
- oamenii care au spam-bloguri. da, scriu, da, au conținut, dar 99% este gunoi din ăla infect, cu zeci de tag-uri, cu titluri în funcție de ce se caută, cu tot tacâmul spammerilor. singurul numitor comun între ei și bloggerii care scriu este că folosesc același soft, în rest diferența este de la cer la pământ. da, cei mai elocvenți dintre ei vor trimite emailuri companiilor și agențiilor și vor spune că au trafic până la cer și chiar mai departe și până la urmă tot la vândut linkuri pe 5€ bucata se vor întoarce, pentru că traficul ăla nu are valoare. acum 10 ani, aveam împreună cu un tip un site care avea în jur de 100.000 unici pe zi. după ce ne-am frecat mâinile vreo două luni de bucurie, am început să căutăm sponsori. după încă două luni îl închideam, că nu voia nimeni să bage reclamă pe un site cu pornache.
- oamenii care au bloguri proaste. dar proaste în genul blogurilor scrise de ingineri care abia leagă două vorbe. gen laptopnews sau androidgeek. încearcă să le explici acelor oameni că, indiferent de cât de mult trafic au, cititorii care îi suportă și îi citesc sunt atât de idioți încât nu pot cumpăra nimic, deci e inutil să faci reclamă la ceva acolo. dacă se doresc idioți, se merge pe gsp sau pe alte siteuri mari. e probabil mai ieftin și mai de impact.
Nu, nu e vorba de poziționare, că și aia moare la un moment dat. E vorba de cine ești și cine te citește.
Vad ca nici carne la gratar nu stiu sa faca baietii de la androidgeek :))