În ultimele zile, profitând de aerul răcoros al verii, am ieșit mai mult cu bicla să îmi fac treburile prin oraș, destul cât să observ noua specie mioritică, biciclistul cocalar.
Rudă cu șoferul cocalar, biciclistul cocalar a împrumutat câteva dintre apucăturile acestuia:
- pufnește superior când trece pe lângă tine și se întâmplă să ai o biclă mai ieftină decât a lui. cum, coa, ți-ai luat o bicicletă pentru ce ai nevoie și nu una de 1.000€? ce luzer!
- nu semnalizează niciodată când schimbă sensul sau când iese de pe banda de bicicliști. el se pricepe, nu are nevoie de așa ceva, ăilalți trebuie să îl vadă pe el.
- stresează/sperie pietoni. ba pe trotuar, unde nu are voie, ba pe trecerile de pietoni. și se mândrește cu asta în timp ce abia așteaptă să zică cineva ceva, ca să poată lătra că e discriminat și că nu îi sunt respectate drepturile.
- se bagă peste mașini, pur și simplu. nu contează că nu e loc sau că e aglomerație și e posibil ca șoferii să nu îl vadă, el se împinge peste mașini de parcă ar fi cu tancul, nu cu bicla.
- dacă ar putea lega bicla în așa fel încât să blocheze un trotuar, ar face-o, că e dreptul lui.
Ca subspecii, am observat două:
- biciclistul cocalar fără permis auto
- biciclistul cocalar cu permis auto
Diferența între cele două categorii e majoră. în timp ce biciclistul cocalar fără permis auto e prost în naivitatea lui și nu are deloc noțiuni de inerție și timp de frânare, cel cu permis auto e și imbecil. El nu doar că nu e atent la nimic, dar face și greșeli pe care le înjură când e la volan, dar nu face legătura între cele două.
Am observat că biciclistele sunt mai domoale, la fel și bătrânii.
Nu ai bicla de cocalar daca nu ii pui boxe, la care sa asculti „manelele ie viatza mea”. (Specimen vazut weekend-ul trecut in Sinaia)
Sau in parcul IOR seara, dupa ora 9.
Ala din IOR e vedeta locala, e un mosneag de asculta muzica populara, attention whore.
Adica motociclistii cu harley davidson sunt cocalari ?
Il stiu pe nenea ala, macar merge incet
6. merge pe drum deși e o pista de biciclete pe trotuarul de lângă el
7. claxonează agresiv de la 2 ani lumină si e all judgy când trece pe lângă tine
@MM, nu stiu in ce oras esti, dar in Bucuresti nu exista piste de biciclete pe trotuare. Au fost declarate ilegale de politie si eu daca circul pe acolo cu bicicleta risc sa-mi iau aceeasi amenda pe care ai lua-o tu daca ai circula cu masina pe trotuar.
Uite si raspunsul oficial al politiei din iunie 2016:
Pista de biciclete „pe trotuarul de langa el”. Cu asta ai atins o problema.
Daca e trotuar, sunt si pietoni. Asta inseamna, daca ai toate tiglele pe casa, sa mergi cu o viteza rezonabila incat sa nu te urci pe ei si nici ei pe tine, deci probabil 5-7-max 10km/h.
Presupunand ca ai iesit cu bicla sa te duci la serviciu sau undeva unde ai o nevoie si nu ca sa te plimbi, ai nevoie sa-i dai mai repede la pedale.
Sunt si cretini care merg ca cretinii peste trecatori, dar cred ca nu vrei sa ii dai ca exemplu….
Cel putin acesta este motivul pentru care eu, ca biciclist, merg/vin de la serviciu pe strada, desi pe alocuri exista piste pe trotuar (si care, apropo, ocupa si TOATA latimea trotuarului).
Cele bune,
Pistele de pe trotuar sunt ilegale si biciclistii au obligatia sa mearga pe „drum”.
@Bogdan: Da o tura pe la Herastrau ( partea cu ambasada Chinei si mai departe pe aviatorilor ) pistele sunt acolo si mai mult oamenii circula cu bicla pe ele. :))
Le-au declarat ilegale dar nu le-au si sters sau macar sa ii notifice pe biciclisti.
Aici la noi la țărănoaia (Timisoara), pistele sunt pe trotuar si e legale, cum ar zice Zoso
8. il doare in anus de semnele de circulatie si de semafoare.
bag pendula in pistele voastre. Sunt un vehicul, ce cacat caut pe trotuar cu pietonii?
Pista de bicla ar trebui sa iti permita sa depasesti. desenele de pe trotuar sunt niste glume
Nu merg pe bicla de dragul biclei ci ca sa ajung din punctul a in b.
@Bogdan Nu stiu din ce oras esti, dar sigur nu din Bucuresti. Pista de pe B-dul Aviatorilor este pe trotuar.
@animaloo: bicicleta era vehicul cand avea patruj de kile si numar de inmatriculare. A trecut un secol de atunci. Acum e mai mult accesoriu vestimentar.
Pe un drum foarte circulat gen bulevard cu mai multe benzi pe sens bicicletele nu au ce cauta. Un biciclist nu accidenteaza un pieton la fel de grav precum o masina un biciclist. Diferenta de viteza dintre biciclist si pieton e vreo 10km/h, cea dintre masina si bicicleta de vreo 25 – 30. Masele implicate sunt diferite. Un biciclist se teme ca isi pierde echilibrul si macar incearca sa evite pietonul, soferul mai vorbeste la telefon, mai umbla la clima, mai schimba muzica…Un pieton ia foarte greu prin surprindere un biciclist, un biciclist surprinde usor un sofer.
Pe trotuar, printr-un simplu marcaj poti separa pista de biciclete de partea destinata pietonilor, in schimb daca pe o strada cu 3 benzi pe sens ai biciclisti schimband benzile, creezi un haos total.
Pista de biciclete pe trotuar poate fi de fapt pista pentru toate accesoriile de mers rapid gen role, skateboard-uri, trotinete, biciclete pliabile cu roti cat palma (sper ca nu le consideri si pe alea vehicule) etc.
Ai nevoie doar de ceva educatie in scoli si de niste vopsea la un pret decent care sa nu contina (prea multa) spaga.
Bineinteles ca iti dau dreptate daca trotuarul e prea ingust, dar prin ce orase am vazut eu bulevardele au trotuare destul de largi.
@MM: Un pieton merge cu 4 km/h. Un biciclist pe asfalt cu 20 km/h cand se plimba, cu 30km/h cand are treaba si cu 35 km/h cand se grabeste. Mai explica-mi te rog cum e cu diferenta aia de 10 km/h.
@Rumbu: presupun ca mie imi cereai explicatii, asa ca o sa ti le dau. Fa o paralela cu masina: viteza maxima in oras e 50km/h. Daca tu ai un drum de – sa zicem – 25km de facut prin Bucuresti la o ora de varf imi explici tu ca toata treaba iti ia jumatate de ora?
Un biciclist poate atinge viteza instantanee de 35km/h sau cat ai zis tu in anumite conditii: daca nu e un copil sau o mamaita, daca are conditie fizica decenta, daca nu merge in deal, daca e la 3 dimineata si are strada libera, daca are suficient spatiu sa accelereze si sa mentina viteza fara sa dea de o intersectie cu zebra unde trebuie sa descalece, daca nu trebuie sa fie atent la diverse obstacole pe care – vrei nu vrei – orasul i le pune in cale, daca nu sta la semafoare, daca are dus la serviciu sau nu il deranjeaza sa transpire excesiv intr-o zi caniculara, daca are o bicicleta potrivita pentru viteza, daca…daca…
Viteza medie e semnificativ mai mica in cazul asta. Eu n-as miza pe mai mult de 20km/h. 15 am zis ca e o cifra mai corecta. Un pieton are 5km/h in pas de plimbare, ceva mai mult daca iuteste pasul. Oricum cred ca diferenta e mai mica decat dintre bicicleta si masina, ambele pe bulevard.
Unul din motivele pentru care biciclistii au o reputatie proasta la noi e chiar obsesia lor cu aia 35km/h pe care ii vor atinsi neaparat. De aici rezulta claxoanele, injuraturile si toate celelalte.
P.S. Terminam si noi o data cu „mai zi-ne” si „mai explica-ne”? Mai ales cand esti singurul care cere explicatii suplimentare. Pluralul regal nu isi are locul aici, toti suntem parteneri egali de discutie.
@alex, maine-poimaine o sa-mi spui ca n-am voie nici cu motorul pe sosea, sa o iau pe trotuar ca e mai sigur si sa nu ma loveasca vreo masina…
Stiu ca nu vrei sa intelegi, dar te vei obisnui cu biciclete pe sosea – sunt vehicule. Oricum, numarul lor creste destul de rapid si de-abia astept momentul cand impozitul la o masina nu va mai fi 60-80lei/an ci 1000lei/an.
intr-un fel sunt de acord cu alex. Bicicletele au o viata grea pe sosea pentru ca soferii sunt prosti.
rumbu: un pieton daca se misca repede face si 6km/h. Te rog sa nu il contrazici pe alex ca nu stii ce zici. Si se stie ca 6+10 face si 40 si 20. Cat vrea alex. Ce plm
@Bogdan: I-am explicat in detaliu lui rumbu cum e cu bicicleta dar din pacate s-a pierdut/cenzurat.
La motocicleta nu se aplica nici unul din argumentele mele. Motocicleta e vehicul in toata puterea cuvantului. Desi in Olanda – unde pistele de biciclete si trotuarul sunt mai clar delimitate decat in alte tari – am vazut scuteristi pe pista de biciclete. Deci n-o s-ti spujn nici maine nici poimanine si nici mai tarziu ca n-ai voie pe sosea. Mai ales ca pentru motocicleta ai nevoie de un permis pe care il iei doar cand esti major.
Eu sunt obisnuit cu ideea de bicicleta pentru ca vara merg prin oras doar cu bicicleta. Pe pista de biciclete de pe trotuar sau pe drum, ocolind masinile parcate, avand grija sa nu imi deschida unul portiera in fata, s.a.m.d., evident, mult sub fantasmagorica viteza medie de 35km/h.
alex, cum ziceam si mai sus: faptul ca tu esti papagal nu inseamna ca toata lumea e papagal.
Eu bat suta. Si nici conditie fizca nu prea mai am. La un drum spre buftea am scos o medie de 23.6. Scazuta extrem de mult de faptul ca sunt semafoare in bucuresti si ca dupa ce am trecut de 40km au cam inceput sa ma doara picioarele (cum ziceam nu prea mai am conditie fizica).
in Bucuresti fac Tineretului-Avioatorilor in aproximativ 20 de minute. Inseamna 6km si ceva, deci cam 20-20+. Revin, fara sa am conditie fizica, fara sa am o bicicleta de viteza si stand la semafoare (majoritatea, cel putin).
Iarasi, faci o confuzie. Cand trec de 30+ nu imi iua claxoane. Claxoanele si le iau cei care merg cu 15km/h. De ce? Simplu: aia incurca intr-adevar circulatia. Eu mergand pe toata latimea soselei, in functie evident de trafic, nu imi iau claxoane. De ce? Pentru ca nu incurc. Pentru ca merg repede asa ca in momentul in care incurc o masina (ca mai tre depasite alte masini) ma trag pe dreapta imediat.
Dar da. Continua tu cu 15km/h sa ne dai lectii despre ciclism
Scuteristii pe pista de bicla is exact ca biciclistii pe trotuar: nu au ce cauta
si, tot pentru alex
VEHÍCUL, vehicule, s. n. 1. Mijloc de transport cu sau fără tracțiune proprie, cu care se poate circula pe o cale de comunicație terestră, subterană, aeriană sau de apă
E unul pe YouTube care se plimba prin Bucuresti cu bicicleta si injura soferi si pietoni si da lectii in trafic, ala e mondial.
el nestiind de fapt codul rutier
sunt si soferi care trag de volan ca se te inchida la bordura..
si biciclisti idioti ,azi l-am vazut pe unu intra in pasajul unirii…
important e sa facem cu totii crize de nervi , altfel ce rost mai are viata?
link please
Da, doar ca ala merge cu bicicleta cat n-ai mers tu in viata ta decat in jocuri, din pacate pentru tine ii injura fix pe aia care-i apar in fata sau se fereste de ei. Strabismul nu e o boala dar o poti trata.
PS: Are si permis de conducere, cred ca stie si codul rutier.
Pe internet ce mai avem puteri ca-n rest urlam din rarunchi cu geamul inchis la toti, seems legit.
Nu au voie sa mearga pe bicicleta pe trecerea de pietoni, trebuie sa coboare si sa o impinga daca doresc sa traverseze pe acolo insa am vazut 1% sa procedeze astfel.
Culmea ca acesti kamikaze nu au echipament care sa-i protejeze la un incident chiar si mic (casca, manusi, genunchiere etc.) si-si belesc grav corpul cand se lovesc prin cadere.
Biciclist cu genunchiere? Ai încercat vreodată, pentru măcar 100 km? Restu` din ce ai zis e ok.
Yep. Traversam la semafor pe culoarea verde pentru pietoni/bicle si nu m-am dat jos de pe bicla. M-a luat domnul politist si mi-a explicat ca trebuie sa ma dau jos de pe ea.
Stiam ca trebuie sa fac asta, dar doar la trecerea de pietoni. Ma bucur ca am invatat totusi ceva nou.
Si da, foarte multi din astia cu bicle de 1-5k euro nu au lumini de semnalizare pe ele si se comporta precum fratii lor din bmw-uri.
Daca merg pe bicicleta in pantaloni scurti si tricou exact de manusi si genunchere am nevoie ca sa fiu 100% protejat…
Casca e intr-adevar necesara.
Liber la inhalare intensă de Particule fine de la mașinile cu motoare de tractor diesel omniprezente la cocalarul de mașină. Pm10 PM 2,5 cu mirosul inclus sau fum decorativ.
Nu se știe ce grad de poluare este in centrul și pe arterele supracirculate de tractoarele generatoare de otravă și impuțiciune pentru cocalarii de bicicletă. Infringement pe corupția de mediu decimează cocalarimea generală.
aveai un articol cu montatul de parapeti pe mijlocul drumului – uite de unde se pot lua parapetii
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/fetita-de-10-ani-ucisa-de-un-tir-langa-zebra-in-mures-pe-cine-dau-vina-oamenii-pentru-producerea-accidentului.html
Am permis de 20 ani si bicicleta de 2 saptamani.
Dupa un drum din Brasov pana la munca in Ghimbav cand a trecut un autobuz la 5 mm de mine, sunt mai atent cand trec pe langa biciclisti.
Si cand sunt pieton ma dau la o parte sa treaca biciclistii, de cand am vazut ce greu e sa treci printre pietoni.
Deocamdata nu sunt in stare sa merg pe pista de pe strada, ma dezechilibrez din cauza liniilor desenate.
Pe trotuar mai sunt masini parcate, ma mai dau jos ca sa evit sa cad peste vreo masina.
La treceri ma dau jos ca asa e legea si trebuie sa-i dau exemplu si fetitei.
Sa tina vremea buna mult timp, sa nu repare prea curand podul de pe Lanii (in Brasov), ca cu un claxon si o oglinda facem bicicleala mai usoara.
Asta se poate numi pistă pentru biciclete.
https://www.youtube.com/watch?v=qD3Z9rwvnZM
Sau asta.
https://www.youtube.com/watch?v=0tMo7ERdffk&feature=youtu.be
Ma bucur mai mult ca se dau pe biciclete decit in SUV-uri. Degeaba are bicicleta scumpa, ii poti umili un-doi si cu un single speed ca ai un pic de antrenament.
Bai toate ca toate dar explicati-mi si mie. Cat de cretin poti sa fi sa mergi cu bicicleta pe DN1? Adica e selectie naturala.
Emil, am facut cel putin 7-800km pe DN1 in ultimele 12 luni. Pe bicicleta, evident.
Tin sa te anunt ca mai safe decat pe DN1 nu m-am simtit pe nici o sosea din Bucuresti. Am fost sicanat, stropit cu lichid de parbriz si alte minunatii dar toate astea s-au intamplat pe bulevarde cu cel putin 3 benzi pe sens, in timp ce mergeam pe banda 1, langa bordura. Pe DN1 e mai safe cu bicicleta decat pe Kiseleff.
Emil, intelegem ca esti mai papagal si ti-e teama de lucruri. Lasa ca te faci tu mare
@bogdan
Fara suparare, e suficient sa ai un singur incident pe DN1 pentru a fi accidentat grav. Incomparabil mai grav decat un dus cu lichid de parbriz.
Cat de cretin poti sa fi sa mergi cu masina prin Romania? Adica e selectie naturala.
Emil, nu-ți e frică să te urci noaptea în pat ? Pînă la urmă cei mai mulți oameni mor noaptea, în patul lor.
Din fericire DN1 e şi drum european şi legal nu ai voie pe acolo decat daca n-ai ce face.
Art. 59. Circulatia bicicletelor, mopedelor pe autostrazi si pe drumurile nationale „E” (deschise traficului international) este interzisa.
Pentru toti astia care sunteti zmei pe bicicleta. Si eu am bicicleta dar nu sunt sinucigas.
Cititi frate codul rutier. Pe bune, e scris destul de misto si e o lectura usoara.
Este interzis
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
// Deci mai moale cu claxonul (am vazut ca mai nou e trendy sa iti montezi pe bicicleta claxoane tip spray de stadion) si mai moale cu trotuarul prin oras. In oras, mergeti pe benzile voastre sau pe strada.
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
// Drumul ala din Baneasa pana la Ikea are in pana mea o banda laterala pe sensul dinspre Ploiesti, e pentru voi, nu mai intrati pe banda rutiera pe acolo.
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
// Deci nu o mai ardeti aiurea prin Herastrau claxonand lumea si trecand milimetric. Mai ales ca in Herastrau exista placute in anumite zone cu regulamentul care e penibil de clar.
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
// Nu e deloc OK sa treci ca vaca pe bicicleta ocolind insulele si intrand la unghi pe trecerea de pietoni (gen nu perpendicular)
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
// Daca mergi noaptea, vesta tata sau ceva luminos.
Emil doar e prost si semnalizeaza.
In Romania accesul bicicletelor e interzis numa pe autostrazi si in zonele cu semnul de interzis bicla
@Animaloo, ti-ai ales bine numele :))))
Art. 59. – Circulatia bicicletelor, mopedelor si a motoretelor pe autostrãzi si pe drumurile nationale E (deschise traficului international) este interzisã. Este permisã circulatia cu bicicleta pe celelalte drumuri publice cu trafic intens, numai persoanelor care au împlinit vârsta de 14 ani.
Sursa http://www.dsclex.ro/coduri/legislatie_rutiera.htm
Decretul nr. 328/1966 privind circulatia pe drumurile publice
(Republicarea în temeiul art. III din Decretul nr. 214 din iunie 1984, dându-se articolelor o nouã numerotare.
Decretul nr. 328/1966 a fost publicat în Buletinul Oficial, Partea I nr. 46-47 din 15 mai 1970.)
totusi incearca sa nu semnalizezi. Bicicletele nu au voie sa circule pe drumurile cu semn “Accesul interzis bicicletelor”. Semnu se gaseste la intrarea pe autostrada.
cum e corect, biciclist sau biclist?
12
@Zoso vin cu rugămintea de a scoate din spam comentariul cu linkuri către youtube unde se demonstrează ce înseamnă respectul în trafic și pistele pentru biciclete.
Orașul din filmare este Budapesta, iunie 2016
Pista de biciclete (Budapesta) și respect în trafic.
https://www.youtube.com/watch?v=qD3Z9rwvnZM