La Timișoara s-a interzis accesul bicicliștilor în zona pietonală și ei e supărați, că nu poluează și nu deranjează pe nimeni.
Și la Brașov sunt interziși, dar ei continua să intre cu bicicleta pe acolo, să se uite urât la tine dacă nu te dai din calea lor sau le atragi atenția că nu au ce căuta acolo și să se dea cu fundul de asfalt dacă îi prinde poliția locală și le dă amendă.
Semnul ăla e destul de mare, dar fiind acolo de mult timp, a devenit invizibil.
Și faza e simplă: oamenii vor să se plimbe liniștiți, copiii vor să alerge fără grijă, ăia de la terase vor să zacă, nici unii nu vor să treacă un lache flaușat în viteză, pentru că așa fac, au și viteză, pe lângă micropenis, ca să se uite lumea la ei. De aia nu au voie bicicliștii în zonele pietonale.
Sau pe trotuar.
Cat de dese sunt accidentele biciclist-pieton?
Wha, Șefu’, te-a prins cu întrebarea asta capcană.
Cretinul #1.
Care e relevanta intrebarii aici? Daca tu le ceri oamenilor sa accepte un risc pe baza unei statistici, mergi si aduna niste date si apoi convinge municipalitatea sa schimbe regulile.
Pana atunci, respecta-le.
Cat de dese sunt accidentele aviatice? Destul de rare, dar si cand se intampla, e destul de grav.
Bine, comparatia e putin exagerata, dar intelegi ideea.
1. Poate nu sunt dese, dar nici nu sunt multi biciclisti. Mai multi biciclisti, mai multe sanse.
2. Nu accidentele sunt importante, ci faptul ca „oamenii vor să se plimbe liniștiți, copiii vor să alerge fără grijă, ăia de la terase vor să zacă, nici unii nu vor să treacă un lache flaușat în viteză”. Read the whole fucking thing.
intrebarea mai buna e: cat de des trebuie sa ma trag eu sau copiii la o parte cand vine un dobitoc cu viteza prin multimea de oameni?
Nu stiu cat de dese sunt accidentele dintre biciclisti si pietoni, dar prevad o inmultire a accidentelor dintre biciclisti si pumni.
Wow, record de timp pentru minusuri.
In București te poți duce vu bicicleta in parcuri.
Nici inainte de trasarea pistelor de biciclete nu am auzit de accidente.
Dacă intră in cineva, biciclistul cade și el, avand șanse mari sa-si imbarlige vreun picior in cadru.
Intrebarea mea a fost/e legitimă: care e frecventa accidentelor in care bicicliștii acroseaza pietoni?
Banuiesc că, dacă vedeti vreunul dintre copiii aia care „vor sa alerge” și cu o bicicletă, veți lua atutudine. Eventual câțiva pumni, nu?
Daca faci misto ca sa ne vezi reactia atunci momentul tau vesel este reusit. Daca nu , te inscrii in tabara romanilor care nu vor sa respecte o lege, un semn rutier, ceva..o regula a societatii, pentru ca de ce sa o respecti !?…asta e pentru prosti . Legea e buna numai cand ne convine noua si se muleaza pentru nevoile nostre imediate, daca nu , atunci e un abuz evident, e dictatura….
Civilizatia se tine cu biciul, inca odata raman convins de asta.Si sa stii ca biciul civilizatiei occidentale este tot un bici dar ambalat frumos spre deosebire de alte tari din Asia sau America de Sud unde nu le place ambalarea….
Trolaj de mare finete
De exemplu, acum vreun an ma plimbam in centru (nu Brasov sau Bucuresti) pe trotuar, ma uitam in fata si a trecut cu viteza un biciclist pe langa mine, tot pe trotuar, cu casca, echipament de protectie, tot tacamul, si mi-a atins mana cu manerul de la ghidon. Am avut o vanataie de vreo 2 cm cateva zile bune acolo, plus ca daca as fi avut telefonul in mana aia zbura departe si ala.
Avea viteza mare, asa ca nici sa vreau nu as fi putut fugi dupa el. Dar daca i-as fi dat eu un branci cand il vedeam tot el ar fi sarit la scandal.
Vrei respect, ofera si tu la randul tau.
Gata,m-am lamurit, nu faci misto, chiar esti autist. Este vorba de un semn de circulatie, (Zoso a pus o poza clara, color)care trebuie respectat.Filozofii facute pe langa si alte glumite de astea de om care face pe prostu si insista sunt de-a dreptul enervante si inutile.Nu vrei sa respecti o regula, punct.Recunoste ca asta e , nu esti nici primul si din pacate nici ultimul.
Nu cred ca tine nimeni contabilitatea accidentelor fiindca in general sunt usoare dar asta nu schimba faptul ca majoritatea (nu toti) biciclistilor sunt retardati in cel mai bun caz. Merg cu viteza pe trotuar sau in parcuri si au pretentia sa se dea restul din fata lor. Totusi ce relevanta are cate accidente sunt? Nu ai voie cu bicicleta in zona respectiva, punct. In caz ca nu ii convine cuiva se duce la primarie si cere explicatii, nu incalca legea fiindca nu ii convine lui. Bine ca suntem toti pretiosi si ne doare in pl de legi ca doare lumea se invarte in jurul nostru.
„ce-ai cu noi ba, pentru ce sa dam cu var?”
Atâta de dese încât sa fie un semn de circulație care sa interzică accesul zeilor asfaltului și al lycrei.
Acum ne-am lamurit de unde vine „Cristiiiiiii, ba Cristiiiiiii”
@sarpele
„Nu stiu cat de dese sunt accidentele dintre biciclisti si pietoni, dar prevad o inmultire a accidentelor dintre biciclisti si pumni.”
Vot 35 vs 2. Asta e nivelul cititorilor. Genul de oameni care daca legea spune ca trebuie sa mergi doar in „treling” sar fâșații pe tine cu pumnii ca nu respecti legea, nu vezi ca e si indicator de Obligatoriu fâș? Intamplator legile mai sunt si proaste sau prost implementate. A zis cineva sa delimeteze chiar si cu gardulet o banda de biciclete, tot nu e bine, ca sar copii gardul si ii calca bicicleta. Auleo, copiii! clasica laba de aburit si antrenat panicarzii. DA! Nu sunt de acord cu mers cu viteza sau cine stie ce scheme in zone unde toata lumea se duce sa se plimbe linistita, dar sa o dai asa in diverse si sa torni placa cu biciul si occidentul(cand nu sunt conditii ca in occident, dar restrictii ca in occident) mi se pare jenant.
@A. Gogule,
1. Probabil ca nu ai fost in viata ta pe Republicii in Brasov ca sa vezi cam cat e de circulata. Ai cateva variante de evitare a strazii aleia care, apropo, e PIETONALA. In zona aia, daca te duci calare pe bicla, esti ori masochist, ori retard. Nici macar masinile de aprovizionare nu intra pe-acolo. Toate proviziile pentru localuri sunt carate cu carucioare.
2. Probabil ca nu ai fost niciodata lovit de vreun viteaz ca tine, sa vezi cum e. Daca crezi ca legile sunt facute prost, iei masurile democratice pentru a le schimba, nu le incalci, ca asa ti se pare tie.
3. Si eu sunt biciclist si, da, mai merg si pe trotuar, atunci cand nu exista risc sa lovesc pe cineva.
Eu nu contest semnele de circulație, daca e unul pus acolo, trebuie respectat.
Contest decizia, asta a fost scopul comentariului meu (mulțumesc pentru minusuri, le pun la colecție).
Voi cand erați mici, unde ați învățat sa mergeți pe bicicleta? Eu am învățat in piața centrala a orașului. Ghici ce, nimeni nu s-a accidentat „cu pietonii”, deși cred ca un copil e mult mai puțin atent decât un adult.
Nu e problema, eu nu locuiesc in Timișoara. Dacă timișorenii cred ca e mai bine așa, atunci așa să fie.
Comentariul meu nu incita la încălcarea regulilor de circulație, ci semnala reguli tâmpite.
Wow! A, prietene, esti magistral! Faith in humanity(‘s faith) restored… in sensul ca daca exista, si exista, astfel de idioti, sigur natura va avea sansa ei sa regenereze planeta asta curând.
De aplicat in zonele pietonale din Sibiu!
Accidente biciclist/pieton? Stiu exemple destul de urate. Pt ca pietonul era un copil mic.
Ca si compromis,am vazut locuri in afara unde era permis accesul ciclistilor pana in 12 ani.
Ce inseamna „lache flausat”?
Vezi comentariul #1
Un fel de soseta.
E un lache superior, de iarna, spre diferenta de lachele neflausat care e ceva lejer, de vara.
https://www.123urban.ro/
nu stiu, odata i-a zis cineva asa lui Mircea Badea si ideea a prins.
Probabil lache vine de la lacheu, adica servitor. Flausat, adica lingusitor. De la atatea limbi in curul stapanului, i s-a scamosat limba.
Dar si definitia de mai sus e perfecta.
Flaușat= lingușitor?
Vai de capul tău! Oare cum ai luat bac-ul?
Flaușat= pufos, moale.
Vine de la celebrii „ciorapi flaușati” ceaușiști.
Ciobi, sa ma scuzi ca am luat bacul cu 9,50 prin anii ’90. Nu am alta resursa la indemana acum decat dexul online, cu mentiunea de mai jos:
„Definiții din dicționare neoficiale
Deoarece nu sunt editate de lexicografi, aceste definiții pot conține erori, deci e preferabilă consultarea altor dicționare în paralel.
flaușa, flaușez v. t. (adol.) a flata, a măguli, a linguși.
sursa: Argou (2007) adăugată de blaurb. acțiuni”
Bănuiesc ca știi ce înseamnă argou, nu?
Altfel, să-ți dau o pipa!
In funcție de dicționarul pe care îl folosești ma vei înjura sa îmi vei mulțimi!
PS: am dat bacul prin ’95… suntem leat?
Chiar atat de prost ma crezi? Adica iti dau definitia neoficiala, in argou, dupa ce anterior bagasem o aluzie la scamosarea (flausarea) limbii, si tot nu-ti dai seama de jocul de cuvinte? Rade Ciobi de oala sparta.
Cumva sunt de acord, cumva mi-ar place sa pot scurta trasee prin zone pietonale. Cred ca adevarul e undeva la mijloc si ar fi frumos sa faca niste benzi de bicicleta, poate chiar delimitate cu ceva mic gard, prin zone pietonale.
La urna urmei o zona pietonala e un trotuar extins–> Ideea de a ceda o parte din trotuar pt o banda pt biciclisti nu w rea deloc
Nu te opreste nimeni sa o scurtezi prin zona pietonala, dar te dai jos de pe bicicleta si mergi pe langa ea, ca pieton.
La fel si pe trecerea de pietoni
Biciclistii care se dau cu fundul de pamant in Timisoara ca n-au ce cauta prin centru au piste fix pe stradutele ocolitoare. Deci pica asta cu „trebuie sa fie tratati special astia cu nevoi speciale pe 2 roti”.
probabil ca 90% din biciclisti nu au vazut semnul ala asezat intr-un colt de margine pe o alee lata de 30 de metri, e o problema de comunicare in rromania, semne minuscule invizibile sau lipsind pur si simplu, respectivii presupunand ca lumea ar trebui oricum asa de la dumnezeu sa stie automat despre acele lucruri,
ca exemplu Gara din Brasov … primesti bilet, nu scrie linia de la care pleaca, incerci sa descifrezi dupa programul tuturor plecarilor, te prinzi repede sa il cauti pe cel care pleaca fix la 15,49, afli ca pleaca in 5 minute de pe linia 4, in tunel alegi iesirea pe care scrie Liniile 4 si 5, apoi sus iar esti in aer, mai ai 2 minute, care din linii e 4 si care e 5? absolut nicio informatie niciun semn, nimic, binenteles ca tu automat ar trebui sa stii, oricine stie lucrul asta, e cea mai simpla problema de logica, si rromanilor le plac astfel de probleme, au construit rromania dupa planul asta, te afli intr-un joc de puzzle detectiv, ca sa ajungi la destinatie trebuie doar sa descifrezi corect si in limita de timp toate aceste problemele logice, mai ai 2 minute, incerci sa rezolvi rapid ultima problema de logica .. deci sunt numerotate … in ordine … mai cobori odata in tunel sa iti dai seama partea de pe care ai venit adica numerele dinainte, stabilesti ca partea aia trebuie sa fie linia 4, mai ai cateva secunde, trebuie sa risti, vei urca in trenul de la linia respectiva, si daca ai ales trenul corect, va trebui sa ghicesti unde trebuie sa cobori, la destinatie binenteles nu va fi niciun semn, nicio localitate … esti inca in rromania.
Băi! Scrie pe tren! Pe fiecare vagon scrie ce tren e!
Vine din franțuzescul „lache flauche”. Ca în fraza „Vous voullez lache flauche”.
1. Sunt din Timisoara si sunt si biciclist, am si 2 copii mici.
2. Au interzis si role, trotinete, segway – orice cu roti in afara de carucioarele pt handicapati.
3. Nu au oferit o ruta alternativa. Din 15 strazi inchise – 1 o puteau lasa cu o pista si sa zica merge fratilor pe aici cat vreti. (pe o directie exista pista vopsita pe strada, dar in celalalt sens nu este)
4. Amenda minima este 800ron pt categoriile de mai sus, pt masini este de 250.
5. Timisoara este toata intr-un santier, cu o gramada de strazi si pasaje inchise – traficul este un cosmar, se apropie de congestia din Bucuresti.
6. In loc de interdictie as fi preferat sa puna restrictie de viteza, de exemplu 5km/h.
7. Nu sunt puse semnele de interdictie pe toate strazile, dar amenzile se dau, trebuie mers in instanta pentu a le anula.
Concluziile le trageti voi!
In ultima conferinta de presa…exact rute alternative a propus Robu. Informeaza-te inainte sa emiti judecati.
Ca timisoara e „toata in santier” e pur si simplu o exagerare.
concluzia e ca daca vrei neparat sa te duci pe acolo, te dai jos de pe bicicleta si mergi ca un pieton normal.
„2. Au interzis si role, trotinete, segway – orice cu roti in afara de carucioarele pt handicapati.”
Role – pietonalele din centru sunt majoritatea dale, mi se pare o chestie de autoconservarea sa nu vrei sa mergi cu roti in picioare pe asa ceva.
Trotinete – am destui prieteni (si e plin deja orasul) cu trotinete electrice. Unde bat? Unele merg lejer cu viteze de 20+ km/h.
Segway – aici e combinatia de role + latimea unui Segway + ca prinde si aia o viteza destul de maricica.
„3.Nu au oferit o ruta alternativa. Din 15 strazi inchise – 1 o puteau lasa cu o pista si sa zica merge fratilor pe aici cat vreti. (pe o directie exista pista vopsita pe strada, dar in celalalt sens nu este)”
N-au oferit rute alternative?
Strada Paris, Sfantul Ioan, Martin Luther si astea sunt primele strazi care imi vin in cap care te pun 2 minute la ocol si au piste de biciclete. Sau iti dai sufletul daca pedalezi in plus 500 de metri?
„4. Amenda minima este 800ron pt categoriile de mai sus, pt masini este de 250.”
Deci ma jur ca innebunesc cand vad lume care debiteaza cretinatatea asta.
Ia meri tu cu masina cu 20 la ora peste limita si vezi cum scoti 1400+ din buzunar. Mai pun la socoteala ca la unele categorii de contraventii se lasa si cu permis suspendat e o anumita perioada si tot voi va vacariti ca vai doamne va da 800 ca habar nu aveti ce e indicatorul ala ACCESS INTERZIS!?
„5. Timisoara este toata intr-un santier, cu o gramada de strazi si pasaje inchise – traficul este un cosmar, se apropie de congestia din Bucuresti.”
Mai mult incurca strazile cu semafoare din 50 in 50 de metri. Cat despre comparatia cu Bucuresti, cand ai fost ultima data pe acolo?
Domnule Emil, se pare ca aveti ceva de impartit cu biciclistii si va place sa manipulatica sa va atingeti scopul. Ei bine lucrurile stau asa:
2. Ideea principala ca in loc sa se incurajeze mijloacele de transport alternative, se realizeaza exact inversul
3. Este o gluma proasta ce ati spus. Este posibila traversarea de la sud la nord a centrului, dar nu in sens contrar.
4. Sanctiuni clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda – adica 290 sau 435 Lei
Sanctiuni clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda – adica 580 sau 725 de Lei
Sanctiuni clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda – 870 la 1.160 de Lei
Sanctiuni clasa a IV-a: de la 9 la 20 de puncte-amenda – 1.305 la 2.900 de Lei
Sanctiuni clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amenda – 3.045 la 14.500 de Lei
Deci unde sunt cei 1400 de ron pt 20km/h in plus?
5. In zilele moderne, exista si solutii moderne, take a look aici :
http://www.trafficindex.org/ro/
PS. In mod incredibil sunt si sofer, dar am mult mai putin stres ca pieton sau biciclist decat ca sofer in trafic, recomand! Si sincer, vad mult mai multe magarii facute de smecheri, care se cred mai presus decat altii, cum sunteti si dumneavoastra decat mosi beti pe biciclete!
@mc27:
Fiindca sunt mai direct asa, o iau frumos si incep cu asta:
„Domnule Emil, se pare ca aveti ceva de impartit cu biciclistii si va place sa manipulatica sa va atingeti scopul. Ei bine lucrurile stau asa:”
Prima parte: Ma iei fix ca fosilele alea comuniste care intreaba unde plm e patriotismul in noi astia tineri. Din pacate noi astia mai tineri nu primim locuinte si locuri de munca de la stat ci lucram de ne sar capacele pentru asa ceva.
Acum ca am lamurit bullshiteala comunisto-votez-cu-psd-ista, sa trecem la urmatoare parte cum ca am ceva de impartit cu biciclistii: Ete ma, ca am atat bicicleta cat si motocicleta si masina, bicicleta fiind mijlocul principal de mers la servici.
Si sa trecem la urmatoarele debitari:
„Ideea principala ca in loc sa se incurajeze mijloacele de transport alternative, se realizeaza exact inversul”
Nu zic ca orasul nu e cretin gandit pentru biciclisti in unele zone, dar zone centrala e chiar ok. Ah, si RATT-ul ce are ca mijloc alternativ de transport?
„Este o gluma proasta ce ati spus. Este posibila traversarea de la sud la nord a centrului, dar nu in sens contrar.”
Hai pe bune? Nu zau. Chiar e asa greu sa ocolesti cateva sute de metri cu bicicleta ca vii cu ineptia asta. Ce, e grele circulatia pe Paris sau Martin Luther? Aaaa, inca nu e pista de biciclisti? Pai aici intaresti faptul ce reiese de la 4 ca n-ai permis si te lamuresc cu o chestie misto din Codul Rutier (stii, cartea aia pe care biciclistii care nu au tangenta cu permisul o numesc „cartea aia pentru soferi”):
Ia vezi ce bine explicate sunt niste chestii in acel articol.
„Sanctiuni…”
Deci unde sunt cei 1400 de ron pt 20km/h in plus?”
Daca tot ai dat o cautare rapida pe Google dupa puncte amenda si ai dat de acele clase, ai citit ce implica fiecare clasa?
Ca vad ca de interpretat prost poti, de citit ca lumea nu.
Sa iti explic putina matematica primara, exact cu ce ai dat tu acolo-copy paste (probabil de aici: https://www.codulrutier.eu/, unde ai sa dai copy-paste la primul paragraf, scris chiar ingrosat:
„Un punct amenda valoreaza 145 de lei.”
Asa ca de unde amenda de 1400 (PLUS) pomenita de mine? Uite de unde, amenda luata chiar acum vreo 3 luni in afara orasului, saltat de radar cu 95-96 in zona de 70:
10 Puncte amenda.
10 * 145 = 1450.
Asa-i ca nu-i chiar asa grea matematica?
„In zilele moderne, exista si solutii moderne, take a look aici :
http://www.trafficindex.org/ro/”
In zilele pre-site-ului acela, exista si inca exista Google Maps cu o functie misto, intitulata sugestiv Trafic. Monitorizez intotdeauna traficul pe Maps inainte de a lua masina sau motocicleta la plimbare cu mult inainte de site-ul „minute” a lui gigi de la 123contactform care doar interpreteaza datele accesibile public via API-ul Google Maps. Si daca ai fi citit mai bine ce am scris, ai fi inteles ca traficul blocat din Semaforisoara nu are atata legatura cu lucrarile la Jiul si Popa Sapca cat are mai mult de-aface cu semafoarele inutile puse pentru a sifona bani.
Si sa-ti raspund si la PS: Vad ce sofer esti. Abia ai habar de niste chestii elementare din Codul Rutier. Vad si ce minte ingusta ai cu replica asta: „Si sincer, vad mult mai multe magarii facute de smecheri, care se cred mai presus decat altii, cum sunteti si dumneavoastra decat mosi beti pe biciclete!”
Ete bre, ai fi uimit ca nu parchez ca un ghiolban masina, nu turez ca un dobitoc motocicleta, nu fac slalom in viteza in trafic, nu trec pe rosu si alte chestii care le presupui de mine ca sa pari tu intelijănt.
Aaaa, ca am luat amenda de viteza in afara pe un drum complet drept? Ete fas, e ca si cum ai zise ca Zoso se crede mai presus de tot, la fel „ca mine,” ca mai pune si el o postare in care se ia de aia cu fobie de viteza mai mare de 30 la ora pe banda a doua pe autostrada.
Deci, zis pe romaneste, hai sictir, ai demonstrat fix bullshitul specific alora butthurt ca exista si reguli care nu le convine (ironic cum fix ieri a postat Zoso pe tema asta).
si asta e o problema care tine de educatie, civilizatie si limitele pe care aceasta le impune.
de ce eu, bicilcist care merge calm, incetinesc, evit sau chiar ma opresc in caz ca nu mai e loc si astept pana se face loc FARA sa impun acest lucru, ar trebui sa fiu oprit de la a intra in acele zone?
si pe mine, ca pieton (iar pentru asta sigur imi voi lua multe injuraturi), ma deranjeaza copiii aia bezmetici care alearga peste tot fara sa se uite si intra in toata lumea fara discriminare in timp ce mamcile baga o tigara pe bancuta povestind cine stie ce ineptie cu altele asemenea. nu doar o data un astfel de copil a muscat dintr-un copac sau bordura dupa impactul cu mine. nu, nu o fac intentionat, ba chiar incerc de obicei sa ii feresc, dar nu imi iese intotdeauna.
De acord! Pentru ca unii sunt imbecili inchidem accesul tuturor! Este exact ca treaba cu podul din Herastrau care a fost inchis circulatiei pietonale pentru ca unii sunt prea prosti sa se uite daca vine trenul! Si nu, eu nu merg cu bicicleta in zonele cu pietoni. Daca se intampla sa ajung in astfel de locuri merg pe langa ea sau merg foarte incet
@thebblack: de acord, in majoritatea cazurilor. Cu toate astea, chiar si in tarile cu mai multe biciclete si mai putini idioti (procentual doar), exista zone strict pietonale, interzise complet bicicletelor. Si e ok.
pe trecerile de pietoni biciclistii ar trebui sa coboare de pe bicicleta! sau sa isi asume injuratura soferului!
Io-as fi multumit sa vad ca au macar un bec in spate care clipeste. Sa le dea d-zeu sanatate fabricantilor de pedale, ca alea sunt primele care-mi atrag atentia ca am un biciclist in fatza. Hipsteri, noah.
deci, ai prefera sa astepti 10secunde in plus, doar ca sa fii tu fericit ca a respectat unu legea?
Si e evident ca nu sari in plm de pe trotuar pe strada, exceptand cazul in care masinile sunt oprite si esti in siguranta. Presupun ca astia te enerveaza.
@animaloo: Da, as prefera, mai ales ca majoritatea o iau pe trecere in viteza printre pietoni (printre care uneori sunt si eu ca mai umblu si eu pe jos), sau vin cu viteza de pe trotuar, sar pe trecere fara sa opreasca si urca apoi iar pe trotuar in viteza.
Si as prefera de fapt sa le f**a o amenda de-aia sa chitaie, ca si eu as chitai daca as lua-o cu masina pe trecere fara sa ma intereseze cine e pe ea si m-ar vedea politia, nu?
deci, ai prefera ca ei vin cu bicla tare de pe trotuar sau ca se dau printre pietoni…chestii pe care am zis de la inceput ca sunt de cacat…
Plm.
Daca va citeste lumea isi imagineaza ca in Romania e plin de biciclistii care deranjeaza prin numarul lor mare. Si noi abia daca suntem doo maini
Intrebarea era daca as prefera sa stau in plus la semafor, ma gandeam ca astept in plus ca sa treaca pe langa bicicleta pe trecerea de pietoni, ca si ceilalti oameni. Tu intelegi ce vrei.
România e inca in epoca de piatra cu privire la convietuirea dintre biciclete, pietoni si masini. Si cei care fac indicatoare de interedictie n-au pedalat de 30-40 de ani, de când au avut primul Pegas.
In toate tarile civilizate, pietonii convietuiesc cu biciclistii. Si e foarte bine. Sunt chiar zone, in centru, unde la intrarea in strada (fara trotuar delimitat sau piste) scrie clar „pietonii au prioritate, biciclistii apoi si masinile ultimele”. Se mai ofuscheaza, rar, câte cineva, dar per total convietuim bine. Merg cu viteza când nu e lume, mi se intâmpla sa ma dau jos când e un grup mare de batrâni. Daca strada e tot asa, o cotesc pe stradutele perpendiculare si ies din zona.
O sa fie bine. Trebuie foarte multa rabdare si intelegere. Si, mai ales, timp. Mai multi biciclisti, care vor deveni pietoni intelegatori. Si invers.
In toate tarile civilizate biciclistii conveituiesc pasnic cu soferii, nu cu pietonii.
https://www.youtube.com/watch?v=qD3Z9rwvnZM
fals bro.
Pietoni convietiuesc cu ciclisti convietuiesc cu masini. Vezi Olanda, UK, Norvegia, Suedia, China, Belgia, si alte tari mult mai civilizate.
Sau macar sa existe treceri separate pentru biciclisti, unde sa nu fie nevoie sa „descalece”.
Ca in tarile mai dezvoltate, paizanilor care ati dat minus.
Sa existe, să se facă, să ne dea …
„Scandalul” nu are nimic cu biciclistii, a caror acces e interzis de vreo 2 ani in zonele pietonale, ci de interzicerea trotinetelor, rolelor si monociclurilor (cine o folosi asa ceva ca mijloc de transport habar n-am).
Ca fapt divers, saptamana trecuta am vazut in Paris o gramada de oameni de toate varstele mergand pe trotinete, electrice sau nu, si nimeni nu era panicat sau scandalizat de accesul lor in zonele pietonale. La unii o fi normal ceea ce la altii pare anormal se pare. Biciclistii e drept mergeau acolo doar pe benzile dedicate, care sunt suficiente ca sa te deplasezi in intreg orasul.
imi place cum aplaudati toti ca focile o interdictie scoasa de un retard.
bah, cum or face astia de prin toata europa ma? Acolo nu alearga copiii? nu stau oamenii la terase? Cum or reusi ei sa nu moara de la biciclete?
*nu dau exemplul Amsterdamului pentru ca il consider extrem si acolo iti vine sa bati biciclisti din doua in doua secunde.
https://images.trvl-media.com/media/content/shared/images/travelguides/destination/11249/Rhine-Promenade-221758.jpg
Cum plm nu or muri astia aici? Dupa cum vedeti e putina aglomeratie, e si putina bicla.
Inainte sa vorbesti despre foci si retardati ar trebui sa te uiti in oglinda si sa te intrebi: cum plm fac astia prin Europa de isi platesc toti biletul de autobuz/metrou/etc, cum fac sa nu se cace in mare, cum de nu parcheaza intr-unj oras ca vitele pe banda 1,2,3, pe iarba, in gradina, de-a lungu’, de-a latu’, cum plm de nu claxoneaza unu, cum de trenurile, autobuzele nu-s rupte si pline de seminte si alte gunoaie, cum de nu intra nimeni cu masina pe plaja, cum de…..inca 2 pagini de aici incolo. Si daca nu gasesti raspunsul, ti-l dau eu: civilizatie si respect fata de cei din jur, ceea ce romanului ii lipseste cu desavarsire (fapt evidentiat si de raspunsul tau). Romanul pe bicicleta are exact acelasi respect fata de semeni ca si cel din BMW. Asa ca, mai lasa-ma cu comparatile cu Eruopa.
nu ai inteles tu bine . este interzis accesul idiotilor pe biciclete , trotinete , role .
Daca Amsterdam ti se pare extrem, vino in Utrecht
e si mai satana decat in Amsterdam? Shiet
Mie mi se pare distractiv. N-ai trait pana nu ai prins ora de varf langa gara.
@Ionut: pe langa asta, si amenzile consistente. Ciudat cum toti soferii care depasesc aiurea si merg fara faruri sau cu proiectoarele ziua prin Romania, cand ies din tara spre vest merg regulamentar si folosesc luminile cum trebuie. Stiu ca daca musca niste amenzi ii ustura portofelul.
La fel si oamenii pe strada si in societate. Te civilizezi incet incet, ca altfel scoti bani non stop si nu e frumos.
deci Ionut are rezolvarea romaneasca: Interzicem. Daca interzicem nu mai e, deci e bine. Brava ma. Dar imi place ca la intrebarea: „oare cum se poate sa te dai cu bicla prin centru in nemtia” raspunsul e „aia nu manca seminte”
Si amenzile, pe nemtia, de exemplu, nu-s asa mari pe cat v-ati imagina.
esti absurd, daca trotuarul e mai lat de 3m, incap si pietoni si biciclisti pe el, mai ales daca biciclistii nu-s batuti in cap si merg cu mai multa atentie. asta cu bicicletele interzise in zone pietonale e la acelasi nivel cu interzis sa calcati iarba. da-mi exemplu de tara civilizata unde nu e voie cu biciclete pe pietonale.
vine imediat jollyca si ne zice de elvetia
Dacă bicicliștii sunt din țară cu apa calda sunt atenți, mare parte a lor, dar Cum fiecare pădure are uscături atunci iei o creanga mai solida și îi pândește sa le-o bagi la spițe dacă lege nu o face în mod elegant. Merg și eu cu bila din când în când, dar doar pe strada sau pe pista delimitata de pietoni ca sa nu fiu scursura umana în viteza cerșetoare de atenție.
Strict pentru zona din poza. Am intrat cu bicicleta in zona dinspre Biserica Neagra. am mers usurel pana la prima terasa unde am esuat la un cico. Pe unde am intrat nu am vazut nici un semn de acces interzis biciclete dar fiind zona de Piata (conform cod rutier) am redus muult viteza. In concluzie: a cui e vina? A mea ca am intrat prin zona nesemnalizata intr-o zona interzisa sau a autoritatilor pentru lipsa marcajelor/indicatoarelor?
semne n-ai văzut, dar știai că pe acolo nu se circulă cu bicla?
Nu Vali! nu stiam ca este interdictie fiind prima data cu bicicleta. Doar vazand poza ta am realizat ca undeva exista un astfel de semn! Brasov este un oras turistic si eu sunt inca unul dintre ei!
In Timisoara biciclistii sunt „interzisi” de ani buni in centru, acum scandalul este ca vor sa interzica si trotinetele si skateboard-urile.
In Timisoara biciclistii aveau interzis accesul prin centru AKA Piata Operei in intervalul orar 18:00 – 23:00. Masura de bun simt, treceam rapid in drum spre lucru / casa.
Interdictia pt biciclete era si pana acum, dar la o scara mult mai mica. Practic de acum, au transformat tot centrul orasului in zona pietonala – cele 3 piete centrale si inca vreo 15 strazi din jur, fara nici o varianta de traversare, doar de ocolire.
Din pacate ocolirea zonei centrale se face pe artere foarte circulate si fara piste de biciclete.
In concluzie, interdictia accesului pe o zona atat de mare, fara a oferi alternativa este o aberatie.
Io unu’ ma dau jos de pe bicla daca in zonele pietonale e aglomerat sau daca ma roaga frumos securitatea. Probabil in unele zone din tara au terminat de amendat soferii si au gasit ceva timp pt biciclisti.
vezi tu, datorita ultimei tale fraze e un articol mai jos „Mitul „să se facă și apoi ne civilizăm” e fals”.
Aceeasi gandire: „dar pe celalalt nu il vezi nenea?” sau „aia fura mai mult, sa ii prinda pe aia prima data” etc.
in londra in hyde park , cam jumate din el e interzis bicilistilor, deci are o logica o astfel de masura…
Tu ai vazut ce trafic de persoane e acolo?
Las aca in Victoria Park e la liber Peste Tot.
E o singura regula peste tot prin Europa de Vest: pietoni > ciclisti > soferi.
Incep sa-i urasc si pe flausatii care merg cu trotinetele electrice printre masini. Azi era sa-l iau pe unul pe capota pentru ca s-a hotarat el ca ar fi mai bine sa mearga pe mijlocul drumului chiar cand am ajuns langa el.
Nu stiu cum sunt in celalelalte orase din tara pistele…Dar in in Iasi sunt o gluma proasta….trotuarele in anumite zone sunt foarte inguste si sunt situatii in care ai pista de biciclisti, ai o bucatica mica de trotuar si scari ,porti etc…de cate ori nu am vazut pietoni care vorbesc la telefon si gesticuleaza nervos…si biciclisti trecand in viteza pe langa ei ( fiecare face cum stie aici ) .Sau sa amintesc de cele 2 trotuare care duc spre un centru comercial…o strada destul de lunga unde simpaticii de la primarie au hotarat un trotuar sa il faca pietonal si altul pt biciclisti ar fi de ras daca nu ar fi de plans…
Mă dar pe unde prin țările cu apa calda sunt interziși bicicliștii? Importam toate prostiile din vest, dar când se pune problema sa luam ceva bun, facem repede o lege sa o interzică. E o tâmpenie sa te dai cu bicicleta printre pietoni prin centrul unui oraș, dar fă o pista de bicicleta sa poata merge și ăla pe jos și ăla cu bicicleta fara deranj.
Lasă amenzile de 800 Ron pentru bicicliști și da niste amenzi de 2500 Ron la aia care parchează exact pe pistele ciclabile că le este lene sa meargă 1 minut pe jos.
Ar trebui niste legi că să interzică oamenii în oraș, sa nu mănânci înghețată vara și să nu porți tricouri albe. Aberant!
Măi caisă, interdicția vizeaza strada Republicii, SINGURA stradă pietonală din Brasov, din mosi-stramosi. Turiștii umblă brambura pe ea, e plină cu terase si mai vrei și biciclete?!
Fă tu o propunere pentru pistă pe acolo, sunt curios ce soluție găsești.
suspendată. pista sau propunerea.
Și dacă se fac terase asta înseamnă că nu se pot face și poate ciclabile? Sau nu îți intră micul bine și berea la metru ție când trec ăștia cu bicicleta pe lângă tine ?
Țipam că nu se schimba treburile în țară asta, ne uitam la vecini peste gard și vedem că la ei de poate, și cu piste, și cu pietoni, și cu masini, și cu terase, dar când e sa implementam și noi ceva bun, ii dam in cap din fașă.
Și în orașul meu s-au făcut piste de biciclete și când au început să iasă mai multi sa de plimbe ghici ce au făcut autoritățile? Le-au șters de pe strada. Pai in ce direcție mergem? Ori facem ceva și încercăm să îmbunătățim unde am greșit, ori numai facem nimic și ne îndreptăm spre dormitul in peșteră.
La Iasi au pus pista de biciclete in mijlocul trotuarului. Nu pe o parte, in mijloc. Totu bine si frumos, da fiind si in vale, de obicei biciclistii vin cu viteza si daca se gaseste o baba care sa mearga pe pista au luat-o de zboara fulgii…
Biciclistii au tot atata dreptate sa circule pe trotuar si in parcuri cat au motociclistii.
Bicicliștii sunt noii motocicliști. Am o senzație de deja-vu cu toate certurile de acum câțiva ani dintre șoferi auto si motocicliști. Discuția asta e doar un semn ca evoluam si lumea descoperă ca mai exista si altceva in afara de mașini La un moment dat sper ca lumea își va da seama ca nu toți bicicliștii merg cu viteza si lovesc copiii pe pietonale. Mai suntem si ăștia Leneși care mergem încet si cu grija
cum ba? tu nu ti-ai pus cutite la roata? sa tai pietonii cand treci pe langa ei?
Fraere!
dar cum si pietonii umbla pe pistele de bicicleta … suntem chiti!
Nu mi se pare normal sa nu pot merge prin centrul orasului cu bicicleta mea. De cele mai multe ori zona pietonala are piste de biciclete sau este permis accesul. Nu este ok!