O bicicletă simplă: MTB 26 EightyEight Alpin

După ce juniorul a depășit 20kg, purtarea lui pe biclă a devenit o corvoadă. Bicicleta veche era grea și butucănoasă în sine, așa că aveam de ales între una nouă pentru amândoi sau una nouă pentru mine.

Pentru că el voia bicla lui (și am fost să îi iau, dar i-a plăcut mai mult o trotinetă), mi-am luat biclă pentru mine: MTB 26 EightyEight Alpin (650 lei).

mtb-26-eightyeight-1 mtb-26-eightyeight-2 mtb-26-eightyeight-3

Vine dezmembrată, a trebuit să o asamblez și nu mi-a ieșit prea bine.

Prima chestie: nu mă prind de ce ai nevoie de minim 3 chei pentru a asambla o biclă. Unele șuruburi sunt 13, altele 14, altele 15. Nu mă pricep, dar nu cred că e așa mare diferența de au trebuit să folosească toate 3 tipurile.

A doua: n-am reușit să calibrez ca lumea frânele nici din două încercări, așa că am dus-o la un atelier să se ocupe mai bine.

A treia: șuruburile alea s-au desfăcut de câteva ori, o dată și în mers, până am mers și le-am strâns mai bine, și mai bine, foarte bine. După care s-au desfăcut iar.

Dar pentru 650 lei, face fix ce trebuie: mă duce la poștă, prin centru, pe unde am treabă și atât. Nu fac offroad, nu fac trail, nu nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. Cu șuruburile vezi threadlock.

    00
  2. Si eu am patit la fel cu desfacerea surubului, pana un amic biciclist mi-a zis sa pun 2-3 picaturi de superglue pe filet si nu se mai desface singur, dar daca ai nevoie poti sa il desfaci cu cheia.

    00
  3. NOU
    #6

    650 lei ? esti sarac ?

    00
  4. Ai gresit-o, daca mergi doar in oras ti-era ok un trekking. Csf, n-ai csf..

    00
    • Poate mai vrea sa urce sau sa coboare niste borduri.

      00
    • Nu ai nevoie de suspensie ca sa urci si sa cobori borduri.

      00
    • Fac naveta la munca in Bucuresti pe cursiera si da, mai urc/cobor borduri.

      00
    • Hahaha, astia au impresia ca daca trebuie sa urci borduri, iti trebuie roti groase, sa dai cu toata puterea in ele. Pe de alta parte, la ce naiba sa urci atatea borduri, cand bicicleta e vehicul si trebuie sa mergi cu ea pe sosea ? Bicicleta ideala pentru oras este un singlespeed cu roti de 28″ si o grosime a balonului intre 28 si 38mm. Este o bicicleta usoara, ingusta la ghidon, roata are diametrul suficient sa treaca cu bine peste gropi, sau sine de tramvai si este foarte fiabila, fara schimbatoare, pinioane, foi de angreanaj sa se uzeze. Avand in vedere ca totusi vorbim de Brasov si poate mai urci si mai cobori pe undeva, atunci aceeasi bicicleta, dar cu 3-5 viteze in butuc. O bicicleta MTB este inutila in oras, iar un MTB de sub 2-300 de euro, te ajuta intr-un singur caz, daca vrei sa iti faci prieteni mecanici.

      00
    • unde mai pui ca sunt si ieftine si exista unele chiar misto

      mai buna era si o cursiera d-aia veche amarata, cu schimbatoare pe cadru

      00
    • Unde mai pui ca pe mountain bike poziția e cam „agressive”, incomoda pentru mersul „clasic”, in oras. Omul sta prea aplecat, prea ghebos. O „olandeza” e mai comoda, pedalezi altfel, pozitia e mai relaxata, iti permite sa admiri orasul. :)
      Un singur an am avut mountain bike, am vandut si sm cumparat ceva trekking, ceva „intre”. Poziția în sa a fost 50% din decizie.

      00
  5. dar vai, cum adica nu faci offroad ? adica mtb si nu incerci sa iti rupi oasele in mod spectaculos ?

    00
  6. Suruburile ies din cauza la vibratii, cel mai recomandata e vopseaua de fixare, dar merge si ceva mai traditional, de gard sau tabla… fixeaza pe interior si nu mai iese

    00
  7. Cea mai scumpa varianta ca sa ai o bicicleta buna, este sa-ti cumperi prima data o bicicleta de kko.

    00
  8. ai si asamblat-o singur? esti mai hipster ca mine (dupa parerea cititorilor > https://zoso.ro/trebui-inchida-metroul/ )

    00
  9. Pfff niciun comentariu: „cat dai atata face! daca nu dai cel putin 5000 euro aia nu se numeste bicicleta”.

    00
    • 1300 e mai prost ca noaptea….
      dai 5000 de euro cand iti trebuie o bicicleta de 5000 euro. Nu poti da pe o bicicleta in oras benzina pe urmatorii 7-8 ani cand tu ai nevoie de bicicleta de 2-3 ori pe saptamana

      00
  10. Pentru 100 lei in plus luai una buna, asamblata, din Decathlon.

    00
  11. Sper ca ai montat saua…

    00
  12. Dar cum? Nu iti iei tu un Specialized, un Giant, un Trek, ceva asemanator? Si pantaloni de lycra de se muleaza pe cuc si cur, sa ofteze doamnele soferite ce merg in spatele tau? Nu stii nimic din lumea velo, nimic :))).

    Eu sunt momentan la varianta tag-along pentru junior 1, scaun pentru junior 2. Tot timpul caram cu mine mini-trusa de unelte – fix din motivul suruburilor. Pana la urma am mers si eu pe punctul de superglue, si pare sa functioneze.

    00
  13. Adevarul e ca pentru biciclete entry-level cele mai bune le gasesti la Decathlon sau secondhand (nu pe olx sau okazii)

    Suruburile pot fi fixate cu un Threadlock ca de exemplu Bison Lock Bond.

    00
  14. Nasol. Pai ce facem, nu ne mai respectam? La banii astia sigur e manuala!

    00
  15. N-o sa inteleg niciodata lipsa aparatorilor, la o bicicleta de strada. Stim cu totii cat de curate sunt strazile la noi, si cam ce „curiozitati” pot fi luate de pe asfalt, pe roti, si aruncate in ochii cui se nimereste.

    00
    • Bicicleta nu arunca chiar asa multe chestii in mod normal si daca vrei sa mergi cu costumul de nunta pe bicicleta iti cam asumi ca il vei murdari sau iei una de oras.
      Aparatorile ajuta depunerile care in mod normal ar ajunge pe tricou sa ajunga la sistemul de franare si uneori asta nu e un lucru indicat sau se pot strange atat de multe lucruri sub aripa incat nu mai poti pedala si daca folosesti aripa aia de plastic de se aseamana cu alea de motocicleta tot te murdaresti putin asa ca pentru mtb e cam nefolositoare.

      00
    • Come on, am aparatori la bicicleta si nu am fost niciodata macar aproape de a nu putea pedala din cauza noroiului strans. Chestia aia cade.
      Aparatorile sunt ok chiar daca nu mergi in costum pe bicicleta. Daca e si putin umed pe jos, iti pare rau ca nu le ai.

      00
    • La prima ploaie fara aparatori o sa-ti dai seama ca nu poti sa intri in casa omului cu ce ai pe tine.

      00
    • la prima ploaie oricum esti cacat
      dar aparatoarea spate ajuta mult la drumu umed. Dar, daca e ud pe jos si o ti sub 15 la ora nu arunca

      00
  16. Ca un biciclist ce de peste doi ani jumătate nu mai foloseste alt mijloc de transport, NU recomand achizitia de biciclete ieftine.
    In 4 ani de când am bicla (450 de euro a costat), am schimbat doar cauciucuri si saboti de frana, „consumabile”. Reglaje in service? Trei in 4 ani, atat. Primul a fost in rodaj, la două săptămâni dupa achizitie.

    00
    • eu o folosesc ocazional, 2-3 ori pe săptămână, pentru drumuri de 2-3km dus intors.

    • Am un MTB care costa de noua 300 euro, cumpărată cu 50 euro SH cand avea 8 ani.
      4 ani de zile am folosit-o ca mijloc de transport exclusiv 8-9 luni pe an. La un calcul rapid mi-a dat aprox. 5000 km pe an, oras si drumetii usoare.
      Am schimbat pedalele de plastic in unele de metal deoarece le-a ros cățelul.
      Anul acesta voi schimba cauciucurile care sunt vechi de 5 ani si sunt prea crăpate.
      Am mai schimbat scaunul ca a crapat si ala de la soare.
      Saboti de frana schimbati in service o data in 7 ani, cand s-au facut probabil si reglaje.

      Am prieteni care incearca sa ma convinga sa imi iau ceva mai nou.

      Deci, fiecare cu experienta lui.

      00
    • Cum ma, eu sunt singurul care schimba 2 seturi de saboti pe an?

      00
    • @Rasta, dai inca un exemplu pentru a-mi sustine comentariul. :)
      @Gigi, depinde ce saboti ai, si ce faci cu bicla. Eu merg pe strada de oras 90% din timp, frane la viteze normale, saboti de calitate medie. Aia ieftini (pana in 10 lei bucata) se rod foarte-foarte usor. Pe ai mei ii schimb anual.

      00
    • Hmm, eu folosesc ieftini, aia e problema.

      00
    • Ai 110 kile + bagaje? :)
      Apoi, vezi ca sabotii care nu se uzeaza, mananca din janta. Atentie la profilul jantei, vezi daca ai pudra de metal in praful pe care îl lasa frana pe janta…

      00
    • Scuze, Gigi, sunt prost. Tu uzezi repede sabotii, nu incet. Am comentat fix aiurea, fix invers. :) (desi e adevarat ce am scris mai sus).
      Bine, si tu ai comentat „invers”, pentru ca eu spuneam: „Aia ieftini (pana in 10 lei bucata) se rod foarte-foarte usor.” iar tu ai spus ca uzezi repede. So, uite de ce.
      Oricum, informatie pentru cei ce mai citesc pe-aici: bucurati-va cand se uzeaza sabotii si nu janta. Sunt articole intregi pe net unde se explica ca niste saboti duri nu e bucurie. Iar aia prea moi, nu franeaza foarte bine.
      Zoso, permiti link?

      Produsele cu preturi mici, pana in 15 lei, sunt foarte ok. Am prins de black-friday cu 7-10 lei perechea, mi-am luat sa am pentru doi ani. :)
      Eu am 110 kile, uneori merg in excursii si pun pe bicla, in bagaje laterale, cort + sac de dormit + conserve + … +… tin FOARTE bine aia bicolori de 10-12 lei. Daca franez tare, pot cadea in cap, atat de bine tin ieftinaciunile alea. :)
      Dupa fiecare 200km-250km curat janta cu spirt sau cu burete+detergent de vase.
      Viteza medie, 15km/h; am franat fara probleme la viteze de 45km/h. Repet: am 110kile.

      00
  17. Ce plm e aia Threadlock, Bizon, superglue și alte manele? Oja nu vă mai place?

    00
  18. cred că problema șuruburilor este prețul în sine. între noi fie vorba, și la o bicicletă „montată”, tot trebuie strîns cîte un șurub ici și colo – ghidon, șa, pedalele vin în pungă, dar materialul și calitatea fabricației diferă.
    la frînele în V este relativ simplu. ai aici două linkuri
    https://www.youtube.com/watch?v=ptGyAaHBeFQ
    și ăsta
    https://www.youtube.com/watch?v=mGgidUE8drE

    00
  19. NOU
    #48

    Ceva piulite de genul asta nu te-ar ajuta?
    http://www.suruburisipiulite.ro/piulite#piulite-hexagonale-cu-autoblocare-din-985

    Totusi, la ce review-uri are bicicleta aia, cred ca o sa vedem pe aici un giveaway

    00
  20. hahahahaahaaaaa…. 650 de lei… eftina!!!!!! d-aia e proasta. bah, sunteti nebuni cu toti? la 650 de lei cu problemele astea si-a luat lamaia vietii. dar de fapt nu e problema lui, nu? e problema creata de hipsterii care vad doar mia de euro si din cauza carora ultimele junghiuri au ajuns sa coste o caruta de bani. la doar un pic mai multi bani, acum 6 ani cand inca bicicletele erau un fel de animal exotic, am luat o bicicleta care intre timp a facut cateva mii bune de kilometri schimband o camera si acum plange dupa cauciucuri. ceva echivalent as gasi acum probabil la peste 2000 de lei.

    PS ma intreb ce fel de cutie are?
    PPS intrebarea cu cutia e doar o gluma :)

    00
  21. Am schimbat 3 biciclete pana acum, toate MTB. Nu prea merita cele de supermarket, se uzeaza destul de repede chiar si daca faci doar cativa km pe zi, te trezesti ca ba pica una, ba alta. Cu banii dati pe una noua gasesti un SH care este, macar, de 2-3 ori mai fiabil.

    00
  22. Ce mizerie bă zosozoso. Măcar una la 5-6000 lei. Frâne disc etc.

    00
  23. La 800 luai asta: https://www.decathlon.ro/ si cred ca erau si cu roti de 27,5″ tot in aceeasi bani

    00
  24. Ahuzi? Da’ cu transmisie automată n-aveau? Numai de-astea, ”manuale”?

    00
  25. Nu recomand bicicleta. Am cumparat doua la promo de pe emag. Dupa asamblarea relativ usoara, una dintre ele avea roata fata descentrata. Materialele sunt de slaba calitate ( ex. manere frana plastic ). Concluzia este ca le-am facut retur rapid.

    00
  26. Of, Vali-Vali… De multe ori îți consulți cititorii cu privire la achiziții. Mă întreb de ce de data aceasta nu ai făcut-o. Îți spun din start o chestie: nu tot ce găsești pe eMag e bun sau mișto. Iar asta de ai luat-o e cam chiflă, dar nu am de gând să pun sare pe rană și repet ce se spun și altora: ”Cea mai bună bicicletă din lume e aia pe care o ai și pe care o folosești!” Deci să te bucuri de ea.

    Dar bicicleta asta are niște probleme: o furcă telescopică fix degeaba, de o calitate execrabilă (ca regulă de bază, orice furcă cu o parte inferioară din oțel sudat este mai proastă decât una fixă) și destul de repede se va bloca și își va face joc; un cadru greu din oțel, inutil supradimensionat (ca să arate cool, ca unul de aluminiu, când de fapt doar adaugă cam un kil degeaba, o dudă din anii ’90), cu cablurile trase anapoda, expuse la jegul de pe șosea (ergo schimbătoare care o să meargă mai prost mai repede) și cu interfață cu furca din secolul trecut, care și ea își va face joc (până și Rich Bike și alți chinezi evită cât pot furcile și cuvetele pe filet și pipele cu nucă). Roți fără strângere rapidă, jante simple și slabe, manete de frână de plastic… Altfel, e acceptabilă, dar e păcat fiindcă puteai lua ceva mai bun.

    Spre exemplu, și cel mai ieftin RockRider din Decathlon era mult mai bun. Asta fiindcă Decathlon sunt smart și se pricep la bicicletele pentru popor (și au pachete decente la buget redus), spre deosebire de eMag, care habar nu au.

    Altă variantă ar fi să cauți un MTB din anii ’90 în stare bună la mâna a doua. E plin internetul de ele. Dacă postai un articol în care să ceri consiliere pentru biciclete, îți găseam unul în câteva ore și erai mult mai happy cu el. De ce? Pentru că bicicletele ăstea au o valoare extraordinară pentru cât costă. LA 90-120 EUR poți lua o bicicletă care costa 2500 DM acum 18 ani și e calitativ peste orice găsești azi prin magazine la prețuri mult mai mari. Apogeul durabilității pentru piesele de MTB a fost atins prin 1997-2002, iar piesele de atunci vor supraviețui și iarna atomică. La 500 de lei iei o biță cu cadru din aluminiu, furcă onorabilă și echipare LX/XT cu jante duble. Plus un look oldschool frumușel, care te separă un pic de vulg. Cred că am cumpărat în ultimul an vreo 5-6 astfel de biciclete pentru prietenii care mi-au cerut un sfat și toți sunt megahappy cu ele.

    La bicicleta asta ai grijă să-ți fie cablurile și cămășile în stare bună (adică să fie curate și lubrifiate, să meargă ușor) și să nu ai joc la furcă. Altfel, spor la dat!

    Mx

    00
  27. 1. Fiindcă nu toate şuruburile suportă aceeaşi sarcină, plus că şurub mai mare = greutate mai mare.

    2. V-brake se reglează extrem de simplu:
    – te duci la frigider şi-ţi iei o bere;
    – desfaci cablul din ghidajul în formă de J (apropii braţele şi tragi de cablu să iasă din jug);
    – slăbeşti şurubul de prindere al sabotului şi pe cel al celui de reglaj al înălţimii;
    – bei două guri de bere;
    – plimbi şi roteşti sabotul astfel încît să cadă perfect perpendicular pe jantă;
    – strîngi definitiv şurubul sabotului;
    – strîngi definitiv şurubul de culisare;
    – te rehidratezi;
    – pui cablul la loc.

    După ce ai terminat cu asta, treci la reglajul cursei.
    – desfaci şurubul de prindere al cablului;
    – stîngi şurubul de reglaj de la manetă la maxim (ăla prin care trece cablul, tre’ să fie înfipt de tot);
    – mai bei nişte bere să prinzi puteri;
    – pui cămaşa înapoi în jug şi apropii braţele de la frîne cu o mînă, astfel încît saboţii să stea lipiţi de roată;
    – cu cealaltă mînă tragi de cablu cît merge, apoi strîngi definitiv şurubul de fixare;
    – desfaci din şurubul de pe manetă pînă ai cursa suficient de scurtă (saboţii să stea la 2…3mm de roată).

    Dacă unul din braţe are cursa mai mare ca celălalt, îi strîngi şurubul de la arc în incremente de un sfert de tură, iar pe cel de la braţul adiacent îl desfaci. Frînezi succesiv de cîteva ori să vezi dacă au cursa egală sau nu şi ajustezi pînă merg la fel. Termini berea şi dai o tură de încercare, preferabil pe un drum intens circulat sau prin parc. :P

    3. Ojă sau Locktite. În ordinea preţului. Superglue e mult prea casant şi după un timp destul de scurt se desface de la vibraţii. Oja e mai elastică, Locktite e cea mai bună opţiune.

    00
  28. Bicicleta noua si are deja pucte de rugina?

    00
  29. Pe olx în vara cautam biclă. Găsesc un Cube belea. Fără nr telefon. Trimit msg, mă sună el salut vreau bicicleta,pe unde stai că acu intru în București să ne întâlnim. Cum domne o vrei fără să o vezi. Păi știu bicla i-am zis, paranteză eu știam că e 3000$ și el cere 250$. S-a speriat suedezul, a zis că – s Gabor. A șters anunțul, era furată.
    Până la urmă am luat un Felt, tot de 3000$ dar la 750$ nouă.
    Carbon tot 8kg.

    00
    • Cu alte cuvinte, ai cumpărat altă furăciune știind foarte bine ce faci și acum simți nevoia să te dai mare pe aici că ai ”biclă belea”. Presupun că și aveai nevoie de o cursieră de 8 kg, ca să mai dai jos din secundele ălea, atunci când bagi concurs weekend de weekend. Adică bicicletaera problema, nu? ;)

      Mx

      00
    • #thatswhywecanthavenicethings

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile