blogoAutor:
valimiercuri, 10 iunie 2015, 21:36 3783 36
Era doar o chestiune de timp până când se vor gândi că prea mulți abuzează de lipsa de reguli pe zona asta și vor introduce taxe și dimensiuni noi pentru bagajul de mână.
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
36 comentarii
NOU
#1
aurache
cum asa? deja am vazut in suficiente aeroporturi – parca sa zic ca si pe OTP – un cadru in care daca nu-ti incape bagajul de mana, trebuie sa-l pui la cala.
00
NOU
#2
Driver
La companiile ieftine este o regula destul de stricta, daca bagajul nu incape in cadru platesti sume semnificative. Am vazut oameni opriti la imbarcare si pusi sa plateasca.
00
NOU
#3
barto
iar la companiile mai mari, bagajul de cala e inclus in pretul biletului….
00
NOU
#4
Paul
Deja rezolvata de unele companii low-cost.
Zici ca-s in cardasie cu producatorii de genti.
00
NOU
#5
mihai
@Paul , deja rezolvata de unele companii low cost ? Zi-mi te rog frumos inca o companie (in afara de wizz) care a facut asta ?
00
NOU
#6
Paul
BlueAir – inca din 2011 parca.
Ryanair – de anul trecut.
TAP – 8kg max la bagaj de mana (asta patita ieri).
La Wizz e cea mai penala: limita maxima per categorie impusa de Wizz e cu 1 cm mai mica decat troller-e standard de la Samsonite.
00
NOU
#7
mihai
@Paul
BlueAir – 55cm x 40cm x 20cm – 10kg .. nu a fost niciodata mai mare
RyanAir – 55cm x 40cm x 20cm – 10kg .. nu a fost niciodata mai mare (chiar mai poti inca o bucata de bagaj mai mica)
TAP (nu e low-cost) 55cm x 40cm x 20cm – 8 kg nu a fost niciodata mai mare
Mi-e lene sa mai dau cu Gogu, dar cam asta e ideea cu „lipsa de reguli pe zona asta”.
00
NOU
#9
Unu'
Te limiteaza la bagajul de mana(dimensiune si greutate) , dar poti urca cu zece pungi de cumparaturi din duty-free.
00
NOU
#10
LxF
Exact! Eu intotdeauna din duty free imi iau gelul de dus, sampon, spray si altele de igiena care ar putea fi problematice la control (uneori tricouri de dormit, boxeri si șosetuțe). Si-o sticla de Chivas, niste Pepsi si Redbull pentru zbor. In felul asta pot urca in avion cu un bagaj de mina plin si inca o plasa-doua-trei de la duty free. Cat timp nu se prind idiotii ca le indoi propriile reguli e bine pentru mine.
00
NOU
#11
rasta
Care duty-free?? Magazinele alea facute de smecheri prin aeroporturi in care produsele sunt de 3-4 ori mai scumpe decat in mod obisnuit, dar au avantajul ca te lasa cu ele in avion?
In UE nu cred ca mai exista duty-free.
00
NOU
#12
Radu
Da, rasta, alea in care dau prostii pe gelul de dus, ras, parfum etc dublu cat dai la carfur sau sephora dar pe urma au motiv sa se laude pe bloguri cu ce isi iau ei din diutifri si ce bine traiesc si ce des merg cu avionul.
00
NOU
#13
antinevralgic
Daca nimeresti langa mine, o sa stai cu chiloteii si sosetutele in brate tot zborul. Nu de alta, dar nu-mi ocupa tu mie, care am bun simt, spatiul pt geanta mea de mana. Tine-ti-le in brate, baga-ti sticlele-n cur, te descurci tu cumva. Dar daca eu n-am loc deasupra mea, pt nenorocita mea de geanta care respecta standardele, atunci s-ar putea sa zboare pungute de shopping cu chilotei si sosetute prin avion.
E valabil si pt pampalaii care se inghesuie primii ca sa ocupe tot spatiul de bagaje cu gecile, paltoanele si alte obiecte vestimentare specifice sezonului rece.
00
NOU
#14
barto
@antinevralgic: iti dau dreptate din principiu dar daca ai fi mers cu avionul macar o data ai fi stiut ca toti pasagerii sunt obligati sa depoziteze bagajele in locurile special destinate si nu au voie sa stea cu gecile pe ei, la decolare si aterizare.
00
NOU
#15
LxF
@rasta : samponul si gelul de dus pe care le folosesc eu (Comma) sunt mai ieftine in duty-free, mai ales daca prinzi promotie. Iar tricouri, boxeri si șosetuțe se gasesc foarte ieftin la Mondex in Aeroportul Cluj-Napoca. Restul sunt lichide, oricum nu se poate trece cu ele cumparate din Auchan (dar au pret bun oricum). I-a zi, cine a facut o afacere mai buna?
00
NOU
#16
Radu
LxF, cred ca cea mai buna afacere a facut-o ala care a dat pe la scoala, a invatat gramatica si stie ca verbul „ia” se scrie legat, nu „i-a”.
00
NOU
#17
LxF
@Radu : poate vrei sa spui interjenctie in loc de verb.
00
NOU
#18
antinevralgic
@barto Cand te urci in avion, iti asezi geanta in compartimentul bagajelor in asa fel incat sa lasi suficient spatiu si pt bagajele celorlalti. Iti dai geaca jos si stai cuminte cu ea in brate pana se ocupa si locurile din jurul tau.
Cand „vecinii” si-au asezat si ei bagajul de mana, atunci poti sa-ti indesi geaca in spatiile dintre bagaje.
Chiar si daca ai fost suficient de prost incat sa-ti iei geaca aia de polul nord pe tine (pt ca se stie ca in taxi, aeroport si avion e ger si viscol), stai linistit ca stewardesele se vor ocupa sa-i gaseasca loc pt ca tu esti deja asudat ca un purcelus.
Daca ai avut iq-ul mai mare ca numarul de la pantof, atunci ti-ai luat o geaca/haina mai subtire/lejera care e foarte usor te plasat intre bagaje sau pe care poti sa o agati in cuierasul de pe marginea scaunului din fata ta. Da, Vasile! Ai voie sa o agati acolo!
Daca ti-ai cumparat o multime de sticle si sticlute din duty-free ca si cum calatoresti spre o insula pustie, n-ai decat sa folosesti spatiile ramase libere din compartimentul de bagaje. Daca nu mai e loc, GHINION!
Plaseaza-le unde vrei tu, fara sa deranjezi pe nimeni. Pt ca daca m-ai deranjat cu pungutele tale de shopping, te voi ruga cu tot respectul SA TI LE BAGI IN CUR!
Felicitari! Tocmai ai incheiat cu succes tutorialul de bun simt pt a doua calatorie cu avionul din viata ta.
„Cei care urca mai târziu nu mai găsesc loc în spațiile de depozitare”
Motiv întemeiat sa faci chestia asta not.
Eu unul am întâlnit doar în preajma crăciunul problema dar cred ca taxa de tip wizzair rezolva problema. Bagaj mic gratis, bagaj mai măricel contracost.
Eu am valiza și rucsacul cumpărate în 2007 și încă nu am planificat sa schimb pe niciuna
00
NOU
#22
mihai
Reportajul de mai sus e o prostie care ofera informatii gresite si induce publicul in eroare si are continut ambiguu.
– Nu vor sa micsoreze bagajul de mana , ci vor sa uniformizeze dimensiunile (acum liniile aeriene isi stabilesc singure dimensiunile)
– Spune in reportaj ca dimensiunile vor fi cu 20% mai mici (o cincime).. mai mici decat ?!
IATA propune asa : 55cm x 35cm x 20 cm (conform comunicatului de presa), adica daca adunam (ptr calcule) avem = 110 cm
In reportaj ne spun ca sunt bucurosi sa adopte aceste masuri (de reducere cu o cincime) : Emirates, Qatar si Lufthansa
Daca ne uitam la masurile valabile astazi avem asa:
Emirates – 55cm x 38cm x 20cm = 113 cm (adica ar trebui sa reduca cu 2.7% (nu cu o cincime! )
Qatar – 50cm x 37cm x 25cm = 112cm (adica ar trebui reduse cu 1.8%)
Lufthansa – 55cm x 40cm x 23cm = 118cm (adica ar trebui reduse cu 7.2%)
Deci, de unde a scos el cu o cincime ?!!? La dimensiunile de mai sus, nimeni nu se va obosi sa masoare cei 1-2 cm !
Repet, reportaj facut doar sa umple timpul de emisie … dar deh .. da bine sa alarmezi publicul ca vai vin scumpiri taxe etc..
00
NOU
#23
Claudiu
Poate vrei totuși sa înmulțești, nu sa aduni, ca e vorba de volume, nu de perimetre.
Propunerea IATA = 0.0385 mc
Emirates = 0.0418 mc
Adică ar trebui reduse cu 8.5%
ȘAMD.
00
NOU
#24
mihai
@Claudiu de acord cu tine. Dar ideea de baza ramane. Reportajil nu e facut pentru a informa ( nu ate nicio informatie relevanta), tot ce spun e ca bagajele vor fi reduse cu o cincime (reportaj de aceeasi calitate cu articolele „soc si groaza, ramai prost daca dai click si afli ce a facut xuleasca”)
ce prostii frate…dupa ce ca e biletul cat e. zici ca as cara o masina
00
NOU
#26
corcodusul
Poate tu nu, dar am vazut destule „bagaje de mana” mai mari decat geamantanul meu de cala. Pe cursele Lufthansa, daca urci printre ultimii, ai sanse de 90% sa mai gasesti loc pt. bagajul de mana doar sub scaunul din fata.
00
NOU
#27
antinevralgic
Apropo de lacomia companiilor aeriene. De vreun an, pretul barilului de petrol s-a dus in cap vertiginos. Vi se pare cumva ca biletele de avion au devenit mult mai ieftine?
00
NOU
#28
barto
la o cursa, costul de achizitie al combustibilului e printre cele mai mici cheltuieli… sunt alte taxe de zbor care nu depind de pretul petrolului.
00
NOU
#29
antinevralgic
Intr-adevar, la un zbor transcontinental sau transoceanic, 150.000 de litri de combustibil e o cantitate neglijabila. Probabil leafa duduii care-ti toarna suc de portocale in pahar si cea a lui nea vasile ce-ti arunca bagajul in cala cresc exponential… (ironie)
00
NOU
#30
Ana
Problema e cât se poate de reală și nu pleacă de la low costuri, unde și acum dimensiunea gratuită e mai mică decât cât ar încăpea de fapt, pentru că înainte de limitare era suedie.
La companiile de linie, pe rute business (Frankfurt, Zürich, München), când e avionul plin, mai toată lumea are câte un troller de dimensiuni maxim admise. Dimensiunea de acum e fix cât să încapă în compartimentul de sus, dar dacă fiecare pasager aduce câte un bagaj d’ăsta, nu încap toate. Și să vezi ce amuzant e, că sub scaunul din față nu încape.
Deci, cel puțin pe hârtie are foarte mult sens. Buba pentru mine /și alții e că am cumpărat deja un troller serios (și scump) de acele dimensiuni care erau acceptate până acum. Fericirea producătorilor.
00
NOU
#31
Gogu
Problema nu e la Lufthansa, Emirates sau Qatar ca alea nu-s low-costuri si oricum iti dau bagaj de cala in pretul biletului de avion.
In schimb la low-costuri, un bagaj de cala costa. Si in 99% din cazuri low-costurile sunt pentru zborurile scurte. Daca ma duc intr-un city-break la roma/londra/barcelona, eu cel putin, n-am nevoie de bagaj de cala. Ma pot gospodari doar cu un bagaj de mana. Daca ei schimba regulile si bagajele de mana vor deveni mai mici, automat eu n-o sa mai pot sa-mi iau doar bagaj de mana si-o sa pun mana de la mana cu soata sa luam un bagaj de cala, chit ca costa. Asta inseamna ca toate companiile low-cost isi freaca mainile de fericire acum.
Pana acum, dimensiunea „cam standard” era 55x40x20 = 44 litri
Noile propuneri sunt de 55x35x20 = 38.5 litri
Deci o scadere de 12.5%
Lufthansa, AirFrance şi Tarom sunt companiile în care mi s-a întâmplat să nu am unde-mi pune bagajul, pentru că am ajuns destul de târziu în avion.
00
NOU
#33
mihai
Dar aceasta noua regula nu va schimba cu mult situatia, din 2 motive. Luam ca exemplu Tarom.
– Conform noii reglementari , latimea ar trebui sa scada de la 40cm la 35 cm. Asta ar insemna in teorie ca in loc de 7 bagaje pe vechea latime, ar intra 8 bagaje pe noua latime. Dar din loc in loc acolo deasupra capului sunt niste separatoare metalice asa ca nu ma incalzeste cu nimic daca or sa ramana in fiecare compartiment cate 3 cm liberi care adunati vor mai da de un bagaj, ca nu pot sa imi tai bagajul in bucati.
– Conform iata, in TEORIE (adica matematic) , ar trebui sa fie destul loc pentru toti pasagerii la avioanele de 120 pasageri sau mai mari. In prezent Tarom are o flota de 23 de avioane din care doar 6 au peste 120 de locuri, deci pe restul tot va fi problema
00
NOU
#34
Adrian
Pentru supraponderali nimic, nici o taxa in plus ?
00
NOU
#35
mihai
@Adrian >>
De ceva ani in SUA (vreo 2 ani din ce am gasit pe net), majoritatea liniilor aeriene te pun sa cumperi 2 bilete daca nu incapi pe un loc.
Partea buna ca punerea in practica a ramas doar acolo , dar cine stie …
00
NOU
#36
mihai007
Cu ani in urma companiile aeriene au decis sa reduca numarul de bagaje de cala de persoana de la 2 la unul iar apoi au redus si greutatea maxima admisa. Consecinta directa a fost ca tot mai multi oameni au inceput sa vina cu bagajele de mina la dimensiunile maxime. Ce se intimpla acum este ca spatiul deasupra scaunelor este insuficient pentru toata lumea care are bagaj de mina si de aici apar probleme la imbarcare care duc la intirzieri.
cum asa? deja am vazut in suficiente aeroporturi – parca sa zic ca si pe OTP – un cadru in care daca nu-ti incape bagajul de mana, trebuie sa-l pui la cala.
La companiile ieftine este o regula destul de stricta, daca bagajul nu incape in cadru platesti sume semnificative. Am vazut oameni opriti la imbarcare si pusi sa plateasca.
iar la companiile mai mari, bagajul de cala e inclus in pretul biletului….
Deja rezolvata de unele companii low-cost.
Zici ca-s in cardasie cu producatorii de genti.
@Paul , deja rezolvata de unele companii low cost ? Zi-mi te rog frumos inca o companie (in afara de wizz) care a facut asta ?
BlueAir – inca din 2011 parca.
Ryanair – de anul trecut.
TAP – 8kg max la bagaj de mana (asta patita ieri).
La Wizz e cea mai penala: limita maxima per categorie impusa de Wizz e cu 1 cm mai mica decat troller-e standard de la Samsonite.
@Paul
BlueAir – 55cm x 40cm x 20cm – 10kg .. nu a fost niciodata mai mare
RyanAir – 55cm x 40cm x 20cm – 10kg .. nu a fost niciodata mai mare (chiar mai poti inca o bucata de bagaj mai mica)
TAP (nu e low-cost) 55cm x 40cm x 20cm – 8 kg nu a fost niciodata mai mare
Hai sa nu mai vorbim in necunostinta de cauza
Nu, nu exista reguli:
http://ssp.delta.com/content/dam/delta-www/sorry-server/delta_sorry.html
Mi-e lene sa mai dau cu Gogu, dar cam asta e ideea cu „lipsa de reguli pe zona asta”.
Te limiteaza la bagajul de mana(dimensiune si greutate) , dar poti urca cu zece pungi de cumparaturi din duty-free.
Exact! Eu intotdeauna din duty free imi iau gelul de dus, sampon, spray si altele de igiena care ar putea fi problematice la control (uneori tricouri de dormit, boxeri si șosetuțe). Si-o sticla de Chivas, niste Pepsi si Redbull pentru zbor. In felul asta pot urca in avion cu un bagaj de mina plin si inca o plasa-doua-trei de la duty free. Cat timp nu se prind idiotii ca le indoi propriile reguli e bine pentru mine.
Care duty-free?? Magazinele alea facute de smecheri prin aeroporturi in care produsele sunt de 3-4 ori mai scumpe decat in mod obisnuit, dar au avantajul ca te lasa cu ele in avion?
In UE nu cred ca mai exista duty-free.
Da, rasta, alea in care dau prostii pe gelul de dus, ras, parfum etc dublu cat dai la carfur sau sephora dar pe urma au motiv sa se laude pe bloguri cu ce isi iau ei din diutifri si ce bine traiesc si ce des merg cu avionul.
Daca nimeresti langa mine, o sa stai cu chiloteii si sosetutele in brate tot zborul. Nu de alta, dar nu-mi ocupa tu mie, care am bun simt, spatiul pt geanta mea de mana. Tine-ti-le in brate, baga-ti sticlele-n cur, te descurci tu cumva. Dar daca eu n-am loc deasupra mea, pt nenorocita mea de geanta care respecta standardele, atunci s-ar putea sa zboare pungute de shopping cu chilotei si sosetute prin avion.
E valabil si pt pampalaii care se inghesuie primii ca sa ocupe tot spatiul de bagaje cu gecile, paltoanele si alte obiecte vestimentare specifice sezonului rece.
@antinevralgic: iti dau dreptate din principiu dar daca ai fi mers cu avionul macar o data ai fi stiut ca toti pasagerii sunt obligati sa depoziteze bagajele in locurile special destinate si nu au voie sa stea cu gecile pe ei, la decolare si aterizare.
@rasta : samponul si gelul de dus pe care le folosesc eu (Comma) sunt mai ieftine in duty-free, mai ales daca prinzi promotie. Iar tricouri, boxeri si șosetuțe se gasesc foarte ieftin la Mondex in Aeroportul Cluj-Napoca. Restul sunt lichide, oricum nu se poate trece cu ele cumparate din Auchan (dar au pret bun oricum). I-a zi, cine a facut o afacere mai buna?
LxF, cred ca cea mai buna afacere a facut-o ala care a dat pe la scoala, a invatat gramatica si stie ca verbul „ia” se scrie legat, nu „i-a”.
@Radu : poate vrei sa spui interjenctie in loc de verb.
@barto Cand te urci in avion, iti asezi geanta in compartimentul bagajelor in asa fel incat sa lasi suficient spatiu si pt bagajele celorlalti. Iti dai geaca jos si stai cuminte cu ea in brate pana se ocupa si locurile din jurul tau.
Cand „vecinii” si-au asezat si ei bagajul de mana, atunci poti sa-ti indesi geaca in spatiile dintre bagaje.
Chiar si daca ai fost suficient de prost incat sa-ti iei geaca aia de polul nord pe tine (pt ca se stie ca in taxi, aeroport si avion e ger si viscol), stai linistit ca stewardesele se vor ocupa sa-i gaseasca loc pt ca tu esti deja asudat ca un purcelus.
Daca ai avut iq-ul mai mare ca numarul de la pantof, atunci ti-ai luat o geaca/haina mai subtire/lejera care e foarte usor te plasat intre bagaje sau pe care poti sa o agati in cuierasul de pe marginea scaunului din fata ta. Da, Vasile! Ai voie sa o agati acolo!
Daca ti-ai cumparat o multime de sticle si sticlute din duty-free ca si cum calatoresti spre o insula pustie, n-ai decat sa folosesti spatiile ramase libere din compartimentul de bagaje. Daca nu mai e loc, GHINION!
Plaseaza-le unde vrei tu, fara sa deranjezi pe nimeni. Pt ca daca m-ai deranjat cu pungutele tale de shopping, te voi ruga cu tot respectul SA TI LE BAGI IN CUR!
Felicitari! Tocmai ai incheiat cu succes tutorialul de bun simt pt a doua calatorie cu avionul din viata ta.
stii ca alea sunt recomandari, nu impuneri, nu?
fals
„Cei care urca mai târziu nu mai găsesc loc în spațiile de depozitare”
Motiv întemeiat sa faci chestia asta not.
Eu unul am întâlnit doar în preajma crăciunul problema dar cred ca taxa de tip wizzair rezolva problema. Bagaj mic gratis, bagaj mai măricel contracost.
Eu am valiza și rucsacul cumpărate în 2007 și încă nu am planificat sa schimb pe niciuna
Reportajul de mai sus e o prostie care ofera informatii gresite si induce publicul in eroare si are continut ambiguu.
Daca ne uitam la sursa (comunicatul de presa de pe site-ul IATA : https://www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2015-06-09-02.aspx ) avem asa:
– Nu vor sa micsoreze bagajul de mana , ci vor sa uniformizeze dimensiunile (acum liniile aeriene isi stabilesc singure dimensiunile)
– Spune in reportaj ca dimensiunile vor fi cu 20% mai mici (o cincime).. mai mici decat ?!
IATA propune asa : 55cm x 35cm x 20 cm (conform comunicatului de presa), adica daca adunam (ptr calcule) avem = 110 cm
In reportaj ne spun ca sunt bucurosi sa adopte aceste masuri (de reducere cu o cincime) : Emirates, Qatar si Lufthansa
Daca ne uitam la masurile valabile astazi avem asa:
Emirates – 55cm x 38cm x 20cm = 113 cm (adica ar trebui sa reduca cu 2.7% (nu cu o cincime! )
Qatar – 50cm x 37cm x 25cm = 112cm (adica ar trebui reduse cu 1.8%)
Lufthansa – 55cm x 40cm x 23cm = 118cm (adica ar trebui reduse cu 7.2%)
Deci, de unde a scos el cu o cincime ?!!? La dimensiunile de mai sus, nimeni nu se va obosi sa masoare cei 1-2 cm !
Repet, reportaj facut doar sa umple timpul de emisie … dar deh .. da bine sa alarmezi publicul ca vai vin scumpiri taxe etc..
Poate vrei totuși sa înmulțești, nu sa aduni, ca e vorba de volume, nu de perimetre.
Propunerea IATA = 0.0385 mc
Emirates = 0.0418 mc
Adică ar trebui reduse cu 8.5%
ȘAMD.
@Claudiu de acord cu tine. Dar ideea de baza ramane. Reportajil nu e facut pentru a informa ( nu ate nicio informatie relevanta), tot ce spun e ca bagajele vor fi reduse cu o cincime (reportaj de aceeasi calitate cu articolele „soc si groaza, ramai prost daca dai click si afli ce a facut xuleasca”)
ce prostii frate…dupa ce ca e biletul cat e. zici ca as cara o masina
Poate tu nu, dar am vazut destule „bagaje de mana” mai mari decat geamantanul meu de cala. Pe cursele Lufthansa, daca urci printre ultimii, ai sanse de 90% sa mai gasesti loc pt. bagajul de mana doar sub scaunul din fata.
Apropo de lacomia companiilor aeriene. De vreun an, pretul barilului de petrol s-a dus in cap vertiginos. Vi se pare cumva ca biletele de avion au devenit mult mai ieftine?
la o cursa, costul de achizitie al combustibilului e printre cele mai mici cheltuieli… sunt alte taxe de zbor care nu depind de pretul petrolului.
Intr-adevar, la un zbor transcontinental sau transoceanic, 150.000 de litri de combustibil e o cantitate neglijabila. Probabil leafa duduii care-ti toarna suc de portocale in pahar si cea a lui nea vasile ce-ti arunca bagajul in cala cresc exponential… (ironie)
Problema e cât se poate de reală și nu pleacă de la low costuri, unde și acum dimensiunea gratuită e mai mică decât cât ar încăpea de fapt, pentru că înainte de limitare era suedie.
La companiile de linie, pe rute business (Frankfurt, Zürich, München), când e avionul plin, mai toată lumea are câte un troller de dimensiuni maxim admise. Dimensiunea de acum e fix cât să încapă în compartimentul de sus, dar dacă fiecare pasager aduce câte un bagaj d’ăsta, nu încap toate. Și să vezi ce amuzant e, că sub scaunul din față nu încape.
Deci, cel puțin pe hârtie are foarte mult sens. Buba pentru mine /și alții e că am cumpărat deja un troller serios (și scump) de acele dimensiuni care erau acceptate până acum. Fericirea producătorilor.
Problema nu e la Lufthansa, Emirates sau Qatar ca alea nu-s low-costuri si oricum iti dau bagaj de cala in pretul biletului de avion.
In schimb la low-costuri, un bagaj de cala costa. Si in 99% din cazuri low-costurile sunt pentru zborurile scurte. Daca ma duc intr-un city-break la roma/londra/barcelona, eu cel putin, n-am nevoie de bagaj de cala. Ma pot gospodari doar cu un bagaj de mana. Daca ei schimba regulile si bagajele de mana vor deveni mai mici, automat eu n-o sa mai pot sa-mi iau doar bagaj de mana si-o sa pun mana de la mana cu soata sa luam un bagaj de cala, chit ca costa. Asta inseamna ca toate companiile low-cost isi freaca mainile de fericire acum.
Pana acum, dimensiunea „cam standard” era 55x40x20 = 44 litri
Noile propuneri sunt de 55x35x20 = 38.5 litri
Deci o scadere de 12.5%
Lufthansa, AirFrance şi Tarom sunt companiile în care mi s-a întâmplat să nu am unde-mi pune bagajul, pentru că am ajuns destul de târziu în avion.
Dar aceasta noua regula nu va schimba cu mult situatia, din 2 motive. Luam ca exemplu Tarom.
– Conform noii reglementari , latimea ar trebui sa scada de la 40cm la 35 cm. Asta ar insemna in teorie ca in loc de 7 bagaje pe vechea latime, ar intra 8 bagaje pe noua latime. Dar din loc in loc acolo deasupra capului sunt niste separatoare metalice asa ca nu ma incalzeste cu nimic daca or sa ramana in fiecare compartiment cate 3 cm liberi care adunati vor mai da de un bagaj, ca nu pot sa imi tai bagajul in bucati.
– Conform iata, in TEORIE (adica matematic) , ar trebui sa fie destul loc pentru toti pasagerii la avioanele de 120 pasageri sau mai mari. In prezent Tarom are o flota de 23 de avioane din care doar 6 au peste 120 de locuri, deci pe restul tot va fi problema
Pentru supraponderali nimic, nici o taxa in plus ?
@Adrian >>
De ceva ani in SUA (vreo 2 ani din ce am gasit pe net), majoritatea liniilor aeriene te pun sa cumperi 2 bilete daca nu incapi pe un loc.
Partea buna ca punerea in practica a ramas doar acolo , dar cine stie …
Cu ani in urma companiile aeriene au decis sa reduca numarul de bagaje de cala de persoana de la 2 la unul iar apoi au redus si greutatea maxima admisa. Consecinta directa a fost ca tot mai multi oameni au inceput sa vina cu bagajele de mina la dimensiunile maxime. Ce se intimpla acum este ca spatiul deasupra scaunelor este insuficient pentru toata lumea care are bagaj de mina si de aici apar probleme la imbarcare care duc la intirzieri.