În ultima vreme am văzut foarte multe reclame pe Instagram, un lucru ciudat pentru România, pentru că de obicei vedeam astfel de reclame când eram prin străinătate.
Ce e aiurea e că 99% din reclamele astea nu au nici o logică cu ce se întâmplă pe Instagram. Înțeleg brandurile de mâncare sau de cosmetice sau de haine, nu înțeleg ce caută E-ON sau Hornbach sau Grohe acolo.
Și nu sunt singurul care crede că mediul trebuie ales mai cu atenție. OK, în cazurile astea trei subtitlul ar putea fi “știți casele alea mișto la care băliți toți și au mii de like-uri? ele sunt făcute cu ajutorul nostru”, dar istoria și experiențele ne învață că oamenilor nu le pasă cu ce și cum sunt făcute, ei vor să vadă doar produsul final.
Hai ca cea de la E-ON arata spectaculos. Restu, fix pix.
Salut. Au dat drumu la reclama pe Instagram direct din contul de facebook si cateva companii au primit free credits etc sa isi faca reclama pe Instagram. Asa ca … Voila! Poate poate prinde platforma si aici (vezi mega mall care investeste puternic cu 0 rezultate)
Avalansa de reclama pe Instagram, din ultima perioada, se datoreaza exclusiv Facebook-ului zic eu. De cateva luni de zile, cand dai drumul la o reclama pe fb, este bifat automat sa iti promoveze postul/bannerul si pe Instagram. Poti sa debifezi asta cand realizezi o reclama pe fb….dar reach-ul este aproape inexistent vs facebook. Spre exemplu, la un estimare de reach de 25.000-30.000 / zi la un post promovat pe fb, vei avea o estimare de aprox. 500-1000 pe Instagram.
+1
Insa eu sunt surprins de reach-ul mare pe care il afiseaza Facebook pentru Instagram. Or fi alte audiente pe conturile tale.
Am si eu o intrebare pentru cei ce isi fac reclama pe fb: din tot riciu ala care il da fb cate persoane dau like paginii ? Si mai important, cate persoane cumpara produsele voastre? Cam ce bugete aveti lunar pt reclama?
Vreau sa deschid o mica afacere si sunt curios daca merita investitia in reclama pe fb.
Depinde despre ce business vorbesti. In mod normal, reclama pe Facebook da rezultate cand investesti un minim de 2-300$ si targetezi bine. Citeam undeva erau unii din Romania ce bagau vreo 1500-2000$ ca sa obtina un profit de 150-200$. Cred ca tot pe aici erau.
Eu am platit cateva reclame de $50 si cu tot cu un target bun, nu ajungea mesajul la cine trebuia. Bine, era la inceput Facebook in Romania atunci pe partea asta de reclame.
Sfatul meu, daca esti la inceput si nu prea ai resurse, cauta niste grupuri de Facebook si roaga administratorul sa te lase sa postezi un anunt. E cea mai buna varianta, si ajungi exact la oamenii pe care ii cauti.
Rentează foarte bine, prețuri mai mici decât Adwords, iar bugetul e în funcție de așteptări. Reclamele costă atât cât vrei tu să coste. Acu’ depinde mult de domeniul în care activezi, la unele se pretează să te axezi mai mult pe Adwords decât pe Facebook, sau invers.
În general, dacă ai conținut bun, poți să primești like-uri la pagină și cu un simplu boost.
Pe scurt si superficial: Merita din plin reclama pe.fb daca ai produse atractive vizual…daca vinzi cuie si scule recomand mai mult reclama pe google pe search-uri.
A inceput sa converteasca bine Facebook. Cam pe orice nisa.
Like-urile date paginii nu te ajuta insa la vanzare. Rata de conversie poate sa fie oriunde intre 0 si 3% iar factorii care influenteaza asta sunt prea multi – de la nisa in care activezi, targetare, audienta existenta, mesaje, oferta comerciala samd. Bugetul lunar ar trebui sa porneasca de la minim 200 EUR/lunar ca sa iti faci o idee.
Merita investitia, grija cea mare cred ca ar trebui sa fie alegerea freelancerului/agentiei care va gestiona contul.
Am incercat eu cu reclama pe fb si pe google ads, pentru un magazin de cafea. Reclama pe fb nu mi-a adus nici un rezultat vizibil, pe cand google ads mi-a ridicat vanzarile de la 2-3 comenzi pe saptamana la 4-5 comenzi pe zi, comenzi de valoare mai ridicata. Aveam foarte multe rezultate la cautarile de pe mobil, cand clientul suna direct, fara sa mai intre pe site sa-si faca cont
Eu sunt multumit.
Multumesc pentru raspunsuri.
Domeniile ar fi: confectii metalice in principal iar secundar inchiriere utilaje pentru constructii,vanzare piese si echipamente legate de aceate 2 domenii.
In viitor ma gandesc si la vanzare produse siderurgice.
Pentru primele 2 cred ca fluturasii si cam orice tip de promovare care ajunge in posta clientului ar fi mai potrivita.
De aia eram curios de bugetele folosite si rezultate.
Likeurile pe fb nu-mi pun paine pe masa.
@Alin fara pic de caterinca. Am un client.. turnatorie de metale feroase si neferoase. Printre altele mai face si piese turnate la comanda pt utilaje…dar si pt masini. I-a crescut CA din piese auto turnate la comanda pt service-uri si pasionati cu peste 500%. Din toate paginile pe care le administrez pe facebook, este cea cu cea mai mare crestere organica procentuala de likeuri.
Bugetul a fost de cateva sute de lei, ROI mult peste asteptari
Alea-s făcute pentru Facebook. Dar când îi dai drumu’, bifezi și Instagram, că deh, lasă acolo să fie. Ce contează că e altă platformă, că e alt concept, doar n-o să muncim încă o dată să creăm un vizual potrivit pentru Instagram…
Nu se munceste sa se creeze ceva special pt.Instagram pentru ca efectiv nu merita efortul in momentul de fata. Reach-ul este mult prea mic in Romania, sunt mult prea putini oameni pe Instagram. Poti sa argumentezi ca aia de pe instagram ar fi clienti de o calitate mai buna…insa daca au instagram, au sigur si facebook….asa ca…
Bun, și-atunci e greu să debifezi Instagram atunci când lansezi campania? De ce dracu să inunzi și rețeaua aia cu reclame nerelevante aiurea?
Din moment ce iti permite, atat de comod, sa faci asta Facebook si Instagram…aparent ori nu cred ca asta e o problema…ori nu le pasa
Buna,
mailul de pe contul de Instagram trebuie sa fie acelasi cu cel de pe Facebook? Ca am si eu o pagina si o tot promez pe Facebook, dar nici vorba sa imi apara si ceva legat de Instagram. As vrea sa promovez si acolo..dar nu stiu cum.
@Hornbach, oamenii interesati de ce vindeti voi isi pierd vremea pe zoso.ro, nu pe instagram. Toata lumea stie asta…
Să vezi dacă reorganizează ordinea după „interesele utilizatorului”, primele 50 de imagini doar reclame, iar apoi dacă mergi pe hashtag-urile de nișă găsești și conținut la care să te uiți…
Facebook pune automat reclama si in Instagram atunci cand faci o campanie. Probabil au uitat sa debifeze optiunea respectiva…
Puțin off-topic, dar amuzant: mașina merge bine, aproape ca o rachetă, dovadă fiind poza cu procesul verbal de la poliție. Are și antifurt, pe bază de rugină. Detalii pe OLX.
mie imi apar destul de rar sa stii, si btw. inca nu am modificarea aia de care se plangea tot globul. sunt singurul?