Atenţie, au aflat că preţurile sunt nesimţite!

"Intr-unul dintre mallurile noastre aducem 140.000 de oameni lunar. Organizam evenimente, astfel ca fiecare locuitor trece o data si jumatate prin mall.
Cu toate acestea, magazinele o duc foarte prost. “Cum este posibil ca pretul unei camasi in Bucuresti sa fie de doua ori mai mare decat in New York, pentru aceeasi camasa, aceeasi firma? Nu sunt retailer, nu stiu cat costa sa o produci, dar ceva nu e in regula”.

spune Shimon Galon, deţinătorul a trei malluri in România. Cum ar veni, abia acum au descoperit apa caldă. Să vă feriţi când vor descoperi şi importatorii/bişniţarii că nu e bine să îşi ia A8 în 3 luni de la deschiderea prăvăliei. Atunci va fi cu adevărat dezastru…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Zoso, sa stii ca ii cam dau dreptate, nu se merita sa cumperi din Ro, mai bine stiu ca fac cumparaturi odata la 3 luni si ma duc in Austria cu 2-3 prieteni, ies de 10 ori mai bine. Avem si in Alba Iulia un parlit de mall care pe jumatate a dat faliment, ce mai merge e food court-ul.

    00
  2. trebuie sa comentez in acelasi trend ca predecesorii mei: la Iasi se fac niste pastile :))

    00
  3. Fratele meu, când vine anual în Dublin, își face shopping de haine cam de €120-150, haine care-i ajung apoi tot anul în RO. Mai multe perechi de blugi (de calitate/firmă), multe tricouri, multe cămăși, multe bluze cu mânecă lungă, etc, etc.
    E adevărat că stropim totul apoi cu pinturi de Guinness de €5 :) .

    00
  4. Nu. Scuza este lipsa de concurenta. Cat timp nu exista suficienta oferta pe piata (catalizata de suficienta cerere), sa fie o invazie de flood de produse, nesimtitii nu vor lasa preturile nesimtite in jos, iar noi vom face in continuare cumparaturile de la Viena, astia care trecem pe-acolo.

    Cand insa va veni o vreme cand, fie din motive de criza, fie din motive de suprasaturatie de oferta si de concurenta cainoasa, daca nu lasi pretul jos nu vinzi si mori, atunci incet-incet se vor regla preturile si aici. Pana atunci, nu dau pe un tricou 30 de euro nici sa ma pici cu ceara. Mai bine le mai port inca un an pe-alea vechi, pana ajung la Pandorf sau pe Maria Hilfe Strasse.

    00
  5. Sa vezi cand se va fura secretul masinii de cusut, ce camasi de calitate facute la Galati o sa avem.

    00
  6. Normal ca preturile sunt nesimtite , pentru ca nenea asta solicita o chirie la fel . Pentru o scuipatura de spatiu , in care abia poti sa te invarti , cere 1500 de euro pe luna . Nu vreau sa ma gandesc cat dau firmele care au spatii mai mari . In concluzie … ei sunt capu` nesimtirii !

    00
  7. Si se intreaba astia de ce lumea incepe sa cumpere de pe e-bay, cand magazinul e la 15 minute distanta. Pai nu mai bine astept cateva saptamani sa-mi vina un produs decat sa il platesc de doua ori mai mult in mall?

    00
  8. @Artex: si in magazinele din afara oraşului tot asta e scuza? si la magazinele proprii tot asta e?

  9. zoso, dar cum adică „fiecare locuitor trece o dată şi jumătate”? trece prima dată şi a doua oară rămâne în mall? doarme acolo? mi-e groază să îmi imaginez 140.000 de oameni dormind în aceeaşi incintă.

    00
  10. Tinand cont ca in Spania sau Italia, un tricou Zara este 1-5 euro si la noi este de 4 ori mai mult, nu-i de mirare ca atatea mall-uri au ajuns pe jumatate goale.Personal fac cumparaturi din Bulgaria, unde sunt preturi foarte bune, daca stii unde sa cauti.Traim pe picior mare noi mah…ce dracu

    00
  11. Ce fatza ar mai face respectivul proprietar de mall-uri daca ar mai afla si ca jumate din hainele „de firma” sunt facute in Romania, duse in Italia etc pentru etichetare, si revenite ca fiind ..originale, stiu cazuri concrete..

    00
  12. E un idiot.De ce nu vorbeste de chiriile de zeci de mii de euro lunar e care magazinle le platesc din ce in ce mai greu..asta in conditiile in care intr-un atfel de magazin intra lunar, concret ianuarie, 24,000 respectiv 21,000. Aici vorbesc de malluri din Bucuresti nu Piatra Neamt. Unde o intra la nenea asta 140,000 ?

    00
  13. cele mai mari diferente le-am vazut la Nike si Levis
    exemple:
    Bluza trening NIKE magazin romania 400 ron, internet USA 40$
    Levis la fel, blugii 501, romania 400 si ceva ron, internet 41$

    problema e alta, in germania de exemplu sunt SI MAI SCUMPE decat in romania, aceleasi produse.

    inteleg ca sunt taxe de 30% si transport, dar asta nu justifica pretul dublu, e si foamea comerciantului roman, deh…piata de desfacere e mult mai mica la noi. cel putin pentru hainele de firma. sa fim realisti, un mare procent din oamenii de la oras tot din bazare se imbraca pentru ca si-ar permite nici daca ar fi cu 30% mai ieftin.

    00
  14. Eu nu vreau ca sa ma laud, nici ca vreau sa par istetz…dar foarte rar imi iau toale din ro. Cand iau de-ale gurii de pe la Carfourr ma uit si la camasi, atat. In rest, mai plec in interes de serviciu prin Austria si Germania si astfel imi refac stocul. Apoi sa recunoastem, trei ore in Pandorf sunt cea mai buna terapie. O data am renuntat sa iau o camasa pentru ca in Graz nu era redusa, era tot 40euro, apoi am vazut in Plaza Romania camasa cu 420lei. Magazinul avea vreo 15 pustani ce frecau duda pe salariu minim, spatiu cacalau sa te dai cu scuterul, clienti canci. Cum dracu sa nu le doresti falimentul in mizerie si datorii?

    00
  15. P.S. am lucrat in domeniu si adaosul magazinului era undeva intre 50% si 70% / produs, dar pretul era deja mare din cauza importatorului.

    adica Pret Importator fara tva + 50%70%adaos magazin + 20%tva.

    la importator ar mai fi taxe vamale daca sunt fabricate in afara UE (30% inainte de aderarea la UE, acum cred ca sunt de 15% la textile) + transport. + adaosul lui bineinteles.

    Lanturile de magazine ca Debenhams probabil nu au acel adaos pt distrubutie, intrucat importatorul si retailerul este aceiasi entitate, avand avantajul unor preturi reduse fata de magazinele ca Nike deschise in franciza.

    00
  16. Pai ca sa fie magazin exclusivist il fac aerisit si prezinta fiecare produs ca ceva special spre deosebire de magazinele neexclusiviste care stivuiesc haine in orice coltisor. Asta, bineinteles, costa in plus.
    O alta explicatie data de un retailer spaniol cu pretentii din Romania spunea ca nu ii intereseaza vanzarile cat prezenta marcii pe piata. Asta se traduce in vanzari mici ca volum dar la preturi mari pentru a reduce din pierderi.

    00
  17. ai idee cam cat este o chirie in new york (acolo unde camasa e mai ieftina decat in .ro)

    00
  18. @cristian, foarte misto blogul tau, ai mai mult de 8 clase? Sa nu-mi spui ca greselile gramaticale de care sunt pline posturile tale sunt de fapt puse la deruta. Doamne, cine a ajuns sa vrea schimb de link-uri

    00
  19. Acum ceva ani un prieten avea firmă de confecţii în lohn. Primea de la furnizor şi etichetele pe care trebuia să le pună pe produse. Erau când Made in Hungary, când Made in Italy, depinde ce făcea.

    00
  20. @victor: ma indoiesc ca exista vre-un magazin sa isi permita spatiu in mall si sa aiba adaosul respectiv. In aceeasi idee, magazinele respective afiseaza adaosurile de la 0 la 5-6-700%.
    @sakura: este ilegal cam in orice tara ai fi ce zici tu acolo. Furnizorul vostru avea ochii oblici?
    @Finch : ai spus cam tot ce era de spus.

    00
  21. @Cristian: Nu era ilegal, nu se făceau falsuri. Aşa era şi este încă procedura, firma x trimitea în România materialul de obicei gata tăiat, accesoriile şi bineînţeles etichetele. Totul numărat drastic, mai ales etichetele. În România se făcea doar munca fizică, ansamblarea bucăţilor la maşina de cusut, montarea capselor, etc. Apoi se ambala frumos şi le ducea tirul înapoi în Italia. Eticheta era să zicem doar parţial mincinoasă, ei făceau tot ce se putea face automatizat, cu minim de efort uman iar la noi se făcea doar ansamblarea manuală a componentelor.
    Mai este o firmă mare în localitate (Gas) care şi-n prezent lucrează astfel, atât că ei au adus utilaje şi fac cam toate operaţiile aici. Tu dacă iei din Italia sau Germania blugi Gas, ele sunt făcute integral la Reşiţa.

    00
  22. In formula de constructie a pretului in Romania, exista un sub-element ( care in final intra la ctg profit al vanzatorului ) , care in tarile cu care faceti voi mai sus comparatiile nu exista. Se chiama „elementul FITZA”. Exista un foarte mare procent de cumparatori romani care au un mare problema in partea de creier responsabila cu decizia de cumparare a unui obiect. Ei…trebuie sa se laude cu cit au dat pe respectivul produs. In ziare, la TV, la radio, pe strada.., cind se vorbeste de un produs/serviciu cumparat trebuie neaparat sa se spuna si cit s-a dat pe el. Cite sute sau mii( sau milioane )de euro. Elementul asta a fost speculat ani la rind de retailarii din Romania. Elementul exista inca in formula de compozitie a pretului. Multe firme inca traiesc in amintiri, cu nostalgia anilor cind pe piata se cumpara tot ce ofereau ei, la pretul pe care il ofereau. Strategiile unor firme sau Malluri sunt caraghioase, sau nu exista. Ex: Outletu’ ala de la iesire pe Buc-Pitesti. .

    00
  23. si chiria in ele este pe masura, proprietarii de mall-uri au chiri de New York, cum credeti ca Adamescu din jalnica aia de Unirea a ajuns in top 300?

    00
  24. la mall ma duc pentru cinematograf si eventual un suc ceva inainte de film. ultima oara cand am fost la iulius mall in tm mi`am luat o pereche de jeansi de 2 milioane (ieftini, am vazut undeva marca ‘sexy lady’ cu 6 mil bucata si o camasa cu 1 mil).
    apoi mi`am dat seama ca mai bine imi iau haine de la viena ca`s mai ieftine. greu o duc austriecii daca la ei totul e asa ieftin si ce bogati suntem noi aici. :-/

    00
  25. Era o vreme când cumpăram papuci din SUA. Mereu preţul plătit pe marfa aia ajungea la jumătatea celui de la noi. Etichetele erau diferite. Marfa de la noi are etichetă „made in Turkey/Hungary etc” iar aia „made in Malaysia/Cambodia/Vietanam etc”. Preţul produselor din mall oricum nu se justifică. Pe de altă parte mâna de lucru din Asia nu se plăteşte la fel cu cea din UE sau Turcia.
    Galon ăsta e ipocrit de-a binelea.

    00
  26. problema celor care vand e una de autoghidare
    daca ei se lafaie ca nesimtitii in bani, preturile reflecta propria dezorientare

    00
  27. @DUHUL, @zoso: Pai, de exemplu, hainele Diesel sunt facute la Tulcea, cu 30 de lei perechea de blugi. La fel si blugii Costume Nacional (C`N`C). Doar ca DUHUL a gresit un pic. Faptul ca sunt facute in Romania nu le exclude originalitatea, la fel de bine puteau fi facute in Vietnam. E vorba de o mana la lucru ieftina pe materiale aduse din Italia, SUA, etc.

    00
  28. Victor stie!!! Si eu lucrez de ani buni in domeniu si pentru retaileri si pentru malluri. De vina nu sunt numai chiriile. Niciun proprietar de mall nu fixeaza chirii pe care stie ca un anumit chirias nu le poate suporta. Acestea sunt fixate in asa fel incat sa traiasca si chiriasul si mall-ul pentru ca altfel in 18 luni iti bate vantul prin spatii. Retailerii mari care se respecta fac o groaza de rapoarte si studii inainte sa intre pe piata in Romania sau inainte de a se extinde cu inca x magazine in x mall-uri/zone. Asta face H&M in acest moment – studii si calcule. Au venit frumos in toamna, au vizitat orase si malluri, si-au facut o idee, si-au pus niste cifre pe foaie si analizeaza daca este oportun sa vina sau nu. http://www.ziare.com/afaceri/firma/h-m-vrea-sa-intre-pe-piata-romaneasca-953650

    Asta a facut si Gap, asta a facut si Inditex, asta au facut si polonezii de la Reserved, asa se face acest business.

    Orice proprietar de mall are departament financiar care nu face altceva decat rapoarte analize, previziuni in baza rapoartelor de vanzari si a celor de trafic. Se calculeaza niste indicatori relevanti, se ajusteaza chirii, strategie de marketing etc. E si asta o stiinta despre care multi doar isi dau cu parerea fara sa aiba idee.

    Problema este la francizori si la patronasii de carton care si-au deschis acum 7-8 ani magazin in mall, le-a mers bine cat a fost boom, si-au luat si x5 si vila la munte si vila la mare, sambata seara la bamboo, vacante in insule exotice – toate dintr-un singur magazin, cel mult 2 si de 2-3 ani brusc au dat de concurenta si modul lor de viata s-a dus pulii de suflet ajungand sa umfle disperati preturile. Mai este si categoria celora care s-au extins agresiv cat le-a mers fara sa aiba o baza reala, o estimare a recuperarii acelor capitaluri investite si uite asa ajungem la Flamingo, Leonardo, Cavaliere, Altex, si multi altii. Estimez ca si intersport va ajunge la o rascruce avand in vedere ca au deschis magazin dupa magazin cu suprafete mari, marfa care nu se cauta si scumpa. Posibil si centrofarm care si-au facut niste spatii foarte ochioase dar prea mari pt cat pot vinde ei acolo. Vom trai si vom vedea.

    00
  29. Partea OK a existentie Mallului din p.d.v-ul meu este ca ai cinema city, piscina misto (nu atat de frecventata ca alte stranduri) si FoodCourt. Plus ca, daca am avut nevoie sa iau un tricou decent pentru cineva sau Adidas pentru copitele mele, am gasit. In mare parte insa cumparaturile ni le facem la Parndorf. Preturi extraordinar de mici comparativ cu ce avem noi si marfa multa si de calitate. Plus ca mai prinzi un „sales” la cate un magazin, de te sochezi ce ieftin cumperi marfa.

    La noi sunt siruri de „comisionari”, care tot pun in plus. De la fabrica, pana in magazin marfa trece prin nus’ cate maini. Toti sunt distribuitori / importatori, mama naibii. Ca asta este businessul in tara noastra. daca nu produci tu (doar nu vei fi prost sa investesti atat), cauti sa revinzi ceva si gata. Esti om de afaceri. Si, cand e un sir de „antreprenori” din astia la un produs, se duce pe suflet de pret.

    Am inteles ca produsul se aduce de undeva si sunt costuri pentru asta. Ca nu il face fabrica in standul din Mall. Dar inca nu gasesc o explicatie pentru preturi duble sau triple, cert este ca se intampla asta si ca nu merita de niste ani sa faci cumparaturile de genul asta in Romania.

  30. Ne cramponam degeaba de preturile din supermarcheturi. Nu se va intampla nimic. Sunt facute carteluri intre firme iar statul, in afara de faptul ca nu poate face mare lucru, le mai da si unda verde facandu-se ca nu vede aranjamentul dintre ele. Sa fim seriosi: la cate supermarcheturi au aparut, in conditiile in care ele merg cu un adaos mediu de 40-50%, nu te poti gandi decat la carteluri. In ce ma priveste, incerc sa trec tot mai rar pe la supermarchet, pentru a da posibilitatea comerciantilor mici sa creasca, devenind astfel concurenti mai puternici. O sa scriu un articol pe tema asta

    00
  31. oups, era vorba de malluri. Nu mi se pare nimic iesit din comun ca marfa din mall sa fie cu 50% mai mare decat cea din afara. E normal pana la urma: romanul e snob, merge la mall ca la cinema, da oricat ca sa se vada toala de pe el. Afara de asta, produsele din mallurile noastre nu provin direct de la producator

    00
  32. Romania e tzara tzepelor si asta se vede de la vladica si pana la opinca. In plus, fraier nu e cine vinde, ci mai degraba cine cumpara.

    00
  33. Cu preturile la haine in Romania e foarte ciudat! Sunt multe produse de marca ce se produc in fabricile din Romania, le iei de la cineva de la fabrica pe sub mana cu 200 de lei (geaca), in Germania iei acea geaca cu 150 de euro iar in Romania geaca produsa aici o iei cu 300 de euro. De ce?

    Sau alt caz: bluza Adidas luata de Eastbay, am dat 140 de lei cu toate taxele iar la Adidas in mall bluza identica la pretul de 380 de lei! De ce?

    00
  34. Hihih! Pai nu stii ca noi suntem intarziati la toate? La noi oamenii abia de cand cu mallurile s-au obisnuit ca exista perioade de reduceri. O sa mai dureze inca ceva pana o sa isi dea seama si ca vand mai bine la preturi rezonabile. :)
    Si stii ce e culmea, tot aia cu cascaval au posibilitatea sa mearga mai des in occident sa isi faca tura de shoppin la reduceri si vin si se dau barosani aici, iar magazinele din malluri tot la noi, „sarantocii” tre sa se uite si sa se ajusteze. :) :P

    00
  35. @adnana: atunci hai sa stam toti dezbracati!

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.