Mi-am adus aminte de articolul ăsta de câteva ori prin București, unde șoferi de Touareg-uri sau alte SUV-uri mari, abordau orice gropiță sau denivelare cu mare grijă.
Inclusiv pe la trecerea asta, unde eu și alte mașini normale trecem cu 100 la oră, am văzut azi un lache cu un RAV4 care încetinise la 30 la oră pe banda a doua.
Pentru că românii sunt cretini: văd că alții trec în viteză și se gândesc că aia sunt proști, ei știu mai bine. Și fac așa la orice chestie bună. Când e vorba de făcut rele însă, sunt primii la a se lua după alții.
Altfel, iarna e sezonul în care șoferii de BMW află ce fel de tracțiune au.
Ah, da, și e normă să stai la telefon pe banda a doua, nu contează că ești TIR, transporter sau sedan.
Iarna soferii de BMW afla ce tractiune au, dar unde e iarna?
Intreaba-i pe bajetzii de la Volkswagen…
Partea „faină” e că versiunile de top/sport ale gipanelor sunt mult mai sensibile la gropi, pentru că au suspensia mai tare, jante mai mari (=> cauciucuri mai subțiri și mai tari) și de obicei greutate mai mare, adică trebuie să mergi mai încet prin gropi ca să nu-ti clănțăne dinții.
stii tu oare ca versiunile alea de „top” au de obicei suspensii reglabile? si daca nu stii, ce te impiedica sa iei un logan, ca in ala nu iti clantane dintii nici pe ogor…
Iar n-au inchis astia strazile sa treci tu si Iohannis?
http://sync.1dmp.io/pixel.gif?cid=3c966c52-6780-4375-a8ce-fb17bf4c426e&pid=w&ru=http%3A%2F%2Fs3%2Epostimg%2Eorg%2F3ml0m2pyb%2Fbmw%5Fsubaru%2Ejpg%3Fnoredir%3D1&uid=Y_qqMwdJmWeqlKSidbliYg
assholes ca nu ne pasa de sosea?
Daca nu ai BMW din 1970, nu e nici o problema.
ESP, ABS, DSC si cate dracu de abrevieri or mai fi pentru systemele de control… le ai activate, nu derapezi decat daca ai supt-o pentru carnet sau esti chiar anti-talent sa nu zic blonda la volan…
O vecina era tare suparata ca nu reusea sa scoata BMW’u din curte intr-o dimineata de iarna. Se urca in masina, punea pe D schimbatoru si ii dadea in gura…. Nah… moment de face-palm. Duoamna! va rog eu, puneti masina in D si nu faceti nimic altceva, nu apasati acceleratia! lasati pedala de frana si masina o sa porneasca singura. Ca sa vezi… cum a pornit masina singura.
BMW e masina de cocalari, de snobi, de tarani de pe sate, de Dorei de la bloc daaaar si o masina a celor pasionati de condus (procentul ala infim de soferi de BMW care semnalizeaza, sofeaza decent si nu isi golesc scrummierele in trafic). Sunt putine masinile care iti ofera aceeasi placere la condus.
Si, misto la Bucuresti?
Este strict legat de mentlitatea romanului ca masina este bunu’ al’ mai de pret din familie. De multe ori mai important e Loganu parcat afara decat bucatareasa fatatoare de copii. Oamenii care realizeaza ca o masina este doar un obiect care are un scop de folosinta sunt foarte putini. Pentru marea majoritate banii dati pe o masina sunt averea familiei, imprumutati de la vre-o 2 banci plus ceva ifn-uri. In cazul asta ii pot intelege de ce au grija de ea ca de humpty dumpty, dar ma enerveaza in trafic la fel ca pe tine.
Din cauza ta s-au scumpit prezervativele!
Majoritatea celor despre care vorbesti au 2 motive mari si late, independente de faptul ca e SUV sau nu:
1. Masina si reparatiile pentru ea sunt platite de ei, din buzunar.
2. Au schimbat recent vreo bucsa, bascula, bieleta sau amortizor si le-a cazut falca atunci cand au primit devizul. Sau au descoperit ca anvelopele cu talon jos + drumuri RO = jenti futute iremediabil sau tobe lasate pe sinele de tramvai.
Corolarul e ca tot astia se pare ca sunt cei care te depasesc in curba, iti taie fata in trafic dar devin mielusei si circula cu 37,5 km/ora daca vad vreun militian pe marginea soselei
Pentru ca aia care si-au cumparat jipane nu au bani si de piese pentru ele sau masinile nu or fi chiar de teren ci doar sa compenseze niste complexe ale celor care le conduc.
Cat despre tractiune la BMW iarna, ea este de un singur tip: externa. Trebuie sa te traga cineva de fiecare data cand vrei sa iesi din parare sau cand circuli pe vre-o straduta unde primarii nu baga pluguri iar daca mai sunt si sleauri, mai iesi de acolo doar ridicat cu macaraua.
fini cunoscătorii de BMW p’aici, problema e că nu toate sunt pisicuțe din ’92 și nu toți ne punem cauciucuri sh sau de la firme renumite gen nankang, avon, barum, debica… sunt curios când apare primul care o dă pe aia cu sacul de ciment în portbagaj
profesorul de fizica din liceu ne povestea cum mergea el in studentie cu 2 borduri in por’bagaj! la bmv, evident
Ia sa vezi ce misto o sa ies eu cu a mea din parcare, la iarna. Fara saci cu nisip in portbagaj.
in afara de plecarea de pe loc, iarna, ce alta problema mai au masinile cu tractiune spate?
doar deplasarea…
Nici o alta problema, ba chiar ai avantaje:economisesti benzina.
dupa nr de dislike-uri imi dau seama cati „experti” auto sunt pe blog-ul asta.
Boss, și eu frânez tare la denivelări. Am anvelope 235/40/R18. Dacă în mașina ta nu se simt denivelările nu înseamnă că noi estem proști pentru că frânăm. De altfel, majoritatea mașinilor recente au suspensia rigidă.
asta inseamna ca ai anvelope de fraier. iti montezi 235/50/R16 si n-o sa mai simti denivelarile si nici n-o sa mai franezi ca prostul. probabil asta este si dimensiunea pneurilor originale
Aberezi, este stock mașina. Iar cele R16 poate să le pun la bicicletă că pe mașina mea nu încap datorită discurilor de frână. (320mm)
Interesant articolul, perfect de acord și cu el și cu cel de pe jalopnik pe același subiect
care articol?
Mea culpa, la a doua vizionare articolul este din mai, dar mi-a apărut azi în Google Now.
https://jalopnik.com/attention-suv-drivers-stop-avoiding-potholes-1702336573
Pentru ca reparatiile costa. E extrem de simplu.
dar ți-ai luat două tone de mașină, cu consum dublu decât un sedan, tocmai ca să nu oprești la fiecare gropiță.
Tine-o in garaj si nu te mai costa nimic.
Despre ce vorbim? Chiar daca e SUV, se strica daca dai repetat in gropi. Mai ales la ce avem pe strazile din Romania… Si reparatiile sunt mai scumpe la aceasta categorie de masini.
Fratik tu stii cat costa sa inlocuiesti (ca nu prea se repara) suspensia hidraulica la meleu63 (pah gepeleu)?
Un SUV nu e scutit de uzura daca mergi tare prin gropi si normal ca toata lumea vre sa-si pastreze masina in stare cat mai buna cat mai mult timp.
Oare vom putea scăpa vreodată de acest cliseu? Când vom înțelege ca mașinile de teren sunt proiectate sa urce dealuri, sa coboare pante, sa traverseze santuri, râuri, iar nu sa fie trantite fără milă prin gropi?