Mai exact, „crapă” în timpul ciclurilor de îngheț/dezgheț. Apa intră în găurele și când îngheață se expandează. Și face poc.
Dacă stau să mă gândesc, e la fel și asfaltul ăsta care-l avem acum, doar că nu prea curge apa prin el.
NOU
#5
Paul
Si inca 20 de ani pana cand va deveni cat de cat mainstream, pt ca costuri de productie si pt ca cineva trebuie sa-l testeze sa vada daca are aceasi durata de viata ca si asfaltul normal.
Problema este ca – din ce am citit peste specificatiile respective – nu este recomandat folosirea acestui tip de asfalt in zonele une exista pericol de inghet. Apa inghetata se dilata si exista posibilitatea de a aparea fisuri… din ce am inteles.
00
NOU
#7
MM
Dar nu se înfundă găurelele din asfalt de la funingina scoasă de VW diesel cu ” Bluemotion technology (* wink) ” ?
00
NOU
#8
Parintele Pedofileanu
Problema la noi nu e asfaltul, care nici ala standard nu tuseste, ci canalizarea. Sau crezi ca apa aia ce intra in asfalt e preluata de „Duhul Sfant”?
Defapt asfaltul ala permeabil e numai motu de pe coliva sau rahat…. ca daca nu reusesti sa drenezi apa suficient iti destabilizeaza solul si te plimbi cu soseaua.
De varianta inversa nu te-ai gandit? Cand vine apa de la deal si asfaltul permeabil tasneste din toti porii?
00
NOU
#9
petrescs
Ii pune cate-o supapa in fiecare por si gata.
00
NOU
#10
samariteanul
Pe drum nu il poti folosi, apa aia se duce toata in terasament si il spala.
cei de la Lafarge mi-au facut o prezentare acum vreo 3 ani … asta era si intrebarea mea: cum se comporta la inghet-dezghet? nu prea era pregatit respectivul, a zis ca nu se intampla nimic, dar nu da garantie …
00
NOU
#12
MM
Probabil era femeia de servici cu care ai vorbit. Mă îndoiesc că îți răspundea așa un angajat normal. Dar privește partea bună, se pot pișa caii de la căruță liniștiți acum. Și nu mai pute.
00
NOU
#13
alunelu
Trolaj maxim, faci o piscina din material din asta.
00
NOU
#14
semeketh
*a se folosi doar in desert.
00
NOU
#15
eucatalin
ba, apa aia e deversata nu absorbita, asa ar avea sens, nu?
The only downside? If that water happens to freeze, the entire system would be destroyed, so the concrete can only be used in places where temperatures are never likely to dip that low
00
NOU
#19
Cocostel
Propun sa se construiasca crucea aia din Bucuresti din asfalt permeabil, sa circule apa sfintita prin ea!
Crapa la temperaturi mici
exact intrebarea mea: ce faci cu el, cand da inghetul sau sunt zilele alea mixte cu +5-6 ziua si -3 noaptea?
Au specificat ca nu il folosesc decat in zone unde nu se ating minusuri de genul iarna
Mai exact, „crapă” în timpul ciclurilor de îngheț/dezgheț. Apa intră în găurele și când îngheață se expandează. Și face poc.
Dacă stau să mă gândesc, e la fel și asfaltul ăsta care-l avem acum, doar că nu prea curge apa prin el.
Si inca 20 de ani pana cand va deveni cat de cat mainstream, pt ca costuri de productie si pt ca cineva trebuie sa-l testeze sa vada daca are aceasi durata de viata ca si asfaltul normal.
Problema este ca – din ce am citit peste specificatiile respective – nu este recomandat folosirea acestui tip de asfalt in zonele une exista pericol de inghet. Apa inghetata se dilata si exista posibilitatea de a aparea fisuri… din ce am inteles.
Dar nu se înfundă găurelele din asfalt de la funingina scoasă de VW diesel cu ” Bluemotion technology (* wink) ” ?
Problema la noi nu e asfaltul, care nici ala standard nu tuseste, ci canalizarea. Sau crezi ca apa aia ce intra in asfalt e preluata de „Duhul Sfant”?
Defapt asfaltul ala permeabil e numai motu de pe coliva sau rahat…. ca daca nu reusesti sa drenezi apa suficient iti destabilizeaza solul si te plimbi cu soseaua.
De varianta inversa nu te-ai gandit? Cand vine apa de la deal si asfaltul permeabil tasneste din toti porii?
Ii pune cate-o supapa in fiecare por si gata.
Pe drum nu il poti folosi, apa aia se duce toata in terasament si il spala.
cei de la Lafarge mi-au facut o prezentare acum vreo 3 ani … asta era si intrebarea mea: cum se comporta la inghet-dezghet? nu prea era pregatit respectivul, a zis ca nu se intampla nimic, dar nu da garantie …
Probabil era femeia de servici cu care ai vorbit. Mă îndoiesc că îți răspundea așa un angajat normal. Dar privește partea bună, se pot pișa caii de la căruță liniștiți acum. Și nu mai pute.
Trolaj maxim, faci o piscina din material din asta.
*a se folosi doar in desert.
ba, apa aia e deversata nu absorbita, asa ar avea sens, nu?
pentru cei care au nevoie de informatii suplimentare iata si o sursa:
https://www.sciencealert.com/watch-this-new-thirsty-concrete-absorbs-4-000-litres-of-water-in-60-seconds
si la noi se foloseste peste tot dar asa sunteti voi, hateri ignoranti. oh, wait, la noi dispar banii, nu apa. my bad.
The only downside? If that water happens to freeze, the entire system would be destroyed, so the concrete can only be used in places where temperatures are never likely to dip that low
Propun sa se construiasca crucea aia din Bucuresti din asfalt permeabil, sa circule apa sfintita prin ea!
La noi nu e doar permeabil ci și invizibil… Suntem un pas în față!
si mai functioneaza si ca „speedbump”.
Pffft… poate in 10 ani sa aibe si taranii aia asfalt hi-tech ca al nostru.
La noi se infunda canalele clasice de la praf si pamant, oare dupa cate ploi se vor colmata porii aia?
Lasă asta cu înghețul ca punem încălzire în asfalt, ca doar avem bani.
al nostru e mai tare. se dizolva cand ploua.
si bordurile sunt la fel.
epic
ce fraieri.
Asfalt biodegradabil. Suntem si eco!
Da, si noi asfalt permeabil, numai ca apa circula invers, de jos in sus. Daca l-am pune invers?
Si de spalat cum se spala???????