Ministrul Energie a descoperit că apa e udă

Ministrul Energie, botezat inspirat de un tată probabil treaz Anton Anton, a descoperit că nu prea poți merge cu mașini electrice prin România, că nu sunt stații de încărcare.

Mi-am luat o mașină electrică și primul lucru am zis: «Hai să mergem la Ploiești, că până acolo și înapoi avem autonomie». Apoi am zis «Hai la Constanța!», dar ne-am oprit. Autonomia automobilului este 200 și ceva de kilometri, drumul până la Constanța este 200 și ceva de kilometri și, dacă se întâmplă ceva pe drum, acolo am rămas, pentru că nu avem nicio alimentare intermediară între București și Constanța", a spus ministrul.

Dacă declarația asta venea de la un habarnist ca, nu știu, Dăncilă, Rovana, Orban, Ponta sau Abramburica, ziceam că e OK, se iartă, oamenii ăștia oricum sunt pe altă lume. Dar nenea ăsta e Ministrul Energiei.

Dar așa se întâmplă când numești la Energie un tip care a terminat Construcții și vreme de 23 de ani s-a ocupat de cercetare și conducere de doctorate. N-a mai avut timp să citească două articole sau să dea un telefon la un importator auto de electrice și hibride și să întrebe cu ce probleme se confruntă. Ar fi prea înjositor pentru el, vorba aia, ditai ministru.

Bine, pun pariu că urmează niște șmenuri cu stații de încărcare, stați pe aproape…

 

201810292129175050

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

33 comentarii

  1. Bai, dar hai ca tac’tu e alcolist si prost. Dar tu cat sa fii de prost sa nu-ti schimbi numele ala de kkt?
    In ziua de azi cu tot PC pe peste tot, tot ti-ai lua misto-uri la greu! Acum cativa ani in cea mai PC scoala din Bucuresti tot ai fi fost tinta favorita a scolii. Acum 2-3-40 de ani luai bataie la scoala pentru numele ala!

    Ca si-a luat masina electrica si apoi a realizat ca nu are unde sa si-o incarce…cre’ ca ar putea sa o incarce la Anton!

    00
    • Coa’, ne faci numele de ras!

      00
    • Se poate si mai rau decat Anton Anton. Aveam un coleg, mai in varsta asa, in prag de pensionare, Vasile Vasile.

      00
    • Merge unul la judecator ca sa-si schimbe numele.Intreaba judecatorul de ce vrea sa-si schimbe numele.Pentru ca este un nume injositor,ma numesc Cacat Vasile.Judecatorul aproba schimbarea numelui si intreaba ce nume nou vrea solicitantul.Raspunsul catre judecator:”Cacat Ion as vrea sa ma cheme,onorata Curte”.

      00
    • @Vio: e tatăl Andreei Vasile de-la-big-brother?

      00
  2. sa le faca pe fonduri europene sau deloc
    mai bine deloc

    00
  3. Sa faca un semn cu benzinariile, cine are 1 statie electrica in fiecare benzinarie beneficiaza de o scutire de impozit sau in statiile unde au si incarcare electrica la inceput statul subventuoneaza curentul si dupaia le da o reducere de impozit…

    00
    • dada…. vezi sa nu…. primim de la statul roman numai mu*e.
      Macar de ne-ar da autorizatiile de construire / functionare intr-un termen rezonabil…
      da’ ei au termen ( in lege) intre 30 si 120 de zile. ghici de care parte a termenului de emitere ne aflam noi….

      00
  4. Stiu site ul asta de ceva ani si pare ca sunt un numar ok de statii. http://masinaelectrica.ro/harta-statii-incarcare/

    00
    • Stiu mai multe din „statiile” de pe harta din Bucuresti: ex. unul este o firma cu sediul intr-o casa la curte care are un cablu tras pe sub gard. Multe sunt supermarketuri/hipermarketuri unde parcarea e cu plata (gratuit 1-2 ore doar daca-ti cumperi ceva de la ei) si oricum pe acele locuri sunt in general parcati diversi cocalari cu BMW diesel si Porsche Cayenne (tot diesel) care vor face misto de electrica ta hipstereasca.

      Realitatea e ca infrastructura de electrice de la noi e o mare gluma.

      00
    • 1) site-ul ăla de fapt face embed la PlugShare
      https://www.plugshare.com/widget.html

      2) uită-te mai bine la A2.. nu există nici o stație funcțională pe hartă, singura de pe A2 pe hartă este marcată ca fiind în construcție și deocamdată este doar pe sensul de „dus” spre mare, pe sensul de întoarcere nu există nici măcar semn de stație în construcție … nici măcar nu s-au deranjat să dea încă un click ca să pună încă un marker pe partea cealaltă a drumului, oare există și cea de-a doua stație de încărcare acolo?

      00
    • Am incercat la gluma, la serios sa calculez rute cu tesla prin europa… Pe site-ul lor. De la berlin la Bucuresti nu ajungi.

      00
  5. Mie de la inceput nu mi-a inspirat incredere numele lui.

    00
  6. Tot cu scuzele de rigoare electriciele sunt de tot rahatul de la constructie pana la alimentare. Fundaturi ale ingineriei.

    00
    • si tovarasa codoi ce parere are?

      00
    • Spuse cu sete olimpicul în datul cu părerea

      00
    • Electricele sunt super-simple dpdv constructiv comparat cu masinile dotate cu motoare cu combustie. Odata ce se rezolva problema autonomiei si incep sa fie adoptate la scara larga, masinile electrice vor baga in faliment multe ateliere auto, fabrici de piese de schimb si consumabile pentru motoarele clasice.

      00
    • @Adrian teleportarea este si mai simpla, nu are nici piese in miscare sau pierderi de ulei, e mijlocul perfect de transport, mai raman de rezolvat cateva probleme si adoptarea ei pe scara larga. Nu mai spun cate industrii vor falimenta,poate doar fabricile de caciuli sa prospere ca se face curent mare cand te trage gaura aia

      00
  7. Stai asa, dar ce treaba are Ministrul Energiei cu statiile de incarcare pentru masini electrice? Nu, serios, ce treaba are? De ce sa sune el importatorii? Omul critica lipsa unei infrastructuri pe care PRIVATII ar trebui sa o construiasca, nu statul. E ca si cum ar fi spus bancile ”sa ne monteze Guvernul bancomate si sa doteze magazinele cu POS, ca sa inceapa lumea sa utilizeze carduri”. Hai sa ne intelegem, ori vrem capitalism, ori vrem capitalism de stat, ori ramane cu capitalismul de cumetrie. In orice caz, nu Ministerul Energiei are treaba cu subiectul, mai degraba cel al Mediului.

    00
    • Nu zice nimeni ca el tre sa le faca. E vorba ca si-a cumparat electrica fara sa se uite intai unde e acoperit cu statii de incarcare. Cum ar face oricine. Ca ai pretentii sa fie un om calculat, mai ales ca e ministru, nu orice ciuriburi.

      00
    • Bai, nea, privatii NU TREBUIE sa faca nimic. intelegi tu? ca e pe banii lor.
      Privatii pot fi stimulati sa faca, intr-un context economic potrivit.
      Da’ ca sa faci pe banii tai, sa vrei sa vinzi acest curent ( ca deh, e 50k EUR o statie din aia, tu esti privat, vreisa faci si profit, ca oameni, salarii, impozite si alte cacaturi statale romanesti) si sa fii obligat sa te inregistrezi intr-o procedura greoaie care dureaza 5 ani ca furnizor de energie electrica desi tu vinzi curent „cu suta de grame”, mai bine zabgipicioarele….
      ba’ da’ nu va duce mintea decat sa respirati…..

      00
    • Ia spune-ne tu Cristi care e job description-ul ministrului energiei? Ce treaba are el cu energia in functia de ministru? Pai nu ministrul ar trebui sa elaboreze o strategie coerenta pentru infrastructura distributiei de energie, iar privatii sa adere la strategia asta? Din cunostintele mele vagi tehnice, am ajuns la concluzia ca e nevoie de un calcul bine pus la punct in ce priveste nodurile de distributie a unei puteri serioase, ca incarcatoarele alea nu sunt consumatori casnici. Unul de 22kW necesita o putere destul de mare instantanee, unul de 116kW cere cat un bloc cu 3 scari.

      Cumva ministrul ar trebui sa fie initiatorul unei astfel de strategii, bazate pe discutii cu reprezentanti ai distribuitorilor de energie, gen:
      – ia sa vedem unde aveti voi puncte de distributie, transformatoare de la inalta la medie si mai jos la 220/380, puncte puse pe harta,
      – cata putere se poate scoate de acolo in varf, peste consumul normal, fara a afecta capacitatea retelei? Cata ziua, cata noaptea?
      – care sunt statisticile actuale in ce priveste incarcarea masinilor electrice? Cer 22kW, 50kW sau 100kW? Nissan, Renault, Opel si Tesla pot raspunde fiecare punctual din statisticile lor,
      – cate incarcatoare de 22-50-116kW se pot pune in locurile alea?
      – mai multe de 22kW, ca deocamdata puterile cerute de masinile electrice actuale sunt mici, sau de 50kW, sa acope si viitorul apropiat? Tot producatorii de masini electrice pot da raspunsuri la ce intentii au si ce trend e in industrie,
      – pe autostrazi si drumurile principale de care sa fie, 22kW, 50kW, sau stock 50kW sa nu stea oamenii mult?
      – care e distanta statistica intre incarcatoare, astfel incat sa poti face un drum Bucuresti Botosani fara sa ramai pe drum? Iarasi, producatorii de masini au statistici, iti pot sa mura in gura, la X km trebuie sa fie incarcatoare.

      Tesla crezi ca s-a apucat sa faca incarcatoare asa cum l-a taiat capul pe autistul de Elon, sau a primit aprobare de la autoritati cu un plan bine pus la punct si coerent?
      100 de masini electrice puse la incarcat simultan intre Bucuresti si Constanta consuma 2.2MW, da megawati. Poate fi extrasa puterea aia fara probleme?
      Exista cumva si niste eoliene la 1-2-5 km de autostrada? Oau, ce misto, chiar exista vreo cateva, pai ia sa vorbim noi cu proprietarii aia, sa vedem cum facem sa tragem de la ei cablu pana la incarcatoarele de langa autostrada, sa nu stresam restul de retea, sa punem elicele la treaba local.

      Stii, astea sunt niste ganduri scoase acum pe tastatura, nu sunt ministru si nu am habar ce inseamna strategie.

      00
    • Finch, ti-ai dat singur raspunsul: „Tesla crezi ca s-a apucat sa faca incarcatoare asa cum l-a taiat capul pe autistul de Elon, sau a primit aprobare de la autoritati cu un plan bine pus la punct si coerent?”. Asta inseamna ca Tesla s-a dus la autoritati, nu autoritatile au batut la usa lui Elon Musk „Hai nea Elon, facem si noi niste statii de incarcat?”.

      00
    • @cristi: Bun venit in lumea reala, fiule… Aici lucrurile stau cam asa:

      Daca obligi prin contract ca toti cei care au parcari mai mari decat x metrii patrati sa aibe una sau doua locuri de incarcare.. sau toti care eu loc de peco pe autostrada sa faca si 3, 4 locuri de astea de incarcare… atunci or’ sa dea privatii 50k pe o statie de aia si te vor lasa sa pui curent gratuit de la ea;

      Sau, altfel, ofera subventii tuturor celor cu locuri de parcare ce au astfel de statii functionale cel putin 320/365 de zile in anul respectiv… etc.. Idei ca sa stimulezi sau „fortezi” privatii sa faca sunt;

      Altfel ei nu le vor face din proprie initiativa ca din asta nu ies bani momentan…

      00
  8. Nenea asta pe nume 2 x Anton mi se pare la fel de convingator ca si fosta ministresa de la MDRT care se plimba pe bicicleta in spandex (singurul avantaj fiind ca i se putea citi pe buze ;-) ). Il doare pe asta de energie, eficienta si alte notiuni de acest gen, cum ma doare pe mine ca e supi Veorik ca scriu ziarele de ea. Asa ca ii urez un sincer si dezinteresat „Hai sictir!”

    00
  9. Ministrul si profesor isi cumpara mașină electrică si apoi afla ca nu are unde sa o incarce.
    Ceva ministru al energiei in guvernele astea care se schimba ca sosetele vorbea de instalat stații de încărcare si de 10.000 de euro ca subvenţie pentru masinile electrice noi, asta se intampla acum vreo 2-3 ani.
    Masinile electrice care se vand in Romania sunt cu autonomie mai mica adica masini de oras. Ministerul dansului ar putea create mediu propice sa instaleze statii de incarcare level 2 la mall-uri, primarii, scolii…. si statii rapide DC la benzinarii, mall-uri, atractii turistice.

    00
  10. Se vede că suntem în continuare o ţară feudală.

    Nu se mişcă nimic, decât dacă vodă sau vreun boier se-mpiedică de problema respectivă. Altfel, nu există.

    În cazul ăsta, problema e un fel de first world problem, dar fiindcă cineva important s-a lovit de ea, dintr-o dată e o problemă foarte importantă.

    În cazul ăsta, cred că în românia s-ar rezolva problema traficului în maxim 1 an dacă oficialilor li s-ar interzice să folosească coloane oficiale, şi să trebuiască să stea în trafic cu toţi muritorii de rând. Am bate toate recordurile.

    Dar cât timp vodă şi boierii se plimbă cu elicopterii, şoselele sunt o probleme a plebei, la fel de importantă ca plebea.

    00
  11. La astea electrice e naspa ca nu poti sa bagi motorina de la baieti, tre sa dai cu greba pe cabluri ca toti saracii :D

    00
  12. 2xAnton era daca il chema Anton + Anton. Pe el il cheama Anton Anton, deci Anton la patrat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube