Nu înțeleg ceva apropo de agențiile de turism, că tot l-am văzut pe Pascu având opinii ba pe la B1, ba pe la Digi24. A uitat când susținea că agențiile de turism vor dispărea, că oamenii vor rezerva de pe Booking, acum latră după ajutoare de la stat.
De ce există atât de multe. Probabil știți că 90% din agenții vând pachetele altora. Gen, Dertour, Paralela45, Christian Tour, Eturia și care mai sunt mari fac niște pachete/circuite/shaorme și le vând. Eh, tot ei le dau și altor agenții să vândă și ele.
Nu înțeleg cum funcționează asta. Ești în același oraș cu mine, de ce ți-aș da de la mine să vinzi și tu? Din moment ce doar eu am pachetul ăla, trebuie să îl ia de la mine. Înțeleg agențiile din orașele mici, unde ăștia mari nu sunt prezenți, au o logică.
Stai ca devine si mai funny: am avut surpriza acum 2 ani sa gasesc acelasi pachet de la o agentie mica din Resita mai ieftin decat pachetul „original” vandut de Christian Tour in Timisoara. Intermediarul vindea mai ieftin la saracie decat cel ce „configurase” pachetul.
In vremuri grele mai tai din comisionul tau de re-seller ca sa vinzi ceva, cred ca cei de la Christian Tour nu prea ar fi fericiti totuai cu practiciile astea.
E exact ca in distrubutie de marfuri. Iei marfa de la producator cu 5 lei si tu o duci la magazin cu 6 lei.
Uneori distribuitorii dau si la alti distribuitori mai mici(care nu pot face contract cu producatorii) cu 5,5lei, iar apoi vand cu 5,9 lei.
Probabil e aceeasi schemă.
Pai daca Christianii nu sunt idioti, in contract este specificat ca pretul de vanzare sa nu sa nu fie mai mic ca al lor, sa nu le faca concurenta.
@zarax Daca ar avea asa in contract, sigur i-ar amenda Consiliul Concurentei.
@Zarax, nu neaparat.
Pe tine ca agentie mare nu prea te deranjeaza ca un intermediar vinde cu un pret mai mic decat al tau. Poate intermediarul reuseste sa aiba niste cheltuieli administrative mult mai mici decat tine. Poate sediul agentiei este proprietate personala si nu plateste chirie.
Important este ca tu iti primesti banii pe pachetul respectiv, fara sa depui niciun efort.
@Ciocanul, iezista o posibila explicatie. Atentie, nu lucrez in turism, doar am o posibila explicatie din mintea mea. Nu ma refer la aici la agentiile care sunt intermediare si adauga comision.
Unele agentii de turism sau si Booking, Expedia, pot cumpara la inceputul anului, in regim de wholesale un numar de pachete, camere tururi si alte chestii. Automat pretul fiind mult mai mic in regim de wholesale. Apoi isi pun fiecare adaosul lor. In momentul in care ajung sa vanda la bucata, apar situatii in care pachetul intermediarului sa fie mai ieftin decat pachetul firmei mama. De asta vezi cateodata hotel pe booking la $100 si cand te uiti pe site-ul hotelului $120. Aici vorbesc fix de acelasi pachet si exclud de asemenea si diferentele intre pachete, de exemplu ziua in care iei turul, cu ce avion zbori, cate escale, ce hotel, etc.
Nu e nimic funny sa gasesti pret mai mic la distribuitor. E o practica absolut normala si daca stai 2 minute sa te gindesti, o sa-ti dai seama ca e firesc sa fie asa. In cazul de fata pe aia de la Christian Tour ii intereseaza mai putin ca pot cistiga 100 de euro (dau un exemplu la intimplare) de pe urma unui client care cumpara direct de la ei, ci vor sa cistige 800 (80×10) de pe urma distribuitorului. Si pentru ca distribuitorul sa poate vinde, trebuie lasat cu pretul final sub pretul pachetului „original” vindut de Christian Tour.
E usor ilegal sa impui pret minim de revanzare, daca nu cumva esti agent. Nu, agentie si agent nu sunt mereu acelasi lucru :).
Din experienta mea cu mama(65 de ani): a inceput sa se duca in circuite, cu alti oameni mai de seama ei. Are o agentie…favorita de la cumpara de ani de zile. Un reseller din asta de care zici. O suna fetele cu 2 zile inainte de plecare, doua zile dupa ce s-a intors,” ia ziceti doamna, cum a fost, dar vai si eu am fost la Moscova acum 5 ani, superb!”. Pe mama o face sa simta bine aceste felcustete.
La alea mari dezastru, 0 customer service din asta cu care au obisnuit-o reselerii astia mici.
Exact, cunosc si eu persoane care fac la fel, ba chiar dupa ce vin din aceste circuite, primesc si accepta oferte de circuite pentru anul viitor sau perioada urmatoare cu 25-50% reducere
Bănuiesc că e un mod de a scala forța de vânzare fără să angajezi tu agenți. Sunt destui oameni care au o sută de întrebări și nelămuriri despre o vacanță înainte să cumpere. Dar sunt 150 de pași din camera de hotel și până în plajă, sau 175? Dar din ce direcție bate vântul acolo în iunie? Dar la all inclusive ne dă și țuică? etc etc.
Căutați articolul „Poveștile agenților de turism români cu clienții” de pe Vice.
De parcă Booking nu tot agenție de turism ar fi…
Agențiile mici au și ele clienți formați de-a lungul timpului inclusiv pe relații personale. Ca agenție mare primești prețuri bune cu condiția să cumperi cât mai mult deci colaborând cu ăia mici își cresc forța de vânzare.
Apropo de transparența celor din turism, Anastasiu se tot laudă că el nu mai are interese în zona de turism că el a vândut. Ha ha. O fi vândut dar o parte din banii ăia îi vede doar dacă firma performeaza bine și după vânzare… Deci practic nu îi mai vede în situația curentă.
Apoi i-am văzut pe alții ce vor schimbarea legislației ca să nu mai trebuiască să dea banii înapoi. Nici măcar din asigurările ce erau obligatorii. Înțeleg că e nasol dar asigurarea aia pentru aia ai făcut-o (dacă ai făcut-o)
Anastasiu, la fel că iohanis, acum o lună zicea că e doar o gripa normala si e cazul să mergem în continuare în vacanțe:
https://www.profit.ro/opinii/coronavirus-si-turismul-19277273
Agentiile nu pot baga mana in asigurarile despre care vorbiti, acelea intrand in vigoarea doar in cazul insolventei agentiei…deci sa nu vorbim ce nu cunoastem
Agențiile care sunt reselleri nu au, intr-adevăr, motiv sa existe. Însă, ca in orice domeniu, exista profesioniști și aici. Oameni care știu cu ce se mănâncă aceasta meserie, care îți pot da toate informațiile privind destinații, hoteluri, transport, etc. De asemenea dacă ai probleme prin cine știe ce destinații, la ore târzii, un agent bun care colaborează cu Tour operatori străini rezolva imediat problemele, spre deosebire de Booking sau Airbnb. In plus dacă iei vacante așa ai șanse mari sa Primești upgrade-uri la camere/regimul de masa Eu cam in 2/3 din cazuri am primit upgrade cumpărând un pachet care venea livrat de TUI Germania/Belgia.
E simplu astia mari nu au si pachetele celorlalti mari. O agentie mica poate lucra cu mai multe agentii mari si automat ai access la mai multe pachete – contra unui comision de intermediar.
Eu rezerv de obicei prin agentie mica, imi fac cate 4-5 oferte per email si dupa discutii putem ajunge si la 20-30 oferte primite. Si in general comisionul si-l iau de la agentia mare nu de la mine, dar si daca il iau de la mine nu ma deranjeaza.
Echivalentul unei agentii imobiliare, teoretic ai nevoie de ei, practic trebuie chiar sa-ti ofere serviciile alea pentru care firma exista, nu doar sa-ti ia comisionul.
În Romania agențiile imobiliare sunt zero.
Pur și simplu niște paraziți care depun tot efortul pentru a bloca contactul direct cu proprietarul, pentru a-și lua comisionul nemeritat.
Efortul ar trebuie dus pe promovare profesionistă, un depozitar de încredere al cheilor, o pregătire continuă pe studiul pieței bla bla.
Caut de ceva timp o casă. Ei, nu găsești una vândută de un parazit din ăsta care să aibă fotografii cu exteriorul, ca nu cumva să o identifici și să mergi direct la stăpân.
Pozele din interior ? Execrabile .
Practic, orice ins neșcolit cu un telefon de 300 lei poate fi agent imobiliar, devenind din prima zi un bun agent, după standardele românești.
Cine-o facut harta o scris gresit Cheile Turzii. O fi crezut ca Turzei suna mai elevat
Cine-o facut harta acum 100 de ani, poate nu s-a gandit ce parere vei avea tu astazi.
my bad, nu mi-am dat seama ca-i asa veche
E simplu. Treci in vest si o sa vezi jdemii de agentii TUI, Neckermann/Thomas-Cook (bine, astea tocmai ce au disparut). Sau, sunt „afiliate” – vand pachetele unuia mai mare. La mine in sat sunt cam 2-3. Agentiile astea nu sunt altceva decat branch-uri operate de privati. Ca o agentie de turism mica, dar branduita.
Motivul e ca cel mare scapa de cheltuielile de operare (nu salarii, nu cheltuieli fixe, nu are grija locatiei) si lasa pe asta pe seama celui mic care se presupune ca stie zona si oamenii.
Apoi, cel mic nu are puterea/vointa sa se ocupe de problemele adiacente: bun, iei tu hotelul de pe booking, dar transport de la aeroport pana la hotel? Excursii? Ca sa nu zic ca tui negociaza altfel cand ‘cumpara’ 3/4 din hotel fata de unul care rezerva 2 camere.
Da, booking.com e tot o agentie. Si are comisioane destul de mari. Acum 2 ani am vrut sa merg la ski. Am cautat pe booking si chiar si cel mai mic coteț era trecut ca nu mai are locuri. In schimb, erau disponibile pe TUI. Cand ai unul d’asta mare – ori treci de partea lui, ori „mori” de foame.
Da, in general imi cam fac singur vacantele. Si mai sunt si altii in bula mea care fac la fel. Insa sunt cam la fel de multi ce care vor sa se duca in Kusadasi si sa nu miste un deget. Da, sunt taxiuri – dar sunt sumpe si exista riscul sa te jecmaneasca. Si alte mici rahaturi de care cel care cumpara un pachet dintr-asta nu are chef sa se ocupe.
Deci, cel putin o perioada – eu zic ca vor mai fi agentii mici.
nu au. mai ales daca esti sprinten un pic si cauti transport, cazare etc direct la sursa. doar un pic de timp si rabdare (pentru cine are)
pe vremuri ktech (ultra pro) vindea la reselleri cu discount 15% si la rulaj mai mare un extra 5%, foarte des firme mici vindeau cu doar 10% adaos si ieseau cu 10% sub magazinele ultra. pe anumite clase de produse adaos-ul era urias si puteai sa ai diferente si mai mari
ktech vindea 55% la reselleri si 45% la end useri, discount-ul ala de 20% era perfect pt. ei si acoperea lejer cheiltuielile dintr-un magazin
agențiile există pentru că sunt oameni care călătoresc că e cool, dar nu înțeleg neapărat cum funcționează.
Vreau si eu harta. De unde ai facut rost de ea?
a cumpărat-o de pe autostrada dintre bucurești și giurgiu
Sa dau si eu o perla care nu s-a zis, cred ca vanzarea inca se face mult la agenție, in sediu, ceea ce înseamnă personal, salarii, spatiu, etc. In momentul cand ai cerere mare poti sa subcontractezi la agentii mai mici pe un profit mai mic sa zicem dar oricum e mai bine decat nimic.
Agentiile functioneaza si pentru cei care primesc bonuri de vacanta, in special cei mai in varsta. E mai simplu sa mergi la o agentie locala, platesti cu bonurile si gata.
dacă vorbești de sejururi în țară poate, dar chiar și unii (am zis unii, nu toți) dintre cei mai în vârstă se descurcă să-și găsească singuri. de exemplu taică-meu, 65 anul ăsta, dar el s-a plimbat prin țară cam toată viața lui, inclusiv organizat pt alții, de la concedii prin sindicat, până la sejururi la pensiune particulară sau tabere pt grupuri de 50-60 de oameni, inclusiv excursii la cort când era foarte tânăr; am o vagă senzație că în tinerețile lui foarte tinere a avut chiar atestat de ghid ONT.
dar același taică-meu, care nu știe deloc engleză și a uitat toată franceza pe care a știut-o vreodată, care a ajuns prima oară în străinătate acum 2 ani, într-o execursie organizată în Bulgaria și prima oară cu avionul anul trecut, București-Cluj, pt o excursie în afară, oriunde ar fi ea, va avea nevoie de o agenție și de mult ajutor.
Agentiile functioneaza pentru cei care nu cunosc limbi straine (in special cei mai in varsta). Ganditi-va ca nu stiti engleza, va mai faceti vacanta cu booking si un low-cost? Credeti ca va descurcati singuri intr-un aeroport strain? Cum intrebati pe unde sa o luati daca nu gasiti hotelul?
Ipoteza mea este că există atât de multe agenții de turism din același motiv pentru care există și atât de multe agenții de pr. Cineva de la agenția mare a plecat să lucreze pe barba lui și a luat și lista de contacte cu el.
Pe principiul ăsta n-ar trebui să existe nici restaurantele fiindcă toți putem face mâncare și găsim toate ingredientele, nici firmele de curățenie fiindcă toți avem bani de aspiratoare și acces la produse de curățat etc.
Unele agenții chiar oferă și consultanță iar unii cumpărători chiar au nevoie/apreciază și vor să plătească consultanța.
Da știu, toți sunteți experți în google search, după care umpleți forumurile cu plângerile voastre fiindcă nu erau cearceafurile apretate prin nu știu ce pensiune din Zanzibar pe care ați găsit-o în pagina 16 din Bing și era bună la preț.
Nici instalatori, electricieni, zugravi, etc. Haideti sa fim seriosi ca suntem un popor de autosuficienti, invatam orice de pe google ceea ce nu e neaparat un lucru rau. Rau mi se pare ca este cand ii subapreciem pe cei care presteaza un serviciu zi de zi, daca noi nu avem nevoie de ei, nu inseamna ca altii care au nevoie sunt prosti
Mai degraba agentiile vand comoditate si timp. Eu una prefer sa apelez la o agentie pt un sejur decat sa pierd 2-3 ore din viata cautand cazare samd
Doar 2-3 ore?
Agentiile nu vand doar la end-useri, sunt si servicii B2B. Adica, in calatoriile de afaceri/conferinte/deplasare la client etc. in loc sa te ocupi sa rezervi tu hotel si zborul, ii spui agentului de turism unde ai treaba, cand ai treaba si se ocupa el de tot.
Eu personal am lucruri mai importante de facut (strict la serviciu) decat sa iau legatura cu hoteluri si sa caut zboruri.
O agentie de turism buna are tot felul de reduceri, contacte pe la operatorii de zbor, poate sa te „reprezinte” altfel si pe timpul ei, nu pe al tau, pentru suma corecta, bineinteles.
Cand e vorba de excursii personale, prefer sa risc si sa-mi organizez singur tot, dar cand e vorba de calatorii de business, prefer sa las profesionistii sa se ocupe.
A, daca lucrezi cu Marghioala SRL, care e un fel de agent imobiliar standard de la noi, adica doar un interpus de apartament, atunci iti meriti soarta.
Bună, Zoso! Te salut pt ca ne am cunoscut într-un context în care erau mai multe agenții și eu printre ele, la munte.. Poate dacă întrebai niște cunoștințe din domeniul turismului, îți explicau acestea cum sta treaba. Pe scurt, pui greșit problema, dacă e asa nu ar trebui sa mai existe nici agenții imobiliare, nici dealeri auto, nici agenți de asigurări, nici magazine de desfacere pt diferite produse, ne-am procura toți „de la surse” cele necesare. Cum ar fi ca publicitatea sa nu mai fie făcută prin intermediul bloggerilor? Doar exista canalele media consacrate, de ce unii care au produse cunoscute sa mai dea bani bloggerilor? Îți respect meseria, fiecare își câștiga existenta cum știe mai bine. Poate eu, deși reprezint o agenție de turism mai mica, pot sa promovez mai bine sau altfel o oferta decât o face agenția care a conceput un pachet și astfel sunt plătită într-un fel printr-un comision procentual la vânzarea fiecărui pachet (crede-mă, nu e o avere, din contra!)
Și nu, prețul nu poate fi stabilit prin contract de agenția mare, e piața libera și nu se poate interveni astfel, pentru ca altfel nu ar mai exista concurenta!
Exista foarte multe tari în care tour operatorii doar asta fac, tour operare: concep pachete pe care le vând prin agențiile mai mici de turism, NU vând direct clienților, b2b not b2c (business to business, business to client). Doar în România noi ne cam pricepem la toate :). Dar, dacă ne informam puțin, reușim sa facem lumina și în subiecte la care nu prea ne pricepem :).
Și pentru alții blogurile nu sunt inutile, dar asta nu înseamnă că nu există mulți alții care le găsesc utilitatea.
So easy: free world.
Daca pornim de aici: https://christiantour.ro/contact din 144 de agentii (or fi toate cele care vand macar un pachet christian tour?), doar 43 par a fi sub brand propriu (alea de au branch in nume). Deci pare ca mai degraba le inchid pe alea 43 (si raman pe b2b) decat celelalte 100, pentru ca reteaua de distributie e inclinata inspre 3rd parties.
Acuma daca restul vand si altceva decat X-tian, deci sunt gen agregator, inseamna ca aduc si alt plus valoare decat reteaua de distributie.
In prinicipiu mi se pare ca activitatea de a gandi pachete, contracta furnizori, etc este total diferita de activitatea de vanzare (si post-vanzare) catre enduser.
Mai sunt si brutarii care isi vand marfa la magazinul de desfacere, dar majoritatea tot la megaimage et. co si-o trimit.
Agentiile vor exista cat va exista si cerere.
Asa cu exista si brokerii de asigurari. M-am obisnuit sa-mi incredintez asigurarile la masini, casa si calatorii catre un broker de 15 ani. El cauta cea mai convenabila oferta (si nu doar din punct de vedere financiar), este disponibil 24 ore (in acealasi timp sunt si eu rezonabil cu solicitarile) si-mi ofera o siguranta (o liniste interioara).
In acelasi timp, pentru parintii mei, apelez intotdeauna la o agentie de turism, pentru o vacanta sau un sejur in strainatate. Serviciu complet: zboruri charter, transport bagaje si auto la si de la hotel, prezenta unui agent in caz de situatii neprevazute, etc.
Eu, obisnuit sa fiu mai activ in vacanta, foarte greu gasesc ceva convenabil de la agentii. In acest caz, chiar ei ma ajuta, contra unui comision rezonabil, cu bilete de avion, cazare prin booking sau airbnb si rent-a-car. Pana la urma la asta se rezuma rolul unei agentii, sa-ti economisesca tie timpul (cea mai scumpa resursa la momentul actual).
E normal sa lucrezi cu o agentie mai mica pentru ca aici gasesti o viziune de ansamblu asupra tuturor pachetelor turistice, pe cand daca mergi la una mare iti va propune doar pachetul sau propriu
Booking nu este agenție de turism, este doar o platforma care face reclama hotelurilor si unde poti rezerva. Booking încasează de la hoteluri minim 25%. Aceleași hoteluri, care înainte aveau contract cu agentiile si le dădeau 5-10% (depinde de perioada, nr de zile, nr de camere) nu mai vor sa dea la agentii, sa mai facă contracte, e mai simplu cu booking, pentru ca de multe ori nici nu dau factura, iar la agenție trebuie facturat, declarat, impozitat.
Voi care va dati moderni si cool cu rezervări pe booking si airbnb, faceți un bine si cereți aceeași oferta si la o agenție românească, sa rămână comisionul chiar ăla de 10% in țara, sa nu plece 25% la olandez.
Si când asudati bara la bara pe Valea Prahovei, sa va întrebați din când in când va rog: “oare daca toți ăștia blocați in trafic in toată țara, daca am fi cumpărat de la o agenție si nu de la booking, ar mai fi fost bani de inca o banda de mers?”
Același lucru este si despre TUI, Dertour, Mouzenidis, si alte mari agentii străine care duc profitul afara si noi rămânem mai săraci si mai fraieri, analizând ca o agenție vinde la același preț sau nu, pe un comision de rahat, cu care trebuie sa plătească salarii, impozite, sa ducă copilul la școala si părinții la spital.
Nu vedeți tabloul întreg?
Ai sa razi, dar smenul asta l-a incercat si Uber, au zis ei ca nu sunt prestator de servicii de transport in regim de inchiriere (un fel de taxi), dar dupa ce s-au deșteptat oamenii, nu a mai tinut. Booking are agentie de turism. Si ia vezi si ce a zis curtea olandeza:
https://www.ipe.com/news/dutch-pension-fund-wins-court-case-against-bookingcom/10052153.article
Nu am apucat sa citesc toate comentariile de mai sus, poate ideea este reluata, dar:
Nu exista agentii mari si agentii mici. Exista Tour Operatori si restul. Care e diferenta: tour operatorul are forta de negociere si financiara pentr a aranja si antama la nivel mare (en-gros) o anumita excursie. De exemplu, orice zbor charter este de fapt aranjamentul unui (sau unui parterneriat de) tour operator. Tot tour-operatorii pot „bloca” un hotel intreg (sau 75%) din el intr-o perioada (gen vara 2020). Niciun hotelier nu va accepta rezervarea a 75% din capacitatea de cazare fara un acconto, prin urmare, cineva trebuie sa scoata banul gros in avans si sa isi asume riscul.
In functie de marimea operatorului, discuti si ce se antameaza. Operatorii mai mici, gen Chritian Tour antameaza hoteluri mai mici prin Grecia si au propriile autocare. TUI ogranizeaza chartere saptamanale la resort de 5 stele in Turcia. Alti bani, alta distractie.
Daca vrei la resort de 5 stele la greci, nu stiu daca au tour operatorii romani.
La noi, unul din cei mari tour operatori este Nova. Cate birouri Nova stiti? exact.
Tour operatorii se folosesc de agentii mai mici sau mai mari de turism pentru a vinde pachetele. Eventual, agentiile mai mici mai ciupesc pe ici pe colo (de exemplu: pleacarea e din bucuresti si turistul e din pitesti. Agential locala poate araja transportul) la transport, optionale etc.
Ca sa rezum, tour operatorii se folosesc de agentiile locale sa sparga en-grosul, sa nu riste sa ramana cu locurile nevandute, ca noaptea de cazare nu e o conserva care e si maine pe raft daca nu se vinde. Noaptea de cazare e un serviciu si ca orice serviciu, se consuma la momentul crearii, nu se poate stoca.
Mai mult, toti tour operatorii mai au un parteneriat cu o firma locala care e si ea in circuit.
Daca vrei un city-break la Viena, booking e ok. Daca vrei sa vizitezi Angor Wat sau Machu Pichu, poti si pe cont propiu, dar esti sigur ca vrei sa experimentezi?
Eu ii dau dreptate…de ce sa luam paracetamol de la Dr. MAX…chiar n-are rost :))
Booking.com nu este agentie de turism. Pe Booking.com hotelul isi adauga ofertele si plateste un comision pe rezervare. Este un marketplace.
La fel ca in majoritatea domeniilor economice si in turism exista un lant format din materie prima (cazare, bilete de avion, transfer etc.), productie (pachete charter, pachete dinamice si circuite) si distributie (agentiile de turism). Agentiile de turism pot vinde „materia prima”, pot produce pachete turistice sau pot revinde pachete (produse turistice) create de alte agentii de turism.
La fel ca in majoritate domeniilor economice sunt anumiti jucatori care se extind si pe langa partea de productie, de exemplu, vor sa se ocupe si de partea de distributie sau invers.
La noi inca mai exista conceptul ca daca iei direct de la hotel este mai ieftin. Probabil ca exista si cateva cazuri de genul acesta dar regula este urmatoarea, de la mare la mic: Tarif receptie, Tarif distribuite online, Tarif distributie offline. Daca ai un agent care stie sa lucreze cu sistemele de rezervari de tip wholesale iti gaseste in 90% din cazuri tarife mult mai bune decat pe booking.com si decat daca suni tu direct la hotel.
Hotelurile, companiile aeriene si touroperatorii vand si direct catre turist. Ceea ce este nu este un lucru deoarece cu cat mai multa concurenta cu atat mai bine.
Agentiile de turism mici vor continua sa existe atata timp cat vor oferi acest serviciu la o calitate mai buna fata de cei de la care cumpara si sunt in acelasi timp si concurenti. O agentie de turism de calitate iti poate spune la ce hotel sa nu te duci, poate sa caute pentru tine zborurile cele mai ok, iti poate salva timp si bani.
Aceste agentii vor ramane pe piata pentru ca isi vor merita statutul de consultant. Restul, cel mai probabil, vor disparea avand in vedere interesul crescut al celorlalti jucatori fata de piata de distributie si a tehnologiei.
Eu prefer sa apelez la o agentie de turism pentru ca imi ofera un grad sporit de confort si siguranta. Un hotel care este in oferta unei agentii a fost deja validat de cineva. Nu contest ca este posibil sa gasesti ceva mai bun/ieftin cautand pe Booking, dar depinde de fiecare daca vrea sau nu sa investeasca timpul necesar in asta si sa isi asume riscul de a fi dezamagit.
In plus cred ca pentru orice destinatie mai exotica (Africa, America Latina, India, o mare parte din Asia), excluzand aici resorturile all inclusive, este mult mai sigur un tur organizat de o agentie. In situatii DIY (mai ales pe cont propriu/cuplu/grup mic) nu stii in ce rahaturi intri pe acolo.
„Un hotel care este in oferta unei agentii a fost deja validat de cineva.”
Am râs. E ‘validat’ de cel care decide din ce sistem îl importă.
Comfort si siguranta striga acum toti cei ce au rezervate sejururi cu avans sau achitate integral :)))
Am rezervat in Ianuarie un concediu in Spania pentru Iunie 2020. Avion din Viena (pentru ca stam in Timisoara). Resort pentru un copil de 1 an. Conditii bune, deal bun. Daca plecam din Bucuresti ne-ar fi costat cu 800 euro mai mult.
In Martie am inceput sa discut cu furnizorul – DerTour – despre optiuni. Si te lovesti de inconstienta – ca „Free Cancellation”-ul de pe Booking nu il gasesti acolo, pentru ca nu ai fost atent si nu ai citit contractul lor de prestari servicii.
In alta ordine de idei, in cazul meu, daca in Iunie se vor ridica restrictiile de circulatie astfel incat sa pot trece granita pana in Austria, iar zborurile Austria-Spania sa fie reluate, agentia poate foarte corect sa imi ceara despagubiri in cazul in care eu decid, totusi, sa nu merg in concediu. Am platit 30% din tarif, iar ei ar urma sa imi ceara 70%, pe post de daune.
Deci, conform DerTour, poti sa mergi linistit in concediu, chiar daca pandemia nu va fi pe sfarsite si risti sa te imbolnavesti acolo. Chiar daca la intoarcere in tara, cel mai probabil va trebui sa stai in auto-izolare sau carantina.
Am discutat cu ei despre optiunea dea a-mi oferi un voucher pe suma platita in avans dar m-au refuzat politicos. Asta in conditiile in care OPC-ul nu tine cu clientul, in caz ca nu aveati pe limba ideea asta.
Cred ca lumea care s-a lovit de problema asta nu va mai apela veci la agentii. Free Cancelation e ceva de aur, nu l-am apreciat cum trebuia.
Contractul nu are clauza de Forță Majoră? Că pandemia ar cam intra la asta…
Are, dar forta majora acopera in mare parte agentia de turism. Pentru client, trebuie mai mult decat atat…
dacă-mi amintesc bine din facultate, clauza de forță majoră face parte din contract prin efectul legii.
adică nu e musai se fie inclusă textual în contract.
dar nu bag mâna în foc pt asta.
Dar zborurile de unde le-ai rezervat, tot de la Dertour sau de la companiile aeriene sau de pe sisteme de pe internet? Indiferent, companiile aeriene vor face rambursare totala daca anuleaza sau iti ofera posibilitatea de reprogramare. Daca nu anuleaza, tot asa, indiferent unde ai rezervat (dar nu te duci pe motiv preventiv sau te apuci tu sa anulezi), recuperezi doar taxele de aeroport (Din Timisoara probabil ti-a luat zbor Ryan Air, de aici nu recuperezi nimic in acest caz). Pentru cazare, de ce nu ti-ai luat de la inceput cu ”free cancelation”? Pentru ca, pretul. Cand platesti un avans sau integral, automat beneficiez de un pret mai bun. Iar banii aia sunt folositi ca nu ii tine nimeni pe post de bibelou- de exemplu hotelul poate si-a renovat camera. Iar in situatia actuala -daca persista pana in iunie (si daca ai rabdare pana atunci), rezervarea se va fi anulata gratuit. Dar banii nu o sa ii vezi curand, ca in situatia data, hotelul nu are incasari si iti poate oferi doar lavabilul de pe pereti.
Salutare,
Ai mai avansat cu incercarea de recuperare?
Si eu sunt cam in aceiasi situatie, din motiv de pandemie incerc sa-mi recuperez banii de la o firma din Spania, bineinteles ca ei nu sunt de acord cu returnarea banilor, si nu stiu exact unde/pe cine sa apelez..
Președintele InfoCons (un ONG care are ca scop protecția consumatorilor), zice ca in situatia de fata, cazul de forță majoră este în avantajul agentului economic, prin care nu mai trebuie să-i dea omului banii înapoi, fiindcă nu este din cauza agentului economic!
http://www.eccromania.ro/cum-faci-reclamatie-centrul-european-consumatorilor/
Booking este oficial tot agentie de turism dar functioneaza cu totul diferit. Practic platforma lor este un fel de OLX unde oricine isi poate pune garsoniera, pensiunea sau hotelul la inchiriat (si nu le cere booking vreo hartie din care sa reiasa ca au autorizatiile necesare pentru functionare in acest regim). De asemenea, nu incaseaza nici un ban de la chiriasi, ofera un serviciu total ”gratuit” si nu isi asuma responsabilitati (pentru a defini ”responsabilitati”, nu o pot face in cateva fraze). Dar pe proprietari ii taxeaza, si ii taxeaza mai mult decat orice alta agentie de turism din lume. Toate unitatile de cazare pe care le vedeti ca au mii de review-uri, platesc la Booking un comision de 40%. Pardon, practic nu le platesc cei cu unitatile de cazare ci chiriasii le platesc.- asta inseamna serviciul ”gratuit” si diversitatea unitatilor de cazare, ce a atras masele de chiriasi si au facut din booking cea mai populara agentie din lume. Agentiile populare din Romania amintite (mai putin Eturia) isi inchiriaza avioane si ofera pachete de vacanta cu zboruri directe exclusiviste. De exemplu, daca vrei un zbor direct din Romania in Antalya, nu exista nici un zbor direct low cost sau zbor de linie (toate implica minim o escala) cu exceptia zborurilor exclusiviste de la agentii (si acestea oferite doar sezonier). Agentiile colaboreaza intre ele si de ex. daca P45 si C Tour ofera un pachet similar pe Antalya, ambii TO (touroperatori) cauta sa colaboreze cu cat mai multe agentii pentru a le promova produsele. In general, pachetele lor sunt pur similare, practic toti vand aceleleasi destinatii populare: Turcia, Grecia, Spania samd. Mai exista si alti TO mari care nu lucreaza direct cu turistii (de ex. Tez-Tour, Fibula) ci doar cu agentii de turism. De asemenea suppliers/wholesalers internationali pentru cazari (de ex. HotelBeds, Goglobal) care de asemenea lucreaza doar cu agentii de turism. Acestia sunt jucatori necunoscuti in online dar cu cifre uriase si putere de cumparare asemenea. Cand tot ce iti doresti este o cazare ieftina la propriu sau de duzina da, booking este o alegere fair. Daca vrei o vacanta in regim industrial cu hoardele de turisti, da te duci pe un pachet Chr Tour, Eturia sau alt TO similar. Daca vrei ceva intradevar bun, rafinat, da poti sa gasesti si pe booking, dar cel mai probabil ca o sa platesti un pret mult mai mare pentru ca nu stii cum functioneaza piata. Faptul ca astazi, datorita tehnologiei este usor de gasit si de rezervat pe internet, asta nu inseamna ca agentiile de turism o sa dispara, practic ce gasesti pe internet, in cele mai multe cazuri este tot o agentie de turism dar care nu ofera diverse servicii cheie: oameni care sa iti economiseasca timpul, sa te asculte, sa inteleaga ce iti doresti, sa iti faca o oferta personalizata si avizata. Sunt atat de multe lucruri care se pot intampla inainte si in timpul vacantei la care majoritatea oamenilor nu se gandesc pentru ca nu de unde sa stie. Timpul de asemenea este foarte important, unii isi cauta cu orele, zilele chiar si saptamani intregi pana aleg o cazare – timp in care si-au creat si diverse asteptari iar la fata locului vor fi dezamagiti. Zborurile impachetate la propriu de robotii online cu escalele neasigurate de compania aeriana din care rezulta doar un pret mic si in practica nu o sa prinzi legaturile, va spune cineva? Dar ca recenziile nu reflecta realitatea pentru ca toate sunt subiective si nu au termen de comparatie cu celelalte unitati de cazare din aceeasi categorie si zona, se gandeste cineva? Nu se pot intelege aceste aspecte, dar in mod clar, daca ai putea cumva sa participi intr-un infotrip (infotripurile sunt programe in care agentii de turism viziteaza hoteluri), recenziile de pe internet nu vor mai avea nici o valoare si sa vezi atunci cat de mult poti pretui un agent de turism cu experienta. Iar cu recenziile cel mai probabil este la fel in orice domeniu. Dacat sa iti cumperi singur de capul tau dupa recenzii, orice fel de produs (de exemplu un robot de bucatarie), cel mai bine ar fi sa apelezi la un specialist, la o persoana care chiar se pricepe.
Asa cum nici blogarii nu au motiv sa existe. La fel fac si ei, preiau informatii si articole din ziare si alte surse si apoi isi dau cu parerea despre ele.