De obicei te lovești de aspectele legale ale internetului atunci cînd sunt încălcate drepturile cuiva, e mai trist cînd e vorba de drepturile tale, și de obicei atunci cînd ești în fața faptului împlinit îți dorești să fi știut mai multe, mai din timp.
Ca blogger, te interesează cum să te ferești de probleme cu drepturile de autor ale conținutului pe care îl creezi sau pe care îl folosești, cum ți le protejezi, sau cum ți le aperi atunci cînd îți sunt încălcate, dar și reațiacreată de găzduirea de conținut, dintre cel care îl creează, și cel care îl găzduiește.
Ca persoană implicată în industria de internet, fie ca lucrător în această industrie, fie ca angajat al unei companii implicate ocazional, fie și pentru faptul că are nevoie de un site, ai nevoie să știi toate detaliile unui contract de webdesign, de webhosting, să știi la ce folosesc politica de confidențialitate precum și setul de termeni și condiții pe un website, împreună cu toate problemele deja menționate mai sus.
Toate aceste teme vor fi prezentate în cadrul unui seminar avocatnet.ro pe data de 12 mai: „Afaceri online si problemele lor juridice”(prezentare/program), care este deja sold-out. Însă zoso.ro și avocatnet.ro îți oferă o ocazie unică: poți cîștiga una din cele două invitații speciale pentru cititorii zoso.ro dacă ne oferi în comentarii cele mai bune întrebări legate de aspectele legale ale afacerilor și activităților online. Concursul durează începînd de azi, 5 mai, pînă pe 10 mai inclusiv, iar pe 11 mai vom anunța cîștigătorii celor două invitații.
Așadar, arată-ne ce întrebări legate de aspecte legale ale afacerilor și activităților online ți-ai pus pînă acum și poți cîștiga, în exclusivitate, una din cele două invitații la acest seminar, unde specialiștii avocatnet.ro te vor lămuri pe îndelete.
Sursa foto: scripturist.org
L-am postat pe Blogoree, sa afle mai multa lume de inivitativa.
Postez in speranta de a mi se raspunde la aceste intrebari.
1) In legea cu privire la drepturile de autor spune ca face obiect al legii orice material care a fost tradus din alta limba. Este posibil ca o lege interioara a unei firme sa te poate traga la raspundere daca ai tradus pagini din site-ul lor fara a cere acordul ? De exemplu, daca eu traduc un tutorial de pe blogul oficial al google, voi fi tras la raspundere ?
2) Cand traduci un articol de pe un alt site trebuie sa pui sursa sau sa ceri dreptul ?
3) Poti fi tras la raspundere daca esti posesorul unui domeniu in care se fac lucruri ilegale, dar tu nu iei parte la crearea continutului, adica nu ai nicio legatura cu continutul domeniului ?
4) Cand ai fost gasit cu articole furate de pe alte site-uri esti trimis direct in judecata sau mai intai se someaza posesorul site-ului ?
Salut,
1. Nu exista „lege interioara a unei firme”, exista legea dreptului de autor, si termenii si conditiile de utilizare a unui site (care iti pot defini si modul in care poti prelua sau refolosi continutul acelui site sau nu).
2. Ar trebui sa ceri dreptul. Insa ar trebui poate sa te intrebi mai intai daca nu poti scrie tu un articol mai bun, si daca are rost sa il traduci. Poti face lucruri mai bune cu timpul tau.
3. Cred ca in anumite cazuri poti fi tras la raspundere.
4. E la latitudinea proprietarului continutului „furat” sa te someze sau sa te dea in judecata.
am o societate comerciala, care intr o perioada mai nefasta a avut o datorie catre o persoana fizica.Aceasta a initiat procedura de insolvanta(intrarea in faliment a societatii mele).Intre timp situatia s a reglementa , datoria a fost platita, in societatea care s-a ocupat cu insolvanta a publica numele societatii mele ca fiind o sociatate TEPARA.intre timp stirea a fost preluata si de alte situri tot la capitolul tepari.Cum situatia s a remediat, firma de lichidare m a sters de pe lista de tepari , dar celelalte site uri refuza categoric. Cum as putea sa i oblig sa faca acest lucru sau exista vreo sansa ca sa le intentez proces. Imaginati va orice partener care vrea sa faca afaceri cu soc, da un search pe net si ne vede ca fiind TEPARI desi noi ne am achitatat toate datoriile. MULTUMESC
Care sunt problemele unei afaceri online?
Multe si marunte si se adauga la problemele unei companii normale.
Oare ati intrebat un consultant OPC sa va dea cateva referiri la legislatia in vigoare pentru comert online? Eu da si am primit o lista de vreo 10 acte normative, urmata de concluzia „cititi si alte detalii si legi de pe site-ul OPC.
Mersi frumos.
Stiti ca magazinele virtuale nu au voie sa impuna o limita minima a comenzii ? Se pare ca este o politica abuziva de vanzare si poate primi amenda pentru asta.
Si oare cate astfel de maruntisuri se mai ascund prin legi? Vreau sa e aflu si sa le transmit si altora interesati.
– cum se trateaza contractele la distanta?
– cum poti obtine recuperarea de daune interese de la o SC fara a intenta proces?
– ce obligatii au clientii pers. fizice pentru produsele pe care le returneaza?
Mersi si vreau sa va invit la ofrta noastra de cadouri pe http://www.pro-shop.ro
@alexandru: ai doua variante, fie incerci sa ii ameninti mai convingator, fie incerci sa iti optimizezi prezenta pe Google, adica sa faci in asa fel incat acele rezultate negative sa fie ingropate de altele, pozitive, despre firma respectiva. Consulta o firma de SEO pentru asta.
@cadouri: deja problemele despre care ne intrebi ne depasesc, asa ca suntem aproape convinsi sa iti oferim una din cele doua invitatii la conferinta de maine, ca sa te lamuresti si sa ne povestesti si noua printr-un articol pe zoso.ro
Mai revin cu cateva intrebari, sper, insa, ca inca se mai poate raspunde la intrebari:
1) Daca pun pe site trailere ale anumitor filme, trebuie sa cer acordul celor care detin filmul ?
2) De asemenea, daca pun imaginea de prezentare a filmul, trebuie si de acolo acord ?
nu este oare in drept oricine sa obtina un abonament de internet ,in romania ,dece atunci aici se folosesc metode represive pentru obtinerea unui abonament internet ,tinandu-te zile intregi si ore numai vorbim pe drumuri
Cred ca ar trebui elaborata o legislatie cat mai clara referitoare la acest domeniu,accesibila tuturor celor care acceseaza internetul,pentru a cunoaste in mod concret care sunt drepturile si in acelasi timp obligatiile participantilor.