Afaceriștii nu se gândesc și la clienți: parcări

Știu că suntem noi la chestia asta cu afacerile și multe din problemele pe care le avem le dibuim din mers, dar cred cu tărie că afaceriștii români nu se uită deloc la cine le intră în prăvălie.

Și spun asta uitându-mă la cele două spatii de închiriat care îmi sunt în drum și care la 6 luni sau un an își schimbă chiriașii. Spații care suferă de o problemă delicată și neadresată. Parcarea pentru clienți.

Spatiul 1 e ocupat de o cofetărie premium. Spatii de parcare în jurul ei nu există. Iar oamenii care cumpără torturile și prăjiturile lor nu sunt genul care lasă mașina la 500 metri și merg pe jos, pentru că merită. Pur și simplu nu sunt. Așa că urcă mașina jumătate pe trotuar, blocând singura banda pe sens. Pentru că, atunci când au închiriat spațiul, proprietarii nu s-au gândit deloc la chestia asta, că lor nu le pasă.

Spațiul 2 e pe o stradă cu 2 benzi pe sens, foarte aglomerată. Genul de stradă unde nu poți pune pe avarii 5 minute, că e și poliția aproape, și te și înjură toată lumea. Aceeași problemă, acolo a fost un magazin de piese auto, apoi ceva rulmenți și garnituri, apoi ceva mașini de tuns iarba. Din nou, clienții sunt de obicei cu mașina. Loc de parcare deloc prin preajmă. Faliment toate 3. Spațiul stă gol de un an și probabil proprietarul se întreabă de ce nu găsește client pentru un spațiu atât de stradal și atât de bun.

Și încă ceva. De ce plm toți patronii au boala de a parca mașina fix în intrarea magazinului. Nu la 10 metri mai încolo, nu vizavi, fix în intrare, nene! Ăla e locul meu de parcare, clientul, care vin să cumpăr, fucktard, mută-ți rahatul de mașină de acolo și nu bloca toată ziua intrarea în magazin!

 

becuri-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. aia e boala „serifilor” sa parcheze balena in fata buticului, sa vada lumea.

    00
  2. Da! De 10 de ori Da!

    00
  3. Traia odata un imparat, peste 7 mari, 7 tari, 7 continente, 7 munti, 7 oceane. Intr-o dimineata el se trezeste si zice : „‘ai de plm ce departe am parcat”

    00
  4. care ar fi solutia ta in cazul 1? sa nu mai deschida nimeni afacere acolo sau sa sparga aia trotuarele sa faca locuri? e nasoala treaba dar nu prea inteleg cine a gresit.

    00
    • Prima. E solutia gasita prin alte parti pentru magazine mici si medii, cand nu sunt parcari mari amenajate prin vecinatate. Din cate stiu, e si obligatorie – n-ai cel putin X locuri de parcare pentru clienti – nu deschizi butic.

      De acord ca ia din trotuar si asta nu e bine, de acord ca nu se poate aplica peste tot. De acord ca pentru butic va fi o pacoste – sa stea toata ziua la telefon cu aia de la ridicari sa vina sa ia fieratania vreunui retard care nu stie sa citeasca. Totusi – functioneaza.

      00
    • bine măi zoso, lași oamenii ăia să falimenteze în loc să vii cu o soluție?

      00
    • @dv. e obligatoriu sa ai un anumitnumar de locuri de parcare, in functie de suparafata magazinului si cam cati clienti ai (in cazul hotelurilor se calculeaza in functie de numarul de camere), dar asta se aplica doar la cladirile noi, si la cele carora ai nevoie de aviz de la comisia de circulatie, aviz ce e obligatoriu sau nu, in functie de ce spune certificatul de urbanism (eliberat de primarie)

      00
  5. Concluzia e ca suntem atat de puturosi incat nu am merge nici 50 de metri pe jos. D-aia vezi masini parcate aiurea peste tot.

    00
  6. Singura solutie pe care o vad eu este ca omul sa se poata deplasa si fara masina pe o distanta rezonabila.

    00
  7. Iartă-mă că îți spun, dar mentalitatea țărănească vine de la tine. În nici o țară civilizată nu merge lumea cu mașina la cofetărie. Sau la magazinul de rulmenți. Dacă vrei să mergi cu mașina, mergi la un supermarket cu parcare mare, iar dacă vrei ceva repede te duci la magazinul de rulmenți din zonă sau la cofetăria de lângă casă. Dacă ții neapărat morțiș să iei de la cea mai cea cofetărie premium din oraș îți asumi transportul până acolo (parcare mai departe, transport în comun etc.)

    Dar pe noi, românii, ne-au fătat mamele în mașini și ne trebuie loc de parcare fix unde avem treabă.

    În plus, am să las asta aici: https://zoso.ro/sa-nu-mi-parchez-masina-sub-geam-revoltator/

    00
    • realizezi că nu sunt doar eu pe lumea asta și că alți oameni au alte apucături? geez.

    • Realizezi ca la magazinele de nisa (rulmenti, curele) vin oameni care cu ajutorul acelor piese produc bani? Si ca nu au timp de pierdut? Sau ca produsul poate cantari 100 kg?

      00
    • Si daca ai de ridicat o comanda mai mare, gen un tort sau platouri cu prajituri? Dai banii pe taxi cand ai masina?
      Zoso are dreptate, eu n-as mai cumpara de acolo daca nu pot parca. Chiar joi am cumparat o saltea de la un magazin micut dintr-un complex de magazine si parcarile din fata erau cu abonament. A trebuit sa parchez peste drum, la supermarket.
      Sau Mobexper-ul din Cluj. Au ditamai magazinul, livrare gratuita doar peste 2500 de lei si 0 locuri de parcare. Toate locurile din zona sunt cu abonament.

      00
  8. Daca varzarii aia de la politia rutiera/primarie si-ar face cat de putin jobul, problema asta s-ar rezolva rapid. In orice stat cat de cat civilizat, nu se poate inchiria un spatiu decat atunci cand indeplineste conditiile necesare (in acest caz, spatiu de parcare pentru clienti).
    Daca nu e cazul – e florarie, cofetarie, etc…, okay nu ai nevoie de locuri de parcare, dar daca tu client vii cu masina si incepi sa iti iei amenzi de la politie, parca incepi sa te duci prin alte parti.

    De Europa de Vest nu are rost sa amintesc dar in US, unde masina e esentiala, in orase ca NYC, Boston sau San Francisco pentru a atrage clienti, fiecare restaurant sau boutique care se respecta are un ‘deal’ cu un hotel sau parcare din apropriere. Si vorbim de orase unde preturile sunt „o idee” mai mari decat ap. Oanei din Vatra (https://zoso.ro/apartamentul-oanei-vatra/).

    Pe scurt, unde-i lege nu-i tocmeala. La noi insa, e inca balci.

    00
  9. De aia se muta vanzarile online.
    N-ai nevoie de parcare,nici de vanzatori tampiti.

    00
  10. Cred ca realizezi ca singurii care sunt in stare sa asigure locuri de parcare sunt cei de la hypermarketuri. Peste tot in lume, mai ales in orase vechi ca Bucurestiul, locurile de parcare sunt o problema. Bine, daca vrei parcare relativ aproape, platesti (mult). Recunoaste, ai fost in pana de idei si ai trantit articolul asta.

    00
  11. la Decathlon este regula ca angajatii sa parcheze cat mai departe de magazin. lucru asemanator la Selgros unde am vazut masinile lor mai catre gard si nu la intrare desi probabil vin primii in parcare.
    pe partea cealalta la un magazin din oras te duci special pentru produse si nu pentru serviciul de parcare. asa ca ma gandesc ca falimentul are alta cauza, nu parcarea.

    00
  12. Apropo de cofetarie, pentru Saray din BV se parcheaza in sensul giratoriu…

    00
  13. Pentru ca multi deschid o afacere fara nici un plan de business, vad la sfarsit de luna cat au vandut , apoi ce cheltuieli au si daca mai raman cu ceva mai stau in business daca nu asta e.
    Daca vanzi masini de tuns iarba , clienti tai au gradina, daca au gradina , locuiesc la casa, ca doar nu tund iarba din balconul de la apartament, apoi e mai greu cu masina de iarba in mijloacele de transport in comun.

    00
  14. voi vorbiti de cofetarii aici? ia incercati la banci….. in situatia in care au ceva parcare e clar ocupata de cei care lucreaza acolo! tu, ca si clienti, fa bine si cauta loc de parcara la 1 km distanta, ca doar le dai comisioane, rulezi bani, etc…

    00
  15. Clientii sunt motivul pentru care ei au de munca.
    Din pacate, multi din cei care au diverse afaceri, nu vor sa inteleaga lucrul asta, si nu fac aproape nimic pentru a face clientul sa se intoarca in magazin.
    Lor li se pare normal sa parcheze pe singurul loc liber din parcare, si in felul asta ma fac pe mine, clientul, sa caut servicii/produse similare in alta parte, unde am conditii care nu ma fac sa pierd mult timp, sau unde imi este mai comod.

    00
  16. bag sama ca romanii n-au auzit de park & ride. Pe de alta parte park & ride are nevoie de transport public adecvat.
    Park & Ride, cel putin in UK, e o chestie pentru pseudo middle classul care vine la cumparaturi in oras. Cum preturile la case sunt destul de mari, pseudo middle classul englez sau imigranti de a treia generatie isi cumpara case in niste satucuri sinistre pe un’si-a luat dracu’ noapte buna. Ceea ce e bine si frumos daca nu pui la socoteala ca in Buttfuck On The Wolds nu e decat un magazin alimentar si un pub, si tot ce-ti trebuie e in oras. Asa ca sambata sui toata familia in masina si mergi in oras, unde-ti lasi masina intr-o parcare la marginea orasului si iei un autobuz care te duce unde ai treaba fara sa fie nevoie sa cauti parcare de nebun in centru.
    Shopping centre-urile au parcari proprii etajate dar alea se umplu infiorator de repede asa ca daca vii de la tara park & ride e mai convenabil.
    Din nou, asta implica transport public civilizat- autobuze de park & ride la 10 minute etc.
    *pseudo middle class pentru ca de cand Thatcher le-a dat voie la toti sa cumpere chicinetele primariei construite in secolul 19 in care stateau cu chirie, pe aici toata lumea e middle class. Sa vezi rasul curcilor cand o familie in care tata e sofer si mama e infirmiera e „middle class” in Guardian.
    Daca traiesti de la salariu la salariu nu esti middle class imho

    00
  17. Genul ăsta de discuție cu parcarea in fața magazinului nu putea exista decât în România.
    Doar românul suferă dacă merge două sute de metri pe jos. Pe aici prin nord nu există asemenea discuții.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.