Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Pai la mine, pe PAPABUN, e clara treaba si e exact cum zice Buddha: pina acum vreo 2-3 luni adunam 1-1.50 USD zi (rar si 2-2.50 USD), acum daca prind 0,50/zi e spectacol.
    Am tinut Adsense doar ptr ca nu faceam nimic, nici un efort sa-l tin, si la 2 luni jumatate-3 mai stringeam cite 100 USD, bani buni ptr. cine stie ce inseamna banul cistigat onest. Acum insa, in ultimele 2 luni cred ca sint vreo 25 de dolari.

    00
  2. Dacă e să ne gândim, AdSense nu a avut niciodată un succes strălucit in România. La început pentru că toți dăștepții credeau că pot să fraudeze sistemul într-un fel sau altul și toți încercau în mod repetat… Ulterior din cauza advertiserilor zgârciți care puneau bugete de câte un cent per click, și în final totul a ajuns să se destrame pentru că AdSense nu mai este considerat un serviciu relevant și profitabil.

    00
  3. nu neaparat costul per click e problema
    problema e ca nu prea se dau click-uri, cel putin la mine
    ieri spre exemplu, din 1.000 vizitatori si 4.000 afisari au fost doar 14 click-uri

    00
  4. @XeNoN: buddha are clickuri, uita-te in statistici.

  5. E de toata jena (ieri: af:2,397, cl:74 – $2.16). Situatia asta tine cam din iarna trecuta cand a scazut masiv CPM-ul. Practic de la ~3$ s-a ajuns la valori sub 1$.

    Eu cred ca s-a ajuns aici si pentru ca sunt prea multe site-uri cu Adsense si relativ putine bannere. Sunt o puzderie de site-uri cu trafic minuscul care au Adsense chiar daca fac 3$ intr-o luna. Daca ar exista o competitie adevarata intre advertiseri cred ca ar creste si CPM-ul.

    00
  6. NOU
    #6

    Da, e demult chestia, AdSense in romana nu mai renteaza de ceva vreme… si din pacate nici nu prea exista multe alternative pentru site-urile romanesti. :|

    00
  7. E o problema si cu advertiserii, dar si cu publisherii. Advertiserii se zgarcesc sa dea cat mai putin, iar publisherii au un continut indoielnic. E nevoie de calitate, in primul rand.

    00
  8. vanate sunt reclamele „color”
    alea dau mai mult de 10 centi
    cele text dau 1-2 centi

    00
  9. Este o chestie de volum, ca si orice alta afacere. Daca ai trafic, „ai cu ce”. Normal ca blogul nu te poate sustine ca in State, unde castiga „zoso” al lor cat directorul de la Wall Street Journal.
    Since last payment:

    Page impressions Clicks
    607,358 10,608

    00
  10. Pentru conformitate, ultima plata a fost initiata pe 24 decembrie.

    00
  11. LOL.
    Problema e ca advertiser-ii mari scot content-ul din campanii pentru ca nu renteaza. Iar ceea ce afirma el direct, si tu voalat, ca e nesimtire din partea advertiser-ilor e o ipocrizie: ca si cum advertiser-ii v-ar acuza pe voi ca vreti sa obtineti bani mai multi din banner-e. Bineinteles ca daca pot sa platesc juma de cent pentru un click n-o sa setez min cpc-ul la 1$ ca sa isi puna buddha adsense-ul la loc, la fel cum si voi daca puteti obtine 1000$ dintr-un banner n-o sa mi-l dati mie pe 100$ din marinimie.

    00
  12. daca 1000 bloguri scriu despre aceleasi noutati din domeniul IT mi se pare normal
    dar nici la mine nu e pe roze, am zis mai sus de ce

    00
  13. Am avut zile cu click-uri de un cent, dar si perioade in care un click facea 8centi. Daca e mult sau putin judecati voi ca aveti mai multa experienta, eu sunt incepator.

    00
  14. Dar daca AdSense nu va place, de ce-l mai folositi? Valoarea aia pe click nu e scoasa din cur, e pretul pe care ti-l plateste Google si e corect atata timp cat ai AdSense pe site.

    Si daca firmele nu mai dau atatia bani pe reclama cat dadeau in trecut, de ce va comportati de parca Google e de vina? Trageti mai tare s-aveti mai multi vizitatori fara AdBlock, sau schimbati-va „meseria” daca nu va convine.

    Nu sunteti indreptatiti la veniturile din publicitate, ci sunteti la cheremul celor care scot banii aia din propriul buzunar pentru voi.

    Blogging despre blogging sau cum sa impachetam fum. Somebody call the WHAAAAAAAAMBULANCE!

    00
  15. totul depinde de ROI… am un ROI bun si vin altii peste mine, maresc pretul pe click ca sa apar in fata lor, si asa castig si eu si webmasterul.

    La noi ROI-ul este o mare varza. Adsense e cu siguranta un excelent barometru al eficientei si calitatii publicului de pe net.

    00
  16. @radu: Vorbeşti prostii maestre. Nu ţi-a cerut nimeni 1$/click, dar mi-ar plăcea un minim de bun simţ (nu ştiu, cred că minimul ar trebui să fie undeva la 15-20 de cenţi). Eu nu înghit ideea asta de „dacă ni se permite 1 cent, de ce să punem mai mult” … Chiar v-a lovit atât de rău sistemul ăsta de rahat?

    00
  17. Buddha, cand o sa accepti tu 50$ pe banner in loc de 100$, atunci o sa poti face afirmatii de genul celor criticate de mine. Iar aberatia cu „minimul ar trebui sa fie 15-20 centi” de unde vine? Tu esti proprietarul „mainii invizibile” din economia de piata?
    Acum nu putin timp citeam la Arhi, intr-un articol referitor la persoanele care ii cer sa sprijine diferite campanii umanitare, ca nu poate face acest lucru, nefiind casa de binefacere si a explicat ca el traieste din acel blog, nu-l poate umple cu tot felul de campanii. Mi se pare foarte corect punctul lui de vedere.
    Nici advertiser-ii nu sunt case de binefacere si e o mare idiotenie dpdv economic sa nu-si maximizeze profitul. Daca un agent economic vrea sa fie marinimos sunt convins ca gaseste vreo femeie de serviciu sau vreun angajat din CC caruia sa ii mai dea un milion peste alea 5 de le are acum.
    E interesant cum unii iubesc economia de piata numai atunci cand jocul cerere/oferta le umfla profitul dar ar impune niste „norme de bun-simt” cand acelasi joc, cu aceleasi reguli, ii dezavantajeaza.
    Fa o petitie!

    00
  18. radu, ce vrea buddha sa spuna e simplu. eu scriu despre rahat. tu ai reclame cu rahat, apar la mine pe blog. din 8.000 de oameni pe zi, sa zicem ca dau click 1.000 in decursul unei luni. oamenii ajung la tine, si vad ca rahatul tau e scump rau, in comparatie cu alte rahaturi. si aleg sa nu cumpere. e un caz real, cu un magazin de electronice.

    spune-mi unde e problema/vina mea aici.

    e normal ca tu sa pui limita la 2 centi clickul pentru ca nu ai vanzari, dar…eu nu am gresit cu nimic in ecuatia asta. nu iti pot vinde eu rahatul tau. te pot ajuta si adsense e acceptul meu sa fac asta.

    am derulat campanii bune pe aici. unde magazine cu preturi bune au facut vanzari bune. deci se poate. problema e ca 90% nu vand pentru ca nu stiu cum. si aleg sa ma pedepseasca pe mine, care incerc sa ii ajut sa vanda.

  19. Zoso, nu e vina ta si nici nu am gandit vreodata in termenii astia. Oricum, exemplul tau este mai aplicabil in cazul affiliate marketing-ului unde publisher-ul chiar poate fi „pedepsit” de catre nestiinta advertiser-ului. Am comentat si eu la Bobby Voicu si am cam acelasi punct de vedere: marketingul afiliat este extrem de avantajos pentru advertiser si prea putin pentru publisher.
    La CPC insa publisher-ul nu este conditionat de vanzare. El primeste x centi fie ca eu nu vand niciun rahat, fie ca vand o mie. Logic si economic vorbind, eu, ca advertiser, nu as da mai mult decat este strict necesar sa platesc pe un click nici daca as obtine miliarde de trilioane de catralioane de euro profit de pe urma rahatului pe care-l vand. Pentru ca n-am niciun motiv sa fac asta. E adevarat: daca s-ar obtine atatia bani din vanzarea de rahat prin adsense, ar veni mai multi advertiser-i si ar creste pretul. Dar aceasta crestere e tot bazata pe logica economica nu pe „marinimia/bunul simt/etc” advertiser-ului.
    Pentru ca am mai citit la Buddha prin comentarii despre „cum e in afara”… In afara e 10, 20, 90 de centi nu pentru ca advertiser-ii lor sunt mai „cu respect” si cu „bun simt” decat ai nostri ci pentru ca ala e pretul la care se ajunge prin cerere/oferta.

    00
  20. @zoso in AdSense exista doua sectiuni „Competitive Ad Filter” si „Allowed Sites” de unde poti sa setezi ce site-uri sa (nu) apara. Daca ti se pare ca cineva abuzeaza, poti sa ii „tai” reclama.

    Nu cred ca google tine cont de pagerank (sau are alte criterii calitative) cand afiseaza un banner pe un site si atunci compenseaza pe partea cantitativa, multe bannere la un pret mic. Care pret e in mare parte dictat de piata – poate ar trebui sa fie sub 1 cent CPC dar atunci nu mai castiga nici google mai nimic.

    00
  21. Indiferent pe cate fetze ai intoarce o bila tot nu ai sa’i dai de colturi. Adica in RO orice ai face, din adsense nu poti sa ajungi miliardar. (Decat daca trisezi folosind 2-3 iframeuri si targetand adsense pe forex :D … exista din astia la greu … la risc, desigur)

    Si va dau un pont : CTR-ul este invers proportional cu calitatea si cantitatea.

    00
  22. Comparatie cu anul trecut.
    October 2, 2008 2,845 146 5.12% $3.79 $11.06
    October 3, 2008 3,467 186 4.27% $2.81 $10.67
    October 4, 2008 4,628 198 4.14% $2.35 $10.93
    October 5, 2008 4,866 207 4.37% $2.74 $11.07

    October 2, 2009 22,318 482 2.27% $0.37 $8.52
    October 3, 2009 29,247 614 2.41% $0.42 $11.03
    October 4, 2009 26,896 585 2.36% $0.43 $12.15
    October 5, 2009 19,195 433 2.19% $0.38 $7.58
    Impresii Clicks CTR eCPM $$$$
    No comment!

    00
  23. NOU
    #23

    146,15% CTR :)

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.