VW vinde în America Beetle echipată cu motor de 2.5 litri. Şi Golful tot cu motor de 2.5 litri vine. Apoi uitaţi-vă la fătuca asta şi cititi ce scrie sub poză:
As some of you may know, Caitlin recently totaled her car, sold it, and then got a new one. This is the „new” one, and it’s the biggest vehicle to be driving around Los Angeles ever. It does its job though; it gets her to school and back, which is really all she needs.
Mişto, nu? Nu e nici o legătură între asta şi dependenţa lor de petrol. Sau între ditai maşina şi faptul că se îndatorează ca să plătească benzina.
ps: are cineva idee de ce 90% dintre masinile din US sunt pe benzină?
La americani nu le-au marit impozitul auto :))
eu iti raspund direct la PS: din acelasi motiv pentru care si la noi inainte de „febra” Diesel 98% din autoturisme erau pe benzina. La ei Diesel e doar pentru camione (stii tu chestiilea alea MARI ce merg pe autostrazi si cara marfa nu fitze).
plus vremea pe la americani e capricioasa si nu ai vrea sa iti inghete motorina (vezi la noi asta iarna ce multi plangeau pe langa masini ca nu porneau)
plus ei iarna pun un plug in fata la SUV si curata soselele (vai! cum la ei nu asteapta sa vina primavara sau statul sa le curete ulita)
plus masinile dotate cu motoare diesel cam trebuie sa stii sa le conduci (daca ai cutie automata si fundul cat casa e cam greu sa fii pe placul unui motor diesel finut)
plus motoarele diesel chiar daca vor consuma mai putin la aceeasi capacitate cilindrica polueaza mult mai mult.
plus turbo lag (nu ma aburiti ca nu mai exista acum, vorbim totusi de un fenomen de atatia ani)
plus un motor pe benzina accepta si carburanti mai slab calitativi, ala diesel pentru autoturisme (nu pentru camioane) nu prea accepta
cam atat stiu eu!
americanilor, nu la americani.
Chiar am citit ceva legat de masinile americane si de ce sunt majoritatea pe benzina, pe (noul) forum la xpc (btw, e oficial, revista XPC e in pauza pe termen nedeterminat). In mare parte americanii nu folosesc diesel din cauza conditiilor foarte dure de omologare pentru ele, cel putin asta era problema pana acum in multe dintre state.
Da, tine de o teorie a lor conform careia emisiile rezultate in urma arderii diesel sunt mult mai nocive decat cele rezultate in urma arderii de benzina.
exact, n-are nicio legatura ca faptul ca-s niste tarani care, in loc sa faca economie, prefera sa invadeze o tara in cautare de teroristi
Uniunea Sovietica Ailalta
În US maşinile sunt pe benzină şi cu cutie automată, dacă nu mă înşel. Şi au alergie la cele cu cilindrea mică sau cutie manuală…
Dar să ne aducem aminte că în URSS până şi camioanele erau pe benzină. Şi mă refer la camioane imense, Kamaz, Kraz, Maz, Ural, sau altele mai mici ca Zil 131, Gaz 66 ş.a. Camioane militare sovietice, motoare imense, pe benzină şi cutie manuală nesincronizată…
Americanii au prea multi bani.
De ce ? Pai am aflat cu stupoare ca la ei motorina este mai scumpa decat benzina…
La americani litrul de benzina costa aproximativ 2,7 RON. La banii aia ma fut pe 1.5 dCi care moare in depasire si se face guma in accident.
@iondelaraion: motoarele diesel sunt, cred, cele mai versatile când este vorba despre alimentare. Nu au pretenţii deosebite la motorină şi multe merg fără modificări şi fără probleme dacă torni în ele uleiuri vegetale, biodiesel făcut artizanal din uleiuri recuperate de la restaurante, etc. Am urmărit o vreme un grup de discuţii de pe Yahoo, unde erau mii de americani care-şi alimentau maşinile cu biodiesel obţinut în acest fel. Au existat şi exemplare experimentale alimentate cu pulberi de cărbune. Vezi pe youtube clipuri cu nemţi care toarnă în rezervorul de la Mercedes ulei alimentar luat de la supermarket. Era pe vremuri în revista Tehnium proiectul de construcţie a unei instalaţii de alimentare a tractorului cu gaz obţinut din gazeificarea lemnului într-un cazan special.
Pe de altă parte şi benzinarul poate funcţiona în afară de benzină şi cu etanol (vezi Brazilia), gaz petrolier lichefiat, hidrogen, etc…
Cred că cel mai petenţios motor din punct de vedere al alimentării este cel electric Gândeşte-te, nu acceptă ca combustibil nimic altceva în afara curentului electric. Şi acolo are pretenţii, dacă îi dai tensiune mai mică nu trage, dacă e mai mare se arde Asta ca să nu mai amintim de intensitatea curentului, frecvenţa lui, numărul de faze şi defazajul acestora, forma de undă, gradul de umplere ş.a.m.d.
Nu-i ajungea un motor mai mic, o masina mai mica, ca sa mearga pana la scoala si inapoi. Saraca…daca vroia ceva mai mare de ce nu a luat un autobuz ?:))
In US motorina este mult mai scumpa decat benzina pentru ca include taxe si accize pe care le platesc camioanele, un fel de taxa de drum printre altele. Nu am inteles inca daca este cauza sau efect, cert este ca traditia lor spune ca diesel este sinonim cu camion. Plus ca din punct de vedere al inovatiilor tehnice industria lor auto este mai domoala iar intr-un design de motor diesel trebuie sa investesti serios ca sa iasa cat de cat acceptabil din punct de vedere al poluarii, zgomotului si al performantelor in general. Noi aici in Ye olde Yurop ne-am obisnuit cu progresul in domeniul motoarelor bautoare de „tractor juice” si nu ni se mai pare ceva iesit din comun, dar pentru ei inceperea migrarii spre diesel este inca de neconceput. Tot ce inseamna evolutie in domeniul constructiei de masini in US in ultimii 15-20 de ani nu e nimic altceva decat asimilare de tehnologie europeana, fie prin asociere cu producatori europeni sau chiar cumparare a lor in intregime. Ati ramane surprinsi sa aflati ca s-a ajuns ca foarte multe modele de masini sa nu fie altceva decat sasiu/motor/tren de rulare european imbracate intr-o caroserie care sa dea bine la ochiul american. Trecerea pe diesel este un hop imens pentru US. O sa ajunga si ei acolo intr-un fel sau altul, dar ia timp pentru ca au o inertie (incapatanare) enorma.
Cel mai prost motor : 2.5 150CP ! Mnah …. dorinte si placeri !
Benzina e muuult mai ieftina de cat dieselul la ei. Mai zicea cineva ca si-ar baga toate cele in 1.5dCi daca nu ar plati de s-ar usca pe un 3.0 V6 benzina !
+ de asta benzina e mult mai nice de condus. si nu ma luati cu comparatii de genul logan de 1.4 90CP si „celebrul” Golf IV 1.9TDI de 136. Capacitate asemanatoare, cai asemanatori …
Pentru ca nu-s ca europenii sa impuna norme diferite de poluare pentru benzina si motorina. Nu tata, la fel.
un subiect pe care presa se va face ca nu il vede; traiasca banii din publicitate…
Galatiul si alte localitati din acest judet dar si din Braila risca sa fie inundat si mai tare pentru ca sunt mai importante culturile din Insula Mare a Brailei decat vietile oamenilor. E ca si cum la o chiuveta debitul de la robinet e mai mare decat absorbtia de la gura de scurgere. Daca mai apare o gura de scurgere, apa din chiuveta nu mai da pe afara…
Asa e si cu deversarile care puteau fi facute in IMB. Insa duminica a dat sute de telefoane deputatul Culita Tarata (in Insula are culture firma TCE 3 Brazi a deputatului), inclusive la vreo 3 ministri, ca deversarile cerute de specialisti sa nu se faca, deputatul amenintand ca nu mai sprijina guvernul. Pana la urma, culturile modificate genetic de la firma lui Tarata s-au dovedit mai importante decat vietile si casele romanilor.
Aceeasi mentalitate ca la rusi. Balsoi. Nu conteaza consumul.
Da, motorina e mai scumpa decat benzina in US (2.7 RON/litru vs 2.4 RON/litru), dar, zau, n-au tehnologie? Adica le-ar fi rusine sa o importe de la filialele lor europene sau cum?
I-au lasat pe japonezi si pe europeni sa incerce sa schimbe piata auto din US cu masinile eficiente si astia au reusit, in oarecare masura, sa intre pe piata, dar nu o sa o domine. Aia vand masini de rahat acolo, in statele alea unite in aceeasi maniera in care la noi auziti guta peste tot. Pentru ca asta cere piata, si nimeni nu are chef sa fie ala din oferta caruia tocmai au disparut chestiile alea mari, cu tractiune integrala.
Pustoaica aia a primit masina aia pentru ca are pretul de achizitie mic, este relativ ieftin de intretinut, iar parintii ei au fost bombardati de vreo 15-20 de ani cu informatii cum ca jeep-urile sunt sigure si „reliable”.
n-aaaare cum.
in irak sunt arme nucleare de distrugere in masa, nu petrol cum zice toata lumea!
din ce vad eu e un chevy tahoe sau un gmc yukon….e o masina normala pe aici,maricica recunosc…..dar normala…..e o masina buna modelul asta(mai vechi)….referitor la faza cu dieselul sa sti ca pick-up trucks sunt destul de multe cu motoare pe motorina,dar na,daca au benzina ii doare in basca,nu se uita astia la consum,la inceput ma enervau si pe mine,dar m-am obisnuit cu ideea,desi e greu de digerat de multi ca fac atata risipa…..pana la urma deaia fac razboaie nu?
Mult timp in America nu erau reguli asa stricte pt motorina, si era folosita in special pt camioane.
Acea motorina avea mult sulf si plumb si facea sa miroasa urat, si de-asta sunt reticenti…
Articolul „Diesel engine” pe Wikipedia are toate informatiile de care ai nevoie.
in america nu exista EURO2, EURO3, EURO4, etc -> benzina procesata prost si ieftin -> benzina ieftina -> poluare multa.
cam atat.
un drum de la oradea la bucuresti cu un motor de 1.5 litri in 4 cilindri va consuma mult mai mult decat un v6 de 3 litri, In US distantele pana la munca, scoala sunt destul de mari in medie undeva la 40 km pe un singur sens.
Cred ca alex24 a pus punctul pe ţ.
nu stiu dc-s pe benzina, dar iti pot spune dc au motor mare (mi-a zis-o un american din los angeles):nush ce autostrada dintre LA si nush ce oras mare care trece peste nush ce munti e in panta de nush cate grade pt. multi km (vreo 200-300 parca) si o masina cu motor mic da kix dupa primii 50 km.
Apetenta americanilor pentru benzina e in primul rand un reflex al preturilor mici la benzina de pana acum cativa ani. In al doilea rand, industria auto americana e foarte „profit-oriented”, ceea ce mai pe sleau inseamna ca vor sa obtina un maxim de profit cu minim de investitii. De aceea nu vor investi prea curand in a dezvolta un motor diesel mai rafinat pentru autoturisme. Dar argumentul suprem este pretul. De ce sa vrei sa cumperi diesel cand benzina ramane totusi ieftina (in jur de 3,50 dolari acum), motorina e cica mai scumpa (in 2006, cand am fost eu, era la acelasi pret cu benzina), iar statiile care vand motorina sunt foarte rare. Cand va deveni benzina 7-8 dolari pe litru, se vor trezi si ei.
Locuiesc momentan in US si anul trecut mi-am luat masina. O Kia micuta, la mana a doua, fara fitze. Motor de 2L. Cutie automata. Consum 11.7 litri la suta de km. Sa-mi trag palme, nu altceva. Da’ ce sa fac, Prius ii de fitze, costa de 2-3 mai mult.
In rest, toata natia asta de cretinei conduce suv-uri si truck-uri.
Mama, ce mi-i dor de Europa
P.S.: Aici Diesel e mai scump decat benzina.
Motorul pe benzina e mai ieftin de facut, cel Diesel e mai scump si e facut de un neamt. In plus cel pe benzina e de la Ford, un baiat de comitet, dupa mintea lor.
E in incultura lor sa aiba pick-up truck-uri, ramas de pe vremea carutelor cu coviltir si a cailor 4×4, sa aiba jeep-uri si SUV de la vedetele care asa isi arata statutul social.
Ei nu prea stiu ce e aia un BMW sau Mercedes sau Audi, dar daca le dai o Dacie SUV sunt foarte fericiti. Le zici ca e direct la mana a doua si de aia costa doar 15.000$ si le-o vinzi la tona.
@sakura
In principiu ai dreptate. Motorul diesel este, principial, mai simplu decat cel cu benzina si extrem de tolerant cu combustibilul, cu doua conditii: sa nu-i ceri randament si sa fie nepoluant.
In momentul in care ii ceri astea, se complica brusc si incepe sa aiba pretentii la combustibilul pe care il bagi. Motorina cu continut redus de sulf si cu procent mic de parafine (adica aceea care nu polueaza si care nu se „gelifiaza” iarna) se produce mai greu decat benzina. In plus, biodiesel-ul, chiar daca nu contine sulf, spre deosebire de motorina produce prin ardere oxizi de azot care, in anumite concentratii sunt poluanti si se elimina mai greu catalitic din gazele de ardere.
Nu, nu. Uite de ce au femeile nevoie de masini mari [link]
Pai cu Tico mai face de alea?
nu ai observat ca majoritatea masinilor din sua sunt tancuri. sufragerii pe roti. am auzit undeva ca la ei benzina nu se cumpara la litru, ci la galon. si un galon are aproape 4 litri. si cica un galon este vreo 2-3 dolari. cred ca este rentabil. probabil d’asta toate masinile sunt pe benzina
@Napster – nu te supara dar ei au mers la razboi pentru petrol. Vrei si la noi 3$/galon? Hai s-o punem de-un razboi
@Ady: eu propun sa invadam austria. si dupa aia sa ii punem sa ne construiasca autostrazi si catedrale.
@Darth Glacious – inainte sa zici o prostie mai baga un google sa vezi care este piata de desfacere pentru BMW Z4 si unde este fabrica care produce aceasta masina. Incearca si pentru mercedes slr, slk… Pentru americani BMW si Mercedes sunt marci pentru „executives”.
confirm. la americani n-au toti negrii masini germane.
Chiar este aiurea chestia cu masinile pe motorina.
Mi-am adus si eu in primavara aceasta un vw passat din anglia, cred ca 80% erau pe benzina. Cele care erau pe motorina erau cu cateva sute de lire mai scumpe. Oricum am avut noroc, am pins ceva bun la un pret rezonabil :d
@Odorizante Auto:
Passat din Anglia, cu volan pe dreapta? Esti bazat. GG! FTW!
,,there is no replacement for displacement,, intre un motor de 2L turbo alimentat (vezi 2.0TSI 200CP de la Vag) si un V6-V8 de 4L (cu o putere similara sa zicem), ultimul va fi mult mai comod de condus, mai usor de intretinut si mai fiabil. Iar cand benzina este ieftina si nu esti taxat pe capacitatea cilindrica alegerea este evidenta.
In mod surprizator, dupa cum dadea cineva mai sus exemplul cu drumul pana la Oradea, pe autostrada un motor mare va avea un consum decent pentru ca la 120-130 va merge la o turatie mica.
In State se merge mult, foarte mult pe autostrada, iar la intrari ai nevoie de viteza, cu 100CP cum e media prin Europa nu prea faci fata. Pentru o masina compacta (Ford Focus, Toyota Corola. VW Golf, Mazda 3 etc) cele mai mici motoare sunt de 1.8 cca 120 CP insa cam 2L este de plecare.
Americanii nu sunt prosti ci doar pragmatici, iar, in general, daca vorbim de prostie, prostii lor sunt mai ,,destepti,, decat prostii nostri.
Fiindca celebrul oldsmobile v8 5.7 diesel a distrus orice incredere in motoarele diesel. Plus ca nu au motorina buna.
Nu știu exact de ce preferă americanii benzina, probabil pentru că la începuturi era o diferență mare de performanță între cele două tipuri de motoare, dar apetența pentru SUV-uri și Truck-uri e în concordanță cu apetitul lor pentru hot-dog, hamburger și big-mac (cât mai big). Ține de teoria mulțimilor – nu poți introduce mulțimea A în mulțimea B dacă cea din urmă nu e suficient de încăpătoare.
Iar pasiunea lor pentru cutiile automate are legătură directă cu nivelul mediu de inteligență (ați observat că și președinții li se adresează cetățenilor cu emfază chiar dacă spun banalități? discursuri pentru imbecili) – să aibă autoturismul trei pedale în timp ce șoferul are numai două picioare ar fi prea complicat.
Pentru cei ce va intrebati de ce isi iau masini pe benzina.. Adica poate sa spuna careva ca daca ar avea de ales intre o masina cu motor mare (comparativ cu EU, pt ca la americani 3L nu e mare) pe benzina, si-ar lua 1.9 TDI? Bine, intrebarea e retorica, deoarece sunt sigur ca multi vor spune ca da:). E ciudat cum romanii au impresia ca au inventat gaura la macaroana si ca pe langa diesel nu exista nimic. Ca si fapt divers, cand am discutat problema asta cu niste nemti au ramas mirati si au spus ca pt ei diesel e compromisul ce il fac daca au de mers mult cu masina. Altfel isi iau benzina. Pana la urma care e motivul logic pentru care iti iei diesel? Pentru sunet sigur nu, rafinament nu, ci pentru consum, ori la americani asta nu conteaza atat de tare ca si la noi. Ei nu se dau mari ca TeDeI-ul i-a luat cu un litru mai putin.
Americanii cumpara cel mai ieftin barilul de petrol. Sa nu uitam ca este cel mai mare consumator al planetei si cel mai bun „platitor” catre tarile arabe. Ah..si daca nu platesc, pentru ei e suficient sa puna cuvantul terorism intr-o propozitie vis-a-vis de o tara araba si pleaca la razboi…dupa petrol.
O observaţie: presupun că puştoaica din imagine n-are probleme în a stăpâni camionul acela, în timp ce la noi femeile cu Opel Corsa sau alte miniaturi… cum spunea cineva mai sus, proştii lor sunt mai deştepţi decât proştii noştrii.
@ivanG: ai dreptate, priveam problema în primul rând economic şi abia mai apoi ecologic.
90%? De fapt procentul este cam de 6:4. Era 90%, poate, acum 5-6 ani dar dieselul se vinde si la ei mai bine acum, desi nu din aceleasi motive ca la noi.
In State benzina este inca mai ieftina decat motorina. In conditiile in care benzina este mai ieftina si masinile pe benzina sunt mai ieftine decat cele pe motorina (un motor pe motorina care dezvolta o putere X are o capacitate cilindrica mai mare decat un motor pe benzina si implicit costa mai mult) era normal ca lumea sa cumpere masini pe benzina. La noi era aceeasi situatie, Oltcit-ul, Dacia si ARO-ul erau pe benzina.
Daca la noi s-au inversat lucrurile din cauza accizelor care s-au marit, in State nu exista accize nici la diesel si nici la benzina, de fapt nu sunt accizate produsele derivate din petrol (vopsele, lacuri, plasticele,etc). Singurul lucru care s-a schimbat in State este faptul psihologic care spune ca a avea o masina mai mica, pe diesel si deci mai eficienta, gandesti green.
Raspuns pentru DanM legat de cutiile automate, cutiile automate nu au legătură directă cu nivelul mediu de inteligență in primul rand e mult mai practica, consumul e acelasi sau mai mic in cazul cutiile automate. Pentru masinile sport prefera cutiile manuale, dar pentru masinile de zi cu zi prefera automat pentru ca daca conduci 50 km in trafic, ar trebui sa schimbi ambreajul destul de des, capisci ? Vulpea spune ca strugurii sunt acri daca nu ajunge sa manance .
1. O fi dieselul mai scump ca benzina, dar motoarele pe diesel in mod normal consuma mult mai putin decat cele pe benzina. Eu am un Citroen C3 LX din 2002 pe motorina, stick, si mananca 62 mpg ( miles per gallon) desi n-a mai vazut diesel de la benzinarie de niste ani- eu il tin pe bio diesel din ulei de gatit si nu plange.
2, Voi se pare ca nu stiti ca lobbyul producatorilor de masini americane urate si mari si lacome si proastea reusit sa treaca niste standarde foarte dure pentru masinile economice in state.
3. Adaptarea la cerintele pietei e o poveste de adormit libertarienii prosti.(oximoron, mii si milioane de scuze) Multinationalele destepte creeaza oferta pe care numai ei o pot satisface.
Pretul benzinei in SUA difera in functie de Stat si se vinde la galon, diesel nu prea este. Povestile ca nu mai exista petrol in lume sunt „povesti vanatoresti” si pretul in Europa este total nejustificat… platim mai mult doar ca sa facem cativa bancheri mai bancheri decat sunt.
alex24, nu știu dacă mai revii pe-aici, dar dacă citești orice caracteristici ale unei mărci de mașină, vei vedea că pentru aceeași motorizare transmisia automată are un consum ceva mai mare decât cea manuală. O mașină cu o cutie manuală va consuma mai puțin, mai ales în traficul urban, exceptând bineînțeles șoferii care nu au simțul condusului (nu o să dezvolt acum conceptul, dar există astfel de oameni indiferent de vârstă, sex, vechime). Cât despre inteligență, întradevăr e discutabil. Teoretic, ar trebui să admitem că americanii sunt mai deștepți atîta timp cât obțin carnetul de conducere la 16 ani, dar oare de ce la cursuri și examene se admit numai mașini cu transmisie automată în timp ce la noi este exact pe dos?
are cineva idee de ce 90% dintre masinile din US au c.v. automata ? are cineva idee de ce 90% dintre americani te saluta pe strada ? are cineva idee de ce 90% dintre cetatenii US suna la 112 (ma rog, 911) cind observa ceva nefiresc ? are cineva idee de ce 90% dintre preturile la orice in US (alegeti voi) sint mai mici decit cele din Romania ? are cineva idee de ce 90% dintre … ??? pentru ca nu noi traim in alta lume (dupa calculele facute aseara cu nevasta care vrea sa emigreze fara mine, de la a III-a in jos …)
am observat că din discuţia de mai sus cu privire la Rusia şi camioanele cu benzină nu s-a ajuns la o concluzie. păi scuzaţi-mă fraţilor, da’ în Siberia motorina se vinde sub formă de budincă, eventual la peco te duci cu plasa şi casieriţa îţi taie o bucată ca la magazinul de brânză. Ce să faci cu combustibil diesel la -40, -50 de grade Celsius? Sandwich?
Nici în State nu mi-e ruşine cu temperaturile mici, chiar dacă nu vorbim de -50. În plus, e foarte greu să schimbi un sistem înrădăcinat de foarte multă vreme. Uitaţi-vă la noi, câte dacii fabricate în 1300 toamna vedeţi rulând pe şosea? chiar şi acum, după atâtea programe rabla.
cât despre gagica asta care s-a ales cu un SUV, dat fiind faptul că ultima maşină pe care a avut-o a fost „totaled”, eu consider că n-ar avea ce căuta la volan. dar cine-s eu să-mi dau cu părerea…
DanM, 2010 Lexus IS 250, cutie automata consum 11.2 oras, afara 8.1, cutie manuala in oras 13.1, afara 9.0. Mercedes C300 are acelasi consum indiferent de cutie. BMW 128I acelasi consum indiferent de cutie.
Porche 911 Carrera cutie automata in oras 12.4 infara 8.7, cutie manuala 13.1 in oras, 9.4 in afara.