Am văzut că informațiile despre achiziția unei mașini de pe Adesa.eu sunt vagi, m-am gândit să povestesc din experiența proprie pașii necesari. Nu mă ocup cu revânzarea de mașini și toate informațiile sunt de acum 3-4 luni, când am concretizat singura achiziție.
Adesa este foarte ok în situația în care vrei să iei un automobil pe firma ta, pentru tine. Lipsa plății TVA și prețul un pic mai mic aduc o economie considerabilă. Atenție – preturile pe site sunt fără TVA, în afară de cele marcate cu M, la care nu se deduce TVA-ul. Nu se plătește TVA la înmatriculare, cu prezentarea dovezii că sunteți plătitor de TVA. Doar la revânzare trebuie adăugat TVA-ul, conform legii.
Orice firma care are printre CAEN-uri pe cel aferent comercializării de autoturisme își poate crea cont. NU este obligatoriu sa fie CAEN-ul principal. Dacă nu este CAEN-ul principal, prin contul creat, firma respectiva va putea achiziționa prin intermediul platformei un număr limitat de automobile (parcă 5, dar nu sunt sigur).
90% din licitații sunt de la leasing operațional și majoritatea au istoric. Toate mașinile sunt verificate de firme independente specializate în asta. Nu cred că stă nimeni să verifice uzura tuturor componentelor. Am atașat un exemplu de verificare. Dacă nu este atașată cumva o listă cu dotări de la achiziția inițială, este recomandat să aflați dotările complete ale mașinii din surse externe, nu sunt foarte detaliate în pagina de prezentare.
Sunt mai multe tipuri de licitații, le updatează și adaptează constant. Calea ce mai sigură, folosită și de mine, sunt licitațiile „Buy Now”. Poate și cele cu „atribuire garantată”. La restul, probabilitatea să ți se aloce mașina când prețul este considerabil sub piață este infim. Sunt gândite pentru intermediari, să fie sub prețul pieții doar cât să câștige și un procent la revânzare. Să nu credem că vânzătorii nu știu valoarea de piață a unui automobil. Fiecare licitație durează câteva zile, bătălia se dă în ultimele secunde. Am câștigat 3-4 licitații fără succes, dacă ai câteva luni la dispoziție poate iese, dacă nu e enervant. Le repun după câteva zile până obțin prețul dorit.
Costurile suplimentare sunt până în 1.000 de euro:
- Taxa de licitație și costurile specifice țării de origine (afișate în pagina mașinii): am plătit aproximativ 300 de euro pentru o mașină care a fost adusă din Suedia, via Belgia
- Transportul: am plătit aproximativ 400 de euro (cu serviciul Optimo inclus, care, teoretic, asigură prioritate. Practic, toți îl plătesc, deci nu cred că e diferență. Costă doar vreo 30 de euro). Am ridicat mașina de lângă Pitești, de la transportatorul Titan nuștiucum, unde are Adesa hub de ridicare. Poate veni și acasă cu bani în plus, dar se lungește povestea cu una-două săptămâni.
- Costuri cu trimiterea de copii după actele mașinii: cred că vreo 20 de euro. Sunt necesare pentru a scoate numere roșii. Mașinile vin fără număr, deci ori numere roșii, ori tractare.
Durează între una și patru săptămâni, depinde de când le vine lor mașina (dacă e în altă țară), de cum se mișcă lucrurile între ei și vânzător, de cum prinzi transportul (spre noi pleacă joi-vineri, în fiecare săptămână), de vreme, de sărbători legale în diverse țări etc. Se updatează în contul de pe site fiecare pas, nu neapărat la timp.
Adesa are call-center cu angajați vorbitori de limba română, vă asigura tot suportul necesar pentru înscriere și vă consiliază pe tot parcursul achiziției. Destul de profi, ținând cont că nu cred să fie plătiți foarte bine. Site-ul gestionează un volum enorm de tranzacții și logistica aferentă, deci e nevoie de ceva răbdare. Noi i-am terorizat cu telefoane pentru că rămăsesem fără o mașină și am prins și vacanța de iarnă între plată și livrare.
Există o clauză care prevede că ai dreptul să faci claim în maximum 100 de kilometri rulați de la preluare dacă descoperi defecte ascunse, nesemnalate în raportul de daune.
De evitat mașinile din Italia, Spania, Franța. Procesul e greoi și mașinile sunt, în general, mai dubioase – neîngrijite, fără istoric.
e como se dice „nu bate nu troncăne” ?
Atentie la nr de chei.
Multe masini de leasing operational vin cu 1 sg cheie, la casco poate fi problematic si o cheie noua la reprezentanta poate duce niste sute de euro. Cititi cu foarte multa atentie rapoartele de inspectie, atentie la rotile vara/iarna. Cand ridicati masina de la transportator cautati tot ce s-ar putea fura si erau in poze – presuri, stingator, cric, roata de rezerva, cardu de navigatie, orice ar putea fi un cost in plus. Cautati pe car.info modelul dorit si faceti-va calculele ce trebuie schimbat la an/km ca sa nu realizati asta prea tarziu – in cazu la a mea au fost distributia si revizie cutie. Pentru liniste sufleteasca nu face rau un raport carvertical/autodna.
Ultima regula : rabdare, rabdare, rabdare. Daca e prea ieftin, chiar are ceva.
Preturile de adesa te scot cam la 1000-1500 euro mai ieftin ca pretul pe dasweltauto
La finalul contractului se dă (teoretic) și a doua cheie. Poți cere prin departamentul de service al mărcii și a treia cheie . Nu costă chiar ,,sute de euro,,. Pentru un VW Passat B6 am plătit 60 de euro și pentru un A4 B8 80 de euro. Orice mașină nouă livrată de dealer se vinde cu două chei la achiziția cash și cu o cheie la achiziția prin diverse entități financiare. Întreabă la Kruk și îți explică ei de ce. În fabrica producătorului mai există o cheie. O poți lua doar ca parte mecanică, pentru deschis uși sau completă cu telecomandă. Dacă vrea mușchiul tău o poți cere la momentul achiziției, la dept. piese și accesorii.
La un Golf 4 nu îmi bat capul că primesc o singură cheie, dar la un S W222 2018 parcă nu dorm foarte liniștit cu o singură cheie.
la subaru e 200€ cheia. mai zi-mi.
Pentru mine ,,niște sute de euro,, pot fi între 200 și 900. Ce trece peste ,,sute ,,sunt zeci de sute conform jargonului de los samasarilos. Cred că am fost destul de elocvent cu dl.@Aurelian Galice și cu minunata audiență de pe baricade și care se referea la , citez ,,o cheie noua la reprezentanta poate duce niste sute de euro.,,Dvs. ați dat doar 200 la Subaru, eu 140 pentru două joanghine germane. Eu am dat o sută și un pic , Dvs deja ați dat sute. Două, dar sute.
Daca te referi la dasweltauto asta romanesc, trebuie sa platesti tva la achizitie
La Dacia e doar 150 € si se face in Franta. Am pierdut acum 3 ani una si atat a fost distractia si a durat 10 zile. Dacie, nu avioane.
Valeriu, am pierdut si eu cheie de logan. m-am dus la un baiat cu rezerva, schimbatul codului si o noua cheie, tot cu cip, au fost vreo 200 de lei. cu tot cu factura si tva si garantie. daca vroiam fara, era vreo 150.
PS nu sariti ca nu bat sumele cu tva, ca a asta a fost acum vreo 2 3 ani si nu mai stiu cifrele exacte.
japonejii din Romania ii vor si pe mama si pe tata pt o cheie. m-am dus sa cer cheie noua de Land Cruiser la reprezentanta acum ceva ani…opt sute de lei.
Cheile nu le face producatorul auto, ci vin ca piese de asamblare de la furnizori. De aceea nu Dacia, Mercedes, sau Subaru va face cheia solicitata ci comanda va pleca direct la furnizor.
Nu exista rezerve de chei in nicio uzina din lume pt ca nicio uzina auto nu face chei, ci le primeste ca si componente
@baxt este perfect adevărat ce spui. O mașină se asamblează, nu se fabrică, cu componente de la diverși furnizori.
Iar cănd spun fabrici , mă refer la liniile de asamblare pe care le are producătorul în lume. Ieuropa, Japonia, America de Sud, Laponia. Poți la fel de bine să îți iei mașina din Deutscland uber alles ,te dai cu ea în Romănia la Arad, pierzi cheia și cheia se face la Keița Petri, la 10 km de Arad. Presupun că dacă te duci la poartă și le spui să îți facă o cheie și le arăți talonul ai șanse spre zero să vorbească cineva cu tine. Traseul noii tale chei va fi altul și îl cunoști foarte bine, pentru că lucrezi în domeniu. Și, da există linii de asamblare unde există cheia fizică pentru mașina ta.
@Paco – toate masinile luate pe firma in leasing operational au venit cu 2 chei. Acelasi lucru s-a intamplat si inainte pe leasing financiar. De unde ai tu informatia ca in afara platii cash la livrare se livreaza doar 1 cheie?
carvertical/autodna,serios? mai sigur platesc la RAR 35 ron pt un raport mult mai veridic decat estimarile scumpe ale celor 2 site-uri obscure
Carvertical e un gunoi… mi-a dat licitatia… nici macar ce dotari complete are „cotetul”… bani aruncati pe geam
Daca observi ca iti lipsesc presurile sau alte lucruri care pot fi „imprumutate” usor, ramai cu observatia. Nu poti deschide claim pentru „covorase” sau card/dvd/sd card navigatie. Pozitia Adesa si Titanic (transportatorul default) este ca sunt mai multi transportatori care aduc masinile si nu se stie cine le-a „imprumutat” desi asta nu ar trebui sa fie problema cumparatorului.
Intr-un final, asta ar fi cea mai mica problema.
Foarte important este sa studiezi „Claim Policy” cu toate excluderile. Vei afla ca la masinile cu peste 200.000 km nu sunt acceptate cereri de despagubire pentru daunele tehnice (de orice fel) sau ca defectele estetice care costa sub 200 euro nu sunt luate in calcul (zgarieturi etc.). In plus, chiar daca masina are sub 200.000 km iar defectele tehnice sunt costisitoare, sunt excluse defectele la ambreiaj, volanta, EGR, scurgeri de lichide. Aceste excluderi, in opinia mea incurajeaza o practica de a nu detalia toate defectele in descriere.
Pentru cineva care doreste sa pastreze masina „pe firma” taxarea inversa a TVA este foarte buna, in cazul in care te orientezi catre masini „fara tva”. Acestea in general sunt masini care au fost in leasing (chiar operational) si au ceva defecte estetice, insa mecanic sunt bune sau foarte bune.
La masinile cu TVA la marja poti iesi mai ieftin insa provin de la persoane fizice si uneori au mai facut rabat la intretinere.
Foarte bine mentionat de evitat masinile din Italia, Franta, Spania. As puncta mult pe Italia, masinile au multe deficiente estetice chiar daca sunt relativ noi si la intretinere se face rabat.
In calitate de client Adesa cu mai multe masini achizitonate, recomand urmatoarele:
– masini fara TVA, chiar si cu TVA la marja din Germania, Belgia, Olanda. Cele din Olanda au istoric complet si impreuna cu cele din Belgia ajung rapid
– de evitat masini din Italia (deficiente, lipsa de transparenta in descrierea defectelor, timp mare pentru radiere apoi transport)
– la masinile cu peste 200.000 km starea tehnica este loterie. De evitat, daca desigur iti permite bugetul
– trebuie sa te impaci cu idea ca ai foarte multe excluderi in „Claim Policy” si Best cars on the web inseamna „daca e bine, e bine, daca nu, asta e”
Salut,
Cu ce acte vine masina ? Inafara de contractul de vanzare cumlarare(licitatie) vine si cu cartea masinii specifica din fiecare tara de ex DE Brief-ul mare? Brief Mic?
Subtirel articolul, sint multe de spus, in primul rand firma de transport Titanic, trebuie avuta foarte mare grija, se fura la greu de pe masini, isi bat joc la manipularea autovehiculelor, in fapt cei de la adesa recomanda transport propiu pt masinile cu valoare. Sfatul meu, nu semnati la Titanic nimic pana nu verificati temeinic masina, pe mine titanicul m-a costat o mie euro la un seria 5 – manipulare plus furturi de pe masina- bani pe care nu i-am mai recuperat pt ca semnasem deja de ridicare ca sa-mi vina actele masinii mai repede. N-am luat multe masini ca nu sint dealer sau samsar, dar la 3 masini de fiecare data au furat cate ceva, baterie, roata de rezerva, kit pana etc
Inteleg ca ai semnat o data, da’ a doua si a treia oara ?
Pai completeaza-l, daca e subtirel. Eu nu am avut probleme cu transportatorul, m-au trimis sa o verific si sa ma intorc sa semnez daca e ok. Care e legatura intre trimiterea actelor si verificarea masinii? Cum poti semna inainte sa o ridici? Intreb serios
Am luat acum 3 ani un C5 break din Franța. Confirm ca mașinile de acolo vin zgâriate și foarte neîngrijite. Deși avea doar 186.000km, mașina mea, avea câteva defecte estetice care nu au fost prezentate în raportul de pe site, de exemplu volanul arăta pe partea dinspre bord ca și cum a fost folosit de un om cu mănuși din șmirghel. Inițial a venit numai o cheie deși pe site era poza cu ambele. Ulterior au trimis și a doua cheie dar nu au vrut sa despăgubească pentru zgârieturi și volan. Atunci se chemau carsontheweb.com
doar 186.000km
practic a luat-o de noua. si culmea avea zgarieturi, o avea legatura cu faptul ca aia cand parcheaza dau fata-spate pana isi fac loc, daca e spatiul mai ingust
Alta era dacă o luai la 185.000 km
La 180.000 era tipla !
179000 e rodajul in curtea fabricii.
Perla zilei, doar 186 000 km.. Roman adevarat, vrea ca o masina cu 186 000 km sa fie ca noua, fara zgarieturi, cu sigilii inca pe ea, sa miroasa a nou, si sa costa si cateva mii de euro acolo.
voi suneteti din aia care preferati sa vi se dea km inapoi si sa ziceti ca avea doar 95000km? nu ma asteptam sa fie noua, subliniam ca avea defecte ce nu erau prezentate in raportul de daune si pe care nu au vrut apoi sa le plateasca. un volan de inlocuit nu e chiar asa ieftin! aratati-mi voi cate masini de 4-5 ani sub 200k km au volanul ca si cum a fost bagat la cuptor si apoi dat cu smirghel!
orice masina din sudul Frantei care e parcata afara. Cand ai soare si cer senin pentru 90% din perioada dintre Martie si Noiembrie o sa se deterioreze volanul de la asta. Si bordul si mai multe.
N-am vazut pe nimeni pe aici care sa puna parasolare in parbriz.
Volanul e asa pentru ca a fost condusa de o femeie care avea inele…sau un barbat cu ghiuluri :)) Asa a venit si Golf-ul meu Plus de pe Jermania..in plus, cum mi-am dat seama ca a fost condus de o femeie? Avea ambreiajul si volanta stricate si le-am schimbat
Abea astept sa ma trezesc maine dimineata si sa citesc comentariile.Ma bucur ca un copil mic cand vad ca posteaza Vali ceva legat de masini. Sunt atat de dezinofrmati majoritatea celor care posteaza incat ajunge pe alocuri sa fie standup comedy involuntar.
Ai facut o firma ca sa iei masina? Ce cod caen tre sa ai sa justifici? Mai da detalii. Cum explici unui inspector anaf?
esti fantastic
Pai cum sa explici, ai facut firma sa iei/pardon si ai luat masina. A fost primul lucru ca sa faci afacere, X5 de preferabil
Nu are sens sa faci firma doar pentru asta, nu asta am scris. Firma trebuie sa fie platitoare de tva. Cauta pe google sau intreaba pe oricine care se ocupa cu integistrari/radieri de firme.
Sa justific ce, mai exact?
„Nu plătești TVA.”
Întreabă-ți contabilul care e treaba cu TVA-ul la achizițiile intracomunitare.
https://www.smartbill.ro/blog/regim-tva-intracomunitar/
el a zis ca nu platesti, nu ca e ok sa nu platesti.
@Adrian
Ma indoiesc ca vei cumpara o masina considerata noua.
https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/vat-buying-selling-cars/index_ro.htm#business-used-1
nu stiu cum functioneaza treaba cu tva si firma. adica am inteles ca nu platesti tva si ca o iei pe firma. si apoi o vinzi pe 1000 euro (de pe firma) si o vinzi cu tva mai mic dar tot mi se pare complicat. si nu stiu cat de legal/moral e. apoi daca o ai inregistrata pe firma, banuiesc ca trebuie alte hartii daca iesi din tara, tre sa faci foi de transport.. si probabil multe altele
Ca peste tot chiar și la adesa sunt clienți (samsari) români care au prioritate la achiziții. De aceea apar întotdeauna majoritatea junghiuri pe site și trag să le vândă cât mai scump.
Am urmărit 1 an zi de zi licitațiile ca să ajung să cumpăr mașină tot de la samsar din oraș cu mine..culmea adusă tot prin adesa..
Nu avea cum să-mi scape licitația.
Ca și exemplu: Din martie 2018 până în februarie 2019 am urmărit toate mașinile Skoda Superb 3 break cu intenția clară de a cumpăra. Totodata urmaream si olx, autovit să le văd pe cele aduse de samsari, la fiecare mașină mai răsărită erau cel puțin 2 mii de euro în plus. Prețurile erau între 11-16mii. Pe 14 februarie am găsit mașina pe olx chiar în orașul meu, fusese pe adesa la pretul de 13900 și avea o mică lovitură frontală la aripă far.
Factura samsarului de achiziție? 10500.
Am plătit 13 mii reparată, la 2 ore după ce a postat.
NU SUNT singurul pățit.
Înainte să săriti cu pietre, mașina a costat 46mii de euro nouă și a rulat 18 luni câte 10mii de km pe lună pentru „transfer aeroport” în Belgia.
Da știu..puteam lua megane break chel la banii ăștia nou
Intre timp, eu am comandat frumos masina noua, configurata cum vreau eu, culoarea pe care o vreau eu, dotarile pe care le vreau. Garantie 5 ani fara griji. Prima basina in masina o sa fie a mea. Abia astept. Luna viitoare vine.
Nu a trebuit sa stau sa caut sfaturi de cum sa ma feresc de samsari, de cum sa invat sa ghicesc masinile cu probleme. Am folosit timpul asta economisit ca sa mai produc un pic de bani pentru masina noua. Iar inainte de dislike, ganditi-va ca toti cei care va puteti cumpara o masina second hand, e pentru ca cineva, ca mine, a cumparat-o noua prima oara.
Bravo, ia o chifla. Nu stiu ce legatura are cu articolul asta.
Adica tragi mai tare, strangi mai multi bani ca sa dai o basina cat mai scumpa, care iti zboara 30% din pretul masinii. Stim toti avantajele unei masini noi, dar mie mi s-a luat. Strict in cazul meu, am calculat ca basina aia unica m-ar fi costat vreo 25-30.000 de euro. Nu-mi permit, un detailing profesionist costa vreo 200. Ii sunt recunoscator celui care mi-a dezviriginat masina acum doi ani.
felicitari ca ai trecut peste prejudecatile de a pierde x% cand a iesit pe poarta fabricii, ca la banii astia iti luai masina y la 199.999 de km dar care nu se compara dpv al sigurantei cu nicio masina noua la banii astia, de frica de reprezentantele care vor sa suga sangele poporului prin revizii la suprapret etc. etc.
@Andrei , nu toti sunt ‘cineva ca tine’ boss . Surpriza , lumea e impartita pe mai multe categorii sociale :-/ . Cum zicea si cineva mai sus , nu inteleg ce legatura are comentariul tau cu articolul ……
cate erori in articol cat si completari:
Costuri cu trimiterea de copii după actele mașinii: cred că vreo 20 de euro. Sunt necesare pentru a scoate numere roșii. Mașinile vin fără număr, deci ori numere roșii, ori tractare.
– nu ai nevoie de copia actelor originale pentru obtinere numere rosii. Cum fac eu? urmaresc mereu adesa si atunci cand apare ca masina a ajuns, primesc CoD-ul si PUA (2 certificate pe care le stampileaza Titanic grup). Fac repede o asigurare care incepe de a 2-a zi, la prima ora sunt la pipera cu asigurarea, cererea de numere rosii, si copie dupa factura. obtin numerele rosii si apoi merg direct la Pitesti. Preiau masina, pun numerele rosii pe masina, si o conduc catre casa. Pana acum nu am avut vreo masina care sa ma lase in drum.
Ce mai vreau sa adaug este asupra TVA-ului. Orice firma pe care o infiintezi este la inceput neplatitoare de TVA (microintrepridere). Adica o sa primeste un CUI fara RO la inceput. Ce inseamna asta? Nu poti deduce TVA. Ce se intampla cand cumperi din UE fara TVA? Pai in primul rand, nu poti. Trebuie mai intai sa mergi la Reg Comertului si sa iei un alt CUI intracomunitar. Deci da, firma ta o sa aiba 2x CUI-uri, unul pentru Romania si altul pentru UE. Acum ca ai CUI intracomunitar poti cumpara de la ADESA, dar crezi ca nu platesti TVA? Fals. Firma ta, e in continuare neplatitoare de TVA asa ca dupa ce tu cumperi masina, contabila o inregistreaza in firma iar apoi iti face frumos un OP catre ANAF cu valoarea a 19% din factura de achizitie. Ai termen de plata 3 luni. Deci tu platesti TVA-ul in maxim 3 luni de la data facturii.
Partea negativa este ca tu platesti TVA-ul nu la pretul masinii, ci la valoarea facturii care defapt include si taxele de licitatie cat si serviciile Adesa, deci o valoarea mai mare. Poti sa iesi ceva mai ieftin daca alegi OPTIMO la transport deoarece il platesti cu cardul chiar dupa castigarea licitatie. Il platesti frumos cu Revolut si asa nu mai apare deloc pe factura si nici nu-l mia bagi in firma (deci nu platesti TVA la transport).
Mi-a iesit firma in 2021, nu are legatura cu masinile, dar am primit CUI fara RO si CUI intracomunitar, se adauga ROONRC. in fata J-ului, deci firma e introdusa automat in registrul european la infiintare, Cel mai probabil daca ai o firma veche si nu ai cerut EUID, atunci mai trebuie un drum la RegCom sa il ceri. (sau cred ca merge online).
@dan
Mi-au emis factura si masina este la transport. Am ales livrare la sediul firmei mele.
Practic pot sa merg la pipera cu factura si asigurarea sa iau numere rosii?
„Dacă nu este CAEN-ul principal, prin contul creat, firma respectiva va putea achiziționa prin intermediul platformei un număr limitat de automobile (parcă 5, dar nu sunt sigur) „– ai dreptate cand zici ca nu esti sigur…daca faci cont de firma fara sa arati ca ai caen de comert auto ai voie max 5. Daca faci dovada de caen secundar comert auto poti cumpara cat te tine buzunarul. Si da sunt safe; seriosi; corecti. Am si 2 masini „personale” luate de la ei si sunt super multumit…ca si idee poti economisi intre 5-10% fata de mobile.de fara deranjul deplasarii. Ex: octavia rs mk3 full 123k 2015 achiz 2018 cu 13500 eur (cu transport si fara tva) in cond in care masini similare pe mobile.de erau 13700-15000 (fara transport si fara tva).
De ce scrie in titlu:
BMW 5 Series 518d (2013) – Diesel – Automatic – 150 hp – 162.356 km
Iar la fisa tehnica a masinii:
Prima înregistrare:
08/03/2016
Data producției
15/01/2016
Inteleg ca masina e din 2016 dar titlul e derutant…asai?
In titlu (2013) reprezinta anul cand a fost lansat modelul
Cum poți să cumperi o masina dacă ești persoană fizica?
Cum se poate cumpăra ca persoană fizică? Există intermediari, sau alte metode?
De apreciat informațiile domnului Dan. Mulțumim.
Salut, am castigat astazi o masina care mi a fost atribuita. Am platit aproximativ 500 euro transportul urmeaza sa fac plata cand primesc un mail de la ei. intrebarea mea este urmatoarea: Firma pe care am luat masina este a tatalui meu. El nu are cod caen pentru chestia asta dar in ultima perioada a mai cumparat masini din germania ( aduse personal) fara tva avand intracomunitara. Deci daca nu am cod caen la inmatriculare o sa imi fie necesar( mai multe persoane mi au spus ca ei nu au avut cod caen pt asta 4511 mi se pare ) ( alte persoane au spus ca imi trebuie dar ei nu au cumparat niciodata de pe adesa) (unii au mai spus ca pt o singura masina nu iti trebuie daca nu vrei sa o vinzi) ma poate lamurii cineva?
Buan ziua, cum ati rezolvat cu achizitia, sunt in aceeasi situatie si nu stiu daca voi primi masina, nu am COD CAEN activat de comert auto. Multumesc!
Salut !
Nu cred ca vei primi masina daca nu ai cod de TVA intracomunitar. Pe site-ul ADESA scrie clar ca ei lucreaza doar cu comercianti auto profesionisti, care au codul CAEN 4511 atribuit firmei. Daca nu ai acest cod in actele firmei (nu conteaza principal sau secundar) ti se va bloca contul…
Merge cu orice firma, dar trebuie sa ai firma platitoare de TVA si cu EUID cand iti faci cont. Ai voie sa cumperi 5 masini, dupa 5 masini castigate, trebuie sa faci dovada ca esti „professional car trader”, adica probabil acel 4511 care trebuie sa fie principalul obiect de activitate al firmei. Asta ca sa limiteze samsarii cu SRL-uri care ar fi cumparat 500 de masini pe luna avand pe CAEN activitati de indreptat cuie fara ciocan
Daca ai castigat o licitatie pentru un prieten, pe firma ta, dar din diverse motive nu o mai poate lua,ce se intampla daca nu confirm comanda? Adica nu o mai iau?
Servus Corneliu,
Sunt in aceeasi situatie descrisa de tine.
Cum ai rezolvat?
Multumesc anticipat.
Salut Corneliu,
Revin cu aceeasi intrebare si iti multumesc mult pentru raspuns.
Salutare Viorel,
Sunt si eu in situatia ta… cum ai rezolvat?
Merci anticipat!
Am zis sa vin cu un review final pentru Adesa si Titanic group. (5/5 pentru ambele)
Castigat licitatia pe 06.02.2023
Platit 25.700 pe 08.02.2023 (24.400 + transport si taxe)
Pe 13.02.2023 au dat comanda catre Titanic
Pe 22.02.2023 a fost incarcata masina
Pe 01.03.2023 am primit masina
Termenul de livrare a fost 20 Februarie – 08 Martie.
Platforma Adesa, a mers super ok mai putin in X-Time, m-a facut sa cred ca cineva liciteaza peste mine si am platit 400E peste ultimul pret de supra licitare.
Pozele au fost super ok, toate loviturile au fost identificate corect de Macadam. Zgarieturile mici in schimb nu au fost identificate.
Istoricul de la Alphabet a fost 100% verificat la reprezentata unde a fost servisata masina si totul a fost ok.
Trebuie sa fiti foarte atenti la poze, nu mi-am dat seama ca bara spate e putin mutata, dar intr-o poza se vede o diferenta de cativa pixeli.
Cand am fost contactat de soferul de la Titanic group, mi s-a spus ca masina are o singura cheie desi trebuia sa vina cu doua. (O cheie costand 1500 lei)
Totusi am gasit cheia in torpedo cand am verificat masina, masina a venit cu acelasi % de carburant cat era in poze aceasi km, cu roata si kit de prim ajutor, toate presurile si vestele.
M-a ajutat inclusiv sa pun numerele rosii pe masina. Placutele de Olanda nu se potriveau cu cele de Romania si mi-a montat numerele cu niste coliere.
Am simtit necesar sa ii las un ciubuc de 300 lei ca mi-a adus masina pe timp de zi plecand la 3 dimineata in loc sa ajunga seara, pentru a putea inspecta mai bine masina, m-a asteptat si 2 ore 20 min sa o verific pentru CMR.
Masina este in stare tehnica buna.
Are nevoie de: Discuri fata, placute fata/spate, kit distributie, revizie + revizie cutie.
Ca si defecte masina are: Supurare mica de ulei la capacul motor, un furtun EGR spart si mici urme de ulei pe un alt element.
Uzura pe care o consider normala pentru o masina cu 125.000km.
Am verificat masina in reprezentata si 2 service-uri ambele au dat acelasi probleme, la preturi diferite.
Masina nu a avut nici un accident grav, nu a fost inundata, in schimb a venit extraordinar de jegoasa si dupa un detailing a fost totul ok.
Din pacate pozele nu te informeaza si de miros.
La cat am stresat oamenii de la Adesa la telefon ma mira ca mi-au raspuns de fiecare data.
Acelasi lucru valabil si pentru cei de la Titanic.
Cred ca am avut o medie de 5 apeluri pe saptamana.
Nu am primit in schimb factura in original. Am platit 40E extra pentru acel document.
Legat de cei de la Titanic, am sunat la ei zi de zi dupa ce a fost incarcata, mi-au raspuns permanent si mi-au spus in ce stadiu sau unde este masina.
Salutare,
Am castigat o licitatie si tocmai ce mi-a fost atribuita masina de catre seller. Dar nu prea vreau sa mai cumpar masina… aveti idee daca Adesa poate lua si alte actiuni pe langa blocarea contului si interzicearea de a mai participa la alte licitatii?
Multumesc frumos pentru raspunsuri!
Buna ziua! Sunt in aceeasi situatie. Nu as dori sa continui cu achizitia, desi am castigat licitatia. Imi puteti spune cum ati procedat?