Eu as fi oprit sa ajut. Și logica mea ar fi fost că opresc în spatele lui, pentru a nu fi lovit de mașinile din spate, riscând să fiu lovit eu. Cred că dacă Alfa albă se mișca de acolo și nu ocupa banda1, accidentul nu s-ar fi produs.
Dar uitați-vă la 00:50. Prostul care a scăpat mașina de sub control nu are avariile puse. Istețul cu Alfa nici el. Le aprinde abia la 00:56, cu 2 secunde înainte să fie lovit. Cei care vin din spate încetinesc și aprind avariile. Ar fi făcut oare 2 secunde diferență? Poate că da, poate că nu.
Dar „prostul” ăla de ce a lăsat mașina acolo, după ce a lovit peretele?
panica, instinctul e sa te dai jos sa vezi ce ai făcut, ce a pățit mașina, bla bla.
poate masina nu mai putea fi miscata?
Mai dai niste avarii, mai pui un triunghi….
1.Pentru ca Legea spune sa NU muti masina in caz de accident!
2.a se vedea ca impactul initial cu zidul a fost provocat de faptul ca soferul gonea si facea slalom calcand linia continua in pasaj fapt ce a determinat aproape impactul cu “cu***rul” masinii din fata
*posibil cauciucuri de vara + viteza excesiva + slalom + asfalt umed posibil inghetat
3.Fuga celor doi se numeste instinct de supravietuire
*daca pe autostrada se intampla asta, iesi cat mai repede din masina si fugi pentru altfel te strivesc toti din spate
*cei din masina alba au procedat aproape corect doar ca s-au oprit ca bombardierii sa vada ei ce se intampla
*intr o astfel de dinamica pana pui triunghiul trece baba cu colaci si fuga lor trebuia sa fie fix in directia opusa pentru a semnaliza accidentul
4. Reintoarcerea lor pe picioare si accidentarea lor ulterioara intr-un loc unde nu ai ce sa cauti in astfel de situatii este PROSTIE!
5. ala alb care s-a oprit un dobitoc
6. ala negru de a provocat si accidentarea celor doi, probabil se uita pe telefon sau este pur si simplu idiot pentru ca altfel nu se justifica cum cu frana calcata de mult (se vede pe filmare) reusesti sa nu te opresti.
Toti sunt viovati in situatia de fata dar fiecare din motive total diferite
@AlexAndru Dacă nu sunt victime (și inițial cred că au fost doar pagube materiale) obligația șoferului este să scoată mașina din afara părții carosabile cât mai repede (aici nu mi-e clar dacă ar fi trebuit să fie în afara tunelului).
Nu știm dacă mașina se mai putea deplasa pentru a putea obține asta. Dar este prevăzută procedura și în acest caz, care nu a fost respectată.
Partea cu lăsatul mașinilor în locul în care s-a produs accidentul e în situația în urma accidentului au fost înregistrate victime.
@AlexAndru: Nu muti masina in caz de accident daca sunt victime. Altfel e o simpla tamponare si ai 24 de ore la dispozitie sa anunti evenimentul la politie. Nici nu trebuie sa opresti, daca nu vrei sau nu te simti in siguranta.
@AlexAndru cel din masina neagra era atent la drum, dar nu prea mai avea ce face avand viteza prea mare. Se si vede pefilmare, ca vine initial pe banda accidentatului, il vede oprit, incearca sa treaca pe banda cealalta, vede si acolo o masina oprita, vede ca n-ar avea timp sa opreasca si incearca sa o ia printre ei.
Cea mai mare vina o are cel cu alfa, care a oprit paralel, intr-un tunel fara vizibilitate, imediat dupa o curba.
Sa zicem ca dpdv legal este cumva la limita avand in vedere ca nu stii daca cei implicati au fost sau nu vatamati corporal etc.
*simplul fapt ca-ti bubuie airbagul ala in freza poate duce la o vatamare corporala care din motive de adrenalina maxima sa iti creeze senzatia pe moment ca totul este ok.
La cald, nu cred ca vreunul dintre noi s-ar fi gandit in socul si panica aia la ce zice legea. Insa in caz de educatie rutiera si nu numai, instinctul te ar fi dus instant catre atentionarea celorlalti participant la trafic ca exista un pericol si apoi dupa “calmarea” traficului, sunat instant la 112.
Instinctul „needucat” duce la fuga pentru a te salva pe tine.
Insticul „educat” te face sa te gandesti la consecintele generale nu numai la cele personale.
Ma rog, toti sunt vinovati si acolo este un cumul de inconstienta si indiferenta! E greu sa intelegem ca daca scrie 40 km/h in pasaj nu este scris ca sa ti dea cineva amenda ci este o viteza”calculata” astfel incat sa previna tocmai astfel de incidente.
@Dan: si a calcat acceleratia, daca n-are loc printre, poate, poate decoleaza si trece pe deasupra…
Degeaba e limita aia de 40km/h daca nu sta niciun Garcea cu radarul la panda.
La ce iti trebuie garcea? Ai tehnologie, garcea e degeaba.
Culmea e ca la ambele intrari in pasaj e cate o masina de politie (de la comunitara) permanent. Probabil pazesc sa nu mai intre camioane/ autocare in pasaj. Soferii s-au obisnuit cu politistii acolo si stiu ca aia probabil nu au radar pe masinilea alea.
O camera radar rezolva problema imediat, una pe fiecare parte si ai rezolvat problema instant.
Exact. Și în pasajul ăla îți mai și iei flashuri și înjurături dacă circuli cu mai puțin de 80kmph.
Ce camere radar visati fratilor ?
Ati uitat in ce tara se afla pasajul Unirii ???
Camerele radar sunt pentru tarile care au apa calda.
Nu vei vedea tehnologie in Romania. Camera genereaza amanda automat, nu este influentata de Stii cine sunt eu? si nici nu se uita la ce masina este .
Avem deja tehnologia avansata in Pasajul Unirii: masini de politie la intrare ca sa opreasca autocarele si camioanele.
Mai este o solutie – niste bumpere din 10- in 10 m. Sa fie imposibil fizic sa mergi cu viteza.
Calitatea vietii in RO nu se poate cumpara cu bani. In cazul de fata siguranta personala si a bunurilor. Va urma…
Ala a ieșit pe jos prin pasaj, deoarece nu a avut semnal la mobil. Jurnaliști de la A1 nu pot sa verifice un lucru simplu ca de exemplu semnalul din interiorul pasajului.
eu cred ca ala care i-a taiat calea a oprit putin mai in fata, vazand ce grazavie a provocat. de asta pleaca ala fara haina din masina, in pas vioi, cu partenera lui, sa-l ia la intrebari. il pune sa dea cu spatele pana in fata lui, iar cand ajung, desteptii ailalti opresc sa-i intrebe de sanatate.
Asta e romanul de rand cu iq cat aia din turcia care bat cratite, viva las pegas
Am asa o impresie ca ala care loveste Alfa alba merge cam tare, undeva la 80-90. Nu cu 50 cum ar trebui. La 80-90 ai nevoie de 100m sa opresti in siguranta daca esti sofer bun si alert si stii sa apesi frana.
Iar ala cu Alfa nu avea ce cauta acolo, la ce naiba s-a oprit. Daca vrei sa ajuti, eliberezi banda.
Nu’s din Bucuresti, dar tot am o impresie caa colo se merge muuult prea tare in mod obisnuit.
Nu prea ai unde sa ii dai viteza in Bucuresti, mai mereu e aglomerat. Din aceasta cauza, cum se prinde o portiune libera, toti ii dau blanda. De ce fac asta, nu stiu sa iti zic pentru ca tot in aglomeratie ajung. Mai trec de mine raceri d-astia si tot ajung la semafor langa ei :))
Ca sa raspuns la intrebarea din titlu: Incetineam la un 20 cu avariile puse, treceam pe langa masina avariata si eventual opream pe aceeasi banda cu el mai in fata. Daca nu erau victime sau erau altii in ajutor, cel mai probabil continuam drumul. Dupa cum se vede e periculos sa opresti de tot si/sau sa blochezi tot drumul.
Baetii aia din Alfa pare ca mergeau la o combinatie o sparla ceva
Confirm că se merge nebunește in aproape fiecare pasaj cu lejer 80km/h si se depășește linia continuă că doar nu stam după melcii care merg cu 40-50. Are dreptate @punKreas că în general e mare aglomerație și că majoritatea dau blana (aiurea!) pe scurtele porțiuni unde se poate. Din păcate, nesimțirea și inconștiența sunt la cote maxime și fără limitatoare de viteză și mai multe amenzi nu o sa se rezolve niciodată nimic. Vitele se educa doar cu parul și asta e valabil peste tot, nu doar in România.
specialul care e incercuit la 0:29 mergea pe mijloc, intre benzi. Am un feeling ca e fost taximetrist, actual uberist si „el defapt ajuta”
si mie mi se pare ca cel cu vw VW electric, care de altfel si ramane la fata locului, este de vina partial
Aia s-au dat jos din masina si s-au dus dupa Uberist. Se vede la inceput ca ala merge pe mijlocul drumului. Nu vedeti ca da cu spatele.
„Și logica mea ar fi fost că opresc în spatele lui, pentru a nu fi lovit de mașinile din spate, riscând să fiu lovit eu” Poate ai vrut sa zici in fata lui, cum a facut ala cu VW electric. Oricum, daca dadea in spate inca un metru, era lovit si el.
Mi se pare mie sau la final ala cu masina gri era sa intre in taxi ca sa-l evite pe cel din fata? :))
Fix de aia masina de politie se pune in spatele tau, de prosti ce sunt, nu? Te pui in spate cu avariile puse ca sa protejezi masina din fata, este asa complicat?
”Educația rutieră la români” in a nutshell. Bravo nouă, și azi am făcut frumos!
Mx
Cel cu mașina alba a oprit aiurea, în curba, în loc sa tragă în fata celui lovit. Pare și ca masina care a întrat în zid a fost încurcată de masina din fata lui, cred ca amândoi au tăiat curba aia.
Posibil sa fi fost incurcat sau ala din fata a taiat curba, dar am o senzatie ca era ceva spatiu intre ei, deci timp de manevra ar fi fost. Doar ca mai e ceva acolo, feeling pe care l-am avut de cateva ori cand am trecut pe acolo. Luminile din pasaj sunt foarte aiurea puse, multe reflexii, mai mult „incurca” ochiul si nu lumineaza corect zidurile. Prima senzatie este ca nu stii unde e limita din dreapta a benzii si unde incepe zidul. Ai nevoie de 1-2 secunde sa te lamuresti. Apoi, daca vii cu viteza de 60-70 cum se obisnuieste nu ai timp de reactie pentru a evita ceva. Daca nici masina nu te ajuta cu directia, frana, atunci accidentul e gata.
Da, treaba cu lumina am observat și eu, te orbeste când intri, prea puternica sau prea multe corpuri de iluminat.
Imi place ca nimeni nu zice nimic despre faptul ca primul care acroseaza peretele o face din cauza celui din fata lui, care ia curba prea larg si ii intra pe banda dupa care continua pe toate benzile deodata, si ca de asta ies din masina si o iau pe jos, sa il „prinda”, ca urmare da cu spatele VWul.
Ce e de retinut: niciodata nu stai intre masina si perete, cum stau cei doi din prima masina cand a doua masina o loveste pe cea oprita. Si in general mai mergi si cu o viteza la care sa poti opri mai eficient, nu lansat cum vine cel cu masina neagra, ca pana la el altii reusesc sa evite si masina oprita si bucatile de pasaj de pe drum.
Si conform legislatiei de la noi ala cu VW nu va pati nimic.
1. Ah, acesta e pasajul acela model Schengen care nu are inaltimea standard de min. 4 m dar nu are nici spatiu de refugiu pe margine. Cool!
2. Camere radar tatiku, da peste tot ca ele se amortizeaza singure.
3. Grasa merita facuta poster!
Ala care a lovit parapetul trebuia sa aprinda avariile si sa inainteze putin cu masina, adica sa se indeparteze de curba (de la intrarea in pasaj) ca vizibilitatea nu e chiar ok acolo. Apoi trebuia pus triunghiul la vreo 20-25 metri in spatele lui si fuga de acolo sa nu vina vreo masina peste el ( apoi strangea resturile de masina, facea poze s.a.m.d). In timpul asta, pasagera se ducea afara sa sune la 112. Cei care opreau trebuia sa o faca in fata celui avariat, pe aceeasi banda, asta ca sa lase prima banda libera.
Toti ceilalti au reusit sa opreasca in siguranta(a se vedea ca imediat dupa accident au mai fost masini oprite si au „blocat pasajul”) doar asta cu vw-ul era pe circuit. Curba, pasaj, vizibilitate redusa, dar cu pedala calcata la podea. Spirit de conservare 0.
Lasa ca era ala cu Opel (parca) sa intre in taxi la final :))
lol, concurs de prostie:
– deci ala da in parapet, lasa masina ampulea acolo, dar nu ii trece prin cap sa apese pe avarii ca alea se folosesc doar cand vrei sa parchezi masina pe naspa
– dumbo 2 se opreste IN PARALEL si BLOCHEAZA TOT DRUMUL, gandire de galaxy IQ, normal ca nu pune avariile
– dumbo 3 ia turnanta ca Schumacher cu riscul sa ajunga ca el acum si nici n-are reflexe sa incetineasca un pic
Toti sunteti asi ai volanului, pana se intampla. Nici eu nu am avut macar o tamponare mai bine de 20 de ani. Si vara trecuta era sa dau coltu. Eram in coloana, dimineata, soarele batea fix in fata. In fata mea un TIR, la un moment dat i-a sarit ceva in fata si a calcat frana de a iesit fum din roti. Aveam distanta destula fata de el, dar la 90-100 la ora, se scurteaza al naibii de repede. Daca nu aveam franare activa de urgenta, eram sub vagon. Ala care a venit in spatele meu nici macar nu a vazut ca eram eu intre el si TIR, atat de orbitor era soarele. A intrat fix in mine, dar nimic grav. Deci se poate sa o belesti original, daca se aliniaza planetele.
daca ala din spate avea si el franare de urgenta autonoma…..ar fi fost happy ending, fara probleme.
Toata acțiunea la 1:30 dimineața.
„am ieșit și noi să dăm o tură cu mașina”.
Poate sunt eu mai prost , dar prima regulă într-un tunel nu e să ieși pe traseul de siguranță? nu să mergi pe mijlocul tunelului ca o vacă cu cabina?
Presupun ca nu sunt avertizări în timp real la intrarea în tunel cu hooo boule ceva s-a întâmplat, altfel ce rost au camerele acolo
…care traseu de siguranta? Ala e un pasaj facut la ordin si a fost facut cum s-a putut.
Ala cu ID3 a „optimizat” curba si ala care a intrat in parapet voia sa il depaseasca?
Cati din aia din Alfa purtau centura?
Ala cu masina neagra pare ca a franat de ceva timp si totusi a intrat sanie in aia opriti deci Tigarurile allseason din 2014 n-au ajutat.
E o aglomerație de proști care și-au dat întâlnire, fix ca la topicul despre corupția care nu te afectează până nu ți-o iei tu.
Primul a mers ca nebunul și a intrat în parapet. Sunt curios de: viteza ce o avea, starea cauciucurilor, dacă vorbea la telefon și a subestimat curba, etc.
Ăia care s-au oprit îi înțeleg, mai bine sau mai rău, te oprești să ajuți, pentru că nu bănuiești că o să vină alți schumacheri la fel de tâmpiți ca ăla ce a intrat în parapet.
Evident, și la cel care intră-n ei: ce viteză avea, ce cauciucuri avea și la ce era atent din moment ce n-a observat de la ditamai distanța că sunt nu 1 ci 3 mașini oprite?
Nu, nu stiu cu primul de ce a intrat in zid, dar stiu foarte bine ca ala care intra in ei e idiot total.cum plm sa vii cu viteza aia in curba unde nu stii ce e? Putea sa fie iisus christos, putea sa fie o gaura mare, de gheata nu vorbim acolo, cat de belereg sa fii ca sa nu pricepi ca unde n.ai vizibilitate nu.i dai cu viteza?
Vai ce sunete au bagat astia de la A1. Puteau pune si niste explozii ca sa fie si mai interesant.
Din ce observ aia din prima masina au plecat ca sa ceara ajutor si s-au intrors dupa 1 minut cu un Uber.
Ce faceau insa militienii de la intrarile din pasaj? Ca aia stau non-stop acolo sa apare pasajul de autobuze si camioane. Mi-e greu sa cred ca nu au observat cand au iesit doi speriati pe jos din pasaj. Sau poate era ora de somnic.
Mie imi pare ca Uberul ID.3 i-a impins in parapet si l-au adus inapoi la fata locului.
Adevarul e ca in pasajul ala, imediat dupa curba, daca ai lovit ceva si ti-au sarit resturi de masina ori s-a oprit masina…situatia e de mumu rau. Vizibilitatea e oricum redusa, iar daca e noapte ori chiar spre dimineata ai zdrelit-o rau. Toata lumea ii da acolo cu minimum 70, noaptea e raliu mereu. Daca mai si vezi ca opreste un prost langa tine si blocheaza cealalta banda…fugi, ai sanse foarte mari sa intre cineva in voi.
Daca vrei sa pui triunghi in curba eu as zice ca esti sinucigas…Tragi de masina cat mai merge si iesi cu ea din pasaj ,ori macar din curba, si suni la politie, sau le spui idiotilor de stau la intrare ce s-a intamplat, poate ai noroc si se dau jos din masina
Altfel, ideal e sa opresti in fata celui lovit la 15-20 de metri, in orice imprejurare, daca vrei sa fii sigur ca nu te pui si pe tine in pericol. Si nu stai la taclale intre masina si parapet ori zid, daca tii la picioarele tale.
Presupun că despre limita de viteză chiar nu are rost să amintim.
Iti dai seama ca limita de viteza e pentru prosti /s
Mi se pare mie sau ala cu VW-ul electric a taiat curba si i-a luat fata aluia care a intrat in parapet?
Ala care a luat parapetul s-a speriat si a tras de volan iar ala cu Alfa… well.. selectie naturala…
Este fascinant ce se intampla. As merge pe ideea ca id3-ul ala ii incurca cumva, in prima faza, si asa ajung aia in parapet. Dar sa presupunem ca acolo nu s-a intamplat nimci si doar aia au pierdut controlul. Apoi, inca o masina opreste in paralel cu ei sa ajute, dar nu s-ar fi dat mai in fata sa nu ii vina vreunu in spate. Totul a culiminat cu idiotul suprem. Ce cacat cauta toti in pasaje cu 100+ la ora, sa moara ma-sa daca inteleg. Sa nu mai vorbim ca e iarna, ca au fost -10 grade noaptea, ca orice. DAR cum intri asa in pasajul ala, fara sa vezi ce e in fata ta? Oare asa au intrat si aia care au atins peretele? Si, care e treaba cu taiatul de curbe? ( aici e potential mare ca ID3-ul sa fi luat virajul ala aiurea si sa-i fi impins pe aia in perete ). Toti sunt la raliuri si incearca sa fie „cat mai eficienti”? De ce taie curbele toti, oriunde? De ce nu isi mai tine lumea banda? De ce merg toti incalcand un pic si din banda cealalta? Si cum naiba e asa aglomeratie la 1 noaptea in pasajul ala?
Stii de ce nu isi tin banda si taie curbele? Pentru ca nu stiu unde e pozitionata masina pe drum.
Daca s-ar monta din 100 in 100 de metri macar, galme din alea transversale nu am mai avea asa de multi shumakeri in tunel. Eu personal ocolesc pe la suprafata Pasajul Uimirii din cauza acestor piloti experimentati de F1 care circula pe acolo.
Nu gîlmele rezolvă problema, că strici amortizoarele, ci o cameră la intrare și una la ieșire și softul calculează imediat media vitezei și trimite ”felicitarea” unde trebuie. Nasol e că printre ”fericiți” pot fi și jmekerii zilei.
Eu unul nu opream. As fi incetinit cu avariile puse cat sa ii pot spune ca nu are voie sa parcheze acolo.
Toate ca toate dar mi se pare ca toata lumea circula cu viteza mare prin pasajul ala. Cel putin asa pare pe video…
Al 256 articol in care aruncați vina unii pe alții în timp ce cnair ul e căpusat de paraziți înrudiți, miliția e incompetenta iar societatea civilă doarme. Din cauzele astea se moare pe șosele in romania cu dreptatea în mână.
Incredibil cum toți comentează că ăla cu pasatul, ba nu, ăla cu tesla, ba ăla cu loganul etc… Ireal cum nimeni nu se gândește că în zone de genul trebuie camere fixe radar, average speed check , panouri electronice în care viteza să se updateze 60/50/40/30 …km/g in functie de situație. Etc etc etc
Nu CNAIR-ul e de vină că un dobitoc mînă ca nebunul și face prin tunel ca la biliard, altul oprește în paralel să belească ochii, eventual niște poze și niciunul nu pune un triunghi (care oricum n-ar fi de folos deoarece nici ceilalți șoferi nu știu ce să facă atunci cînd îl văd), altul stă cu ochii în telefon și i s-a sculat tîrziu neuronul….
Marinel, dobitoci sunt peste tot. Dacă tu crezi că ai noștri sunt cei mai cei , greșești. Dar cu infrastructura și legea știi cum ii faci să meargă prin tunel la 3 dimineața cu 40kmph ? Imediat îi vezi ca pe cei mai educați dpdv rutier dacă îi arzi masiv la buzunare sau le iei un pic „dreptul” de a conduce.
@warcloud: pentru ca decidentii au decis ca e ilegal cu camere…
si inca nu a zis nimeni nimic de vestă…
Daca masina nu mai pornea puneam triunghiul in spate la 20 de metri si sunam la 112 sau ieseam la Politia Locala de la intrare in pasaj sa ii anunt de situatie
L-au orbit luminile alea de 20 milioane euro puse in saracia aia de pasaj, si ala din spate care venea cu peste 100km/h, la 50 opresti fara emotii
…imi permit sa zic ca si la 70 oprea. Iar la 80, poate nu oprea, da’ nu dadea in ei ca surdu-n clopot, cel mult sifona bara fata.
Pt toti artistii aia cu de ce n-a mutat masina, cand sunt mai mult de doua entitati implicate (de exemplu: eu, tu si o bordura de la primarie) lasi masina acolo altfel lasi permisu dupa.
In pasaj, in curba, cu o banda blocata deja… mda, eu eram cacanarul ala care nu oprea. Dar daca nu poti fi in siguranta, nu ii poti ajuta nici pe ceilalti. Nu o sa comentez despre ce mai apare pe clip, astept sa vina politia si sa ne zica nimic, ca sa putem invata ceva SI din accidentul asta si sa nu fim noi maine in locul celor care dau cu capul in parapet, sau suntem inspirati sa ne oprim ca un rahat intr-o zona fara vizibilitate, pana cand vine alt zmeu care ii da in goarna, ca daca tot nu vede ce e dupa colt…