Accidente: dar pe tirist nu îl cercetează?

Polițiștii au deschis pe numele șoferiței, în vârstă de 29 de ani, un dosar penal pentru vătămare corporala din culpa.

Teoretic, e vina șoferiței, e cercetată, să fie sănătoasă. Dar pe jegul cu TIR, care circula pe banda a doua nu îl întreabă nimeni ce căuta acolo, ce viteză avea și de ce? Așa, pentru că nu e prima oară când văd mașini grele pe benzi superioare, mergând ca idioții. Pe DN1 între Ploiești și București e plin de autocare, taxiuri, TIR-uri și alte huidume pe banda a treia și nu îi întreabă nimeni de sănătate.

Pentru că nu greșesc cu nimic, nu?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. Avem autostrazi; momentan e destul; peste 10 ani o sa invatam si cum se circula pe ele :)

    00
  2. De ce circula soferii de tir pe banda a doua? Pentru-ca pe prima banda multi soferi merg ca boii de incet, admirand de cele mai multe ori peisajele ce-i inconjoara.

    00
  3. NOU
    #3

    strict in cazul de fata, era o singura banda, iar persoana care a provocat accidentul ar trebui deposedata PE VIATA de permisul de conducere. fara discutii.

    00
  4. Patronii firmelor de transport sunt oameni influenti pentru ca au multi bani. Cei pe care ii cunosc eu au dat mana libera soferilor sa conduca cum doresc, platindu-le amenzile.
    Al doilea motiv merge pe principiul „mare deci tare”.

    00
  5. Ce viteză poate să aibă, mă, tirul ăla? Cu cât crezi că merge? 150km/h?

    Proasta e proastă și atât. Nu m-ar mira să aud că mergea cu oglinda pliată, că oricum nu-i folosește la nimic, pentru machiaj o are pe aia retrovizoare.

    00
  6. Tu chiar nu prinzi ideea de „deschidere de dosar penal” si scopul procedurii, e a treia oara cand pui problema gresit.

    Dosarul penal se deschide cu privire la fapta, sau cu privire la persoana atunci cand este cunoscut faptuitorul(suspectul, nu invinuitul, nu inculpatul).Deschiderea dosarului penal se realizeaza pentru a se putea cerceta circumstantele producerii faptei penale, in afara lui neexistind temei pentru activitatea judiciara.

    In al doilea rand, faptul ca se deschide pe numele „agentului provocator”, nu inseamna ca nu va fi cercetat si soferul tirului, pentru a se observa daca exista vreo culpa si in sarcina lui, analizandu-se si toate celelalte elemente care ar putea avea relevanta pentru accidentul produs.

    00
  7. Ce infractiune a comis tiristul pentru a fi cercetat penal? Pentru ca nu ma prind.

    00
  8. CE viteza?? Matizul avea 30 km/h, si tirul maxim 50, se si vede ca erau viteze mici. Proasta e proasta, ce dracu o fi in mintea ei

    00
  9. Dinamica evenimentului este evidenta. Camionul si Matizul sint conduse de elemente ale agenturilor, cu scopul de a-i inscena plapindei soferiste nevinovate o asemenea oroare.

    In alta ordine de idei, bine ca au scapat toti doar cu atit.

    00
  10. Care viteza si banda necorespunzatoare?? Ala cu matizul circula incet iar tirul a intrat in depasire, ca doar nu avea sa doarma pe B1, insa s-a trezit cu o proasta in fata, care ori nu acorda prioritate ori nu stie sa aprecieze distanta si viteza dintre masini.

    00
  11. Ei sunt nevinovaţi tot timpul. În plus, compani la care lucrează are € necesari ca să-l scoată basma curată.

    00
  12. Ce viteză avea TIR-ul? De ce crezi că era pe banda greșită?
    Avea o interdicție? Era vreun semn acolo prin care i se interzicea depășirea?
    Din ce se vede din camere vinovată este doar șoferița care nu s-a asigurat.
    Nu toți șoferii de TIR sunt ca cel care te-a acroșat pe tine. Dacă nu mă crezi întreabă-l pe camionagiu.

    00
  13. @Janel: nu e neaparat ca soferul de tir sa greseasca, ci sa fie o situatie cum a descris cineva mai sus, cand unii destepti la minte, merg asa de incet pe banda 1 si 2 ca sa privreasca peisajul plin de buruieni, tiristul fiind nevoit sa ii depaseasca.

    00
  14. ieri in sens giratoriu imi taie calea o desteapta gen cea din stire, se da jos din masina si striga „tu nu stii sa conduci? cand ai luat carnetul?” – zise ea intrand in sens fara sa cedeze trecerea si facand sensul pe banda 1 :)))))

    Concluzie: nu te stii nu te baga :))

    00
  15. astia de la protv au niste stiri idioate si niste texte retardate in ei de thuamneeeeeeeeee…. televiziunea celor cu 2 clase, ciu ciuuuuuuuuuuuuuu !!!

    00
  16. Numai eu si androidul cu sobolani vedem o singura banda? Nu vad un demarcaj clar intre banda 1 si 2, banda e lata, nu zic, dar nu poti sa compari latimea matizului cu a unei alte masini, nu e cumva o banda-jumate?….

    00
  17. Ar putea fi totusi doua benzi, la 0:42 pe partea opusa apar 2 benzi demarcate… banuiesc ca ar trebui sa fie acelasi lucru si pe directia accidentului.

    00
  18. BMW. Atat. Nu conteaza cine e la volan.

    00
  19. @Cristi – de unde BMW?

    Este un lucru care trebuie luat în calcule(nu doar în considerare). Şoferul ăla de camion are la dispoziţie maxim 9 ore pe zi, în care poate conduce. Livrarea pe care o are de făcut(sau încărcarea), în cele mai multe cazuri are un termen. Şoferul trebuie să respecte acel termen. Asta nu justifică 500 la oră în localitate, dar nici nu poate merge cu -15 la oră bucăţi lungi de drum.
    D-aia e şoferul pe banda 2, nu din cauză că e needucat, sau maciomen sau mai ştiu eu ce îşi închipuie unele guri. Din toată povestea asta, credeţi, sau nu, şoferul de camion e cel mai puţin interesat să facă vreo boroboaţă. De ce? E descris mai sus. Hai cu minusurile.

    00
  20. Ok, sa inteleg ca tiristii trebuie sa mearga dupa toti dobitocii care merg in localitate cu 30Km/h si in afara cu 50?

    00
  21. cand mege cineva incet pe banda 1 ce faci ? il depasesti pe banda a doua. asa a facut si tiristul . simplu. si cum masina depasita era un matiz, mai mult ca sigur era un mosneag sau o femeie .

    00
  22. Nu prevede legea

    00
  23. @vali petcu – amesteci fasole cu pepeni confiati. Tiristul nu merge cu 50 ca vrea joja lui. Astia merg incet din cauza ca daca merg mai tare, li se pare ca se contracta spatiu-timpul.

    00
  24. Era o tanti care a condus tot timpul bazandu-se pe prioritatea de semnal…

    00
  25. Dacă merge pe banda 1 și un autoturism vrea să oprească brusc la magazin (se vede pe cameră că sunt magazine și altele în jur), dă semnal și frânează, să-mi spui tu dacă reușește tirul să oprească drăcovenia aia mare la fel de repede cum oprește ăla 1.5t.
    Ăsta e motivul pentru care mulți tiriști merg pe banda 2, din cauza multor proști care merg încet sau opresc unde li se scoală lor.

    Sau ar mai fi varianta, dacă voia să facă la stângă în următorii 500m?

    00
    • @sNaKey: pe logica ta, și pe a doua sunt o cărută de inși care fac stânga peste 6 kilometri si s-au incadrat din timp. las-o.

  26. vali exagerezi din nou big time cu povestea asta a celor 2 benzi. Bun, in afara localitatilor poti sa spui ca e ok ca banda a 2-a sa fie pentru depasiri. Ca nu e asa problema sa incalci regulile de circulatie – adica sa mergi cu 130+ pentru a-i depasi pe cei care merg legal pe prima banda cu 100.
    Dar hai sa o lasam balta cu situatia cand esti in localitate. Daca sunt 2 benzi in localitate nu inseamna ca a doua e pentru depasiri, ca nu ai ce depasiri sa faci tu in localitate unde oricum toata lumea merge cu 50. Dupa parerea ta inteleg ca toata lumea care merge legal si normal cu maxim 50/60 ar trebui sa se incoloneze pe prima banda, ca pe a doua banda sa poata merge toti nesimtitii care nu respecta viteza legala.

    00
  27. Vezi tu, cand te sui in tir si vezi lumea de sus poti sa crezi ca esti mai deosebit, mai potent. Faptul ca esti la volanului unui tir de cateva tone nu te schimba cu nimic fata de ceilalti participanti la trafic. Respecti legile si conduci cu grija. Faptul ca multi uita aceste simple lucruri duce la accidente si la multe situatii care sunt de multe ori facute special.

    Nu trebuie sa generalizam, exista si cazuri bune insa parca prea rare.

    00
  28. Voi vedeti 2 benzi MARCATE pe sensul unde erau tir + matiz? Ca eu nu.

    00
  29. NOU
    #34

    Cu tot dispretul pe care il am pentru soferii de bmw, cred ca situatia a fost urmatoarea: bmw-ul si camionul depaseau matizul, proasta din bmw mergea ca ochii mortului pe banda a doua sau a depasit prea incet sau a franat, iar camionul, care a accelerat mai vartos, a pupat in fund bmw-ul. Situatie de manual: nepastrarea distantei de catre camion. Daca autorul material este camionul, autorii morali sunt soferii matizului si bmw-ului, pentru ca au fost niste impiedicati.

    00
  30. pe tiristi îi doare la p… de tine. Am vãzut 897987 faze când ar fii putut sã frâneze si nu au fãcut-o, aici mã refer în depãsiri.
    Practic, ei merg pe principiul ca sunt mai mari iar tu trebuie sã te feresti de ei.
    Cu ocazia asta mi-am adus aminte când pe contrasens mi-a apãrut un tir care depãsea alt tir si m-a scos dupã carosabil, omul râdea si nu a avut nici cea mai mica intentie de a evita un posibil accident.
    Niste ghiolbani cu 5 clase.

    00
  31. 1.depasirea nu se face prin dreapta!
    Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.
    https://sites.google.com/site/legislatierutieradepasirea/
    2.tirul are blind spots: https://www.youtube.com/watch?v=GgJBeC4dWBM
    3. trebuie sa fii retardat sa te bagi in fata unui camion cum a facut caprioara aia…

    00
  32. In țările mai puțin bananiere șoferii de tir au Interdicția de a depăși mașini mici…
    Si nu e ok pe autostrada sa dau in frâne ca nebunul pentru ca un berbec cu tir care merge cu 85 km/h depășește pe unu care merge cu 80. Sa mai amintesc ca pe șoferii romani ii duci la curs de conducere economică si după aceea face fix pe invers?
    Sa va mai amintesc ce mare economie de consum faceți daca mergeți cu 80 in loc de 90? Mai bine nu…

    00
  33. @vali, eu iti inteleg punctul de vedere, dar atata timp cat era pe o portiune de drum pe care nu este viteza minima de deplasare(practic la cate autostrazi avem in Romania notiunea de viteza minima de deplasare nu exista), trebuie intelesi si ei ca au de ajuns cu marfa undeva. Intradevar nici tie nu iti convine sa stai in fundul lui pana face depasirea, dar nici lui sa mearga in spatele unui prost care si-a luat permisu cine stie cum sau vorbeste la telefon.

    Iar „depasirea” facuta de femeie prin partea stanga, mai ales a unui camion e sinucidere curata.

    Parerea mea personala este ca soferii de tir, dintre „soferii profesionisti” sunt cei mai civilizati in trafic, iar cei mai inconstienti/prosti sunt cei ajunsi pe dube fix dupa ce au terminat scoala de soferi pe un Matiz.

    00
  34. @Emil ne dai un link in engleza cu legislatia din tarile alea care interzic depasirea masinilor mici de catre tir/camion?

    00
  35. @Vali din video se vede doar o singura banda , in multe localitati exista o banda mai lata dar se circula in paralel ca si cum ar fi doua benzi. Tirul nu a intrat in depasire, dupa tir este ceva duba alba , se pare ca bmw a fost mai smecher si a vrut sa depaseasca tirul prin dreapta .
    @Emi prin tarile cu apa calda poti depasi masinile mici fara nici o problema si da franezi pe autostrada daca un tir e in depasirea altuia.

    00
  36. Saraca ce ghinion a avut. Gurile rele spun ca s-ar fi uitat in oglinda dar cum oglinda era reglata sa-si vada mutra din alt unghi decat oglinda din parasolar nu a vazut tirul care venea. Acuma ce sa zic vad destul de des oameni ce nu folosesc oglinzile laterale decat la parcare(si atunci f. putin deoarece parcheaza uitandu-se print interiorul masini ca asa a ramas regula de pe timpul masinilor fara oglinda in partea dreapta). Nu stiu motivul pt care nu se asigura oamenii, o fi de lene, o fi de la stres, poate ca e si un pic de smecherie la unii, cert e ca la un moment dat li se infunda si apoi se vaita de necaz. Daca doamna nu sa asigurat banuiesc ca nu era prima data cand a facut astfel de gest. Sau poate era?
    In concluzie ma uit cateodata pe strazile patriei si ma intreb cum au reusit unii sa treaca de examenul de permis cu brio? Cunosc o persoana ce are permis de peste 3 ani si nici acum nu reuseste sa parcheze masina cum trebuie.Si ma uit ca uneori nu stie daca pt o manevra trebuie sa ia stanga sau dreapta de volan. Pe bune poti sa deschizi geamul sa rogi pe cineva sa verifice daca mai ai loc in spate (desi dupa un anumit nr de km nici asta nu se accepta) dar sa intrebi daca trebuie sa iei cu stanga sau dreapta…? In trafic ce sa zic e o adevarata bomba cu ceas. Si ce e mai trist nu e singura…

    00
  37. Mai cautati dracu semnul asta, http://s1.cursuriauto.ro/indicatoare/indicatoare%20de%20interzicere%20sau%20restrictie_0028_depasirea%20autovehiculelor%20destinata%20transportului%20de%20marfuri,%20in.jpg si vedeti ca de multe ori se aplica pe autostrazile noastre cand sunt conditii nefavorabile.
    @sinfila Franezi, dar ai dreptul sa iti bagi orice organ in mama tiristului nesimtit.

    00
  38. Mie mi se pare ca te-ai facut cam cocalar (si nu doar de la articolul asta). Cam ca aia despre care puneti voi filme pe trafictube.

    Ca tu crezi ceva care nu e prevazut in lege este fix ce fac si toti basinosii de care va plangeti in trafic.

    Cat despre comentatori, majoritatea sunteti niste idioti. Va atrag cativa atentia ca acolo nu sunt 2 benzi, voi o tineti cu 2 benzi. Unul zice cum a depasit aia tirul prin stanga. Prin stanga cui? A depasit tirul prin stanga matizului care o tinea pe leana gard in gard cu pendula mea?

    Cata pendula mea laba intelectuala puteti face cu un video foarte clar?

    00
  39. @blu3s0ul: asa arata semnul peste tot in lume:

    00
  40. puţin off-topic: un BMW mai puţin pe drumurile patriei.

    00
  41. @Alex discutam de alte cazuri in care tiristii depasesc… Cat despre Video, tu vezi ca accidentul a avut loc intr-o localitate? Tu ce faci cu tirul in localitate (limita 50) depasesti Matiz-ul nu? Si daca o faci, sa ii spui lui MUTU ca aveai viteza legala…

    00
  42. lol. ala este un indicator . este valabil doar pe o portiune de drum. nu este ceva permanent ca o lege care spune ca furatul este interzis, interdicitie.
    nu e LEGE care interzice depasirea.
    va rog faceti diferenta intre un semn de circulatie si o LEGE.
    plus ca in video nu se observa acel indicator.
    deci autoturismul poti sa il depasesti daca te incurca pe banda 1 si tu circuli in limitele de viteza legala pt gabaritul tau si nu ai semn de interzis. apoi revii pe banda 1.

    00
  43. emi_ba, tu nu vezi că matizul staționa? ce naiba, e clar…

  44. De ce nu zici asa, frate? :)) Pai in oras e normal sa o arzi cu tirul cu viteza, doar nu sunt treceri de pietoni si daca tot ne uitam la clip hai sa ne facem ca nu vedem nici linia continua care incepe o data cu semiremorca…
    Si ne mai miram de ce apar clipuri precum celebrul clip cu Tarzan sau de ce le pun patronii astora norma de combustibil. Pai daca conduc dupa regulile zevzecilor de mai sus scot peste 45 – 50 litri la 100 km…

    00
  45. emi, ba, deci tu chiar nu vezi ca nu vezi? e chiar clar.
    2 la mana- derapajele continua. pacat

    00
  46. Poate cineva sa spuna ce viteza avea TIR-ul numai privind filmuletul de mai sus? Sau daca cu 10m inainte se afla un semn de circulatie care interzicea circulatia TIR-urilor pe banda a doua (intre noi fie vorba, si eu vad o singura banda, dar mai stii)? Daca soferul TIR-ului e vinovat de ceva sau nu, nu se poate spune din filmulet (cel putin eu nu-mi dau seama). Insa soferita sifonata e pericol public, sa zica mersi ca a scapat asa ieftin. In cel mai bun caz, culpa comuna. Insa eu zic ca nu se compara culpa de genul „circulam cu tir-ul pe banda a doua cu 5km/h peste viteza legala” cu „m-am bagat ca vita in fata unui TIR fara sa ma asigur de nici o culoare si am luat cu mine si pe un nevinovat de pe contrasens, noroc ca n-am omorat pe nimeni, dar oricum nu-mi aduc aminte ce s-a intamplat”.

    00
  47. 1. Evident ca tanti e vinovata, dpdv legal.
    2. Baiatul care conduce tir-ul e varza si n-ar trebui sa fie lasat sa conduca o trotineta. De ce naiba n-a franat, chiar n-a vazut-o? Era ocupat sa rezolve sudoku prin statie sau ce? Si da, tir-urile ar trebui sa stea in pewla lor pe prima banda – stupid cand vrei sa depasesti pe benzile alea de depasire si dai de un TIR care depaseste,cu 50 kmh un alt TIR care merge cu 45 kmh.

    00
  48. E o singura banda. Tipa nu s-a asigurat deloc in oglinda, TIR-ul n-a apucat sa franeze – e un unghi cam mort pt el – femeia venea din dreapta-jos pt soferul de TIR.
    Culpa e exclusiv a femeii, in cazul de fata.

    00
  49. Intrebare:

    Putea sa faca ceva soferul tirului ca sa evite cat de cat impactul???

    E ciudata atitudinea lui cand da interviu.

    Parca e fericit ca a puso la punct pe dobitoaca cu BMW.

    Eu unul am cunoscut genul asta de soferi de tir.

    Cei care au statii stiu cum vorbesc soferii de tir despre „astia cu turisme”. Au un ton de superioritate atunci cand este vorba de soferie desi in 90% din cazuri sunt niste tarani obositi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube