Reiau aceeași constatare din anii trecuți: vrei să vezi un oraș mega popular, nu te duce în sezon (adică vara sau, în unele cazuri, în perioada târgului de Crăciun). E pur și simplu omor.
Am făcut niște drumuri zilele astea prin oraș și am prins un pic de trafic prin centru și cred din ce în ce mai mult că în alte părți ale României codul rutier e altul decât ăla pe care l-am învățat eu. Ce am văzut:
- Încetinit pe banda a doua, după ce s-a pus verde, ca să se uite în GPS/telefon.
- Încetinit în giratoriu ca să se uite în GPS.
- bandă pentru dreapta, bandă pentru stânga, pus pe banda pentru stânga, aia pentru dreapta avea intermitent și făcut, hai că v-ați prins, dreapta când s-a făcut verde pentru stânga.
- pietonii sunt niște săraci care ar trebui să zică mersi că nu îi calc.
- oricine e bombardier acasă trebuie să fie bombardier și în deplasare. oameni nebătuți. oameni care nu știu că în deplasare nu mai suni pe vericu și vine imediat să te apere.
- parcări aiurea cu parcarea cu plată la 10m.
- venit cu mașina la cazarea din centru, constatat că nu au unde parca, pus avariile și apoi căutat pe GPS parcare.
- toate benzile pot fi folosite după bunul plac, indiferent de săgeți. giratoriile sunt un mister complet.
Frumos oraș, dar localnicii cam neprietenoși cu stilul nostru de condus.
Am condus recent pentru prima oara prin Brasov, pana acum am reusit sa nu fiu eu la volan cand am mai vizitat.
Un singur lucru m-a marcat: cum abordeaza localnicii (numere de BV) sensurile giratorii.
Efectiv se arunca in giratoriu si apoi merg intr-o linie dreapta spre iesirea la care au ei treaba, ignorand complet celelalte masini din giratoriu si dungile alea albe de pe asfalt.
Nu zic asta dupa ce am vazut o singura masina de BV facand asta. A trebuit sa fac cateva drumuri pe acolo timp de 2-3 zile, cam toti cu care m-am intersectat eu prin giratorii s-au comportat fix la fel.
Dap. Sinucigași.
Mai sunt chestii de oraș mic și făcut instructajul cu femeia de serviciu, dar asta e cea mai frapanta.
Dar ce parere ai cand intra unu in giratoriu cu viteza, eu ma bag inainte sa ajunga el in giratoriu si tot el ma claxoneaza ca l-am incetinit. Pai e giratoriu, fmm, incetineste cand intri in el
Da, de cand a calcat 1 cm in sensul giratoriu, considera ca i l-a facut ma-sa cadou si o calca la maxim.
Ca daca bivolul ar intra mai lent in sens, ar avea timp si ceilalti participanti la trafic sa intre la randul lor in sens, fara sa se intersecteze cu bivolul.
Voi ati auzit sintagma „trasa ideala”?… cautati ce inseamna si o sa intelegeti si maniera respectivilor de abordare a sensurilor giratorii.
eu prin brasov fac raliu. e singura solutie sa nu te enervezi. trebuie sa fii mai nebun ca ceilalti.
Tocmai voiam eu sa scriu despre asta. De cand m-am mutat in Brasov am invatat sa fiu in giratorii mai atent ca la mersul pe sarma. Nicaieri in tara nu am mai intalnit o astfel de abordare. Si mai e si treaba cu mersul seara (sau chiar noaptea) cu farurile stinse.
mare adevar.. eu merg des in BV cu munca si conduc muclt si exact asta am observat si eu. De 2 ori era se urce cate unul pe mine in giratoriu. pe cat de civilizati sunt cei din BV in trafic cand intra in giratoriu zici ca le ia Dumnezeu mintile unora 🤭
@Anda, eu prin Brașov merg lejer, in București fac raliu, treapta a ll-a, 80 km/h. O fi ceva feminin, că și soția rupe mașina prin Brașov?
‘ai de capu’ meu, n-am stiut că co-du’ rutier omoară simţu’ umorului!!!
lasa ca era sa pocnesc un localnic in giratoriu. Era la intrarea in giratoriu stationar, eu venind din spate pe banda alaturata. Semnalizare nu avea, am presupus ca merge inainte. Perfect si eu tot inainte deci ii dau inainte.
Ca sa vad cu coada ochiului semnalizarea de pe oglinda, ca semnaliza stanga. A pornit semnalizarea in giratoriu cand eram langa el.
Si inaintea giratoriul am impresia ca erau sageti pentru ce directie e fiecare banda, el fiind pentru obligatoriu inainte. Eu fiind pe obligatoriu inainte sau stanga.
Din ideea ca exista banda „inainte” in giratoriu se intampla situatia de a taia toate benzile, ca urangutanii nu vad o gogoasa mare in mijloc ce trebuie ocolita. NU exista directia „inainte” in giratoriu ci eventual „a-2a iesire”. Daca nu va mulati pe benzile corespunzatoare directiei de mers, o sa va tot incalecati unii pe altii pentru ca „inainte”
ok, a-2a iesire, atunci.
ia cu down, ca esti prost, ca să iesi din giratoriu trebuie să schimbi banda 2 cu 1 si apoi să iesi, tu ca prostul ieseai direct de pe banda 2.
@bogdanovici, daca iesirea din giratoriu are 2 (3) benzi, poti iesi exact pe banda pe care te aflai si in giratoriu. De ex., daca intru in giratoriu pe banda 2 pot sa ies tot pe banda 2 daca acea iesire are 2 benzi. Vino in Brasov si o sa vezi ca toate giratoriile au marcaje pe asfalt care te ghideaza.
@sfatuitoru, nu prea se intelege care era pozitia pe benzi la intrarea in giratoriu. Tu erai pe banda a doua si el pe prima?
La tine macar a semnalizat. Eu era sa-l pocnesc pe unul din acelasi motiv, crezand ca merge inainte. Numai ca el facea stanga. Fara nicio semnalizare. Treaba mi-a fost explicata de un sofer de uber, fost politist la rutiera(!!!!): cand esti in sensul giratoriu, nu trebuie sa mai semnalizezi, ca ai prioritate(!!!!). N-am putut sa-i raspund decat ca pe vremea cand am facut eu scoala, trebuia semnalizat la orice intrare in giratorii, chiar si cand se mergea inainte (caz in care semnalizai stanga, apoi dreapta la parasire).
@bogdan, asta e cea mai mare greșeală a celor care intra în sensul giratoriu: semnalizează stânga, chiar daca merg înainte. Gândește-te că ăia care sunt la intrările opuse vad semnalizare stânga și nu intra in giratoriu crezând că șoferul respectiv ocolește, dar el de fapt merge înainte. Normal e sa semnalizezi întotdeauna cand ieși (semnal dreapta) și dacă schimbi cumva benzile în sensul giratoriu (semnal stânga sau dreapta).
Am văzut sute de șoferi care nu semnalizează ieșirea din sens și de fiecare data am crezut că rămân în giratoriu, ocolindu-l.
Și mai sunt „deștepții” care taie benzile de la intrare până la ieșire daca merg pe direcția înainte. Și daca ești pe banda 2 la intrare, te trezești cu el de pe banda 1 direct pe banda 2 in sens și poți să faci un mic accident. Cine sta in Brașov sa meargă la giratoriile de la Carrefour și Selgros să vadă cum se „taie” la greu benzile. Și nesimțiții mai au și tupeu sa comenteze.
În București este plin de turiști în orice zi, la orice oră.
Daca scoti din Bucuresti toti oamenii care nu-s in Bucuresti de macar 2 generatii, s-ar putea sa ramai cu 200k locuitori.
so? si tie daca iti ia cineva ascendentii 2-3 generatii, s-ar putea sa apartii de Kamceatka.
Sunt la a-3-a generatie in Brasov, am actele de nastere ale bunicilor strabunicului meu din partea tatalui. Cred ca stiu de unde ma trag, dar ai dat din gura ca de obicei.
@Robert3, la recensamantul din 1956 populatia Bucurestiului era aproape de 1,2 milioane locuitori. Cred ca nu exageram daca presupun ca cel putin 1,2 milioane dintre locuitorii actuali sunt descendentii celor din 1956.
Mai raman inca pe atat cei pe care putem sa ii numim „turisti permanenti”.
@Robert, deci tu esti ala cu masina care are pe spate: „SUNT MANDRU CA SUNT ARDELEAN”
Ma bucur ca ati prins toti glumita.
Ma bucur ca mi-ati dat josdegetel pentru faptul ca pot atesta de unde provin prin niste acte datate in 1800.
@anda
Pe masina mea nu scrie nimic ca n-am masina. Daca as avea, probabil ca as scrie „mi-e rusine ca sunt roman”
Singura cu care as putea rezona e 7, pe principiul lasi bagajele (alea multe si voluminoase) si cauti loc de parcare.
Pe de alta parte, nu stiu cum unii pot trai asa linistiti. Eu cand trebuie sa ajung undeva ma uit pe google maps de 7 ori inainte ca sa nu ajung in balarii. Dar poate d-aia am deja parul alb, ca mor de grija altora cand as putea sa ma doara la bascheti.
Banda 1 nu este pentru masini
Uite deaia nu mai am masina, sa nu imi frec nervii aiurea.Merg cu trenul ala asa obosit cum e el si la destinatie o iau la pas…ca deaia vizitez. Nu inteleg cum unii din voi considerati ca vizitati un oras din moment ce va plimbati numai cu masina, practic esti la terasa dar in alt loc decat acasa. Pe plimbaciosii cu masina ii intrebi ce au vazut in locul vizitat si nu stiu sa-ti raspunda decat despre atractiile principale unde au aterizat pe roti.
Masina pentru multi e un chin psiholgic major, cunosc oameni care cand se intalnesc vorbesc doar despre nasoale in trafic, cost asigurare,benzina, ce au mai reparat la rabla etc. Ba nene, masina e un rahat de unealta ,nu un stil de viata.
Daca te duci dintr-un oras in altul, dap, e perfect fara masina. Daca vrei sa te si plimbi in zona, fie pierzi o gramada de timp cu transportul local inexistent sau dai banii pe taxi.
Noi aici pierdem mult, lipsa de transport comun eficient in afara zonelor urbane.
Same, sau daca merg cu masina o arunc in parcare si cat stau acolo zace. Bag la pas tata. Am bagat multi kilometri pe jos. Recordul, 26 intr-o zi. La plimbare asa fara tinta, nu mers dintr-un loc in altul.
Poti sa scoti omul din masina, dar nu poti scoate masina din om.
De exemplu eu vreau sa vad rezervatia de ursi de la Zarnesti. Cum ajung acolo fara masina? Si apoi mi-ar placea sa vizitez si cetatea de la Rasnov.
Ideea este ca Brasovul de exemplu este un oras in care nu prea ai ce face mai mult de 1-2 zile daca nu esti cu masina.
La fel ar fi si vizitele la Viseu de Sus. Te duci pana acolo cu trenul, te plimbi cu Mocanita si cam atat poti sa faci daca nu ai masina ca sa ajungi si la celelalte obiective din zona.
Don’t tell me about Vișeu.
Am găsit cazare convenabilă în Vișeu de jos, practic satul de lângă. Ca să ajung în oraș luam un microbuz. Pe jos aș fi făcut mai mult de o oră. Și ca să mergi pe jos o oră doar că să ajungi în punctul în care începe traseul nu e amuzant deloc.
Cel mai nașpa a fost când m-am dus la Sighet. Internetul nu spunea nimic despre transportul între localități. Am întrebat gazdele, erau 2, la ora 6 și la 7 dimineață. Stație: „cam p-acolo”.
Mă trezesc în creierii dimineții pt ăla de 6 și mă plantez pe marginea șoselei unde îmi ziseseră gazdele că ar fi stația. Și stau, și stau, la un moment trece un microbuz cu suficientă viteză încât să nu pot citi denumirile localităților de pe plăcuța din parbriz.
Pe la aproape 7 apare un nene care deschide magazino-barul de pe marginea șoselei. Pt ca-s femeie îl întreb care-i taina.
„Păi stația nu-i aici, e acolo”, si-mi arată un punct la maxim 15-20 m mai încolo. Acolo unde stăteam eu opreau microbuzele pt aatele din jur. Niciunul din puncte nu era semnalizat în vreun fel.
În sfârșit apare microbuzul de 7, se oprește, mă sui în el. La coborâre am întrebat la ce oră se întoarce și dacă stația e vis-a-vis.
„Păi nu pe aici, că e sens unic, pe partea ailaltă și în jur de ora x.”
Spre sfârșitul după-amiezei reușesc să identific o stație. Părea mai mult o stație pt mașinile din interiorul orașului sau zona imediat limitrofă. Nu am găsit pe nimeni care să-mi confirme că acolo oprește microbuzul pt Vișeu sau la ce oră vine. Niciun chioșc, niciun nimic.
Așa că mi-am băgat picioarele și am făcut autostopul.
(Știu că nu e recomandabil, dar o combinație de factori ca instinctul, un pic de analiză umană, prevederea și un pic de noroc a făcut să nu am niciodată un incident chiar și cu cea mai vagă conotație negativă când am făcut autostopul).
Sau. Concediu la Hațeg. Singurele obiective la care se poate ajunge pe jos sunt rezervația de zimbri la o margine de oraș și o biserică veche și interesentă dpdv turistic la 2-3 km de oraș.
Restul obiectivelor din zonă: Ulpia Traiana Sarmisegetuza, biserica de la Densuș, Sarmisegetuza dacică, mănăstirea cum-o-cheamă, aia Arsenie Boca, muzeul și situl arheologic cu dinozauri pitici, Deva, Hunedoara și ce-o mai fi p-acolo sunt accesibile cu mașina. Asta dacă n-ai chef să mergi 3-4 ore pe marginea șoselei prin soare.
Tot autostopul am făcut, că transport în comun în zonă pauză.
Where Police ? Police e pă feisbuc.
BV – CT cu masina: 5 ore pe autostrada. Cu trenul, se fac 4h 25 minute. Cu tot cu pauza in Bucuresti.
Da ba, dar in tren nu:
1.fumezi un pachet de tigari pe drum
2.asculti 5 ore de manele.
3.ai ocazia sa stai 40 de minute sa iti iei sandwich cu snitel uscat de la Petromul de pe A2.
4.poti face poza in aceeasi benzinarie #mysummer
5.poti sa ii dai blana la trenu din ’59 sa vezi cat prinde si ce consum are la 150km/h
Cum sa pierzi astea?
LE5100 de generatie ’67 si ulterioarele au top speed 160km/h. La o socoteala simpla, distanta de 400 km e acoperita cu o viteza medie de 90km/h (dar trenul mai sta si in Bucuresti, deci probabil viteza medie e de 100 km/h, si asta se intampla ACUM!)
Inchipuiti-va cum ar fi sa ajungi in trei ore din Brasov, la mare, si asta cu locomotivele alea vechi! Calea de rulare e impedimentul.
Top speed la tren pe linia Bucuresti – CT este de 140 km/h.
@hash, acum la alea 4 ore si 25 de minute mai adauga si drumul pana la gara din Brasov si drumul de la gara din Constanta pana la hotelul unde te vei caza. Am un feeling ca o sa depasesti lejer cele 5 ore pe care le faci cu masina.
Si eu merg cu trenul dar uneori mai sunt nevoit sa conduc .si dau de Zoso prin trafic care ma freaca ca nu conduc perfect si uneori mai pierd o secunda .Plm eu nu am treaba cu secundele incerc sa nu mor pe acolo
Pentru spectacol, poti sa scoti un sezlong dupa ora 20.00 pe Muresenilor sa admiri toti schumacherii wanna-be ai orasului, fiecare cu pacanitoarea, paraitoarea si fumigena lui.
Muresenilor e locu unde militia locala nu ajunge niciodata ca e departe. Adica in centru centru. L-am.vazut pe un baietzash odsta cu golf.4 sau ceva tuning nu exagerez da ochiometeic avea peste 100. Posibil.120 fara toba.
Cred ca il.auzeau si ala.de.la.sectie daprobabil.se.terminase programu
Îți recomand să conduci în Portugalia o sa poți sa bifezi toate experientele spuse în articol.
Când te muți în orașe turistice, trebuie sa iei în calcul ca vin și alții să-ți vadă ție orașul și nu toți conduc firme, unii mai conduc și vaca
Noroc de GPS altfel ar opri în giratoriu să întrebe localnicii pe unde să meargă !
Ideea e simpla: turistul roman trebuie educat; eu nu inteleg ce il opreste pe Coliban, sa inceapa o actiune de educatie turistica: sa ii cheme pe buhnici (ca e localnic), pe Bromania, pe aia de la haihui in doi, ceva pizdulice din zona influencing, mai ceva colacareti ce fac review-uri auto pe youtube la vechituri, si sa le dea o tema de productie: sa faca materiale cum vin ei cool la Brasov cu trenul, si stau relax si se dau pe net, apoi ajung in Brasov, in 30 de minute sunt pe Republicii cu autobuzul, sau 15 minute cu taxi, de la gara, cum se plimba in Brasov cu taxi la bani de seminte; sa il puna si pe Mircea Bravo sa vina la Brasov, dar cum ala vine de la Cluj, sa lase masina in parcare la marginea orasului, si sa vina in centru tot cu taxi. Iar apoi video-ul asta distribuit la toti ghertoii ce vin cu masina sa vada piata sfatului, si apoi fac coada la singura parcare din centru, cea de langa facultatea de silvicultura, si apoi incep sa claxoneze dupa 30 de minute de asteptat un loc liber, ca iubi a baut prea mult nectar si trebuie sa se pise si sa faca un selfie in piata.
Iar burtosii ce se numesc politai sa inceapa sa dea amenzi/ridicat masini parcate aiurea, dar sistematic, pana se duce vestea ca nu e de joaca ,si atunci se rezolva problema aglomeratiei.
Bine, mai ramane de rezolvat partea migratoare a Brasovului, hoardele ce ocupa noile viitoare favele numite pompos ansambluri rezidentiale, si care din motive sentimentale, inca isi pastreaza buletinele si placile de inmatriculare BZ, PH, BC, VL, DB, etc….
Brasovean aici, desi nu mai sunt in tara de multi ani.
Totusi… 30 minute cu autobuzu din gara pana in Livada? Face ocol prin Racadau si o ia pe Dobrogeanu Gherea?
De la gara pana la Livada Postei traseul e intre 10 si 15 min (depinde de intervalul orar). Si transportul in comun din Brasov bate cam orice transport din tara: autobuze / troleibuze cu aer conditionat, curatenie, timp de deplasare, modalitati de plata, pret bilet (cu 2.5 lei poti sa circuli 50 min. pe orice linie) etc.
Da pe jos ce are bă? Eu când ies cu colegii in centru fac 45 minute din Piața Sfatului până la Gara Brașov, pe jos. Și pot să beau ce vrea mușchiul meu.
@Rammstein….cobori din tren, cumperi bilete, trec vreo 4 minute; pana vine autobuzul, in caz ca nu e in statie, sa zic vreo 5 minute; mai e ceva trafic, ca e ora plecarii de la munca, cobori in statie la parc, pana traversezi, etc…trec 30 de minute.
Ce ma surprinde e ca multi habar nu au pe ce lume sunt, in Brasov chiar e decent transportul in comun, ai panouri, afisaje, automate bilete, ai autobuze/troleibuze electrice, au ac, circula des, etc….ai taxi ieftin, chiar nu merita sa iti bati capul cu masina prin centru.
Eu am cunoscuti si rude care ma apostrofeza cand vin in Brasov, ca ei nu umbla ca saracii, ca merg cu masina, ca daca au chef sa urce in Poiana, ca daca vor sa mearga nu stiu unde…..de fapt pentru romani anii de comunism, in care nu aveau masini, nu aveau benzina, nu aveau voie sa circule pe motiv de numar par/impar i-a traumatizat rau, si de aceea nu concep sa mearga altfel decat cu masina, desi au alternative mai lipsite de griji si accesibile.
Să nu uităm de transportul în comun din timpul comunismului, când în „rate” te antrenai pt rugby iar trenurile erau teroare.
Făceam 11 fucking ore cu trenul de la noi la bunici, drum pe care azi tata îl face cu mașina în vreo 4 ore și un pic conducând destul de legal (la viteză mă refer).
Întrebarea mea… Cum ai ajuns cu mașina la Caraorman??
cu gipiesul!!!
Credeam că se poate ajunge doar cu barca… Vad că e un drum dar tot tre trecut cu bacul.
Ms!
Ce vrei sa faca si bugetarul cu voucherele de vacanta de 1450 de lei ? De cele mai multe ori ambii soti din cuplu lucreaza la stat. Se urca in masina si cu 3000 de lei incurca circulatia prin tara si mai ales pe la Sibiu, Brasov si Mamaia.
„toate benzile pot fi folosite după bunul plac, indiferent de săgeți.”
Adevărat! Unu care era să se urce pe mine la Fântâna Miorița pentru că el mergea drept, nu ținea marcajele, mi-a zis că benzile sunt orientative, nu obligatorii. Recunosc că n-am mai avut replică :))