- Oraș . Lebede . Brunetă . Blondă . Roșu . Roșcată . Blondă . Blondă . Râu
- ANAF minte că se apucă de treabă
- Free Now pleacă din România?
- De drag să lucrezi ca informator pentru statul român
- India restricționează importurile de zahăr
- Samsung și Stellantis fac o fabrică de baterii în SUA
- Bucureșteni, fiți atenți la tehnologia asta extraterestră!
- Cronica de business
- Cronica de tehnologie
5. Restricționează importurile sau exporturile?
Da!
Aveau strămoșii nostri latini o vorbă:
Errare humanum est, perseverare diabolicum.
Trecem cu vederea greșeala și o punem pe seama lipsei cafelei de dimineață.
Inseamna ca nu si-a baut cafeaua dimineata de vreo 10 ani incoace
7 – la mine în sector, cetățenii cu auto pe trotuare, spații verzi etc. consideră că e obligația primăriei să le asigure loc de parcare fiindcă primarul care vrea să le dea jos a apărut după ce ei și-au cumpărat mașini
Misto e că cetățenii respectivi au dreptate.
De ce au dreptate, @cireasa?
E absurd să ceri parcări? Nu, absurd e să ceri ridicarea mașinilor care nu au unde să parcheze, fara sa oferi o alternativa. Nu parcare pentru toți în fața scării, parcări comune, la o distanta semi-rezonabila, plătite corect (nu adp style). Oferă alternativa și după sancționează.
E absurd sa-ti dai seama daca ai unde parca inainte de a te muta in Bucuresti sau de a-ti lua masina? Hai sa nu ne cacam pe noi ca nu sunt sute de mii de bucuresteni care aveau masini inainte de a fi o problema cu locurile de parcare.
3-4 masini pe familie, parcari facute care zac goale. Sunt curios daca o sa mai gasesc masini parcate pe sos pantelimon, pana in spital, acum ca s-a inaugurat parcarea de la capat 14 si e gratis.
Ma minuneaza apartenenta romanilor de a da 8-10-12 lei pe litrul de benzina, dar cand e vorba de 5 lei pe ora de parcare, trotuarul e cel mai bun prieten.
Problema e că atâta timp cât poți lăsa mașina gratis oriunde ai chef nu o să facă nimeni parcări. Primăria oricum nu face nimic iar privații nu vor construi o clădire care nu le aduce bani. Și chiar dacă apare o parcare undeva poliția tot nu o să iși poată face traaba și să amendeze pe toți care parchează aiurea pe o rază de câteva sute de metri fără obișnuitele scandaluri de genul „ne forțați să dăm bani și să îmbogățim pe xyz”.
da, cireasa, e absurd să ceri 1,5 milioane de parcări, este o utopie, nu este loc fizic pentru așa ceva, nu mai vorbim de costuri, timp, muncitori, motivație economică etc.
să luăm parcarea de la Pantelimon din linkul lui Vali:
500 de locuri / 21 milioane euro / 10 ani
acum fă regula de 3 simplă
1.500.000 de locuri / 63 MILIARDE EURO!!!!!! / 30.000 de ani!!!
Primaria te obliga intai sa-ti iei masina si abai apoi poti depune cerere pentru loc de parcare. Cand ar trebui sa fie invers.
@Flat, tocmai de-aia nu te opresti la atat. Nu puteti si voi gandi in paralel? Faci locuri de parcare pentru cei care chiar au nevoie de masina, si sigur sunt destui. Intre timp amendezi/ridici tot ce se poate, astfel ii determini pe cei care au 2-3 masini in plus, care stau degeaba, sa scape de ele. Tot in acelasi timp umbli la infrastructura, faci benzi de autobuz, piste de biciclete, imbunatatesti transportul in comun. Astfel, unii din oamenii care credeau ca au nevoie de masina descopera ca nu, altii o lasa acasa mai des, etc.
Dar nuuuu…. „Nu se pot face milioane de locuri de parcare” si ne oprim aici.
@Cireasa, dar e absurd ca eu să cer să pot circula cu căruciorul pe trotuar? E absurd să poți să îți planifici un traseu pe jos împingând un cărucior fara sa îți faci griji că pe porțiunea x o sa circuli pe carosabil?
@Zarax dar de ce pomană loc ADP? poți să îți iei loc privat de parcare și apoi mașină
„faci benzi de autobuz, piste de biciclete, imbunatatesti transportul in comun”
aceiași șoferi care vor parcări vor urla din toți bojocii dacă faci ce zici tu. cum să le iei lor o bandă???!??!!? revoluție!!! huo
Valente, pui problema ca un carnat ce esti, care probabil are loc de parcare de cativa ani si si-a mancat din cur cand parcarea era 60 lei pe an.
Nu stiu situatia ta si nu ma intereseaza, dar iti zic urmatoarea chestie.
Eu m-am mutat in sector 3 acum cativa ani si am incercat sa imi iau loc de la ADP, dar nu am reusit pentru ca locurile erau deja alocate, an de an. Dar locurile catre cine erau alocate? Catre oameni care foloseau masinile foarte putin, la modul cateva utilizari lunar.
Pai si cum vine asta? Toti au ceva impotriva alora care se muta in zona lor pentru ca nu au loc de parcare, dar atribuirea lor nu a fost echitabila.
Fast forward, acum se aloca locurile de parcare la licitatie sau la pret de baza daca in bateria respectiva nu sunt ocupate toate locurile.
Mi-am luat loc de parcare si inca sunt multe locuri neatribuite, pentru ca acum costa 500 lei fata de 60 lei. Toti avarii care au avut loc de parcare pana acum cu 60 lei, au mutat masinile pe unde au apucat decat sa dea 500 lei.
E nevoie sa se schimbe aceasta mentalitate bolnava, cum ca ala care a fost inainte, are drept la loc de parcare, iar cel care vine dupa sa o suga.
@Flat am zis eu pomana? Platesc pentru el. As plati si mai mult decat e acum. Si sunt zone in Bucuresti unde efectiv nu ai unde sa faci parcari. Legat de asta mi-am mai adus aminte de ceva. Ar trebui verificate la sange blocurile noi, sa ne asiguram ca fac locuri de parcare destule. Si OBLIGATIA de a vinde apartamente de 1 si 2 camere la pachet cu un loc de parcare iar 3 si 4 cu doua. Sa nu mai poti cumpara separat doar daca vrei. Nu ai masina? Aia e, pui o boxa, pui bicicleta, inchiriezi, sigur gasesti tu ce sa faci cu spatiul ala.
@Zarax: rechinii imobiliari inchiriaza parcari klaus, trec de receptie, apoi renunta la ele.
E buna ideea cu vanzarea de loc de parcare la pachet cu apartamentul. Nu ai masina, nicio problema. Sigur e un vecin care are 2 masini si va intelegeti.
@punKreas, si nu numai. Pe un loc de parcare montezi rack, si depozitezi bicicletele pentru toata familia.
Bolt a inceput disponibilizarile
https://www.forbes.com/sites/kenrickcai/2022/05/25/checkout-startup-bolt-lays-off-more-than-200-people-or-at-least-25-of-its-staff/
Stiu ca au office si in Bucuresti, oare acolo au dat afara pe cineva?
Nu e acelasi bolt.
3. Mai foloseste cineva tranport alternativ semi-autorizat?
Nu de cand au devenit mai marlani si mai scumpi ca taximetristii.
7 – e foarte misto sa te duci la munca dupa ce ai facut un dus si te-ai imbracat cu haine curate, ca mai apoi sa te urci in STB si sa ajungi la servici transpirat (cu tramvaiul cel putin) si cu hainele murdare de la inghesuiala de dimineata. Iar in 104 de la Cora e si mai misto – inghesuialax3, AC/3. Dar e bine ca au mai facut unii niste contracte cu statul, altii au mai luat niste spagi, e ok.
#gabifireapresedinte
Ai idee de ce e inghesuiala? De unde porneste problema cu adevarat?
Ai pomenit de 104. De la capatul Cora pantelimon toate autobuzele merg greu pana la Eroilor pentru ca e foarte aglomerat. Si uite asa o sa ai multe autobuze intr-o distanta scurta pe sensul spre Eroilor, iar pe celalalt sens, spre Pantelimon o sa vina la distante mai mari.
Hai sa luam exemplul 41. Vine un tramvai la 2-3 minute si cu toate acestea, e plin mereu. Oare de ce? Pentru ca e rapid si multa lume prefera sa-l foloseasca. Aglomeratie e si in tarile cu transport bun, sa stii. Asta nu tine de gradul de dezvoltare al acestuia.
Nu are nimeni nimic cu cei care prefera confortul masinii si cele 70 de minute petrecute in trafic atat timp cat parcheaza regulamentar la locul de munca.
@ punKreas
ai evitat elegant lipsa AC-ului.
104 au AC
banda unică a lui 104 nu este respectată de nimeni, toți șoferii se bagă în fața autobuzului și îl blochează
De ce nu folosesc transportul in comun, pe langa confortul fizic.
Pentru ca dimineata as face intre 1:10 – 1:40 ore pana la serviciu pe cand cu masina 25-30 minute.
Pentru ca dupa amiaza as face 1:30 – 2:00 ore pe cand cu masina 45-60 minute.
Combustibil lunar: 320 lei
Abonamente transport in comun: STB-R / Metrorex?
Castig in medie 1 ora 30 minute pe zi cand merg cu masina (am loc de parcare de resedinta si loc de parcare asigurat la firma).
@Flat nu toate au
@Punk daca 104 ar fi 41, adica daca ar veni la fel de des si ar avea banda dedicata pe TOT traseul, ar fi excelent. Dar nu e asa.
@Vlad: tu ai toate conditiile pentru a folosi autoturismul. Ba chiar e situatia ideala, sa faci si mai putin, sa ai si loc de parcare si acasa si la servicu. Dar cati sunt ca tine?
@punKreas, count me in. Colega de apartament face de 2 ori mai putin cu masina decat cu transportul in comun. Compensez eu, care fac cu metroul 25, cu masina 35-40.
Timp de 2 ani am mers cu tramvaiul 1 / 32 de la Dimitrov la AFI Cotroceni (deci o distanță considerabilă) și nu ajungeam nici transpirat, nici cu hainele mirosind a înghesuială (orice ar însemna asta). E așa de cald la 7-8 dimineața in STB?
2. statu roman mai are o mare problema…nu poate colecta amenzile. Primesti amenda, se inregistreaza, si atat, nu te cauta nimeni…aa, doar ANAF mai pune poprire pe conturi, daca ai conturi, daca umbli cu cash…salutare. Te prinde cand ai nevoie de acte de pe la institutii, nu-ti dau ce ai nevoie pana nu platesti.
Nu e chiar asa. Nu prea mai scapi de amenda.
n-am zis ca scapi de amenda, aia nu se sterge. Am zis ca nu te cauta* nimeni sa le platesti. Aia de la taxe locale n-au in atributiuni si n-au putere sa te caute*.
* cauta = sa trimita citatie, sa trimita angajat/agent la usa ta, sa te sune, mail….cu exceptia ANAF, dar nici aia nu cred ca fac asta tot timpul
Drula a zis ca statul roman consuma 6 lei din care produce 4 lei, 2 lei se imprumuta, 1 leu merge in consum si un alt leu in plata datoriilor vechi. Asa „functionam” acum si il cred. Asa inteleg politicienii economia si deocamdata se uita cu ingrijorare. Au crescut la greu pensii si salarii bugetatoare si au angajat excedendar mai ales in administratie. O sa vina „barda” si vor trebui taiate cheltuieli drastic si asta va avea un impact dur in economie. ANAF nu are cum sa colecteze mai bine pt ca e o institutie politizata, le lipsesc informatii si legile sunt de cacat.
8. Pe langa Gorillas, si Klarna a concediat 10% din angajati saptamana aceasta. Si Paypal cateva sute. Klarna si Paypal sunt si printre primele companii care isi dau seama cum merge economia ca ele misca banii dintr-o parte in alta. Vin vremuri….. interesante!
Legat de https://www.brasov.net/foto-jaf-de-zile-mari-in-brasov-doi-hoti-au-furat-o-masina-parcata-intr-un-mall-din-oras-in-care-erau-140-000-de-euro/
Cred ca proprietarul vedea un studio din Coresi in vederea cumpararii si dorea sa plateasca cash
Intrebarea e alta. De ce se ferea ala de banci si umbla cu bani cash? De unde ii avea?
Pare sa fi fost furt la pont.
come on, ăla er traficant de ceva, de aia avea cash în mașină.
#2. https://fb.watch/deXWXvjena/
S-au pus pe treaba, pacat ca dragonul a fost gol azi.
4. Este fizic imposibil sa se comita infractiuni la scara mare, in forma continuata, fara ca politia (sau alte organe de control ale statului) sa stie de ele.
So yeah, normal ca politia stie
> Bucureșteni, fiți atenți la tehnologia asta extraterestră!
E o tehnologie extraterestră cam căcat, și să-ți zic de ce (locuitor de Pantelimon here) – unde se duce corpo care iese din Pantelimon, Cernica etc.? La metrou nu? Să se calculeze distanța de la ParkNRide-ul ala până la cea mai apropiată stație de metrou. Hai să vă dau un hint – dacă ați zis stația Pantelimon ați greșit – aia e stație de capăt, trenurile vin odată la 20 de minute acolo.
Republica? Faci vreo 15 minute pe jos daca o tai prin Cora și, fiți atenți șmecherie, acolo e deja un loc mare viran unde toată lumea parchează, „park-n-ride” style.
Ce mai putem face de la ParkNRide-ul extraterestru? Sa luăm autobuzele care se vor infige in traficul matinal de pe Pantelimon sau rollercoasterul numit tramvai care duce spre Obor (parcă) și cu care nimeni nu are treabă să meargă.
…dar peste toate astea, Jaguarurile, X4-urile și Q7-urile care ies din zona aia sigur nu vor parca acolo ca să ia tramvaiul.