Rise of the biciclete pe mașină…

Pedalez cât pot de mult și de des. E frumos, e aer curat, chiar și prin oraș, e mișto. Urăsc cu patimă 99% din bicicliștii care își transportă bicicletele pe mașină. Pentru că sunt fix la fel de proști ca ăia care închiriază autorulote. Fix la fel. Bosule, simți la prima curbă că se bălăngăne mașina de la bicle? De ce o forjezi? De ce încurci traficul? De ce ești prost?

Ce am văzut în ultimele două weekenduri:

  • bicle puse pe spate, nu se mai vedea semnalizarea. doamna de la volan a semnalizat, am văzut pe oglindă, dar pe spate nu se mai vedeau semnalizările. i-am atras atenția, mi-a mulțumit, sper ca data viitoare să țină cont de asta.
  • mașină intrată de-a curmezișul în parcare, cu biclele rămase în stradă. sper că le-a izbit un TIR, să-l învețe minte pe bou.
  • jeg cu bicle pe mașină, s-a aruncat pe banda a doua la urcare, nu s-a dat din loc și nici n-a depășit nici o mașină. jeg.
  • jeguri făcând stânga sau dreapta fără semnalizare. unii nu cred că-și conectează la semnalizare căruciorul ăla pe care stau biclele, alții sunt pur și simplu jegoși.

Și altele pe care le-am uitat. Țineți minte, nimeni nu vede șoferii de beamve, bicicliștii sau șoferii de autorulote civilizați, vede doar jegurile.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Acu depinde de suport, ca daca cumperi thule si pui bicla pe masina mergi exact ca si cand nu le-ai avea. Merg cu bicla la munte din Timisoara si nu simt nimic in afara de 0.8 – 1 litru in plus la acelasi traseu. Mai rau ii ca dupa 200km de autostrada am insectar pe bicla si trebuie sa o spal inainte sa ma dau cu ea.

    00
    • ca sa scapi de problema insectelor poti sa o infoliezi cu folie alimentara

      00
    • Subscriu la Thule, model Velocompact pe spate prins pe carlig, 3 biciclete + adaptor de inca una. Are semnalizare.
      @Vali: mda, suna bine cand esti din Brasov si te dai pe acolo, dar din Bucuresti cu 2 copii cam trebuie suport sa le cari.

      00
  2. Aștept cu nerăbdare și articolul despre trotinetiști.

    00
  3. Flagelul soferilor care nu se dau deoparte continua sa loveasca dur.

    00
    • Nu ai fi crezut ca e nevoie de minim 1 generatie intreaga pentru a invata sa conducem pe 2 benzi. Si e cumva de inteles, in moldova daca nu stai in cele 3-4 municipii unde mai vezi circulatie pe 2 benzi (si acolo cu banda 1 facuta praf de multe ori) si nu stii de la scoala, ai sanse 0 sa stii sa te comporti pe autostrada sau undeva cu 2 benzi reale (nu E85).

      Zic de moldova ca pe aici vad ce si cum, dar poti extrapola la orice zona din romania fara probleme.

      00
  4. faptul ca au bicle pe/langa masina nu inseamna ca is mai destepti.

    Teoretic, cel putin in suedia, nu ai voie sa iti pui bicla in spatele masinii fara add-on pe care sa ai semnalizarie si numarul de masina.
    Practic: majoritatea fac asta. O sa imi iau si eu un cacatel d-ala pentru 1-2 bicle si nu cred ca o sa cumpar si add-onu. Oricum, o sa il folosesc pe distante scurte.
    Pentru suportul mare, 3 bicle, mi-am luat un numar nou. Cost: 7e. Ala vine cu toate cele: semnalizare, frana tot. M-a amuzant cand l-am vazut pe unu cu o masina scumpa avand numarul pe carton. A economisit 7e

    00
    • Iar dacă mașina era a firmei (cu tot cu cardul de carburant), economia era și mai mare.
      Așa se fac banii.

      00
    • Ai in vedere ca eu vorbesc de Suedia. D-aia mi s-a parut si mai ciudata miscarea :)

      00
    • poate l-a pierdut…
      si pana sa vina altul omul a pus ceva provizoriu.

      00
    • Apropo de număr.
      Pana acum nimeni nu m-a lămurit cum faci cu numerele când ai suport spate. Poliția nu îți da 1 număr extra dacă nu declari unul furat, iar mașina trebuie sa aibă in permanenta 2 numere care trebuie obturate de chestii. Deci oricum as da-o, o ilegalitate tot comiți, cumva, undeva. Greșesc? S-a mai schimbat ceva?

      00
    • @DFT: Prima oara e mai greu, acum dureaza 30 de scunde sa-l scot de pe masina si sa-l pun pe suport, ideal e sa o faci inainte sa pui bicicletele, altfel dureaza „un pic” mai mult :)

      00
    • „Pana acum nimeni nu m-a lămurit cum faci cu numerele când ai suport spate”
      in Suedia a fost simplu: am facut o cerere. Am platit vreo 10e. Mi-a venit numaru.

      00
  5. Desi trotinestii au depasit in mod clar idiotenia biciclistilor in trafic, cei din urma se zbat puternic sa revina pe primul loc.
    Doar acu de dimineata, in mirificul bucale, oras extrem de prietenos cu biciclistii, la intersectia de la tineretului am vazut 2 vanjosi aruncandu-se pe rosu in ditamai intersectia, bicicland isteric repede, repede sa nu ajunga poster. Nu mi-e rusine nici cu pensionarii de 80+ care se arunca pe rosu ca vad un pic de spatiu intre masini si ei sunt sprinteni si evident, se grabesc. Dar e ok, ei au drepturi, voteaza, doresc o lume mai buna.

    00
    • boss iti spun sincer ii urasc maxim pe biciclisti/trotinetisti/pietonisti/soferisti/muist(y)… carenu stau la rosu, e cea mai de kkt specie de pe planeta asta, pentru fix 26.3s ei trebuie sa se aruce sa ajunga sa se antample treaba ca altfel timpu trece si sinergia faptelor curge.
      PE de alt aparte am fost duminica cubicla prin oras, Kiselef alea alea inchis, oras eco bio, da gunoaieel dospesc la soare si nicu-shordan nu se exista,capusele clampane in parcuri si va dati voi seama si era sa mi-o fur de cel putin 3 ori, pe sosea pt ca maidanezul cu volan nu stie sa tina distanta, cred ca au trecut 2 si nu exagerez la mia putin de 20cm cu 80 la ora pe langa mine de mi-a inghetat sangele, bine au ajuns la un frigider plin pentru ei si familia lor si tot neamu, nu mai sufera de foame si sete de la sloboz, cateva luni.
      Pana nu exista piste de biciclete care sa taie orasu e o loterie la car epoti castiga lozu de fiecare data la cat e de riscant, de aia nu mia sutn atat de multi in bukurestan pentru ca nue safe.
      Si mai sunt idiotii care sunt imbracati in sapndex cu cursiere si ii dau nene cu 40 la ora pe kiselef, ala inchis si pietonal da ei era la turu mortilor masii si ii vezi si prin parcuri, si in mare sunt toti aia sunt miopi si nu vad rosu ca ei trebuei sa ajunga s aia medalia cu sloboz…

      00
  6. NOU
    #18

    Am o cunoștiință care acum ceva ani nu a apreciat corect înălțimea unui pasaj in timp ce avea bicicletele puse pe cupola, a strâmbat cupola și i s-a spart luneta.

    00
    • Cumva o doamnă cu fiica ei, la intrare în parcarea din Grand Arena din Berceni?

      00
    • NOU
      #20

      Nu, e bărbat cunoștiința mea, dar nu ma mira ca nu e un caz singular. Nu cred ca își pun mulți problema măsurării înălțimii masinii cu tot cu biciclete după ce le montează.

      00
  7. Avem rulota. Zi-mi te rog ce fac gresit cei cu rulote/autorulote, ca sa imi dau seama ce facem aiurea din unghiul non-rulotistilor. Nu fac misto, pur si simplu ma intereseaza opinia oamenilor.

    00
    • Pai din ce am vazut postat aici, principalele probleme sunt circulatul pe B2 si intratul cu autorulata in oras si parcatul pe locuri prea mici pentru ele ceea ce rezulta fie in ocuparea a 2 locuri de parcare, fie iesitul cu fundul mult prea mult in drum.

      00
    • Cel mai probabil e vorba de civilii care inchiriaze autorulote si circula cu ele ca si cum inca ar fi in Opel Corsa: depasiri cu iesit in fata din scurt, mers adormit pe B2, parcat aiurea.

      00
    • Greșiți că existați.
      Muriți bă! (toți cei care nu sunteți ca mine)

      00
    • Aceeasi intrebare si pentru 4 Thule de bicla pe masina (care nu se balangane la viteza de mers recomandata). N-am inteles ce as putea face prost din cele 4 exemple sau ce ma califica drept prost. In cazul meu, de acolo de unde locuiesc, nu pot iesi din cartier in siguranta cu doi copii, pentru ca as trece printr-un loc cu trafic si fara trotuar (nu, nu stau la porumb, ci relativ central, zona veche).

      Pot sa zic despre articol ca e o voma gratis, ca n-am ramas cu altceva dupa el?

      00
    • caută parcare în centrul orașelor.
      insistă să parcheze in locuri de mașini.
      insistă să circule pe banda a doua.
      nu știu să conducă.

  8. mi se pare ca te referi la suporti din aia ori pe haion ori pe carligul de tractare. eu imi car bicla pe suport din ala Thule pe bare deasupra masinii, nu vad vreo problema in afara paote de un pic de aerodinamica, dar pot merge lejer cu 110-120 pe E85 ca autostrada n-am pe unde sunt sa prind mai mult #şîeu

    singura problema e sa fiu atent pe unde ma bag, a patit-o un prieten care uitase ca are bicicleta deasupra si s-a bagat pe sub o trecere pe sub linia de cale ferata si era sa il decoperteze, in rest mai e un pic de vajaiala, dar te obisnuiesti, nici nu cred ca ii incurci cu ceva pe aia din trafic.

    00
    • in rest mai e un pic de vajaiala, dar te obisnuiesti, nici nu cred ca ii incurci cu ceva pe aia din trafic.

      aia zic. te obișnuiești, dar pe timpul și pe nervii mei. care n-am greșit cu nimic.

    • @vali, pai hai sa nu mai lasam nici scolile de soferi si incepatorii pe strada. Ca se obisnuiesc sa conduca pe timpul si nervii nostri. Unde ar trebui sa castige experienta necesara?

      00
    • Auzisem eu ca oamenii imbatranesc urat. Acum si vad, din pacate.

      00
    • octav, mișto acest ultim comentariu aici. drum bun.

    • @zoso: deci eu a bicicleta pe plafonul masinii, pe tine cu ce te deranjeaza mai exact?

      00
    • eci eu a bicicleta pe plafonul masinii, pe tine cu ce te deranjeaza mai exact?

      mane, nu poți citi două paragrafe? e așa de greu de înțeles ce vreau să zic?

    • eu intelesesem ca ai ceva cu aia care o pun jos. bicla mea e pe masina, sus pe plafon, deci hai sa facem o analiza pe text sa vedem unde te deranjeaza:

      „Bosule, simți la prima curbă că se bălăngăne mașina de la bicle? De ce o forjezi? De ce încurci traficul? De ce ești prost?” -> nu se balangane masina de la bicle, se balangane bicla ca suportul de la Thule e flexibil, repet, prind lejer 120 pe europeana fara sa o forjez, daca vrei sa mergi cu mai mult problema ta, nu a mea, dar in functie de trafic iti fac loc, nu mi se pare ca incurc nimic. si daca imi pun bicicleta pe masina o pun pe distante mai lungi, nu am simtit vreodata ca imi trage masina lateral datorita bicicletei si cum ziceam mai sus, nici sa simt o pierdere majora in demaraj, directie si acceleratie.

      „bicle puse pe spate, nu se mai vedea semnalizarea. doamna de la volan a semnalizat, am văzut pe oglindă, dar pe spate nu se mai vedeau semnalizările. i-am atras atenția, mi-a mulțumit, sper ca data viitoare să țină cont de asta.” -> bicla sus pe masina, semnalizarea e jos

      „mașină intrată de-a curmezișul cu biclele rămase în stradă. sper că le-a izbit un TIR, să-l învețe minte pe bou.” -> din nou, bicla e pe masina, nu ocupa loc in sus decat vertical, cel mult poti sa prinzi niste cabluri daca nu esti atent ca oricum bicla adauga 1-1,5m ca inaltime, ceea ce face masina cam cat o autoutilitara

      „jeg cu bicle pe mașină, s-a aruncat pe banda a doua la urcare, nu s-a dat din loc și nici n-a depășit nici o mașină. jeg.” – ala era jeg si fara bicle, nu cred ca din cauza biclei nu putea depasi pe nimei, bicicletele sunt facute destul de aerodinamic, te incurca doar la vant lateral

      „jeguri făcând strnga sau dreapta fără semnalizare. unii nu cred că-și conectează la semnalizare căruciorul ăla pe care stau biclele, alții sunt pur și simplu jegoși.” -> din nou, eu ma refeream la bicicleta deasupra masinii, nu are cum influenta semnalizarea

      deci practic tu te plangi de aia care isi pun bicicleta in spatele masinii (repet, presupun ca ori cu chingi de haion, ori cu suport din ala care il legi de carligul de tractare sau ceva mai smecher care vine si cu semnalizare proprie), singura chestie la care te-ai putea lua de bicicleta pe plafon e ca scade din puterea masinii (pierzand din aerodinamicitate) e in primul paragraf, desi aici parerea mea e ca nu influenteaza major, cum e de exemplu sa ai remorca sau rulota.

      00
    • mane, mă refer la oamenii care conduc ca și cum n-ar avea alea pe mașină, fie sus sau jos.

    • da, si eu zic ca bicicleta pe plafon are impact prea mic de performanta incat se conteze, practic mai adaugi 10-15 kg si un obiect destul de aerodinamic, e mult mai mic impactul decat de exemplu cu rulota

      00
  9. Biciclistii, acesti campioni neincoronati ai nepasarii, si-au luat masini.
    Ce te miri?

    PS sambata am evitat unul care mergea serpuit pe drum fara nici un motiv…
    duminica venea unul lansat ca are verde la trecerea de pietoni si s-a facut rosu…bicicleta pedala un om…

    00
  10. Nu mai bine-ți folosești tu energia pedalând mai mult/mai repede / mai sus , decât să urăști 99% dintr-o anumita categorie? :)

    Mie mi se par caraghioși cei cu nr de BV care vin cu bicicletele sus pe mașina pana la Pietrele lui Solomon. Then again, poate au și ei motivele lor.

    00
    • Poate vin din Rasnov oamenii, si nu au voie cu bicicleta pe autostrada.

      00
    • si ca numarul de BV vine de la judetul Brasov, nu de la orasul Brasov, nu?
      Adica pot fi si din Predal si din Fagaras sau Victoria

      00
    • La asta mă refeream când am zis că poate au și ei motivele lor.

      Dar sa știi ca din Râșnov poți ajunge în Bv fără să mergi pe A3.

      00
  11. Nu mai cara nimeni bicicleta in portbagaj cu roata din fata afara? :)

    00
  12. Mai iesi si tu din tara, thule pentru acoperis e un suport foarte sigur.

    00
  13. Din ce inteleg astia sunt doar din aia care ‘vrem o tara ca afara’ si stau pe B2 doar pentru ca merg ei la viteza maxima pe tronson si nu pricep de ce te-ai enerva ca nu se duc pe B1 libera. Dar cand se duc prin vest nu au o problema cu asta. Portbagajul cu bicle doar le reconfirma statusul woke. stiu ei mai bine si au grija de mediu. si de noi ceilalti. da, si gropi pe B1, bineinteles.

    00
    • Circul pe B2 doar atat cat e cazul. Dar apropo de o tara ca afara, sunt atatea portiuni de autostrada/DN in Ro, unde daca circuli pe B1 iti rupi masina. In cazurile astea, stau pe B2. Nu-ti convine? B1 e liber.

      00
    • ok, cred. totusi, ca sa inteleg si eu asa, ca sunt mai in varsta – daca iti vine cineva din spate pe B2 si B1 e libera – tu cum gandesti – ma dau la o parte ca vine unul din spate si legea zice sa folosesc B1 sau nah, sunt gropi, si oricum peste 10 km o sa o iau la stanga , deci am nevoie sa stau pe B2… sa ma depaseasca pe B1 grabitul ala. presupun ca esti pe varianta 2. ca toti boii!

      00
    • @Mihai: dacă e liber pe B1 în timp ce eu circul din motive obiective pe B2 da, sigur că îți fac loc. Dacă e coloană de tiruri și ai pretenția să croșetez eu printre ele ca să mergi tu mai repede, lol nu.

      00
  14. Am suport pe haion, port 1-2 biciclete cand ma deplasez, in general tin drepta cat mai mult dar daca acolo sunt toate capacele de canal prefer sa merg pe cealalta banda. Astia care se grabesc sa o faca pe suspensia lor . Latimea bicicletelor te poate incurca cand esti sofer de duminica sau de ala care depaseste din scurt

    00
  15. Cu mașina de acum cred că am mai mulți kilometri făcuți cu bicicletele deasupra decât fără ele. În paranteză fie spus, ăsta e motivul pentru care prefer un break și nu SUV – mi-e mai ușor să urc și să leg patru biciclete pe o mașină mai joasă.

    Cu bare și suporți Thule nu se bălăngăne nimic. Dacă mai ai și un motor bun (190 CP în cazul meu) pot depăși fără mari probleme. Problema e că de la 130 km/h în sus cam aud vântul cum bate… la drum lung devine obositor, mai ales că am familia în mașină și nu merge să dau muzica tare.

    Așa că peste tot prin Europa am mers cu 120 maxim.

    00
    • Ai grija ca pe aici te cam faci de ras cu <200cp. Mai am si impresia ca aia 190 ai tai nu sunt chiar hibrizi…

      00
    • ,,Așa că peste tot prin Europa am mers cu 120 maxim,,
      Nenea @neaorin și dacă nu aveați patru biciclete pe mașină cam căt îi dădeați în gură ? La mașină mă refer.

      00
    • @paco:

      130 pe majoritatea autostrăzilor, că pe acolo e de obicei limita.
      140 în Polonia
      180 prin Germania pe bucățile fără limită de viteză (că atâta ne dă voie Volvo)

      00
    • @neaorin, nu a fost din curiozitate, ci un pic cu schepsis.
      Văd că mulți visează la Spania ca și final destination. Nu a avut Vali o postare dedicată, dar mă lipesc aici ca să spun să aveți mare grijă pe drumurile din Spania, la respectarea vitezei și a reglementărilor. Guardia Civil Trafico sunt cei mai ciufuți și in ultima vreme au și personal suplimentat. În general au mașini de generație veche, Renault Laguna 1, Seat Toledo, Mazda 6, Opel Vectra.

      00
  16. Pe vremuri mergeam la serviciu cu bicicleta, de la Timpuri Noi la AFI, aproape zilnic din primavara pana in toamna. Pe strada, asa cum e normal.

    Unul din cele mai de speriat incidente a fost prin fata pe la Mariott, una din masinile parcate pe dreapta mi-a deschis usa larg in fata. Eu aveam 30+ km/h, trafic in stanga, nu puteam ocoli. Am franat de-mi doream sa am ABS pe bicla si, cand m-am oprit, m-am uitat cu atentie sa vad care a fost idiotul.

    Era un nene de 30+, nu parea sa-i curga din gura, avea un Volvo break si biciclete pe suport, deasupra masinii. L-am spurcat de nu-l mai spala nici apa sfintita de la catedrala pentru ca replica lui a fost: “Nu m-am gandit ca pe aici trec biciclete, nu m-am uitat, scuze!”

    00
    • la faza asta ai fost tu cretin, nu treci razant cu viteza pe langa masinile parcate, e posibil oricand sa iasa unul fara sa se uite si se poate lasa cu fracturi nasoale (vs. bara indoita sau far spart daca dai cu masina de portiera unui neatent). daca ai viteza ar trebui sa lasi un spatiu ca in caz ca deschide sa poti ocoli (sau de preferat sa nu te poata atinga daca deschide, dar dupa aia se iau de tine cretinii din trafic). e ca la trecut pe trecere fara sa te asiguri, dar ai dreptate, dar oasele rupte sau alte sechele nu se vindeca doar cu dreptate.

      00
    • Oricum ai da-o nu e bine. Dacă mergi regulamentar pe partea dreaptă a drumului lângă mașinile parcate se găsește un cretin precum Perkele care să dea vina pe victimă. Dacă mergi la distanță, încep alții să comenteze că de ce mergi pe banda a doua, a treia sau a mai știu eu câta.

      00
    • Recunosc: am fost cretin pentru ca am insistat destul de mult sa merg cu bicicleta prin Bucuresti. Dar mi-a trecut dupa ce mi-am dizlocat un umar si am scapat cu capul ne-crapat pentru ca aveam casca.

      Aveam 30-40 de cm fata de masinile parcate, daca nu deschidea usa aproape complet si brusc, fara sa se uite, nu era problema. Mai departe de atat e greu sa stai pentru ca te “imping” cei cu masinile. Cate oglinzi mi-au sters cotul stang…

      00
  17. Poate nu toti au bani de Küat. Iarna is aia cu skiurile, acum cei cu bicicletele. Pe la mine se supara pe oraseni, aialaltii se supara (si ii sicaneaza, daca pot, in traffic) pe rednecksi etc. Cam avem toti nevoie de vacanta :D

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile