Abia aștept discuțiile despre managerii toxici/nocivi/competitivi

Mă gândeam la o fază, urmărindu-l în trafic pe un nene care pare a fi ceva manager la o companie al cărei nume începe cu JAC. Comportamentul lui antisocial/nociv/toxic, de a forja mașina, de a nu semnaliza, de a intimida alți participanți la trafic e considerat normal. Comportamentul nu e de fapt antisocial, accentuat de situația în care se află (mașină, job), ci competitiv. Omul a ajuns în poziția în care este pentru că e mai bun decât alții. Muncește mai mult. E mai rapid. Gândește mai clar. Vede lucrurile mai bine.

Apucăturile astea nu pot fi oprite când se urcă la volan. Acolo e la fel. Doar că acolo nu e în fruntea companiei, e în trafic cu alți oameni. Nu pune în pericol angajații, ci alți participanți la trafic. Asta face capitalismul sălbatic. Asta face competitivitatea fără limite. Produce oameni antisociali. Oameni care ajung manageri și nu au vreo urmă de remușcare în a teroriza angajați și oameni întâlniți pe stradă.

Ce ziceți voi acolo în spate? Că vedeți același comportament și la politicieni? Păi ei se grăbesc pentru binele nostru, bă!!! Ce? Și polițiștii, bombardierii și bloggerii fac la fel? Hai că sunteți nesimțiți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. Mie mi se pare amuzant ca el se agita ca pepsi prin trafic dar ajunge tot in spatele tau de fiecare data.

    80
    • eu cunosc mai bine traficul.

    • asta ma amuza si pe mine.
      E oras in plm. Oricat de agitat esti, tot acolo ajungi. Tot atunci

      70
    • e amuzant că un om conduce liniștit și știe drumul și unul care, deși locuiește în același oraș și conduce pe același drum, nu s-a obosit să se uite câteva minute la drum.

    • Prea multă cafea monșer. Și frustrare. Bine, mai multă frustrare decât cafea.

      10
    • Vali N, si testosteron. Si iar cafea si poate o liniuta prizata pentru relaxare ;-)

      10
    • am citit titlul, m-am gândit că mașina era ceva janghină de firmă, slab motorizată și forjată la limită printre spații înguste. De fapt e un suv nou-nouț cu 4×4 și două tone cai putere, dacă ciupești un pic pedala te duci în p(a)ulă. În afară de semnalizările lipsă, singura fază relevantă e aia în giratoriu.

      00
    • asa am plecat si eu cu un coleg, la un client. fiecare cu masina lui ca ne duceam in treaba noastra dupa. el schimba benzile de 5 ori pe minute, eu m-am parcat pe banda care stiam ca merge bine si aia a fost. am ajuns in acelasi timp.
      partea proasta e ca el a incurcat si pe altii in goana lui. de aceea eu nu prea las maimutoi care se baga peste tine pe banda, la tupeu. nu ca nu vreau eu, dar din respect pentru aia din spatele meu :)

      40
  2. In sfarsit o postare corecta in materie de trafic. Eu zic sa trimiti capturi foto relevante pe mail-ul Politiei Rutiere din Brasov, poate nu-s toti spagarii ocupati sa citeasca.

    20
  3. Și eu aș fi la fel de supărat în locul lui…adică tu ca firmă, ditamai JACUAR nu ai bani să-ți cumperi propria marcă de mașină și îi dai Mercedes…nu se face zău așa.

    00
  4. Și acela, de la HexiPharma, tot așa s-o fi grăbit?

    10
  5. Așa mergeam eu când aveam 19 ani și veneam de la spălătorie cu mașina șefului

    10
  6. Asta se încadrează lejer la condus periculos.

    21
  7. Nu-i de vina capitalismu ca ala e bou in trafic. Asa e gena lui, de prost agitat. Si in comunism si in paleolitic.

    Probabil asa conducea si daca avea logan. Eu am un exemplu intre prieteni, baiat fain, de gasca, dar cand se urca la volan iese animalu’ din el. De fiecare data imi vine sa bag capu in podea cand merg cu el, nu exista drum fara sicane, claxoane si injuraturi. Si i-am zis de n ori ca e un taran basit, recunoaste ca greseste, iar peste 1 min face la fel. A avut polo de se scurgea tabla de pe el, tot asa conducea. Acum are bmw noutz, macar sa nu ai asteptari cand il vezi in trafic.

    00
  8. Asta e varianta poetica însă practic ăla este un alt Mario Iorgulescu care face ce vrea știind că este deasupra legilor, fapt ce se confirmă periodic.

    30
  9. Boss, cine sa-i articuleze pe astia care conduc asa? Politia Rutiera Brasov care e la coada la shaorma blocand trotuarul, pista de biciclete si o cale de acces? https://i.imgur.com/rnf5zxS.jpg

    20
    • Poate ii verifica pe aia care blocheaza banda 1 in zona scolii (la 50m mai in fata). :)
      Dar sunt sigur ca nu faceau asta.

      10
    • @Marlin: De acolo plecasem doar ca uneori sunt bleg la faze d-astea si ma inmoi, am zis ca cine stie ce zi grea o fi avut omul si am considerat ca e de porc sa scot telefonul si sa-l filmez cand il iau la organ. Apoi am trecut strada si mi-am dat seama ca a blocat pista de biciclisti si o poza tot i-am tras. https://i.imgur.com/3F82Lk9.jpg

      10
  10. La un moment dat, ma gandeam ca nu m-as angaja undeva pana nu o sa fac un test drive cu viitorul sef (cu el la volan, ca sa fie clar). Pana am dat de actualul sef. Il stiu deja de 5 ani, e cu maxim de bun-simt si a strans o super-trupa cu el. Doar ca, hmm, conduce foarte competitiv (nu jegos, totusi). As fi ratat un job minunat.

    21
    • NOU
      #23

      Aia zic cand banul e bun mai lasam din principii.

      30
    • @Danny, uite, asta e un comentariu super-jegos. Nu am zis nimic de bani. Am zis de bun-simt si de colegi. Mie astea imi priesc la munca, te oftici? Apoi, in limba pe care o vorbesc, competitiv inseamna poate mai riscant, dar nu neaparat contraventional. Daca tie ti se pare o chestie de principiu… mie mi se pare doar ca am evitat o ipoteza gresita (“cum conduci, asa esti”).

      01
    • NOU
      #25

      @MD – Ei na cum ar fi acum sa ma oftic ca tu te dai cu masina lui sefu si eu nu. Faza amuzanta e ca tu tot ii iei apararea pe aici si nici nu stiu de ce ca nu cred ca iti cunoaste cineva seful. Nu trebuie sa omoare oameni ca sa fie neaparat agresiv errrr competitiv. Ce voia omul sa zica in articol si tu incerci sa-l contrazici e ca un om se comporta la volan la fel ca si in celelalte situatii cu nevasta, cu oamenii din subordine. Asta daca nu e bipolar sau altceva.

      10
  11. Daca era un manager de succes asa cum presupui tu la ora aia era la munca de doua ore deja, nu alerga prin oras. Fiind in tara in care suntem sunt sanse mai mari ca ala sa fie un baiat de bani gata care se grabea la mall la cafenea.

    30
  12. Aia nu e mașină de manager. De la director in sus.

    30
  13. Fugea la o intalnire secreta cu secretara. Dar nu numai in trafic fac asa. Mie mi se intampla si mergand pe trotuar sau in magazin. Boul de sefulet (ca il cunosc de prin facultate) se baga in fata, da din coate sa ajunga el primu la lift sau la scarile rulante, nu conteaza ca iti rastoarna carutul cu copilul.
    Si subalternii lui corporatisti fac la fel. Faceti testul cu plimbare prin Palas Mall in timpul saptamanii si vedeti civilizatie. Vedeti cati stau buluc claie gramada asteptand un lift. Nu cumva sa intarzie la sedinta. Nu conteaza ca nu ai pe unde iesi din lift de ei.

    30
  14. :) Ca sa citez un taximetrist… „Se grabeste sa stea la semafor.” … sau mai rau, sa stea la o cafea la o terasa.

    30
  15. Sau poate nu-i mai da sotia fofo si nici vreo secretara sau subordonata nu-l mai baga in seama si de aici frustrarea.

    30
  16. post UL ăsta ar fi cel mai bun post al tau in ultimii muuulti ani!

    11
  17. Poate ca il taiase cufureala, bo$$.

    20
  18. când vorbesc la general: dar de ce nu dai exemple?
    când dau exemple: hai să ne concentrăm doar pe exemplul ăsta.

  19. La mine la firma managementu si conducerea Italiana zice ca nu trebuie sa avem nimic pe birou in afara de calculator, in conditiile in care suntem ingineri suport tehnic in domeniul controlului de acces si securitate, unde avem nevoie de un kit cu controllere pe birou pentru a rezolva probleme semnalate de catre client.
    Managerii astia nu sunt de pe lumea asta, pur si simplu nu au auzit de compromis sau alte chestii de genu asta. Comunism si dictatura ca in mediul corporatist nu am vazut pe nicaieri.

    40

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile